9 راه برای تعامل مجدد با افراد بالقوه بعد از تعطیلات

9 راه برای تعامل مجدد با افراد بالقوه بعد از تعطیلات

آیا قبلاً در این فصل تعطیلات توسط چند فرد بالقوه شبح شده اید؟ شما تنها نیستید و ممکن است به این دلیل نباشد که آنها علاقه مند نیستند. برنامه‌ریزی، تغییرات بودجه و تعطیلات همه دلایلی هستند که ما در پایان سال مسیر آینده را از دست می‌دهیم – اما این مهم است که چگونه و چه زمانی در ژانویه پیگیری کنید.

برای کمک، نه نکته را برای تعامل مجدد با مشتریان احتمالی و مشتریان پس از سال جدید بیان کرده‌ام. هیچ یک از آنها با فروش سخت پیشرو نیستند، و هر یک از آنها بر ارائه ارزش به مشتری شما متمرکز است. این نکات را در استراتژی فروش سه ماهه اول خود بگنجانید و ببینید چه کاری می توانند برای شماره شما انجام دهند.

9 راه برای تعامل مجدد با مشتریان احتمالی بعد از تعطیلات

ارتباط مجدد با مشتریان موجود

1. قبل از تعطیلات شروع کنید.

کاری که می توانید برای اطمینان از اینکه می توانید بعد از تعطیلات روابط خود را با مشتریان خود از سر بگیرید، انجام دهید، سازماندهی جلسات قبل از شروع تعطیلات است. به این ترتیب، شما از قبل برای مکالمات مهمی که در سه ماهه اول اتفاق می‌افتند، زمان اختصاص داده‌اید، و همچنین به مشتریان خود نشان می‌دهید که پس از فرا رسیدن سال جدید، آنها را فراموش نخواهید کرد.

2. فوراً تماس بگیرید.

اگر در طول تعطیلات مرخصی گرفته اید، ضروری است که به محض پایان تعطیلات با مشتریان خود تماس بگیرید تا در ذهن خود باقی بمانید. شما نمی خواهید آنقدر طول بکشد که آنها فکر کنند شما آنها را فراموش کرده اید و تصمیم بگیرید راه حل را در جای دیگری دنبال کنید.

اگر به شما ایمیل زدند، پاسخ دادن را در اولویت قرار دهید. اگر در حال آغاز همکاری هستید، به محض اینکه دوباره به دفتر رسیدید، آن را در اولویت قرار دهید.

3. رابطه خود را از سال قبل مرور کنید.

برای تعامل مجدد با مشتریان فعلی خود، مروری بر روابط خود از سال قبل و تمام کارهایی که با هم انجام داده اید می تواند مفید باشد.

این به مشتریان شما کمک می‌کند تا تمام راه‌هایی را ببینند که شراکت شما به موفقیت آن‌ها کمک کرده است، و آنها می‌توانند تصور کنند که چگونه در سال آینده از طریق شراکت شما به موفقیت ادامه خواهند داد.

4. حال خود را بپرسید.

همچنین ضروری است که از مشتریان خود در مورد درک آنها از رابطه شما در سال گذشته بپرسید. به این ترتیب، می‌توانید درباره نظرات آن‌ها در مورد سال قبل و هر چیزی که می‌خواهند در سال آینده تغییر دهند، بیاموزید تا بتوانید به مشارکتی ادامه دهید که برای همه موفق خواهد بود.

هنگامی که مشتری شما با تلفن تماس گرفت، بیاموزید که در سال گذشته چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست داشتند و از مواردی که می توانید در آنها پیشرفت کنید بخواهید. سپس، از پاسخ های آنها برای به اشتراک گذاشتن ویژگی های جدید، ارتقاء یا مراحل بعدی استفاده کنید. با انجام این کار، به آنها گوش می دهید و خدمات بیشتری ارائه می دهید که به رشد آنها کمک می کند.

همچنین می‌توانید یک پست صوتی یا ایمیل ساده را انتخاب کنید که می‌گوید: «[نام احتمالی]، مایلم در ژانویه با شما صحبت کنم تا یاد بگیرم سال گذشته چه کاری را به خوبی انجام دادیم و چگونه می‌توانیم به شما خدمات بهتری ارائه دهیم. سال جدید.

5. اولویت های آنها را برای سال مشخص کنید.

از سرعت بازاریابی مشتری، برنامه‌های نمایشگاه‌های تجاری و نقشه‌های راه محصول/ویژگی برای سال استفاده کنید. وقتی می‌دانید مشتریان چه مواردی را اولویت‌بندی کرده‌اند، می‌توانید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید و آنچه را که نیاز دارند ارائه دهید، قبل از اینکه بدانند به آن نیاز دارند.

اگر مشتری مجموعه‌ای از رویدادهای بازاریابی را در غرب میانه برنامه‌ریزی می‌کند، باید یک یا دو ماه قبل از اولین رویداد با او تماس بگیرید و بگویید: «من می‌دانم که برای شرکت شما مهم است که دامنه خود را در غرب میانه در سال 2022. با پیش بینی این رشد و رویدادهای آتی شما، می خواهم در مورد سرویس X با شما صحبت کنم که می تواند کمک کند.

با برنامه ریزی فروش خود بر اساس تقویم آنها، احتمال موفقیت را افزایش می دهید و بخشی جدایی ناپذیر از اولویت های آنها برای سال خواهید بود.

6. درباره برنامه های استخدام آنها اطلاعات کسب کنید.

با یک مخاطب در HR/Recruiting صحبت کنید تا برنامه‌های استخدام مشتری خود را در سال یاد بگیرید. اگر پاسخ آنها این باشد: “ما باید چهار موقعیت در تیم پشتیبانی مشتری خود داشته باشیم که توسط Q2 پر شده است”، چند چیز را کشف کرده اید. اول، می دانید که پشتیبانی مشتری یک اولویت است.

دوم، می دانید که یک مدیر اجرایی برای این استخدام های جدید فشار می آورد. اکنون این وظیفه شماست که بیاموزید چرا خدمات مشتری یک تمرکز مهم است، این مدیر چقدر سرمایه گذاری شده است (یعنی آیا می توانید مستقیماً با تصمیم گیرنده صحبت کنید)، و چه ابتکارات دیگری منابعی را در این سال به آنها اختصاص داده اند.

وقتی می دانید یک شرکت برای چه موقعیت هایی استخدام می کند، می توانید حرکت بعدی خود را به عنوان یک فروشنده پیش بینی کنید. اگر مشتری تابستان آینده فروشنده کامیون را تغییر می‌دهد و تا آن زمان به اعضای تیم جدید نیاز دارد، برای سهولت یا بهبود فرآیند سوار شدن، زمان فروش خود را به طور مناسب زمان‌بندی کنید.

به این ترتیب، به جای بازخوانی نیازهایی که مشتری شما در سه ماهه چهارم داشت، می‌توانید درباره استراتژی‌های جدید برای سال جدید بحث کنید و خود را به عنوان یک متحد آینده‌نگر معرفی کنید.

ارتباط مجدد با مشتریان بالقوه

7. به کسانی که در طول فصل تعطیلات ثبت نام کرده اند، دقت کنید.

EOY می تواند برای همه شلوغ باشد، از جمله شما و مشتریان احتمالی شما. پس از تعطیلات، به مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است در طول فصل تعطیلات ثبت‌نام کرده‌اند و در طول فعالیت‌های EOY شما در زیر رادار قرار گرفته باشند، دقت کنید.

8. خود را جلوتر از رقبا قرار دهید.

مشتریان احتمالی که در سه ماهه چهارم نگرانی دارند، معمولاً در سه ماهه اول نگرانی ندارند. شما می توانید از آن به عنوان یک مزیت برای قرار دادن خود به عنوان یک شریک و متخصص در برنامه ریزی سالانه آنها استفاده کنید. می‌توانید در پایان Q4 به آن‌ها فضا بدهید و پس از گذشت Q1 در مورد نقاط درد و چالش‌ها بپرسید.

به عنوان مثال، فرض کنید یک مشتری در ماه دسامبر با اسناد پایان سال غرق شده است. در این صورت، در ژانویه پیگیری می‌کنم و راه‌حل‌هایی مانند این را ارائه می‌دهم، «می‌دانید، من با تیم‌های زیادی با مشکلات مشابه صحبت می‌کنم، و توانسته‌ام با استفاده از ما، کاغذبازی سالانه آنها را 50 درصد کاهش دهم. راه حل.

از آنجایی که در سه ماهه چهارم آنها را تحت تأثیر قرار ندادید، و از آنجایی که در سه ماهه اول به طور فعال پیگیری کرده اید، به طور منحصر به فردی در موقعیتی هستید که راه حل هایی ارائه دهید که آنها را از سرنوشت مشابهی در سال آینده نجات دهد.

این امر همچنین باعث می‌شود رقبا در کسب‌وکارشان سخت‌تر شوند. شما در حال حاضر به بخشی ارزشمند و راه‌حل‌محور در فرآیندهای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مشتری تبدیل شده‌اید.

اگر قبلاً متوجه ابتکارات استراتژیک شده اید که مشتری احتمالی شما برای سال روی آنها تمرکز کرده است، موقعیت خوبی برای ادامه دادن به عنوان یک شریک و فروشنده دارید.

9. با افراد جدید تماس بگیرید.

بسیاری از شرکت ها در اول سال به شدت استخدام می کنند. اگر معامله ای در سه ماهه چهارم متوقف شد، باید از ژانویه برای دمیدن جان تازه ای به آن استفاده کنید. چگونه؟ جلسات را با افراد جدید برنامه ریزی کنید. ساده‌ترین جلسه‌ای که می‌توانید رزرو کنید، با یک کارمند جدید است، زیرا آنها بسیار مشتاق هستند که ارزشی برای شرکت خود فراهم کنند.

از قهرمانان خود بپرسید که اخیراً چه کسانی را استخدام کرده‌اند و بخش‌هایی را هدف قرار دهید که معامله شما در آن‌ها گیر کرده است. این نیز یک راه هوشمند برای دستیابی به اینفلوئنسرها است. اغلب اوقات، عنوان یک استخدام جدید با وظایف واقعی آنها مطابقت ندارد. ممکن است با یک مدیر بازاریابی تماس بگیرید که بیشتر به عنوان یک کارگردان عمل می کند – بدون عنوان یا نوار قرمز مرتبط با نقش او.

بگویید، «می‌دانم که شما به تازگی X هفته پیش اینجا را شروع کرده‌اید، اما من با چند نفر از اعضای تیم [نام تیم را وارد کنید] صحبت کرده‌ام، و دوست دارم بدانم آیا این موضوع مربوط به شغل شما.از آنجایی که مشتری بالقوه شما جدید است، آنها به دنبال راه حل هستند، نه اعتراض. بنابراین اگر چیز امیدوارکننده‌ای بشنوند، احتمالاً به آن می‌پرند.

به‌عنوان یک امتیاز، با استخدام‌های جدید اغلب مانند مهمان‌هایی که از خانه مادربزرگ بازدید می‌کنند رفتار می‌شود. آنها به اندازه کارمندان کهنه کار به چالش کشیده نمی شوند، بنابراین می توانید از طریق آنها مطالبات جسورانه ای داشته باشید.

اما به یاد داشته باشید، شما نمی خواهید در اطراف قهرمان خود کار کنید. بهتر است بپرسید: «می‌دانم که شما چند مهندس را استخدام کرده‌اید، می‌توانید به من بگویید که در کدام بخش کار می‌کنند؟» اگر قهرمان شما مایل به کمک نیست، احتمالاً قرارداد قبلاً مرده است و شما باید حرکت کنید با این حال، اگر آنها اطلاعات تماس این استخدام‌های جدید را به شما بدهند، می‌تواند اکسیژن لازم برای زنده کردن معامله شما باشد.

اگر معامله ای واقعاً مرده است، صادق باشید و از پاک کردن آن حساب ها/معاملات در طول ماه نترسید. برای استقبال از معاملات جدید پر از نوید در سال جدید، زمان و خط لوله خود را آزاد کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل