نحوه ایجاد کمپین‌های ایمیلی دریپ موفق [نمونه‌ها + بهترین روش‌ها]

نحوه ایجاد کمپین‌های ایمیلی دریپ موفق [نمونه‌ها + بهترین روش‌ها]

زمانی که اولین لیست ایمیل خود را ساختم، آماده ایجاد کمپین های چکه ای ایمیل بودم. ولی نمیدونستم چی بنویسم احساس می‌کردم فروشنده‌ای با چشم‌انداز عالی، با این حال فاقد کلمات مناسب برای ایجاد یک طرح متقاعدکننده هستم.

اکنون یک بازاریاب ایمیل باتجربه، کمپین‌های بی‌شماری را ایجاد کرده‌ام که نتایج چشمگیری داشته‌اند، به‌ویژه زمانی که سرنخ‌هایی را هدف قرار می‌دهم که قبلاً به محصولات من علاقه نشان داده‌اند.

چه چیزی تغییر کرد؟ متوجه شدم که نوشتن ایمیل های قطره ای با استراتژی درست آسان است.

در این راهنما، نمونه‌های کمپین چکه‌ای ایمیل خیره‌کننده را برای الهام بخشیدن به شما به اشتراک می‌گذارم. من همچنین برخی از نکات تخصصی را که به من کمک کرد دنباله‌های ایمیل با ارزش کلیک را ایجاد کنم، نشان خواهم داد.

فهرست مطالب:

بگویید یک سرنخ مقاله سفیدی در مورد نکات مدیریت مشتری دانلود می کند و آدرس ایمیل خود را به اشتراک می گذارد. من آنها را به لیست ایمیل خود اضافه می کنم و در یک دوره چهار هفته ای یک سری ایمیل برای آنها ارسال می کنم. در این ایمیل‌ها، من فراخوانی برای اقدام (CTA) را درج می‌کنم که از رهبر درخواست می‌کند نسخه نمایشی نرم‌افزار CRM ما را درخواست کند.

انواع کمپین‌های ارسال ایمیل

با وجود اینکه بازاریابی ایمیل قدیمی در نظر گرفته می شود، روش مورد علاقه من برای حفظ روابط بلندمدت با مشتریان است. و این برای سایر بازاریابان نیز صادق است. طبق گزارش وضعیت بازاریابی 2024 HubSpot، 87٪ از بازاریابان برنامه ریزی می کنند. برای افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی ایمیلی خود در سال 2024.

با این حال، بر اساس تجربه من، سرمایه گذاری در کمپین های بازاریابی ایمیلی که منجر به رشد می شود، بسیار بهتر از ارسال ایمیل های ناگهانی و منفرد است. اولی به ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان بالقوه کمک می کند، در حالی که دومی فقط فروشندگی به نظر می رسد و ممکن است سرنخ ها را از بین ببرد.

اما کمپین‌های ایمیل قطره‌ای نباید فقط مربوط به فروش باشد. من از آنها برای کاهش نرخ رها کردن سبد خرید، تبدیل بازدیدکنندگان وبلاگ به خریداران، جذب مجدد مشتریان، یا به سادگی خوش آمدگویی به مشترکین جدید استفاده می‌کنم.

D. Channing Muller، مشاور بازاریابی در DCM Communications، از ایمیل‌های قطره‌ای استفاده می‌کند. برای مدیریت رویداد.

او می‌گوید: «یکی برای شرکت در یک رویداد ثبت‌نام می‌کند و یک ایمیل تأییدیه دریافت می‌کند. […] باید دلیلی برای حضور در رویدادی که در آن ثبت نام کرده اند به آنها ارائه دهید. همه اینها را می توان به طور موثر با کمپین های قطره ای انجام داد.”

هیچ محدودیتی برای انواع کمپین های قطره ای که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد، اما اکثر آنها در این دسته بندی ها قرار می گیرند.

1. ورود به کمپین قطره ای ایمیل

ایمیل‌های ورودی ایمیل‌هایی هستند که به سرنخ‌هایی ارسال می‌شوند که به تازگی در یک وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند. این ایمیل‌های خودکار به محض ایجاد یک حساب کاربری جدید یا ارائه اطلاعات تماس خود توسط یک سرنخ ارسال می‌شوند.

کمپین‌های ایمیل داخلی من معمولاً عبارتند از:

  • یک سادهایمیل خوش آمدید.
  • یک ایمیل که محصولات من را معرفی می کند.
  • تخفیف انحصاری مدت محدود برای اعضای جدید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ایمیل‌های خوش‌آمدگویی دارای یک نرخ کلیک 14.34%، که بیش از هفت برابر بیشتر از نرخ کلیک از 1.89% برای یک ایمیل استاندارد.

این ایمیل ورودی را توسط Mailmodo در نظر بگیرید.

منبع تصویر

این نمونه خوبی از ایمیل خوش آمدگویی است. همراه با ورود به مشتری، با دادن پیوندهای سریع به منابع مختلف مورد نیاز، آنها را با پلتفرم آشنا می‌کند.

2. هدف گذاری مجدد کمپین قطره ای ایمیل

یک کمپین قطره‌ای هدف‌گیری مجدد افرادی را هدف قرار می‌دهد که علاقه اولیه خود را به یک کسب‌وکار نشان داده‌اند اما موفق به تبدیل شدن به آن نشده‌اند. بگویید من مشتری بالقوه ای دارم که روی تبلیغ رسانه های اجتماعی کلیک کرده و از وب سایت من بازدید کرده اما خریدی انجام نداده است. من می‌توانم با استفاده از یک کمپین ایمیل قطره‌ای پرورشی آنها را تبدیل کنم.

ایمیل‌های مهم من معمولاً عبارتند از:

  • یک کتاب کار قابل پر کردن مربوط به کتاب الکترونیکی دانلود شده.
  • یک ایمیل مستقیماً از یک نماینده فروش که گپ انفرادی را ارائه می دهد.
  • یک درخواست بازخورد برای آشنایی با تجربه رهبر.

در اینجا شروع یک کمپین هدف‌گیری مجدد خوب با Litmus است.

Litmus از مشترکین خود دعوت می‌کند تا به یک رویداد آینده در زمینه خودکارسازی گردش کار توسعه ایمیل بپیوندند. در حالی که این کمپین ممکن است مستقیماً به فروش کمک نکند، بار دیگر سرنخ ها را به پلتفرم علاقه مند می کند.

3. کمپین قطره ای ایمیل پس از نمایش

اگر محصولی را بازاریابی می کنم که بتوان آن را به راحتی نشان داد، مطمئن می شوم که یک کمپین ایمیل با CTA برای درخواست نسخه نمایشی محصول یک به یک اجرا می کنم. با این حال، این فروش را تضمین نمی کند.

در اینجا ایده های محتوای عالی برای یک کمپین پس از نمایش نمایشی وجود دارد:

  • توصیه های ویدئویی از مشتریان قبلی.
  • دسترسی به یک پیشنهاد آزمایشی رایگان انحصاری.
  • آموزش‌های ویژگی‌ای که سرنخ به آن علاقه خاصی داشت.

یکی از ایمیل‌های پس از نمایش مورد علاقه من، این ایمیل از دور است.< /p>

منبع تصویر

شرکت چمدان دستورالعمل‌های کتبی در مورد نحوه رسیدگی به محصول خود ارسال کرد. این اطلاعات ممکن است قبلاً در نسخه نمایشی ارائه شده باشد، اما ایمیل مجدداً بر ارزش محصول تأکید می‌کند و ویژگی‌های برتر آن را یادآور می‌شود.

4. کمپین قطره ای ایمیل پس از خرید

در حالی که هزینه جذب مشتریان جدید 222٪ افزایش یافته است، ثابت شده است که فروش به مشتریان فعلی بسیار ارزان تر و آسان تر است.

بنابراین، من روابط موجود با مشتری را از طریق کمپین های قطره ای پس از خرید تقویت می کنم، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نظرسنجی برای کمک به من در کسب اطلاعاتی درباره تجربه مشتری.
  • محصولات مرتبطی که ممکن است دوست داشته باشند.
  • یک منبع مفید مرتبط با مورد خریداری شده.
  • یک پیشنهاد انحصاری برای تشویق وفاداری به برند.

در اینجا یک مثال خوب از این وجود دارد. Harney & Sons، یک شرکت چای، یک کوپن تخفیف برای سفارش بعدی مشتری در ایمیل پس از خرید آن.

منبع تصویر< /a>

5. کمپین قطره ای ایمیل رها کردن سبد خرید

در سال 2024، 70.19٪ از مشتریان تجارت الکترونیک سبد خرید خود را رها کردند. با این حال، متوجه می‌شوم که یادآوری چرخ دستی‌های رها شده به مشتریان، شانس من را برای فروش افزایش می‌دهد. بسیاری از بازاریابان، از جمله من، با اجرای ایمیل سبد خرید رها شده کمپین‌ها.

در اینجا مواردی وجود دارد که من دوست دارم شامل آنها شود:

  • اطلاعیه در مورد تعداد محدود محصول.
  • یک پیشنهاد ویژه مانند ارسال رایگان یا تخفیف.
  • یادآوری حاوی پیش نمایشی از سبد خرید مشتری.
  • درخواست بازخورد در مورد اینکه چرا مشتری سبد خرید خود را رها کرده است.

این نمونه کمپین قطره‌ای ایمیل را با Rudy’s بررسی کنید.

منبع تصویر

این ایمیل شامل محصولات موجود در سبد خرید رها شده مشتری به همراه درخواست تکمیل خرید است. همچنین شامل کد تخفیف برای ایجاد انگیزه در خریدار است.

نکته حرفه ای: توصیه می کنم سه ایمیل ترک سبد خرید ارسال کنید: یکی بلافاصله پس از خروج مشتری از وب سایت شما با محصولات در سبد خرید، ایمیل دوم روز بعد و سومی پس از سه روز — و این یکی باید شامل یک مشوق باشد.

6. لغو اشتراک ایمیل دریپ کمپین

وقتی مشترکی از لیست ایمیل من انصراف می دهد، کمپین های قطره ای لغو اشتراک را ارسال می کنم. شانس کمی برای برنده شدن آنها وجود دارد، بنابراین سعی می کنم دلایل لغو اشتراک آنها را بفهمم، زیرا به من کمک می کند مناطقی را برای بهبود استراتژی بازاریابی خود شناسایی کنم.

ایده‌های ایمیل برای این کمپین‌ها در اینجا آمده است:

  • یک ایمیل که عملکرد آنها را تأیید می‌کند و به آنها اطلاع می‌دهد که آنها را از دست خواهم داد.
  • یک نظرسنجی کوتاه در مورد علت لغو اشتراک آنها.
  • یک ایمیل نهایی که به آنها اطمینان می دهد که برای بازخورد آنها ارزش قائل هستم.

در ایمیل نهایی، یک راه آسان برای اشتراک مجدد در صورت تغییر نظر آنها درج می کنم. همچنین برای مشترکینی که ایمیل های من را باز نمی کنند ایمیل های لغو اشتراک ارسال می کنم. در اینجا یک مثال بسیار جالب از Framebridge آمده است.

منبع تصویر

7. کمپین تبلیغاتی قطره ای ایمیل

اگر در حال راه اندازی یک محصول جدید، اجرای فروش یا اصلاح نام تجاری خود هستید، کمپین های تبلیغاتی قطره ای راه بسیار خوبی برای جذب مشتریان جدید و فعلی هستند. در طول راه اندازی محصول برای یکی از مشتریانم، یک کمپین قطره ای پنج ایمیلی ایجاد کردم که در طول چهار هفته پخش شد.

چند چیزهایی را که گنجانده ام بررسی کنید:

  • سه ایمیل اول نگاهی پنهانی از محصول جدید ارائه کردند.
  • چهارمین ایمیل حاوی یک معمای سرگرم‌کننده بود که مشتریان می‌توانستند آن را برای کد کوپن حل کنند.
  • آخرین ایمیل به طور رسمی راه اندازی محصول جدید را به همراه لینک مستقیم برای خرید اعلام کرد.

Polestar، یک سازنده خودرو سوئدی، ایمیل‌های تبلیغاتی را برای اعلام راه‌اندازی ارسال می‌کند. از محصولات جدیدش.

منبع تصویر

8. بازخورد ایمیل کمپین قطره ای

به نظر من، کمپین‌های چکه‌ای ایمیل بازخورد یکی از مهم‌ترین ایمیل‌های بازاریابی هستند – آنها به من می‌گویند که چه چیزی را به درستی دریافت می‌کنم و کجا باید پیشرفت کنم.

من معمولاً از مشتریانی درخواست بازخورد می‌کنم که:

  • یک نسخه نمایشی را مشاهده کرد.
  • گاری های خود را رها کردند.
  • خرید را تکمیل کرد.
  • یک منبع رایگان بارگیری کرد.
  • با پشتیبانی مشتری تعامل داشت.
  • در یک وبینار یا برنامه آموزشی شرکت کردید.

این ایمیل بازخورد را از Miro در نظر بگیرید. این شامل یک نظرسنجی پنج دقیقه‌ای است که از مشتریان می‌خواهد به بهبود برند کمک کنند.

منبع تصویر

نکته حرفه ای: نظرسنجی های بازخورد خود را کوتاه نگه دارید. چند سوال یا فقط یک امتیاز ستاره برای جمع آوری داده های مناسب کافی است. اگر ایمیل بازخورد شما خیلی طولانی باشد، ممکن است افراد را از تکمیل نظرسنجی منصرف کند.

9. مشارکت مجدد ایمیل دریپ کمپین

علاوه بر سرنخ‌های جدید و مشتریان فعلی، مشتریان قدیمی را نیز هدف قرار می‌دهم که غیرفعال شده‌اند. شاید چند سال از آخرین خرید آنها گذشته باشد، یا یک مشترک ایمیل معمولی ایمیل من را برای دو ماه گذشته باز نکرده باشد. من دوباره آنها را با یک کمپین قطره ای ایمیل درگیر می کنم تا قلب آنها را به دست بیاورم.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • من پیش نمایشی از پرفروش‌ترین‌ها در محدوده محصول جدید ارائه می‌دهم.
  • من محصولات را بر اساس سابقه خرید مشتری توصیه می کنم.
  • من یک سری خبرنامه می‌سازم که به‌روزرسانی‌های نام تجاری را که ممکن است مورد علاقه آنها باشد برجسته کند.

Resy، یک وب‌سایت رزرو رستوران، از ایمیل‌ها برای جذب مجدد مشترکین غیرفعال استفاده می‌کند.< /p>

منبع تصویر

علاوه بر اینها، بازاریابان همچنین کمپین‌های ایمیلی قطره‌ای ایجاد می‌کنند تا از نظرات خود درخواست کنند، صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را راه‌اندازی کنند یا به سادگی یک نقطه عطف را جشن بگیرند. امکانات بی پایانی برای ایجاد کمپین های بازاریابی قطره ای. اما، من دوست دارم برای جلوگیری از ارسال ایمیل های زیاد، به 9 نوع ذکر شده در بالا پایبند باشم.

بهترین روش‌های کمپین دریپ ایمیل

به یاد دارید که چگونه هنگام ایجاد اولین کمپین خود برای یافتن کلمات مناسب تلاش کردم؟ معلوم شد که این فقط من نیستم. بر اساس Litmus، 41٪ از بازاریابان با مشکل مواجه هستند با ایجاد یک ایمیل برای استراتژی بازاریابی خود.

در این رابطه، دیوید اسنایدر، رئیس سابق رشد Sendbloom ، توصیه های مهمی را برای بازاریابان جدید به اشتراک می گذارد.

«پیام‌های ایمیلی مقدماتی «نوک نیزه» برای شروع روابط تجاری است. نسخه‌ای که می‌نویسید باید واضح و در عین حال صمیمانه باشد و نشان دهد که می‌توانید بدون غرق کردن آن‌ها ارزش ارائه کنید.»

اما چگونه می‌توان کمپین‌های ایمیلی را ایجاد کرد که همدلانه و در عین حال متقاعدکننده باشند؟ من برخی از بهترین نکات بازاریابی ایمیل قطره‌ای را که در طول سال‌ها بر آن تسلط داشته‌ام به اشتراک می‌گذارم.

1. یک نرم افزار کمپین قطره ای انتخاب کنید.

برای خودکارسازی و زمان‌بندی ایمیل‌های قطره‌ای، به یک ابزار اتوماسیون فروش نیاز دارید. در حالی که چندین چنین ابزار وجود دارد، من مرکز فروش HubSpot را ترجیح می‌دهم، زیرا به من اجازه می‌دهد برای ایجاد و ارسال به موقع دنباله های ایمیل.

نرم افزار به راحتی با CRM من یکپارچه می شود و ابزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP). من داده‌ها را از این ابزارها به مرکز فروش وارد می‌کنم و از آن برای اصلاح استراتژی بازاریابی ایمیلی خود استفاده می‌کنم.

من همچنین از ایمیل متعدد الگوهای از قبل روی نرم افزار بارگذاری شده اند و به سادگی محتوا را متناسب با کمپین من سفارشی کنید. در حالی که یک منحنی یادگیری مختصر برای HubSpot Sales Hub وجود دارد، پس از یادگیری طناب‌ها استفاده از آن بسیار آسان است.

2. بدانید چه زمانی کسی را از قطره بیرون بیاورید.

شما می خواهید مطمئن شوید که سرنخ های شما محتوای به موقع و مرتبط دریافت می کنند، بنابراین نظارت بر فعالیت های آنها بسیار مهم است. هنگامی که آنها اقدام مورد نظر را انجام دادند، زمان آن است که آنها را از drip خود لغو ثبت کنید.

فرض کنید یک مشتری بالقوه را در کمپین قطره‌ای خود ثبت نام کرده‌اید و هدف آن این است که آنها را برای برنامه‌ریزی یک نسخه نمایشی وادار کنید. اگر آنها برای دوشنبه برنامه نمایشی را برنامه ریزی کنند و روز جمعه ایمیل دیگری دریافت کنند که از آنها بخواهد یک نسخه نمایشی را برنامه ریزی کنند، احتمالاً اعتمادشان را به برند شما از دست خواهند داد.

این اخیراً برای من اتفاق افتاده است. ایمیلی دریافت کردم که از من می‌خواست درباره تجربه‌ام با تیم پشتیبانی یک برند بازخورد ارائه کنم. طبیعتاً پس از ارسال فرم باید یک ایمیل تشکر دریافت می کردم. وقتی درخواست بازخورد دیگری دریافت کردم، شوکه ام را تصور کنید. این باعث شد من از برند ناامید شوم، و این واکنشی نیست که شما از مشتریان احتمالی خود می خواهید.

دانستن اینکه چه زمانی باید فردی را از دریپ خود بیرون بیاورید، بخش مهمی از کمپین شما است. برای اطمینان از اینکه کارها به خوبی جریان دارند، یک ماشه ایجاد کنید که پس از انجام یک اقدام مورد نظر، ثبت نام مشتری را لغو می کند.

3. اطلاعات مورد نیاز را زود جمع آوری کنید.

هنگامی که یک سرنخ به کسب و کار من علاقه نشان می دهد، کمپین های ایمیل را راه اندازی می کنم، چه با دانلود یک کاغذ سفید، ثبت نام در یک رویداد، یا ایجاد یک حساب کاربری. اما من فقط در صورتی می‌توانم ایمیل‌های مناسب را ارسال کنم که اطلاعات درستی داشته باشم.

بنابراین، من راه‌هایی را برای مشتریان احتمالی ایجاد می‌کنم که آدرس ایمیل و سایر جزئیات مربوطه خود را زودتر ارسال کنند. در ازای این اطلاعات، من به آنها انگیزه ای مانند تخفیف عضو جدید یا گزارش انحصاری ارائه می کنم.

من همچنین یک کادر کوچک انتخاب می‌کنم تا مشتریان بتوانند تأیید کنند که آیا می‌خواهند ایمیل‌های بازاریابی از من دریافت کنند.

4. CTAهای واضح داشته باشید.

این وسوسه انگیز است که بخواهید یک نسخه آزمایشی را برنامه ریزی کنید، تخفیف ارائه دهید و درخواست خرید کنید – همه در یک ایمیل. اما این بهترین راه برای منصرف کردن مشتریان از اقدام است.

من این اشتباه را مرتکب شده ام که CTA های زیادی در ایمیل هایم دارم. این فقط مشتریان را گیج می کرد زیرا آنها هیچ سرنخی نداشتند که کدام اقدام مناسب است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم برای هر ایمیل به یک CTA واحد پایبند باشید.

از خود بپرسید کدام یک از اهداف زیر با اهداف شما همسو است:

  • درآمد ایجاد کنید.
  • تقویت تعامل کاربر.
  • آگاهی از برند را افزایش دهید.
  • بازخورد مشتری را جمع آوری کنید.
  • یک محصول یا خدمات جدید را تبلیغ کنید.
  • ثبت‌نام‌ها را برای یک رویداد آینده هدایت کنید.

بر اساس پاسخ خود، می‌توانید فراخوان‌های اقدام مناسب را برای درج در ایمیل‌های خود فرموله کنید.

5. ایمیل های خود را شخصی کنید.

مشتریان به برندهایی پایبند هستند که واقعاً به آنها به عنوان فردی اهمیت می دهند. ممکن است یک ایمیل یکسان برای همه به شما کمک کند در زمان صرفه جویی کنید، اما فقط به مشتریانتان می گوید که برای فردیت آنها ارزش قائل نیستید.

به همین دلیل است که من شخصی کردن هر کمپین ایمیل بر اساس گیرنده.

رابرت کاتالانو، متخصص بازاریابی دیجیتال در توشیبا، همین احساس را دارد: “شخصی‌سازی کلید اصلی است. سعی کنید ایمیل ها را برای صنعت مخاطب هدف خود سفارشی کنید و ایمیل های خود را برای ارائه اطلاعات مناسب در زمان مناسب تراز کنید. این تضمین می‌کند که هر ایمیل مرتبط و متناسب با گیرنده احساس می‌شود، و نرخ تعامل و تبدیل کلی را افزایش می‌دهد.”

اگر در شخصی سازی ایمیل تازه کار هستید، متوجه خواهید شد که زمان زیادی را صرف می کند. با فهرست پستی هزاران مشترک، تنظیم هر ایمیل با نیازهای هر فرد تقریباً غیرممکن است.

راه حل؟ ایجاد بخش های مشتری من سرنخ ها و مشتریان خود را بر اساس جمعیت و علایقشان به گروه های کوچکتر تقسیم می کنم. سپس، یک ایمیل جداگانه برای هر بخش ایجاد می کنم و سپس از اتوماسیون بازاریابی برای شخصی سازی نام ها در هر ایمیل استفاده می کنم.

در حالی که ایمیل من ممکن است پاسخگوی جین کالج‌نشدنی نباشد که همه چیز کی‌پاپ را دوست دارد، اما در میان گروهی از مشتریان 18 تا 25 ساله که عاشق مد عصر جدید هستند، طنین‌انداز می‌شود. و این برای من نتایج خوبی از نظر نرخ باز و CTR داشته است.

بیشتر بازاریابان چندین نسخه از یک ایمیل را برای ارسال به مشتریان مختلف ایجاد می کنند. تقریبا 44٪ از بازاریابان به دو سه نسخه، در حالی که 18٪ چهار تا شش نسخه ایجاد می کند یک ایمیل.

6. تست های A/B را اجرا کنید.

من همچنین این نسخه‌های ایمیل را برای گروه منتخبی از افراد ارسال می‌کنم تا مشخص کنم کدام یک بهتر کار می‌کند. به عنوان مثال، من دو یا سه نسخه از بهترین نسخه های ایمیل را انتخاب می کنم و آن را برای گروه های مختلف مشتریان برای تست A/B ارسال می کنم. برای مقایسه موفقیت هر ایمیل، معیاری مانند نرخ باز شدن را از پیش تعیین می‌کنم.

این آزمایش‌ها به من کمک می‌کنند نوع ایمیل، تعداد دفعات و محتوایی که هر گروه مشتری ترجیح می‌دهد را بفهمم. سپس ، من بیشتر کمپین های ایمیل خود را بر اساس این بینش های کلیدی اصلاح می کنم.

نکته حرفه ای: یک عنصر را همزمان تغییر دهید. من خطوط یا تصاویر مختلف را امتحان می کنم در حالی که هر چیز دیگری را یکسان نگه می دارم. این به من کمک می کند تا تغییر دقیقی را که باعث موفقیت بیشتر کمپین شده است ، مشخص کنم.

7. ایمیل های خود را در سه شنبه ها ارسال کنید.

بحث های زیادی در مورد بهترین زمان و روز برای ارسال ایمیل صورت گرفته است. به دنبال “فرکانس ایمیل” یا ” ایمیل cadence ” در گوگل باشید ، و خواهید دید که منظور من چیست .

برای پایان دادن به این بحث ، hubspot با بررسی 150+ بازاریابی کارشناسان ایالات متحده ، پرسیدند که کدام روز از هفته ایمیل های آنها بیشترین تعامل را دارد.

انتخاب های برتر را ببینید:

  • 27 ٪ گفتند سه شنبه.
  • 19 ٪ دوشنبه گفتند.
  • 17 ٪ پنجشنبه را انتخاب کردند.

در حالی که این یافته ها می تواند یک راهنمای خوب باشد ، من فهمیدم که در نهایت کادرمین من بستگی به زمانی دارد که سرب من بیشتر با ایمیل های من تعامل داشته باشد. بنابراین ، من از نزدیک معیارهای عملکرد را کنترل می کنم تا مشخص کنم چه چیزی باعث می شود نتیجه تجارت من باشد.

8. موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

حتی وقتی که من آزمایش نمی کنم ، هنوز موفقیت هر کمپین را اندازه می گیرم. این مانند داده های همیشه سبز است که می توانم از هر زمان که می خواهم یک سری ایمیل جدید ایجاد کنم.

در اینجا برخی از معیارهای بازاریابی ایمیل < /A> I Track:

  • نرخ باز. من تعداد افرادی را که ایمیل من را با تعداد ایمیل های ارائه شده باز کرده اند تقسیم می کنم.
  • نرخ کلیک از طریق. این متریک درصد افرادی که روی یک لینک در ایمیل من کلیک می کنند از تعداد کل دریافت کنندگان استفاده می کند.
  • نرخ پاسخ. اگر ایمیل من به پاسخ دادن به افراد نیاز دارد ، من تعداد پاسخ های دریافت شده را با تعداد ایمیل های ارسال شده مقایسه می کنم.
  • نرخ تبدیل . این تعداد رهبری است که من در واقع از طریق کمپین ایمیل تبدیل کردم.
  • ارزش هر کمپین. من درآمد حاصل از کمپین را با هزینه برای تعیین بازده سرمایه گذاری خود مقایسه می کنم.
  • لغو اشتراک نرخ. من همچنین تعداد افرادی را که از لیست پستی من اشتراک خود را پس از یک کمپین لغو می کنند ، پیگیری می کنم.

از آنجا که هر متریک چیز دیگری را به من می گوید ، من برای اندازه گیری موفقیت در کمپین های قطره ای خود به یک متریک تک متکی نیستم. درعوض ، من همه آنها را برای به دست آوردن بینش در مورد عملکرد خود مقایسه می کنم و مناطقی را می بینم که نیاز به پیشرفت دارم.

موارد خاصی وجود دارد که باید هنگام مقایسه این معیارها به خاطر داشته باشید. Greg Zakowicz ، متخصص ارشد تجارت در omnisend ، آنها را برجسته می کند:

“اگر نرخ اشتراک اشتراک برای یک کمپین قطره ای به طور قابل توجهی بالاتر از کمپین های برنامه ریزی شده باشد ، معمولاً نشانه خوبی است که باید چیزی مانند زمان پیام یا محتوا تغییر یابد. یک استثنا یک پیام خوش آمدید است. بسیاری اوقات ، مشتری برای دریافت تخفیف و سپس بلافاصله لغو اشتراک ثبت نام می کند. ”

الگوهای کمپین قطره ایمیل

ایجاد یک کمپین قطره ای ایمیل قانع کننده ممکن است چالش برانگیز باشد. اما لازم نیست از ابتدا شروع کنید. من برخی از الگوهای قابل تنظیم را برای کمک به شما در شروع کار خود به اشتراک می گذارم.

الگوی قطره ایمیل 1

سلام [چشم انداز] ،

من [نام] هستم ، و من بنیانگذار [نام شرکت] هستم – برندی که پرداخت های آنلاین را ساده می کند. ما با دروازه های پرداخت محبوب و شرکت های کارت کار می کنیم تا پرداخت کارت های اعتباری را برای همه مشاغل در دسترس قرار دهیم.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا معاملات مبتنی بر کارت را با حداقل هزینه پردازش کنید و همچنین مشکلات مربوط به انطباق را برای شما انجام دهیم. این به شما زمان بیشتری می دهد تا روی تجارت خود تمرکز کنید.

اگر این برای شما خوب به نظر می رسد ، آیا می توانید 15 دقیقه وقت بگذارید تا با رزرو نسخه ی نمایشی رایگان آن را کشف کنید؟

[دکمه نسخه ی نمایشی]

هنگامی که شکافی از اولویت خود را رزرو کردید ، نماینده ما به شما دسترسی پیدا می کند.

با احترام ،

[name]

چرا این کار می کند:

  • شخصی سازی شده است که نام گیرنده را درج کنید.
  • گزاره ارزش ساده ، مستقیم و مختصر است – فقط با استفاده از دو تا سه جمله.
  • یک CTA واضح و واضح وجود دارد ، بنابراین گیرنده دقیقاً می داند چگونه ادامه یابد.
  • ایمیل همچنین نشان می دهد که یک عامل پیگیری خواهد کرد ، نشان می دهد که این شرکت به طور جدی منجر به هدایت خود می شود.

الگوی قطره ایمیل 2

سلام [چشم انداز] ،

امیدوارم که در نسخه ی نمایشی ما ارزش پیدا کرده اید. نرم افزار ما دارای ویژگی های اختصاصی برای انجام معاملات بین المللی است ، بنابراین می توانید یکپارچه پرداخت از مشتریان جهانی خود را جمع آوری کنید.

اگر می خواهید در مورد این ویژگی ها اطلاعات بیشتری کسب کنید ، ما دوست داریم با مدیر فروش خود ، [نام] تماس بزرگنمایی برقرار کنیم. چه زمانی زمان خوبی برای تنظیم این کار خواهد بود؟

با احترام ،

[name]

چرا این کار می کند:

  • ایمیل ویژگی مورد علاقه چشم انداز را برجسته می کند و نشان می دهد که این شرکت به مشتریان خود توجه می کند.
  • یک تماس واضح از طریق ایمیل وجود دارد تا چشم اندازها بدانند که با چه کسی صحبت می کنند.
  • ایمیل فروش نیست. درعوض ، این فرصت دیگر را برای درک بهتر محصول به چشم انداز می دهد.

الگوی قطره ایمیل 3

سلام [چشم انداز] ،

ما در تمام بسته های سالانه ما 25 ٪ تخفیف ارائه می دهیم. این به شما کمک می کند تا با محصول ما شروع به کار کنید تا بتوانید تمام مشکلات پرداخت خود را حل کنید.

از این کد کوپن در پرداخت استفاده کنید تا تخفیف خود را ادعا کنید:

[درج کد]

با احترام ،

[name]

چرا این کار می کند:

  • ایمیل یک کوپن اختصاصی را ارائه می دهد ، که باعث می شود مشتری احساس ارزشمندی کند.
  • بدنه ایمیل کوتاه و مستقیم به نقطه است.
  • CTA واضح دارد.

من پیشنهاد می کنم هر ایمیل را دو تا سه روز پس از انجام یک عمل مورد نظر ارسال کنید زیرا به آنها فرصت می دهد تا مقدار تعامل قبلی را جذب کنند.

نمونه های کمپین قطره ایمیل

اگر شما آماده شروع کار خود هستید ، در اینجا چند نمونه از زندگی واقعی از توالی های ایمیل برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

1. کمپین قطره رها کردن سبد خرید Kay Unger

kay unger یک مارک مد آمریکایی با میراث 50 ساله است. به عنوان یک برند B2C ، تعداد خوبی از مشتریان آنلاین در حال اضافه کردن محصولات به چرخ دستی های خود است اما بدون خرید ترک می شوند.

کمپین قطره رها کردن سبد خرید این مشتریان را هدف قرار داده و آنها را ترغیب می کند تا خریدهای خود را تکمیل کنند.

منبع تصویر < /em>

اولین ایمیل ساده است. این مشتری محصولات موجود در سبد خرید خود را به یاد می آورد و همچنین محصولات مرتبط با آنها را نشان می دهد.

منبع تصویر < /em>

ایمیل دوم چند روز بعد بیرون می رود و دوباره به مشتری در مورد سبد رها شده خود یادآوری می کند. Kay Unger گزینه “پرداخت بعداً” را ارائه می دهد ، و انگیزه مشتری را برای تکمیل خرید خود حتی اگر بودجه کافی نداشته باشد.

منبع تصویر < /a>

ایمیل سوم و نهایی به مشتری در مورد انقضاء سبد خرید آنها هشدار می دهد. در صورت تأخیر بیشتر ، محصولات ممکن است از سبد خرید آنها خارج شوند یا ممکن است از موجودی خارج شوند.

حتی اگر کمپین کی اونگر ساده باشد ، احساس فوریت ایجاد می کند و راه حل هایی را به دلایل احتمالی رها کردن سبد خرید برجسته می کند.

2. کمپین قطره تبلیغاتی تابستانی Whistles

سوت ها یکی دیگر از مارک های مد مدرن است که دوست دارد هر فصل از مجموعه های جدید رونمایی کند. در اینجا کمپین تبلیغاتی قطره ای آن برای بازاریابی مجموعه های جدید تابستانی است.

منبع تصویر

این کمپین شامل یک سری ایمیل است که همه بهترین محصولات از مجموعه های جدید Whistles را برجسته می کنند. مشتریان مستقیماً کاتالوگ محصول را در صندوق ورودی خود دریافت می کنند ، بنابراین می توانند به راحتی سفارش را سفارش دهند.

منبع تصویر >

ایمیل نهایی تخفیف فروش چشمگیر و حداکثر 50 ٪ تخفیف را اعلام می کند. این همچنین شامل یک پیوند مستقیم به کاتالوگ محصول است ، بنابراین هدایت های علاقه مند می توانند به وب سایت کلیک کرده و بلافاصله خرید را شروع کنند.

منبع تصویر < /em>

من عاشق این هستم که چگونه ایمیل ها محصولات را که ممکن است به آنها علاقه مند باشد ، برجسته می کند. این نشان می دهد که شرکت وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل فعالیت های آنلاین Prospect کرده است تا ترجیحات آنها را بشناسد.

3. کمپین قطره ای رهنمون بر رهبری Realself

realself یک انجمن آنلاین جهانی برای افرادی است که به دنبال مشاوره در مورد روش های زیبایی هستند. در حالی که منابع آن رایگان است ، یک جامعه اختصاصی برای اعضای خود دارد.

این شرکت از کمپین های قطره ای برای پرورش رهبری و دعوت آنها برای پیوستن به جامعه خود استفاده می کند. در اینجا نحوه کار کمپین آمده است.

منبع تصویر

Realself یک سری ایمیل های آموزشی را در مورد موضوعات آرایشی و بهداشتی گرایش ارسال می کند. این ایمیل ها حاوی پیوندهایی هستند که به وبلاگ شرکت منتهی می شوند. پس از چند مورد از این ایمیل های آموزنده ، Realself یک ایمیل ارسال می کند و باعث می شود به جامعه خود بپیوندد.

< منبع تصویر

این ایمیل مزایای حضور در جامعه Realself را برجسته می کند و همچنین پیوندهای اجتماعی را فراهم می کند. این برند با ارسال ایمیل های آموزشی ، ارزش خود را در بین خوانندگان تعیین می کند. در صورت یافتن منابع رایگان مفید ، چشم اندازها به احتمال زیاد به جامعه می پیوندند.

4. کمپین قطره قطره ای وینونا

winona یک برند سلامتی است که به زنان کمک می کند تا به طور فعال سلامتی خود را مدیریت کنند. این چندین منبع وبلاگ و ویدیویی را برای راهنمایی زنان در سفر سلامتی خود ارائه می دهد.

این برند از کمپین های قطره ای ایمیل برای ارائه این منابع به صندوق های ورودی اعضای خود و همچنین برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند.

در اینجا نحوه حضور وینونا اعضای جدید است.

منبع تصویر

اول ، وینونا به مشتریان اطمینان می دهد که آنها با دستیابی به حرکت ، حرکت صحیح را انجام داده اند. دکمه “تماس سریع” به گیرندگان کمک می کند تا با متخصصان مراقبت های بهداشتی تماس بگیرند و پاسخ به هر سؤالی را که ممکن است داشته باشند پیدا کنند.

منبع تصویر منبع تصویر /a>

این به دنبال منابع مفید زنان برای اولویت بندی سلامت خود و همچنین راه حل های وینونا است.

منبع تصویر

کمپین ورود به سیستم وینونا در مورد فروش نیست. در عوض ، هدف اطمینان از اعضای جدید است که آنها در جای مناسب قرار دارند. این به شرکت کمک می کند تا در دراز مدت منجر شود و در نهایت آنها را به چشم انداز تبدیل کند.

5. کمپین قطره سیاه جمعه میتوق

mitoq یک مارک سلامتی منحصر به فرد است که مکمل های غذایی را برای همه از ورزشکاران ایجاد می کند تا شهروندان سالخورده.

این برند از کمپین های قطره ای برای تبلیغ محصولات و پیشنهادات خود استفاده می کند. آخرین جمعه سیاه ، این یک سری ایمیل را برای تبلیغ تخفیف فروش خود ارسال کرد.

منبع تصویر

در اولین ایمیل ، میتوق فروش آینده جمعه سیاه خود را اعلام کرد. همچنین مشتریان را ترغیب می کند تا برای دسترسی زودهنگام در وب سایت خود ثبت نام کنند.

منبع تصویر < /em>

MITOQ بیشتر ایمیل های بیشتری را در طول مدت فروش ارسال می کند و باعث می شود مشتریان برای بازدید از وب سایت خود به آنها مراجعه کنند.

6. کمپین قطره وبینار Social Social

یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی همه در یک است که همه را جلب می کند مشاغل ، از شرکت ها تا SMBS. این وبینارها ، بحث ها و جلسات زنده منظم برای آموزش مشتریان در مورد نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی برگزار می شود.

در اینجا چگونه Sprout Social یکی از وبینارهای خود را با استفاده از یک کمپین قطره ای ایمیل به بازار عرضه کرد.

منبع تصویر

ایمیل اول وبینار را با جزئیات توضیح می دهد و شامل پیوندی برای ثبت نام آسان است.

منبع تصویر

ایمیل دوم به عنوان یادآوری وبینار عمل می کند. فهمیدم که این یک حرکت هوشمندانه است زیرا برخی از رهبری که به این رویداد علاقه مند هستند ممکن است ایمیل قبلی را از دست داده باشند.

7. کمپین قطره سالگرد Netflix

netflix ، غول جهانی جریان نیز به دلیل بازاریابی عالی شناخته شده است. این شرکت ایمیل های شوخ طبعی را تهیه می کند که همیشه صندوق ورودی من را روشن می کند هر زمان که ظاهر شود. Netflix اخیراً بیست و پنجمین سالگرد خود را با تخفیف سایت در تمام کالاهای خود جشن گرفت.

این به نظر می رسد که کمپین ایمیل آن چگونه به نظر می رسد.

منبع تصویر

اولین ایمیل از شروع رسمی فروش خبر داد – تخفیف 26 ٪ تخفیف برای همه طرفداران Netflix.

> منبع تصویر

سپس ، Netflix یک سری ایمیل ارسال کرد که به مردم یادآوری می کند تا کالاهای مورد علاقه خود را خریداری کنند.

ایمیل نهایی شامل زمان دقیق فروش بود و از مردم خواست تا قبل از گذشت زمان ، موارد مورد نیاز خود را به سرعت بگیرند.

8. کمپین قطره ای توصیف کننده Nomad

نامزد ، یک مارک اینترنتی با سرعت بالا ، یک کمپین قطره ای منحصر به فرد به نام “شروع کرد” سه شنبه شهادت. ” این برند هر روز سه شنبه ، مستقیماً به صندوق ورودی مشترکان ، بررسی ها و توصیفات را از مشتریان به اشتراک می گذارد.

Image Source

The first email in this campaign shares a testimonial from Sarah, a customer who’s happy with the brand’s services.

Here’s what the rest of the campaign looks like.

Image Source

Image Source

I love this drip sequence for two reasons:

  • It’s a great way to build trust and increase customer retention.
  • It’s also a good way to promote the brand, encouraging prospects to sign up.

9. Sephora’s Membership Drip Campaign

Sephora, a leading beauty brand in the U.S., has its own loyalty program called Beauty Insider. Members enjoy perks such as extra discounts and redeemable points.

The brand promotes its membership program through drip email campaigns like.

Image Source

Sephora’s strategy to promote its exclusive membership program during sales discounts encourages more people to join the community.

Create Email Drip Campaigns That Convert Leads

Email drip campaigns might look difficult since you’ll need to craft several emails. But I speak from experience when I say that the right strategy and tools make it much easier to run successful campaigns.

To simplify the process for fellow marketers, I’ve shared some of the best email drip campaign examples that delivered excellent results. By following best practices and expert advice, you’ll create a campaign that truly converts.

Editor’s note: This post was originally published in June 2023 and has been updated for comprehensiveness.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل