سلامت

بارداری و هایپرپیگمانتاسیون: چگونه ماسک بارداری را پاک کنیم؟

بارداری و هایپرپیگمانتاسیون: چگونه ماسک بارداری را پاک کنیم؟

بارداری و هایپرپیگمانتاسیون: چگونه ماسک بارداری را پاک کنیم؟

Grossesse et hyperpigmentation : comment effacer le masque de grossesse ?
ماسک بارداری چیست؟

ماسک بارداری شکلی از ملاسما (همچنین کوآسما) است که زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد. زنان باردار ممکن است با ملاسما به اصطلاح “اپیدرم” ظاهر شوند: مشخصه آن ظاهر شدن لکه های هایپرپیگمانتاسیون روی پیشانی، گونه ها، چانه و پل بینی است. این پدیده معمولاً از ماه چهارم آمنوره رخ می دهد.

ماسک حاملگی در اثر عوامل متعددی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود و هورمون های مرتبط با بارداری را تغییر می دهد. در واقع، بارداری تولید استروژن را افزایش می‌دهد که خود باعث تحریک ملانین می‌شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در دوران بارداری در معرض خطر ابتلا به ملاسما قرار می‌گیرد. در این زمینه، زنانی که باردار نیستند اما از داروهای ضد بارداری ترکیبی استفاده می کنند نیز در معرض خطر هستند. در صورت بروز علائم، توصیه می شود از یک ضد بارداری بدون استروژن مانند IUD مسی استفاده کنید. رنگ پوست های تیره و تیره به ویژه در معرض خطر هستند.

معمولا، ماسک بارداری به طور خود به خود پس از زایمان ناپدید می شود، اما ممکن است چندین ماه طول بکشد. با این حال، گاهی اوقات ملاسما ادامه می یابد. سپس درمان‌های خاصی امکان تسریع ناپدید شدن آن را فراهم می‌کنند: درمان‌های آرایشی-درمانی، کرم‌های دارویی، لایه‌برداری یا حتی درمان‌های لیزری یا نور پالسی.

مراقبت از پوست با کاربرد موضعی در برابر ماسک بارداری

مراقبت از پوست آرایشی

آنها ملایم ترین راه برای مبارزه با هایپرپیگمانتاسیون هستند. آنها می توانند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده شوند و بنابراین در طول بارداری شما، مشروط بر اینکه با حفاظت SPF 50 همراه باشند.

در تجاری، چندین ماده فعال می توانند با ظاهر لکه های رنگدانه مبارزه کنند: تیامیدول، اسید دیوئیک، ویتامین C یا حتی پلی فنول ها.

همچنین برای لایه برداری پوست توصیه می شود. به طور منظم با اسکراب یا اسیدهای لایه بردار. این مورد مربوط به اسید آزلائیک است که علاوه بر اثر آنتی اکسیدانی، فعالیت ملانوسیت ها را مختل می کند و در نتیجه از ماسک بارداری جلوگیری می کند.

کرم های دارویی

برخی از درمان ها با نسخه پزشکی ارائه می شوند زیرا برای پوست تهاجمی تر هستند. این کرم‌ها چند ماه پس از بارداری در صورت ملاسما مداوم استفاده می‌شوند:

  • کرم‌های هیدروکینون (2 تا 4 درصد) آنزیم تیروزیناز را که در تولید کرم‌ها شرکت می‌کند، مهار می‌کنند. ملانین، و بنابراین مستقیماً بر علل هیپرپیگمانتاسیون تأثیر می گذارد؛
  • رتینوئیدهای موضعی، مشتقات ویتامین A، از جمله ترتینوئین.

برخی از درمان‌ها شامل رویکرد ترکیبی مانند کرم ترکیبی از سه محصول، حاوی هیدروکینون، ترتینوئین و یک استروئید هستند.

لایه برداری در برابر ملاسما مقاوم

ماسک حاملگی را می توان با لایه برداری از رنگدانه تار کرد. این درمان شیمیایی قدرتمند باید پس از معاینه بالینی توسط پزشک مجاز به انجام آن، موضوع یک نسخه پزشکی باشد. دومی یک پروتکل متناسب با مشکل شما ایجاد می کند.

شما باید خودتان پوست خود را طبق توصیه های پزشکی قبل از درمان آماده کنید. یک تا چند جلسه برنامه ریزی می شود، معمولا حداکثر 3 جلسه. لایه برداری شامل استفاده از مواد پاک کننده رنگ مانند اسید گلیکولیک روی صورت (با تاکید بر ماسک بارداری) است. گاهی اوقات ممکن است یک احساس ناراحت کننده از گرما احساس شود.

پس از آن، پوست به مدت یک هفته پوسته پوسته می شود. استفاده از کرم های ترمیم کننده تجویز شده ضروری است و حداقل تا 6 هفته پس از درمان خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

لایه برداری توسط پوست قابل تحمل است. پوست کدر و تیره، اما در دوران بارداری یا شیردهی منع مصرف دارد.

قیمت لایه برداری بین 400 تا 500 یورو بسته به پزشک و پزشک متفاوت است. مشکل بیمار.

لیزر به عنوان آخرین نیت

لیزر یا نور پالسی شدید به عنوان آخرین نیت تجویز می شود، یعنی زمانی که ماسک بارداری در برابر هر گونه درمانی مقاومت می کند. این تکنیک ها پوست را در عمق درم گرم می کنند: ما در مورد فتوترمولیز صحبت می کنیم. آنها رنگدانه ها را از بین می برند و تولید سلول را تحریک می کنند.

هشدار، برخلاف ادعای برخی وب سایت ها، این روش ها بدون خطر عوارض جانبی نیستند. عوارض نامطلوبی مانند سوختگی یا اختلالات رنگدانه. پس از انجام لیزر، پوست دچار پوسته پوسته شدن می شود و توصیه می شود در خانه بمانید. نواحی تحت درمان قرمز و گاهی متورم هستند. به طور کلی چندین جلسه ضروری است.

نور پالسی نیز به چندین جلسه نیاز دارد و توصیه می شود تا چهار هفته پس از آخرین جلسه در معرض نور خورشید قرار نگیرید. هزینه یک جلسه لیزر بین 500 تا 600 یورو است. در مورد نور پالس، قیمت ها از 30 تا 50 یورو در هر منطقه و در هر جلسه متفاوت است.

این روش ها از عوارضی مانند بارداری و بارداری رنج می برند. شیردهی توصیه می شود قبل از روی آوردن به این تکنیک ها چندین ماه (گاهی سال ها) پس از زایمان صبر کنید.

“پیشگیری بهتر از درمان بهتر است” : برای جلوگیری از متوسل شدن به این روش های تهاجمی برای پوست خود، ضروری است که تا زمان تولد نوزاد خود از محافظت با SPF 50 استفاده کنید. کلاه، کلاه، چتر یا عینک باید در طول بارداری و حتی هفته‌ها و ماه‌های بعد برای جلوگیری از ماسک بارداری استفاده شود.

ماسک بارداری روی پوست قهوه ای که اغلب در معرض نور خورشید است، با سهولت بیشتری ایجاد می شود. اولین رفلکس برای جلوگیری از ظهور آن محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. برخی از عوامل بی رنگ کننده نیز از ظهور ملاسما جلوگیری می کنند.

محدوده آنتی پیگمنت Eucerin 4 اقدام روزانه را برای مبارزه با پرپیگمانتاسیون ارائه می دهد:

  • سرم DUO ANTI-PIGMENT برای استفاده در صبح و عصر بر پایه هیالورونیک اسید، مرطوب کننده و حجیم کننده که در برابر علائم پیری عمل می کند و تیامیدول، رنگدانه کننده است. ماده فعالی که اثربخشی آن از نظر بالینی ثابت شده است.
  • مراقبت روزانه ضد پیگمنت SPF 30 همچنین بر پایه تیامیدول است که محافظت SPF 30 را برای جلوگیری از ظهور لکه های جدید ارائه می دهد. مرتبط با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این کرم همچنین به دلیل پوشش مات آن که به لطف وجود نشاسته تاپیوکا به دست آمده است، یک پایه آرایش عالی است. هر روز صبح بعد از استفاده از سرم دوو استفاده شود. توجه داشته باشید که Eucerin® همچنین ضد آفتاب (Eucerin Sun) با فاکتورهای محافظتی بالاتر برای جلوگیری از ظهور لکه ها یا ملاسما (ماسک بارداری) ارائه می دهد. این مورد به ویژه در مورد مایع Eucerin Sun Pigment Control SPF 50+ صدق می کند، که محافظت بهینه در برابر هایپرپیگمانتاسیون را فراهم می کند.
  • مراقبت در شب ANTI-PIGMENT همچنین مبتنی بر تیامیدول سلول را “تقویت” می کند. به لطف فرمول مبتنی بر دکسپانتنول و شی باتر، پوست را بازسازی و تغذیه می کند.
  • و برای لکه های هدف، باید هر روز صبح به جای استفاده از مراقبت اصلاح کننده لک ضد رنگدانه استفاده شود. سرم شما روی این نقاط مقاوم با این حال، کانسیلر برای پوست های مات و تیره مناسب نیست زیرا می تواند بر یکنواختی پوست تأثیر بگذارد.

100% شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا