3 مرحله اساسی یک استارت آپ موفق

3 مرحله اساسی یک استارت آپ موفق

زمانی که من در دنیای تجارت شروع به کار کردم، استارت‌آپ‌ها نادر بودند و بسیار پرخطر در نظر گرفته می‌شدند. توسعه استارتاپ پیچیده، پرهزینه و نیازمند سرمایه و برنامه ریزی زیادی بود. در نتیجه، بیشتر شرکت‌ها بسیار آهسته رشد کردند – در بسیاری از صنایع، دهه‌ها طول کشید تا بتوانند جای پا یا سهم معقولی در بازار به دست آورند.

از آن زمان، دنیای استارت آپ ها منفجر شده است. به سرعت به امروز، و فرهنگ استارتاپ به عنوان یک راه اصلی برای ارائه محصولات یا خدمات نوآورانه، حل مشکلات، ایجاد ثروت، ایجاد شغل و پیشبرد اقتصاد شناخته می شود. به دلیل در دسترس بودن فناوری، تجربه و سرمایه، تقریباً هر کسی می تواند یک طرح تجاری ایجاد کند و یک شرکت راه اندازی کند.

بیایید یک قدم به عقب برگردیم و تعریف استارت‌آپ و توسعه استارت‌آپ را گسترش دهیم، مراحل کلیدی آن را مرور کنیم و در مورد مدت زمانی که استارت‌آپ یک استارت‌آپ است بحث کنیم. 

استارت آپ چیست؟

یک استارت‌آپ جدیدی است که معمولاً به عنوان یک مشکل ایجاد می‌شود برای یک بخش مشتری خاص اصطلاح «استارت‌آپ» به هر نوع سرمایه‌گذاری کارآفرینی اطلاق می‌شود که به سرعت ساخته شده است.

در دهه گذشته، من با صدها استارت آپ به عنوان مشاور کار کرده ام. ، سرمایه گذار، عضو هیئت مدیره و استراتژیست فروش. مانند همه کسب‌وکارها، استارت‌آپ‌ها مراحل رشدی را پشت سر می‌گذارند که می‌توان آن‌ها را برای اثربخشی تعریف و ارزیابی کرد.

یکی از مربیان من در دنیای استارتاپ، دیوید اسکوک، شریک عمومی در ماتریکس پارتنرز و یکی از اعضای اولیه هیئت مدیره در HubSpot است. طبق گفته دیوید، استارت‌آپ‌ها را می‌توان تعریف کرد توسط سه مرحله زیر:

  1. پیدا کردن مناسب محصول-بازار مناسب.
  2. یک مدل فروش قابل تکرار، سودآور و مقیاس پذیر ایجاد کنید.
  3. تجارت را افزایش دهید.

من مراحل را متفاوت نام‌گذاری می‌کنم، اما دسته‌های کلی مشابهی اعمال می‌شوند.

کارآفرینان به دلایل مختلف شرکت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند، برخی می‌خواهند پول زیادی به دست آورند، برخی دیگر می‌خواهند یک مشکل تجاری را حل کنند، و برخی فقط می‌خواهند برای خودشان کار کنند نه برای یک رئیس. صرف نظر از قصد کارآفرین، اکثر شرکت ها فرآیند مقیاس بسیار مشابهی را طی مراحل زیر دنبال می کنند.

1. ایده و شکل گیری کسب و کار.

این اولین قدم برای یک استارت‌آپ در مراحل اولیه محسوب می‌شود. در طول این مرحله، تیم موسس یک ایده ایجاد می کند و یک طرح تجاری مختصر برای توضیح برنامه ایجاد می کند. 

ایجاد یک استارت آپ موفق در سال 2022

  • نام شرکت
  • نشانی وب سایت یا دامنه
  • تاریخ ادغام

اکنون برای تثبیت اهداف اولیه کسب و کار خود، سؤالات زیر را بررسی کنید:

  1. آیا تمام وقت روی این تجارت کار می کنید؟ اگر نه، چرا که نه؟
  2. آیا دانش خاصی از دامنه دارید که به شما مزیت رقابتی برای ایجاد این شرکت بدهد؟
  3. چرا می خواهید این شرکت را راه اندازی کنید؟ به سوالات زیر توجه کنید: به دنبال حل چه مشکلی هستید؟ چرا الان می خواهید این مشکل را حل کنید؟ آیا به پیامدهای شخصی و حرفه ای تبدیل شدن به یک کارآفرین فکر کرده اید؟
  4. چه نوع شرکتی را می خواهید بسازید؟
  5. اهداف شرکت در 12 تا 24 ماه آینده چیست؟
  6. آیا شما یکی از بنیانگذاران دارید؟ نقش آنها چیست؟
  7. آیا طرح تجاری مختصری دارید که ساختار و رشد آینده کسب و کار شما را مشخص کند؟ این پست را بررسی کنید برای دستورالعمل‌های گام به گام درباره ایجاد یک طرح تجاری.
  8. آیا سه مشاور را شناسایی کرده‌اید که می‌توانید به صورت دوره‌ای با آنها ملاقات کنید و به شما در مقیاس‌بندی کمک کنند؟
  9. وقتی مفهوم شرکت را برای دستیابی به اهداف تعریف شده اثبات کردید، چگونه متوجه خواهید شد؟ چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید؟
  10. آیا برای کار تمام وقت در شرکت به سرمایه دسترسی دارید؟

هدف از این مرحله این است که آنچه را که قرار است انجام دهید و مزیت رقابتی شرکت را مشخص کنید، فرضیات اساسی را اصلاح کنید و شروع به جذب مشتری کنید. انتخاب تیم راه‌اندازی اصلی، ساختن یک وب‌سایت، و فروش و ارائه محصول یا خدمات به ندرت در زندگی واقعی آن‌طور که فکر می‌کنید در طرح کسب‌وکارتان جواب می‌دهد.

این مرحله جایی است که شرکت ثابت می‌کند بازاری برای محصول یا خدماتی که شرکت تولید می‌کند وجود دارد، که آنها می‌توانند در بازار مذکور رقابت کنند و برای اجرا درآمد کسب کنند.

2. اثبات مفهوم.

مرحله بعدی اثبات مفهوم یا مرحله به دست آوردن کشش است. این زمانی است که یک شرکت شروع به اصلاح ایده اولیه خود و ایجاد یک تجارت قابل پیش بینی و پایدار می کند.

مرحله اثبات مفهوم معمولاً شامل ایجاد بهبودهای لازم در محصول و پر کردن خط محصول است. از درون شرکت، این زمانی است که بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دنبال رشد تیم‌های فروش و بازاریابی خود هستند، شخصیت مشتری ایده‌آل را بر اساس محصول بهبودیافته خود انتخاب می‌کنند و فرهنگ شرکتی را تعریف می‌کنند که مزیت پایداری را ارائه می‌دهد.

این مرحله همچنین معمولاً شامل یک دور اولیه از بودجه بین 1 تا 2 میلیون دلار برای تأمین مالی آن رشد است. هدف این مرحله، به دست آوردن یک پایه خوب برای نشان دادن این است که شرکت می‌تواند طرح تجاری خود را اجرا کند و به رشد و حفظ یک پایگاه مشتری مستحکم نزدیک‌تر می‌شود.

3. گسترش کسب و کار.

مرحله نهایی یک استارت آپ، اثبات مدل کسب و کار یا مرحله ارتقاء است. اینجا جایی است که یک شرکت نوپا گروه اصلی کارآفرینان را می گیرد، سرمایه اضافی اضافه می کند و به رشد شرکت در مقیاس انتقال می دهد.

بسته به کسب‌وکار، این امر می‌تواند مستلزم افتتاح دفاتر اضافی، افزودن پیشنهادات اضافی به خط تولید و ایجاد یک تیم توسعه باشد. در طول این مرحله راه‌اندازی، باید داده‌های کافی برای بیان واضح مزیت رقابتی وجود داشته باشد و نشان دهد که چگونه می‌توان از این مزیت برای مشتریان گسترده‌تر استفاده کرد.

این مرحله معمولاً شامل یک دور سرمایه‌گذاری سری A است که توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز رهبری می‌شود که راهنمایی و پشتیبانی می‌کند تا به شرکت کمک کند تا به یک نهاد مستقر و پایدار تبدیل شود.

صرف نظر از اینکه استارت‌آپ شما در چه مرحله‌ای در حال توسعه است، ممکن است از خود بپرسید که تا چه زمانی استارت‌آپ شما همچنان به عنوان یک استارت‌آپ در نظر گرفته می‌شود — اجازه دهید در زیر به این موضوع بپردازیم. 

چه مدت کسب و کارها به عنوان یک استارت آپ در نظر گرفته می شوند؟

این سوال که چه مدت یک استارت آپ به عنوان یک استارت آپ در نظر گرفته می شود، از ابتدای پیدایش استارت آپ ها مطرح شده است. 

هرچند که خوب است، هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد، اما برخی تلاش کرده‌اند راه‌حل‌هایی برای این سوال ارائه دهند، مانند الکس ویلهلم در TechCrunch، که 50-100-500. ویلهلم می گوید که کسب و کار شما دیگر یک استارت آپ در نظر گرفته نمی شود اگر: 

  • شما 50 میلیون دلار دارید rel=”venoprunk” rate /a> (12 ماه پیش)،
  • 100 کارمند یا بیشتر،
  • کسب و کار شما بیش از 500 میلیون دلار ارزش دارد، چه بر روی کاغذ و چه موارد دیگر. 

دیگران به مواردی مانند تناسب محصول با بازار، رشد و طرز فکر کلی شرکت اشاره می کنند. 

تناسب بازار

از آنجایی که اکثر استارت آپ ها به دنبال ایجاد اختلال در بازار با محصول یا خدماتی هستند که به طور منحصر به فرد مشکلات مشتری را حل می کند، موفقیت همیشه تضمین شده نیست. با این حال، هنگامی که محصول شما فضایی در بازار داشته باشد و به طور مداوم باعث فروش شود، کسب و کار شما با نیاز به آنچه ارائه می‌دهید تایید می‌شود و دیگر سعی نمی‌کنید در بازار جا بیفتید. 

در اصل، شما به تناسب محصول با بازار دست یافته اید و دیگر تازه راه اندازی نمی کنید.

رشد

فرض کنید کسب و کار شما تنها بر اساس تعریف کسب و کار شما از مقیاس (مانند درآمدزایی قابل توجه، کارمندان بیشتر، چندین دور تامین مالی، توسعه و غیره) با موفقیت رشد کرده است. در این صورت، ممکن است دیگر یک استارت‌آپ نباشید، زیرا با تعریف بالا از یک استارت‌آپ همسو شده‌اید: یک سرمایه‌گذاری کارآفرینانه که برای مقیاس ساخته شده است.

ذهنیت

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام طبقه بندی کسب و کار خود در نظر بگیرید، طرز فکر شما پس از یک دوره معین است.

ذهنیت استارت‌آپ در تلاش برای رشد سریع کسب‌وکارتان به سمت استراتژی‌هایی تغییر می‌کند که به شما در حفظ رشد در طول زمان کمک می‌کند (مانند حفظ مشتری و وفاداری) نشانه‌ای از تغییر ذهنیت تجاری شماست. 

اتخاذ شیوه‌های تجاری استاندارد مانند ایجاد دپارتمان‌های خاص با افراد تعیین‌شده، زیرا بیشتر استارت‌آپ‌ها همیشه سرمایه یا حتی زمان لازم برای انجام این کارها را ندارند.

برای شما

در کل، توسعه یک استارت آپ می تواند دشوار باشد. اگر می‌خواهید این فرآیند را شروع کنید، HubSpot برای استارت‌آپ‌ها منابع مفیدی برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ در حین حرکت در مسیر رشد شرکت‌هایشان دارد. تا یاد بگیرید چگونه HubSpot را از یک استارت آپ به یک شرکت عمومی تبدیل کردیم.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل