کسب و کار

چگونه Dropshipping را شروع کنیم – هر آنچه که باید بدانید

چگونه Dropshipping را شروع کنیم – هر آنچه که باید بدانید

«dropshipping» را در YouTube جستجو کنید، تصاویر کوچکی از اینفلوئنسرهای خندان به شما نشان داده می‌شود که تلفن‌هایی را در دست دارند که داشبورد تجارت الکترونیک آنها را نشان می‌دهند. هر یک نمودار روند صعودی و ارقام فروش غیرقابل قبولی را نشان می دهد: 50 هزار دلار در ماه، 100 هزار دلار تنها در 6 هفته، کل فروش به میلیون ها. ممکن است از شما بخواهد این ادعاها را تأیید کنید و به یک ردیاب فروش که احتمالاً اعداد خیره کننده مشابهی را نشان می دهد. به نظر می‌رسد یک طرح مضحک برای ثروتمند شدن سریع است که شخصی در گروه فیس‌بوک محله شما دستفروشی می‌کند. اما اینطور نیست. 

how to start dropshipping

Dropshipping یک مدل کسب و کار تجارت الکترونیک ساده و 100 دلار است. صنعت B+ با انبوهی از داستان های موفقیت اصلی (معتبر). بخشی از جذابیت این است که در دسترس است. شما می توانید فقط با یک لپ تاپ و اتصال به اینترنت راه اندازی شوید، به این معنی که dropshipping برای کارآفرینان تمام وقت، عشایر دیجیتال و والدینی که در خانه می مانند به طور یکسان قابل اجرا است. گفته شد، هشدار داده شود. درست مانند سرمایه‌گذاری در کریپتو، ورق زدن خانه‌ها، و دیگر طرح‌های «بی احمقانه»، موفقیت دراپ‌شیپینگ لزوماً آسان نیست – و بسیاری تلاش کرده‌اند و شکست خورده‌اند. 

ما توصیه‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند از دام‌ها اجتناب کنید و کسب‌وکار موفق dropshipping خود را شروع کنید. 

Download Now: Ecommerce Planning Templates + Kit

Dropshipping چیست؟

Dropshipping روشی برای انجام سفارش است که در آن محصولات مستقیماً از سازنده برای مشتری ارسال می‌شوند. برخلاف سایر مشاغل تجارت الکترونیک، خرده فروشان dropshipping صاحب انباری پر از موجودی نیستند. در واقع، آنها ممکن است هرگز به محصولی که می فروشند دست نزنند. 

Dropshipping Process

طرفداران

خرده‌فروشان Dropshipping فقط پس از پرداخت هزینه توسط مشتری، کالاها را از تولیدکنندگان سفارش می‌دهند. این بدان معناست که می توانید بدون سرمایه یا ریسک زیاد شروع به کار کنید. مدل dropshipping همچنین تست محصولات جدید در بازار را ارزان و آسان می کند.

Dropshipping یک روش انجام از راه دور است، به این معنی که می توانید کسب و کار خود را از یک کافه ساحلی در بالی، زیرزمین والدین خود یا روی میز آشپزخانه بین وانت های مدرسه اداره کنید. 

یکی دیگر از نکات مثبت مقیاس پذیری است. هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه اندازی شد و محصولی دارید که می فروشد، در تئوری می توانید به تعداد واحدهایی که کارخانه می تواند تولید کند، بفروشید. اگر به آن مرحله برسید، جام مقدس را خواهید داشت: درآمد غیرفعال می توانید پاهای خود را بالا بگذارید و شاهد افزایش سود باشید یا می توانید به آزمایش محصولات ادامه دهید و تجارت خود را گسترش دهید. 

معایب

Dropshipping بسیار رقابتی است و نوع محصولاتی که برای این مدل مناسب هستند اغلب به راحتی قابل کپی کردن هستند. کسب‌وکارها همیشه به دنبال محصولاتی با تقاضای اثبات شده هستند – اگر دمی از موفقیت شما به دست بیاورند، می‌توانید خود را در یک رقابت قیمتی به پایین بیابید که سود شما را از بین می‌برد.

به احتمال زیاد محصولات را از چین تهیه خواهید کرد، که به معنی ارسال و بازده گران و کند است. بنابراین حاشیه ها اغلب کم است. سفارش از راه دور همچنین کنترل خرده فروشان را بر محصول محدود می کند. تأخیر، کیفیت پایین، و مشکلات قانونی (مانند مالکیت معنوی دزدیده شده) مسائل رایج هستند.

چقدر می توانید از dropshipping درآمد داشته باشید؟

عواملی مانند روابط، تجربه، انتخاب محصول و بازاریابی همگی در میزان درآمد شما به عنوان یک dropshipper نقش دارند.

برای روشن کردن احتمالات، با سه dropshipper مختلف ارتباط برقرار کردیم تا موفقیت آنها را با این روش ارزیابی کنیم:

Andreas König و Alexander Pecka

Andreas König و یکی از بنیانگذاران Alexander Pecka کسب و کار dropshipping خود را راه اندازی کردند، PA & KA تجارت تجاری، با 8 هزار دلار در سال 2017. مانند بسیاری از dropshipper ها، آنها جزئیات موفق ترین محصولات خود را نزدیک به جلیقه نگه می دارند تا از رقبا جلوگیری کنند، اما نشان دادند که در جایگاه سگ قرار دارند. 

تا سال 2022، درآمد آنها به 13 میلیون دلار رسید. کونیگ می گوید: «این پول سریع نیست. «کار سختی است. هزاران ساعت جلوی کامپیوتر شما. چیزهای زیادی برای یادگیری اما شما می توانید پول زیادی به دست آورید.”

اندی مای

اندی مای زود شروع کرد. او از 8 سالگی اقلام مجازی (مانند “پوست”) را در بازی های ویدیویی می خرید و آنها را برای سود می فروخت. در اوایل نوجوانی، او به سمت کالاهای فیزیکی رفت و لباس‌های مارکدار را از گروه‌های فیس‌بوک و Gumtree خریداری کرد و آنها را در eBay مجدداً فروخت. او 18 ساله بود که اولین بار در سال 2017 با dropshipping در YouTube مواجه شد. 

در 4 ماه اول، مای 50 دلار در روز از دست داد. اما او به آن چسبید. زمانی که سال اول دانشگاه را تمام کرد، روزانه 500 دلار از فروش محصولات کودک درآمد داشت. جای تعجب نیست که او سال دوم تحصیل خود را به طور نامحدود به تعویق انداخته است.

جف نیل

جف نیل یک “هشت‌باز جانبی نمونه اولیه و هزاره‌ساله” و بنیانگذار The Critter است. Depot، یک فروشگاه اینترنتی که حشرات زنده را به صاحبان خزندگان می فروشد. او در سال 2016 با کمتر از یک هزار دلار شروع به کار کرد. پس از چند سال، او شروع به خرید 15k دلار در ماه کرد. اکنون که ثابت شده است که او در بازار مناسب است، نیل از dropshipping و پرورش حشرات خود دور می شود. 

چگونه با dropshipping شروع کنیم

1. یک محصول dropshipping را برای فروش انتخاب کنید

Dropshipping موفق در مورد یافتن جایگاهی است که برای مدل کار می کند و از قبل اشباع نشده است. . König می گوید: “محصول باید کوچک باشد زیرا هزینه های حمل و نقل بسیار مهم است. بهترین توصیه این است که محصولات قابل تنظیم را جستجو کنید. اگر مشتریان می توانند هر چیزی را در مورد محصول انتخاب کنند – مانند قسمت های مختلف یا متن یا اگر می توانند بارگذاری کنند. تصویری که به بخشی از محصول تبدیل می‌شود – کار می‌کند زیرا در خواربارفروشی اطراف در دسترس نیست.” 

او توصیه می‌کند به فهرست‌های پرفروش در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک چینی AliExpress یا Alibaba نگاه کنید تا ببینید مردم چه محصولاتی را دوست دارند. “سپس ببینید آیا می توانید یک محصول را کمی تغییر دهید یا آن را بهتر کنید.”

Mai توصیه می‌کند روی هر آگهی تجارت الکترونیکی در فید فیسبوک خود کلیک کنید تا زمانی که فیس‌بوک فید شما را با محصولات پر کند. او می‌گوید: «اگر تبلیغی در فید خبری شما پخش می‌شود، آنگاه می‌دانید که فعلی است و می‌دانید کار می‌کند.» اگر در 24 ساعت گذشته بیش از 5 نظر داشت، آن محصول را آزمایش کنید.

اگر اولین محصول شما به فروش نرسید، ناامید نشوید. نیل سال ها تلاش کرد تا مورد مناسب را پیدا کند. من کفش های زنانه را امتحان کردم، اما به سرعت متوجه شدم که رقابت با آمازون و والمارت غیرممکن است. بعد، او دوربین دوچشمی را امتحان کرد، اما پس از ساخت یک وب سایت و استخدام یک طراح لوگو، نتوانست تامین کننده ای پیدا کند. «سپس، از طریق برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل، متوجه شدم که حشرات تغذیه‌کننده زنده محصولی بسیار جستجو شده و با رقابت کمی هستند. و این یک ترکیب قاتل بود.”

2. سازنده dropshipping

پیدا کنید

متداول ترین راه برای پیدا کردن تامین کننده عبارت است از جستجوی محصول در Alibaba یا AliExpress و تماس با سازنده. زمانی که مای شروع به کار کرد، به دنبال تامین‌کننده‌هایی بود که هزاران سفارش انجام‌شده و حداقل 100 سفارش برای محصول خاصی که می‌خواست عرضه کند داشته باشند. او مطمئن شد که نظرات آنها حداقل 95٪ مثبت است. اکنون او از نمایندگانی در چین استفاده می‌کند که محصولات را تهیه می‌کنند و از طرف او بررسی‌های کیفیت را انجام می‌دهند.

König می‌گوید: «تامین‌کنندگانی هستند که زمان حمل و نقل 3 یا 4 هفته را ارائه می‌دهند. “شما می توانید آنها را فراموش کنید. شما از موسسات کارت اعتباری و پی پال مسدود خواهید شد.” او توصیه می کند به دنبال تامین کننده ای باشید که بتواند ظرف 10 روز یا در حالت ایده آل کمتر ارسال کند. او همچنین پیشنهاد می کند قبل از شروع فروش، مقداری از محصول را خودتان سفارش دهید تا کیفیت آن را بررسی کنید. König اضافه می کند: «تامین کننده باید در dropshipping متخصص باشد، زیرا شما نمی خواهید کسی باشید که او را آموزش می دهد.»

یک چیزی که خرده‌فروشان باید در پی همه‌گیری به آن فکر کنند، ایمن کردن کسب‌وکار شما در برابر اختلالات زنجیره تامین است. نیل می گوید که تامین کنندگان او را همیشه ناامید می کنند. “شما یاد می گیرید که تا آنجا که ممکن است تامین کنندگان بیشتری داشته باشید. اگر محصول یکی تمام شد، می‌توانید برای عبور از مانع به دیگری بروید.»

3. راه اندازی فروشگاه

دو گزینه اصلی برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین وجود دارد: وب سایت خودتان یا یک بازار تجارت الکترونیک. مزیت توسعه وب سایت خود این است که داده های مشتری خود را کنترل می کنید. برای کارآفرینانی که وب‌سایت‌های خود را می‌سازند، Shopify ابزار پیشرو است. اوبرلو، ShipStation و DSers< /a> نرم افزارهای محبوب انجام سفارش هستند که با شروع به جابجایی محصولات، زندگی را آسان تر می کنند. 

از سوی دیگر، یک بازار تجارت الکترونیک به شما امکان دسترسی به پایگاه مشتریان موجود را می دهد. چهل و هشت درصد از خریداران آنلاین مستقیماً به یک فروشگاه بزرگ می روند بازار تجارت الکترونیک 

اما اگر محصولاتی را در آمازون یا eBay می‌فروشید، آن کسب‌وکارها مالک داده‌های مشتری هستند. آمازون حتی متهم به کپی برداری شده است محصولاتی که در پلتفرم خود فروخته می شود و از داده های مشتری برای جعل نتایج جستجو به نفع برندهای خود استفاده می کند. 

4. برای بازاریابی محصولات خود برنامه ریزی کنید

هری کلمن (با نام مستعار Beast of Ecom) در Google از “چگونه ساختن” استفاده می کرد پول آنلاین» پس از بازگشت از شغل بازاریابی 9 تا 5 به خانه. یکی از آن جستجوها به کشف dropshipping منجر شد. پس از اخراج او در سال 2016، او یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات ناخن راه اندازی کرد. از آن زمان به بعد، او 8 میلیون دلار فروش داشته است – از جمله 1 میلیون دلار در بهترین ماه خود. اکنون او دوره ای را اجرا می کند که به دیگران کمک می کند فروشگاه های تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنند.

کلمن می‌گوید تبلیغات فیس‌بوک نان و کره استراتژی بازاریابی او بوده است، اما افزایش تشریفات اداری و افزایش هزینه‌ها او را وادار به کاوش در سایر پلتفرم‌ها مانند TikTok و Pinterest کرده است.

اما استراتژی های بازاریابی برای همه یکسان نیستند. کلمن می‌گوید: «برخی از محصولات ممکن است به دلیل جوان‌تر بودن و ماهیت خرید آنی محصول برای TikTok مناسب‌تر باشند. سایرین ممکن است برای فیس بوک مناسب باشند، جایی که مشتری ممکن است از طریق ویدیوهای طولانی تر به آموزش بیشتر در مورد محصول نیاز داشته باشد. 

او یک رویکرد بازاریابی همه‌کانالی را توصیه می‌کند. “مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مشتریان ابتدا [تبلیغ] شما را در یک پلتفرم مشاهده می‌کنند، اما تنها زمانی خرید خود را تکمیل می‌کنند که شما را در پلتفرم دیگری ببینند.”

از نظر خود تبلیغات، در بیشتر موارد، او به ویدیوهای کوتاه مدت پایبند است. «این می‌تواند کلیپ‌هایی باشد که با هم ترکیب شده‌اند یا محتوای تولید شده توسط کاربران از مشتریان یا تأثیرگذاران. لازم نیست کیفیت استودیویی داشته باشد. در واقع، بهترین تبلیغات از محتوایی است که تولید چندانی ندارد زیرا با پلتفرمی که در آن تبلیغ می‌کنید ترکیب می‌شوند.»

مهمتر از همه، برای درک مشتری خود زمان بگذارید. او توضیح می دهد: «مردم با احساس خرید می کنند و آن را با منطق توجیه می کنند. شما باید بپرسید: «این محصول چگونه به آنها کمک می کند یا مشکل آنها را حل می کند؟ آیا این باعث صرفه جویی در هزینه یا زمان آنها می شود؟ آیا اعتماد به نفس یا موقعیت اجتماعی آنها را افزایش می دهد؟ وقتی فهمیدید که می‌توانید این پیام را در [تبلیغات] و توضیحات محصول خود ارسال کنید.”

5. مشتریان خود را از طریق خدمات با کیفیت حفظ کنید

برای جذب 6-7x بیشتر هزینه دارد یک مشتری جدید نسبت به حفظ یک مشتری قدیمی، بنابراین راضی نگه داشتن مشتریانتان ضروری است. خدمات خوب به مشتریان به ویژه برای تجارت الکترونیک مهم است زیرا حدود 20٪ خریدهای آنلاین برگردانده می‌شوند و فرآیند برگشت ضعیف باعث می‌شود مردم نسبت به سفارش مجدد احتیاط کنند. ارائه خدمات خوب نیز راهی برای متمایز کردن خود از رقبا است. 

مطمئناً در ابتدا مشکلاتی در انجام سفارش‌ها وجود دارد، اما برای جلوگیری از مشکلات آینده، روی ایجاد همه سیستم‌های مناسب تمرکز کنید. هر دو König و Mai خدمات مشتری خود را به فریلنسرهای مستقر در فیلیپین که در dropshipping تخصص دارند برون سپاری می کنند. کونیگ و شریکش از نرم افزار پشتیبانی مشتری Zendesk استفاده می کنند، در حالی که کلمن از Re:amaze. 

فضای تجارت الکترونیک در حال حاضر سرشار از فرصت‌ها است. خرید عادات شکل گرفته در طول همه‌گیری، ظاهر دائمی می‌شود و تقاضای آنلاین برای همه چیز از دئودورانت‌های بدون ضایعات گرفته تا لباس‌های پرستاری گرفته تا پرتره‌های بولداگ شما ایجاد می‌کند. اکنون تصور می شود که تجارت الکترونیک ~20٪ از همه را تشکیل می دهد. خرده فروشی در سراسر جهان 

اما قبل از راه‌اندازی فروشگاه، این مروارید حکمت را از مردی که قبل از 20 سالگی 170 هزار دلار در سال درآمد داشت، در نظر بگیرید. مای می‌گوید: «بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به شما بدهم این است که تسلیم نشوید. مردم پس از آزمایش 10، 20، 30 محصول تسلیم می شوند. آن‌ها قدرتی ندارند که از آن عبور کنند. من فکر می‌کنم ذهنیت کم ارزش‌ترین عامل در dropshipping است.”
ecommerce plan

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا