کسب و کار

اتوماسیون CRM: راهنمای نهایی

اتوماسیون CRM: راهنمای نهایی

اجرای نرم افزار RM target=”Cloud. نشانه واضحی است که نشان می دهد مقیاس و رشد را برای کسب و کار خود در اولویت قرار داده اید. برای مشاغل در هر اندازه، صفحات گسترده و ثبت دستی سوابق به سرعت قدیمی می شوند. استفاده از CRM زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند و به رشد کسب‌وکارتان کمک می‌کند – تحقیقات نشان می‌دهد که نمایندگان فروش در شرکت‌هایی با استفاده از نرم‌افزار CRM تلفن همراه کار می‌کنند به 65% از فروش خود رسیدند، در مقایسه با 2% از سهمیه های تلفن همراه که استفاده می کردند. نرم افزار CRM.

crm-automation (2)

با این حال، با گسترش تیم و لیست مخاطبین، همه چیز پیچیده می شود. هرچه اطلاعات بیشتری در CRM خود ردیابی کنید و اعضای تیم بیشتری بر اطلاعات ذخیره شده در آن تکیه داشته باشید، ردیابی اطلاعات مشتری احتمالی شما پیچیده‌تر می‌شود.

نمی‌دانید چگونه سیستم‌ها را با رشد شرکت و لیست مخاطبین خود ساده نگه دارید؟ پاسخ، اتوماسیون CRM است. ما این راهنما را ایجاد کردیم تا به شما کمک کنیم با خودکار کردن عملکردهای نرم افزار CRM، کارایی را بهبود ببخشید.

Get HubSpot's Free CRM Now

CRM در مقابل اتوماسیون بازاریابی

اگرچه نرم افزار CRM می تواند برخی از وظایف اتوماسیون بازاریابی را انجام دهد، CRM شما به تنهایی ممکن است راه حل مناسبی برای خودکارسازی تمام فرآیندهای بازاریابی شما نباشد. بیایید تفاوت های کلیدی بین CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را مورد بحث قرار دهیم.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

Snoopener”>Soopeners Professional برای ارائه کمپین های بازاریابی طراحی شده اند. این ابزارها به بازاریابان کمک می‌کنند تا مشتریان بالقوه را از طریق تحویل خودکار محتوا جذب کنند، فرآیند ایجاد را ساده می‌کند تا به بازاریابان کمک کند تا ترافیک هدفمند و هدفمندی ایجاد کنند که تیم‌های فروش بتوانند آن را به مشتریان تبدیل کنند.

در اینجا چهار ویژگی کلیدی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی آورده شده است:

  • پرورش رهبر — نرم افزار اتوماسیون بازاریابی باید به طور یکپارچه ایمیل های قالبی ایجاد کند تا محتوا را در زمان مناسب به سرنخ های مناسب ارائه دهد. با ایجاد یک کمپین خودکار پرورش سرنخ، می‌توانید از CRM خود برای ارسال ایمیل‌های برنامه‌ریزی‌شده از زمانی که یک سرنخ در لیست شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید، و آنها را از طریق فرآیند صلاحیت سرنخ پرورش دهید.
  • تحویل رایگان – نرم‌افزار شما باید به‌طور خودکار محتوای دروازه‌دار را به سرنخ‌های جدید ارسال کند، زمانی که آنها برای دریافت اعلان‌های بازاریابی از شرکت شما شرکت می‌کنند. وقتی اتوماسیونی را برای مراقبت از این موضوع راه‌اندازی می‌کنید، مجبور نیستید به صورت دستی محتوا را برای سرنخ‌ها ارسال کنید – نرم‌افزار CRM شما این کار را برای شما انجام می‌دهد و فرآیند پرورش سرنخ را به‌طور خودکار آغاز می‌کند.
  • جریان‌های کاری سفارشی‌شده — نرم‌افزار همچنین باید به شما امکان ایجاد گردش‌های کاری هدفمندی را بدهد که از کمپین‌های بازاریابی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به راحتی متناسب با مخاطب و محصول ارائه شده سفارشی شود.
  • تجزیه و تحلیل کمپین — در نهایت، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی باید اتوماسیون هایی ایجاد کند که به طور دوره ای داده هایی را که عملکرد کمپین را نشان می دهد اندازه گیری کند.

اتوماسیون بازاریابی فرآیند پرورش رهبر را ساده می کند. وقتی سرنخ واجد شرایط شد، ادغام با CRM شرکت شما می‌تواند به آرامی از تیم فروش شما حمایت کند تا فروش را ببندد.

نرم افزار اتوماسیون CRM

در حالی که نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای کمک به بازاریابان طراحی شده است تا محتوا را به طور کارآمد ارائه دهند، نرم افزار CRM برای کمک به متخصصان فروش و خدمات مشتری طراحی شده است تا تلاش های تعامل خود را با مشتریان پیگیری و مدیریت کنند.

اگر می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید، با سرنخ‌های بیشتری درگیر شوید و فروش را سریع‌تر انجام دهید، در اینجا چهار راه وجود دارد که می‌توانید از CRM برای خودکارسازی تلاش‌های خود استفاده کنید.

  • اتوماسیون ورود اطلاعات — فروشندگان
  • اتوماسیون ورود اطلاعات روز آنها در ورود داده ها
  • . پیاده سازی اتوماسیون داده از طریق سیستم CRM شما صرفه جویی زیادی در زمان دارد که به یک مشکل عمده برای فروشندگان می پردازد.

  • تنظیم دنباله‌های ایمیل شخصی‌شده — استفاده از داده‌های CRM برای ایجاد توالی ایمیل برای تعامل با سرنخ‌ها، راه ساده‌ای برای افزودن شخصی‌سازی بدون ایجاد مجدد دستی محتوا است.
  • تمام تعاملات با مشتریان را به صورت خودکار ثبت کنید — ابزار CRM شما باید بتواند هر بار که با سرنخ‌های شما ارتباط برقرار می‌کنید، تماس‌های تلفنی و تعاملات ایمیلی را به‌طور خودکار ثبت کند. با به روز نگه داشتن سوابق تماس خود از طریق اتوماسیون، شما همیشه به روزترین اطلاعات را در مورد جایگاه یک سرنخ در طول فرآیند فروش در اختیار دارید.
  • اتوماسیون خدمات مشتری — اگر شرکت شما از نرم‌افزار ربات چت برای درگیر شدن با سرنخ‌ها و مشتریان برای مسائل مربوط به خدمات استفاده می‌کند، این اطلاعات باید به‌طور خودکار در CRM شما ثبت شود تا بیشتر به سؤالات مربوط به خدمات دسترسی پیدا کند.

اکنون، بیایید به این موضوع بپردازیم که آیا شرکت شما برای پیشرفت فقط به یک راه حل اتوماسیون نیاز دارد یا به CRM و اتوماسیون بازاریابی.

آیا سازمان شما به نرم افزار CRM و اتوماسیون بازاریابی جداگانه نیاز دارد؟

پاسخ کوتاه این است که به نیازهای منحصر به فرد شرکت شما بستگی دارد. به عنوان یک سازمان فروش، حداقل باید یک سیستم کارآمد برای مدیریت داده ها و ارتباطات مشتری داشته باشید. توصیه می کنیم قبل از پیاده سازی سیستم های دیگر، با یک CRM شروع کنید. CRM شما باید به عنوان پایه ای باشد که تمام اتوماسیون های دیگر بر روی آن ساخته شده است.

اگر سازمان شما یک CRM به طور گسترده پذیرفته شده است، در اینجا نشانه هایی وجود دارد که می توانید از داشتن اتوماسیون بازاریابی نیز بهره مند شوید:

  • سرنخ ها از طریق شکاف ها می لغزند – اگر در طول انتقال سرنخ از بازاریابی به فروش، متوجه شدید که راه ساختاری برای تیم بازاریابی شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات سرنخ و زمینه با فروش وجود ندارد. برای پیگیری کامل، ممکن است از افزودن اتوماسیون بازاریابی به CRM خود سود ببرید.
  • گزارش‌دهی خسته‌کننده می‌شود — برای بسیاری از نمایندگان فروش، گزارش‌دهی و وظایف اداری می‌تواند زمان بسیار دشواری باشد. با این حال، با اتوماسیون CRM، این مورد لازم نیست. در صورتی که نمایندگان فروش هر هفته ساعت‌ها را صرف اجرای گزارش‌ها یا مدیریت دستی داده‌ها می‌کنند، یک اتوماسیون ایجاد می‌کند که صادرات دوره‌ای داده‌ها از CRM شما می‌تواند راه‌حل ساده‌ای باشد که در زمان صرفه‌جویی سود سودمندی را به همراه خواهد داشت.

CRM با اتوماسیون بازاریابی

در حالی که نرم افزار CRM اغلب خود را در اختیار متخصصان فروش قرار می دهد، بسیاری از پلتفرم ها عملکردی را ارائه می دهند که فرآیندهای بین تیم های بازاریابی و فروش را ساده می کند و هم افزایی بهتری بین سازمان های مخالف ایجاد می کند.

وقتی همه اطلاعات بازاریابی و فروش به طور جداگانه ذخیره می‌شوند، می‌تواند باعث ایجاد وقفه در ارتباطات شود که می‌تواند باعث شود هر دو سازمان هدف خود را از دست بدهند. در واقع، شرکت‌هایی که تیم‌های فروش و بازاریابی دارند که در یک راستا کار می‌کنند، دارای .

ترکیب قابلیت‌های اتوماسیون بازاریابی با نرم‌افزار CRM موجود شما به تیم بازاریابی شما اجازه می‌دهد به اطلاعات مربوط به خط لوله فروش شما دسترسی داشته باشد، بنابراین آنها می‌توانند محتوا و وثیقه‌ای ایجاد کنند که در راستای اولویت‌های فروش، سرنخ‌های مناسب را جذب کند.

برای مثال، پس از گذراندن سال‌ها برون سپاری خدمات ایمیل خود و احساس عدم ارتباط با مشتریان، سوپرمارکت‌های متحد< /a> شروع به استفاده از HubSpot برای توسعه استراتژی بازاریابی ایمیلی کرد.

هنگامی که آنها استراتژی دیجیتال خود را اجرا کردند و شروع به استفاده از گردش کار خودکار کردند، از ارسال ارتباطات جمعی که فاقد تعامل بود، به پیاده سازی اتوماسیون هدفمند با ایجاد برنامه محبوب وفاداری مشتری خود روی آوردند.

سوپرمارکت‌های متحده با رویکرد به‌روز خود برای اتوماسیون بازاریابی، تجربه مشتری فعلی خود را بهبود می‌بخشد و به مشتریان بالقوه جدید دسترسی پیدا می‌کند.

نحوه راه اندازی CRM Automation

اکنون بیایید در مورد فرآیندهایی که باید خودکارسازی را شروع کنید بحث کنیم. در اینجا توصیه های ما برای بهترین اتوماسیون های CRM با صرفه جویی در زمان برای شروع وجود دارد.

  • راه‌اندازی ورودی‌های CRM جدید از ارسال‌ها و خریدهای فرم آنلاین — اگر مشتری بالقوه فرمی را در وب‌سایت شرکت شما پر می‌کند یا مستقیماً خرید می‌کند، اطلاعات او را به‌طور خودکار به CRM خود اضافه کنید.
  • قطعه‌سازی خودکار مخاطبین به فهرست‌های ایمیل خاص — داشتن یک لیست مخاطب غول‌پیکر می‌تواند برای مرتب‌سازی سردرد باشد. سعی کنید خودکاری راه‌اندازی کنید که مخاطبین را بر اساس خریدهای گذشته و علایق محصول به فهرست‌های مرتبط تقسیم کند.
  • مخاطبین جدید CRM را پرورش دهید — با کمپین های خوش آمدگویی خودکار با مشتریان بالقوه روابط برقرار کنید.
  • یادآوری‌های بعدی ایجاد کنید— اگر دوست دارید به‌صورت دوره‌ای با مشتریان احتمالی و مشتریان بررسی کنید، می‌توانید یادآوری‌های خودکار را برای خود تنظیم کنید تا با آنها تماس بگیرید و با آنها درگیر شوید.

نرم افزار CRM شما باید دارای target=”target”> ادغام های داخلی با ابزارهای دیگری که می توانند اتوماسیون ایجاد کنند تا کار شما آسان تر شود. اگر متوجه شدید که اتوماسیونی وجود دارد که قادر به ایجاد آن از طریق یکپارچه سازی داخلی نیستید، از پلتفرمی مانند Zapier برای اتصال ابزارهای دلخواه به CRM خود. در اینجا برخی از ادغام های CRM مورد علاقه ما آمده است:

  • Gmail< /strong> — ایمیل های ارسال شده از Gmail را در CRM خود ردیابی کنید.
  • اینترکام — به طور خودکار سرنخ های واجد شرایط را از ربات چت خود به لیست مخاطبین CRM خود ارسال کنید.
  • Salesmsg — ارسال و دریافت پیام متنی از مشتریان احتمالی در CRM شما.
  • پیشنهاد — ایجاد، ویرایش و ارسال پیشنهادات در CRM خود. داده های پیشنهادی را به صورت خودکار در مخاطبین اختصاص داده شده ذخیره کنید.

استفاده از ویژگی‌های اتوماسیون با نرم‌افزار CRM می‌تواند به شما کمک کند تا از پلتفرم بیشتر بهره ببرید. اگر آماده‌اید .

crm software free

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا