سلامت

آلرژی و سرگیجه: علت و درمان

آلرژی و سرگیجه: علت و درمان

اینطور نیست تجربه علائم رایج آلرژی مانند عطسه، سرفه و خارش گلو غیرعادی است. فشار سینوسی ناشی از آلرژی، با این حال، می تواند باعث سبکی سر، سرگیجه و سرگیجه شود. اینها ممکن است به مسائل جدی تری مرتبط باشند.

اگر احساس سرگیجه دارید، ممکن است تعجب کنید که علت آن چیست. کم آبی بدن، داروها و شرایط مختلف می‌توانند باعث سرگیجه و حالت تهوع در شما شوند.

در حالی که سرگیجه ممکن است یک بیماری خفیف به نظر برسد، در واقع می تواند زندگی روزمره را بسیار مختل کند. حتی می‌تواند آنقدر شدید باشد که شما را برای ساعت‌ها یا روزها در رختخواب گیر کند.

گاهی اوقات سرگیجه می‌تواند ناشی از آلرژی باشد.

An آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که معمولاً برای بدن شما مضر نیست. این مواد خارجی آلرژن نامیده می شوند. آنها ممکن است شامل غذاهای خاصی، گرده گل، یا شوره حیوانات خانگی باشند.

سرگیجه ناشی از آلرژی می تواند توسط آلرژن ها ایجاد شود.

اگر به برخی مواد معلق در هوا حساسیت دارید، از جمله گرد و غبار، گرده، و شوره حیوانات، بدن شما شروع به ترشح مواد شیمیایی از جمله هیستامین برای مبارزه با این مزاحمان می کند. این مواد شیمیایی علت علائم آلرژی هستند.

علائم آلرژی معمولی عبارتند از:

آلرژی می‌تواند بر شیپور استاش. این لوله در اصل تونلی است که گوش میانی شما را به پشت گلو متصل می کند و به تنظیم تعادل شما کمک می کند، در حالی که فشار گوش میانی شما را با فشار هوای محیط برابر می کند.

وقتی شروع به تجربه می کنید. علائم در گوش شما، از جمله آن احساس گرفتگی آزاردهنده که می تواند شنوایی را دشوار کند، اغلب به این دلیل است که شیپور استاش شما با مخاط مسدود شده است.

وقتی مسدود می شود، دیگر قادر به برابر کردن فشار در گوش نیست. و تعادل را در بدن خود حفظ کنید.

این اختلالات گوش میانی می تواند باعث علائم سرگیجه در افراد مبتلا به آلرژی شود، سرماخوردگی و عفونت های سینوس.

سبکی سر همچنین ممکن است یکی از علائم آلرژی باشد. سبکی سر و سرگیجه دو علامت خاص هستند که معمولاً از یکدیگر قابل تشخیص هستند.

وقتی سبک سر هستید، به جای این که احساس کنید اتاق در حال چرخش است، احساس می کنید که ممکن است غش کنید یا بیهوش شوید (یا که سرتان می‌چرخد).

دراز کشیدن معمولاً سبکی سر را حداقل به‌طور موقت برطرف می‌کند، در حالی که سرگیجه معمولاً وقتی دراز می‌کشید از بین نمی‌رود.

سرگیجه یک نوع شدید سرگیجه است که باعث می شود اتاق را طوری ببینید که انگار در حال چرخش است. همچنین ممکن است فردی که سرگیجه دارد، وقتی واقعاً در حالت نشسته یا ایستاده است، احساس کند که در حال حرکت است.

در مورد سرگیجه ناشی از آلرژی، مقصر تجمع مایع در گوش میانی است.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه سرگیجه می‌تواند ناتوان کننده یا مختل کننده باشد، اغلب قابل درمان. پزشک شما احتمالاً آزمایش‌های مختلفی را برای تعیین علت انجام خواهد داد.

اگر مشخص شود که سرگیجه مربوط به رینیت آلرژیک، پزشک شما بر این اساس درمان را ارائه می دهد یا شما را به متخصص ارجاع می دهد (معمولاً متخصص آلرژی یا پزشک گوش، حلق و بینی).

از آنجایی که سرگیجه می تواند به موارد جدی تری مرتبط باشد. مهم است که پس از تجربه این علامت، در اسرع وقت به دنبال درمان باشید.

درمان سرگیجه ناشی از آلرژی معمولاً درمان علت است – خود آلرژی.

اجتناب از آلرژن به طور کامل مؤثرترین راه برای درمان آلرژی است. متأسفانه، اجتناب کامل از آلرژن‌های موجود در هوا امکان‌پذیر نیست.

داروهای نسخه‌ای و بدون نسخه برای کمک به تسکین سرگیجه و سایر علائم آلرژی در دسترس هستند. با این حال، درمان علت زمینه‌ای معمولاً راه مؤثرتری برای رهایی از سرگیجه است.

ابتدا، پزشک سعی می‌کند علت سرگیجه ناشی از آلرژی را تعیین کند. این کار معمولاً با یک تست آلرژی سنتی و با تجزیه و تحلیل دقیق انجام می شود. از آلرژن های خاص شما.

داروها

گزینه های زیادی برای مبارزه با علائم آلرژی وجود دارد. آنتی هیستامین ها برای استفاده کوتاه مدت محبوب هستند و می توانند در از بین بردن احتقان که ممکن است باعث سرگیجه شما شود.

آنتی هیستامین ها نیز برای درمان سرگیجه استفاده می شوند. توجه داشته باشید که بسیاری از آنتی هیستامین های قدیمی می توانند باعث خواب آلودگی شوند. هنگامی که برای اولین بار آنتی هیستامین مصرف می کنید، رانندگی یا کار با ماشین آلات مهم است.

همچنین باید از مصرف آن با داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب، شل کننده های عضلانی، قرص های خواب یا الکل خودداری کنید. اگر سوالی دارید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

به غیر از آنتی هیستامین ها، انواع دیگر داروها برای درمان آلرژی یا علائم آلرژی عبارتند از:

واکسن های آلرژی

دراز مدت، پزشک شما احتمالاً می خواهد آلرژی ایجاد کننده علائم شما را درمان کند. این را می توان با داروهای تجویزی که برای استفاده روزانه بی خطر هستند، انجام داد. همچنین می‌توان این کار را با واکسن‌های آلرژی با فرمول‌بندی خاص انجام داد.

وقتی واکسن آلرژی دریافت می کنید، در واقع مقدار کمی از آلرژن به شما تزریق می شود. این به کاهش حساسیت بدن شما نسبت به آلرژن در طول زمان کمک می کند.

با افزایش تدریجی دوز، بدن خود را تنظیم می کند. علائم شما به مرور زمان کاهش می‌یابد.

رژیم غذایی

همچنین ممکن است پزشک شما را از نظر علائم بیماری سلیاک. این یک شکل جدی‌تر از عدم تحمل گلوتن است که نیاز به اجتناب کامل از گلوتن در رژیم غذایی شما دارد یا ممکن است عوارض جدی برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

سرگیجه می‌تواند یک مشکل باشد، اما زمانی که آلرژی علت اصلی باشد، درمان می‌تواند شما را از علائم رها کند.

کلید این است که به جای خود علامت، دلیل سرگیجه خود را تعیین کنید و علت آن را درمان کنید.

حتما بخوانید : آلرژی سولفا چیست؟
محتوایkhalg.ir فقط برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی است. وب سایت ما قرار نیست جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا