تامین مالی راه اندازی: چگونه کار می کند و چگونه آن را بدست آوریم

تامین مالی راه اندازی: چگونه کار می کند و چگونه آن را بدست آوریم

اگر به دنبال پول برای راه اندازی یک کسب و کار هستید، هیچ کمبودی در گزینه ها وجود ندارد. تامین مالی استارت‌آپ‌ها از دور سرمایه‌گذاری خطرپذیر با ارزش خبری گرفته تا کارت‌های اعتباری، کمک‌های مالی، و وام‌های کسب‌وکار کوچک را شامل می‌شود.

همه کارآفرینان باید در مقطعی سرمایه خود را افزایش دهند – چه برای راه اندازی کسب و کارشان و چه برای تسریع رشد. اما هر انتخاب وام با مزایا و معایبی همراه است. برخی شرایط بازپرداخت طولانی دارند و برخی دیگر از شما می خواهند که مالکیت جزئی را به سرمایه گذاران بدهید.

درک گزینه های تامین مالی برای موفقیت ضروری است. شما نمی‌خواهید یکی از 38 درصد استارت‌آپ‌هایی باشید که شکست می‌خورند زیرا پول نقدشان تمام شده است< /a> یا نتوانست سرمایه جدید جذب کند.

برای کمک به شما در یافتن منابع مالی مناسب برای راه‌اندازی‌تان، انواع سرمایه‌های موجود در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را تشریح می‌کنیم و مراحل تضمین سرمایه برای شرکت شما را – بدون توجه به مرحله، سن یا صنعت – به اشتراک می‌گذاریم.

تامین مالی استارتاپ چیست؟

تامین مالی راه اندازی سرمایه ای است که برای تأمین مالی یک سرمایه گذاری تجاری استفاده می شود. به دلایل مختلفی مانند راه‌اندازی یک شرکت، خرید املاک، استخدام یک تیم، خرید ابزارهای لازم، راه‌اندازی یک محصول یا توسعه کسب‌وکار استفاده می‌شود.

تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک به اشکال مختلفی انجام می‌شود، اما همه آنها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: تأمین مالی رقیق‌کننده و غیرکاهنده. تامین مالی رقیق کننده مستلزم مبادله حقوق صاحبان سهام یا مالکیت در شرکت است، در حالی که تامین مالی غیر کاهشی به بنیانگذاران اجازه می دهد تا مالکیت کامل را حفظ کنند. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری که به یک استارت‌آپ پول می‌دهد و در آن شرکت سهام می‌گیرد، تامین مالی کاهش‌دهنده در نظر گرفته می‌شود. اما وام غیرقابل کاهش است زیرا نیازی به دادن مالکیت در ازای سرمایه ندارد.

هنگام انتخاب یک گزینه تامین مالی، باید در نظر داشته باشید که آیا این گزینه مالکیت شما را کاهش می دهد یا نه و چه نوع برنامه بازپرداختی وجود دارد. برای مثال، کمک‌های بلاعوض برای کسب‌وکارهای کوچک، نیازی به بازپرداخت ندارند. اما برخی از وام های تجاری به وام دهندگان نیاز دارند که به محض دریافت پول، پرداخت را شروع کنند.

جهان تأمین مالی استارت‌آپ می‌تواند پیچیده باشد، اما در مورد سرمایه‌گذاری استارت‌آپ چطور؟ این چگونه بر یک شرکت تأثیر می گذارد و تفاوت بین این دو چیست؟

تامین مالی در مقابل تامین مالی

در ظاهر، تأمین مالی استارت‌آپ و تأمین مالی راه‌اندازی یکسان به نظر می‌رسد. اکثر مردم از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید، تفاوت جزئی وجود دارد.

تامین مالی راه‌اندازی فرآیند تامین مالی یک کسب‌وکار از طریق تامین مالی سهام< /a> یا تامین مالی بدهی. تامین مالی سهام، مانند پول یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، نیازی به بازپرداخت ندارد زیرا سرمایه را در ازای مالکیت جزئی ارائه می کند. سرمایه گذاران بازپرداخت را به خطر می اندازند زیرا معتقدند شرکت موفق خواهد شد و ارزش سهام آنها روزی بیشتر از سرمایه گذاری اولیه آنها خواهد بود.

تامین مالی بدهی، مانند باز کردن کارت اعتباری، باید بازپرداخت شود. این نوع تامین مالی شامل سود به عنوان راهی برای بازپرداخت ریسک سازمان وام دهنده است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای تأمین مالی فعالیت‌های خود از تأمین مالی سهام و بدهی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری استارت‌آپ به سرمایه‌ای اطلاق می‌شود که یک کسب‌وکار از وام‌دهندگان یا دارندگان سهام دریافت می‌کند که به نام تامین مالی سرمایه. هنوز گیج هستید؟ به تامین مالی به عنوان راهی برای به دست آوردن سرمایه (روش) و تامین مالی به عنوان سرمایه ای که یک شرکت دریافت می کند (نتیجه) فکر کنید.

پس گزینه های تامین مالی برای تامین مالی کسب و کار شما چیست؟ بیایید در میان رایج ترین منابع قدم برداریم.

گزینه تامین مالی راه اندازی

کارآفرینان می‌توانند از ده‌ها نوع مدل‌های تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک و راه‌اندازی بهره ببرند، اما همه این گزینه‌ها به سه راه اصلی برای افزایش سرمایه خلاصه می‌شوند: از طریق استقراض سرمایه، انتشار سهام، یا از درآمد خالص.

1. تامین مالی بدهی

شرکت‌ها می‌توانند برای تأمین مالی عملیات خود بدهی بدهند، درست مانند افرادی که می‌توانند برای خرید خانه یا پرداخت هزینه مدرسه بدهی بدهند. این را می توان به صورت عمومی از طریق صدور بدهی یا به صورت خصوصی از طریق یک موسسه مانند بانک انجام داد. مشکلات بدهی شامل کارت‌های اعتباری، اوراق قرضه شرکتی، رهن، اجاره نامه است. ، یا یادداشت ها تأمین مالی بدهی خصوصی عمدتاً شامل گرفتن وام است.

همانند من و شما، شرکت هایی که پول قرض می کنند مسئول پرداخت اصل و بهره به وام دهندگان هستند. آنها باید بستانکاران را در یک نقطه انتخابی در آینده بازپرداخت کنند، که می تواند ظرف چند هفته یا حتی سال ها باشد.

در حالی که بهره معمولاً برای شرکت‌ها کسر مالیات است، عدم بازپرداخت وام دهندگان می‌تواند منجر به ورشکستگی یا نکول شود. اگر این اتفاق بیفتد، بر رتبه اعتباری وام گیرنده تأثیر منفی می گذارد و می تواند جذب سرمایه را در آینده دشوار کند. با این حال، تامین مالی بدهی می تواند ارزان تر از درآمد خالص یا تامین مالی سهام باشد.

2. تامین مالی سهام

حقوق صاحبان سهام مجموع سهام سهامداران در یک استارت‌آپ است و نشان‌دهنده ارزش کسب‌وکار در صورتی است که همه دارایی‌ها منحل شوند و تمام بدهی‌ها پرداخت شود. صاحبان مشاغل می توانند با فروش سهام به سرمایه گذاران خارجی در ازای سرمایه، از این سهام برای تأمین مالی استفاده کنند.

سرمایه‌گذاران مالکان جزئی شرکت می‌شوند و حق رای به دست می‌آورند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیمات تجاری را در نظر بگیرند. رایج ترین نوع تامین مالی از طریق سرمایه گذاران خطرپذیر و شرکت های سهام خصوصی انجام می شود.

از آنجایی که همه سهامداران صاحب سهام هستند، بخشی از سودهای آتی را دریافت می کنند. این امر مالکیت و کنترل کلی شرکت را کاهش می دهد – اما این مالکیت همچنین به این معنی است که شما ملزم به بازپرداخت پول سرمایه گذاران نیستید.

شما زمان دارید تا کسب و کار خود را بدون فشار پرداخت های ماهانه بسازید. اگر شرکت شما ورشکست شود، سرمایه گذاران نیز ضرر می کنند. فقط به خاطر داشته باشید که حقوق صاحبان سهام با مزایای مالیاتی همراه نیست و بخشی از مالکیت شما را از بین می‌برد، بنابراین می‌تواند شکل گران‌تری از تامین مالی باشد.

3. تامین مالی سود خالص

هدف هر شرکتی کسب سود است. اگر یک استارت‌آپ بیشتر از هزینه‌ای که برای اداره شرکت دارد درآمد کسب کند، می‌تواند از درآمد خود برای تأمین مالی سایر فعالیت‌های تجاری استفاده کند.

تامین مالی سود خالص به بنیانگذاران این امکان را می دهد که بدون انتشار سهام یا بدهی، یک کسب و کار را توسعه دهند یا یک پروژه جدید را تأمین مالی کنند. آنها همچنین می‌توانند از این پول برای پاداش دادن به سرمایه‌گذاران و سهامداران با پرداخت سود سهام استفاده کنند – یا حتی برای به دست آوردن مجدد کنترل مالکیت، سهام را بازخرید کنند.

در یک دنیای ایده آل، یک استارتاپ می تواند از درآمد خود برای سرمایه گذاری روی خود استفاده کند. حقیقت این است که اکثر شرکت ها برای ایجاد محصول یا خدماتی که ارزش فروش داشته باشد به کمک نیاز دارند.

در حالی که مدل درآمد خالص مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای تأمین مالی است، معمولاً تا زمانی که یک محصول بادوام حداقل برای فروش نداشته باشند، برای استارت‌آپ‌ها قابل دسترسی نیست. بنابراین بیایید به نحوه دریافت بودجه مورد نیاز برای ایجاد پایگاه مشتری، افزایش درآمد و تبدیل شدن به یک تجارت مستقل از نظر مالی نگاه کنیم.

چگونه برای کسب و کار نوپا تامین مالی کنیم

برخی از استارت‌آپ‌ها به کمک مالی بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند، بنابراین برای کشف بهترین چیز برای کسب‌وکارتان وقت بگذارید. اگر فقط به 50000 دلار نیاز دارید، وام 100000 دلاری نگیرید و در سود و پرداخت های اضافی گیر نکنید. در اینجا چند گزینه برای تامین مالی وجود دارد:

  • وام تجاری – مجموع پول نقدی که صاحبان مشاغل کوچک می توانند از بانک ها، وام دهندگان آنلاین یا مؤسسات مالی وام بگیرند. این وام‌ها با شرایط بازپرداخت ثابت ارائه می‌شوند و 95٪ دارای نرخ بهره ثابت هستند. نمودار زیر توسط Statista نوع وام دهندگانی را نشان می دهد که وام های مشاغل کوچک را در سه ماهه دوم سال 2021 تایید کرده اند.

%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9%20%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1:%20Statista

%0A

    %0A
  • وام SBA – وام تحت حمایت دولت با نرخ های بهره کم و مبالغ بودجه متغیر. در سال 2020، 30 درصد از قرض های خرد SBA برای استارت آپ ها صادر شد. . همه وام های SBA دارای شرایط واجد شرایط بودن هستند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت گزینه مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید.
  • خط اعتبار تجاری – یک وام کوتاه مدت که صاحبان مشاغل می توانند بدون شرایط بازپرداخت ثابت دریافت کنند. می تواند از 1000 تا 250000 دلار متغیر باشد و برای اجاره، ماشین آلات، موجودی، استخدام یا سایر هزینه های تجاری استفاده شود. در سال 2021، بانک فدرال رزرو 44.8 میلیارد دلار بودجه را از طریق بیش از 61000 وام به مشاغل کوچک ارائه کرد. می‌توانید تفکیک بودجه برای مشاغل متعلق به اقلیت را ببینید اینجا.
  • کارت اعتباری تجاری – مانند کارت اعتباری شخصی، کارت ویزیت نیز می تواند برای خریدهای روزمره برای شرکت شما استفاده شود. محدودیت اعتباری بر اساس سابقه مالی شما و همچنین وضعیت مالی شرکت است، بنابراین اگر تازه شروع به کار کرده اید ممکن است مجبور شوید به حدی بالاتر بروید. یکی از مزیت‌های اصلی کارت ویزیت، دریافت امتیاز و پاداش برای سفر کاری و هزینه‌ها است که می‌توانید دوباره در شرکت خود سرمایه‌گذاری کنید.
  • تأمین مالی تجهیزات – یخچال تجاری، ماشین آلات یا رایانه مورد نیاز خود را با پرداخت ماهانه کوچک به وام دهندگان خریداری کنید. هنگامی که مبلغ کامل را پرداخت کردید، کسب و کار شما مالک تجهیزات می شود. تقریباً هشت شرکت از هر 10 شرکت ایالات متحده از تامین مالی برای خرید تجهیزات استفاده می کنند که 43 شرکت درصد تامین مالی از بانک ها.
  • وام شخصی: یک وام شخصی را می توان برای تامین مالی یک کسب و کار استفاده کرد، اما بر اساس سابقه اعتباری شخصی یک فرد است. این وام ها از 1000 تا 50000 دلار متغیر است و از بانک ها و اتحادیه های اعتباری در دسترس هستند. به خاطر داشته باشید، وام شخصی برای کسب و کار همچنان بر امتیاز اعتباری شخصی و پس‌انداز شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانید پرداخت‌ها را به موقع انجام دهید.
  • تامین مالی جمعی – یک کمپین تامین مالی جمعی جایی است که حامیان متعدد در ازای حقوق صاحبان سهام، محصول یا خدماتی که زودتر عرضه می شود، یا گاهی اوقات هیچ چیزی به شرکت پول می دهند. پلتفرم هایی مانند Kickstarter، Indiegogo و GoFundMe با موفقیت برای تامین مالی استارت آپ ها استفاده شده اند. این یک روش کم هزینه برای افزایش سرمایه است زیرا یک کمپین شکست خورده زمان و هزینه کمی دارد. اما مراقب پذیرش پول و عدم ارائه نتیجه باشید. برندها اعتبار خود را توسط پلتفرم‌ها با وعده‌دهی بیش از حد و کم‌فروشی از بین برده‌اند که باعث ناراحتی یک پایگاه بسیار مهم مشتری می‌شود.
  • چالش های تامین مالی استارتاپ

    برای اکثر بنیانگذاران، جمع آوری کمک مالی معمولاً سرگرم کننده نیست. برای متقاعد کردن مردم به اینکه کسب و کار شما می تواند موفقیت آمیز باشد، کار لازم است و زمان لازم است تا بفهمید کدام گزینه تامین مالی برای نیازهای خاص شما بهترین است. تأمین مالی استارت‌آپ برای

    وقتی پول در دست دارید، چالش جدید ماندگار کردن آن است. مدیریت هوشمند پول برای نظارت بر جریان نقدی، برنامه‌های پرداخت و رقیق‌سازی ضروری است. صاحبان کسب و کارهای کوچک به tool=” noopener>account=”noopener”>account=”noopener” on href=”https://www.hubspot.com/startups?_ga=2.11217138.730378953.1648577471-1525730089.1648577471″ rel=”noopener” target=”_blank”>مدیریت فروش و نرم‌افزار بازاریابی و کمک به شرکت‌ها در ساختن نرم‌افزارهای فروش و بازاریابی

    رشد نمی تواند بدون سرمایه اتفاق بیفتد، بنابراین تامین مالی باید اولویت اصلی بنیانگذاران جدید باشد. اما وقتی آن را دریافت کردید، هر کاری که لازم است انجام دهید تا از مسائل مربوط به جریان نقدی جلوگیری کنید و کسب و کاری پایدار بسازید. هدف نهایی یک مؤسس استقلال مالی است و اگر بودجه خود را به درستی مدیریت کنید این امکان وجود دارد.

     

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل