کسب و کار

برون سپاری: مزایا، معایب و پروژه هایی که هنگام استخدام شخص ثالث باید در نظر گرفته شوند

برون سپاری: مزایا، معایب و پروژه هایی که هنگام استخدام شخص ثالث باید در نظر گرفته شوند

این پست وبلاگ اطلاعاتی را ارائه کرده است که برای کمک به خوانندگان ما در درک بهتر مسائل پیرامون برون سپاری طراحی شده است و لزوماً نشان دهنده استراتژی های HubSpot نیست. اگر به دنبال نظر حرفه ای در مورد ساختار کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص مشورت کنید.

what is outsourcing in business

می‌دانید وقتی به صندوق ورودی صفر می‌رسید یا آخرین مورد را از لیست کارهایتان خط می‌کشید، احساس خوشبختی می‌کنید؟ آره، اکثر ما هم همینطور. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها به target=”_ourcing” یا small out assistant مراجعه می‌کنند. تیم های پرکار.

→ Download Now: Free Business Plan Template

این به اینجا ختم نمی‌شود – شرکت‌های دیگر برای پر کردن شکاف‌های دانش یا مهارتی که هنوز تعداد کارمندان یا بودجه لازم برای استخدام داخلی ندارند، از جمله تبلیغات پولی، تولید ویدیو و حقوق و دستمزد، به برون‌سپاری تکیه می‌کنند.

فکر می‌کنید ممکن است نیاز به برون‌سپاری برخی از پروژه‌ها داشته باشید؟ در اینجا، ما به مزایا و معایب برون سپاری نگاه می کنیم، آن را در عمل با چند مثال مشاهده می کنیم، و بررسی می کنیم که مشاغل معمولاً کدام وظایف را برون سپاری می کنند.

فهرست مطالب

برون سپاری چگونه کار می کند؟

اولین قدم برای برون سپاری، مرور برای مترجمان آزاد یا ارائه دهندگان شخص ثالث است. که آنچه شما به دنبال آن هستید را ارائه می دهند. آنها معمولاً کارهایی را که انجام می‌دهند و ساختار قیمت‌گذاری را مشخص می‌کنند تا بتوانید بر اساس اینکه چگونه نیازها و اهدافتان با توانایی‌های آن‌ها مطابقت دارند، تصمیم بگیرید.

وقتی در مورد ارائه‌دهنده تصمیم گرفتید، یک قرارداد مکتوب ایجاد می‌کنید که وظایف، اهداف، ضرب‌الاجل‌ها و قیمت‌ها را مشخص می‌کند. همچنین احتمالاً منابعی را که برای کمک به آنها در مورد برند یا کسب و کار شما در اختیار دارید به اشتراک می گذارید تا هر کاری که تولید می کنند یا انجام می دهند با نام تجاری شما همسو شود. به عنوان مثال، ارائه لوگو به یک تیم طراحی یا ارائه اطلاعات جبران خسارت به یک متخصص حقوق و دستمزد.

چرا شرکت ها برون سپاری را انتخاب می کنند؟

طبق مطالعه Deloitte، دلیل اصلی استفاده شرکت ها از برون سپاری سنتی (برای کارهای ساده ای که می توانند خودکار شوند، مانند مدیریت شبکه) نیاز کلی به کاهش هزینه ها است. اخیراً، چالش‌های مربوط به حفظ کارکنان، بازار استعدادهای رقابتی و همگامی با فناوری‌های جدید، کسب‌وکارها را به سمت برون‌سپاری سوق داده است – «سازمان‌ها از اکوسیستم ارائه‌دهنده خدمات می‌خواهند راه‌حل‌های حیاتی را که چابک و یکپارچه هستند، ارائه دهد.»

why do companies outsource

برون سپاری خدمات مدیریت شده برون سپاری به ارائه دهندگانی با تخصص پیشرفته است که خدمات تخصصی را ارائه می دهند، مانند یک ارائه دهنده امنیت سایبری. رایج‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها می‌گویند از برون‌سپاری خدمات مدیریت‌شده استفاده می‌کنند، افزایش سرعت فناوری و تحول دیجیتال، دستیابی به قابلیت‌های جدید، و تهدیدهای روزافزون و پیچیده‌تر امنیت سایبری است.

Deloitte دریافت که رایج‌ترین کارکردهای تجاری که برون سپاری می‌شوند، وظایف حقوقی، مالیاتی و منابع انسانی و وظایف فناوری اطلاعات مربوط به امنیت سایبری، توسعه برنامه/نرم‌افزار، و خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات هستند.

بیایید ببینیم چگونه دو شرکت، Slack و WhatsApp، از برون‌سپاری برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده می‌کنند.

مثال 1: سست

منبع تصویر

Slack، یک ابزار ارتباطی در محل کار، به یکی از محبوب‌ترین اتاق‌های چت شرکتی تبدیل شده است. سخت است باور کنیم که بیشتر موفقیت خود را مدیون برون سپاری است.

در زمانی که Slack فقط یک نمونه اولیه خشن بود، این شرکت یک تیم طراحی کانادایی را استخدام کرد، MetaLab، برای طراحی برنامه از پایه — همراه با نام تجاری و وب سایت.

با استفاده از تخصص MetaLab در طراحی رابط، تیم Slack مدل آن را با رنگ‌های بازی و عناصر تعاملی بازسازی کرد.

از زمان راه اندازی رسمی Slack در سال 2013، Slack به به سریع ترین برنامه تجاری در حال رشد تبدیل شده است. در تمام دوران. همچنین نمونه بارز این است که چرا برون سپاری ابزار قدرتمندی برای رشد و گسترش یک کسب و کار است. همچنین نشان می‌دهد که چگونه برون‌سپاری می‌تواند در حیاتی‌ترین بخش‌های یک شرکت نقش داشته باشد – مانند کل ظاهر و احساس آن.

مثال 2: WhatsApp

منبع تصویر

WhatsApp یک برنامه پیام‌رسانی است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن برای ارسال متن، عکس استفاده می‌کنند. ، و صوتی. در سال 2012، این استارت‌آپ بی ارزش تنها 30 کارمند تمام وقت و تعداد انگشت شماری پاره وقت در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا داشت.

برای افزایش مقیاس شرکت و در عین حال کاهش هزینه ها، بیشتر توسعه خود را به گروهی از توسعه دهندگان برنامه در روسیه برون سپاری کرد. با انجام این کار، تیم کالیفرنیا آن می‌تواند بر سایر عملکردهای عملیاتی و پشتیبانی مشتری تمرکز کند.

واتس‌اپ با برون‌سپاری توانست دسترسی به استعدادهای جهانی را با هزینه‌ای بسیار کمتر باز کند و در عین حال بار کاری را برای تیم کالیفرنیایی خود کاهش دهد.

1. حرفه ای: مقرون به صرفه

اگر در حال حاضر بودجه یا توانایی استخدام یک کارمند تمام وقت اختصاص داده شده به آن وظایف را ندارید، کارهای برون سپاری مانند نوشتن محتوا یا حسابداری می تواند مقرون به صرفه باشد.

2. طرفداری: چرخش سریعتر

بسته به کار، شخصی که شما برون سپاری می کنید ممکن است هر بار فقط یک پروژه را انجام دهد و داشتن یک نفر به کار شما به شما امکان می دهد سریعتر انجام شود.

تنظیم یک جدول زمانی از قبل به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که چه زمانی به یک کار نیاز دارید، و از آنجایی که فریلنسرها همیشه نیازی به پاسخگویی به خواسته‌های یک موقعیت تمام وقت ندارند، می‌توانید جدول زمانی واقع‌بینانه‌ای را با تمرکز بر روی کار دقیق تنظیم کنید. .

3. حرفه ای: تخصص

نیاز به استخدام یک طراح متخصص در گرافیک استاپ موشن دارید؟ برون سپاری استخدام یک آژانس یا فریلنسر متخصص در استاپ موشن را آسان می کند به جای یک طراح همه منظوره و تمام وقت که ممکن است تجربه استاپ موشن نداشته باشد اما برای نیازهای روزمره گزینه واقعی تری خواهد بود. .

4. حرفه ای: دسترسی به استعدادهای بیشتر

برون سپاری به شما امکان می دهد بهترین و متخصص ترین را در حوزه مورد نیاز خود استخدام کنید. به عنوان مثال، استخدام‌کنندگان با تجربه در کمک به استارت‌آپ‌ها در ایجاد یک تیم پایه متنوع.

5. حرفه ای: می تواند از فرسودگی شغلی کارکنان تمام وقت جلوگیری کند

اگر بودجه لازم برای استخدام یک کارمند تمام وقت را ندارید، اما نیاز به ارائه کمک به تیم فعلی خود دارید، برون سپاری می تواند روز شما را نجات دهد. می‌توانید کارهای ساده یا پروژه‌های وقت‌گیر را از روی بشقاب خود بردارید و از فرسودگی اجتناب کنید، در حالی که هنوز کار با کیفیت بالا دارید.

به عنوان مثال، کار بر روی یک کمپین بازاریابی برای اعلام نام تجاری مجدد، یک پروژه زمان بر است. برای اطمینان از اینکه همه بهترین تلاش خود را می کنند، شاید ویرایش ویدیو را به یک فریلنسر خبره برون سپاری کنید تا تیم شما بتواند روی کارهای خاص کسب و کار تمرکز کند، زیرا آنها این را بهتر می دانند.

6. منفی: آنها کسب و کار شما را نمی شناسند

یک فریلنسر خوب از منابعی که به آنها می‌دهید برای یادگیری اهداف، نام تجاری و سبک شرکت شما بهترین کار را انجام می‌دهد، اما آن‌طور که یک کارمند کسب و کار شما را درک نمی‌کند.

7. منفی: چالش های ارتباطی

شاید هرگز افرادی را که به آنها برون سپاری می کنید ملاقات نکنید، زیرا انجام تجارت به طور کامل آنلاین یا تلفنی/ویدئویی غیرعادی نیست. در حالی که محل کار دیجیتال امروزی این کار را به طور فزاینده ای آسان می کند، می توانید متوجه شوید که برچسب تلفن را بازی می کنید، از مناطق زمانی مختلف مطلع هستید یا در برقراری ارتباط از طریق ایمیل مشکل دارید.

8. منفی: مشکل در کنترل کیفیت

وقتی برون‌سپاری می‌کنید، معمولاً به یک فروشنده یا فریلنسر بیانیه‌ای از کار می‌دهید، قراردادی امضا می‌کنید و منتظر محصول نهایی می‌شوید. اگر کمتر درگیر هستید، ممکن است فرصت پیشنهاد به‌روزرسانی یا ویرایش را از دست بدهید و از محصول نهایی راضی نباشید.

9. منفی: می تواند برای روحیه تیم سخت باشد

اگر افراد فکر می‌کنند که کارها به دلیل وجود یک مجموعه مهارت از دست رفته برون‌سپاری می‌شوند، برون‌سپاری می‌تواند روحیه افراد را کاهش دهد، یا ممکن است از اینکه کار بیشتر و بیشتری را تا زمانی که کارشان منسوخ شود، عصبی می‌شوند.

اگر برون سپاری می کنید، مطمئن شوید که استدلال و اهداف پشت برون سپاری را به اشتراک گذاشته اید. به عنوان مثال، “ما در حال برون سپاری همکاری اولیه هستیم تا به تیم فروش فعلی خود زمان بیشتری برای بستن معاملات با ارزش بالاتر بدهیم.”

10. منفی: زمان پاسخ آهسته

شاید شما تنها مشتری یک فریلنسر نباشید. برخلاف یک کارمند، نمی توانید به پیمانکار بگویید که پروژه خاصی را اولویت بندی کند. به زمان آنها احترام بگذارید، اما اگر به جدول زمانی مورد توافق شما نرسیدند، قاطعیت داشته باشید.

شایان ذکر است که با بسیاری از معایب ذکر شده در بالا، هنگام برون سپاری راه هایی برای کنترل آنها وجود دارد. برای مثال، شما و تیمتان می‌توانید یک کیت رسانه یا فروشنده حاوی اطلاعات مهم درباره کسب‌وکار، مأموریت، و عناصر نام تجاری خود (لحن، لوگو، طرح رنگ و غیره) ایجاد کنید که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که محصولات نهایی مطابق با نیازهای شما هستند.

همچنین می‌توانید فرآیندی ایجاد کنید که در آن چک-این‌های دوره‌ای داشته باشید تا ببینید اوضاع چگونه پیش می‌رود و پیشنهادهایی ارائه دهید یا قبل از اینکه خیلی دیر شود درخواست اصلاح کنید. همه فروشندگان یا فریلنسرها این فرآیند را ندارند، اما اگر نگران این هستید که کمتر درگیر باشید، می‌توانید به دنبال کسانی باشید که اجازه می‌دهند.

چگونه تشخیص دهیم که آیا باید یک کار را برون سپاری کنید

وقتی عضو یک تیم کوچک یا کسب‌وکار در حال رشد هستید، ممکن است تعیین محل اختصاص بودجه برای سایر افراد برای تکمیل وظایف چالش‌برانگیز باشد. به جای اینکه به پولی که خرج می کنید فکر کنید، آن را سرمایه گذاری در رشد و بهره وری تیم خود بدانید.

و قبل از برون سپاری یک کار یا پروژه، چک لیستی از سوالاتی که از خود می پرسید داشته باشید:

  • آیا این وظیفه یک سرویس یا مزیت اصلی ارائه کسب و کار شماست؟ اگر پاسخ مثبت است، در نظر بگیرید که فردی را به صورت داخلی برای
  • آیا برون سپاری این کار زمان را برای رشد کسب و کار یا محصول اصلی خود آزاد می کند؟ اگر بله، آن را برون سپاری کنید.
  • آیا برای برون سپاری این کار هزینه کمتری نسبت به استخدام یک فرد جدید یا رسیدگی داخلی به این کار خواهد داشت؟ اگر بله، آن را برون سپاری کنید.
  • آیا شخص دیگری می تواند این کار را بهتر و سریعتر از تیم داخلی شما انجام دهد؟ اگر بله، باید برون سپاری کنید.
  • این یک نیاز نادر است یا یک بار؟ اگر چنین است، وقت آن است که برون سپاری کنید.
  • آیا به شما مزیت رقابتی برای انجام این کار در داخل کشور می دهد؟ اگر چنین است، سعی کنید کارکنان را استخدام کنید یا این پروژه را به صورت داخلی تکمیل کنید تا از برون سپاری اجتناب کنید.

با استفاده از این فهرست سوالات به عنوان قطب نمای خود برای برون سپاری یا عدم برون سپاری یک کار، مطمئن خواهید شد که تصمیم شما برای برون سپاری همیشه درست است. این سوالات شما را صادقانه نگه می دارد و کسب و کار شما را به طور پیوسته در حال رشد نگه می دارد. این لیست از

برون سپاری بازاریابی و طراحی

کسب‌وکارهای کوچک اغلب به حجم محتوا و کار طراحی که مستلزم داشتن موقعیت حقوقی است، نیاز ندارند. با به کارگیری نویسندگان و طراحان آزاد، کسب و کارها می توانند به جای آن، با پست وبلاگ یا پروژه خلاقانه پرداخت کنند.

  1. ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی
  2. مدیریت رسانه های اجتماعی
  3. طراحی لوگو
  4. طراحی وردپرس
  5. ایجاد خبرنامه
  6. استعداد صداگذار
  7. مدیریت وبینار
  8. مدیریت ایمیل
  9. مدیریت و گزارش دهی
  10. ایجاد کتاب الکترونیکی
  11. تصحیح
  12. ایجاد تصویر Canva
  13. مدیریت کمپین PPC
  14. نوشتن و وبلاگ نویسی
  15. تحقیق
  16. تحقیقات رقابتی و صنعتی
  17. نگهداری وب
  18. طراحی گرافیک
  19. آماده سازی ارائه
  20. موارد ارسالی کنفرانس
  21. ارتباط با وبلاگ مهمان
  22. نظارت در نظرات وبلاگ
  23. تولید ویدئو
  24. طراحی ایمیل
  25. پادکست
  26. فتوشاپ
  27. ویرایش ویدیو
  28. نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  29. روابط عمومی
  30. بهینه سازی SEO
  31. ممیزی سایت SEO
  32. لینک سازی
  33. توسعه برنامه
  34. اینفلوئنسر مارکتینگ
  35. عکاسی
  36. ویرایش عکس
  37. مدیریت تقویم تحریریه
  38. ایجاد اینفوگرافیک
  39. تحقیق بازار
  40. برندسازی

برون سپاری وظایف اداری

اگر کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید و به وقت خود یا تیمتان برای اختصاص دادن به پروژه‌های با ارزش نیاز دارید، وظایف اداری را برون‌سپاری کنید. اگر شخصی تقویم شما را مدیریت کند، وارد کردن داده‌های بی‌معنا را انجام دهد یا دقایق جلسه را رونویسی کند، می‌تواند دقایق اضافی را در روز به شما بازگرداند.

  1. زمان‌بندی تقویم
  2. صورتجلسه
  3. سفر
  4. ارسال کارت تبریک
  5. مدیریت فایل
  6. رونویسی
  7. خدمات یادآوری
  8. ورود داده
  9. صورتحساب مشتری
  10. بررسی پست صوتی

برون سپاری فروش و پشتیبانی

به طور مشابه، کارهای اداری زیادی در بخش فروش و پشتیبانی وجود دارد. اگر نیاز دارید که نمایندگان خود صرفاً به تبلیغات و دموها اختصاص داشته باشند – و نه وارد کردن داده ها – ممکن است وقت آن رسیده باشد که برون سپاری کنید.

  1. نسل پیشرو
  2. خدمات مشتری
  3. ایجاد گزارش هزینه
  4. به روز رسانی CRM
  5. کاوش
  6. تحقیق قبل از جلسه

برون سپاری منابع انسانی و عملیات

آیا زمان یا تخصص لازم برای رسیدگی به مالیات یا استخدام شرکت خود را ندارید؟ اینها تنها تعدادی از مشاغلی هستند که می توانید برون سپاری کنید. این کار خطاهای پرهزینه را کاهش می دهد و از تخصص دیگران استفاده می کند.

  1. آموزش
  2. مالیات
  3. دستمزد
  4. استخدام
  5. اعلام شغل
  6. پیگیری نامزد
  7. آزمون های غربالگری داوطلب
  8. بررسی پیشینه
  9. مدیریت قرارداد
  10. در حال ورود
  11. مدیریت پروژه
  12. انجام سفارش
  13. مدیریت موجودی
  14. پشتیبانی فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه
  15. امنیت سایبری

برون سپاری وظایف شخصی

گاهی اوقات همه چیز در محل کار خوب پیش می رود، اما زندگی شخصی شما به این دلیل رنج می برد. در این مورد، برای کارهایی مانند خشکشویی، نظافت خانه یا خرید مواد غذایی کمک بگیرید تا تعادل کار و زندگی بهتری به شما بدهد.

  1. کارهای شخصی
  2. تحویل و خروج از مدرسه
  3. تهیه غذا
  4. خرید مواد غذایی
  5. زمان‌بندی قرار پزشک
  6. برداشت و تحویل نامه

برون سپاری شکلی از تفویض اختیار تجاری است که می تواند در زمان، هزینه و انرژی شما صرفه جویی کند که بهتر برای رشد تیم یا کسب و کار خود صرف می شود. برون سپاری را در نظر بگیرید که برای شرکت شما منطقی تر است و محیط کاری سالم تر و نتایج بهتر را ایجاد کنید.

Business Plan Template

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا