روانشناسی

اگر می خواهید واقعاً یک فرد موفق باشید، این 14 عادت را در گذشته ترک کنید

اگر می خواهید واقعاً یک فرد موفق باشید، این 14 عادت را در گذشته ترک کنید

شاید فکر می‌کنید که می‌دانید برای یک فرد واقعاً موفق چه چیزی لازم است.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برخی از عادت‌های شما می‌توانند مانع شما شوند؟

در این مقاله، 14 عادتی را بررسی می کنیم که اگر می خواهید به موفقیت واقعی برسید، باید با آنها خداحافظی کنید.

بریم!

1. بهانه آوردن.

اجازه دهید، همه ما در مقطعی از زندگی خود بهانه آورده ایم.

چه به خاطر نرفتن به ورزشگاه، به پایان نرسیدن یک پروژه به موقع، یا انجام ندادن تعهد، بهانه‌ها راه مناسبی برای اجتناب از مسئولیت هستند.

اما، اگر می‌خواهید واقعاً یک فرد موفق باشید، باید این عادت بد را در گذشته ترک کنید.

بهانه‌ها مانند عصایی هستند که وقتی نمی‌خواهیم با عواقب اعمال خود روبرو شویم، به آن تکیه می‌کنیم. آنها به طور موقت کمک می کنند اما در نهایت مانع پیشرفت ما می شوند.

به‌جای بهانه‌تراشی، مالکیت زندگی خود را در دست بگیرید و در قبال انتخاب‌هایی که می‌کنید پاسخگو باشید.

این نه تنها به رشد شما به عنوان یک شخص کمک می‌کند، بلکه باعث جلب احترام دیگران نیز می‌شود.

مطالعه اضافی: 7 راه برای متوقف کردن همیشه بهانه جویی

2. درگیر شدن در خودگویی منفی.

آیا شما بدترین منتقد خود هستید؟ آیا مدام خود را به خاطر اشتباهات و کاستی های خود مورد ضرب و شتم قرار می دهید؟ آیا به خود می گویید که به اندازه کافی خوب نیستید، به اندازه کافی باهوش نیستید، به اندازه کافی زیبا نیستید؟

اگر درگیر خودگویی منفی می‌شوید، مانع شما می‌شود. زمان بزرگ.

خودگویی منفی عادتی است که بسیاری از ما به آن دچار می شویم. ما فکر می‌کنیم که با سخت‌گیری نسبت به خود، به نوعی به خودمان انگیزه می‌دهیم تا بهتر عمل کنیم.

اما حقیقت این است که خودگویی منفی فقط باعث دلسردی ما می شود.

به جای تمرکز بر معایب خود، سعی کنید روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. دستاوردهای خود را جشن بگیرید، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند. در جایی که اعتبار دارد به خودتان اعتبار بدهید.

و اگر متوجه شدید که درگیر خودگویی منفی هستید، متوقف شوید و از خود بپرسید: آیا با یک دوست همانطور که با خود صحبت می کنید صحبت می کنید؟

جواب احتمالاً خیر است. پس چرا این کار را با خودتان انجام دهید؟

مطالعه اضافی: چگونه از سخت گیری در مورد خود دست بردارید: 14 نکته بسیار مؤثر!

3. نادیده گرفتن بازخورد / امتناع از پذیرش انتقاد.

شاید فکر می‌کنید که بهتر می‌دانید، اما حقیقت این است که شما نمی‌دانید.

نادیده گرفتن بازخورد و امتناع از پذیرش انتقاد، راهی مطمئن برای جلوگیری از رشد و محدود کردن موفقیت شما است.

وقتی شخصی برای ارائه بازخورد یا انتقاد از شما وقت می گذارد، به این معنی است که به اندازه کافی برای کمک به پیشرفت شما اهمیت دارد.

به‌جای اینکه حالت تدافعی یا بی‌اعتنایی داشته باشید، نفس عمیقی بکشید و گوش دهید. ممکن است فقط چیز ارزشمندی یاد بگیرید.

اگر بازخورد را نادیده بگیرید…

شما فرصت‌های پیشرفت را از دست می‌دهید: اگر به بازخوردها گوش نکنید، نمی‌دانید که باید روی چه چیزی کار کنید. این بدان معناست که فرصت‌های پیشرفت و رشد به‌عنوان یک فرد را از دست خواهید داد.

شما مغرور هستید: وقتی از پذیرش انتقاد امتناع می‌کنید، مغرور و بسته فکر می‌شوید. این می تواند به روابط شما آسیب برساند و موفقیت را برای شما دشوارتر کند.

شما پتانسیل خود را محدود می کنید: اگر مایل به گوش دادن به بازخورد نیستید، پتانسیل خود را محدود می کنید. اگر آماده یادگیری و رشد نباشید، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید.

مطالعه اضافی: چگونه با انتقاد سازنده برخورد کنیم و پذیرای بازخورد باشیم

4. نادیده گرفتن غرایز خود.

می‌دانید وقتی چیزی درست نیست، این احساس را در دل خود می‌دانید؟ این غریزه شماست که سعی می کند چیزی به شما بگوید.

اما چقدر این احساسات را نادیده می گیرید و به هر حال به جلو فشار می آورید؟

نادیده گرفتن غرایز خود راهی مطمئن برای تصمیم گیری بد است. مانند رانندگی با چشمان بسته است—ممکن است کمی جلوتر بروید، اما در نهایت، تصادف خواهید کرد.

بنابراین، دفعه بعد که احساس آزاردهنده‌ای داشتید که چیزی کاملاً درست نیست، به آن گوش دهید. به خود و غرایز خود اعتماد کنید. آنها آنجا هستند تا شما را راهنمایی کنند.

غرایز شما به خواسته‌ها و ارزش‌های واقعی و زیربنایی شما تعلق می‌گیرد. این به تنهایی باعث می شود که آنها ارزش شنیدن داشته باشند زیرا ذهن خودآگاه شما تمایل دارد خودش را گیج کند یا حتی به خودش دروغ بگوید.

بیشتر از نه، دل شما می داند که اقدام یا انتخاب مناسب برای شما چیست.

5. تعهد بیش از حد

آیا تمایل دارید به هر چیزی که به سراغتان می آید «بله» بگویید؟

خواه این یک پروژه جدید در محل کار باشد، یک رویداد اجتماعی یا یک لطف برای یک دوست، آیا مستعد تعهد بیش از حد هستید؟

اگرچه ممکن است به نظر می‌رسد که این چنین تمایل و سازگاری چیز خوبی باشد، اما می‌تواند برای موفقیت شما مضر باشد.

اول، تعهد بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. وقتی چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، ممکن است متوجه شوید که ساعت‌های طولانی کار می‌کنید، خواب و زمان شخصی را فدا می‌کنید و دائماً استرس دارید.

ثانیاً، تعهد بیش از حد می‌تواند مانع از تمرکز شما بر روی چیزهایی شود که واقعاً مهم است.

وقتی خیلی لاغر هستید، ممکن است وقت و انرژی کافی برای اختصاص دادن به چیزهایی که واقعا برای شما مهم هستند نداشته باشید. این می تواند منجر به عدم رضایت و احساس نارضایتی از زندگی شما شود.

بنابراین، زمان آن رسیده است که بیشتر «نه» گفتن را شروع کنید. یاد بگیرید که تعهدات خود را اولویت بندی کنید و فقط آنچه را که می توانید واقع بینانه انجام دهید، انجام دهید.

6. اولویت بندی کارهای بی اهمیت اما آسان.

می‌دانید وقتی یکسری کارهای کوچک و بی‌اهمیت را از فهرست کارهایتان حذف می‌کنید، چه غوغایی از موفقیت به دست می‌آورید؟

بله، این یک تله است.

اولویت‌بندی کارهای بی‌اهمیت اما آسان می‌تواند به شما حس کاذب بهره‌وری بدهد و در عین حال کارهای بزرگ‌تر و مهم‌تری را که واقعاً مهم هستند نادیده بگیرید.

مطمئنا، کنار گذاشتن تعدادی از کارهای کوچک احساس خوبی دارد، اما در پایان روز، واقعاً چه کاری انجام داده‌اید؟

آیا سوزن را روی پروژه ها یا اهداف مهمی جابجا کردید؟ احتمالا نه.

در عوض، بر روی تصویر بزرگ تمرکز کنید و کارهایی را که تأثیر قابل توجهی بر موفقیت شما دارند، اولویت بندی کنید.

لیستی از اولویت‌های اصلی خود تهیه کنید و ابتدا با آن‌ها مقابله کنید، حتی اگر سخت‌تر یا زمان‌برتر باشند. در درازمدت جلوتر خواهید رفت.

7. نادیده گرفتن مراقبت از خود.

شما آدمی هستید که همیشه به خودتان فشار می آورید تا بیشتر به دست آورید.

اما گاهی اوقات، در جستجوی موفقیت، فراموش می‌کنید که از خود مراقبت کنید.

غفلت از خودمراقبتی راهی مطمئن برای فرسودگی و کاهش بهره وری در دراز مدت است.

اگر هر یک از کارهای زیر را انجام می‌دهید، وقت آن است که در اولویت‌های خود تجدید نظر کنید…

نداشتن وعده‌های غذایی: ممکن است فکر کنید که حذف وعده‌های غذایی به شما زمان بیشتری برای کار می‌دهد، اما فقط احساس خستگی و عدم تمرکز را در شما ایجاد می‌کند.

نخوابیدن کافی: خواب ترمیم کننده است. تمام هدفش همینه! ما می خوابیم تا بدن و ذهنمان به اندازه کافی جوان شود تا بتوانیم روز بعد دوباره برویم. خواب را کم کنید و پشیمان خواهید شد.

بی‌توجهی به سلامت روان: استرس و اضطراب را تحت فشار قرار ندهید زیرا فکر می‌کنید برای موفقیت ضروری است. دقیقا برعکس. سلامت روان ضعیف منجر به بهره وری پایین، کمبود انگیزه و فرسودگی شغلی می شود.

به یاد داشته باشید، مراقبت از خود یک تجمل نیست، یک ضرورت است. در جستجوی موفقیت از مراقبت از خود غافل نشوید.

8. فکر می کنید همه چیز را می دانید.

اوه، فکر می کنید همه چیز را می دانید، درست است؟

خب، اجازه بدهید چیزی به شما بگویم، شما نه.

دانستن همه چیز غیرممکن است، بنابراین از تظاهر کردن مانند خودتان دست بردارید زیرا می تواند مانع بزرگی برای موفقیت باشد.

وقتی فکر می کنید همه چیز را می دانید، دیگر یاد نمی گیرید. تو رشد نمیکنی شما راکد می شوید.

و هنگامی که راکد می شوید، بی ربط می شوید. دنیا دائماً در حال تغییر است، و اگر با آن تغییر نکنید، عقب خواهید ماند.

بنابراین، چگونه فکر نمی کنید همه چیز را می دانید؟

اول، بپذیرید که این کار را نمی‌کنید. اشکالی ندارد که چیزی را ندانیم. در واقع، بهتر است بپذیرید که چیزی را نمی دانید تا اینکه وانمود کنید مانند خودتان.

دوم، برای یادگیری باز باشید. به دیگران گوش کنید. خواندن کتاب ها. در سمینارها شرکت کنید. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد، و شما هرگز نمی دانید از کجا ممکن است الهام بگیرید.

سوم، فروتن باشید. بدانید که همه چیزهایی برای یاد دادن به شما دارند. شما ممکن است در یک زمینه متخصص باشید، اما همیشه کسی وجود دارد که بیشتر از شما در زمینه دیگری می داند. از پرسیدن سوال نترسید.

وقتی مایل به یادگیری و رشد باشید، از اینکه چقدر می‌توانید به دست آورید، شگفت‌زده خواهید شد.

9. در حال پخش امن.

آیا همیشه یکی از افرادی بوده‌اید که ایمن بازی می‌کنید، هرگز ریسک نمی‌کنید یا از منطقه راحتی خود خارج نمی‌شوید؟

خب، اگر می‌خواهید واقعاً موفق باشید، باید این عادت را در گذشته ترک کنید.

بازی ایمن ممکن است گزینه آسان و مطمئنی به نظر برسد، اما می تواند شما را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز دارد.

اگر ریسک نکنید و از منطقه راحتی خود خارج نشوید، هرگز نمی‌دانید واقعاً چه توانایی‌هایی دارید.

از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید، حتی اگر آنها شما را بترسانند.

به یاد داشته باشید، زندگی کوتاه است و شما نمی خواهید با حسرت به گذشته نگاه کنید. بنابراین، این جهش ایمان را انجام دهید و ببینید به کجا می‌رسید.

شما هرگز نمی دانید، ممکن است شما را به موفقیتی برساند که همیشه آرزویش را داشتید.

مطالعه اضافی: ریسک پذیری در زندگی: چرا باید + چگونه آن را درست انجام دهید

10. تعیین اهداف کرکی.

آیا تا به حال متوجه شده اید که اهدافی را به قدری مبهم و کرکی تعیین می کنید که حتی نمی توانید پیشرفت خود را به سمت آنها اندازه گیری کنید؟

شما کسانی را می‌شناسید که—«موفق‌تر باشید»، «در فرم قرار بگیرید»، «شادتر باشید».

این اهداف ممکن است خوب به نظر برسند، اما شما را به جایی نمی‌رسانند.

زمان آن فرا رسیده است که اهداف پرزحمت را کنار بگذارید و شروع به تعیین اهداف SMART کنید—مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و محدود به زمان.

به‌عنوان مثال، به‌جای «به‌تنه‌ماندن»، هدف خود را برای «دویدن ۵ هزار در کمتر از ۳۰ دقیقه تا پایان سال» تعیین کنید. این هدف مشخص است (5k دویدن)، قابل اندازه گیری (زیر 30 دقیقه)، قابل دستیابی (با تمرین)، مرتبط (بهبود تناسب اندام)، و محدود به زمان (تا پایان سال).

هنگامی که اهداف SMART را تعیین می‌کنید، به خودتان چیزی مشخص می‌دهید تا به سمت آن کار کنید. شما می توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و اقدامات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

بنابراین، از تعیین اهداف کرکی دست بردارید و شروع به تعیین اهداف هوشمند کنید. خود آینده شما از شما تشکر خواهد کرد.

11. به تعویق انداختن.

آه، تعلل. هنر به تاخیر انداختن کارهای مهم تا آخرین لحظه ممکن.

شاید فکر کنید تحت فشار بهترین کار را انجام می دهید، اما در واقع، فقط خود را برای استرس و ناامیدی غیرضروری آماده می کنید.

در اینجا چند راه برای متوقف کردن تعلل و شروع کارآمد بودن آورده شده است:

لیست کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید: هر کاری را که باید انجام دهید یادداشت کنید و مهمترین کارها را اولویت بندی کنید. این به شما کمک می کند متمرکز بمانید و از گمراه شدن در کارهای کمتر مهم جلوگیری کنید.

کارها را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید: اگر کاری سخت به نظر می رسد، آن را به کارهای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. این کار شروع را آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا احساس خستگی نکنید.

حواس پرتی را حذف کنید: تلفن خود را خاموش کنید، ایمیل خود را ببندید و مکانی آرام برای کار پیدا کنید. این به شما کمک می کند متمرکز بمانید و از حواس پرتی توسط رسانه های اجتماعی، ایمیل یا سایر موارد حواس پرتی جلوگیری کنید.

به خودتان پاداش دهید: هدفی تعیین کنید و زمانی که به آن رسیدید به خود پاداش دهید. این به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید و ادامه مسیر را آسان‌تر کنید.

به خاطر داشته باشید، ممکن است در آن زمان اهمال کاری ایده خوبی به نظر برسد، اما فقط موفقیت شما را به تاخیر می اندازد.

12. مقایسه خود با دیگران.

مقایسه کردن خود با دیگران اتلاف وقت و انرژی است!

شما منحصربه‌فرد هستید و سفر شما با دیگران متفاوت است.

وقتی خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، خود را ناامید می‌کنید. شما همیشه کسی را پیدا خواهید کرد که به نحوی از شما بهتر باشد و این باعث می شود احساس بی کفایتی کنید.

به جای مقایسه خود با دیگران، روی پیشرفت و رشد خود تمرکز کنید. دستاوردهای خود را، مهم نیست که چقدر کوچک هستند، جشن بگیرید.

مقایسه کردن خود با دیگران نیز می تواند منجر به حسادت و حسادت شود. شما شروع به رنجش دیگران به خاطر موفقیتشان می کنید، و این می تواند سمی باشد.

در عوض، از موفقیت آنها به عنوان الهام بخش استفاده کنید. از آنها بیاموزید و سعی کنید موفقیت آنها را تقلید کنید.

13. داشتن انتظارات غیر واقعی از خودتان.

شما یک کمال گرا هستید، و این عالی است! درست؟ شما همیشه برای برتری و نه چیزی کمتر تلاش می کنید.

اما، مرز باریکی بین تلاش برای برتری و داشتن انتظارات غیر واقعی از خودتان وجود دارد.

وقتی انتظارات غیرواقع بینانه ای در نظر می گیرید، خود را برای شکست آماده می کنید. شما آنقدر به خودتان فشار می آورید که کامل باشید که فراموش می کنید اشتباه کردن اشکالی ندارد.

کمال‌گرایی می‌تواند منجر به مشکل آزاردهنده به تعویق انداختن کار شود که در مورد آن صحبت کردیم. شما زمان زیادی را صرف تلاش برای کامل کردن همه چیز می کنید که در واقع هیچ کاری انجام نمی دهید.

وقت آن است که ایده کمال را کنار بگذارید. این واقعیت را بپذیرید که شما انسان هستید و اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است.

به جای تلاش برای کمال، برای پیشرفت تلاش کنید.

برای خود اهداف واقع بینانه تعیین کنید و دستاوردهای خود را هر چقدر هم که کوچک باشند جشن بگیرید. به یاد داشته باشید، پیشرفت، پیشرفت است، مهم نیست چقدر کند است.

14. شکستن تعهدات نسبت به دیگران.

اوه، شکستن تعهدات نسبت به دیگران. این یک روش کلاسیک برای خراب کردن روابط و گذاشتن تأثیر ماندگار بر اطرافیانتان است.

اما هی، چه کسی به دوستان نیاز دارد زمانی که بتوانید موفق شوید، درست است؟

اشتباه.

افراد موفق تعهدات خود را در قبال دیگران زیر پا نمی گذارند. آنها اهمیت وفای به قول خود را درک می کنند و زمانی که می گویند این کار را انجام می دهند ظاهر شوند.

اما اگر هنوز متقاعد هستید که زیر پا گذاشتن تعهدات راه حلی است، در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد:

مطمئن شوید که همیشه یک بهانه خوب آماده کرده اید. «فراموش کردم» و «مشغول شدم» کلاسیک هستند، اما با خیال راحت خلاق باشید.

نگران احساسات طرف مقابل نباشید. به هر حال، اینطور نیست که آنها کاری بهتر از منتظر ماندن برای شما انجام دهند.

اگر همه چیز شکست خورد، فقط آنها را به شبح تبدیل کنید. این حرکت قدرت نهایی است.

البته، اگر می‌خواهید واقعاً موفق باشید و روابط سالمی داشته باشید، احتمالاً باید از همه موارد بالا اجتناب کنید. فقط یک فکر.

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا