سلامت

چگونه آسپرین با دوز پایین روزانه می تواند به کاهش خطر دیابت نوع 2 کمک کند؟

چگونه آسپرین با دوز پایین روزانه می تواند به کاهش خطر دیابت نوع 2 کمک کند؟

چگونه آسپرین با دوز پایین روزانه می تواند به کاهش خطر دیابت نوع 2 کمک کند؟

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/08/ women-taking-pill-1296x728-header-1296x729.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A woman in grey sweater taking a piill.اشتراک گذاری در Pinterest
آسپرین با دوز پایین برای برخی از افرادی که حوادث قلبی عمده داشته اند توصیه می شود. والنتینا بارتو/ استوکسی یونایتد
  • یک مطالعه به بررسی این موضوع پرداخت که آیا مصرف آسپرین با دوز پایین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را برای افراد مسن کاهش می‌دهد یا خیر.
  • محققان دریافتند که بزرگسالان بالای ۶۵ سال که روزانه دوز پایین آسپرین مصرف می‌کنند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
  • پیش از اینکه پزشکان دارو را برای پیشگیری تجویز کنند، تحقیقات بیشتری در مورد فواید و خطرات دوز پایین آسپرین برای دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

ممکن است افراد مسن بتوانند این دارو را تجویز کنند. با مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین، تحقیقات جدید نشان می دهد.

بر اساس

بزرگسالان 65 ساله و بالاتر که روزانه 100 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند با خطر ابتلا به دیابت 15 درصد کمتر مرتبط بودند. یک rel=”noopener noreferrer” href=”https://www.eurekalert.org/news-releases/1000081″ target=”_blank” class=”content-link css-5r4717″>یافته‌ها، که در نشست سالانه انجمن اروپایی برای مطالعه دیابت در هامبورگ، آلمان، که از 2 تا 6 اکتبر برگزار می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهند که آسپرین روزانه باعث بهبود گلوکز پلاسمای ناشتا (FPG) می‌شود. سطوح (اندازه گیری قند خون) و خطر دیابت نوع 2 در افراد مسن. با این حال، آسپرین با دوز پایین نیز خطر خونریزی را افزایش داد و تأثیر عمده‌ای بر خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) نداشت. /a>.

قبل از اینکه پزشکان شروع به تجویز آسپرین برای کمک به پیشگیری از دیابت کنند، محققان باید به بررسی تأثیر و خطرات این دارو ادامه دهند.

“با وجودی که این هیجان انگیز و دلگرم کننده است، من در مورد بزرگی نتایج شک دارم، و مهمتر از همه، چکیده رویدادهای نامطلوب یا خطرات مربوطه را بیان نمی کند.” دکتر. مریلین تان، دانشیار بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، به Healthline گفت.

محققان می خواستند اثرات آسپرین با دوز پایین را برای افراد مسن درک کنند.

آنها مطالعه بعدی را روی نتایج یک کارآزمایی دوسوکور و کنترل شده با دارونما انجام دادند که در ژورنال پزشکی نیوانگلند در سال 2018. این کارآزمایی شامل 16209 شرکت کننده بود که به دو گروه تقسیم شدند: 8086 نفر هر روز 100 میلی گرم آسپرین مصرف کردند و گروه دیگر، متشکل از 8123 نفر، دارونما مصرف کردند.

شرکت کنندگان به طور متوسط ​​4.7 سال پیگیری شدند و در طول مطالعه، 995 نفر به دیابت مبتلا شدند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که در مقایسه با افرادی که این دارو را مصرف کرده بودند دارونما، گروهی که آسپرین مصرف کردند، 15 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند. گلوکز پلاسما ناشتا نیز در گروهی که آسپرین مصرف می کردند کندتر افزایش یافت.

مطالعه اولیه نشان داد که آسپرین روزانه با 38 درصد افزایش خطر خونریزی عمده و عدم کاهش در بروز بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

آسپرین عمدتاً به عنوان ابزاری برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مورد مطالعه قرار گرفته است. به گفته محققان، یافته های جدید نشان می دهد که می تواند نقش مهمی در پیشگیری از دیابت نیز داشته باشد.

به گفته تان، دیابت نوع 2 چند عاملی است. با این حال، یک ارتباط قوی بین التهاب مزمن و اختلال قند خون وجود دارد.

در تئوری، از آنجایی که آسپرین یک داروی ضد التهابی است، ممکن است التهاب و در نتیجه پیشرفت دیابت را کاهش دهد.

تن گفت: «غذا اصلی من این است که بعید است آسپرین باعث پیشرفت دیابت شود، دلگرم کننده است.

اما طبق دکتر. Dmitriy Nevelev، دستیار مدیر قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند، مشخص نیست که آیا آسپرین، به ویژه در دوز پایین، می تواند این تأثیر را داشته باشد یا خیر.

«مزایای ضد التهابی آسپرین به طور کلی با دوزهای بالاتر، معمولاً 300 میلی گرم یا بیشتر دیده می شود.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه متحده توصیه می کند افراد بالای 60 سال از مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین به عنوان یک استراتژی اولیه برای کاهش خطر بیماری قلبی اجتناب می کنند.

مصرف آسپرین با دوز پایین می تواند خطرات بسیار جدی داشته باشد، به خصوص برای افراد مسن.

تن گفت: «در حالی که آسپرین عموماً در اکثر بزرگسالان بی خطر است، خطراتی از جمله خطر خونریزی وجود دارد که می تواند بسیار قابل توجه باشد، به خصوص در افراد مسن تر.

اخیر مطالعات نشان داده اند که افراد مسن ممکن است از مصرف روزانه آسپرین سود نبرند، مگر اینکه قبلاً یک رویداد قلبی بزرگ مانند حمله قلبی داشته باشند.

Nevelev یک محدودیت بزرگ را گفت این است که یافته‌های جدید مبتنی بر داده‌هایی هستند که قبلاً جمع‌آوری شده‌اند، که عنصری از کار به عقب برای شناسایی همبستگی‌های احتمالی را اضافه می‌کند.

نولف گفت: «اگرچه نتایج ممکن است یک همبستگی آماری معنی‌دار را نشان دهند، اما همیشه نشانه‌ای از شک وجود دارد، زیرا این بر اساس فرضیه و طراحی آزمایشی آزمایش اولیه نیست.

گفته شد، این نوع تحلیل‌ها می‌توانند یافته‌هایی را نشان دهند که ارزش کاوش در کارآزمایی‌های آینده را دارند. نولف گفت:

مطالعات تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده با دارونما در آینده به تعیین اینکه آیا آسپرین در واقع خطر ابتلا به دیابت را در افراد مسن‌تر کاهش می‌دهد یا خیر، کمک خواهد کرد.

تان همچنین مایل است آزمایش‌های آتی را در جمعیتی وسیع‌تر و متنوع‌تر انجام دهد.

با توجه به اثرات نامطلوب ناشی از آسپرین، ممکن است برای پیشگیری از دیابت.

< یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف آسپرین با دوز پایین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مسن کمک کند.

بزرگسالان 65 سال و بالاتر که روزانه 100 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند، 15 درصد کمتر از افرادی که دارونما مصرف می کردند، در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند.

در حالی که یافته‌ها نشان می‌دهد که آسپرین می‌تواند برای کمک به پیشگیری از دیابت استفاده شود، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثر دارو مورد نیاز است، زیرا آسپرین همچنین می‌تواند باعث عوارض جانبی جدی مانند خونریزی شدید شود.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا