6 دوره آموزشی ضروری فروش اجتماعی برای سال 2024 [+ نکات تخصصی برای فروش اجتماعی]

6 دوره آموزشی ضروری فروش اجتماعی برای سال 2024 [+ نکات تخصصی برای فروش اجتماعی]

من به عنوان یک مدیر ارشد بازاریابی در HubSpot، از فروش اجتماعی برای ایجاد روابط معنادار با مشتریان بالقوه از طریق ارائه محتوای ارزشمند و ایجاد ارتباطات به آنها استفاده می‌کنم.

The best social selling training courses for sales reps.

در این راهنما، توضیح می‌دهم که چرا فروش اجتماعی مهم است و برخی از بهترین دوره‌های آموزشی فروش اجتماعی را توصیه می‌کنم. این برنامه ها به تیم شما کمک می کند تا مهارت های فروش لازم را برای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار شما به دست آورد. من همچنین نکاتی را از کارشناسان دیگر به اشتراک خواهم گذاشت.

فهرست محتوا

فروش اجتماعی چیست؟

فروش اجتماعی شامل استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای گسترش مجموعه چشم اندازها، فرصت ها و اطلاعات شما. این شامل شناسایی، تعامل، پرورش، و تبدیل مشتریان بالقوه و اعضای مخاطب هدف در پلتفرم هایی مانند لینکدین، فیس بوک و ایکس است.

یک تمایز مهم این است که فروش اجتماعی بازاریابی رسانه اجتماعی نیست.

رسانه‌های اجتماعی بازاریابی شامل استفاده از پلتفرم های اجتماعی برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات شما به مخاطب گسترده.

برای مثال، ممکن است یک کمپین تبلیغاتی پولی در فیس بوک برای افزایش آگاهی در مورد خط محصول جدیدم. این رویکرد بیشتر در مورد دستیابی به بیشترین تعداد ممکن افراد و هدایت ترافیک به وب سایت من است.

از سوی دیگر، فروش اجتماعی در مورد ایجاد رابطه و تعامل بامشتریان بالقوه به طور مستقیم در رسانه های اجتماعی است. قوی>. برای مثال، ممکن است ارتباط با مشتری در LinkedIn، محتوای باکیفیت مرتبط با صنعت خود را به اشتراک بگذارید و برای درک بهتر نیازهای آن‌ها در گفتگو شرکت کنید. این روش بیشتر شخصی است و هدف آن ایجاد اعتماد است که در نهایت می تواند منجر به فروش شود.

چرا فروش اجتماعی مهم است؟

طبق گفته Kepios، 5.07 میلیارد نفر از آوریل 2024 از رسانه های اجتماعی در سطح جهان استفاده کنید. این 62.6٪ از جمعیت جهان است!

با در نظر گرفتن این آمار چشمگیر، به این فکر کنید که چه تعداد از مشتریان واجد شرایط در حال تعامل و مشارکت در این پلتفرم ها هستند. بهترین قسمت؟ شما در حال حاضر به همه این شبکه های اجتماعی دسترسی دارید. فقط باید بدانید که چگونه به طور موثر به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

آن را از خوزه مارتینز، مدیر فروش در Datadog و مدیر سابق توسعه کسب و کار HubSpot، که فروش اجتماعی را در گردش کار خود گنجانده است:

“این می تواند به سادگی بازتوییت کردن، به اشتراک گذاشتن یک پست در LinkedIn در مورد روز نمایشی شریک، یا اشتراک گذاری یا اظهار نظر در مورد آخرین دوره های مالی مشتری باشد. پست/اطلاعات کلید این است که واقعاً مشتاق کمک به دیگران باشید و بدانید که در درازمدت آنچه را که بکارید درو خواهید کرد.

بررسی فروش اجتماعی ما در سال 2023 نشان می‌دهد که 87 درصد از خرده‌فروشانی که از فروش اجتماعی استفاده می‌کنند، آن را مؤثر می‌دانند، در حالی که 38 درصد می‌گویند بسیار مؤثر است. برای تأکید بر این نکته، اجازه دهید برخی از مزایای آموزش فروش اجتماعی را قبل از بحث در مورد بهترین دوره‌هایی که با آن برخورد کرده‌ام به اشتراک بگذارم.

مزایای آموزش فروش اجتماعی برای نمایندگان

بررسی ما نشان می‌دهد که مهمترین مزایای فروش اجتماعی عبارتند از آگاهی از برند، افزایش تعامل با مشتری، و هدف‌گیری دقیق مخاطب. ثبت نام نمایندگان فروش خود در یک برنامه فروش اجتماعی می تواند به آنها کمک کند تا دانش مورد نیاز خود را به دست آورند:

  • ترافیک ارگانیک را به وب سایت و محتوای خود هدایت کنید.
  • تعامل را در پلتفرم‌های اجتماعی که اعضای مخاطب هدف شما در آن فعال هستند، افزایش دهید.
  • نسل سرنخ تلاش ها.
  • ارتباطات و روابط عمیق تری با مشتریان بالقوه ایجاد کنید.
  • سرنخ های واجد شرایط را در جایی که هستند ملاقات کنید.
  • به مخاطبان هدف خود نشان دهید که برند شما به همان نوع محتوایی که آنها اهمیت می دهند اهمیت می دهد.
  • محتوای فعلی خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود تا تعامل بیشتری داشته باشید.

بهترین دوره های آموزشی فروش اجتماعی برای نمایندگان فروش

من به عنوان یک حرفه ای بازاریابی، در بسیاری از برنامه های آموزشی بازاریابی و فروش شرکت کرده ام.

بنابراین، برخی از بهترین دوره‌های فروش اجتماعی را برای ثبت نام اعضای تیم فروش شما به اشتراک می‌گذارم تا بتوانند مهارت‌هایی را که برای تعامل با مشتریان احتمالی و ایجاد روابط معنادار نیاز دارند، توسعه دهند.

1. دوره بازاریابی رسانه های اجتماعی توسط HubSpot Academy

نه به خاطر خودمان، اما رسانه‌های اجتماعی رایگان آکادمی HubSpot دوره بازاریابی یکی از بهترین دوره ها برای متخصصان فروش است که می خواهند تا مهارت های فروش اجتماعی خود را گسترش دهند. این دوره دارای نه درس، 38 ویدیو و 29 آزمون است و تکمیل آن کمی بیش از پنج ساعت طول می کشد.

به پنج زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی نیز موجود است.

چیزی که بیش از همه برای من متمایز است این است که برنامه چقدر جامع و ساختار یافته است. این شامل همه چیز از توسعه یک استراتژی رسانه های اجتماعی تا استفاده موثر از پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و X برای تبلیغات است.

چرا آن را دوست دارم: من این دوره را به دلیل رویکرد عملی و عملی با مثال‌های دنیای واقعی و بینش‌های عملی آن دوست دارم. مربیان (کریستال کینگ، دن تاپکین و کوری براچیالینی) درگیر هستند و مفاهیم پیچیده را نسبتاً آسان می‌سازند.

به ویژه، من دوست دارم کینگ در مورد موضوعات کلیدی فروش اجتماعی مانند:

توضیح دهد

  • استفاده از گوش دادن و نظارت در رسانه های اجتماعی.
  • ایجاد روابط یک به یک.
  • اندازه‌گیری بازگشت سرمایه در رسانه‌های اجتماعی.

همچنین، گواهی بازاریابی رسانه های اجتماعی از HubSpot دریافت می کنید که به نمایه حرفه ای شما ارزش می بخشد.

نکته حرفه ای: راهنمای رایگان ما را دانلود کنید، 51 نکته برای فروش اجتماعی< a href="https://offers.hubspot.com/social-selling-on-linkedin" rel="noopener" target="_blank"> در LinkedIn و فراتر از. این به شما کمک می کند تا مهارت های فروش اجتماعی خود را بیشتر بهبود بخشید.

2. دوره صدور گواهینامه فروش اجتماعی توسط Hootsuite

Hootsuite فروش اجتماعی دوره صدور گواهینامه پنج درس ارائه می دهد که مجموعاً حدود دو ساعت است. پس از تکمیل آن، برای دریافت گواهی باید یک امتحان آنلاین زمان بندی شده را پشت سر بگذارید.

این دوره برای بازاریابان رسانه های اجتماعی مبتدی و متوسط ​​عالی است. این توصیه‌های عملی را ارائه می‌دهد که ممکن است برای مبتدیان مفید باشد، مانند نحوه بهینه‌سازی نمایه LinkedIn و استفاده از داده‌های CRM برای تعامل با سرنخ‌ها.

چرا آن را دوست دارم: از اینکه چگونه این دوره به طور یکپارچه با ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی Hootsuite ادغام می شود، که تجربه یادگیری را افزایش می دهد، تحت تاثیر قرار گرفته ام.

با این حال، کمترین جنبه مورد علاقه من این است که قیمت این دوره 299 دلار است، که ممکن است برای برخی افراد بیش از حد باشد. همچنین این دوره را برای کارشناسان رسانه‌های اجتماعی که نکات پیشرفته‌تری برای فروش اجتماعی می‌خواهند، کمی ابتدایی می‌دانم.

غیر از آن، توصیه می کنم برای دریافت گواهینامه از Hootsuite، این دوره را بررسی کنید. از آنجایی که برند یک نام شناخته شده در فضای مدیریت رسانه های اجتماعی است، گواهی می تواند به برند شخصی شما اعتبار بیافزاید.

3. دوره آموزشی فروش اجتماعی توسط MTD

MTD آموزش فروش اجتماعی بر LinkedIn به عنوان یک ابزار قدرتمند برای فروش اجتماعی تمرکز دارد. این دوره موارد زیادی را شامل می شود، از جمله به حداکثر رساندن پروفایل لینکدین و استفاده از شبکه شما برای ایجاد سایر مخاطبین حرفه ای. من این دوره را به مشاغلی توصیه می کنم که می خواهند نمایندگان فروش آنها یاد بگیرند که چگونه از LinkedIn برای شبکه سازی و فروش استفاده کنند.

گفته شد، قیمت دوره در وب‌سایت MTD مشخص نشده است، اما می‌دانم چرا اینطور است زیرا هزینه به این موارد بستگی دارد:

  • روش تحویل (مجازی، حضوری، یا هر دو).
  • تعداد روزهایی که برای پوشش دوره نیاز دارید.
  • چه تعداد یادگیرنده ثبت نام می کنید.

چرا آن را دوست دارم: من عاشق رویکرد آموزشی انعطاف پذیر دوره هستم. من می‌توانم به‌عنوان یک کارگاه داخلی، یک وبینار زنده یا هر دو در آن شرکت کنم، که به من امکان می‌دهد تجربه یادگیری را با نیازها و برنامه‌های تیمم تنظیم کنم.

4. برنامه آموزش فروش اجتماعی شرکتی توسط موسسه بازاریابی دیجیتال (DMI)

DMI شرکتبرنامه آموزش فروش اجتماعی با یادگیری تعاملی، ویدیوهای پویا و تمرین‌های عملی که تجربه عملی را ارائه می‌دهد، مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد.< /p>

این دوره دارای پنج ماژول است که توسط متخصصان DMI تدریس می شود:

  • فروش اجتماعی چیست؟
  • هنر هدف گیری.
  • ابزارهای جذب.
  • افزایش تعامل.
  • بستن و نگه داشتن.

پس از تکمیل دوره، گواهینامه دریافت خواهید کرد. با این حال، ابتدا باید یک آزمون 60 دقیقه‌ای که شامل سؤالات چندگزینه‌ای و متنی مبتنی بر تصویر و متن است، بگذرانید.

من همچنین اشاره کردم که دوره پنج تا شش ساعت طول می کشد، بنابراین برای تکمیل آن باید زمان خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.

چرا آن را دوست دارم: دروس ها به اندازه لقمه هستند (هر کدام 10 تا 20 دقیقه)، هضم آنها را آسان تر می کند و در یک برنامه شلوغ قرار می گیرد. رابط پلت فرم یادگیری بصری و بدون درز است، که کاوش دروس را آسان می کند.

5. فروش اجتماعی با لینکدین

فروش اجتماعی< a href="https://www.linkedin.com/learning/social-selling-with-linkedin-4" rel="noopener" target="_blank"> با LinkedIn دارای چهار فصل است که موضوعاتی مانند ایجاد پروفایل لینکدین متمرکز بر خریدار و تعامل با خریداران و تصمیم گیرندگان.

با هزینه یکباره 29.99 دلاری، دوره برای اکثر افراد کاملا مقرون به صرفه است و پس از تکمیل آن، گواهی دریافت می کنید.

چرا آن را دوست دارم: دوره فروش اجتماعی به دلیل نقدهای مثبت فراوان توجه من را به خود جلب کرد و می توانم دلیل آن را ببینم. این برنامه کوتاه، مبتدی پسند و پر ارزش است. تنها در ۲۸ دقیقه، Gabe Villamizar، کارشناس بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B)، اصول اولیه فروش اجتماعی و نحوه ایجاد برند شخصی خود را در لینکدین توضیح می‌دهد.

6. دوره تسلط فروش اجتماعی توسط SOCO

SOCO فروش اجتماعی تسلط به دلیل میزان جزئیاتی که صفحه فرود قبل از ثبت نام ارائه می دهد، من را جذب کرد. این صفحه حتی دارای عکس‌هایی از جلسات حضوری قبلی است که مرا ترغیب کرد تا نگاهی به برنامه بیندازم.

موضوعات فروش اجتماعی زیر را پوشش می دهد:

  • ایجاد نمایه های رسانه های اجتماعی که خریداران را جذب می کند.
  • ایجاد سرنخ در LinkedIn.
  • استفاده از هشتگ برای جستجو.
  • خود را به عنوان یک مرجع در رسانه های اجتماعی معرفی کنید.
  • افزودن رسانه های اجتماعی به فرآیند فروش شما.
  • استفاده از محتوا برای حفظ اطلاعات مشتریان و مشتریان بالقوه.
  • بستن معاملات سریعتر با استفاده از فناوری.

شما می‌توانید به دو صورت در این دوره شرکت کنید: کارگاه‌های حضوری که از نیم روز تا یک روز کامل طول می‌کشد یا چندین جلسه آموزشی مجازی 180 دقیقه‌ای تحت رهبری مربی. پس از تکمیل برنامه، گواهینامه دریافت می کنید.

چرا آن را دوست دارم: من دوست دارم که دوره آموزش حضوری و آموزش مجازی توسط مربی ارائه می دهد. در نتیجه، می‌توانم روشی را انتخاب کنم که با برنامه‌ام مطابقت دارد.

با این حال، متوجه شدم که اطلاعات قیمت گذاری ساده نیست، و ممکن است لازم باشد برای دریافت قیمت با تیم پشتیبانی آنها تماس بگیرید. یا می توانید دوره الکترونیکی را به مدت یک سال با قیمت 299 دلار خریداری کنید.

نکات حرفه ای فروش اجتماعی

اکنون، اجازه دهید برخی از استراتژی‌های فروش اجتماعی را که باید هنگام آموزش نمایندگان فروش خود به خاطر بسپارید، به اشتراک بگذارم.

1. آموزش در مورد سه C فروش اجتماعی ارائه دهید.

هنگامی که تیم فروش خود را آموزش می‌دهم، همیشه سه C از فروش اجتماعی را لحاظ می‌کنم.

اول، ما Context داریم. من اطمینان می‌دهم که نمایندگان ما با حفظ نمایه‌هایشان و شناسایی، تعامل و برقراری روابط مستحکم با بالقوه های واجد شرایط.

بعد، روی محتوا تمرکز می‌کنیم. تیم فروش ما محتوای ارزشمند را با مشتریان احتمالی و دنبال‌کنندگان به اشتراک می‌گذارد. در رسانه های اجتماعی این محتوا ممکن است شامل تصاویر، ویدئوها، کتاب های الکترونیکی، مقالات و اینفوگرافیک باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند محتوای تولید شده توسط کاربران را که حاوی محصولات ما هستند، مجدداً ارسال کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند. در واقع، HubSpot دریافت که 92٪ از خرده فروشان این استراتژی را موثر می دانند، در حالی که 47٪ آن را بسیار موثر می دانند.

در نهایت، ما همکاری داریم. من خطوط ارتباطی باز بین تمام نمایندگان فروش خود را حفظ می کنم تا بتوانند تأثیری ثابت و با برند بر مشتریان بالقوه بگذارند که احساس حرفه ای، متفکر و ارزشمند می کند.

2. ارتباطات و تعاملات نماینده به مشتری را در رسانه های اجتماعی ترویج دهید.

من به عنوان یک مدیر بازاریابی، اهمیت ایجاد روابط با مشتریان بالقوه را می دانم. این تنها راه برای ترویج اعتماد و آشنایی بین خودم و مشتریان احتمالی من است.

وقتی برای شناختن و تعامل با سرنخ ها در رسانه های اجتماعی وقت می گذارم، آنها می بینند که در سطح شخصی به آنها اهمیت می دهم، برای نظرات آنها ارزش قائل هستم و می خواهم از آنها حمایت کنم. به این دلایل، من نمایندگان فروش خود را تشویق می‌کنم که در پلت‌فرم‌های اجتماعی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشند، زیرا طبیعتاً منجر به پیوندهای عمیق‌تر می‌شود.

در مورد من، من با دنبال کنندگان از طریق:

تعامل دارم

  • واکنش به پست های آنها و پاسخ به نظرات آنها.
  • اشتراک گذاری محتوا با آنها از طریق پست یا پیام مستقیم.
  • اشتراک گذاری یا اشتراک گذاری مجدد محتوا یا پست های آنها.
  • به آنها اجازه می دهد تا با یکی از متخصصان داخلی ما در مورد موضوعی که ذکر می کنند به آنها علاقه مند یا با آنها در ارتباط باشند ، ارتباط برقرار کنند.
  • ارتباط با آنها در خارج از رسانه های اجتماعی ، بنابراین ما می توانیم در مورد یک موضوع بحث عمیق تری داشته باشیم (به عنوان مثال ، بیش از بزرگنمایی یا تماس تلفنی).

کالین ریلی ، یک مدیر حساب میانی در HubSpot و مدیرعامل prezence ، موارد زیر را در مورد استفاده او از LinkedIn و vidyard برای فروش و جستجوی اجتماعی:

aditya kumar ، رئیس سابق رشد و مشارکت در دریا & هند (HubSpot برای استارتاپ ها) ، همچنین دوست دارد اتصالات را با چشم انداز در LinkedIn و X ایجاد و تقویت کند.

او می گوید ، “من از فیلم های کوتاه در LinkedIn و x استفاده می کنم (بیشتر از این LinkedIn >) به عناصر اعتماد ، برندسازی و تعامل. به عنوان مثال ، در برخی از پست ها ، من بیش از 50 RSVP برای وبینار دریافت کرده ام. این محتوا همچنین افراد دیگری را که قبلاً در این کانال های اجتماعی قرار دارند جذب می کند و می تواند مناسب برای مشارکت ها ، شبکه ها یا بنیانگذاران راه اندازی من باشد که می توانم با آنها پیوند برقرار کنم. “

در اینجا نمونه ای از یکی از kumar’s آورده شده است. فیلم های LinkedIn :

این مثال نشان می دهد که چگونه ایجاد آن ارتباطات با چشم انداز در رسانه های اجتماعی می تواند در مقیاس بزرگتر به موفقیت منجر شود.

3. نمایندگان را به شخصیت های اجتماعی خود معرفی کنید تا آنها بدانند چه کسی را هدف قرار دهند.

شخصیت های اجتماعی من بسیار شبیه به personas buyer تنها تفاوت این است که شخصیت های اجتماعی من شخصیت های خریدار من در رسانه های اجتماعی هستند.

در اینجا سؤالاتی وجود دارد که من هنگام ایجاد شخصیت های خریدار رسانه های اجتماعی خود از خودم می پرسم:

  • شخصیت های من در کدام سیستم عامل ها بیشترین فعالیت را دارند؟
  • کدام نوع پست ها شخصیت های من در تعامل و درگیر بیشترین هستند؟
  • شخصیت های من چه نوع محتوا می خواهند با شبکه های اجتماعی ببینند ، درگیر شوند و به اشتراک بگذارند؟
  • چه واژگان برای مخاطبان من در رسانه های اجتماعی جذاب ترین است؟
  • چه نیازها ، خواسته ها و چالش های چشم اندازهای من می توانم در سیستم عامل های اجتماعی حل کنم؟
  • چگونه پیروان من می خواهند نمایندگان فروش در هر پلتفرم به آنها نزدیک شوند؟

نکته حرفه ای: از hubspot استفاده می کند ابزار برای ایجاد شخصیت های اجتماعی خود. این به شما کمک می کند تا شخصی ایجاد کنید که آنچه را که بازار هدف شما را منحصر به فرد می کند برجسته کند.

من همچنین توسط به اشتراک گذاری یک نظرسنجی به مخاطبان فعلی خود ضربه می زنم. برای پرسیدن اینکه چگونه آنها وقت خود را در سیستم عامل های مختلف می گذرانند و چه نوع محتوای اجتماعی برای آنها ارزشمندتر است. به این ترتیب ، من به وضوح می فهمم که کدام سیستم عامل ها را ترجیح می دهند تا بتوانم تلاش های خود را در جایی که به احتمال زیاد درگیر آنها هستند متمرکز کنم. این همچنین به من کمک می کند تا استراتژی محتوای خود را متناسب کنم تا منافع و نیازهای آنها را بهتر برسانم ، که منجر به میزان تعامل بیشتر می شود.

استراتژی دیگری که من دوست دارم از آن استفاده کنم این است که به محتوای رقبای خود ، ارسال فرکانس و تعامل در حساب های اجتماعی آنها نگاه کنم. با این کار ، من بینش می گیرم که چه نوع محتوا بیشترین علاقه و بحث را ایجاد می کند و ایده هایی را برای پست هایی که با مخاطب هدف مشترک ما طنین انداز هستند جمع می کنم.

تکرار فروش خود را برای موفقیت در فروش اجتماعی آموزش دهید

واضح است که فروش اجتماعی دیگر اختیاری نیست – این یک ضرورت است. روشهای فروش سنتی مانند تماس سرد و ایمیل سرد به تنهایی آن را قطع نمی کند.

که گفت ، برای موفقیت تیم فروش شما ، آنها باید آموزش مناسب را بدست آورند. دوره های آموزش فروش اجتماعی که من به اشتراک گذاشته ام می تواند مهارتهای اساسی مورد نیاز خود را برای ایجاد ارتباطات عمیق تر با چشم انداز به شما بدهد.

نکاتی را که من به اشتراک گذاشته ام اجرا کنید و تماشا کنید که فروشندگان شما تعامل رسانه های اجتماعی خود را به روابط تجاری معنی دار تبدیل می کنند.

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در اکتبر 2020 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است. 923f-845ad0358f8a”>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل