نحوه ارسال ایمیل بعدی پس از پاسخگویی [+ 19 مثال]

نحوه ارسال ایمیل بعدی پس از پاسخگویی [+ 19 مثال]

به طور متوسط، فروشندگانی که حداقل یک ایمیل بعدی را پس از عدم پاسخ ارسال می‌کنند به 27%< /a> نرخ پاسخ. کسانی که یکی را ارسال نمی‌کنند، در نرخ پاسخ متوسط ​​16 درصد گیر می‌کنند.

شما نمی‌خواهید این شکاف 11 امتیازی برای شما هزینه یک قرارداد بزرگ را داشته باشد یا مانع از فراتر رفتن از سهمیه شود. در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چگونه پس از پاسخ ندادن، یک ایمیل بعدی ارسال کنید – و در نهایت آن مشتری را ببندید.

در این پست، موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

چرا پس از پاسخ ندادن یک ایمیل بعدی ارسال کنید؟

ساده است: پیگیری بسیار مهم است زیرا شانس شما را برای دریافت پاسخ به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

چند بار یک معامله بدون مشکل پیش می‌رفت تا اینکه ناگهان نشد؟ یک هفته سکوت می گذرد، سپس دو هفته، و شما در این فکر می مانید که چه اشتباهی انجام داده اید و آیا راهی برای رفع آن وجود دارد.

تا این مرحله، احتمالاً ایمیل‌های بعدی قبلی ارسال کرده‌اید یا پست‌های صوتی را در صندوق ورودی مشتری احتمالی خود گذاشته‌اید. حتی اگر وضعیت تاریک به نظر می رسد، مهم است که پس از عدم پاسخ به پیگیری ادامه دهید.

تحقیق نشان می‌دهد که اگر فقط یک دنبال کننده دیگر اضافه کنید تا ایمیل، می توانید میانگین نرخ پاسخ خود را 11 درصد افزایش دهید. این 11 درصد ممکن است کوچک به نظر برسند، اما تفاوت بین یک بله و یک نه است.

ایمیل های بعدی نیز به طور کلی نرخ پاسخ بالاتری دارند. اولین ایمیل بعدی دارای یک 40٪ افزایش در میزان پاسخ در مقایسه با ایمیل اول. به عنوان مثال، اگر میانگین نرخ پاسخ شما برای اولین ایمیل شما 5٪ باشد، ایمیل بعدی شما میانگین نرخ پاسخ 7٪ خواهد داشت.

بنابراین هرگز پیگیری را نادیده نگیرید – ممکن است به قیمت یک معامله بسته به نفع شما تمام شود. یک ابزار فروش اختصاصی نیز به ردیابی ایمیل کمک می کند باز می شود و پاسخ می دهد تا دقیقاً بدانید که باید چه کسی را پیگیری کنید و مطمئن شوید که هیچ کس از شکاف ها نمی لغزد. 

زمانی که بعد از پاسخگویی پیگیری کنیم

حداکثر، سه روز قبل از پیگیری پس از عدم پاسخگویی صبر کنید.

اگر یک هفته صبر کنید، خیلی طولانی خواهد شد. و اگر در همان روز ایمیلی بفرستید، ناامید به نظر می رسید. ارسال دو تا سه ایمیل در < یک href="https://blog.hubspot.com/sales/100k-email-templates-follow-up" rel="noopener" target="_blank">توالی، و به یاد داشته باشید: هرگز جدایی نفرستید پست الکترونیک. در عوض، مکالمه را باز بگذارید و بعداً به آن بازگردید.

اگر مشتری احتمالی شما به اولین ایمیل شما پاسخ نمی دهد، ممکن است با خود فکر کنید، “خب، اگر بار اول پاسخ ندادند، مطمئناً به محصول علاقه ای ندارند و من باید آنها را ترک کنم. تنها.”

اشتباه.

عوامل زیادی بر تصمیم مشتری برای پاسخ ندادن به ایمیل شما تأثیر می‌گذارند. شاید زمان مناسبی نبوده است. آنها ممکن است آن را دیده باشند، اما فراموش کرده اند که پاسخ دهند. ایمیل شما در صندوق ورودی آنها دفن شد. آنها ممکن است اکنون علاقه مند نباشند، اما اگر در تماس باشید، بعداً علاقه مند خواهند شد.

دلایل زیادی برای پیگیری وجود دارد. بنابراین، قدم بعدی شما چیست؟ در اینجا چندین اصل وجود دارد که باید هنگام ارسال ایمیل بعدی پس از عدم پاسخ به آنها پایبند باشید. آنها را دنبال کنید، و به احتمال زیاد از تعداد کمی از این افراد بالقوه ولگرد به آغوش باز خود استقبال خواهید کرد.

1. خیلی سریع پیگیری نکنید.

فروشندگان دوست دارند خود را به‌عنوان مداوم طبقه‌بندی کنند، اما در صورت پیگیری، اصرار می‌تواند بسیار شبیه آزار و اذیت به نظر برسد.

مداوم بودن بدون بینش در مورد اینکه چرا مشتری بالقوه پاسخ نمی دهد، هوشمندانه نیست. اگر فقط یک یا دو روز منتظر هستید تا پس از اولین ایمیل ارتباطی مجدداً پایگاه را لمس کنید، به آنها فرصت پاسخگویی نمی‌دهید.

بدتر از آن، به مشتری احتمالی شما نشان می‌دهد که آنقدر شلوغ نیستید – و هیچ‌کس نمی‌خواهد با یک فروشنده ناامید کار کند. بین اولین و دومین تلاش برای پیگیری حداقل سه روز صبر کنید. سپس و تنها پس از آن باید سرعت گسترش خود را تسریع کنید.

2. از خود بپرسید که آیا در اولین تلاش خود یک بسته را لحاظ کرده اید یا نه.

در مرحله بعد، از خود بپرسید که آیا در اولین تلاش خود یک بسته را لحاظ کرده اید یا خیر. به راحتی می توان یک ایمیل پیگیری اولیه را با عباراتی مانند “دوست دارم از شما بشنوم” یا “می خواهم درباره کاری که انجام می دهید بیشتر بدانم”، نرم کنید.

مشکل این است که اینها سؤالی نیستند و هیچ کدام از آنها سؤال نمی کنند. بستن فقط یک سوال نیست که می خواهند یا نمی خواهند قرارداد را امضا کنند. هر ارتباطی که با یک مشتری بالقوه دارید – از اولین اطلاع رسانی تا اسناد نهایی – باید شامل یک بسته باشد.

چه پنج دقیقه دیگر از وقت آنها را ببندید، چه یک نسخه آزمایشی یا یک هدف تماس اکتشافی، بهتر است هر بار که با مشتری احتمالی خود تماس می گیرید، یک هدف و تماس برای اقدام (CTA) داشته باشید.

بنابراین، به جای عبارت مبهم مانند، «فکر می‌کنم واقعاً می‌توانم به شما کمک کنم. امیدوارم بتوانیم به زودی به نتیجه برسیم.» مطمئن شوید که به مشتری احتمالی خود فرصتی برای پاسخ دادن می دهید. سوالات محکمی مانند “آیا برای یک نسخه نمایشی این جمعه رایگان هستید؟” یا “آیا می توانید تا سه شنبه آینده همه بازخوردهای پیشنهادی اولیه را ارسال کنید؟” را وارد کنید و به مشتری احتمالی خود بگویید. یک درخواست عملی برای پاسخ دادن به.

3. در برابر اصرار برای ارسال مجدد اولین ایمیل خود مقاومت کنید.

هرگز ایمیل اصلی را برش و چسبانده یا فوروارد نکنید. ممکن است احساس قدرت کند، اما تنها کاری که انجام می دهد این است که به مشتریان احتمالی شما تبلیغ می کند که باعث می شوید به خاطر پاسخ ندادن احساس گناه کنند. از نقطه نظر عملی، این امر ایمیل‌های شما را در برابر فیلتر شدن توسط هرزنامه یا مسدود شدن کامل آسیب‌پذیر می‌کند.

هر ایمیل بعدی را به عنوان یک صفحه خالی در نظر بگیرید. خطوط موضوع جدید، تبریک افتتاحیه و CTA را امتحان کنید. شما هرگز نمی دانید چه چیزی در نهایت مشتری شما را به سمت پاسخ سوق می دهد – پس چرا خود را به یک رشته ایمیل محدود کنید که از قبل دارای 9 پیام منسوخ است که آن را سنگین می کند؟

4. یک موضوع درست بنویسید.

ممکن است وسوسه شوید که خط موضوع خود را “زیبا” کنید، اما وقتی می گویم: نکن. استفاده از موضوعاتی مانند «Re: جلسه هفته گذشته ما» یا «پیگیری تماس تلفنی ما»، زمانی که هیچ یک از این اقدامات را با مشتری انجام نداده‌اید، دروغ است و همیشه ایده بدی است.

سعی نکنید مشتری بالقوه خود را فریب دهید تا ایمیل های شما را باز کند و از سر سردرگمی به آنها پاسخ دهد. خطوط موضوعی خود را مثبت، واضح و مختصر نگه دارید. استفاده از چیزی مانند:

را در نظر بگیرید

  • «برخورد کردن با این در صندوق ورودی شما»: با این کار به آن‌ها اطلاع می‌دهند که قبلاً ایمیلی ارسال کرده‌اید و در صورتی که اولین پیام را از دست داده باشند، پیام دیگری ارسال می‌کنند.
  • “فهرست منابع برای [نام تجاری]”: گزینه عالی دیگری که مشتری احتمالی شما را کنجکاو می‌کند که در داخل چه چیزی پیدا کند.
  • “پیگیری پس از نسخه نمایشی هفته گذشته”: اگر قبلاً نسخه ی نمایشی را با مشتری احتمالی انجام داده اید، انتخاب آسانی است.

به دنبال ایده های بیشتری هستید؟ این خطوط موضوع ایمیل و موارد بیشتری را به صورت رایگان در زیر دانلود کنید.

منبع ویژه: 100 خط موضوع ایمیلی که در واقع روی آنها کلیک کردیم

اکنون خطوط موضوع رایگان خود را دانلود کنید

5. پیام را با یادآوری آخرین نقطه تماس خود شروع کنید.

همانطور که دروغ گفتن به مشتری احتمالی شما بد سلیقه است، ارسال ایمیل دوم بدون اینکه مشخص کنید قبلاً در تماس بوده اید نیز بد است. این ممکن است در صورتی کار کند که به خصوص با فرد احتمالی صمیمی باشید – مثلاً اگر دوستان دوران کودکی باشید. (بعید است، اما ممکن است چنین باشد.)

به احتمال زیاد، شما و مشتری احتمالی‌تان آنقدر با هم تعامل نمی‌کنید که شما را به خاطر بسپارند. یا ممکن است شما را به خاطر بیاورند، اما به یادآوری نیاز دارند که چرا دوباره به سراغتان می آیید. و لازم نیست چیزی به این صریح باشد که «این ادامه ایمیلی است که هفته گذشته برای شما ارسال کردم» یا به همان اندازه غیرشخصی باشد که «پس از تلاش برای برقراری ارتباط با شما دوباره با شما تماس می‌گیرم». روز پیش.”

این نوع جملات می توانند ظاهری چوبی و حتی متهم کننده داشته باشند. آنها اینطور به نظر می‌رسند که مشتری عمداً ایمیل شما را نادیده گرفته است. شاید این کار را کرده باشند، اما این می تواند به دلایل مختلفی از جمله مشغول بودن در اولین باز کردن آن باشد.

یادآوری‌های ساده و سرراست را امتحان کنید که باعث می‌شود شما دوستانه به نظر برسید و مایل باشید ارزش بیشتری ارائه دهید. افتتاحیه شما همچنین باید به سرعت به نقطه مورد نظر برسد و تماسی که در پیام قبلی خود به آنها داده اید را یادآوری کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • “امیدوارم که خوب باشید. آیا فرصتی داشتید [مقالات، منابع، پیوندها] را که هفته گذشته فرستادم نگاه کنید؟»
  • “امیدوارم هفته خوبی را سپری کرده باشید. آیا فرصتی پیدا کردید که قراردادی را که در [تاریخ] فرستادم بررسی کنید؟»
  • “امیدوارم تا اینجا از نمونه های محصول لذت برده باشید. هفته گذشته م ایمیلی برای شما ارسال کردم تا دمای نمونه ها را دریافت کنم و در حال بررسی این موضوع هستم. تا بالای صندوق ورودی شما.”

6. در مقابل وسوسه منفعل بودن-پرخاشگرانه در شروع کار مقاومت کنید.

وقتی یک یا دو ایمیل ارسال کردید و پاسخی دریافت نکردید، شروع به شخصی کردن آن آسان است. اما شما باید پوست ضخیم تر از این داشته باشید. خطوطی مانند، «الان چند بار سعی کردم با شما تماس بگیرم»، یا «می‌دانم شما مشغول هستید، من هم مشغول هستم،» هیچ کاری انجام نمی‌دهند. معامله خود را به جلو ببرید.

در بهترین حالت، شما مشتری احتمالی خود را در پاسخ به پیام خود مقصر می دانید. بدترین حالت، توهین و بیگانه کردن آنهاست. اگر چند بار ایمیل می‌زنید و پاسخی دریافت نمی‌کنید، لحن خود را مثبت نگه دارید.

وقتی شک دارید، نیت مثبت را در نظر بگیرید. عباراتی مانند، «فقط می‌خواستم این ایمیل را به بالای صندوق ورودی خود برسانم»، یا «می‌خواستم این را لمس کنم،» بی سر و صدا تصدیق می‌کند که مشتری احتمالی شما مشغول است و ممکن است فقط به یک تکان دادن ملایم نیاز دارید تا توپ دوباره به حرکت درآید.

7. متن ایمیل را تا حد امکان کوتاه نگه دارید

یک ایمیل بعدی نباید بیش از چند نقطه یا پاراگراف داشته باشد. حداکثر به سه پاراگراف پایبند باشید زیرا، به یاد داشته باشید – مشتری احتمالی شما قبلاً اولین ایمیل شما را دریافت کرده است. ایمیل دوم شما باید مکمل اولی باشد، نه اینکه مشتری بالقوه شما را با اطلاعات بیشتری غرق کند که پاسخگویی را دشوارتر کند.

متن ایمیل بعدی شما باید:

  • ارزش بیشتری به مشتری پیشنهاد دهید.
  • توضیح دهید که اگر مشتری بالقوه به تعامل با شما ادامه دهد، چگونه سود خواهد برد.
  • پاسخ دادن به فراخوان خود را غیرقابل مقاومت کنید.

در این یادداشت، بیایید در مورد CTAها صحبت کنیم.

8. در پایان یک فراخوان برای اقدام قرار دهید.

مشتری احتمالی شما هرگز نباید از یکی از ایمیل‌های شما بدون اینکه بداند قرار است چه کاری انجام دهد دور شود. به آنها بگویید از آنها چه می خواهید، و به احتمال زیاد به آن خواهید رسید. آیا می خواهید آنها به یک سوال خاص پاسخ دهند؟ اطلاعات بیشتری در مورد شرکت آنها به شما می دهد؟ شما را به شخص مناسبی که می‌تواند معامله را انجام دهد، هدایت کنید؟

یک نکته قابل توجه: CTA هرگز نباید مانند آنچه در اولین ایمیل شما وجود دارد باشد. مشتری احتمالی شما احتمالاً قبلاً اولین ایمیل را دیده است، و شاید CTA را در آن زمان برای آنها بیش از حد دریافت کرده باشد. با تنظیم بسته خود، شانس خود را برای پاسخ افزایش دهید.

در بخش بعدی با جزئیات بیشتر به آن می پردازم، زیرا در صورت نیاز به ارسال ایمیل دوم پس از عدم پاسخگویی، این مورد عملی خواهد شد.

در صورت نیاز به پیگیری مجدد، باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

هر بار که پاسخی دریافت نکردید، بسته خود را تنظیم کنید.

اگر برای بار دوم نیاز به پیگیری دارید و هنوز پاسخی دریافت نمی‌کنید، ممکن است به سادگی از تماس برای اقدام اشتباه رنج ببرید. هر بار که پس از عدم پاسخگویی با مشتری احتمالی را پیگیری می‌کنید، ارسال نزدیک شما باید آسان‌تر شود (زیرا با هر ایمیلی که بدون پاسخ می‌ماند، نادیده گرفتن شما برای مشتری بالقوه آسان‌تر می‌شود).

اگر اولین ایمیل بعدی شما درخواست ملاقات کرده است، ممکن است دومی شما درخواست ارجاع دهد. اگر باز هم پاسخی دریافت نکردید، ایمیل سوم شما باید اطلاعات کلی بیشتری را درخواست کند. به عنوان مثال، ممکن است بپرسید، «در حال حاضر سعی می کنم در سازمان شما پیمایش کنم. بهترین مکان برای من برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیم X و پروژه Y کجاست؟»

اگر همه چیز شکست خورد، سؤالی بپرسید که کاملاً از محل کار جدا شده اید. اگر یک میدان جدید در شهر آنها افتتاح شد، بپرسید، “من دیدم که یک توپ گلف جدید در محله خود باز کرده اید! آیا هنوز آن را بررسی کرده‌اید؟»

گاهی اوقات، پاسخگویی به سؤالات شخصی در مورد خود برای مشتریان بالقوه آسان تر است. این به آنها یادآوری می کند که شما یک انسان هستید و نه فقط یک ماشین فروش. پس از دریافت پاسخ به سوال Topgolf خود، مکالمه را به سمت تجارت هدایت کنید.

ایمیل جدایی ارسال نکنید.

هرگز ایمیل جدایی ارسال نکنید. اگر این مراحل را امتحان کرده اید، ارسال ایمیل های مشتری احتمالی خود را متوقف کنید. بروید، صبر کنید و چند ماه بعد پیگیری کنید.

یک ضرب المثل فروش قدیمی وجود دارد که به نمایندگان هشدار می دهد که قصد خود را اعلام نکنند. اگر بعد از چهارمین پیگیری خود یک ایمیل ناامید کننده بفرستید و بگویید: “خب، از آنجایی که از شما چیزی نشنیده ام، فرض می کنم علاقه ای ندارید”، به مشتری احتمالی خود احساس بدی داده اید، خود را شبیه به خود کرده اید. یک قربانی و احتمال تماس آنها با شما در آینده را کاهش داد.

با نگفتن چیزی و ارسال مجدد ایمیل پس از چند ماه، خود را در موقعیتی معتبر نگه داشته اید و از سرزنش منفعلانه و پرخاشگرانه مشتری احتمالی خود برای عدم پاسخگویی اجتناب کرده اید.

در ادامه با یک دوست دوستانه، “امیدوارم تابستان خوبی داشته باشید! من می دانم که بسیاری از مشتریان بر روی [به نفع پیشنهادات محصول/خدمات شما] در ماه های پاییز متمرکز شده اند. آیا این یک اولویت برای شرکت شما در حال حاضر است؟»

نکاتی برای ارسال ایمیل بعدی پس از عدم پاسخگویی

این فهرست کوتاه از نکات می‌تواند به شما کمک کند تا ایمیل بعدی خود را به سرعت اسکن کنید تا مطمئن شوید که همه یادداشت‌های مناسب را برای مشتری احتمالی شما نشان می‌دهد.

زمان مناسب را انتخاب کنید.

زمان بندی هنگام ارسال ایمیل بعدی کلیدی است. شما نباید یک روز ایمیل بفرستید و روز بعد پیگیری کنید. به آن زمان بدهید.

دانیل مریل، بنیانگذار فروش و بازاریابی CRM Oncourse، دریافته است که «انتظار حدود 48 تا 72 ساعت تعادل کامل را ایجاد می‌کند – به اندازه‌ای طولانی است که به مشتری احتمالی شما فرصت دهید تا پاسخ دهد، اما مکالمه را به موقع و مرتبط نگه می‌دارد.»

در حالی که ترجیح می‌دهم حدود 3 تا 4 روز پس از ایمیل اولیه‌ام منتظر بمانم، احساسات دانیل چیزی است که از صمیم قلب با آن موافقم. چند روز انتظار به گیرنده زمان کافی برای پردازش ایمیل قبلی شما و توجه به اولویت های دیگر می دهد.

اگر موضوع فوری است یا اگر می‌دانید برنامه دریافت‌کننده فشرده است، زمان‌بندی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

ممکن است گیرنده ایمیل اولیه شما پاسخی نداده باشد زیرا اطلاعات کافی را در ایمیل خود وارد نکرده اید تا بتواند در مورد پاسخ تصمیم بگیرد. بنابراین، هنگامی که در حال پیگیری هستید، ارائه زمینه بیشتر یا روشن کردن نیازهای خود برای یادآوری به مشتری احتمالی در مورد اینکه چرا ایمیل اصلی شما مهم بوده است، می تواند مفید باشد.

من همچنین می‌خواهم از یک همکار بخواهم ایمیل من را اسکن کند و قسمت‌هایی از آن را که می‌تواند واضح‌تر یا مستقیم‌تر باشد مشخص کند.

مقدار پیشنهاد.

اگر بتوانید چیزی ارزشمند ارائه دهید، مانند یک آزمایش رایگان یا محتوای مفید، به احتمال زیاد به ایمیل بعدی خود پاسخی دریافت خواهید کرد.

تیموتی جی. ویلیامز، مشاور اصلی در Thinksia، این را به خوبی می داند. تیموتی توضیح می‌دهد: «در تجربه من در استراتژی بازاریابی و فعال‌سازی برند، یک تاکتیک ایمیل دنباله‌دار متمایز شامل ارائه یک محتوای جدید و پر از بینش است که ارزش قابل توجهی فراتر از ارتباطات اولیه می‌افزاید.» /p>

«برای مثال، اگر اولین ایمیل خدمات ما را معرفی کند، پیگیری ممکن است حاوی یک مطالعه موردی یا مقاله سفید مرتبط با چالش‌های صنعت مشتری باشد که تخصص ما و مزایای ملموس تعامل با ما را نشان می‌دهد. . این رویکرد به طور مداوم به جذب مجدد مشتریان بالقوه کمک کرده است و دلیلی برای بازنگری پیشنهاد ارزش ما به آنها می‌دهد.”

اگر از این تدبیر استفاده می کنید، حتماً از دیدگاه مخاطب خود به ارزش فکر کنید. به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی درباره مشکلی که با آن مواجه می‌شود ممکن است ارزش داشته باشد، اما اگر آن‌قدر شلوغ باشد که نمی‌تواند از آن استفاده کند، ممکن است همان محتوا مانند هرزنامه به نظر برسد.

در این مورد، پیوند به یک پست مفید در رسانه اجتماعی از شخصی که مورد احترام شماست در آن موضوع ممکن است راه بهتری برای تعامل با مخاطب شما باشد.

همدلی نشان دهید.

در مثال بالا، بهترین راه برای تعامل با گیرنده این است که دیدگاه و موقعیت او را در نظر بگیرید. من شخصا دریافته‌ام که همدلی می‌تواند به ایجاد ارتباطات و تشویق به پاسخ کمک کند.

برای درک سریع اینکه یک سرنخ یا مشتری جدید از کجا می آید، نیاز به تمرین دارد. این راهنمای گوش دادن فعال در فروش می تواند روند را تسریع کند.

فوریت ایجاد کنید.

شما ممکن است پاسخ سریعی به ایمیل دریافت نکنید زیرا دلیلی برای اقدام فوری ارائه نمی دهد. برای ایجاد احساس فوریت، یک ضرب الاجل تعیین کنید یا یک پیشنهاد حساس به زمان اضافه کنید تا آنها را تشویق به پاسخگویی کنید. این سوالات ممکن است در حین ایجاد این حس به شما الهام بخشد فوری در ایمیل بعدی شما.

ارائه اثبات اجتماعی.

اثبات اجتماعی مانند توصیفات مشتری یا مطالعات موردی می‌تواند ارزش محصول یا خدمات شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کند.

این محتوا چه نظر مشتری در وب سایت شرکت باشد، چه رتبه بندی ستاره یا یک مطالعه موردی واقعی، بازخورد مثبتی از کاربران واقعی ایجاد می کند، می گوید جوزپه کونتی، استاد مذاکره و تأثیرگذاری.

داستان‌ها، تصاویر و لحن اثبات اجتماعی نیز می‌توانند مسیرهایی را برای گفتگوهای جدید باز کنند. این مفید است زیرا برخی از مشتریان برای تصمیم گیری به زمان بیشتری نیاز دارند و درگیر نگه داشتن آنها می تواند دشوار باشد.

به اصل مطلب بروید.

ایمیل بعدی شما باید مختصر باشد، بدون اینکه بیش از حد پرمخاطب باشد، روی موارد ضروری تمرکز کند. مشتری بالقوه شما باید بتواند به سرعت هدف ایمیل شما را درک کند، بنابراین به یک موضوع یا سوال اصلی پایبند باشید و از ارائه درخواست ها یا اطلاعات جدید و نامرتبط که می تواند گیرنده را تحت تأثیر قرار دهد یا از هدف اصلی شما منحرف کند، خودداری کنید.

اسکات گابدولین، مدیر عامل و بنیانگذار عوامل اقتدار، به بهترین شکل بیان کنید: مردم مشغول می شوند. ایمیل ها دفن می شوند یک یادآوری دوستانه می تواند همه چیز را تغییر دهد. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. هیچ‌کس نمی‌خواهد رمانی را در صندوق ورودی‌اش مرور کند. به طور خلاصه خود و ارزشی را که ارائه می دهید دوباره معرفی کنید، سپس گام بعدی را پیشنهاد دهید. چیز جدیدی ارائه دهید

«آیا یک پست وبلاگ مرتبط را منتشر کردید؟ آن را ذکر کنید! پاسخگویی را آسان کنید. با یک تماس برای اقدام واضح، مانند تماس سریع یا پیوندی برای برنامه‌ریزی جلسه، پایان دهید. هدف این است که حافظه آن‌ها را تکان دهید و نشان دهید که همچنان علاقه‌مند به کمک به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان هستید.»

ابراز تمایل برای تطبیق.

مردم مشغول هستند – این شامل مشتریان بالقوه شما نیز می شود، بنابراین انعطاف پذیری خود را در پیگیری خود نشان دهید. ممکن است پیشنهاد دهید اطلاعات بیشتری ارائه دهید، جدول زمانی را تنظیم کنید، یا برنامه مشتری احتمالی خود را تطبیق دهید. این نشان می‌دهد که شما به زمان و حجم کاری آنها احترام می‌گذارید، که می‌تواند آنها را بیشتر از درخواست شما استقبال کند.

اعتبار خود را نشان دهید.

اگر اعتبار خود را ثابت کنید، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ وجود دارد. دانش و تخصص شما در صنعتتان برای شما و همکارانتان واضح است، اما ممکن است برای مشتریانتان تازگی داشته باشند.

بنابراین، پیوندها، محتوا یا داستان‌هایی را به ایمیل‌های بعدی خود اضافه کنید که نشان می‌دهد چرا بینش شما ارزش دارد. نشان دادن آنچه می‌دانید و اینکه چگونه می‌تواند مفید باشد، می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتری احتمالی‌تان کمک کند.

ایمیل پیگیری پس از پاسخگویی: اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید

بزرگترین اشتباه این است که اصلاً پیگیری نمی کنید. و در کمال تعجب، 48٪ از فروشندگان این اشتباه را مرتکب می شوند. اما حتی اگر ارسال ایمیل بعدی شما را از نیمی از همتایان خود جلوتر می‌اندازد، مهم است که با اجتناب از این اشتباهات رایج، پیام خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

لمس های شخصی از دست رفته

بدون کمی شخصی‌سازی، ایمیل شما به‌نظر می‌رسد خودسرانه و جدا از هم باشد. اگر به دنبال پاسخ مثبت هستید، راه‌هایی بیابید که ایمیل بعدی‌تان را جذاب، مکالمه‌ای و مفید نشان دهید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، با LinkedIn کمی تحقیق کوچکی در مورد مشتری بالقوه خود انجام دهید.< /p>

رد اطلاعات مهم

اگر ایمیل بعدی شما حاوی اطلاعات ارزشمند یا کاربردی نباشد، مشتری احتمالی شما ممکن است آن را اتلاف وقت بداند.

حتما در طول هر تماس و جلسه یادداشت برداری کنید. سپس به آن یادداشت‌ها و همچنین ایمیل‌های گذشته رجوع کنید و در حین نوشتن پیام‌های بعدی مطمئن شوید که هر ایمیل برای شخصی که برایش ارسال می‌کنید ارزشی دارد.

فراموش کردن تصحیح

دستور زبان و املایی تنها اشتباهاتی نیستند که می‌توانند باعث شوند ایمیل بعدی شما غیرحرفه‌ای یا بی‌احتیاط باشد. ارسال ایمیل به مخاطب اشتباه یا پرش از پیوست‌ها نیز می‌تواند یک مشکل باشد.

بنابراین، برای بررسی ایمیل‌های خود فقط به ابزارهای تصحیح ایمیل خود اعتماد نکنید. قبل از کلیک کردن روی ارسال، اطلاعات فرستنده، موضوع و پیوست را تأیید کنید.

عدم افزودن تماس برای اقدام

اگر CTA اضافه نکنید، ممکن است مشتری احتمالی شما نیازی به پاسخگویی احساس نکند. یک CTA به خوبی نوشته شده به مشتری احتمالی شما دلیلی برای اتصال می دهد، حتی اگر آنها منتظر سهامداران باشند یا آماده خرید نباشند.

اگر به دنبال جدید هستید، این لیست را بررسی کنید ایده‌های فراخوان برای اقدام .

صداهای تهاجمی یا تهاجمی

آهنگ صدا را در ایمیل های بعدی خود بررسی کنید. مداوم و مستقیم بودن انگیزه ای است. اما اگر این ویژگی‌ها را بیش از حد جلو ببرید، می‌توانند بی‌پرده، خشن و تهاجمی ظاهر شوند.

بدون اینکه پیام خود را با صدای بلند بخوانید، ارسال را فشار ندهید. در حین خواندن، به عباراتی گوش دهید که ممکن است گیرنده شما را ناامید کند.

ممنون نیستم

مشتریان بالقوه شما شلوغ هستند و می خواهند به زمان خود احترام بگذارند. وقت گذاشتن برای نشان دادن قدردانی واقعی می تواند به شما کمک کند با هر پیگیری رابطه مثبتی ایجاد کنید.

مثال ایمیل پیگیری

در زیر یک الگوی ایمیل بعدی عالی است که در گذشته از آن استفاده کرده‌ام.

درحال ضربه زدن به این در صندوق ورودی شما

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم هفته شما به خوبی پیش برود. شنیدن در مورد [نقطه درد کسب و کار] شما در آخرین تماس ما بسیار عالی بود. من فکر می کنم [نام شرکت] می تواند به شما کمک کند [درج مزیت].

من دوست دارم این فرصت را به شما بدهم که در طی یک تماس 15 دقیقه ای چند مورد از ایده هایم را به شما بگویم. این پنجشنبه آزاد هستی؟ اگر چنین است، با خیال راحت زمانی را در تقویم من رزرو کنید: [پیوند تقویم را وارد کنید].

متشکرم،

[امضا]

اگر آن مورد با شرایط شما سازگار نیست، چندین نمونه دیگر را آماده کرده‌ام.

الگوهای ایمیل پیگیری

دانلود الگوهای پیگیری رایگان

ما 30 الگوی ایمیل بعدی را برای استفاده شما در هر شرایطی بسته بندی کرده ایم، از جمله:

  • پیگیری های کلی.
  • همگام سازی با استخدام کنندگان.
  • پایگاه لمس کردن با چشم انداز فروش.
  • ارتباط مجدد با مخاطبین شبکه.

الگوها را اکنون بارگیری کنید و آنها را سفارشی کنید تا ایمیل کامل بعدی ارسال شود. پس از اتمام بارگیری الگوهای رایگان خود، برگردید و موارد زیر را بررسی کنید.

علاوه بر این، با ابزارهایی مانند سازنده قالب ایمیل، می توانید کارایی و اثربخشی ارتباط ایمیل خود را بیشتر افزایش دهید. با استفاده از الگوهای قابل تنظیم در نوک انگشتان ، می توانید در حالی که هنوز پیام های شخصی را ارائه می دهید ، در وقت خود صرفه جویی کرده و از سازگاری در ارتباطات خود اطمینان حاصل کنید. پس از بارگیری ، احساس راحتی کنید که الگوهای مربوط به نیازها و ترجیحات خاص خود را متناسب کنید ، اطمینان حاصل کنید که ایمیل های پیگیری شما با مخاطبان خود طنین انداز می شوند و تعامل معنی دار را هدایت می کنند.

1. پیگیری پس از ارسال منابع

اگر لیستی از منابع را ارسال کرده اید و مشتری پاسخ نداده است ، از الگوی ایمیل زیر استفاده کنید. حتی ممکن است دیده باشید که آنها ایمیل را در crm ، اما آنها به شما برنگشتند. در این حالت ، آنها احتمالاً خیلی مشغول پاسخگویی هستند.

لیست منابع برای [نام تجاری]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که شما خوب باشید. آیا فرصتی برای دیدن [مقالات ، منابع ، پیوندها] که هفته گذشته ارسال کردم؟

از آنجا که این یک لیست بسیار طولانی بود ، من مفیدترین موارد زیر را گردآوری کرده ام:

  • [لینک 1]: این یک روش عالی برای حل و فصل [نقطه درد کسب و کار] است-خواندن بسیار سریع.
  • [لینک 2]: شما در مورد [ویژگی محصول درج] کنجکاو بودید ، و این یک خلاصه عالی است که توسط همکاران من نوشته شده است.

من دوست دارم این هفته پایه را لمس کنم و ببینم آیا می توانیم به [نام تجاری] [دستیابی به نتایج x] کمک کنیم. آیا جمعه برای یک تماس ده دقیقه ای رایگان هستید؟

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : اگر آنها به اولین ایمیل منبع شما پاسخ ندادند ، آن را فقط به یک یا دو منبع خاص خاص که به نقاط درد آنها متصل می شوند ، کاهش دهید و نیازها.

2. پیگیری بعد از یک جلسه

بگویید که شما یک چشم انداز را به چشم انداز کرده اید ، در مورد محصول خود مکالمه خوبی با آنها داشته اید و احساس اطمینان می کنید که آنها از یک نسخه ی نمایشی یا یک آزمایش رایگان درخواست کرده اند. با این حال ، چند روز بعد ، شما چیزی از آنها نمی شنوید.

در این حالت ، می توانید یک ایمیل پیگیری ملایم ارسال کنید و از این سؤال که آیا چشم انداز می خواهد در مورد محصول مکالمه دیگری داشته باشد ، یک نسخه ی نمایشی رزرو کند یا محصول را به صورت رایگان امتحان کنید. همچنین می توانید سندی را برای آنها ارسال کنید که تمام جزئیاتی را که در طول جلسه اولیه خود مورد بحث قرار داده اید خلاصه می کند تا خاطرات آنها را به هم بزند.

آماده کشف [محصول/خدمات شما] بیشتر؟

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که خوب باشید! باز هم از گفتگوی روشنگری که آخرین روز [روز هفته] داشتیم در مورد چگونگی [محصول/خدمات] شما می تواند از نیازهای [نام شرکت آنها] پشتیبانی کند. من خلاصه ای از آنچه را که ما در مورد آن بحث کردیم برای تازه کردن حافظه شما و کمک به نشان دادن بیشتر مزایایی که می توانیم ارائه دهم ، پیوست کرده ام.

من می دانم که چقدر شلوغ می تواند به دست آورد ، اما من نمی خواهم که شما فرصتی را برای دیدن راه حل ما در عمل از دست ندهید. آیا شما برای نسخه ی نمایشی در دسترس هستید یا دوست دارید همانطور که ما بحث کردیم با یک آزمایش رایگان شروع کنید؟ من اینجا هستم تا با هر سؤالی که ممکن است داشته باشید کمک کنم. من می توانم نسخه ی نمایشی را به راحتی شما برنامه ریزی کنم.

مشتاقانه منتظر کمک به [نام شرکت آنها] برای دستیابی به [هدف خاص مورد بحث در جلسه] است.

با احترام،

[امضا]

pro t ip: لحن خود را مثبت و حمایتی نگه دارید ، با تکرار ارزش بالقوه محصول یا خدمات خود و ارائه مراحل بعدی روشن برای تشویق بیشتر ، یک گنگ ملایم ارائه می دهید. درگیری.

3. پیگیری بعد از نسخه ی نمایشی

بیشتر مشتریانی که به مرحله نمایشی رسیده اند ، ایمیل های شما را نادیده نمی گیرند. آنها به احتمال زیاد علاقه مند به خرید محصول یا خدمات شما هستند. اما اگر مشتری وجود دارد که نسخه ی نمایشی را دریافت کرده و سپس پاسخ به ایمیل های شما را متوقف کرده است ، مفید است که دوباره پایه را لمس کنید و مطمئن شوید که هنوز در رادار آنها هستید.

پیگیری بعد از نسخه ی نمایشی هفته گذشته

سلام [نام چشم انداز] ،

فقط این کار را در صندوق ورودی خود قرار دهید. آیا فرصتی برای صحبت با [بالاتر] در مورد پیشروی با [محصول یا خدمات] پیدا کردید؟

اگر اینطور نیست ، من دوست دارم یک تماس تلفنی برقرار کنم تا بتوانم تیم شما را شروع کنم [دستیابی به نتایج X]. آیا شما و مدیر خود صبح چهارشنبه برای یک تماس تلفنی کوتاه در دسترس هستید؟

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : به آخرین تماس تلفنی که ایجاد کرده اید مراجعه کنید ، سپس جایگزینی را ارائه دهید که ممکن است کارآمدتر باشد.

4. بعد از یک تماس از دست رفته

آیا شما یک ایمیل ارسال کرده اید و همچنین تماس گرفته اید؟ و هیچکدام از آنها پاسخی دریافت نکرده اند؟

اول ، این یکی از آن موقعیت هایی است که شما یک هفته صبر می کنید. شما نمی خواهید بیش از حد چشم انداز را آزار دهید. دوم ، ایمیلی را ارسال کنید که ارزش خود را دوباره به شرکت آنها ارائه دهد.

فرصت های رشد برای [نام تجاری]

سلام [نام احتمالی]،

به نظر می رسد که زمان بسیار خوبی برای اتصال ما نیست ، اما من واقعاً فکر می کنم [ویژگی های خاص] می تواند به کسب و کار شما کمک کند [دستیابی به نتایج x].

اگر شما شخص مناسبی نیستید که با او صحبت کنید ، باید به چه کسی دسترسی پیدا کنم؟

متشکرم ،

[امضا]

> >

pro t ip : اگر چندین بار سعی در تماس با شما دارید و هیچ پاسخی دریافت نمی کنید ، به راحتی می توان فرض کرد که آنها شخص مناسبی نیستند که صحبت کنند به – یا آنها یک رهبری غیرقابل قبول هستند. یا یک مخاطب دیگر بخواهید ، یا از طریق ایمیل به شخص متوقف شوید و منتظر باشید تا شرکت تماس درست را استخدام کند.

5. پیگیری بعد از یک رویداد ماشه

اگر از ابزارهای فروش برای ردیابی بازدید کننده و فعالیت سرب استفاده می کنید ، هنگامی که یک چشم انداز یک رویداد ماشه را انجام می دهد ، مانند بازدید از یک صفحه خاص در وب سایت خود یا بازگشایی آخرین ایمیل ، یک اعلان دریافت خواهید کرد. یک رویداد ماشه فعالیتی است که یک فرصت فروش یا بازاریابی را باز می کند و به شما امکان می دهد بدانید که کدام چشم انداز به محصول شما احتیاج دارد و چه موقع با آنها تماس بگیرید.

وقتی این اتفاق می افتد ، می توانید یک ایمیل ارسال کنید و به چشم انداز اطلاع دهید که متوجه شده اید که آنها چیزی را در سایت شما بررسی می کنند (یا هر رویداد ماشه) و دوست دارید به آنها کمک کنید تا آنچه را که لازم دارند پیدا کنند. /p>

دیدید که [صفحه/محصول خاص] را بررسی می کنید!

سلام [نام احتمالی]،

من متوجه شدم که اخیراً به [صفحه یا محصول خاص] در سایت ما نگاه می کنید ، و من می خواستم به این نتیجه برسم تا مطمئن شوم که همه چیز را که به دنبال آن هستید پیدا کرده اید. ما معتقدیم که [محصول/خدمات] می تواند برای [نام شرکت آنها] مناسب باشد ، به خصوص در مناطقی مانند [مزایای خاص مربوط به علاقه آنها].

اگر سؤالی دارید یا اطلاعات دقیق تری می خواهید ، من برای کمک به شما اینجا هستم! همچنین ، اگر به نظر می رسد مفید است ، من خوشحال می شوم که یک تماس سریع ترتیب دهم تا در مورد چگونگی پاسخگویی به نیازهای شما با [محصول/خدمات] صحبت کنیم.

مشتاقانه منتظر کمک بیشتر به شما هستم!

با احترام،

[امضا]

> >

pro t ip: اطمینان حاصل کنید که ایمیل پیگیری شما دوستانه ، هدفمند و شخصی است ، فعالیت اخیر چشم انداز را برجسته می کند و به طور مستقیم به نیازها یا علایق بالقوه آنها می پردازد.

6. پس از ارسال قرارداد

برای مشاغل کوچکتر یا مستقل ، ارسال قرارداد کاری است که شما در اوایل انجام می دهید در چرخه فروش -بیشتر شبیه نقل قول از یک سند قانونی الزام آور.

اگر در فروش شرکت هستید ، ارسال قرارداد یک معامله بسیار بزرگتر است. این بدان معنی است که گیرنده آماده است تا در آن نقطه امضا کند ، بنابراین احتمالاً نیازی به پیگیری ندارید.

هنوز ، اگر پس از ارسال قرارداد از طریق ایمیل ، پاسخی دریافت نکردید ، یک پیام چک کوتاه ارسال کنید.

[نام محصول] قرارداد

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که یک هفته عالی داشته باشید. آیا فرصتی پیدا کردید که به قراردادی که در تاریخ ارسال کردم نگاه کنید؟

آیا می توانم به هر سؤال پاسخ دهم یا نگرانی را برطرف کنم؟ من هیجان زده ام که شما و تیم خود را در هیئت مدیره قرار دهید تا بتوانیم [به نتایج X] برای کسب و کار شما برسیم.

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : شما به مرحله قرارداد رسیده اید زیرا به طور مؤثر ارتباطی ایجاد کرده اید. از احساسات – احساسات مثبت – برای تقویت شور و شوق خود استفاده کنید.

7. پس از ارسال آنها یک تحقیق فروش

چشم انداز شما ممکن است فرمی را ارائه دهد ، قصد خرید سیگنالینگ را داشته باشد. شما پاسخ دادید ، اما آنها به شما برنگشتند.

این سرب هنوز داغ است ، و مطمئناً ارزش پیگیری آن را دارد.

کمک به کسب و کار خود [دستیابی به x]

سلام [نام احتمالی]،

با تشکر از شما برای دستیابی به وب سایت ما. من می دانم که آخرین ایمیل من ممکن است در شمع Slush گم شده باشد ، بنابراین من دوباره پیگیری می کنم.

شما گفتید که به [محصول یا خدمات] علاقه مند هستید و با [نقاط درد کسب و کار] مشکل دارید. من می خواهم مدتی را برای چت کردن تنظیم کنم. آیا صبح جمعه در دسترس هستید؟

اگر نه ، احساس راحتی کنید که یک شکاف را در تقویم من رزرو کنید: [پیوند جلسه]

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : نقاط درد خود را تکرار کنید و به آنها یادآوری کنید که چرا آنها به نتیجه رسیده اند و چرا به محصول شما احتیاج دارند.

8. پس از اتصال در رسانه های اجتماعی

اگر در رسانه های اجتماعی به هم وصل شده اید ، یک ایمیل ارسال کرده اید و هیچ پاسخی دریافت نکرده اید ، دوباره پیگیری کنید – به خصوص اگر به نظر می رسد چشم انداز به پیشنهاد شما علاقه مند است.

خوشحالم که با شما در [پلت فرم رسانه اجتماعی] ارتباط برقرار کردم

سلام [نام احتمالی]،

هفته گذشته با شما در [سکوی رسانه های اجتماعی] ارتباط برقرار کرد. من دوباره با چند منبع پایگاه را لمس می کنم که فکر می کنم کار شما سعی می کند [به نتیجه x برسد] مفید باشد.

  • [پیوند 1]
  • [پیوند 2]
  • [پیوند 3]

اگر این زمان خوبی برای اتصال ما نیست ، من دوست دارم که در تماس باشیم. این فرم [پیوند] را ارسال کنید تا بتوانید اولین کسی باشید که در مورد به روزرسانی محصولات ما مستقیماً از من یاد می گیرید. من به دنبال ارسال شما خواهم بود.

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : اگر اولین ایمیل شما پاسخی دریافت نکرد ، ارزش بیشتری را نسبت به اولین ایمیل خود به شما داده و فراموش نکنید که شامل شوید فراخوانی به عمل.

9. پیگیری بعد از حضور در وبینار شما

میزبانی وبینارها یک روش عالی برای جذب افرادی است که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. پس از میزبانی یک وبینار موفق ، ایده خوبی است که با شرکت کنندگان خود پیگیری کنید ، با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها ارزش بیشتری بدهید. از آنجا که آنها قبلاً از وبینار شما ارزش کسب کرده اند ، بیشتر به ایمیل های شما پذیرفته می شوند.

با تشکر از شما برای پیوستن به وبینار ما در [موضوع وبینار]!

سلام [نام احتمالی]،

از شما برای حضور در وبینار اخیر ما در [موضوع وبینار] متشکرم. امیدوارم که آن را بصیرت و سودمند داشته باشید. ما زمین های زیادی را پوشش دادیم ، از جمله [ذکر هرگونه نکات کلیدی یا نکات برجسته به طور خلاصه].

برای کمک به شما در کشف بیشتر ایده هایی که ما بحث کردیم ، من منابع اضافی را که فکر می کنم ارزشمند خواهید یافت ، پیوست کرده ام. همچنین ، اگر سؤالی دارید یا می خواهید یک بحث عمیق تر در مورد چگونگی [محصول/خدمات] شما به طور خاص [سود خاص یا راه حل مربوط به موضوع وبینار] کمک کند ، من بیش از این خوشحال می شوم که یک تماس پیگیری را تنظیم کنم .

ما از کمک به شما در [هدف یا نتیجه خاص مربوط به وبینار] کمک می کنیم. بیایید مطمئن شویم که تمام پشتیبانی مورد نیاز برای موفقیت را دارید!

به زودی منتظر شنیدن صحبت های شما هستم.

با احترام،

[امضا]

نکته PRO: در ایمیل خود ، از ابراز قدردانی ، تقویت ارزشی که از طریق وبینار خود تهیه کرده اید ، تقویت کنید و از تعامل بیشتر برای ایجاد یک رابطه قوی با چشم انداز خود دعوت کنید.

10. دنبال کردن بعد از رویداد شبکه

یک مورد که من در مورد رویدادهای شبکه دوست دارم این است که با افرادی که دوست دارم با آنها تجارت کنم ملاقات می کنم. با این حال ، من فهمیدم که بسیاری از آنها بعد از این رویداد به شما نمی رسند ، حتی اگر شما کارت ویزیت یا اطلاعات تماس.

این تقریباً در تمام رویدادهای شبکه ای معمول است. اگر در یک نفر شرکت می کنید و اطلاعات تماس را با افرادی که متناسب با مشخصات مشتری ایده آل شما (ICP) هستند یا دوست دارید با آنها همکاری کنید ، مبادله کنید ، اما از آنها نمی شنوید ، اخم نکنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد: آنها ممکن است در مورد چیزهای دیگر مشغول کار باشند ، کارت تماس شما را نادرست یا حتی کاملاً فراموش کرده اند.

در مواردی از این دست ، می توانید یک ایمیل پیگیری را برای آنها ارسال کنید که به آنها یادآوری کنید که چه کسی هستید ، چگونه (و کجا) آنها را ملاقات کرده اید ، و چگونه می خواهید با آنها تجارت کنید.

اگر می خواهید با آنها همکاری کنید:

دیدار عالی شما در [نام رویداد]!

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم این پیام شما را خوب پیدا کند. دیدار با شما در [نام رویداد] آخرین [روز هفته] بود. من واقعاً از گفتگوی ما در مورد [موضوع خاصی که در مورد آن بحث کرده اید] لذت بردم و بینش خود را در مورد [موضوع مربوطه] به ویژه روشنگری پیدا کردم.

من بسیار علاقه مندم که راه هایی را که می توانیم با آنها همکاری کنیم ، کاوش کنم و دوست دارم درباره پروژه های شما در [نام شرکت آنها] بیشتر بشنویم. اگر در دسترس هستید ، آیا می توانیم زمانی را برای گپ زدن بیشتر در مورد این برنامه ریزی کنیم؟ من با زمان بندی انعطاف پذیر هستم و می توانم متناسب با برنامه شما تنظیم کنم.

از شما برای در نظر گرفتن این موضوع متشکرم ، و من مشتاقانه منتظر امکان همکاری با هم هستم.

با احترام ،

[امضا]

اگر آنها با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت داشته باشند:

کشف فرصت های جدید با [محصول/خدمات شما]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم از آخرین برخورد ما در [نام رویداد] خوب کار کنید! دیدار با شما در آخرین روز [روز هفته] و بحث در مورد چالش ها و ابتکارات فعلی خود در [نام شرکت آنها] بود. بر اساس مکالمه ما ، من معتقدم که [محصول/خدمات شما] می تواند ارزش قابل توجهی در پرداختن به برخی از چالش های ذکر شده ارائه دهد.

من این فرصت را دوست دارم که به شما یک راه حل مختصر در مورد چگونگی راه حل ما به طور خاص به تیم شما در [نام شرکت آنها] کمک کنم. آیا هفته آینده برای تماس سریع در دسترس هستید؟ من می توانم در مورد برنامه شما کار کنم و اطمینان حاصل کنم که برای شما مناسب است.

منتظر فرصتی برای کمک به [نام شرکت آنها] در دستیابی به اهداف خود با [سود خاص محصول/خدمات شما] است.

با احترام،

[امضا]

pro t ip: لحن خود را گرم و حرفه ای نگه دارید ، به گیرنده تعامل قبلی خود را یادآوری کنید و هدف پیگیری خود را به وضوح بیان کنید. مشخصات و زمینه جلسه خود را تنظیم کنید تا مکالمه خود را بهتر متناسب کنید و آن را شخصی تر کنید.

11. پس از تمدید قرارداد خود

برخی از چشم اندازها وقتی که زمان تمدید قرارداد خود ، نادیده گرفتن اولین ایمیل و حتی یادآوری های خودکار از سیستم ، شبح را انتخاب می کند.

[تجارت] برای تجدید قرارداد منعقد شده است

سلام [نام احتمالی]،

این [نام شما] از [نام شرکت شما] است. امیدوارم که یک هفته عالی داشته باشید.

آیا ایمیل من را در مورد قرارداد خود برای تمدید دریافت کرده اید؟ فقط در صورت ، من این را در صندوق ورودی شما قرار می دهم.

تاریخ تمدید قرارداد شما در [تاریخ] بود ، و دوره فیض به پایان می رسد.

من دوست دارم در مورد گزینه های جایگزین صحبت کنم. آیا صبح پنجشنبه برای یک تماس پانزده دقیقه ای در دسترس هستید؟

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : ممکن است به دلیل بودجه یا مسئله داخلی ، این چشم انداز آماده تجدید نباشد. با درخواست تماس نزدیک شوید تا بتوانید گزینه های جایگزین مانند یک بسته تنظیم شده را تنظیم کنید.

12. پس از ارسال نقل قول

به طور معمول ، شما یک نقل قول را از طریق ایمیل ارسال می کنید ، و اگر هیچ پاسخی دریافت نمی کنید ، پیگیری بسیار مهم است تا بتوانید دوباره تأکید کنید تا کارآیی راه حل خود را دوباره تأکید کنید.

نقل قول برای [محصول]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم هفته شما خوب پیش برود. آیا فرصتی پیدا کردید که به نقل قول من در تاریخ [تاریخ] ارسال شده باشید؟

هر چه زودتر نقل قول را تأیید کنم ، زودتر می توانیم تجارت شما را به [دستیابی به نتایج x] بدست آوریم.

من خوشحال می شوم که به هر سؤالی پاسخ دهم ، و در صورت نیاز به مذاکره مجدد برخی از شرایط ، می توانیم با یک تماس تلفنی تماس بگیریم. آیا جمعه برای شما کار می کند؟

متشکرم ،

[امضا]

Pro Tip : مانند مثال آخر ، چشم انداز ممکن است با یک نگه داشتن داخلی غیر منتظره روبرو شود. به آنها این فرصت را بدهید که از طریق برخی از شرایط و هزینه ها صحبت کنند و برای مذاکره باز باشند.

13. پس از ارسال نمونه های محصول

در برخی از صنایع ، مانند صنایع چاپ و تولید ، قبل از اینکه چشم انداز بتواند با یک نقل قول ، قرارداد یا خرید پیش برود ، نمونه محصول مورد نیاز است.

همیشه اگر به اولین ایمیل شما پاسخ ندادند – به خصوص اگر آنها یک مشتری شرکت هستند.

[نام شرکت شما] نمونه های محصول

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که تاکنون از نمونه های محصول لذت ببرید. من هفته گذشته برای شما ایمیلی شلیک کردم تا دمای خود را در نمونه ها بدست آورم و این کار را تا بالای صندوق ورودی شما می اندازم.

نمونه ها برای شما چگونه کار می کنند؟ من یک نمودار مقایسه برای محصولاتی که ارسال کردم گردآوری کرده ام:

[پیوند]

من [محصول] را به دلیل ویژگی آن که مربوط به چالش تجاری آنها است] توصیه می کنم.

آیا شما در مورد هر محصول اضافی کنجکاو هستید؟

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : اگر آنها پس از دریافت نمونه ها پاسخ نمی دهند ، ممکن است محصولات مناسب نباشند. برای آنها باز کنید تا نمونه های بیشتری بخواهید.

14. پیگیری بعد از یک آزمایش رایگان

یک آزمایش رایگان فرصتی عالی برای نشان دادن محصول SaaS شرکت شما و جلب توجه یک چشم انداز است. اگر دوره آزمایشی به پایان رسیده است و چشم انداز شما به ایمیل های شما پاسخ نمی دهد ، وقت آن است که وارد شوید.

در مورد [نام محصول] شما آزمایش رایگان

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که یک هفته عالی داشته باشید! فقط رسیدن به شما اطلاع دهید که آزمایش رایگان شما در تاریخ به پایان می رسد.

چگونه از نرم افزار لذت می برید؟ آیا به کسب و کار شما کمک کرده است [به نتایج x برسید]؟

اگر قبل از انتخاب به زمان بیشتری نیاز دارید ، این کاملاً قابل درک است. اگر دوست دارید یک آزمایش آزمایشی داشته باشید ، به من ایمیل بزنید و من با تیم محصول خود کار خواهم کرد تا یک هفته دیگر به شما برسم.

در ضمن ، من دوست دارم بشنوم که محصول برای شما چگونه کار کرده است. آیا بعد از ظهر چهارشنبه برای یک تماس 15 دقیقه ای در دسترس هستید؟

متشکرم ،

[امضا]

pro t ip : عدم پاسخ یک چشم انداز لزوماً به معنای “نه” نیست و اگر آنها یک آزمایش رایگان انجام دادند ، آنها به پیشنهاد شما بسیار علاقه مند هستند. اما ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشند. در صورت امکان یک پسوند ارائه دهید ، و همیشه سعی کنید یک تماس را برنامه ریزی کنید تا دریابید که آزمایش چگونه انجام می شود.

15. دنبال کردن بعد از چشم انداز از شما می خواهد که پیگیری کنید

مواقعی وجود داشته است که من به یک تصمیم گیرنده کلیدی در شرکتی که می خواستم برای آن کار کنم از طریق ایمیل برای من پرسیدم که آیا آنها استخدام شده اند. آنها به من باز می گردند و می گویند که در حال حاضر استخدام نشده اند ، اما من باید طی چند ماه پیگیری کنم تا ببینم اوضاع تغییر کرده است.

این می تواند در بازاریابی نیز اتفاق بیفتد. چشم انداز ممکن است به شما بگوید که آنها در حال حاضر قادر به خرید محصول شما نیستند ، اما شما باید طی چند ماه از طریق ایمیل ارسال کنید. پس از اتمام چند ماه ، ایمیلی برای آنها ارسال کنید که به نظر می رسد:

بازنگری بحث ما در مورد [محصول/خدمات]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم این پیام شما را خوب پیدا کند. چند ماه پیش ، ما در مورد پتانسیل [محصول/خدمات شما] برای کمک به [نیاز یا مشکل خاص] در [نام شرکت] بحث کردیم. شما پیشنهاد کردید که من در این زمان به بررسی امکانات فعلی برگردم.

من در حال دستیابی به این موضوع هستم که آیا اکنون ممکن است زمان بهتری برای بحث در مورد چگونگی بهره مندی [محصول/خدمات] شما [نام شرکت] باشد. ما اخیراً [ذکر هرگونه به روزرسانی یا ویژگی های جدید مربوط به نیازهای آنها] ، که فکر می کنم می تواند برای تیم شما مفید باشد.

لطفاً به من اطلاع دهید که آیا برای تماس سریع در مورد این موضوع در دسترس هستید. من مشتاق هستم که اولویت های فعلی شما را درک کنم و بررسی کنم که چگونه می توانیم راه حل هایی را ارائه دهیم که برای شما معنی داشته باشد.

منتظر بازخورد شما هستم.

با احترام،

[امضا]

نکته حرفه ای: یک لحن حرفه ای را حفظ کنید ، چشم انداز مکالمه قبلی خود را با آنها یادآوری کنید و با احترام به دنبال نیازهای فعلی و علاقه خود به محصول خود باشید.

16. پیگیری بعد از سکوت بعد از نشان دادن علاقه

شبح ، در حالی که غمگین و دلسرد کننده است ، در صنایع بازاریابی و فروش بسیار رایج است. بعضی اوقات ، یک چشم انداز ممکن است علاقه خود را به محصول شما نشان دهد که به طور ناگهانی سکوت کند. آنها ممکن است با چیزهای دیگر گرفتار شده باشند ، یا ممکن است دیگر بخواهند محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. شاید آنها محصول دیگری پیدا کنند که برای آنها مناسب تر باشد.

با این حال ، از آنجا که آنها به محصول شما ابراز علاقه کردند ، عاقلانه است که یک ایمیل پیگیری ارسال کنید تا مشخص شود که چرا آنها چیزی بیشتر نگفته اند و اگر هنوز علاقه مند به خرید محصول شما هستند.

امیدوارم همه چیز خوب باشد – یک چک سریع

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که شما خوب کار کنید. من متوجه شدم که ما از آخرین گفتگوی ما در مورد [محصول/خدمات] صحبت نکرده ایم و می خواستیم وارد شوید تا ببینید آیا فکر یا سؤال دیگری دارید یا خیر. من می فهمم که اولویت ها می توانند به سرعت تغییر کنند ، و من در اینجا هستم تا به هرگونه مسئله یا نگرانی های جدیدی که ممکن است داشته باشید کمک کنم.

اگر چیزی بیشتر وجود دارد ، باید بدانید که چگونه [محصول/خدمات] می تواند از [کاربرد خاص برای تجارت آنها] بهره مند شود ، من خوشحال می شوم که اطلاعات دقیق را ارائه دهم یا تظاهرات دیگری را در راحتی خود ترتیب دهم.

لطفاً به من اطلاع دهید که هنوز علاقه مند هستید یا نیازهای شما تغییر کرده است. در هر صورت ، من از توجه شما قدردانی می کنم و امیدوارم که به زودی از شما بشنوم.

با احترام،

[امضا]

نکته حرفه ای: مراقب باشید که به تغییر احتمالی گیرنده در شرایط احترام بگذارید و درب را برای برقراری ارتباط بیشتر باز نگه دارید ، خواه آنها ادامه مکالمه را انتخاب کنند یا نه.

17. دنبال کردن برای یافتن تماس صحیح

وقتی کار خود را در بازاریابی شروع کردم ، ارسال ایمیل به شخص اشتباه ، Forte من بود. من فهمیدم ، از آنجا که شخص در این شرکت کار می کرد ، آنها در موقعیتی خواهند بود که به من کمک کنند ، اما این به هیچ وجه اینگونه نیست. مردم معمولاً به درخواستی پاسخ نمی دهند که نمی توانند به آنها کمک کنند.

گاهی اوقات ، ممکن است پاسخی به ایمیل های خود (و پیگیری های خود) دریافت نکنید زیرا با شخص اشتباهی صحبت می کنید. اگر احساس می کنید شخصی که به آن ایمیل ارسال کرده اید شخص مناسبی نیست ، در پیگیری بعدی خود از آنها بخواهید. ذکر کنید که اگر آنها قادر به کمک به درخواست شما نیستند ، باید شما را به نقطه مناسب تماس ارجاع دهند.

درخواست سریع برای کمک

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم این پیام شما را خوب پیدا کند. من به تازگی در مورد [شرح مختصر درخواست اولیه] مطلع شدم ، اما مطمئن نیستم که آیا با شخص مناسب برای بحث در مورد این موضوع ارتباط برقرار می کنم.

آیا می توانید لطفاً مرا به تماس مناسب در [نام شرکت آنها] هدایت کنید که [بخش خاص یا منطقه خدمات مربوط به درخواست شما] را اداره می کند؟ اگر راحت تر است ، احساس راحتی کنید که این ایمیل را مستقیماً به آنها ارسال کنید.

از وقت و کمک شما متشکرم – من واقعاً از آن قدردانی می کنم!

با احترام،

[امضا]

pro t ip: مودب و سر راست باشید. ضمن احترام به زمان گیرنده ، آنچه را که شما نیاز دارید روشن کنید. این امر باعث می شود که گیرنده مستقیماً پاسخ دهد یا درخواست شما را به شخص مناسب ارسال کند.

18. دنبال کردن پس از پیگیری اولیه

گاهی اوقات ، ممکن است یک ایمیل پیگیری ارسال کنید و هنوز پاسخی دریافت نکنید. اما این بدان معنا نیست که شما باید تسلیم شوید. می توانید یک ایمیل پیگیری دوم ارسال کنید تا شخص ایمیل اولیه خود را یادآوری کنید و ممکن است این بار پاسخی دریافت کنید. آنها می گویند بار سوم جذابیت!

فقط در حال بررسی – [موضوع اصلی شما]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم این نت شما را خوب پیدا کند. من می خواستم یک بار دیگر با توجه به ایمیل های قبلی خود در مورد [موضوع یا درخواست خاص] یک بار دیگر لمس کنم. من می فهمم که چقدر شلوغ می تواند بدست آورد و فقط می خواستم اطمینان حاصل کنم که این شکاف از بین نمی رود.

من معتقدم [تکرار کننده ارزش یا ارتباط درخواست خود به نیازهای آنها را تکرار کنید] ، و من مشتاق شنیدن افکار شما در این باره هستم. اگر شخص دیگری در تیم شما وجود دارد که باید به جای آن با او ارتباط برقرار کنم ، لطفاً به من اطلاع دهید ، یا احساس راحتی کنید که این ایمیل را برای آنها ارسال کنید.

از وقت شما متشکرم ، و من مشتاقانه منتظر هر به روزرسانی هستم که ممکن است بتوانید ارائه دهید.

با احترام ،

[امضا]

یا می توانید از این الگوی استفاده کنید:

پیگیری سریع: [موضوع اصلی]

سلام [نام احتمالی]،

امیدوارم که شما خوب کار کنید. من می خواستم دوباره به این نتیجه برسم زیرا هنوز در مورد آخرین پیام من درباره [توضیحات مختصر در مورد موضوع اصلی] از شما نشنیده ام. من می فهمم که شما یک برنامه شلوغ دارید و ایمیل ها به راحتی می توانند از طریق ترک ها عبور کنند!

من مشتاق شنیدن افکار شما هستم و در مورد چگونگی حرکت به جلو با [اقدام یا تصمیم خاص] بحث می کنم. اگر این برای شما راحت تر است ، من همچنین می توانم یک تماس سریع را در دسترس داشته باشم تا همه چیز را به صورت حضوری انجام دهم.

لطفاً به من اطلاع دهید که آیا زمان بهتری وجود دارد یا شخص دیگری که باید با من تماس بگیرم تا به تسریع در روند کمک کنم. من از وقت شما قدردانی می کنم و منتظر پاسخ شما هستم.

با احترام ،

[امضا]

pro t ip: لحن خود را سبک و حرفه ای نگه دارید ، دوباره دلیل پیگیری خود را تکرار کنید و در را باز کنید تا ایمیل خود را به شخص دیگری هدایت کنید اگر گیرنده تماس صحیحی نباشد.

همیشه پس از پاسخگویی به ایمیل پیگیری ارسال کنید

فروشندگان سخت کار می کنند ، و دریافت پاسخ به ایمیل های ما باعث می شود احساس موفقیت کنیم. ما نمی خواهیم ایمیل های پیگیری زیادی ارسال کنیم ، اما آنها برای هدایت مکالمه به سمت یک معامله برنده بسته بسیار مهم هستند. تعدادی از این تاکتیک ها را در پیگیری های خود آزمایش کنید و تماشا کنید زیرا آنها در نرخ پاسخ شما تفاوت معنی داری دارند.

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در ژوئن 2018 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل