9 آماری که ثابت می کند روحیه شما می تواند بر عملکرد فروش تأثیر بگذارد

9 آماری که ثابت می کند روحیه شما می تواند بر عملکرد فروش تأثیر بگذارد

ساعت‌های طولانی، اهداف تهاجمی، چشم‌اندازهای دشوار. برای بسیاری از فروشندگان، همه چیز در یک روز کار است. اما همچنین دستور العملی برای استرس، ناامیدی و روحیه پایین است – که اگر کنترل نشود، می تواند به سرعت بر عملکرد فروش تأثیر بگذارد.

جای تعجب نیست که فروش بازی سختی است، و برای رهبران فروش ضروری است که روحیه تیم خود را بالا نگه دارند. برای رسیدن به آنجا، به استراتژی‌های مناسب برای تأثیرگذاری واقعی نیاز دارید.

در اینجا، استرس‌های روزانه‌ای را که نمایندگان فروش با آن مواجه می‌شوند، مورد بحث قرار می‌دهیم و شش نکته را برای تقویت مؤثر خلق و خوی طبقه فروش شما پوشش می‌دهیم.

خلق و خوی چگونه بر فروش تأثیر می گذارد [آمار]

چه چیزی بر خلق و خوی فروشندگان تأثیر می گذارد؟

به‌عنوان یک رهبر در تیم خود، درک استرس‌ها و چالش‌های رایج روزمره که نمایندگان فروش شما با آن مواجه هستند ضروری است. در اینجا، ما سه منبع اصلی استرس را پوشش خواهیم داد:

1. فرسودگی شغلی.

فروش کار سختی است. این شامل ساعات طولانی، طرد شدن مداوم، و نگرش “همیشه” است – و حفظ این سرعت استرس زا است. جای تعجب نیست که 67٪ از فروشندگان احساس می کنند که به فرسودگی شغلی نزدیک هستند.

در حالی که استرس می تواند برای برخی مفید باشد، زیاده روی آن می تواند مضر باشد. راه حل ایجاد تعادل بین کار و استراحت است. به عنوان یک رهبر فروش، ضروری است نشانه های فرسودگی شغلی را بشناسید، به طور مرتب با تیم خود چک کنید، و پشتیبانی ارائه دهید.

2. آموزش فروش بی اثر.

آیا هیچ وقت یک تیم ورزشی را بدون کتاب بازی مربی می کنید؟ احتمالاً نه – به هر حال، نحوه برنده شدن در بازی ها را تعریف می کند و استراتژی ها و بازی های مهم را مشخص می کند. آموزش فروش تفاوتی ندارد.

راه‌اندازی تیم خود برای موفقیت بسیار مهم است، با این حال بیشتر سازمان‌ها رویکردی غیررسمی برای آموزش در پیش می‌گیرند – و معمولاً زمانی پایان می‌یابد که شخصی کار خود را به پایان برساند. شاید به همین دلیل است که 26% از تکرارها از تمرین خود ناراضی هستند.

اگر تیم فروش شما در تلاش است تا استانداردی را رعایت کند، وقت آن است که چند سوال سخت از خود بپرسید. به عنوان مثال، آیا کارمندان جدید (یا در سطح پایین تر) شما کار خود را با پای ثابت شروع می کنند؟ آیا کارکنان باتجربه تر شما می توانند از مربیگری مستمر بهره مند شوند؟ چه حوزه‌هایی (پیش‌جویی، پرورش، و غیره) بیشتر به بهبود نیاز دارند؟ این سؤالات می تواند ابتکارات آموزشی و مربیگری شما را راهنمایی کند.

3. یک محیط کاری سمی.

43٪ از فروشندگان احساس می کنند که محیط کار آنها سمی است. این نقش بسیار زیادی در میزان فروش فروشندگان شما، میزان بهره وری آنها و مدت اقامت آنها در شرکت شما ایفا می کند.

اگر فرهنگ فروش شما ضعیف شده است، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که امیدوار باشید همه چیز حل شود. به عبارت دیگر، فرهنگ به‌طور سالمی رخ نمی‌دهد. به عنوان یک رهبر فروش، این شما هستید که باید لحنی را برای دیگران تنظیم کنید.

اکنون اجازه دهید شش نکته را برای تقویت کلی روحیه، اعتماد به نفس و بهره وری تیم شما بیان کنیم.

6 نکته برای تقویت روحیه کلی طبقه فروش شما

1. با نمایندگان خود آشنا شوید.

هیچ رویکرد واحدی برای تقویت روحیه وجود ندارد. شما باید برای هر یک از نمایندگان وقت بگذارید تا نیازها، اهداف و منابع انگیزه. این کار زمان می برد، اما اگر بدانید چه اهرم هایی را باید بکشید، نتایج بهتری می گیرید.

2. با همدلی رهبری کنید.

نمایندگان فروش بیشتر از تعداد معاملاتی هستند که بسته می‌شوند. با این حال، آنها اغلب تشویق می شوند که احساسات خود را پشت در بگذارند.

طبق یک نظرسنجی جهانی در سال 2021، 74٪ از کارمندان می گویند زمانی که احساس می کنند شنیده می شوند در شغل خود مؤثرتر هستند. هماهنگی با احساسات تیم خود راهی موثر برای تنظیم انتظارات و دستیابی به قلب مسائل است.

علاوه بر این، همدلی در اصلاح رفتارها نیز حیاتی است. برای مثال، فرض کنید یک نماینده فروش تا پایان یک چهارم سهمیه خود را از دست بدهد. به جای اشاره به انگشتان، از همدلی برای کشف موانعی که آنها را با مشکل مواجه کرده است استفاده کنید – و تضمین کنید که آنها منابع لازم برای عملکرد بهتر در سه ماهه آینده را دارند.

3. تمرکز را تغییر دهید.

تمرکز بی وقفه بر بستن قراردادها می تواند حتی با عملکرد بالاترین نمایندگان فروش را ناامید کند. با ایجاد اهداف کوچکتر که در نهایت منجر به اهداف بزرگتر می شود، فشار را از بین ببرید. اهداف روزانه یا هفتگی یک راه عالی برای ایجاد اعتماد به نفس در کوتاه مدت است و به تیم شما کمک می‌کند تا از وضعیت بد خارج شود.

به عنوان مثال، یک هدف روزانه ممکن است شامل تکمیل تعداد معینی تماس در روز یا انتقال چندین معامله به مرحله بعدی خط لوله باشد.

4. برای تیم سازی وقت بگذارید.

رفاقت تیمی یک عنصر ضروری – اما اغلب نادیده گرفته می شود – برای رضایت و روحیه کارکنان است. باعث افزایش همکاری، بهره وری و حتی شادی می شود. در واقع، تحقیق توسط Gallup نشان می دهد که افرادی که در محل کار خود دوستی قوی دارند، 50٪ از کار خود رضایت بیشتری دارند.

تیم‌سازی می‌تواند شکل‌های زیادی داشته باشد، از ناهار ماهیانه تیمی تا یادگیری کارگاه اولویت‌بندی چنین فعالیت‌هایی در طول روز کاری یک حرکت قدرتمند است که به تیم شما نشان می‌دهد که شما برای رفاه آنها به اندازه اهداف و معیارها ارزش قائل هستید.

5. کتاب بازی را به اشتراک بگذارید.

تیم شما با ارزش ترین دارایی شماست. آنها باید دانش، ابزار و منابع لازم برای موفقیت را داشته باشند – نه فقط در ابتدای شروع کار، بلکه در طول دوره تصدی خود. به طور مداوم از فروشندگان خود نظرسنجی کنید تا ببینید آیا آنها آموزش و راهنمایی لازم را دریافت می کنند.

به همان اندازه مهم است که اهداف شغلی هر نماینده را در نظر بگیرید و فرصت‌هایی برای کمک به آنها برای حرکت به سمت آنها فراهم کنید. این نشان دهنده سرمایه گذاری در اهداف کوتاه و بلند مدت تیم شما است.

6. بردهای کوچکتر را تصدیق کنید.

جشن گرفتن بردهای بزرگ آسان است. با این حال، شناخت بردهای کوچکتر و هفته به هفته به همان اندازه برای ایجاد اعتماد به نفس و روحیه مهم است. هر زمان که فردی به هدف کوچکتری می رسد، ایده ای عالی ارائه می دهد یا در زمینه خاصی برتری می یابد، توجه کنید. این لحظات همه را تشویق می‌کند که به تلاش برای بیشتر ادامه دهند.

بازگشت به شما

وقتی روحیه بالا می رود، عملکرد فروش نیز بالا می رود. به همین دلیل است که مدیران فروش مؤثر به رفاه تیم خود به اندازه اهداف و معیارها ارزش قائل هستند. اگر روحیه تیم شما در حال سقوط است، با اجرای نکات بالا شروع کنید و مرتباً با نمایندگان خود تماس بگیرید تا از هرگونه آتش سوزی احتمالی جلوتر بمانید.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل