چگونه با هوش مصنوعی در حسابداری شروع کنیم؟

چگونه با هوش مصنوعی در حسابداری شروع کنیم؟

من ممکن است یک حسابدار نباشم، اما به عنوان یک شغل آزاد که امور مالی و پرداخت های مالیاتی تخمینی خود را مدیریت می کنم، درک می کنم که حسابداری چقدر می تواند خسته کننده باشد. وارد کردن داده ها به تنهایی می تواند ساعت ها از وقت من را بگیرد، به غیر از محاسبه و ثبت پرداخت های مالیاتی من.

حالا این کار را ده برابر کنید و پروژه‌های بیشتری مانند حساب‌های پرداختنی، تطبیق‌ها، و گزارش هزینه‌ها را اضافه کنید، و حسابدار شلوغی خواهید داشت که درگیر کارهای اداری است.

اینجاست که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند کمک کنند. هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده ها کار می کند، رفتار مشتری را پیش بینی کنید، در زمان صرفه جویی کنید و گردش کار موجود را بهبود بخشید که همه اینها بهینه سازی های مفیدی برای حسابداران هستند. طبق داده‌های Accounting Today، 59% از حسابداران از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا حدود 30 ساعت کار در هفته صرفه جویی کنند.

کشف کنید که چگونه می توانید از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای خود نیز استفاده کنید.

چگونه هوش مصنوعی می تواند به حسابداری کمک کند

گزارش دیگری از Accounting Today نشان داد که 70% از حسابداران معتقدند هوش مصنوعی بر شغل آنها تأثیر می گذارد. برخی معتقدند که به ایجاد شغل کمک می کند. اگر حسابداری هستید که هنوز مطمئن نیستید که هوش مصنوعی چگونه در نقش شما قرار می گیرد، در اینجا آمده است که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به متخصصان حسابداری و صاحبان مشاغل کوچک در زمینه حسابداری کمک کنند.

دقت را بهبود می بخشد

با توجه به حجم داده‌هایی که حسابداران باید به صورت روزانه مدیریت و پردازش کنند، همیشه خطر خطای انسانی با ورود دستی داده‌ها وجود دارد. و وارد کردن یک رقم اشتباه می تواند تفاوت بین کاهش هزینه ها یا هزینه های اضافی برای پرداخت مالیات باشد. بر اساس گزارشی از KPMG، 50٪ از رهبران مالی معتقدند ابزارهای هوش مصنوعی داده های دقیق و قابل اعتمادتری تولید می کنند.

ابزارهای حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت حجم زیادی از داده ها طراحی شده اند. آن‌ها می‌توانند موارد تکراری را شناسایی کنند، الگوها را شناسایی کنند و حتی به داده‌های تاریخی ارجاع دهند تا از صحت و ثبات در همه گزارش‌های مالی شما اطمینان حاصل کنند.

زمان را برای کارهای سطح بالا ایجاد می کند

Katie Ferro، CPA و میزبان Profits + Prosecco پادکست، به استفاده از هوش مصنوعی برای حسابداران در اپیزود اخیری که گوش دادم (قسمت 147 بود، برای هرکسی که می خواهد گوش کند). او اشاره می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند به حسابداران و حسابداران کمک کند تا کارهای پرمشغله خود را ساده کنند تا برای کارهای مهم‌تر مشتری وقت داشته باشند.

او می‌گوید: «از ما دائماً تحلیل‌های سطح بالا [از مشتریان] درخواست می‌کنیم که ظرفیت آن را نداریم». “اگر کتابها برای ما ساده شده و انجام می شد، پس ما چه کاری می توانستیم انجام دهیم؟”

مشتریان همیشه به حسابداران خود برای توصیه های استراتژیک و بینش نگاه می کنند. اما اغلب اوقات، کارهای دستی تکراری مانع از استراتژی‌سازی می‌شوند. اگر از هوش مصنوعی برای تکمیل وارد کردن داده‌ها و کارهای دستی استفاده می‌کنید، می‌توانید این فرصت را داشته باشید که از صفحه‌گسترده‌ها فاصله بگیرید و مستقیماً با مشتریان روی پروژه‌های سطح بالا کار کنید.

تجزیه و تحلیل داده

اندرو دانکل، مالک DotOneSix Automation، پیشنهاد می کند تجزیه و تحلیل داده ها یکی از بزرگترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای حسابداری سرعتی که هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را پردازش کند، نمای کلی و در زمان واقعی از سلامت مالی ارائه می‌کند.

او می‌گوید: «ثمره کم‌اهمیت هوش مصنوعی در حسابداری، توانایی آن در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از منابع متفاوت است. زمانی که تراکنش‌ها ثبت می‌شوند، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بلافاصله آن‌ها را تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی کنند و وضعیت مالی به‌روز و هشدارهایی را در مورد مسائل احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشکل ارائه دهند.

زمان صرف شده برای Admin را کاهش می دهد

یکی از بزرگترین نقاط فروش هوش مصنوعی قابلیت های اتوماسیون آن است. به طور متوسط، حسابداران 45٪ از زمان خود را صرف می کنند در مورد وظایف اداری مانند ورود داده ها، تولید گزارش ها و ارسال ایمیل به مشتریان، طبق گزارش Canopy. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند زمان صرف شده برای کارهای تکراری را با خودکار کردن آنها کاهش دهند.

نه تنها می‌توان از ابزارهای حسابداری هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها و ایجاد گزارش هزینه‌ها به‌طور خودکار استفاده کرد، بلکه می‌تواند برای ساده‌سازی ارتباطات بین شما و مشتریان یا تیم‌تان نیز استفاده شود. براساس گزارش اتوماسیون گردش کار وضعیت حسابداری Financial Cents، بیش از 50٪ از حسابداران می گویند که چند روز طول می کشد تا اسناد از مشتریان پس گرفته شود. از ارسال پیگیری‌ها گرفته تا عدم دریافت اطلاعات صحیح، انجام این فرآیند به صورت دستی زمان زیادی می‌برد.

دانکل می‌گوید: «هوش مصنوعی با خودکارسازی یادآورهای پرداخت و تنظیم ارتباطات بر اساس الگوهای قبلی مشتری، مطالبات دریافتنی را متحول می‌کند. “این رویکرد شخصی نه تنها کارایی را افزایش می دهد، بلکه تجربه مشتری را نیز بهبود می بخشد و چرخه جریان نقدی را سرعت می بخشد.”

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای حسابداری

اگر می‌خواهید کشف کنید که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به عملکرد حسابداری شما کمک کند، در اینجا برخی از بهترین ابزارهایی که امتحان کردم آورده شده است. از ابزارهای ویژه کار گرفته تا تمرین نرم افزار مدیریت با ادغام هوش مصنوعی، یک ابزار حسابداری هوش مصنوعی وجود دارد که برای هر نیازی ارزش کاوش را دارد.

1. Docyt

نرم افزار حسابداری هوش مصنوعی Docyt حسابداری بیدرنگ را در یک داشبورد یکپارچه ارائه می دهد. Docyt به‌طور فعال و غیرفعال داده‌ها را از چندین کانال جمع‌آوری می‌کند – به این معنی که در پس‌زمینه در حال اجرا است در حالی که می توانید روی وظایف مشتری در سطح بالا تمرکز کنید – و به طور خودکار آن را در جریان های کاری از پیش تعیین شده سازماندهی کنید. بهترین بخش این است که هوش مصنوعی 24/7 کار می کند و آشتی و به روز رسانی مداوم را ارائه می دهد. Docyt AI همچنین یک سیستم خودآموز است، به این معنی که حساب های مشتریان شما را یاد می گیرد و می تواند به راحتی تشخیص دهد که چیزی متفاوت است.

بهترین برای: شرکت‌های حسابداری که چندین مشتری را مدیریت می‌کنند از جمع‌آوری داده‌های غیرفعال ۲۴ ساعته Docyt بهره‌مند می‌شوند.

2. رسید AI

ردیابی هزینه ها برای صاحبان مشاغل کوچک و حسابداران به طور یکسان یک کار معمول است. با هوش مصنوعی رسید، می‌توانید به سادگی تصویری از رسید خود را آپلود کنید و هوش مصنوعی مراقبت خواهد کرد از بقیه ابزار اسکن رسید از پیامک و ایمیل برای پردازش و مدیریت رسیدها استفاده می کند و 97 درصد از زمان کاربران را صرفه جویی می کند. این ابزار با Xero و Quickbooks سازگار است تا بتوانید در عرض چند دقیقه رسیدهای خود را مستقیماً در نرم افزار حسابداری خود آپلود کنید.

بهترین برای: اگر مرتباً برای کسب و کار خود سفر می‌کنید و نیاز دارید هزینه‌ها را در حال حرکت پیگیری کنید.

3. Vic.Ai

Vic.AI یک ابزار حساب‌های پرداختنی است که فراتر از اتوماسیون و الگوهای اولیه است و از هوش مصنوعی برای فاکتورها را از انتها به انتها پردازش کنید. پس از ارسال فاکتور به پلتفرم، هوش مصنوعی تمام داده‌ها را استخراج و بررسی می‌کند و اگر همه چیز درست باشد، صورت‌حساب را به‌طور خودکار به گردش کار تأیید ارسال می‌کند.

آنچه من دوست دارم: Vic.AI با تمام ERP های اصلی سازگار است، بنابراین می توانید به طور یکپارچه آن را در جریان کاری فعلی خود ادغام کنید.

4. کربن

Karbon یک نرم‌افزار مدیریت عملکرد حسابداری با قابلیت‌های هوش مصنوعی است. این پلت فرم در ارتباط با همه افراد در شرکت حسابداری شما با افزایش دید در هر کار، پیشرفت می کند.

در حالی که هوش مصنوعی آن در حال حاضر در نسخه بتا است و ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهد، ویژگی‌های فعلی آن می‌تواند برای حسابدارانی که قبلاً از این پلتفرم استفاده می‌کنند یا در نظر دارند استفاده کنند مفید باشد. ابزار هوش مصنوعی Karbon می‌تواند مکالمات ایمیل را خلاصه کند، به شما کمک کند تا پیش‌نویس ایمیل بنویسید، و همزمان با پیشرفت در کارهای خاص، به‌روزرسانی‌های ایمیل خودکار را برای مشتریان ارسال کند.

آنچه من دوست دارم: این نرم افزار توسط کارشناسان صنعت حسابداری ساخته شده است و ویژگی های آن نشان دهنده چالش ها و نیازهای همه انواع حرفه ای حسابداری است.

5. سنت مالی

Financial Cents یک نرم‌افزار مدیریت عملکرد حسابداری با قابلیت‌های هوش مصنوعی است. این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند مدیریت گردش کار، مدیریت ظرفیت، اتوماسیون مشتری، و حتی ردیابی زمان را ارائه می‌دهد تا تیم‌های حسابداری بتوانند از سررسیدها و پروژه‌ها مطلع باشند.

مانند سایر ویژگی‌های پلتفرم، قابلیت‌های هوش مصنوعی آن برای بهبود بهره‌وری در سراسر شرکت شما طراحی شده‌اند. می‌توانید از ادغام ChatGPT Financial Cents برای ایجاد جریان کار و قالب‌های چک لیست، و همچنین ارتباط ساده مشتری با ایمیل‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید.

آنچه من دوست دارم: می توانید الگوهای ایمیلی که اغلب استفاده می شود را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

6. Botkeeper

Botkeeper یک راه حل حسابداری خودکار است که از هوش مصنوعی به کمک انسان برای حمایت از شرکت های حسابداری استفاده می کند. با وظایف حسابداری این پلتفرم به یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، اتوماسیون و تخصص حسابداران ارشد برای ارائه وظایف حسابداری مانند ورود داده ها و تطبیق ها متکی است.

Botkeeper یک راه حل مفید برای شرکت‌های حسابداری است که به دنبال افزایش مقیاس و ایجاد ظرفیت هستند، اما برای انجام این کار به پشتیبانی بیشتری نیاز دارد.

بهترین برای: حسابدارانی که علاقه مند به استفاده از هوش مصنوعی هستند اما خواهان اطمینان از لمس انسان هستند.

7. ChatGPT

من همیشه از موارد استفاده مختلف برای ChatGPT شگفت زده می شوم. در حالی که ابزار هوش مصنوعی معمولاً به عنوان یک پلت فرم برای تولید ایده ها و متن در نظر گرفته می شود، می توان از آن برای کارهای مرتبط با حسابداری مانند تجزیه و تحلیل داده ها و محاسبات نیز استفاده کرد. حسابداران می توانند از ChatGPT برای انجام هر کاری از محاسبه کسرهای استاندارد گرفته تا تجزیه و تحلیل مجموعه داده ها و شناسایی الگوها استفاده کنند.

ChatGPT همچنین می‌تواند در مواقعی که برای تهیه پیش‌نویس ایمیل به کمک نیاز دارید وارد عمل شود، که می‌تواند چیزی باشد که می‌توانید آن را برای استفاده در آینده کپی و جای‌گذاری کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک قطعه چک لیست ورود به مشتری حسابداری جدید است که از ChatGPT خواستم برای من ایجاد کند:

کلید این است که از دستورات مناسب استفاده کنید. ChatGPT فقط به اندازه اعلان‌هایی است که ارائه می‌دهید، بنابراین مهم است که در مورد خروجی‌ای که به دنبال آن هستید مشخص باشید. اگر ربات چت را با مجموعه داده خاصی ارائه دهید، فرمول دقیقی را که می‌خواهید از آن استفاده کند، و مشخص کنید که به دنبال آن هستید، ChatGPT می‌تواند یک دستیار مالی مفید باشد.

بهترین برای: اگر به دنبال ابزاری رایگان برای کشف مزایای هوش مصنوعی قبل از سرمایه گذاری در نرم افزار جدید هستید، می توانید به راحتی بدون هیچ تعهدی استفاده از ChatGPT را شروع کنید.

افزودن هوش مصنوعی به گردش کار

از بین تمام ابزارهای حسابداری هوش مصنوعی که امتحان کردم، Docyt مورد علاقه من است. از نحوه جمع‌آوری غیرفعال داده‌ها به‌صورت 24 ساعته و 7 ساعته خوشم می‌آید، در پس‌زمینه کار می‌کند تا داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند و در صورت مشکل، هشدارهای بلادرنگ ارسال کند. این می تواند به ویژه برای حسابداران و صاحبان مشاغلی مفید باشد که به طور روزمره مشغول کارهای سطح بالا هستند و به دنبال راهی برای حفظ اطلاعات مالی هستند.

من همچنین Receipt AI را به دلیل تخصص آن در کار خاص و در عین حال تکراری ارسال رسید برای ردیابی هزینه ها دوست دارم. Vic.AI همچنین ابزار خوبی برای اضافه کردن به پشته فناوری حسابداری شما است. با تمرکز روی حساب های پرداختنی، همراه با این واقعیت که با تمام ERP های اصلی ادغام می شود، می توانید به طور یکپارچه آن را به گردش کار فعلی خود اضافه کنید تا فرآیند صورتحساب کارآمدتر و دقیق تر شود.

برای اینکه بیشترین بهره را از ابزار حسابداری هوش مصنوعی خود ببرید، باید اهدافی را برای آنچه می خواهید به دست آورد داشته باشید. آیا به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند زمان صرف شده برای کارهای تکراری را کاهش دهید؟ به دنبال ابزاری باشید که وظایف یا فرآیندهایی را که بیشتر وقت خود را صرف آن‌ها می‌کنید، خودکار کند، مانند Receipt AI برای ردیابی هزینه‌ها.

یا اگر به دنبال راه بهتری برای حفظ اطلاعات مشتریان خود هستید تا بتوانید تجزیه و تحلیل های بهتری انجام دهید، یک نرم افزار مدیریت حسابداری با ویژگی های هوش مصنوعی انتخاب کنید که می تواند داده ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند.< /p>

شما همچنین باید قابلیت ها و محدودیت های ابزارهای هوش مصنوعی را درک کنید. قبل از اینکه نرم‌افزاری را برای افزودن به پشته فناوری حسابداری خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که ویژگی‌های هوش مصنوعی به نقاط دردناکی که دارید پاسخ می‌دهد. هوش مصنوعی در خودکارسازی وظایف، تجزیه و تحلیل داده ها و حتی تهیه پیش نویس ایمیل برای ارسال به مشتریان بهترین است، اما محدودیت های خود را نیز دارد.

به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی به دستورات متکی هستند. اگر اعلان‌هایی که ارائه می‌کنید به اندازه کافی خاص نیستند، ممکن است چند تلاش طول بکشد تا هوش مصنوعی آن را درست انجام دهد. ابزارهای هوش مصنوعی نیز چندان خلاقانه نیستند و نمی توانند استراتژی های سطح بالایی تولید کنند. به عنوان یک حسابدار با دانش عمیق در زمینه خود، ابزارهای هوش مصنوعی قادر به ارائه همان سطح تخصص مورد نیاز برای مشاوره به مشتریان در مورد استراتژی حسابداری آنها نیستند.

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، ابزارهای حسابداری که از آن استفاده می‌کنند نیز پیشرفت خواهند کرد. اگر می‌خواهید قبل از اینکه فناوری بیش از حد پیشرفته شود، با مزایای استفاده از هوش مصنوعی در جریان کاری خود آشنا شوید، از کوچک شروع کنید. با اعلام‌های ChatGPT بازی کنید یا از هوش مصنوعی برای انجام کارهای کوچک مانند نوشتن استفاده کنید پیگیری های ایمیل.

همچنین می‌توانید از یک پلت‌فرم همه کاره با هوش مصنوعی استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید ابزارهای بیشتری را به پشته فناوری خود اضافه کنید، اما می‌خواهید از طریق استفاده از هوش مصنوعی در گردش کار خود راهنمایی شوید، رفتن به این مسیر مفید است. .

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل