کتاب راهنمای کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا تجارت خود را سریعتر و هوشمندتر کنید. در اینجا چگونه است.

کتاب راهنمای کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا تجارت خود را سریعتر و هوشمندتر کنید. در اینجا چگونه است.

در بزرگ شدن، پدرم صاحب مشاغلی در صنعت خودرو بود. از حاشیه، دیدم که چگونه ساخت، حفظ و رشد یک شرکت در یک صنعت بسیار رقابتی اغلب بسیار چالش برانگیز است. اما، همچنین می‌تواند برای کسانی که استقامت می‌کنند، فداکاری می‌کنند و استراتژی محکمی را اجرا می‌کنند بسیار مفید باشد.

برخی می گویند که بسیاری از کارآفرینان موفق بسیار خوش شانس هستند. با این حال، همانطور که ساموئل گلدوین پیشگام تولید فیلم به قول معروف گفت، “هر چه سخت تر کار کنم، خوش شانس تر می شوم.”

کتاب بازی کسب و کار راهی عالی برای کمک به تبدیل یک مفهوم تجاری به واقعیت و انتقال دیدگاه شرکت به سرمایه گذاران، شرکا، کارمندان، مشتریان و سایر ذینفعان بالقوه است.

فهرست محتوا

کتاب بازی تجاری کمتر از طرح تجاری، که اهداف، فرصت‌های بازار، ریسک‌ها و پیش‌بینی‌های یک شرکت استارت‌آپ را به منظور تامین منابع مالی و رعایت الزامات قانونی توضیح می‌دهد.

اینها ابزارهای ارزشمندی برای کارآفرینانی هستند که به دنبال:

هستند

  • اهداف آنها را روشن کنید
  • بازار هدف آنها را شناسایی کنید
  • ارزش پیشنهادی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) آنها را تعریف کنید. عملیات، بازاریابی و امور مالی آنها را برنامه ریزی کنید

کتاب بازی تجاری می تواند به یک کارآفرین کمک کند تا به طور مؤثر چشم انداز و مأموریت خود را با شرکای بالقوه، سرمایه گذاران، مشتریان و کارمندان ارتباط برقرار کند.

هنگامی که این سند به طور مؤثر ساخته شود، می تواند آنها را تشویق کند تا به سرمایه گذاری خود بپیوندند. این یک راه عالی برای کارآفرینان است که:

  • با چرخش و تغییر مسیر از مشکلات رایج اجتناب کنید.
  • در زمان‌ها و شرایط چالش‌برانگیز بهبود پیدا کنید.
  • از استراتژی های اثبات شده استفاده کنید.
  • عملکرد آنها را بهینه کنید.
  • به اهداف شرکت خود برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری یا تقویت مجدد استراتژی خود در هنگام افزایش مقیاس دست می‌یابند.

در حالت ایده‌آل، کتاب بازی باید شامل اطلاعات نمایه شرکت (برای کسب‌وکارهای تاسیس شده، حتی در مراحل اولیه) و همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه تشکیل شرکت باشد. همچنین باید تیم رهبری و ساختار شرکت، کارکنان آن، سیاست‌های تجاری، اهداف و فرآیندهای عملیاتی را توصیف کند. بعداً به بخش‌های کتاب بازی تجاری در قالب خود خواهم پرداخت، اما ابتدا اجازه دهید در مورد مزایا بیشتر صحبت کنیم.

مزایای کتابهای بازی تجاری

زمانی که نویسنده آزاد شدم، راه پدرم را به عنوان یک کارآفرین (در مقیاس بسیار کوچکتر) دنبال کردم. زمانی که به عنوان یک مدیر ارتباطی برای استارت‌آپ داوطلب شدم، الهام گرفتم حرفه‌ام را به نوشتن برای کسب‌وکارهای نوآورانه و در مورد آن بپردازم. کانادا چندین سال پیش.

در طول این تجربه، من در مورد برنامه ریزی، ایجاد و اجرای یک کسب و کار موفق از مربیانی مانند ویکتوریا لنوکس، یک مدافع و کاتالیزور کارآفرینی شناخته شده در سطح جهانی. لنوکس بنیانگذار، مدیر عامل سابق و رئیس استارت آپ کانادا و یکی از بنیانگذاران استارتاپ ملل در ایالات متحده است. او اکنون به عنوان مدیر عامل Lennox Innovations با کسب و کارهای رو به رشد مشاوره می کند. این چیزی است که او درباره کتاب‌های بازی تجاری می‌گوید.

لنوکس گفت: «طبق تجربه من، کتاب‌های بازی تجاری ارزشمند بوده‌اند. «آنها یک راهنمای ساختاریافته در اختیار کارآفرینان قرار می دهند تا پیچیدگی های شروع و رشد یک کسب و کار را بررسی کنند. آنها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز از دست نرفته است، که بسیار مهم است زیرا، به عنوان کارآفرین، اغلب خودمان را برای اولین بار انجام می دهیم.”

در طول مدتی که از فروش به بازاریابی تغییر شغل دادم، تجربه ای چشمگیر از شرکت در یک کارگاه آموزشی برای طرح های تجاری و کتاب های بازی کسب و کار داشتم.

دونا داگلاس (ناشر سابق مجله و روزنامه نگار تبدیل به مربی کسب و کار) نوشتن یک طرح تجاری را با آماده شدن برای خلبانی هواپیما به مقصدی دور مقایسه کرد.

داگلاس توضیح داد، «نمی‌توانید به سادگی به داخل کابین بپرید، موتور را روشن کنید، و چوب کنترل را عقب بکشید و انتظار سفری امن و موفق را داشته باشید. شما به آموزش مناسب، دستورالعمل‌های ناوبری و بررسی اینکه هواپیما سوخت‌رسانی شده است، از نظر مکانیکی سالم است و برای سفر ایمن به مقصد آماده است، نیاز دارید.»

نمی توانم استعاره بهتری برای اهمیت – و دلایل – داشتن یک کتاب راهنما کسب و کار قوی پیدا کنم.

انواع کتاب راهنمای کسب و کار

انواع کتاب‌های بازی تجاری وجود دارد، و هرکدام استانداردهایی را برای آنچه ذینفعان کسب‌وکار باید انتظار داشته باشند انجام دهند تا اهداف، مأموریت و ارزش‌های شرکت را برآورده کنند، تعیین می‌کند. هر کتاب بازی برای یک شخصیت مخاطب متفاوت (یا برای) مفید است و مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌کند.

کتابهای راهنمای شرکت

یک کتاب راهنما در سطح شرکت یک نمای کلی از شرکت، تیم رهبری آن، و چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های آن است. معمولاً کارمندان، شرکا و مشتریان را در طول ورود به هواپیما هدف قرار می‌دهد تا همه را با رویه‌های عملیاتی استاندارد آشنا کند و به همه کمک کند بدانند در طول تعاملات روزانه چه انتظاری دارند.

کتابهای فروش

این اسناد روش فروش یک شرکت را نسبت به USP محصولات و خدمات آنها به اشتراک می گذارد. آنها اغلب توسط تیم توانمند فروش شرکت یا مدیران فروش بر اساس پیگیری های فروش موفق نوشته می شوند.

وقتی برای Open Text کار می‌کردم، هرگز یک رویداد آغاز فروش را فراموش نمی‌کنم. آنها کتاب فروش خود را به روشی سرگرم کننده و تعاملی به تیم فروش جهانی ما معرفی کردند. ما یک سری نقش آفرینی را انجام دادیم، از جمله موقعیت یابی رقابتی، غلبه بر اهداف، ارائه راه حل ها و بستن معاملات. این رویداد همچنین سیاستی را ایجاد کرد که در آن اگر مکالمه مشتری در CRM، این اتفاق نیفتاد.

کتابهای راهنما بازاریابی

این منابع گاهی اوقات در قالب یک ویکی یا سند مشارکتی با پیوندهایی به منابعی مانند کارت‌های رقابتی، ارائه‌های مشتری، و رویه‌های مربوط به انواع دارایی‌های بازاریابی ایجاد می‌شوند که به بهترین وجه برای جنبه‌های مختلف قبل و بعد از بازاریابی مناسب هستند. قیف فروش.

من با یک شرکت تله‌ماتیک ناوگان کار کردم که کتاب راهنمای بازاریابی عالی داشت که یافتن منابع، درک فرآیندهای بررسی محتوا و یافتن کارشناسان موضوعی برای ورودی در موضوعات مختلف را آسان‌تر می‌کرد.

Operations Playbooks

کتاب بازی عملیات سندی است که نحوه ارائه رویه های خدمات خود را توسط یک کسب و کار توضیح می دهد. نقش کارمندان و تیم رهبری را در رابطه با رویه های عملیاتی آنها توصیف می کند. این سند می‌تواند برای مشتریان احتمالی، کارمندان و کاندیداهای سرمایه‌گذار مفید باشد.

کتابهای منابع انسانی

این اسناد منابع انسانی، خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی را که یک سازمان برای کل چرخه عمر استخدام دنبال می‌کند، نشان می‌دهد، از جمله:

  • استخدام و عضوگیری.
  • بررسی عملکرد، تخصیص مزایا، حقوق و مشوق‌ها.
  • سیاست‌ها و فرآیندهای گزارش دهی برای تنوع، برابری و شمول.
  • روش‌هایی برای رسیدگی به تخلفات خط‌مشی مانند آزار و اذیت، تضاد منافع، یا استفاده غیرمجاز از دارایی‌های شرکت.

کتاب‌های منابع انسانی اغلب شامل سیاست‌های مربوط به استانداردهای صنعت هستند و به دلایل انطباق، به‌ویژه در صنایع تحت نظارت و شرکت‌های تجاری عمومی، رسمی‌تر هستند.

کتابهای پخش کانال

شرکت‌ها در صنایعی مانند فناوری، الکترونیک و مخابرات اغلب به شرکای کانال برای فروش، نصب و نگهداری محصولات خود متکی هستند. کتاب‌های پخش کانال اغلب قوانین شریک مشارکت مشتری را برای فروش مستقیم و شرکای کانال بیان می‌کنند. آنها همچنین ممکن است حاشیه فروش مجدد شریک، ثبت فرصت، و سطوح خدمات پشتیبانی کانال را توضیح دهند.

کتابهای خدمات مشتری

در عصر دیجیتال، حفظ مشتری بسیار مهم است، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که در مدل‌های درآمدی تکرارشونده فعالیت می‌کنند. کتاب‌های راهنمای خدمات مشتری اغلب توضیح می‌دهند که چگونه تیم‌های پشتیبانی، موفقیت و آموزش مشتری به مشتریان خود کمک می‌کنند تا مزایا و بازگشت سرمایه‌ای را که هنگام خرید محصول، مشترک شدن در خدمات مدیریت‌شده یا قرارداد خدمات حرفه‌ای به آنها وعده داده شده است، درک کنند.

نکته حرفه ای: یک ابزار هوشمند مکالمه< /a> همچنین یک منبع عالی برای تیم های خدمات مشتری برای کمک به مربیان نمایندگان است تا اطمینان حاصل شود که آنها راهنمایی مؤثری برای مشتریان شما ارائه می دهند. در دوره رایگان آکادمی ما.

به طور خلاصه، انواع مختلف کتاب‌های کسب و کار در بالا، انتظارات داخلی را در مورد اینکه چگونه یک شرکت به وعده‌های خود عمل می‌کند و اهدافش را برآورده می‌کند، تعیین می‌کند. همه شرکت‌ها بیانیه‌های رسمی مأموریت، چشم‌انداز و ارزش ندارند، با این حال آنها اهداف ارزشمندی «ستاره شمالی» برای تیم شما هستند که به عنوان یک هدف مشترک به سمت آن کار کنند.

چگونه یک کتاب راهنما برای کسب و کار ایجاد کنیم

اکنون که مزایای یک کتاب راهنمای تجاری قوی و اینکه چگونه انواع مختلف کتابهای بازی می توانند به شرکت و/یا تیم شما کمک کنند، توضیح دادم، بیایید در مورد نحوه ایجاد آن صحبت کنیم. یک ساختار اساسی وجود دارد که می‌خواهید از آن پیروی کنید، اما کتاب‌های نمایشنامه نیز نباید با سنگ نوشته شوند.

وقتی با لنوکس در مورد ایجاد یک کتاب بازی تجاری صحبت کردم، او گفت که رویکرد ساختارمند آنها نه تنها عملیات را ساده می کند، بلکه چرخش و رشد را در زمان های چالش برانگیز آسان تر می کند و در نهایت منجر به نتایج کسب و کار موفق تر.»

در طول تغییر شغلی خودم، کتاب بازی‌ام را با تمرکز مجدد بر آموزش رهبران کسب‌وکار در مورد مزایای فناوری بازنویسی کردم، زیرا نوشتن و آموزش علایق من بود و می‌خواستم کسب‌وکارم روی آن تمرکز کند.

در اینجا پنج مرحله ای است که من برای ایجاد کتاب بازی کسب و کار خود طی کردم.

1. پروفایل مشتری ایده آل خود (IDP) را تعریف و مستند کنید.

آن را شخصیت مشتری، مخاطب هدف یا IDP بنامید. در هر صورت، مهم است که زودتر بفهمید برای فروش محصولات و خدمات خود باید در مقابل چه کسانی قرار بگیرید. من شخصا متوجه شدم که مدیران بازاریابی مخاطبان هدف من هستند. در ابتدا برای ساختن نمونه کارها به صورت حرفه ای کار کردم، که بعداً سود سهام پرداخت کرد.

2. مدل درآمدی خود را شناسایی کنید.

به عنوان یک نویسنده مستقل، تعدادی از مدل‌های قیمت‌گذاری را ارزیابی کردم. صورت‌حساب ساعتی ایده‌آل نبود. هر چه محتوای بیشتری در حوزه کاری خود ایجاد می کردم، نوشتن و تحقیق من سرعت بیشتری می گرفت. شارژ کردن به ازای هر کلمه نیز همیشه عملی نیست زیرا زمان زیادی برای تحقیق صرف مقالاتی مانند این می‌شود. دریافتم که یک هزینه ثابت یا نگهدارنده مدل قیمت گذاری برای من بهترین کار را دارد.

3. اهداف SMART را تعیین کنید.

تنظیم اهداف کسب و کار SMART بسیار مهم است: اهدافی که خاص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و محدود به زمان هستند. مستند کردن این اهداف در کتاب بازی کسب و کار شما را مسئول می‌داند.

من می‌خواستم در سال اول ده مشتری معمولی پیدا کنم که بتوانم برایشان سودآور کار کنم. من مشتریان کمتری جذب کردم، اما بیشتر حساب‌ها بزرگ‌تر بودند و قراردادهای آن‌ها بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودم، ارزشمند بود. (نگاه کنید به بالا: در سنگ نیست. چابک بودن بسیار مهم است.)

4. تیم A خود را بسازید.

وقتی برای اولین بار کسب و کارم را شروع کردم، با یک همکار سابق فروش که در زمینه فناوری تسلط داشت شریک شدم و به خوبی با هم کنار آمدیم. متأسفانه، او آنقدر مشتاق راه اندازی یک کسب و کار نبود و به یک شرکت معتبر پیوست.

شرکت شما ممکن است به تیمی از افراد با مهارت‌های متنوع نیاز داشته باشد و استخدام متخصصان ماهر که مایلند خود را وقف حرفه خود کنند می‌تواند چالش برانگیز باشد. اطمینان حاصل کنید که هرکسی که با آنها شریک یا استخدام می‌کنید، برای تجربه راه‌اندازی آماده هستند، و شما منابع یا پشتوانه‌ای دارید که ارزش آن را داشته باشد. مطمئن شوید که تیم شما می تواند به کتاب بازی شما دسترسی داشته باشد تا جایگاه خود را در برنامه های فعلی و آینده شرکت شما درک کند.

نکته حرفه ای: اگر در حال کار بر روی تبدیل یک سرمایه گذاری تجاری از یک ایده به واقعیت هستید، راهنمای راه اندازی HubSpot برای کارآفرینان برای راه های استفاده از ابزارهایی مانند کتاب های بازی تجاری.

5. از یک الگو استفاده کنید یا بسازید.

همانطور که لنوکس اشاره کرد، ایجاد یک کتاب بازی تجاری برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد. استخدام یک مشاور برای ایجاد یک مشاور ممکن است برای تجارت شما بسیار پرهزینه باشد، بنابراین استفاده از یک الگو به عنوان نقطه شروع می تواند یک راه حل عالی باشد. من یکی را در زیر به اشتراک خواهم گذاشت.

الگوی کتاب راهنمای کسب و کار من

اگرچه بیشتر این مقاله توسط یک انسان نوشته شده است، الگوی کتاب بازی کسب و کار زیر با کمک هوش مصنوعی ایجاد شده و از نظر دقت بررسی شده است. در نظر گرفته شده است که ساختار، الهام و بهترین شیوه ها را برای ایجاد کتاب بازی کسب و کار خود به شما ارائه دهد. بسیاری از عناصر این الگو را در مقاله قبلی خواهید شناخت.

مقدمه

  • هدف و دامنه کتاب بازی کسب و کار خود را توضیح دهید.
  • نمای کلی از مدل، چشم انداز، مأموریت و ارزش های شرکت خود ارائه دهید.
  • اهداف، اهداف و کلید رهبری کسب و کار و کارکنان تجاری شرکت را برجسته کنید.
  • چالش ها و فرصت های کلیدی و نوظهور را در بازار شرکت خود خلاصه کنید.

استراتژی

  • بازار هدف و بخش های مشتری شرکت خود را تعریف کنید.
  • منظر رقابتی را تجزیه و تحلیل کنید و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد را شناسایی کنید.
  • استراتژی بازاریابی و فروش، از جمله کانال‌ها، تاکتیک‌ها و معیارهای عملکرد را مشخص کنید.
  • محصول یا خدمات ارائه شده، از جمله ویژگی‌ها، مزایا، و تمایز را شرح دهید.
  • مدل قیمت‌گذاری و درآمد، از جمله ساختار هزینه و حاشیه سود را توضیح دهید.

اجرا

  • منابع و قابلیت های کلیدی مورد نیاز برای ارائه ارزش پیشنهادی شرکت خود را شناسایی کنید.
  • نقش ها و مسئولیت های اعضای تیم و ذینفعان را مشخص کنید.
  • فرآیندها و سیستم ها را برای مدیریت عملیات و کیفیت ایجاد کنید.
  • نقاط عطف و قابل تحویل را برای هر مرحله از پروژه یا چرخه تجاری تعریف کنید.
  • بودجه و پیش‌بینی‌های مالی، از جمله مفروضات و ریسک‌ها را تنظیم کنید.

ارزیابی

  • سیستم اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد، از جمله شاخص‌ها و اهداف کلیدی عملکرد را طراحی کنید.
  • داده ها و بازخوردها را از مشتریان، بازار و منابع داخلی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.
  • نتایج و نتایج پروژه یا چرخه تجاری، از جمله دستاوردها، چالش‌ها و آموخته‌ها را گزارش کنید.
  • بر اساس شواهد و بینش، اقدامات و بهبودها را برای مرحله یا چرخه بعدی توصیه کنید.

نتیجه گیری و مراحل بعدی

  • نکات اصلی و نکات مهم را از کتاب بازی منحصر به فرد کسب و کار خود خلاصه کنید.
  • ارزش پیشنهادی و مزیت رقابتی کسب و کار خود را تکرار کنید.
  • روی چشم انداز و ماموریت کسب و کار و نحوه همسویی آن با نیازها و انتظارات مشتری تاکید کنید.
  • از خوانندگان بابت وقت گذاشتن برای بازبینی متشکریم و از آنها دعوت کنید برای اطلاعات بیشتر یا همکاری با شما تماس بگیرند.

کتاب راهنمای کسب و کار شما چگونه شرکت شما را شکل داده و رشد خواهد داد؟

همانطور که برای نوشتن این مقاله تحقیق می‌کردم، یادآوری برخی از تجربیاتی که در برنامه‌ریزی کسب‌وکارم داشتم، برایم جالب بود. همانطور که می توانید از همه چیزهایی که در اینجا توضیح دادم متوجه شوید، داشتن یک کتاب بازی قوی برای کسب و کار نقش مهمی در ایجاد و گسترش کسب و کار شما دارد. این به من کمک کرد تا مال من را از زمین خارج کنم و در مسیر باقی بمانم، و می تواند همین کار را برای شما انجام دهد.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل