سلامت

تجهیزات پزشکی که جان یک هوادار کادیز را نجات داد

بعضی از ابزارهای پزشکی به متخصصان اجازه می‌دهد جان یک هوادار را در ورزشگاه کادیز نجات دهند. این تجهیزاتی است که در این شرایط بحرانی با پایان خوش استفاده شد.

The Medical Equipment that Saved the Life of a Cádiz FC Fan

 

< قوی>آخرین به روز رسانی: 21 اکتبر 2022

زمان کوتاهی پیش از این اتفاقی که در یک استادیوم فوتبال اسپانیا رخ داد توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. یکی از هواداران تیم فوتبال کادیز در سکوها دچار ایست قلبی شد و پرستاری که در صحنه بود جان او را نجات داد.

CPR: مانور کمک های اولیه که فن کادیز را نجات داد

در ابتدا لازم به ذکر است کهکمک های اولیه برای حفظ نبض در مرد 68 سالهی که در حین مسابقه دچار حمله قلبی شده بود، کلیدی بود. بین کادیز اف سی و اف سی بارسلونا.

CPR یک تکنیک احیا است که زمانی که فرد دچار ایست قلبی تنفسی می شود یا قلبش می ایستد اجرا می شود. كتك زدن. برای این منظور از فشرده سازی قلبی برای حفظ گردش خون در بدن تا رسیدن کمک پزشکی استفاده می شود. تکنیک های CPR بسته به وضعیت سلامت و سن بیمار متفاوت است.

نقش دفیبریلاتور در حمله قلبی

اگر دفیبریلاتور در چند دقیقه پس از حمله قلبی استفاده شود، شانس زنده ماندن بیمار بسیار افزایش می یابد. این همان چیزی است که در مورد هوادار کادیز رخ داد.

یک مانیتور دفیبریلاتور در استادیوم موجود بود و به سرعت به دستان رسید. معاون بهداشتیخوشبختانه دستگاه نزدیک فرد مبتلا بود. علاوه بر این، تصویر کانن لدسما، دروازه بان تیم میزبان، نزدیک شدن به دستگاه دیگری که FC Barcelona ارائه شده در صورت نیاز بسیار معروف شد.

Cádiz fan
دفیبریلاتور در صورت اورژانس قلبی تنفسی ضروری است.

< قوی>دفیبریلاتور وظیفه فعال کردن مجدد اطلاعات تپش قلب < /strong>با استفاده از شوک الکتریکی. استفاده از آن، اگرچه ساده است، اما باید فقط در شرایط خاص اعمال شود، و به همین دلیل است که این نوع عنصر باید توسط پرسنل بهداشت حرفه ای رسیدگی شود.

 

فکر می کنیم شما نیز از خواندن این مقاله لذت ببرید: جام یورو زنان: بازیکنان فوتبال زن توجه جهان را به خود جلب می کنند

راه هوایی و گردش خون دسترسی به کوله پشتی

کوله پشتی راه هوایی یک کوله پشتی برای ذخیره و حمل و نقل کلیه تجهیزاتی است که ممکن است مورد نیاز باشد در رویداد اورژانس قلبی یا تنفسی اینها ابزار و داروهای خاص برای تجهیزات پزشکی خاص برای اورژانس و پیش بیمارستانی مراقبت کنید.

به طور خاص، به عنوان مثال، ما در مورد ماسک ها و لوله های اکسیژن صحبت می کنیم. همچنین در این کوله‌پشتی‌ها داروهایی وجود دارد که می‌تواند برای دادن افراد در مواقع اضطراری در مکان‌های عمومی قبل از بردن آنها به مرکز بهداشت مفید باشد.

مواد برای دسترسی وریدی محیطی

سرجیو سالگادو، یکی از پرستاران سرویس 601 که در شرایط اضطراری هوادار کادیز به ورزشگاه رفت، گفت هیچ ماده ای برای دسترسی وریدهای محیطی وجود ندارد. به چه چیزی اشاره می‌کرد؟

دسترسی‌های وریدی روش‌هایی هستند که ورید با خارج ارتباط برقرار می‌کند. آنها راهی برای انجام حمایت های پیشرفته از زندگی هستند. در مواردی مانند سکته قلبی، دسترسی وریدی را می توان برای رساندن دارو از طریق آن استفاده کرد.

فردی که در سکوهای استادیوم کادیز کمک می کرد، به دلایل فنی و بالینی با دارو آرام بخش شد،< /em> گفت: سالگادو. با این حال، این کار با موادی انجام شد که متخصصان اورژانس که به ورزشگاه آمدند، با خود آوردند، نه با مواد موجود در آنجا.

 

این مقاله را دوست دارید؟ همچنین ممکن است دوست داشته باشید که بخوانید: کیلیان امباپه: تمرین سخت و روتین رژیم غذایی ستاره بزرگ بعدی فوتبال

برانکارد، آمبولانس، و ابزارهای دیگر

در نهایت، عملکرد ابزارهای فوق الذکر با عناصر دیگری مانند کیت بیمار COVID (البته اینطور نبود) و رایانه لوحی برای نظارت بر تصویر بالینی بیمار تکمیل شد. جزئیات.

علاوه بر این، برای تسهیل انتقال به بیمارستان، برانکارد مورد نیاز بود که یک بازیکن و یک دستیار آن را حمل می کردند. از میدان. مشارکت آمبولانس کلیدی بود. این وسیله نقلیه دارای تجهیزات لازم برای حفظ ثبات تا رسیدن بیمار به مرکز درمانی است.

Cádiz fan medical equipment
آمبولانس باید تجهیزات لازم را برای حفظ ثبات بیمار در حین انتقال به بیمارستان داشته باشد.

پیشگیری می تواند جان انسان ها را نجات دهد از طرفداران کادیز

اگرچه اتفاقی که در سکوهای ورزشگاه کادیز افتاد در مورد نحوه رسیدگی به وضعیت توسط دست اندرکاران بدون بحث نبود. اهمیت دانستن نحوه عمل کردن در یک داده .

هوادار تیم فوتبال کادیز به لطف مداخله پرستار توانست از ایست قلبی جان سالم به در ببرد. که در محل حادثه و همچنین به لطف حضور بعدی پرسنل اورژانس، احیای قلبی ریوی را بر روی وی انجام داد. طبق گزارش او، آنها مواد بهداشتی لازم را برای تثبیت او فراهم کردند.

در پایان، دو جنبه ضروری برجسته است. از یک طرف، دانش تکنیک های CPR برای نجات یک زندگی در هر لحظه ضروری است. و از سوی دیگر، پیشگیری از داشتن تجهیزات اولیه بهداشتی چیزی است که هیچ نهادی نباید از آن غافل شود.

شاید برای شما جالب باشد…

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا