نحوه ارسال پیامک به مشتریان بالقوه (و دو برابر کردن نرخ تبدیل)

نحوه ارسال پیامک به مشتریان بالقوه (و دو برابر کردن نرخ تبدیل)

پیام‌های متنی برای فروش راهی عالی برای شماست تا در ذهن خود بمانید، زیرا مشتریان بالقوه شما گزینه‌های محصول خود را در نظر می‌گیرند. این احتمال وجود دارد که اگر آنها با شما صحبت می کنند، با یک رقیب صحبت می کنند تا ببینند چه کسی بهترین نرخ ها و خدمات مشتری را به آنها ارائه می دهد.

عقب ماندن توصیه نمی شود. یک راه برای جلوتر ماندن از بازی؟ ارسال پیام های متنی فروش به مشتریان بالقوه خود برای پرورش آنها تا زمان تبدیل. در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد ارسال پیامک به مشتریان بالقوه بدانید، بدون آزار دادن، ترساندن آنها یا غیرحرفه‌ای بودن، مرور خواهیم کرد.

چرا بالقوه فروش متنی؟

ممکن است ارسال پیامک به مشتریان احتمالی فروش مانند نقض مرزها و حتی یک مجوز تقلبی به نظر برسد، اما در حال حاضر چند ایمیل خوانده نشده در مقابل متن دارید؟

اگر مانند اکثر مردم هستید، عدد اول به مراتب بزرگتر از عدد دوم است. تحقیقات نشان می دهد که 42% پیام‌های متنی تجاری در مقایسه با 32% ایمیل‌ها باز می‌شوند.

فروشندگان باید توجه داشته باشند. ورود به رادارهای خریداران در وهله اول دشوار است، چه رسد به ماندن در آنجا. متن و چت زنده می‌توانند رسانه‌های فوق‌العاده‌ای برای برتر ماندن باشند. توجه به مشتریان بالقوه خود، که منجر به تکامل مکالمات تجاری.

آیا ارسال پیامک به مشتریان احتمالی فروش قانونی است؟

بله، کاملاً قانونی است – تا زمانی که مشتریان احتمالی با کمال میل اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند و متن را انتخاب کنند. به خاطر داشته باشید که فقط پس از ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق یک رسانه دیگر مانند ایمیل یا تلفن، باید پیامک ارسال کنید.

در غیر این صورت، خطر می کنید نقض قوانین حفظ حریم خصوصی و همچنین تماس با مشتری از طریق رسانه ای که انتظار ندارد با او تماس گرفته شود. این یک راه مطمئن برای ترساندن آنها است.

آیا پیام‌های متنی برای فروش، قوانین حریم خصوصی را نقض می‌کند؟

خیر، پیام‌های متنی قوانین حریم خصوصی را نقض نمی‌کند اگر مشتریان احتمالی برای دریافت پیام‌های متنی تجاری از کسب‌وکار شما انتخاب شده باشند. طبق دستورالعمل‌های قانون حمایت از مصرف‌کننده تلفنی ، درخواست شما برای شرکت در آن باید چندین بخش کلیدی از اطلاعات، مانند هزینه‌های احتمالی شرکت مخابراتی و دستورالعمل‌های انصراف را مشخص کند.

برای اینکه مشتریان را وادار به ثبت نام کنید، می توانید از آنها بخواهید یک کلمه کلیدی را به یک شماره تلفن همراه پیامک کنند. همچنین می‌توانید وقتی درخواستی را برای تیم فروش شما ارسال می‌کنند، از آنها بخواهید که یک جعبه رضایت ارتباطی را علامت بزنند. به‌علاوه، می‌توانید تبلیغاتی را اجرا کنید که شرایط آن شامل انتخاب متن است.

فراموش نکنید که یک پیامک تأیید ارسال کنید (یعنی “شما در لیست پستی ما ثبت نام کرده اید! برای انصراف، STOP را پیامک کنید”). به این ترتیب، مشتریان بالقوه این فرصت را دارند که واقعاً با رضایت شرکت کنند.

آیا باید بالقوه متن سرد باشد؟

خیر. هرگز بدون داشتن مکالمه قبلی با آنها پیامک سردی ارسال نکنید. نه تنها تماس بدون رضایت صریح آنها غیرقانونی است، بلکه بالقوه هایی را که در غیر این صورت علاقه مند به شروع یک رابطه حرفه ای با شما بودند، از بین می برد.

در بخش بعدی، نحوه ارسال پیامک به مشتریان بالقوه را در عین حرفه ای بودن و افزایش احتمال بسته شدن پوشش خواهیم داد.

دستورالعمل‌های زیر به شما کمک می‌کنند در عین حرفه‌ای بودن از مزایای متن بهره‌مند شوید.

نحوه ارسال پیامک به مشتریان بالقوه

1. بالقوه‌ای را برای شرکت در دریافت متن دریافت کنید.

منبع تصویر

اول از همه، رضایت مشتریان احتمالی را قبل از ارسال پیامک دریافت کنید. شما چند گزینه دارید:

  • یک کادر انتخاب شرکت در فرم درخواست را بگنجانید.
  • اگر یک کمپین تبلیغاتی اجرا می کنید، یک سلب مسئولیت درج کنید که ارائه شماره تلفن آنها به شما اجازه ارسال پیامک به آنها را می دهد.
  • از آنها بخواهید یک کلمه کلیدی را به یک شماره تجاری پیامک کنند تا با کمال میل شرکت کنند.

به این ترتیب، آنها انتظار دارند از طریق آن رسانه از شما ارتباط برقرار کنند. اگر آنها از تلفن همراه کار استفاده می کنند، ممکن است آنقدرها تعجب نکنند، اما دانستن آن غیرممکن است (مگر اینکه به مشتری نزدیک باشید و بدانید که آنها از تلفن کار برای برقراری ارتباط با فروشندگان استفاده می کنند).

بیشتر استراتژی‌های پیامک تجاری از دریچه بازاریابی موبایل. وقتی از پیامک تجاری در فروش استفاده می شود، بسیاری از قوانین مشابه اعمال می شوند. به مشتریان بالقوه اجازه انصراف دهید، فقط پس از مدتی متن‌های بعدی را ارسال کنید و مختصر و حرفه‌ای باشید. این امر موفقیت تلاش های پیام متنی فروش شما را تضمین می کند.

2. قبل از ارسال پیامک به مشتری احتمالی یک تماس اکتشافی داشته باشید.

فرض کنید سارا، یک فروشنده سازمانی، اعلانی دریافت می کند که مشتری جدید به تازگی یک کتاب الکترونیکی را دانلود کرده است. او یک پیامک به شماره تلفن همراهی که او ارائه کرده است می فرستد:

«هی جیمی! اگر می توانم به هر سوالی در مورد آخرین روندهای کشاورزی پاسخ دهم، به من اطلاع دهید. — سارا، مدیر حساب Sigment»

اگر احساس می‌کنید این رویکرد خیلی پیشرو است، تنها نیستید. ارسال پیام‌های متنی به مشتریان احتمالی قبل از برقراری ارتباط با آنها از طریق تلفن، احتمال اتصال شما را کاهش می‌دهد، زیرا به نظر سخت‌گیرانه می‌آید.

حتی اگر با موفقیت از طریق پیامک با مشتری خود تماس بگیرید، در مقایسه با مشتریان احتمالی که قبل از تماس با آنها پیامک نداده‌اید، احتمال خرید در نهایت کمتر است. چرا؟ چون ارتباط شخصی با شما ندارند. آن‌ها هرگز با شما تلفنی صحبت نکرده‌اند، پیشنهاد ارزش شما را نشنیده‌اند، یا حتی به محصولات شما فکر نکرده‌اند.

اما اگر یک تماس کشف داشته باشید و سپس پیام ارسال کنید، چه؟ می‌توانید ارتباط شخصی‌تری را تقویت کنید، ارزش پیشنهادی خود را بیان کنید، و این فرصت را داشته باشید که در مورد نکات دردناک مشتریان احتمالی خود بشنوید.

هنگامی که به متن دسترسی پیدا می کنید، برای تقویت کاری است که قبلاً انجام داده اید – در مقابل تلاش برای ایجاد یک رابطه از پایه.

با در نظر گرفتن این موضوع، تا زمانی که تلفنی با خریداران صحبت نکرده اید، پیامک ارسال نکنید.

3. به صورت شفاهی اجازه بخواهید.

علاوه بر اینکه رضایت آنها را از طریق چک باکس انتخاب یا کمپین دریافت می‌کنید، به صورت شفاهی نیز اجازه بخواهید تا مطمئن شوید که پیام متنی شما ارسال می‌شود.

اگر نگران هستید مشتری احتمالی شما به یک پیام غیرمنتظره واکنش منفی نشان دهد، این امر به ویژه مهم است.

برای مثال، در پایان اولین تماس سارا با جیمی، او ممکن است بگوید، «اشکالی ندارد اگر به شما پیام بدهم؟ مشتریان من به من می گویند که تأیید جلسات ما یا دریافت اطلاعات از طریق متن از ایمیل سریع تر و راحت تر است.”

این درخواست به دو دلیل موفقیت آمیز خواهد بود. اول، سارا ثابت می کند که این یک روش عادی است – او معمولا به مشتریان دیگر پیامک می دهد. دوم، او نشان می دهد که چرا ارسال پیامک به نفع جیمی است. او بلافاصله تصور خواهد کرد که باز کردن یک متن بسیار آسان تر از ایمیل دیگری است.

شما باید صنعت مشتری، شخصیت خریدار و شخصیت فردی خود را نیز در نظر بگیرید. شاید جیمی در یک صنعت بسیار محافظه کارانه کار می کند. سازمان او احتمالاً همه کارها را طبق کتاب انجام می دهد، که نشان می دهد او ترجیح می دهد از طریق ایمیل ارتباط برقرار کند.

از سوی دیگر، اگر جیمی در فضایی نوظهور است یا متعلق به یک شرکت آزمایشی است، احتمالاً مشتاق‌تر از ایده ارسال پیامک یا چت است.

4. آهنگ پیامک مناسب را انتخاب کنید.

هرزنامه هرزنامه است، خواه از طریق ایمیل، پیام LinkedIn یا متن ارسال شود. مراقب تعداد دفعات ارسال پیامک به مشتریان احتمالی خود و آنچه می گویید باشید – اگر از امتیازات پیامک خود سوء استفاده کنید، آنها به سرعت به شما اعتماد نخواهند کرد و حتی ممکن است از شما بخواهند که آنها را تنها بگذارید.

هر پیام متنی باید هدف مشخصی داشته باشد. موارد قابل قبول عبارتند از:

  • بررسی در دسترس بودن مشتری احتمالی شما برای تماس یا جلسه
  • تأیید تماس یا جلسه
  • ارسال یک منبع مفید
  • به طور خلاصه به سؤالی که قبلاً پرسیده بودند پاسخ دهید

منبع تصویر

دلایل غیرقابل قبول عبارتند از:

  • فقط “اعلام حضور”
  • پرسیدن چرا به ایمیل شما پاسخ ندادند
  • تکرار مجدد ویژگی ها یا مزایای محصول خود بدون ارزش افزوده

5. کوتاه نگه دارید.

خلاصه همیشه هنگام برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه مهم است، اما به ویژه هنگام ارسال پیامک بسیار مهم است. متن‌های طولانی کل صفحه خریدار را پر می‌کنند و به راحتی می‌توانند بسیار زیاد به نظر برسند.

سعی کنید تا حد امکان کمتر بنویسید. اگر پیام شما بیش از 300 کاراکتر است – و نمی توانید چیزی را حذف کنید – به جای آن یک ایمیل ارسال کنید.

6. تعادل درستی بین حرفه ای بودن و دوستی برقرار کنید.

حفظ حرفه ای بودن نیز کلیدی است. حتی اگر در حال ارسال پیامک هستید، اما شکلک‌ها، کلمات اختصاری و نشانه‌گذاری و حروف بزرگ نامناسب هستند. کاری نکنید که مشتری احتمالی شما احساس کند که به دوران راهنمایی برگشته است.

همینطور که گفته شد، همچنان می‌توانید شخصیتی اضافه کنید. دوستی کمک زیادی به انسان سازی شما و تعامل می کند.

منبع تصویر

برای نشان دادن تعادل صحیح شخصیت و حرفه ای، در اینجا سه ​​مثال آورده شده است.

خیلی معمولی: “ایو، جیمی! ممنون که امروز با آن تماس گرفتید. من پاسخ سوال شما در مورد حجم ماهانه را دارم. احتمالاً چیزی است که باید در تلفن پوشش دهیم. 😛 آیا فردا ساعت 1 بعدازظهر آزاد هستید؟»

خیلی سفت: «سلام، جیمی. ممنون که امروز با من صحبت کردی من اطلاعاتی را که در مورد حجم ماهانه درخواست کردید دارم. پیچیدگی نیاز به تماس تلفنی دارد. فردا ساعت 13 در دسترس هستید؟»

درست: «سلام، جیمی. من کمی حفاری کردم و پاسخ سوال شما در مورد حجم ماهانه را پیدا کردم. این ساده نیست، بنابراین باید در تماس دیگری آن را پوشش دهیم. آیا فردا ساعت 1 بعد از ظهر آزاد هستید؟»

7. فقط در ساعات کاری پیام ارسال کنید.

در نهایت، خارج از ساعات کاری پیامک ارسال نکنید. از آنجایی که ارسال پیامک یک رسانه شخصی است، دریافت یک پیام حرفه ای مثلاً در ساعت 9 شب می تواند تهاجمی باشد. و منطقه زمانی مشتری احتمالی خود را فراموش نکنید – اگر آنها چندین ساعت جلوتر یا عقب تر از شما هستند، ممکن است به طور ناخواسته به آنها پیام دهید زمانی که می خواهند بخوابند. تعداد کمی از مردم از دریافت پیامک در شب استقبال می کنند.

نمی دانید پیامک فروش چگونه می تواند باشد؟ در زیر چند نمونه آورده شده است.

نمونه‌های پیام نوشتاری فروش

1. پیام متنی فروش برای رسیدگی به اعتراض

سلام [first name]، من با معاون ما در مورد سوالات شما در مورد قیمت گذاری، و به نظر می رسد ما می توانیم [مصالحه را وارد کنیم]. دوست دارم تلفنی صحبت کنیم. آیا جمعه ساعت 3 بعد از ظهر زمان خوبی است؟

-[نام شما]

چرا کار می کند

در طول تماس اکتشافی شما، مشتری احتمالی شما احتمالاً اعتراضی را مطرح کرده است که پتانسیل آن را دارد که معامله را متوقف کند. از یک پیام متنی استفاده کنید تا به آنها اطلاع دهید که راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اید و یک جلسه بعدی را برای بحث در نظر بگیرید.

2. پیام متنی فروش قبل از یک رویداد

عرض

سلام، [first name]. این [نام] از [شرکت] است. بالاخره فردا اولین روز [نام رویداد] است! من دوست دارم شما را در غرفه ما ببینم و نمونه ای زنده از محصول را به شما نشان دهم. در چه ساعتی می‌آیید، و بیشتر علاقه‌مندید کدام محصول را ببینید؟

چرا کار می کند

این پیام متنی فروش در صورتی کار می‌کند که چند هفته است با مشتری بالقوه صحبت می‌کنید و مطلع شده‌اید که آنها در رویدادی حضور خواهند داشت که شما نیز در آن شرکت خواهید کرد. این فرصتی را به شما می‌دهد تا به صورت حضوری با آنها ملاقات کنید و ارائه یک زمین در محیطی که در آن زمین های مورد انتظار است. اگر به تازگی با مشتری ارتباط برقرار کرده اید، استفاده از این متن را توصیه نمی کنیم.

3. پیام متنی فروش پس از یک رویداد

سلام، [first name]! دیدن شما در [نام رویداد] امروز بسیار عالی بود. از آنجایی که در مورد [ویژگی] کنجکاو بودید، می خواستم این جزوه را ارسال کنم: [پیوند]. من دوست دارم در یک تماس با جزئیات بیشتری صحبت کنم. آیا سه شنبه آینده ساعت 15 در دسترس هستید؟

چرا کار می کند

این نوشتار مهارت‌های گوش دادن انتقادی را نشان می‌دهد – متوجه شدید مشتری احتمالی شما در مورد چه چیزی بیشتر کنجکاو است و اطلاعات بیشتری را برای آنها ارسال کردید. اما مانند هر ایمیل فروش دیگری، این ایمیل شامل یک تماس برای اقدام نیز می شود تا از آنها بخواهد به تعامل با شما ادامه دهند. می‌توانید جزئیات را اضافه یا حذف کنید تا این پیام متنی برای شما کار کند.

4. پیام متنی فروش پس از آزمایش

سلام [first name]، این [نام شما] از [شرکت] است. آیا از آزمایش 7 روزه [محصول] خود لذت بردید؟ من دوست دارم در مورد تمدید آزمایشی احتمالی چت کنم. آیا چهارشنبه ساعت 9 صبح برای شما کار می کند؟

چرا کار می کند

در صورت استفاده مناسب، این پیام متنی می تواند به شما کمک کند تا تماس بعدی را با سهولت بسیار بیشتری نسبت به یک ایمیل معمولی رزرو کنید. از آنجایی که اکثر کاربران نرم افزار B2B انتظار ندارند از طریق متن تعامل داشته باشند، حتماً مخاطبان خود را بشناسید و ابتدا از آنها اجازه بگیرید.

پیام های متنی برای تبدیل فروش بهتر

با استراتژی مناسب، ارسال پیامک می تواند به شما کمک کند معاملات خود را بسیار مؤثرتر از تماس های فروش و ایمیل به تنهایی ببندید. این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید متن‌هایتان حرفه‌ای، مفید و مرتبط هستند و نرخ تبدیل‌تان را تماشا کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2017 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل