کسب و کار

انکوباتور در مقابل شتاب دهنده: تفاوت چیست؟

انکوباتور در مقابل شتاب دهنده: تفاوت چیست؟

آیا آماده هستید تا شلوغی کناری خود را به کار اصلی خود تبدیل کنید؟ یا شاید ایده ای دارید — فقط جزئیات را کاملاً مشخص نکرده اید. ممکن است یک دستگاه جوجه کشی یا شتاب دهنده را در نظر بگیرید تا به شما در شروع کار کمک کند. اما چه تفاوتی دارد؟ و کدام یک برای شما مناسب است؟

people decide between an incubator vs an accelerator

Download Now: Free Business Startup Kit

قبل از اینکه نزدیک‌ترین ارلیش باخمن خود را پیدا کنید، راهنمای سریع انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌ها را در زیر دریافت کنید و در مورد جایگزین‌های هر دو اطلاعات کسب کنید.

شتاب دهنده ها

شتاب دهنده ها معمولاً با یک فرآیند برنامه دقیق شروع می شوند. شتاب دهنده های برتر مانند Techstars و Y Combinator بسیار انتخابی هستند و کمتر از 2٪ از متقاضیان را در برنامه های خود می پذیرند.

به طور معمول، شرکت های پذیرفته شده قبلاً رشد سریع و حداقل محصول قابل دوام (MVP) را نشان داده اند. اغلب به آنها سرمایه گذاری اولیه کوچکی داده می شود و با مربیان شبکه گسترده شتاب دهنده همراه می شوند.

هدف شتابدهنده اساساً شبکه‌سازی، راهنمایی و تخصیص منابع برای افزایش سرسام‌آور موفقیت ایده‌های تجاری اثبات‌شده است. زمان یک کسب و کار در شتابدهنده معمولاً با ارائه ارائه به اشتراک گذاری رشد و توسعه آنها در طول هفته ها یا ماه های حضور در برنامه به پایان می رسد.

چیزهایی که باید هنگام پیوستن به یک شتاب دهنده در نظر بگیرید:

  • آیا زمان مناسبی است؟ مطمئن شوید که در زمان مناسب به یک شتاب دهنده می‌پیوندید. اگر هنوز به دنبال یکی از بنیانگذاران یا اولین کارمندان خود هستید، ممکن است برای یک انکوباتور مناسب‌تر باشید.
  • چقدر سریع یا آهسته در حال رشد هستید؟ اگر شرکتی هستید که به سرعت در حال رشد هستید، یک شتاب دهنده ممکن است مناسب باشد. اگر طرح رشد شما هنوز در حال توسعه است، انکوباتور ممکن است انتخاب بهتری باشد.
  • آیا جابه‌جا خواهید شد؟ بسیاری از شتاب‌دهنده‌ها از شما می‌خواهند تا چند ماهی که در برنامه‌شان شرکت می‌کنید جابه‌جا شوید.

انکوباتور

برخی از انکوباتورها از طریق فرآیند درخواست، نامزدها را انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط با شرکت‌ها یا کارآفرینانی کار می‌کنند که از داخل شبکه مشاوران آنها منتقل شده‌اند. برخی از انکوباتورها بر روی عمودهای خاص متمرکز هستند. برای مثال، Monarq Incubator از طریق برنامه‌های خود از استارت‌آپ‌های تحت رهبری زنان پشتیبانی می‌کند.

مجموعه‌های جوجه‌کشی همچنین تمایل دارند بر کسب‌وکارها یا کارآفرینان از یک مکان جغرافیایی خاص تمرکز کنند – یا از شرکت‌کنندگان می‌خواهند که برای دوره‌های زمانی نامحدود به محل کار مشترک یا جامعه محلی خود نقل مکان کنند.

شرکت‌کنندگان وقت خود را در انکوباتور با کارآفرینان دیگر می‌گذرانند، ایده‌هایشان را بیان می‌کنند، تناسب محصول با بازار را تعیین می‌کنند و یک طرح تجاری ایجاد می‌کنند. مسائل مربوط به مالکیت معنوی نیز در این مرحله بررسی و بررسی می شود.

فرآیند انکوباتور معمولاً چند ماه طول می‌کشد — اما اغلب باز است — و با یک روز عرضه یا نمایش به پایان می‌رسد که در آن کارآفرین ایده کسب‌وکار خود را به جامعه انکوباتور و/یا سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

چیزهایی که باید در هنگام پیوستن به انکوباتور در نظر گرفت:

  • آیا آنها مربیان مناسبی دارند؟ مطمئن شوید که انکوباتور شما می تواند راهنمایی های خاص و با تجربه ای را برای کسب و کار یا ایده شما ارائه دهد. آخرین چیزی که به آن نیاز دارید این است که کسی در مورد ایده کسب و کار حمل و نقل شما به شما توصیه کند که 30 سال گذشته را صرف راهنمایی رستوران‌داران جوان کرده است.
  • آیا اکنون به بودجه نیاز دارید؟ اگر به دنبال سرمایه برای رشد کسب و کار خود هستید، یک شتاب دهنده ممکن است مناسب تر باشد. مراکز رشد بر آماده کردن کارآفرین یا بنیانگذار با مدل کسب و کار، طرح و راهنمایی لازم برای ارائه با اطمینان طرح کسب و کار نهایی خود به سرمایه گذاران تمرکز می کنند.

آیا می توانید با یک فضای کاری کنار بیایید؟

اگر تامین مالی، هوش تجاری، و یک ایده تجاری اثبات شده برای شما مشکلی نیست، ممکن است به سادگی به یک فضای کار مشترک بپیوندید. با فرصت ها و رویدادهای شبکه سازی داخلی، فضای اداری مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. برخی از فضاهای کار مشترک حتی به شما کمک می کنند وقت بیشتری صرف کنید تا برای کار مدیریتی وقت بگذارید. کارهای بزرگتر در دست است.

یکی دیگر از مزایای پیوستن به یک فضای کار مشترک این است که شما مجبور نیستید سهام خود را در شرکت خود واگذار کنید. مربیان انکوباتور و شتابدهنده عموماً در ازای تخصص خود سهام عدالت دریافت می کنند. این یک مشکل با فضاهای کار مشترک نیست.

اگر به یک انکوباتور یا شتاب‌دهنده ملحق می‌شوید، مطمئن شوید که اهداف قابل اجرا و مشخصی دارید. و در مورد اینکه آیا می توانید بدون پیوستن به یک انکوباتور یا شتاب دهنده به آن اهداف دست یابید یا خیر صادق باشید. روند درخواست و پیوستن به این برنامه ها طولانی و دشوار است — و وقت آن رسیده است که به راه انداختن کسب و کار خود بدون اینکه از سهام خود جدا شوید.

Startup Pitch Deck Template

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا