کسب و کار

بازار طاقچه چیست؟ مثال‌ها، مزایا و نحوه پیدا کردن یکی

بازار طاقچه چیست؟ مثال‌ها، مزایا و نحوه پیدا کردن یکی

دو مسیر برای کارآفرینان وجود دارد. شما هم می توانید به بازار انبوه یا یک بازار طاقچه خدمت کنید. کارآفرینانی که به یک بازار انبوه خدمات می دهند معمولاً محصولات زیادی ایجاد می کنند یا به صنایع مختلف خدمات می دهند. با این حال، آنها برای تبدیل شدن به رهبر بازار برای هر یک از پیشنهادات خود تلاش می کنند.

An entrepreneur who is selling his clothes to a niche market of men looking for professional attire

→ Download Now: Free Business Plan Template

این برای کارآفرینان در یک بازار خاص متفاوت است. این کارآفرینان محصولات خاصی را ایجاد می کنند یا به مخاطبان خاصی خدمت می کنند. علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد دامنه خود را محدود کنید، ارائه یک بازار خاص به شما کمک می‌کند اعتبار بیشتری به دست آورید و به برند مورد علاقه مخاطبان خود تبدیل شوید.

در این پست، با مزایای بازارهای خاص، نحوه یافتن جایگاه خود و کارهایی که پس از شناسایی نیاز برآورده نشده باید انجام دهید، آشنا خواهید شد.

بازار تخصصی چیست؟

مزایای یک بازار طاقچه

چگونه یک بازار طاقچه پیدا کنیم

نمونه‌های بازار طاقچه

خط خود را در یک بازار طاقچه پیدا کنید

وقتی شرکت شما محصولات و خدمات خاص را به جای طیف گسترده ای از پیشنهادات ارائه می دهد، شما از پس انداز پول و بهره وری بیشتر همچنین مزیت نسبی نسبت به رقبای عمومی خواهید داشت.

به عنوان مثال، در صنعت حیوانات خانگی، حیواناتی مانند سگ و گربه وجود دارند. ایجاد یک کسب و کار فروش قلاده سگ یک بازار خاص است. همین امر در مورد ژاکت های گربه و ردیاب های GPS حیوانات خانگی نیز صدق می کند.

وقتی شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند فروش را به یک بازار خاص بفروشند، جذب می‌شوند. مشتریان بیشتری به محصول یا خدمات خود بپردازند. بیایید به برخی از مزایای فعالیت در یک بازار خاص نگاه کنیم.

مزایای یک بازار طاقچه

چه در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید و چه در حال توسعه آن هستید، بازاریابی تخصصی روشی موثر برای ایجاد موقعیت یابی برند. در اینجا برخی از مزایای دیگری وجود دارد که کارآفرینان بازار از آن بهره مند می شوند.

استفاده موثر از منابع بازاریابی

با تمرکز بر یک مخاطب کوچک، می توانید از منابع خود برای یافتن مشتریانی که با محصول شما همسو هستند استفاده کنید. این افراد بیشترین نیاز را به محصول شما دارند و به احتمال زیاد تبدیل می شوند.

بازاریابی طاقچه همچنین به شما کمک می کند در بودجه بازاریابی و تبلیغات خود صرفه جویی کنید. دلیل آن این است که مخاطبان بسیار هدفمند به این معنی است که شما کمتری خواهید داشت. > شما می توانید به طور موثر هزینه کنید و انواع خاصی از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید.

اثبات اجتماعی بیشتر

تراز کردن محصولات یا خدمات خود با گروه کوچکی از مشتریان، راهی عالی برای تشویق دهان به دهان است بازاریابی و نظرات مثبت. این شکل از اثبات اجتماعی قدرتمند است. توصیه‌ها می‌توانند کسب‌وکار شما را به یک بازار بزرگ‌تر و بالقوه سودآورتر هدایت کنند.

بازارهای انبوه اغلب از بازارهای خاص شکل می گیرند. بنابراین، در حالی که امروز از کوچک شروع می‌کنید، تصویر بزرگ را در نظر بگیرید و شروع به ساختن پایه‌ای کنید که به شما در موفقیت در مقیاس بزرگ کمک می‌کند.

رقابت کمتر

عملکرد در یک بازار خاص به این معنی است که با رقابت کمتر یا بدون رقابت روبرو خواهید شد. بسیاری از شرکت ها یا افراد دوست دارند به مشتریان زیادی خدمات رسانی کنند. با محدود کردن، محصول خاصی را ارائه می دهید که بسیاری از شرکت ها را از رادار مشتریان شما حذف می کند.

به این ترتیب، ممکن است مشتریان کمتری نیز به دنبال محصول یا خدمات شما باشند. بنابراین باید وارد بازاری شوید که مخاطبان کافی دارد.

افزایش وفاداری به برند

بازاریابی طاقچه به افراد و کسب و کارها امکان می دهد وفاداری به برند را بهبود بخشند. تعامل با افراد کمتر به این معنی است که پرورش چشم‌اندازها و ایجاد روابط با کیفیت آسان‌تر است. مخاطبان شما متوجه خواهند شد که حال و هوای آنها را درک می کنید. آنها شما را به‌عنوان یک شریک واقعی می‌بینند، نه فروشنده‌ای که فقط به پول آنها علاقه دارد.

1. به علایق و علایق خود فکر کنید.

آیا سرگرمی یا مهارتی وجود دارد که به آن علاقه دارید یا در آن خوب هستید؟ کمی وقت بگذارید و در مورد آن حوزه‌های مورد علاقه به‌عنوان ایده‌های بالقوه بازار خاص فکر کنید.

در زیر چند سوال وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به طوفان فکری بپردازید:

  • چه مهارت هایی به طور طبیعی به من می رسد؟
  • چگونه به حل مسئله نزدیک شوم؟
  • از یادگیری چه موضوعاتی لذت می برم؟
  • چگونه از گذراندن اوقات فراغت خود لذت ببرم؟
  • آیا دوستان، خانواده و همکاران در مورد موضوع خاصی از من راهنمایی می خواهند؟

نوشتن پاسخ‌های خود به این سؤالات به شما کمک می‌کند نقاط قوت اصلی خود را شناسایی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس ایده‌ای در بازار که قبلاً دوست دارید، بسازید.

2. مشکلات و نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید.

اکنون که ایده‌های بازار هدف دارید، به مشکلاتی که بازار هدف خود با آن مواجه است فکر کنید. آیا علاقه یا علاقه شما می تواند نیازهای مشتری شما را برآورده کند؟ آیا انگیزه آنها از خرید را می دانید؟

اجرای researchet=”_blankener”>market=”_blankener” target=”_noop رفتارهای خرید و چالش های مشتریان را تعیین کنید.

یکrel=”panopener>” وجود دارد (از جمله موارد رایگان) برای الف>. استفاده از آنها به شما ایده بهتری در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند برای بازار تخصصی شما ارزش ارائه کند به شما می دهد.

3. در مورد رقابت تحقیق کنید.

قبل از اینکه وقت و انرژی خود را صرف توسعه یک کسب و کار جدید کنید، در مورد رقبای بالقوه خود تحقیق کنید . ممکن است ایده محصول قابل قبولی داشته باشید، اما با چند کسب و کار دیگر رقابت خواهید کرد؟

این جایی است که ابزارهای تحقیق مفید هستند. بیایید برخی از آنها را بررسی کنیم.

موضوعات در حال انفجار

Exploding Topics ابزاری عالی است که به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا روندهای نوظهور را قبل از شروع پیدا کنند. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

بیایید بگوییم که به حوزه زیبایی علاقه مند هستید. برای یافتن روندهای نوظهور، از explodingtopics.com بازدید کرده و از فیلتر “همه دسته‌ها” استفاده خواهید کرد. هنگامی که روی «زیبایی» کلیک کنید، نتیجه ای مانند این خواهید داشت.

what is a niche market; beauty trends market research example
منبع تصویر

از آنجا، می‌توانید رقبای خود را در آن بازار ببینید و راه خود را برای درخشش پیدا کنید.

Google Trends

بیایید بگوییم «باکوچیول» از گرایش‌های زیبایی که به شما علاقه دارد. Aتحقیقات رقابتی ابزاری مانند Google Trends به شما کمک می‌کند بدانید افراد چقدر این عبارت را جستجو می‌کنند.

همانطور که در زیر می بینید، علاقه به این اصطلاح از سال 2017 در ایالات متحده به طور پیوسته در حال افزایش است.

what is a niche market; bakuchiol trends on Google Trends

منبع تصویر

با این داده ها، می توانید ایده ای از اندازه و تقاضای بازار داشته باشید.

به عموم پاسخ دهید

برای یافتن بازاری پیرامون عبارت جستجوی خود، از ابزاری مانند پاسخ به عموم برای یافتن استفاده کنید. یک طاقچه برای دسته های مختلف محصولات.

به عنوان مثال، اگر “Bakuchiol for” را در Answer The Public وارد کنیم، 331 نتیجه مانند bakuchiol برای آکنه، بدن، جوش‌های سرسیاه، شیردهی، مراقبت از پوست و صورت را خواهیم دید.

what is a niche market; answer the public result

منبع تصویر

هر نتیجه فرصتی مناسب برای کاوش در اختیار شما قرار می دهد.

Ubersuggest

اما قبل از ورود به همه کلمه کلیدی، از یک ابزار تحقیق رایگان کلمات کلیدی مانند Ubersuggest برای دریافت نمای کلی هر اصطلاح.

به‌عنوان مثال، وقتی «باکوچیول برای آکنه» را وصل می‌کنیم، می‌بینیم که مشکلی پردرآمد و هزینه متوسط ​​به ازای هر کلیک دارد.

what is a niche market; ubersuggest result

منبع تصویر

سایر ابزارهای مورد استفاده برای تحقیقات رقبا عبارتند از:

از این ابزارها برای کشف محصولات پرفروشی که مصرف کنندگان در حال تحقیق هستند استفاده کنید و ببینید آیا کسب و کار جدید شما می تواند نیازهای آنها را برآورده کند یا خیر.

4. جایگاه خود و سودآوری آن را تعریف کنید.

اگر منابع و زمان خود را به یک کسب‌وکار جدید اختصاص می‌دهید، باید این قابلیت را داشته باشد که سودآور شود. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام نهایی کردن جایگاهی که باید به آن توجه کنید:

  • کیفیت محصول. آیا محصول شما دست ساز، سازگار با محیط زیست، یا ممتاز است؟
  • قیمت. آیا می‌خواهید اقلام لوکس بفروشید یا قیمت آن‌ها را متعادل می‌کنید؟
  • موقعیت مکانی مشتری. مخاطبان هدف شما کجا هستند؟ آیا آنها در کشور یا منطقه خاصی هستند؟
  • ارزش ها و علایق مشتری. آیا گیاهخواران، علاقه مندان به محیط زیست، مسافران یا دوستداران ورزش را هدف قرار می دهید؟
  • اطلاعات جمعیتی مشتری. آیا به افراد مستقیم می فروشید یا در انجمن LGTBQ+؟ محدوده سنی، تحصیلات و سطح درآمد آنها چقدر است؟

اگر در بازار تحقیق کنید و محصولات مشابهی را کشف کنید، ایده شما می تواند سودآور باشد، اما تعداد کمی از شرکت ها آنها را می فروشند.

به نقاط قیمت محصولات رقیب نگاه کنید تا بتوانید محصولات خود را به صورت رقابتی قیمت گذاری کنید.

منابعی مانند آمازون (برای محصولات)، G2 (برای نرم افزار)، فهرست راهنمای آژانس (برای خدمات)، و PRICEFY.IO (برای نظارت بر قیمت) در ارزیابی قیمت گذاری رقبا و تعیین قیمت محصولات و خدمات شما مفید هستند.

5. محصول یا خدمات خود را آزمایش کنید.

یک وب‌سایت ساده ایجاد کنید یا برای کسب و کار شما تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند. یک دوره آزمایشی از محصول را ارائه دهید یا نمونه های رایگان را به مشتریان هدف خود ارائه دهید. این دوره آزمایش اولیه نباید هزینه زیادی داشته باشد. با این حال، مطمئناً می‌توانید از برای درایو ترافیک پولی خود استفاده کنید وب سایت.

ببینید آیا افراد می‌خواهند باهدف پول برای محصول شما پول بگذارند یا نه . نه تنها می توانید بودجه به دست آورید، بلکه محصول خود را در مقابل مشتریان بالقوه نیز خواهید دید.

اگر آزمون آنطور که انتظار داشتید موفقیت آمیز نبود، ایده خود را به طور کامل لغو نکنید. به تابلوی طراحی برگردید و مناطق کلیدی را پیدا کنید که می‌توانید محصول یا بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

اگر می‌پرسید یک کسب‌وکار خاص چگونه به نظر می‌رسد، در زیر هفت نمونه از کسب‌وکارهایی که به بازارهای خاص ارائه می‌شوند، آورده شده است.

1. کیک کیک جورجتاون: نانوایی که فقط کیک کوچک می پزد.

niche market, georgetown cupcakesپس از ترک مشاغل شرکتی، خواهران کاترین کالینیس برمن و سوفی کالینیس لامونتا به علاقه خود به پخت و پز پرداختند و کیک جورج تاون را باز کردند. برخلاف سایر نانوایی ها که کیک و سایر شیرینی ها تولید می کنند، تنها محصول آنها کیک های کوچک است و آنها توانستند با تمرکز بر یک نوع محصول، دستور العمل های خود را کامل کنند.

2. فروشگاه کانتینر: فروشگاهی که فقط کانتینر می‌فروشد.

niche market, container store

به‌جای ارائه انواع محصولات خانگی مانند مبلمان، منسوجات، و آثار هنری، فروشگاه کانتینر بر فروش محفظه‌ها تمرکز می‌کند – ظروف ذخیره‌سازی بزرگ و کوچک که مصرف‌کنندگان وسایل خود را در آن قرار می‌دهند.

مطمئناً، مشتریان می‌توانند برای خرید فضای ذخیره‌سازی به فروشگاهی بروند، اما این احتمال وجود دارد که ظرف دقیقی را که متناسب با فضا و زیبایی کمدشان باشد، پیدا نکنند.

فروشگاه کانتینر این خلأ را پر می‌کند (به معنای واقعی کلمه) و کسب‌وکار به تبدیل شده است سود سالم در این بازار.

3. Drybar: آرایشگاهی که بدون بریدگی یا رنگ، موهای زائد ارائه می‌دهد.

niche market, dry bar اندازه بازار صنعت Hair Salon در ایالات متحده در سال 2022 بالغ بر 48.3 میلیارد دلار بود. مطمئناً برای کارآفرینانی که می خواهند خدمات خاصی را در این صنعت ارائه دهند، به اندازه کافی وجود دارد. به همین دلیل است که درایبار فقط خدمات سشوار و یک ظاهر طراحی را ارائه می دهد. برای ارائه تنوع به مشتریان، این سالن چند گزینه های آرایش مو را ارائه می دهد. چیزی که Drybar را متمایز می کند، مفهوم منحصر به فرد آن از تمرکز روی یک چیز و بهترین بودن در آن است: Blowouts.

4. SoulCycle: یک استودیوی تمرینی که فقط کلاس‌های دوچرخه‌سواری سرپوشیده ارائه می‌دهد.< /h3>

niche market, soul cycle SoulCycle یک کلاس دوچرخه سواری داخل سالن 45 دقیقه ای است که تنها با ارائه یک کلاس اسپین تخصصی خود را از رقبا متمایز می کند. دیگر استودیوهای تناسب اندام با جامعه دوچرخه سواران اختصاصی که ساعت ها در SoulCycle ورزش می کنند قابل مقایسه نیستند.

5. Ties.com: یک فروشگاه پوشاک که لوازم جانبی مردانه می فروشد.

niche market, ties.com

درآمد جهانی در بازار پوشاک مردانه 499.80 میلیارد دلار در سال 2022. ایالات متحده به تنهایی 100.5 میلیارد دلار داشت. این مقدار پتانسیل عظیم بازار پوشاک مردانه را ثابت می‌کند و به Ties.com اجازه می‌دهد تا بازاری ویژه ایجاد کند که محصولات خاصی را به فروش می‌رساند.

در بازار گسترده‌تر لباس‌های مردانه، Ties.com تنها با فروش لوازم جانبی مانند کراوات، جوراب، مربع جیبی و کیف پول متمایز است. از آنجایی که محصولات آن‌ها بخش کوچکی از صنعت پوشاک مردانه را تشکیل می‌دهند، از رقبا متمایز می‌شوند زیرا می‌توانند بر ایجاد لوازم جانبی منحصر به فرد و با کیفیت تمرکز کنند.

6. مادر خوابگاه: خدمات خشک‌شویی برای دانشجویان.

niche market, dorm mom

طبق تحقیقات نمای بزرگ الف>، اندازه بازار جهانی خدمات خشکشویی و لباسشویی تا سال 2027 به 79.91 میلیارد دلار می رسد. مردم به راحتی می توانند با ارائه خدمات خشکشویی برای کودکان، مردان، زنان، جوامع LGBTQ، دانشجویان، جایگاه ویژه ای در این صنعت ایجاد کنند. .

مادران خوابگاهی این رویکرد را با تمرکز بر یک مخاطب خاص اتخاذ کردند. خوابگاه مادر به جای پاسخگویی به جمعیت زیادی از افرادی که به خدمات خشکشویی نیاز دارند، فقط به دانشجویان کالج خدمات ارائه می دهد.

7. کرین فینچ: یک برند پوشاک LGBTQ+.

niche market, kirrin finch

قدرت خرج کردن جامعه LGBTQ تنها در ایالات متحده حدود 1 تریلیون دلار است. این یک بازار عالی برای برندهایی است که در کنار این جامعه قرار دارند. هنگامی که بنیانگذاران LGBTQ برند را رهبری می کنند، این ارتباط حتی قوی تر می شود. این مورد برای Kirrin Finch، یک خط تولید لباس LGBTQ است.

کرین فینچ به رهبری کلی و لورا موفات، کت و شلوارهای سفارشی و پیراهن های دکمه دار را برای افراد جامعه دگرباشان جنسی برای عروسی، لباس کار، یا فقط برای اینکه در هر زمان به بهترین شکل ظاهر شوند، در اختیار افراد جامعه دگرباشان جنسی قرار می دهد.

خط خود را در یک بازار طاقچه پیدا کنید

با تخصصی کردن محصولات و خدمات خود در یک بازار محدود، بهتر از منابع خود استفاده کنید، محصولات را سریعتر تولید کنید و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید. فروش به یک بازار خاص می تواند یک استراتژی کوتاه مدت یا بلندمدت باشد – کلید این است که مخاطبان خود را پیدا کنید و هر کاری را که انجام می دهید فقط برای آنها انجام دهید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

Business Plan Template

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا