نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشارکت [نمونه + الگو]

نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشارکت [نمونه + الگو]

مشارکت‌ها هدف 3.9 میلیارد دلار در سال در ایالات متحده و درآمد شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اطلسیان، و Shopify را افزایش می‌دهند. همکاری با متخصص یا شرکت دیگری می تواند ظرفیت، تخصص و رشد شما را چند برابر کند.

با وجود این همه خطر، نزدیک شدن به یک شریک بالقوه می تواند ترسناک باشد. هر زمان که یک طرح تجاری ایجاد می کنم، سه مورد وجود دارد که برای کامل کردن آن کار می کنم. اول، یک رابطه اساسی برای ایجاد. دوم، ارائه شفاهی خیره کننده برای یک جلسه مسابقه. و سوم، یک پیشنهاد شراکت قاتل.

پیشنهاد شراکت ابزاری قدرتمند برای نشان دادن حرفه ای بودن شما و متقاعد کردن شریک بالقوه شما است که چرا باید با شما همکاری کند. من آنچه را که باید در پروپوزال خود بگنجانید جمع آوری کرده ام، به علاوه چهار الگوی پیشنهاد مشارکت را برای شروع کار به شما ارائه کرده ام.

اکثر همکاری‌های مشارکتی با یک ایده و بحث‌های شفاهی شروع می‌شوند. «هی، این یک ایده دیوانه کننده است. اگر ما…” اگر آن شخص را نمی‌شناسید، با یک ایمیل مقدماتی گرم یا ابتدا تماس تلفنی.

پیشنهاد شراکت گام بعدی در فرآیند است، که مفاهیم را برای همسویی با اهداف و به دست آوردن خرید، رسمی می کند. در حالی که این یک قرارداد قانونی نیست، اغلب پیشروی یک قرارداد است.

انواع شراکت تجاری

قبل از ایجاد یک پیشنهاد شراکت تجاری، مهم است که بدانید چه نوع مشارکتی را می‌خواهید دنبال کنید.

مشارکت تجاری عمومی

وقتی دو یا چند نفر یک قرارداد تجاری منعقد می‌کنند و مسئولیت نامحدودی را به اشتراک می‌گذارند، شما یک مشارکت تجاری عمومی دارید. پیشنهاد برای یک مشارکت تجاری عمومی باید شامل سهم مالکیت، مشارکت هر یک از شرکا، تقسیم سود و زیان، و شرایط انحلال باشد.

سرمایه گذاری مشترک

یک جوینت ونچر (JV) است توافق بین دو شرکت برای ترکیب منابع و تخصص برای یک هدف خاص. به عنوان مثال، یک شرکت جهانی ممکن است در هنگام آوردن یک محصول به یک کشور جدید، با یک شرکت محلی یک JV تشکیل دهد.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود (LP) یک مشارکت تجاری است که شامل حداقل یک شریک عمومی و حداقل یک شریک با مسئولیت محدود است. شرکای محدود دارای حداقل مسئولیت و نظارت مدیریت بر عملیات هستند. LP در سناریوهای تک منظوره مانند معامله املاک رایج است.

شرکت با مسئولیت محدود

ساختار LLP در زمینه های خدمات حرفه ای مانند شرکت های حقوقی، مطب پزشکان و حسابداری رایج است. مشابه با LLC، مشارکت با مسئولیت محدود (LLP) توافقی بین شرکا است که به آنها مسئولیت محدود می دهد. الزامات LLP بر اساس ایالت متفاوت است.

مشارکت اینفلوئنسر

شرکت اینفلوئنسر یک توافقنامه با دامنه محدود بین یک اینفلوئنسر یا خالق و نام تجاری برای ایجاد و انتشار محتوای مارک دار رسانه های اجتماعی.

مشارکت حمایتی

حامی مالی، همکاری بین مشاغل، سازمان‌های غیرانتفاعی یا شرکت‌های رسانه‌ای است که در آن یک شرکت برای دسترسی به کالاها و خدمات خود برای مخاطبان شرکت دیگر هزینه می‌پردازد.

اجزای یک پیشنهاد مشارکت

هنگامی که من پیشنهادات را می نویسم، همیشه هدفم این است که هر کدام را شخصی کنم و تعادل مناسب بین شخصیت و حرفه ای را پیدا کنم. در حالی که تفاوت های ظریف هر مدل مشارکت متفاوت است، چند عنصر مشترک وجود دارد که هر پیشنهاد تجاری مشارکتی باید داشته باشد.

خلاصه اجرایی

توجه خواننده خود را با خلاصه‌ای که مفهوم مشارکت، مزایای کلیدی و فهرستی از مطالب را توضیح می‌دهد، جلب کنید.

شرکا

هر شریک را با اطلاعات تماس و پیشینه آنها فهرست کنید. نقشی که هر کدام خواهند داشت و اینکه آیا آنها شریک عام یا محدود هستند را مشخص کنید. با عکس یا نشان‌واره، آن را بصری کنید.

اهداف و اهداف

همه شراکت های خوب با اهداف مشترک شروع می شوند. اهداف و رویاهای خود را برای مشارکت، از چشم انداز سطح بالا گرفته تا اهداف خاص، توضیح دهید.

مخاطب

مخاطبان خود و هر گونه اطلاعات جمعیتی کلیدی را به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما با مخاطب شریک تناسب دارد و بالعکس. مخاطب یک نقطه فروش کلیدی برای شرکا است، به ویژه با مشارکت تأثیرگذار یا اسپانسر. برخی از مارک‌ها تا نقشه‌برداری حساب

محدوده کار

در مرحله بعد، محدوده کار و پروژه هایی را که قرار است با مشارکت پوشش داده شود، تعریف کنید. اگر این برای یک پروژه با دامنه محدود مانند همکاری اینفلوئنسر است، مراحل پروژه را به طور دقیق شرح دهید. اگر این برای یک مشارکت عمومی، JV یا LP است، فعالیت‌ها و محصولات قابل تحویل را فهرست کنید و چه کسی مسئول هر کدام است. جدول زمانی مناسب را مشخص کنید.

مزایا و چالش ها

اگر تا به حال یک طرح تجاری نوشته اید، احتمالاً قبلاً با تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها، تهدیدها). مشابه این، تجزیه و تحلیل مختصری از:

ارائه دهید

  • چالش هایی که باید حل شوند.
  • مزایای همکاری.
  • تحقیق بازار و تجزیه و تحلیل صنعت.

اطلاعات حقوقی و مالی

شرایط و ضوابط را برای مشارکت پیشنهاد دهید، مانند ساختارهای پرداخت و تقسیم درآمد. مشخص کنید که مالکیت معنوی تولید شده توسط شرکت چه کسی خواهد بود و حق امتیاز چگونه توزیع می شود. به نحوه رسیدگی به اختلافات یا انحلال شراکت رسیدگی کنید.

نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشارکت

برای آزمایش این موضوع، من یک پیشنهاد مشارکت عمومی بین یک طراح وب و یک توسعه‌دهنده وب نوشتم که می‌خواهند برای راه‌اندازی یک استودیوی وب سایت با هم متحد شوند. من از شراکت HubSpot برای ساخت یک پروپوزال حرفه ای استفاده کردم. تشریح مزایای مشارکت و ساختار.

ایجاد یک پیشنهاد مشارکت قانع کننده نیاز به درک روشنی از نیازهای شریک بالقوه شما و اینکه چگونه همکاری شما می تواند این نیازها را برآورده کند، دارد. برای ساده کردن این فرآیند و اطمینان از داشتن تمام اطلاعات مورد نیاز، از نرم افزار فروش HubSpot. این ابزار می‌تواند به شما در جمع‌آوری اطلاعات، ردیابی تعاملات و مدیریت کارآمدتر فرآیند پیشنهادتان کمک کند.

در اینجا مراحلی وجود دارد که من برای ایجاد پیشنهاد انجام دادم.

1. فواید را مشخص کنید

برای متقاعد کردن شریک زندگی خود، این موضوع را مطرح کنید که چرا ارزش دارد وقت (و سود) خود را با شما به اشتراک بگذارد.

من پیشنهاد خود را با یک خلاصه اجرایی شروع کردم که چرا این مشارکت برای مشتریان آینده جذاب است. این به بخش “مزایای همکاری” منتهی می شود که در آن من به وضوح مزایای متقابل را بیان می کنم.

برای ارائه یک پیشنهاد مؤثر، نشان دهید که انگیزه‌ها، مأموریت، ارزش‌ها و اهداف شریکتان را درک می‌کنید. در اینجا، من طرح خود را با جزئیات در مورد ارزش‌ها، نقاط قوت و دستاوردهای شریک آینده‌ام شخصی‌سازی کردم.

3. ارزش خود را به نمایش بگذارید

در حالی که تمرکز اصلی پیشنهاد شما باید روی انگیزه‌های شریک زندگی‌تان باشد، باید ثابت کنید که چرا شما شریک مناسبی برای او هستید – نه هیچ‌کس دیگر. با خودتان صحبت کنید و نشان دهید که چگونه پیشنهاد ارزش شما می تواند ارزش پیشنهادی خود را افزایش دهد. در اینجا، با نشان دادن دستاوردهای شغلی یکی از شرکا، رویکردی بصری در پیش گرفتم.

4. طرح کلی ساختار

اکنون، زمان آن فرا رسیده است. به یاد داشته باشید، این یک قرارداد نیست، اما زمان آن است که شکل دادن به شراکت را شروع کنید. از یک وکیل بخواهید تا در مورد بهترین ساختار قانونی مشورت کند.

اگر این یک مشارکت با دامنه محدود است، همه جزئیات کوچک – بودجه، جدول زمانی، نقش‌ها، انتظارات، ارتباطات و موارد قابل تحویل را بررسی کنید. نحوه حل اختلافات در صورت وجود را مشخص کنید.

5. گفتگو و مذاکره

پیشنهاد مشارکت تنها یک نقطه عطف در فرآیند کشف مشارکت است. وقت خود را صرف تنظیم شرایط و لحن مناسب برای معامله کنید.

پس از ارائه پیشنهاد مشارکت، از گفتگو و بازگشت استقبال کنید. در حالی که اهداف و ارزش‌های خود را همسو می‌کنید و شرایط را تعیین می‌کنید، مذاکره را ادامه دهید.

پیشنهاد یک سند زنده است که اگر همه چیز خوب پیش رفت، می‌توانید آن را به‌روزرسانی کرده و با یک توافقنامه رسمی جایگزین کنید.

الگوی پیشنهاد مشارکت

الگوی پیشنهادی رایگان کسب و کار HubSpot را بگیرید و تطبیق دهید یک راه سریع برای شروع.

من این الگو را دوست دارم زیرا استفاده از آن آسان است و در هر دو فرمت Word و PDF در دسترس است.

این الگو حاوی نکات تخصصی است تا شما را در هر بخش، از درک مشکل تا ارائه راه حل، راهنمایی کند. الگوی رایگان را از اینجا دانلود کنید.

نمونه‌های پیشنهاد مشارکت

اگر به‌دنبال الهام‌بخش هستید – و شاید چند الگوی دیگر – به این پیشنهادات همکاری ستاره‌ای نگاهی بیندازید.

پیشنهاد مشارکت توسط Pitch

قالب: عرشه اسلاید

آنچه دوست دارم: تصاویری که ظاهر می شوند

یک شبکه پادکست در این مشارکت تخیلی با یک سازنده مشارکت می کند. این پیشنهاد رنگارنگ Pitch از قالب اسلاید برای تشریح یک شراکت بالقوه استفاده می‌کند . به اسلایدهای «ارزش‌ها» و «تیم» توجه کنید و بهترین عملکرد شرکت را از طریق متن و تصاویر جلوه دهید. من همچنین دوست دارم که چگونه دیوارهای طولانی متن را با گلوله، گرافیک و عکس می‌شکنند.

بخش “مراحل بعدی” با آسان کردن پاسخ دادن و بله گفتن به عمل منجر می شود.

پیشنهاد مشارکت تجاری توسط PandaDoc

قالب: PandaDoc (آنلاین یا قابل صادرات به PDF)

آنچه دوست دارم: بخش های قابل پر کردن

اگر می‌خواهید با یک سند حرفه‌ای شریک زندگی خود را تحت تأثیر قرار دهید، به هدف الگوی پیشنهاد مشارکت تجاری. این عناصر طراحی با سلیقه را اینجا و آنجا می پاشند تا مرز بین دکمه دار و نوآورانه را مشخص کنند. من به خصوص طرح بندی تجزیه و تحلیل SWOT و بخش های اهداف و مقاصد را دوست دارم.

قسمت‌های قابل پر کردن باعث می‌شود سریع پر شود. وقتی نام شریک خود را یک بار وارد می کنید، آن را در هر صفحه ای که لازم است وارد می کند. و وقتی پیشنهاد شما برای امضا آماده شد، می‌توانید مستقیماً روی سند امضا کنید.

الگوی پیشنهادی اینفلوئنسر توسط Beautiful.ai

قالب: عرشه اسلاید

آنچه دوست دارم: عناصر متحرک

بیشتر پیشنهادها دیگر چاپ نمی‌شوند — آنها در رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده می‌شوند. بنابراین، چرا یکی را ایجاد نکنید که برای آن طراحی شده است؟ پیشنهاد بازاریابی تأثیرگذار Beautiful.ai طرحی عالی برای مشارکت بین یک برند و یک تأثیرگذار این پیشنهاد شامل همه چیزهایی است که یک تأثیرگذار ممکن است درباره یک کمپین بداند، از پیام‌رسانی گرفته تا بودجه و فرآیند بررسی محتوا.

انیمیشن ظریف روی گرافیک لمس خوبی می دهد، اما طرح کلی اهداف و معیارها حتی بهتر است. اسلایدها نیز سریعاً فقط با یک درخواست با هوش مصنوعی سفارشی می شوند.

نکات پیشنهادی مشارکت

براندیس دانیل، مدیر عامل و مؤسس < a href="http://www.harlemsfashionrow.com" rel="noopener" target="_blank">Harlem’s Fashion Row (HFR) و نویسنده Small Business, Big Partnership, > اهمیت یک پیشنهاد در جذب شریک را به اشتراک گذاشت.

«عرشه مشارکت بسیار مهم است. شما اساساً به یک برند می گویید: “می خواهید با من گفتگو کنید و دلیلش این است.” شما در حال ایجاد اعتبار هستید.”

دانیل همچنین نکاتی را در مورد پادکست اوقات فراغت خود را کسب کنید به اشتراک گذاشت چه چیزی باعث ایجاد یک پیشنهاد همکاری عالی می شود.

1. مسائل ارائه

“پیشنهاد شراکت مانند نحوه بسته بندی شرکت خود است” دانیل توصیه می کند. “در نظر بگیرید که از یک گرافیست حرفه ای برای طراحی دک خود استفاده کنید و سعی کنید آن را تا 10 نگه دارید. صفحات.”

2. مخاطبین خود را برجسته کنید

دانیل به ما یادآوری می‌کند که در پایان روز، برندها می‌خواهند با مخاطبان شما شریک شوند. دلیل اینکه آنها با شما شریک می شوند این است که فکر می کنند با کار کردن با شما می توانند تجارت بیشتری به دست آورند.” او توصیه می کند “آنها چه کسانی هستند، چه می کنند برجسته کنید.” و نحوه ارتباط آنها با برند شما.”

3. خارج از سند

متصل شوید

پیشنهاد فقط یک ابزار است — و نحوه اتصال شما در خارج از سند مهم است. «مردم ارتباط انسانی را دست کم می گیرند. دانیل می‌گوید: «اگر مردم با شما تماس تلفنی می‌گیرند، اگر حال و هوای شما را احساس می‌کنند و هیجان‌زده هستند، مکالمه متفاوتی است.».

کسب و کار خود را با مشارکت ها مقیاس دهید

مشارکت ها جادویی هستند زیرا به شما امکان دسترسی به مخاطبان جدید را می دهند و ظرفیت و تخصص شما را افزایش می دهند. اما یافتن یک تناسب خوب می تواند تفاوت بین یک شراکت موفق و یک شراکت شکست خورده را ایجاد کند.

وقتی فرآیند پیشنهاد به درستی انجام شود، اولویت‌ها و ارزش‌هایی را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد آیا مشارکت باید ادامه یابد یا خیر. من متعجب شدم وقتی متوجه شدم که پیشنهادات مشارکت ترکیبی منحصر به فرد از چشم انداز سطح بالا و جزئیات مالی و حقوقی است. هیچ کدام مهمتر از دیگری نیست. هر دو برای موثر ساختن یک پیشنهاد مورد نیاز هستند.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل