سلامت

سندرم اسکیتر: واکنش های آلرژیک به نیش پشه

سندرم اسکیتر: واکنش های آلرژیک به نیش پشه

ما محصولاتی را اضافه می کنیم که فکر می کنیم برای خوانندگان مفید هستند. اگر شما
از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. فرایند ما اینجاست.

Healthline فقط مارک‌ها و محصولاتی را به شما نشان می‌دهد که ما از آنها حمایت می‌کنیم.

تیم ما به‌طور کامل توصیه‌هایی را که در مورد خود ارائه می‌دهیم بررسی و ارزیابی می‌کند. سایت. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

قرمز، خارش دار، و برجستگی های پف کرده روی پوست از علائم رایج نیش پشه هستند. اما، واکنش‌های آلرژیک شدید و بیماری‌های منتقله از طریق پشه به روش‌های مختلف ظاهر می‌شوند و ممکن است منجر به عوارض شوند.

تقریباً همه به نیش پشه حساس هستند. اما برای کسانی که آلرژی های شدید دارند، علائم می تواند بیش از آزاردهنده باشد: آنها می توانند جدی باشند. بیشتر نیش ها در هنگام غروب یا سحر رخ می دهد، زمانی که پشه ها بیشترین فعالیت را دارند. در حالی که پشه‌های نر بی‌ضرر هستند – فقط از شهد و آب تغذیه می‌کنند، پشه‌های ماده از خون خارج می‌شوند.

یک پشه ماده با استفاده از ترکیبی از بوی، دی اکسید کربن بازدمی و مواد شیمیایی موجود در عرق فرد. وقتی غذای مناسبی پیدا می کند، روی ناحیه ای از پوست در معرض دید قرار می گیرد و پروبوسیس خود را وارد می کند تا خون قربانی را بگیرد. پروبوسیس لوله بلند و قابل انعطافی است که از سر او بیرون می‌زند و می‌تواند پوست انسان را سوراخ کند. علائم رایج – برآمدگی قرمز و خارش – ناشی از خود گاز گرفتن نیست، بلکه در اثر واکنش سیستم ایمنی بدن شما ایجاد می شود. به پروتئین های موجود در بزاق پشه. این واکنش به عنوان سندرم اسکیتر نیز شناخته می‌شود.

درباره سندرم اسکیتر بیشتر بدانید و اینکه آیا برخورد با پشه‌ها ممکن است بالقوه مضر.

به نظر می‌رسد پشه‌ها قربانیان خاصی را بر دیگران ترجیح می‌دهند، از جمله:

  • مردان
  • زنان باردار
    • افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند
    • خون نوع O

  • افرادی که اخیراً ورزش کرده‌اند
  • افرادی که مقادیر بیشتری اسید اوریک، اسید لاکتیک و آمونیاک
  • افرادی که اخیراً آبجو نوشیده اند

همچنین، زیرا پشه ها جذب گرما می شوند و رنگ های تیره می پوشند. ممکن است شما را بیشتر در معرض گاز گرفتن قرار دهد. زیرا رنگ های تیره گرما را جذب می کنند. افرادی که در آب و هوای مرطوب، گرمسیری یا باتلاق‌ها زندگی می‌کنند نیز در معرض خطر بیشتری برای گزش هستند.

برخی افراد در معرض خطر بیشتر واکنش آلرژیک نیز، مانند کودکان کوچکتر. افرادی که به برخی از اجزای بزاق پشه، مانند پروتئین ها و عوامل ضد میکروبی حساسیت دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سندرم اسکیتر باشند.

هر چه تعداد دفعات بیشتری توسط پشه‌ها گزیده شود، احتمال اینکه به مرور زمان حساسیت‌زدایی شود بیشتر است. این بدان معناست که بزرگسالان معمولاً نسبت به کودکان واکنش‌های جدی‌تری نسبت به نیش پشه نشان می‌دهند.

متداول علائم نیش پشه شامل برجستگی های نرم روی پوست است که ممکن است صورتی، قرمز و خارش دار شود. در بیشتر موارد، قرمزی و پف دقایقی پس از سوراخ شدن پوست توسط پشه ظاهر می شود. یک برآمدگی سفت و قرمز تیره اغلب روز بعد ظاهر می شود، اگرچه این علائم ممکن است تا 48 ساعت پس از گزش اولیه رخ دهند. طبق آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا (AAAAI)، تماس با پشه باید شش ثانیه یا بیشتر باشد تا واکنش ایجاد کند.

با بهبود نیش پشه، احساس خارش محو می شود و پوست به تدریج رنگ قرمز یا صورتی کمتری به خود می گیرد تا زمانی که به رنگ طبیعی خود بازگردد. این معمولاً حدود سه تا چهار روز طول می کشد. تورم نیز پس از حدود یک هفته کاهش می یابد.

قطر یک نیش پشه معمولی کمتر از ½ اینچ است. درباره نحوه تشخیص گزش اشکال بیشتر بیاموزید.

نیش پشه به میزان قابل توجهی بزرگتر، به خصوص اگر بزرگتر از یک چهارم باشد، ممکن است یکی از علائم باشد. یک واکنش آلرژیک شدیدتر این علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، به دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشید، زیرا ممکن است نشانه‌های یک بیماری شدیدتر باشند:

همانند سایر آلرژی ها، پیشگیری بهترین رویکرد است. پشه ها برای تولید مثل نیاز به آب ساکن یا راکد دارند. در صورت امکان، از ایستادن آب به خصوص در هنگام غروب و سحر که پشه ها بیشترین فعالیت را دارند، خودداری کنید.

آب راکد را در اطراف خانه از بین ببرید:

  • باز کردن گرفتگی ناودان های باران
  • <.>

  • تمیز کردن حمام پرندگان
  • خالی کردن ظروف استفاده نشده مانند گلدان

راههای دیگر برای جلوگیری از نیش پشه عبارتند از: >

  • پوشیدن لباس های محافظ و رنگ روشن مانند پیراهن های آستین بلند، شلوار بلند، جوراب و کلاه لبه پهن
  • ترمیم سوراخ های صفحه پنجره ها یا درها
  • استفاده از شمع‌های معطر سیترونلا در فضاهای باز یا کمپ‌ها

استفاده از مواد دافع حشرات حاوی ماده فعال DEET نیز مهم است. AAAAI توصیه می کند از محصولاتی استفاده کنید که بین 6 تا 25 درصد DEET دارند. اینها تا شش ساعت محافظت می کنند. دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و بعد از شنا یا تعریق دوباره استفاده کنید. از آنجایی که مواد دافع نیز می توانند واکنش های نامطلوب پوستی ایجاد کنند، محصول را روی ناحیه کوچکی از بازوی خود آزمایش کنید و 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن برای کل بدن شما بی خطر است.

خرید:

از هیچ یک از داروهای خانگی زیر برای جلوگیری از نیش پشه استفاده نکنید، زیرا هیچ مدرکی دال بر موثر بودن آنها وجود ندارد:

  • تیامین
  • سیر
  • مکمل های ویتامین B
  • عصاره وانیل
  • عطرهای معطر

حتی بهترین اقدامات پیشگیرانه نیز احتمالاً از شما در برابر همه نیش ها محافظت نمی کند. در صورت یک واکنش طبیعی، کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین رهایی از خارش. کیسه سرد یا تکه های یخ ممکن است به تسکین علائم نیز کمک کند. برای واکنش‌های آلرژیک جدی‌تر، ممکن است از درمان‌های زیر استفاده شود:

خرید:

درمان‌های خانگی

برخی از این موارد را امتحان کنید درمان های خانگی برای علائم نیش پشه:

  • روزی چند بار محل گزش را بشویید و از پماد آنتی بیوتیکی مانند باسیتراسین/پلی میکسین (پلی اسپورین) استفاده کنید.
  • یک پارچه سرد و مرطوب را برای چند دقیقه روی محل گزش بمالید. برای تسکین تورم، یک حمام گرم با بلغور جو دوسر بگیرید.
  • از محلول جوش شیرین و آب چند بار در روز استفاده کنید تا تورم و خارش کاهش یابد.
  • به مدت 10 ثانیه با ناخن یا شیء بی‌رنگ دیگری مانند درب خودکار، محل گزش را به سمت پایین فشار دهید تا خارش را به طور موقت تسکین دهید.

این کار را نمی‌کنید. باید گزش را پوشیده نگه دارید، اما قرار دادن یک باند روی آن می تواند از خاراندن محل گزش شما جلوگیری کند. اگر زخم گزش باز شد و پوسته پوسته شد، بانداژ می‌تواند به توقف عفونت کمک کند.

خرید:

عوارض احتمالی نیش پشه درمان‌نشده می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

واکنش‌های آلرژیک تنها نگرانی در مورد نیش پشه نیست. پشه‌ها همچنین می‌توانند بیماری‌های جدی را منتقل کنند، مانند:

این بیماری‌های منتقله از طریق پشه عوارض بالقوه تهدیدکننده‌ای دارند، حتی اگر علائم فقط چند روز طول بکشد یا شدید به نظر نرسد. ویروس زیکا پیوند شده است به نقایص شدید مادرزادی در فرزندان زنانی که در دوران بارداری به ویروس آلوده می شوند و ویروس نیل غربی می تواند کشنده باشد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر پس از پشه فوراً به دنبال درمان فوری پزشکی باشید. نیش:

سندرم اسکیتر نادر است، اما واکنش آلرژیک می تواند به اندازه کافی جدی باشد. درمان فوری پزشکی را تضمین می کند.

اگر حساسیت به نیش پشه دارید، می توانید درمان مداوم را از متخصص آلرژی — به خصوص اگر در مناطق مستعد پشه زندگی می کنید. یک متخصص آلرژی ممکن است بتواند تست پریک پوست را انجام دهد. برای جداسازی قسمتی از بزاق پشه که به آن حساسیت دارید و برنامه ایمونوتراپی تهیه کنید. این معمولاً شامل تزریق‌های کوچک آلرژن شما در طول چند ماه یا سال است تا زمانی که ایمنی ایجاد کنید.

سندرم اسکیت وقتی به درستی انجام شود، هیچ بیماری طولانی‌مدتی یا تداخل در سبک زندگی ایجاد نمی‌کند. اداره می شود. فقط مراقب پشه های اطراف خود باشید و در صورت گزیده شدن ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید.

محتوایkhalg.ir فقط برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی است. وب سایت ما قرار نیست جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا