اخبار روز

«یون سوک یول» از ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به‌اوکراین خبر داد

«یون سوک یول» از ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به‌اوکراین خبر داد

«یون سوک یول» از ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به‌اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از خبرگزاری رویترز، «یون سوک یول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی امروز شنبه در سفری غیرمنتظره وارد اوکراین شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ ای اعلام کرد که یون سوک یول ‌به همراه همسرش از لهستان وارد اوکراین شده است.

به گزارش رویترز، این سفر پس از شرکت «یون سوک یول» در نشست سران ناتو در پایتخت لیتوانی و نیز دیدار وی از لهستان در روزهای اخیر همراه با ابراز همبستگی اش با کی یف انجام شد.

«یون سوک یول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی یف گفت که کشورش قصد دارد در سال جاری میلادی «مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی» را به اوکراین ارائه کند.

«یون سوک یول» گفت که کره جنوبی همچنین قصد دارد در سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به اوکراین ارائه کند.

وی گفت که کشورش همچنین با کی یف در پروژه هایی مانند ساخت زیرساخت ها که می تواند با وام های امتیازی از کره جنوبی حمایت شود، همکاری خواهد کرد.

رئیس‌ جمهور کره جنوبی جزئیات بیشتری را درباره کمک های سئول به کی یف ارائه نکرد.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

درحالیکه اوکراین بارها و بارها از مذاکره با روسیه سرباززده است، مسکو تاکنون به دفعات آمادگی خود برای گفتگو با اوکراین را اعلام کرده است.

در همین ارتباط، بسیاری معتقدند که ارسال انبوه تسلیحات مرگبار از سوی سایر کشورها برای مقابله با روسیه، مانع از آن می شود که کی یف با مسکو مذاکره کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا