سلامت

آیا مقاومت به انسولین مانند دیابت است؟

آیا مقاومت به انسولین مانند دیابت است؟

آیا مقاومت به انسولین مانند دیابت است؟

اگرچه انسولین مقاومت و دیابت یکسان نیستند، آنها به هم مرتبط هستند و یکی می تواند بر دیگری تأثیر بگذارد. درمان ممکن است بستگی به این داشته باشد که چه چیزی باعث مقاومت به انسولین شده است و اینکه آیا دیابت برای شما تشخیص داده شده است.

مقاومت به انسولین و دیابت ارتباط نزدیکی با هم دارند. اما همه افرادی که به انسولین مقاوم هستند دیابت ندارند و همه افراد مبتلا به دیابت به انسولین مقاوم نیستند.

با این حال، مقاومت به انسولین شانس شما را برای ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 افزایش می‌دهد.

این مقاله شباهت ها و تفاوت های مقاومت به انسولین و دیابت را توضیح می دهد.

اگرچه به هم مرتبط هستند، اما کاملاً متفاوت هستند.

هر دو متفاوت هستند. به توانایی بدن شما برای ساخت یا استفاده از انسولین< مرتبط است. /a>، یک هورمون کلیدی است که به گلوکز از جریان خون وارد سلول های بدن شود تا برای انرژی استفاده شود. وقتی فردی پیش دیابت دارد یا دیابت یا در حال ایجاد مقاومت به انسولین، بدن آنها نمی تواند به درستی انسولین ایجاد کند یا از آن به طور طبیعی استفاده کند.

اگر بدن شما مجبور است بیش از حد معمول انسولین ترشح کند تا سطح قند خون را به اندازه کافی مدیریت کند، پس شما مقاومت به انسولین دارید.

بسیاری از افراد مقاوم به انسولین هستند اما دیابت ندارند.

به مرور زمان، مقاومت به انسولین می‌تواند به پیش دیابت منجر می شود و اگر معکوس نشود، می تواند منجر به دیابت نوع 2 .

توسعه پیش دیابت و دیابت نوع 2 زمانی اتفاق می افتد که بدن به قدری به انسولین مقاوم است که پانکراس دیگر نمی تواند انسولین کافی برای حفظ سطح معمول قند خون بسازد و سلول های شما به انسولین شما پاسخ نمی دهند. بدن ترشح می کند.

افراد مبتلا به دیابت باید سطح قند خون با رژیم غذایی، ورزش، و گاهی اوقات داروهای تجویزی مانند متفورمین یا انسولین.

مقاومت به انسولین منجر به دیابت نوع 1. در این وضعیت خودایمنی، سیستم ایمنی بدن سلول‌های بتای انسولین‌ساز پانکراس را از بین برده است و بنابراین هیچ انسولینی در بدن ساخته نمی‌شود. اما افراد مبتلا به T1D می توانند به مرور زمان به انسولین مقاوم شوند، که مدیریت سطح قند خون را دشوارتر می کند.

علائم مقاومت به انسولین ممکن است برای سال‌ها ناشناخته بماند و به اندازه مواردی که زمانی که فردی به دیابت مبتلا شده است مشهود نیست.

اگر موارد زیر را تجربه کنید، ممکن است دچار مقاومت به انسولین شده باشید:

اما برخی از علائم بیماری مقاومت به انسولین همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مردان با دور کمر بیش از 40 اینچ و زنان بیش از 35 اینچ
  • برچسب‌ها یا تکه‌های پوستی تیره‌تر و ضخیم‌تر از معمولی (آکانتوز سیاه)
  • فشار خون 130/80 یا بالاتر
  • آزمایش میانگین گلوکز 3 ماهه (A1C) بین 5.7٪ -6.3٪
  • سطح کلسترول HDL زیر 40 میلی گرم در دسی لیتر در مردان یا کمتر از 50 میلی گرم در دسی لیتر در زنان

مقاومت به انسولین می تواند مدیریت سطح قند خون شما بسیار سخت تر است و آن را در محدوده نگه دارید یک محدوده سالم همچنین می تواند منجر به افزایش مزمن قند خون و سطوح A1C شود و خطر عوارض طولانی مدت دیابت را افزایش دهد.

مقاومت به انسولین مستلزم آن است که انسولین بیشتری مصرف کنید (اگر انسولین اگزوژن مصرف می کنید) یا بدن شما انسولین بیشتری برای غذاهایی که روزانه می خورید ترشح کند.

این همچنین می تواند منجر به وزن شود. بهبود، جنبه های مدیریت دیابت شما را پیچیده می کند، از جمله ورزش و حفظ فشار خون و سطح کلسترول سالم.

چربی اضافی بدن به شکل چاقی، به‌ویژه در شکم و اطراف اندام‌ها (همچنین به عنوان چربی احشایی شناخته می‌شود)، منبع منبع علت اصلی مقاومت به انسولین.

از دست دادن وزن اضافی بدن و فعال بودن از جمله موارد است. بهترین راه ها برای کاهش مقاومت به انسولین و کاهش شانس ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2.

<بله، می‌توانید.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که 40٪ از بزرگسالان در متحده مقاومت به انسولین دارند. بسیاری از این افراد یا پیش دیابت یا دیابت نوع 2 داشتند.

بسیاری از افراد سال ها قبل از ابتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 مقاومت به انسولین را تجربه می کنند. برخی ممکن است هرگز به آن شرایط بعدی مبتلا نشوند.

مقاومت به انسولین، اما علت اصلی پیش دیابت و دیابت نوع 2 است.

اگر مقاوم به انسولین هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید. در مورد راه هایی برای معکوس کردن آن برای جلوگیری از عوارض سلامتی در آینده.

راههای اولیه برای معکوس کردن مقاومت به انسولین شامل کاهش وزن اضافی بدن، رژیم غذایی است. طبق توصیه پزشک و فعال شدن بدنی.

با پزشک خود در مورد تهیه یک برنامه غذایی صحبت کنید که می تواند اهداف سلامتی شما و راه های ترکیب فعالیت بدنی بیشتر را برآورده کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند این است که بیشتر بزرگسالان حداقل 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته یا حداقل 30 دقیقه در روز در اکثر روزهای هفته به همراه حداقل دو روز در هفته تمرینات قدرتی دارند.

مقاومت به انسولین و دیابت ارتباط نزدیک دارند، اما یکسان نیستند. مقاومت به انسولین اصطلاح گسترده تری است به این معنی که بدن شما مجبور است برای مدیریت سطح قند خون بیش از حد معمول انسولین ترشح کند.

تشخیص دیابت زمانی است که سطح قند خون شما به دلیل ناتوانی بدن به آستانه کافی برسد. برای تولید انسولین کافی بسیاری از افراد مقاوم به انسولین هستند اما دیابت ندارند، اما مقاومت به انسولین می تواند منجر به پیش دیابت و دیابت نوع 2 شود.

در صورت مشاهده علائم و نشانه ها، ممکن است بخواهید با پزشک یا تیم مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. مقاومت به انسولین این می تواند برای کمک به درمان قبل از تشخیص دیابت مهم باشد.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا