4 چالش اصلی پرداخت B2B برای رفع آنها در سال 2024

4 چالش اصلی پرداخت B2B برای رفع آنها در سال 2024

وقتی به تجارب پرداخت آنلاین فکر می کنید، احتمال خرده فروشی به ذهنتان خطور می کند.

اما در چند سال گذشته، پرداخت دیجیتال برای B2B شاهد رشد انفجاری بوده است. در اواخر سال 2021، مطالعه گارتنر نشان داد که 83٪ از خریداران B2B ترجیح می دهند سفارش دهند یا برای کالاها از طریق کانال های دیجیتال پرداخت کنند.

مصرف‌کنندگان B2B همان تجربه‌های یکپارچه و مبتنی بر محصول را می‌خواهند که با مارک‌های B2C مورد علاقه‌شان دوست داشته‌اند. و در حالی که همه اینها خبر خوبی برای مشاغل کوچک است که به دنبال راهی برای دیجیتالی کردن و ساده کردن فرآیند فروش خود هستند، مشکلات بزرگی در راه است. یعنی مشکلات پرداخت.

یک مطالعه اخیر از شریک HubSpot، Stripe، یک رهبر جهانی در زیرساخت‌های پرداخت، نشان داد که مشکلات پرداخت رایج و گسترده هستند—با 99% از سایت های تجارت الکترونیک پیشرو در آمریکای شمالی، پنج یا بیشتر خطای اساسی را در صندوق های آنها.

یک تجربه تسویه‌حساب عالی B2B می‌تواند ارزش مادام العمر و حفظ آن را افزایش دهد و منجر به رشد قابل توجهی شود. اما تسویه حساب بد B2B می تواند باعث ریزش بحرانی شود. در این وبلاگ، چهار مورد از رایج ترین چالش های پرداخت B2B امروز را شرح می دهم. سپس، من به تاکتیک‌هایی می‌پردازم که نه تنها هر کدام را اصلاح می‌کنند، بلکه چگونه می‌توان کل تجربه پرداخت B2B خود را برای موفقیت بهینه کرد.

4 چالش اصلی تسویه حساب B2B

1. برای سرعت بهینه نشده

2. پرداخت ترجیحی ارائه نشده است

3. ناتوانی در تلاش قبل از خرید

4. نرخ تبدیل تلفن همراه ضعیف

4 چالش اصلی تسویه حساب B2B

1. برای سرعت بهینه نشده

Stripe متوجه شد 60٪ از خریداران می گویند اگر تسویه حساب بیش از 2 دقیقه طول بکشد، سبد خرید خود را رها می کنند. با وجود این، میانگین مدت تسویه حساب هنوز حدود 3 دقیقه است.

راه حل: 5 تاکتیکبرای بهینه سازی سرعت پرداخت

تجربه‌های پرداخت آنلاین B2B باید سریع و بدون دردسر کامل شوند. از شرکت‌های B2C بیاموزید و از بهترین فرآیندهای کلاس خود برای بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید:

  • فرآیند آسان ثبت نام: استفاده از ابزارهای ورود به سیستم شخص ثالث مانند Google یا Facebook به شما کمک می کند تا در چند ثانیه کاربران جدید را احراز هویت و ثبت نام کنید. برای مشتریانی که ثبت نام کاربری سنتی را انتخاب می‌کنند، قالب را تا حد امکان سریع و ساده کنید—فقط موارد ضروری را بخواهید. از تکمیل خودکار و یک CTA ساده برای به حداکثر رساندن تبدیل استفاده کنید.
  • تجربه تسویه حساب تک صفحه ای: تجربه تسویه حساب تک صفحه ای تبدیل را افزایش می‌دهد با آسان‌تر کردن تکمیل خرید با به حداقل رساندن برگه‌ها و پنجره‌ها.
  • گزینه‌های پرداخت چندگانه: اولویت‌های پرداخت مصرف‌کننده متفاوت است، بنابراین ارائه تا آنجا که ممکن است – به روشی یکپارچه – نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش می‌دهد. من در چالش شماره 2 به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع می پردازم.
  • ایجاد اعتماد: ممکن است مصرف کنندگان سریع حرکت کنند، اما در انتخاب فروشندگان قابل اعتماد نیز دقت لازم را انجام دهند. به همین دلیل است که برای تأیید اعتبار پیشنهادات خود، داشتن نشان‌های امنیتی، مهر و موم و نظرات مشتریان ضروری است.
  • پشتیبانی مشتری: مشتریان B2B ممکن است فرآیند تسویه حساب دیجیتالی را ترجیح دهند، اما این بدان معنا نیست که باید پشتیبانی نشود. وجود پشتیبانی مشتری برای کمک از طریق Chat می‌تواند به خنثی کردن هرگونه مشکل لحظه آخری در مسیر تبدیل کمک کند. همچنین به مصرف‌کنندگان شما کمک می‌کند تا مطمئن شوند که انتخاب درستی انجام می‌دهند و از پشتیبانی لازم برای موفقیت برخوردار خواهند شد.

2. پرداخت ترجیحی ارائه نشد

بر اساس Stripe، 81 ٪ از خریداران آنلاین در صورتی که روش پرداخت دلخواهشان ارائه نشود، سبد خرید خود را رها می کنند. این نباید تعجب آور باشد، زیرا به احتمال زیاد، شما در شرایط مشابهی بوده اید. مردم به روش های پرداخت ترجیحی خود وفادار هستند، به همین دلیل است که ارائه طیف گسترده ای ضروری است.

راه حل: کیف پول های دیجیتال را در آغوش بگیرید.

وقت آن است که فراتر از روش‌های پرداخت کارت اعتباری و بدهی استاندارد فکر کنید. بسیاری از مصرف کنندگان کیف پول های دیجیتالی مانند PayPal، Venmo و Apple Pay را ترجیح می دهند. آنها نه تنها امنیت بیشتری را از طریق توکن‌سازی ارائه می‌کنند، بلکه تجربه پرداخت سریع و بدون اصطکاک را ارائه می‌کنند. مصرف‌کنندگان نیازی به وارد کردن اطلاعات پرداخت خود ندارند، زیرا این اطلاعات قبلاً به‌طور ایمن ذخیره شده‌اند، و روند پرداخت را آسان می‌کند.

شرکای زیرساخت پرداخت مانند Stripe امکان کیف پول دیجیتال و پرداخت با یک کلیک را فراهم می کنند. به‌علاوه – برای اطمینان از ایمن بودن روش پرداخت ترجیحی مصرف‌کنندگان، نشان اعتماد ارائه می‌کنند.

3. ناتوانی در تلاش قبل از خرید

Stripe دریافت که 57٪ سایت‌های اشتراک، آزمایشی رایگان ارائه نمی‌دهند، که به کاربران اجازه می‌دهد قبل از خرید محصول یا خدمات آن را امتحان کنند. نکته اینجاست – خرید یک محصول SaaS با خرید یک جفت کفش ورزشی جدید یکسان نیست. این یک هزینه و تعهد بسیار بزرگتر است.

راه حل: یک مدل آزمایشی رایگان یا فریمیوم را آزمایش کنید.

ارائه یک دوره آزمایشی رایگان یا مدل فریمیوم مانع ایجاد می‌کند وارد شوید تا محصول خود را آزمایش کنید و از مناسب بودن آن مطمئن شوید. و هنگامی که محصول شما در گردش کار کاربر ادغام شود و آنها ارزش را به طور مستقیم تجربه کنند، دور شدن برای آنها سخت تر می شود. بنابراین، وقتی دوره آزمایشی رایگان به پایان می‌رسد یا از ویژگی‌های freemium پیشی می‌گیرند، آماده تبدیل شدن به یک مشتری پولی هستند.

4. نرخ تبدیل پایین موبایل

تا سال 2024، Juniper Research پیش بینی می کند که کیف پول های موبایل مسئول بیش از 9 تریلیون دلار تراکنش خواهند بود. اما PayPal همچنین دریافت که تلفن همراه خریداران نرخ تکمیل پرداخت کمتری نسبت به همتایان دسکتاپ خود دارند. چرا؟ بسیاری از شرکت ها بهینه سازی تسویه حساب تلفن همراه را در اولویت قرار نمی دهند.

راه حل: یک تجربه تسویه حساب مناسب برای موبایل ایجاد کنید.

اولویت‌بندی تسویه‌حساب مناسب برای تلفن همراه برای ارائه تجربه‌های یکپارچه که باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود، کلیدی است. روی به حداقل رساندن فیلدهای مورد نیاز تمرکز کنید و از املاک و مستغلات محدود برای تکمیل تکمیل استفاده کنید. با استفاده از تکمیل خودکار، پرداخت سریع و گزینه های پرداخت دیجیتال، سرعت را بهینه کنید. همچنین می‌توانید برای مشتریانی که نمی‌توانند تراکنش را فوراً انجام دهند، یک شاخص پیشرفت و حتی گزینه «ذخیره سبد خرید» را در نظر بگیرید.

آینده B2B Checkout؟ سلف سرویس.

سفر خریدار B2B در دهه گذشته به شدت تکامل یافته است. چیزی که زمانی یک تجربه طولانی پر از نقاط تماس، تعاملات و تماس‌های سرد وحشتناک بود، اکنون می‌تواند یک فرآیند بدون لمس باشد.

این خبر خوبی است، با توجه به 33٪ از همه خریداران B2B مایل به تجربه فروش بدون فروشنده هستند. و ما فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این درصد افزایش یابد زیرا تعداد بیشتری از شرکت‌های B2B مسیر آسان‌تری برای تبدیل مشتری را در پیش گرفته‌اند.

تسویه‌حساب خودسرویس B2B آینده است. ببینید چگونه Commerce Hub همه چیزهایی را که برای سرمایه گذاری نیاز دارید فراهم می کند.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل