راهنمای کارآفرین برای نرخ بهره وام تجاری

راهنمای کارآفرین برای نرخ بهره وام تجاری

یک وام تجاری می تواند ابزار مفیدی در جعبه ابزار هر کارآفرینی باشد، چه در حال شروع کار باشید و به دنبال کسب اولین سرمایه خود باشید و چه در تلاش برای توسعه یک شرکت رو به رشد باشید.  

اما قبل از درخواست برای وام، به یاد داشته باشید که برخلاف کمک های بلاعوض یا سرمایه خطرپذیر، باید کل مبلغ وام گرفته شده را به اضافه بهره بازپرداخت کنید. بنابراین، مطمئن شوید که یک برنامه محکم برای به حداکثر رساندن ارزش پول جدید خود دارید. 

بعد، کل هزینه وام گرفتن را در نظر بگیرید. به همه وام ها، اعم از وام دانشجویی، وام مسکن یا وام تجاری، بهره تعلق می گیرد. تفاوت در نرخ‌های بهره می‌تواند منجر به پس‌انداز یا هزینه‌هایی شود که واقعاً در طول عمر وام افزایش می‌یابند – بنابراین نرخی که دریافت می‌کنید در هنگام تعیین اینکه کدام محصول وام برای شما مناسب است، ملاحظات مهمی است. 

نرخ بهره وام تجاری چیست؟

نرخ بهره وام تجاری مبلغی را که وام گیرنده به وام دهنده، علاوه بر اصل پول، به عنوان هزینه وام می پردازد، نشان می دهد. معمولاً به عنوان درصدی از کل مبلغ وام گرفته شده محاسبه می شود.

APR یا نرخ درصد سالانه، کل هزینه وام، از جمله نرخ بهره و کارمزد است. این بهترین معیار است برای درک و مقایسه نرخ بهره کارمزدهایی که معمولاً با وام‌های تجاری مرتبط می‌شوند عبارتند از: 

    • هزینه های مبدا، که هزینه پردازش وام جدید است
    • هزینه های پذیره نویسی، که به پذیره نویسانی تعلق می گیرد که اسناد مالی شما را بررسی می کنند
  • هزینه های بسته شدن، که می تواند شامل کارمزد بسته بندی وام یا ارزیابی کسب و کار باشد

نرخ‌های بهره وام کسب‌وکار بسته به سابقه مالی وام‌گیرنده، موسسه وام‌دهنده، و آنچه در اقتصاد اتفاق می‌افتد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. 

وام دهندگان ایالات متحده معمولاً نرخ بهره را از نرخ اصلی برای بانک‌های بزرگ تعیین می‌کنند که 4٪ از 5 مه. می توانید نرخ اصلی را به عنوان مبلغی در نظر بگیرید که یک بانک از مشتری کم خطر خود دریافت می کند، اما پیشنهاد نرخ اصلی نادر است.

هنگام محاسبه نرخ بهره، وام دهندگان درصدی را به نرخ اصلی اضافه می کنند. تعداد امتیازهای اضافه شده به پیشنهاد وام شما معمولاً به سابقه مالی و اعتباری شرکت و همچنین سابقه مالی و اعتباری شخصی شما بستگی دارد.

برای مثال، پس از بررسی درخواست وام یک کارآفرین، یک بانک تصمیم می‌گیرد بر سه درصد نسبت به نرخ اولیه استفاده کنید. سپس آن وام گیرنده یک پیشنهاد 7٪ برای آن محصول وام دریافت می کند.

چگونه برای درخواست وام تجاری خود آماده شوید

برای اینکه بهترین فرصت را برای دریافت یک پیشنهاد وام خوب داشته باشید، قبل از اینکه به پول نیاز داشته باشید آماده شدن را شروع کنید. Aviv Baron، بنیانگذار شرکت خدمات مالی Direct Payment Group، توصیه می کند: «زودتر از آنچه فکر می کنید باید شروع کنید. “شما می توانید پول را سریع دریافت کنید، یا می توانید پول را ارزان دریافت کنید.”

در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌خواهید قبل از تماس با وام دهندگان داشته باشید:

  • یک طرح تجاری بنویسید: یک وام تجاری خوب باید به گسترش کسب و کار شما کمک کند، و یک وام دهنده خوب می خواهد بفهمد که چگونه از وجوه برای دستیابی به رشد استفاده می کنید. . تعیین مقدار پول مورد نیاز و ترسیم طرحی در مورد نحوه استفاده از آن برای وام دهندگان مهم است. 
  • اعتبار شخصی و تجاری را بهبود بخشید: وام دهندگان هنگام بررسی درخواست وام تجاری شما، به سابقه اعتبار شخصی شما نگاه می کنند. آنها می توانند به شدت روی آن تکیه کنند، به خصوص اگر کسب و کار شما هنوز سابقه اعتباری گسترده ای ندارد.

    وام گیرندگان با امتیاز اعتباری بالا تمایل دارند کمترین نرخ بهره را دریافت کنند. (نمره “خوب” حدود 670 < /a> یا بالاتر.) برای ایجاد اعتبار شخصی و تجاری قوی، مطمئن شوید که تمام صورتحساب کارت اعتباری خود را هر ماه قبل از سررسید پرداخت کنید. (عملکرد پرداخت خودکار دوست شماست!)

    اگر برای ایجاد اعتبار فوق‌العاده وقت ندارید، حداقل کارت‌های اعتباری خود را پرداخت کنید و مطمئن شوید که کمتر از 30% استفاده می‌کنید. از حداکثر مبلغ اعتبار خود قبل از ارسال درخواست خود.

  • رابطه ای با وام دهنده برقرار کنید: اگر به دنبال گرفتن وام تجاری در 6+ ماه آینده هستید، اکنون برای دریافت وام کوچک به یک وام دهنده مراجعه کنید. و هر ماه آن را به موقع پرداخت کنید. این باعث ایجاد اعتبار نزد وام‌دهنده می‌شود، و هنگامی که آماده دریافت وام تجاری بزرگ‌تر شدید، ممکن است نرخ بهره مطلوبی به شما پیشنهاد دهند. 

در حال جمع آوری اسناد شما

علاوه بر یک طرح تجاری و سابقه اعتباری، باید چندین اسناد هنگامی که برای درخواست وام آماده شدید. وام دهندگان اغلب به:

نیاز دارند

  • اظهارنامه مالیات بر درآمد: برای وام دهندگان معمول است که سه آخرین اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی و تجاری شما را درخواست کنند
  • صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده: پیش‌بینی جزئیات درآمدی که انتظار دارید در آینده به دست آورید
  • صورت‌حساب‌های بانکی: معمولاً یک سال صورت‌حساب بانکی شخصی و تجاری
  • اطلاعات حسابهای دریافتنی و پرداختنی: اسنادهایی که جزئیات پول بدهی به شرکت شما و همچنین پولی که به فروشندگان بدهکاری دارید

متوسط ​​نرخ بهره وام تجاری

نرخ اولیه در طول زمان تغییر می‌کند، که مبنای بسیاری از نرخ‌های بهره وام بانکی است. 

اکنون که اردک های مالی خود را پشت سر گذاشته اید، وقت آن است که انواع وام ها و نرخ های بهره را بررسی کنید.

نرخ‌های بهره وام تجاری بسته به نوع وام، موسسه وام‌دهنده و وام گیرنده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما به یاد داشته باشید، داشتن اعتبار شخصی و تجاری قوی، سابقه اعتباری قابل توجه، و یک طرح تجاری متقاعد کننده برای واجد شرایط بودن برای بهترین پیشنهادات کلیدی خواهد بود. 

در اینجا به تفکیک انواع رایج وام‌های تجاری، همراه با نرخ بهره متوسط ​​می‌پردازیم.

وام های انجمن کسب و کار کوچک (SBA)

SBA یک آژانس دولتی ایالات متحده است که از مشاغل کوچک و کارآفرینان حمایت می کند. شما از طریق اتحادیه اعتباری یا بانک برای وام های SBA درخواست می دهید، اما این وام ها توسط دولت ایالات متحده پشتیبانی می شوند. این بدان معناست که در صورت عدم پرداخت وام خود، SBA بخشی از وام شما را از وام دهنده باز میخرد.

وام‌های SBA معمولاً با پایین‌ترین نرخ‌های بهره و طولانی‌ترین شرایط بازپرداخت ارائه می‌شوند، اما معمولاً دارای شرایط سختی هستند و دریافت وجوه ممکن است زمان زیادی طول بکشد. نرخ بهره برای یک وام معمولی SBA از 6.25٪ تا 8.75٪ متغیر است.

وام‌های SBA برای استارت‌آپ‌هایی که هنوز اعتباری ایجاد نکرده‌اند، عالی هستند، به‌خصوص در مواردی که مؤسس یا مؤسسان دارای سابقه اعتباری قوی هستند. اما امکان دریافت وام SBA با اعتبار کمتر از ستاره وجود دارد.

وام‌های تجاری متعارف

مشابه وام SBA، می توانید از طریق اتحادیه اعتباری یا بانک برای وام تجاری معمولی درخواست دهید. وام های تجاری متعارف دارای الزامات امتیاز اعتباری سخت گیرانه تری نسبت به وام های SBA هستند و بسته به سابقه اعتباری شما با شرایط بازپرداخت کوتاه تر و نرخ های بهره بالاتر ارائه می شوند. 

با این حال، تأمین مالی از وام‌های معمولی معمولاً بسیار سریع‌تر از وام‌های SBA انجام می‌شود، و برای درخواست آنها به مدارک بسیار کمتری نیاز دارند. اگر به پول نیاز دارید و امتیاز اعتباری بالایی دارید، یک وام معمولی ممکن است مسیر خوبی برای شما باشد.

نرخ‌های وام تجاری متعارف کنونی از 2% تا 13%، و کسب و کارهای تاسیس شده با سابقه اعتباری قوی به احتمال زیاد کمترین نرخ ها را دریافت می کنند.

وام‌های کسب و کار آنلاین 

وام دهندگان آنلاین تمایل دارند نسبت به بانک های معمولی نسبت به الزامات امتیاز اعتباری ملایم تر باشند و درخواست کاغذ کمتری داشته باشند. با این حال، وام ها هزینه بیشتری دارند، با نرخ های بهره از 7% تا 99%.

وام‌های آنلاین ممکن است برای کارآفرینانی که حداقل یک سال در تجارت بوده‌اند، به سرعت نیاز به پول دارند و واجد شرایط دریافت وام بانکی معمولی نیستند، خوب عمل کند. اما مراقب نرخ های بالا باشید.

وام های تجاری کوتاه مدت

بسیاری از وام دهندگان وام های تجاری کوتاه مدت نیز ارائه می دهند که معمولاً باید ظرف یک سال بازپرداخت شوند. نرخ بهره این محصولات وام می تواند محدوده از 3٪ تا 50٪ یا بالاتر. نرخ ها می توانند در زمان های خوب اقتصادی نسبتا پایین باشند، اما در دوران رکود اغلب بسیار بالا هستند. 

اگر شرکت شما برای پشت سر گذاشتن یک سه ماهه سخت، خرید موجودی فصلی یا رسیدگی به هزینه های اضطراری به هجوم نقدینگی نیاز دارد، وام های تجاری کوتاه مدت می تواند مفید باشد. اما این وام‌ها به بازپرداخت های مکرر، گاهی اوقات هفتگی یا حتی روزانه.

فرآیند درخواست برای وام تجاری کوتاه مدت نسبتاً ساده است، اما باید ثابت کنید که می توانید پول را پس دهید. بسیار مهم است که درآمدهای پیش بینی شده قوی را نشان دهید — یک راه اندازی تلاش برای دریافت وام کوتاه‌مدت احتمالاً باید به وام دهندگان صورت‌های جریان نقدی پیش‌بینی‌شده و پیش‌بینی‌های فروش را برای ۳ تا ۵ سال آینده ارائه دهد.

انواع دیگر تامین مالی کسب و کار

برخی از انواع دیگر وام های تجاری عبارتند از:

  • خطوط اعتبار: خط اعتباری تجاری مشابه کارت اعتباری است، زیرا به شما امکان می‌دهد تا سقف مشخصی از دلار وام بگیرید. این نوع تامین مالی نسبت به وام انعطاف پذیرتر است زیرا شما فقط به مبلغی که در نهایت استفاده می کنید بهره می پردازید. این امکان وجود دارد که یک ماه 5 هزار دلار، ماه دیگر 15 هزار دلار و ماه بعد 3 هزار دلار وام بگیرید، زیرا نیازهای کسب و کار شما تغییر می کند. 
  • وام تجهیزات: این به طور خاص برای تامین مالی قطعاتی از تجهیزاتی است که برای اداره کسب و کار خود نیاز دارید. شرایط و نرخ های بهره به نوع تجهیزات و مدت زمان حفظ ارزش آن بستگی دارد و برخی از وام دهندگان 100٪ هزینه تجهیزات را تامین می کنند. برای این نوع تامین مالی، تجهیزاتی که خریداری می کنید به عنوان وثیقه برای وام تبدیل می شود.
  • پیش های نقدی بازرگان: یک شرکت مبلغی را به کسب و کار شما ارتقا می دهد و شما آن را به عنوان درصد از فروش شما، به علاوه سود و کارمزد. واجد شرایط بودن این نوع تامین مالی آسان است، اما باید به عنوان آخرین راه چاره در نظر گرفته شود، زیرا می تواند APR بالاتر از 100٪ داشته باشد و ممکن است شما را وارد چرخه بدهی کند.

نرخ های بهره ثابت در مقابل متغیر

نرخ بهره وام کسب و کار را می توان ثابت یا متغیر باشد. نرخ بهره ثابت در طول عمر وام ثابت می ماند، بنابراین وام گیرنده می تواند سال به سال به پرداخت های یکسان متکی باشد. بسته به بازار، نرخ بهره متغیر می‌تواند در طول مدت وام تغییر کند – اگر نرخ‌های اصلی یا سایر شاخص‌ها بالا یا پایین بروند، نرخ بهره‌ای را که پرداخت می‌کنید تغییر می‌دهد. 

نرخ‌های بهره ثابت:

  • اغلب بیشتر از نرخ های متغیر شروع می کنند
  • در معرض خطر کمتری برای وام گیرندگان قرار دارید
  • پرداخت ماهانه قابل پیش بینی را ارائه دهید

نرخ‌های بهره متغیر:

  • اغلب کمتر از نرخ های ثابت شروع می شوند
  • در معرض خطر بیشتری برای وام گیرندگان قرار دارید
  • در صورت تغییر نرخ اصلی یا بازار، می تواند به معنای تغییرات پرداخت ماهانه باشد

نرخ بهره وام تجاری فعلی

متأسفانه یک مکان مرکزی برای مشاهده نرخ های بهره وام های تجاری فعلی، زیرا بسته به وام دهنده، نوع وام و سابقه مالی وام گیرنده بسیار متفاوت است.

هنگامی که مشخص کردید کدام محصول وام برای کسب و کار شما مناسب‌تر است، مقایسه پیشنهادها در میان انواع وام دهندگان بهترین گزینه است. اگر مشتاق هستید بدانید که چه نوع نرخ های بهره ممکن است به دنبال آن باشید، سعی کنید شماره های خود را به یک ماشین حساب وام کسب و کار متصل کنید، مانند این یکی از NerdWallet.

نرخ سود خوب وام تجاری چقدر است

به طور کلی، هرچه این نرخ کمتر باشد، بهتر است. اما هنگام تصمیم گیری بین گزینه های وام، نباید تنها تمرکز شما بر نرخ بهره باشد. چیزهای زیادی فراتر از نرخ بهره وجود دارد، مانند:

کیفیت وام دهنده: آیا موسسه ای که با آن سر و کار دارید وام دهنده مستقیم است؟ یعنی آیا وام را مستقیماً در اختیار شما قرار می دهند یا از جای دیگری تهیه می کنند؟ اگر با یک وام دهنده مستقیم سر و کار دارید، به احتمال زیاد فرصت ایجاد یک رابطه وام دهی طولانی مدت را خواهید داشت.

مراقب وام دهندگانی باشید که سعی می کنند شما را با عجله در یک قرارداد وام ببندند. RJ Grimshaw، مدیر عامل UniFi Equipment Finance، وام دهنده ای که تجهیزات تجاری را تأمین مالی می کند، می گوید: «اگر یک بانک یا وام دهنده به صاحب کسب و کار عجله می کند، [قرض گیرنده] باید نگران باشد.

بسته به شرکت شما و نحوه استفاده از پول، ممکن است مهم باشد که با وام دهنده ای که در فضای شما متخصص است بروید. وام دهندگان وجود دارند که به طور خاص بر وام ها تمرکز می کنند برای مثال، برای رستوران‌ها یا امتیازات باشگاه‌های ورزشی.

مدت وام: وقتی به هزینه کامل وام خود فکر می کنید، مهم است که مدت وام خود را در نظر بگیرید. اگر بین یک وام 10 ساله با نرخ بهره کمتر یا وام سه ساله با نرخ بهره بالاتر انتخاب کنید، ممکن است با وام 10 ساله بیشتر بپردازید، زیرا برای یک وام سود پرداخت می کنید. دوره طولانی تر.

با این حال، پرداخت های ماهانه شما برای وام 10 ساله ممکن است کمتر باشد، زیرا زمان بیشتری برای تقسیم هزینه دارید. مدت وام مناسب برای شما به درآمد فعلی و وضعیت نقدی کسب و کار شما بستگی دارد. 

در پایان، نرخ‌های بهره در ارزیابی گزینه‌های وام تجاری یک نکته کلیدی است. اما آنها تنها مورد توجه نیستند. 

ایجاد اعتبار قوی بسیار مهم است تا بتوانید خود را در موقعیتی قرار دهید که کمترین نرخ بهره ممکن را به شما پیشنهاد شود. اما، همه کارآفرینان زمان لازم برای انجام این کار را ندارند و بسته به طرح تجاری شما، تضمین وام با نرخ بهره بالاتر می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان مناسب باشد، به خصوص اگر وام ارزان‌تری در دسترس نباشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل