کسب و کار

تعارض منافع با 500 کلمه یا کمتر توضیح داده شده [با مثال]

تعارض منافع با 500 کلمه یا کمتر توضیح داده شده [با مثال]

اگر تصمیم گیرنده هستید، مهم است که نسبت به طرف هایی که تحت تأثیر نتایج انتخاب شما قرار می گیرند بی طرف باشید. اما، در برخی موارد، تصمیم گیرنده ممکن است منافع یک طرف را بر دیگری ترجیح دهد.

conflict-of-interestاین وضعیت به عنوان تضاد منافع شناخته می‌شود — و زمانی رخ می‌دهد که یک شخص یا سازمان نسبت به بیش از یک شخص یا سازمان تعهد داشته باشد و نمی‌تواند به نفع هر دو طرف عمل کند.

تعریف به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که یک فرد یا شرکت در موقعیتی باشد که از منابع و روابط برای منافع شخصی، شرکتی یا مالی بهره برداری کند، این نیز تضاد منافع تلقی می شود.

این در زندگی واقعی چگونه است؟ نمونه ای از تضاد منافع مالی را می توان در تحقیقات دانشگاهی یافت. یک محقق ممکن است در دستکاری طراحی، اجرا یا نتایج آزمایش خود مقصر باشد، اگر تحت تأثیر منافع مالی خارجی باشد.

در زیر نمونه‌های تضاد منافع واقعی‌تر آمده است:

تضاد منافع مسکن

تضاد منافع ممکن است در املاک رخ دهد، حتی اگر نماینده باید هم نسبت به خریدار و هم برای فروشنده بی طرف باشد.

برای مثال، فرض کنید عموی یک نماینده در حال فروش انبار خود است، و نماینده نماینده یک شرکت تولیدی است که علاقه مند به خرید انبار است — فقط در صورتی که فروشنده ابتدا سیم کشی ساختمان را به روز کند.

نماینده احتمالاً فروشنده را بر خریدار ترجیح می دهد و از درخواست خریدار حمایت نمی کند – حتی اگر این وظیفه او به عنوان نماینده خریدار باشد.

برای سازمان‌ها معمول است که خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی برای کاهش تضاد منافع احتمالی ایجاد کنند. اگر مشخص نیست که آیا موقعیتی می تواند تضاد منافع در نظر گرفته شود یا خیر، یک قدم به عقب بردارید و اجازه ندهید قضاوت شما مبهم باشد. وقتی وجود درگیری را احساس کردید، بهتر است خود را حذف کنید و به جلو بروید.

HubSpot CRM

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا