نحوه دریافت مجوز ملکی در 8 مرحله

نحوه دریافت مجوز ملکی در 8 مرحله

بنابراین، شما تصمیم گرفته اید که یک مشاور املاک و مستغلات شوید؟ تبریک می گویم! وقت آن است که دست به کار شوید. تا سال 2023، بیش از 1.5 میلیون مشاور املاک در ایالات متحده وجود داشت. عددی که از زمان جنون بازار مسکن در سال 2021. چگونه می توان مجوز ملکی دریافت کرد و وارد عمل شد؟

فرآیند، مدارک تحصیلی، هزینه، و جدول زمانی برای تبدیل شدن به یک نماینده از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، بنابراین مهم است که بدانید دقیقاً برای شروع این حرفه هیجان انگیز چه چیزی لازم است. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در طول مسیر انتظار داشته باشید، به شما معرفی می کنیم. بیایید برای شروع فروش املاک و مستغلات آماده شویم.

پرش به:

فروش املاک و مستغلات به دلیل انعطاف پذیری، استقلال و البته – پرداخت، شغلی جذاب برای بسیاری از افراد است. مشاوران املاک به طور متوسط ​​حقوقی نزدیک به میانگین کمی بیشتر از 80 هزار دلار. با این حال، عملاً هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که یک مشاور املاک می تواند به دست آورد وجود ندارد. هنگامی که یک مشاور املاک و مستغلات شرایط صدور مجوز را در ایالت خود تکمیل می کند، آسمان واقعاً محدودیت است.

آلیسیا ترنر Realtor این توصیه را به ماموران جدید ارائه می دهد: “موفقیت یک شبه اتفاق نمی‌افتد، پس متعهد و پایدار بمانید – قطعا نتیجه خواهد داد!”

نحوه دریافت مجوز املاک

1. در مورد الزامات مجوز و آموزش ایالت خود تحقیق کنید.

ابتدا، یاتاقان خود را دریافت کنید. الزامات دوره های پیش از صدور مجوز و برنامه های صدور مجوز در هر ایالت متفاوت است. با کمیسیون املاک خود مشورت کنید تا بفهمید برای دریافت مجوز شما چه چیزی لازم است.

بیشتر ایالت ها نیاز دارند:

  • تحصیل در سطح کالج در مورد اصول اولیه املاک و مستغلات از جمله عنوان، اسناد، قراردادها، و مالکیت دارایی
  • اقامت دائم در ایالت درخواست مجوز
  • حداقل سن 18 سال یا بیشتر
  • بررسی سابقه کیفری

کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین در دسترس هستند، اما دوره ها و مدرسه شما باید توسط مرجع صدور مجوز املاک و مستغلات ایالت شما تأیید شود. قبل از اینکه هزینه یک مدرسه املاک و مستغلات را بپردازید، مطمئن شوید که توسط ایالت شما معتبر و تایید شده است.

مجوز مجوز املاک و مستغلات

اگر از قبل یک نماینده املاک دارای مجوز هستید که در خطوط ایالتی در حال تردد هستید، ببینید ایالت جدید شما قرارداد متقابل با ایالتی که مجوز شما در آن صادر شده است. اگر یک قرارداد متقابل وجود داشته باشد، ممکن است قبلاً شرایط پیش از صدور مجوز را برآورده کنید. این بدان معنا نیست که در ایالت جدید خود نیازی به مجوز ندارید – اما ممکن است بتوانید یک یا دو مرحله از فرآیند صدور مجوز را نادیده بگیرید.

به عنوان مثال، آیداهو قراردادهای متقابل با وایومینگ، اورگان و مونتانا دارد. اگر مجوز املاک آیداهو دارید، اگر برای دریافت مجوز در یکی از سه ایالت دیگر درخواست می دهید، نیازی به گذراندن دوره های پیش مجوز املاک ندارید. با این حال، شما باید در بخش‌های خاص ایالتی از امتحان در وایومینگ، اورگان، و مونتانا شرکت کنید.

بخش‌های دیگر کشور نیز قراردادهای متقابل دارند — بخوانید این راهنما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قراردادها اگر مایلید مجوز املاک و مستغلات خود را در سراسر خطوط دولتی دریافت کنید.

اگر مدرک املاک و مستغلات دارید یا اگر وکیل دارای مجوز هستید، ممکن است شرایط پیش از صدور مجوز نیز کمتر باشد.

2. الزامات آموزشی را تکمیل کنید.

تبدیل شدن به یک مشاور املاک نیازمند زمان و سرمایه گذاری مالی است. این بدان معناست که قبل از شروع باید بدانید چه منابعی را برای بودجه بندی نیاز دارید.

به عنوان مثال، برخی از مدارس پیش از صدور مجوز برای تعدادی کلاس در طول چند هفته تشکیل جلسه می دهند، در حالی که برخی دیگر به شما امکان می دهند با سرعت خود دوره ها را طی کنید. بدانید چه گزینه هایی دارید و گزینه ای را انتخاب کنید که برای سبک زندگی و برنامه شما مناسب است. به همین ترتیب، هزینه دوره های پیش از صدور مجوز در هر مدرسه و ایالت متفاوت است، اما شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 200 تا 1000 دلار برای دوره های خود بپردازید. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد تعداد ساعاتی که هر ایالت برای آموزش پیش نیاز برای مجوز املاک و مستغلات نیاز دارد آورده شده است:

3. برای آزمون صدور مجوز املاک در ایالت خود اقدام کنید.

وقتی با اطلاعاتی که در دوره‌های املاک خود آموخته‌اید احساس راحتی کردید، وقت آن است که برای شرکت در آزمون اقدام کنید. این مرحله معمولاً مستلزم پرداخت هزینه درخواست و ثبت نام در آزمون از طریق شخص ثالث است، مانند امتحانات PSI .

بسیاری از ایالت ها از شما نمی خواهند که قبل از درخواست برای امتحان، تمام ساعات آموزشی مورد نیاز خود را تکمیل کرده باشید. این می‌تواند زمان دریافت مجوز را افزایش دهد زیرا می‌توانید ساعات اعتبار خود را در حالی که منتظر تأیید درخواست امتحان خود هستید تکمیل کنید.

توجه: این مرحله را با درخواست برای مجوز خود اشتباه نگیرید – این کار را پس از قبولی در آزمون صدور مجوز املاک انجام خواهید داد.

4. امتحان مجوز دولتی خود را قبول کنید.

به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، درست است؟ دلیلی وجود دارد که هر ایالت قبل از شرکت در آزمون مجوز املاک و مستغلات به آموزش نیاز دارد. با اطمینان از آمادگی کافی برای امتحان، شانس قبولی شما بسیار بیشتر از حدس زدن شما در آزمون است.

این آزمون شامل تقریباً 100 سؤال چند گزینه ای است و اصول و قوانین ملی و ایالتی را پوشش می دهد. در حالی که حداقل امتیاز برای قبولی در هر ایالت متفاوت است، بسیاری از آنها حداقل به 70 درصد امتیاز برای کسب مجوز نیاز دارند. آزمون صدور مجوز بین 1.5 تا 3.5 ساعت طول می کشد. برای پرداخت هزینه امتحانی بین 15 تا 100 دلار آماده باشید.

مطمئن شوید که رونوشت رسمی املاک و مستغلات یا گواهی پایان دوره از مدرسه خود و یک کپی از نمره امتحان خود را برای درج در درخواست مجوز املاک خود دریافت کرده اید – که ما را به مرحله بعدی می رساند…

5. برای مجوز املاک خود اقدام کنید.

هنگامی که امتحان را با موفقیت پشت سر گذاشتید، باید نتایج آزمون، درخواست مجوز و هزینه درخواست خود را ارسال کنید. هزینه درخواست مجوز بین 50 تا 250 دلار هزینه خواهد داشت و ممکن است از شما خواسته شود که یک بررسی پیشینه انجام دهید که بین 40 تا 100 دلار هزینه دارد.

کمیسیون املاک و مستغلات ایالت خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا قبل از درخواست باید بیمه خطاها و خطاها (E&O) داشته باشید. بیمه E&O از عوامل املاک و مستغلات در برابر خسارات مالی و شکایت هایی که در نتیجه کار ملکی آنها تنظیم می شود محافظت می کند. گاهی اوقات، کارگزاری شما بیمه E&O را به شما می فروشد. اگر نه، ممکن است لازم باشد قبل از ارسال درخواست، آن را دریافت کنید.

در هر ایالت، برای درخواست مجوز املاک و مستغلات، باید حداقل 18 سال داشته باشید و مدرک GED یا دیپلم دبیرستان داشته باشید. همچنین، شما باید مجوز کار در ایالات متحده را داشته باشید، و بسیاری از ایالت ها از شما می خواهند که ساکن داخل ایالت باشید.

زمانی که درخواست خود را ارسال کردید، پردازش مجوز شما بین یک هفته تا دو ماه طول می کشد.

6. یک کارگزاری املاک پیدا کنید.

شما مجوز خود را دارید. عالی! اما این ممکن است به این معنی نباشد که می توانید فوراً فروش خانه را شروع کنید. اکثر ایالت ها از شما می خواهند که با یک دلال املاک کار کنید که دو تا سه سال اول شما را به عنوان نماینده حمایت می کند.

کارگزاری املاک و مستغلات به سادگی یک آژانس یا دفتری است که در آن کارگزاران املاک کار می کنند. از آنجایی که احتمالاً برای کسب درآمد به کارگزاری نیاز خواهید داشت، بهتر است قبل از فارغ التحصیلی از دوره آموزشی خود یک کارگزار پیدا کنید. در اینجا چند نکته برای انتخاب کارگزاری وجود دارد:

سه نوع کارگزاری

کارگزاری که برای آن کار می‌کنید، نوع و حجم کاری که انجام می‌دهید، آموزش و راهنمایی که دریافت می‌کنید و فرهنگ شرکتی که هر روز بخشی از آن هستید را تعیین می‌کند. در اینجا سه ​​نوع رایج کارگزاری وجود دارد:

1. امتیازات ملی

فرانچایزهای ملی مانند Keller Williams Realty، RE/MAX LLC، و Coldwell Banker آموزش ساختاریافته، شناسایی فوری نام و منابع بیشتری را برای نمایندگان جدید ارائه می دهند.

2. کارگزاری به سبک بوتیک

کارگزاری‌های کوچکتر یا محلی ممکن است آموزش شخصی و فضای بیشتری برای رشد و پیشرفت ارائه دهند.

3. کارگزاری های مجازی

SaaS — یا نرم افزار به عنوان سرویس — نوع جدیدی از کارگزاری املاک و مستغلات را به وجود آورده است که کاملاً آنلاین است. مزایای کار با یک کارگزاری مجازی شامل تقسیم کمیسیون بالاتر (در ادامه در مورد آن بیشتر است)، هزینه های پایین میز (اجاره میز که به کارگزاری خود می پردازید) و فناوری بهتر است.

فرهنگ شرکت

شما باید دوست داشته باشید که کجا و با چه کسی کار می کنید، بنابراین در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بپرسید:

  • آیا کارگزاری به دوره ها یا آموزش های اضافی نیاز دارد؟
  • آیا برنامه راهنمایی برای نمایندگان جدید ارائه می دهند؟
  • آیا به ساعت‌ها “زمان طبقه” نیاز دارند یا برای سایر نمایندگان کار می‌کنند؟
  • سرنخ ها چگونه توزیع می شوند؟
  • آیا از شما خواسته می شود که همه بازاریابی خود را انجام دهید؟

سه نوع متداول ساختار کمیسیون

قبل از پذیرش پیشنهاد از سوی کارگزاری، مطمئن شوید که ساختار کمیسیون آنها را درک کرده اید. در اینجا سه ​​ساختار رایج وجود دارد:

1. طرح های تقسیم سنتی

شما 50 درصد از کمیسیون را دریافت می کنید و کارگزاری شما نیمی دیگر را دریافت می کند. این طرح‌ها معمولاً با هزینه‌های پایین یا بدون هزینه میز همراه هستند.

2. طرح های با تقسیم بالا

شما درصد بالاتری از کمیسیون دریافت می‌کنید – از 70٪ تا 100٪ – اما این طرح‌های کمیسیون معمولاً با هزینه‌های بالای میز ماهانه همراه هستند.

3. طرح های ترکیبی

این طرح‌ها ویژگی‌های دو پلن ذکر شده در بالا را ترکیب می‌کنند. طرح‌های ترکیبی معمولاً در ابتدای سال 70 درصد تقسیم به نمایندگان ارائه می‌دهند و زمانی که نمایندگان به اهداف پولی خاصی برسند، این نرخ را تا 100 درصد افزایش می‌دهند.

به‌علاوه، برخی از حق رای‌های بزرگ‌تر «هزینه حق امتیاز» را از 5٪ تا 8٪ دریافت می‌کنند. از کارفرمایان بالقوه بپرسید که آیا هزینه‌های اضافی از کمیسیون شما برداشته می‌شود، تا دقیقاً متوجه شوید برای چه چیزی ثبت‌نام می‌کنید.

7. به انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) بپیوندید.

شما مجوز خود را به دست آورده اید و یک کارگزاری حامی پیدا کرده اید، بنابراین یک مشاور املاک هستید، درست است؟ هنوز (نوعی) اشتباه است. اگرچه از نظر قانونی ضروری نیست، باید به انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) بپیوندید تا با خودتان تماس بگیرید. یک مسکن ®.

اگر می‌خواهید در اکثر خدمات فهرست‌بندی چندگانه (که به عنوان MLS نیز شناخته می‌شود) شرکت کنید که به شما امکان می‌دهد لیست‌های سایر املاک را مشاهده کنید، این نام نیز لازم است.

اگر عضو NAR نیستید، مدعی عنوان نماینده املاک هستید و از نظر قانونی قادر به کار در این زمینه هستید، اما پتانسیل درآمد شما بدون دسترسی به MLS محدود است.

8. مجوز خود را مرتباً تمدید کنید.

دریافت مجوز املاک کار بسیار زیادی است، پس فراموش نکنید که آن را تمدید کنید. الزامات ایالت خود را بررسی کنید تا ببینید مجوز شما چه زمانی منقضی می شود. این معمولاً هر دو یا چهار سال یکبار است.

بسیاری از ایالت‌ها از نمایندگان می‌خواهند که تعدادی از ساعات دوره را تکمیل کنند تا واجد شرایط تمدید شوند – بین 8 تا 90 ساعت دوره هر چند سال یکبار. این دوره های اضافی تضمین می کند که شما در مورد بازارها و مقررات ملی و ایالتی در حال تحول به روز هستید.

با اداره مجوز ایالت خود تماس بگیرید تا شرایط تمدید آنها را بیاموزید تا 90 ساعت دوره آموزشی را در چهار روز قبل از انقضای مجوز خود در نظر نگیرید.

سؤالات متداول مجوز املاک

1. درآمد مشاوران املاک چقدر است؟

طبق آمار اداره کار ایالات متحده، نمایندگان املاک به طور متوسط ​​83886 دلار درآمد داشتند.

2. چه مدت طول می کشد تا یک مشاور املاک دارای مجوز شوید؟

بسته به الزامات صدور مجوز املاک و مستغلات در ایالت شما، که معمولاً شامل بیش از 40 تا 150 ساعت آموزش رسمی و مطالعه و شرکت در آزمون صدور مجوز است، ممکن است بین سه تا شش ماه طول بکشد تا هدف یک مجوز املاک و مستغلات کسب کنید.

3. هزینه پروانه املاک چقدر است؟

هزینه مجوز املاک و مستغلات بسته به جایی که دوره آموزشی مورد نیاز خود را می گذرانید می تواند متفاوت باشد، که می تواند از 300 تا 1000 دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این، درخواست مجوز املاک و مستغلات، انگشت نگاری و بررسی پیشینه، و هزینه های آزمون مجوز دولتی معمولاً بین 100 تا 200 دلار برای شما هزینه دارد، بنابراین باید در مجموع 500 تا 1200 دلار بودجه داشته باشید.

4. آیا می توانم مجوز ملکی را به صورت آنلاین دریافت کنم؟

بله، برخی از ایالت ها دوره های آنلاین برای تکمیل پیش نیازهای شما دارند. با این حال، اکثر ایالت‌ها نیاز دارند که امتحان شخصاً از طریق ارائه‌دهنده آزمون شخص ثالث انجام شود.

5. در آزمون پروانه املاک کجا شرکت کنم؟

بسته به ایالت شما، شهرها و مراکز آزمایشی مشخصی وجود دارد که می‌توانید در آنها در آزمون مجوز املاک شرکت کنید. هنگامی که برای شرکت در آزمون درخواست دادید، کمیسیون املاک محلی شما این جزئیات را در اختیار شما قرار می دهد.

6. تفاوت بین یک مشاور املاک و یک مشاور املاک چیست؟

یک نماینده املاک و مستغلات یک متخصص فروش املاک دارای مجوز است که توسط ایالتی که در آن کار می کند به رسمیت شناخته می شود. AREALTOR یک اصطلاح علامت تجاری است که برای توصیف یک نماینده املاک دارای مجوز که در انجمن ملی مشاوران املاک پذیرفته شده است استفاده می شود. فقط کسانی که عضو NAR هستند می توانند مشاور املاک در نظر گرفته شوند.

مجوز املاک شما در دسترس شماست

تبدیل شدن به یک مشاور املاک تصمیم بزرگی است که به زمان، توجه و تعهد نیاز دارد. اما نتیجه، پتانسیل کسب درآمد تقریبا نامحدود و امکان اینکه روزی رئیس خود شوید – دو موردی است که بسیاری از فروشندگان را وادار می کند. به نظر چیزی شبیه چیزی است که به آن علاقه دارید؟ همین امروز شروع کنید.

این مقاله مشاوره حقوقی ندارد. مراحل مورد نیاز برای دریافت مجوز املاک ممکن است از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد، بنابراین باید از مشاوره حقوقی خود برای اطمینان از پیروی از روند صحیح استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل