روندهای آشکار شده: سرمایه گذاری جایگزین کسب و کار خارج از VC

روندهای آشکار شده: سرمایه گذاری جایگزین کسب و کار خارج از VC

این یک مقاله ممتاز است که در ابتدا در روندها.

سرمایه مخاطره‌پذیر می‌تواند بسیار پیچیده باشد، اما بیشتر شرکت‌ها همچنان بر اساس مدل آشنا عمل می‌کنند: شرط‌بندی هوشمندانه انجام می‌دهند و امیدوارند که در شکار اسب شاخدار نتیجه بدهد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها فقط روی کسب‌وکارهایی شرط می‌بندند که حداقل پتانسیل «اوبر بعدی بودن» یا حداقل ورود به قلمرو تک‌شاخ را داشته باشند.

این روش “اسپری و دعا” به این معنی است که مهم نیست که یک، یا دو، یا اکثر شرط‌های آنها شکست بخورند، تا زمانی که کسی بتواند 100 برابر بازده بدهد. و تنها اکنون، پس از شکست WeWork، شرکت‌های خطرپذیر به اهمیت سودآوری پی برده‌اند (تکه‌کننده، درست است؟). تاکید بر به دست آوردن یک شرط بزرگ نادر برای بازپرداخت، بر روشی که شرکت های دارای پشتوانه سرمایه گذاری نیاز دارند، تأثیر می گذارد: رشد بیش از حد به هر قیمتی. 

البته، این استراتژی VC باعث می شود بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​به دنبال منابع مالی باشند. اما کارآفرینانی که نمی توانند یک شرکت بزرگ VC را جذب کنند، نباید نگران باشند. تامین مالی جایگزین برای کسب و کار ممکن است بهترین استراتژی باشد: ما اعداد را در  خود اجرا کردیم. پایگاه داده کسب و کارهای کوچک و دریافتند که میانگین سودآوری شرکت‌های دارای پشتوانه VC 44 درصد است، در مقابل 60 درصد حاشیه شرکت‌هایی که از طریق پس‌انداز شخصی تأمین مالی می‌شوند.

از آنجایی که سرمایه مخاطره‌آمیز به شدت در پاسخ ما به جمع‌آوری پول گنجانده شده است، اغلب نمی‌دانیم خارج از آن به کجا نگاه کنیم. برای مثال، اگر شما یک بنیانگذار SaaS با کسب و کار سودآور هستید و نمی خواهید کسب و کار (و آزادی) خود را با یک چک هنگفت معامله کنید، چه کار می کنید؟ در این بخش، گزینه‌های تامین مالی جایگزین را به شما معرفی می‌کنیم.

میکرو وی سی

سرمایه مخاطره‌پذیر خرد معمولاً در مرحله اولیه اتفاق می‌افتد، یک سرمایه‌گذاری جایگزین کسب‌وکار با تأمین مالی کمتر، شرایط متفاوت و مشوق‌های متفاوت در مقایسه با سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی.

برای لیست کامل بیش از 900 شرکت میکرو VC در سراسر ایالات متحده، این را بررسی کنید فهرست چشمگیر توسط سمیر کاجی. او روش‌شناسی خود را اینجااینجا.

چند VC قابل توجهی که باید به آنها توجه داشت:

  • ما اخیراً درباره Tiny Capital نوشتیم، این شرکت متمرکز بر فناوری بر بستن معاملات از طریق یک فرآیند خرید ساده متمرکز شده است. اندرو ویلکینسون، موسس Tiny Capital، راه‌اندازی ما تجارت می کنیم. بار دیگر، این شرکت بر روی سه ستون متمرکز شده است: رشد پایدار، سودآوری، و “مشتریان چسبنده”. Clearbanc روی رویکرد مشابهی که به مارک‌های آنلاین اختصاص داده شده است تمرکز می‌کند و آنها را به سرعت سرمایه می‌دهد.  

تامین مالی مبتنی بر درآمد

Earnest Capital به عنوان یک مدل درآمد مشترک (SEAL) عمل می‌کند. مشابه مدل تقسیم سود، «سرمایه‌گذاران زمانی کسب درآمد می‌کنند که بنیانگذاران سود می‌برند». این مدل تأمین مالی کسب‌وکار جایگزین به سرمایه‌گذاران این حق را می‌دهد که درصدی از درآمد مشترک را دریافت کنند، زمانی که کسب‌وکار از آستانه اولیه درآمد بنیانگذار که در ابتدا تعریف شده بود، به مؤسس پرداخت کرد. SEAL همچنین سقف درآمد مشترک را با اختیاری برای مشارکت های بلندمدت تعریف می کند. بار دیگر، نگاه ها به کسب و کارهای سودآور است و در این مورد، همسویی انگیزه ها در توافق گنجانده شده است. 

Lighter Capital همچنین بر روی مدل مبتنی بر درآمد تمرکز می‌کند. بر اساس جریان نقدی ماهانه که صاحبان مشاغل را ملزم نمی‌کند سرمایه یا تخصیص صندلی هیئت مدیره را کنار بگذارند. این شرکت وام های مدت دار و خطوط اعتباری با بازپرداخت سقفی، اساساً به عنوان جایگزینی برای وام های بانکی سنتی ارائه می دهد. سایر شرکت‌های تامین مالی مبتنی بر درآمد عبارتند از RevUp، Stripe Capital، ابتدا بنیانگذاران ، شرایط فروشنده، و شرکای رشد رمان. 

شتاب‌دهنده‌های راه‌اندازی بسیاری نیز وجود دارد، از جمله IndieVC، Atomic VC، و Tiny Seed که به شرکت‌های SaaS در مراحل اولیه اختصاص دارد. بسیاری از این میکرو VC ها و شتاب دهنده ها با رویکرد سنتی VC متفاوت هستند زیرا به دنبال این هستند که بنیانگذاران را قادر به حفظ مالکیت قابل توجه و هدف گذاری سرمایه گذاری های پس از درآمد کنند. به عبارت دیگر، آنها می خواهند کسب و کارهای موفق را قادر سازند تا حتی موفق تر شوند. Tiny Seed به طور خاص از «شکاف موجود در توانایی استارت‌آپ‌های غیر تکشاخ برای جمع‌آوری بودجه در مراحل اولیه» شکل گرفته است، برچسب زدن خود را به عنوان “شتاب دهنده دم دراز استارت آپ ها.” IndieVC رویکرد مشابهی را در سؤالات متداول خود نشان می‌دهد.

Tiny Capital از مجموعه مقادیر مشابهی در هدف‌یابی کسب‌وکارها استفاده می‌کند:

برای مقایسه کاملتر گزینه های مختلف VC، هفته نامه Cofounder این نمودار.

کمک مالی اضافی

پایگاه داده کسب و کار کوچک ما برای پرسیدن اینکه آیا افراد در دسته‌های زیر سرمایه دریافت می‌کنند یا خیر راه‌اندازی شده است:

  • پس انداز شخصی
  • همکاری دوستان/خانواده
  • سرمایه خطرپذیر
  • Crowdfunding
  • وام
  • هیچ هزینه ای متحمل نشدم

به اندازه کافی جالب توجه است که تعداد بی‌شماری از گزینه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین کسب‌وکار ارائه شد. چند موضوع رایج:

  • Bootstrapping (در برخی موارد، افرادی که برای محصول پیش پرداخت می کنند)
  • تبلیغ متقابل از یک کسب و کار قبلی (به عنوان مثال، مشتریان از یک آژانس یا واحد تجاری موجود)
  • مسابقات زمینی، کمک های مالی، و شتاب دهنده ها
  • کار روز مهتابی
  • اعتبار شخصی
  • یک شرکت حتی از کوپن تبلیغاتی 100 پوندی راه اندازی کرد!

فروش یا خرید مشاغل کوچک

یک تصور غلط رایج در بین کارآفرینان وجود دارد که آنها باید یک کسب و کار را از ابتدا ایجاد کنند و آن را به ماه برسانند. اما حقیقت این است که برخی افراد در کسب و کار از 0 به 1 خوب هستند، در حالی که برخی دیگر در کسب و کار از 1 به 100 بهتر هستند. هر دو مجموعه مهارت های ارزشمندی هستند. 

همچنین ارزش بالقوه ای در ترکیب ابزارهای موجود در کسب و کار فعلی شما برای هدایت کسب و کار بیشتر وجود دارد. عضو Trends تریستان یک سایت موجود را به قیمت 75 دلار خریداری کرد ، که از آن زمان تاکنون 250 سرنخ با نرخ تبدیل 30 درصد ایجاد کرده است. 

بنابراین اگر به دنبال فروش یکی از پروژه های جانبی خود هستید یا به دنبال ساخت آن در موشک بعدی هستید، ممکن است یکی از این سایت ها را در نظر بگیرید:

پروژه‌های 1k: یک بازار مدیریت‌شده که در آن سازندگان موارد نادیده گرفته شده خود را می‌فروشند پروژه ها و دامنه های استفاده نشده ارسال پروژه شما رایگان است، اما سایت برای انجام فروش هزینه می گیرد. 

Shopify Exchange: این بازار به شما امکان خرید و فروش را می‌دهد کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک آنلاین، به‌طور واضح میانگین سود کسب‌وکار و اینکه آیا پس از خرید پشتیبانی دریافت خواهید کرد یا خیر.

Empire Flippers: Empire Flippers بازاری است که فروشنده دامپزشک است داده‌ها برای اطمینان از صددرصد دقیق بودن آن، با رویکرد سپرده‌گذاری کامل شده است که به خریدار امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای تأیید خرید احتمالی را می‌دهد. 

بازارهای دیگر برای خرید و فروش مشاغل آنلاین عبارتند از Transferslot، Flippa، پروژکتورهای جانبی و FE International.

خریدهای خرد: اگر احساس نمی‌کنید مانند جستجوی هر یک از این پلتفرم‌ها به‌صورت جداگانه، Micro Acquisitions ابزاری است که اخیراً راه‌اندازی شده است که به جمع‌آوری یک «خط لوله معامله» برای شما کمک می‌کند که شامل ۷ پلتفرم کلیدی است.

کارگزاری Quiet Light: این وب سایت قول داده است legwork برای شما، با نرخ بسته 87٪ و ارزش کل بیش از 150 میلیون دلار فروخته شده است.

برخی از پلتفرم‌های فوق به پرداخت‌ها کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر آن زیرساخت را برای پردازش ایمن تراکنش ندارند. Escrow یک پلتفرم عالی برای نهایی کردن معاملات بین ارزها است، در حالی که تضمین می‌کند دارایی‌ها در کنار ارزها منتقل می‌شوند. توافق.

مطالعه موردی

Ghost، یک پلت فرم انتشار متن باز، مطالعه موردی جالبی است همانطور که بنیانگذاران آن را انجام داده اند. انتخاب شده است تا شرکت خود را برخلاف الگوی سنتی بسازد.

Ghost 6 سال پیش با یک کمپین kickstarter، با جمع آوری 250 هزار دلار از بیش از 5000 حامی. از آن زمان، این کار انجام شد 5 میلیون دلار درآمد. نه کاملاً آن “موفقیت” که یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به آن امیدوار است، اما آنها از همان ابتدا توانسته اند راه اندازی شوند و 100٪ تجارت را حفظ کنند. Ghost استقلال خود را با ایجاد یک مدل تجاری پایدار (اشتراک های ممتاز) حفظ کرد و توانسته است شرکت خود را چگونه و در جایی که می خواهد بسازد. در واقع، کل تیم Ghost از راه دور کار می کند و همیشه این کار را انجام می دهد. این محصول منبع باز با بیش از 1 میلیون بار دانلود است و Ghost سازمان را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی بدون تخصیص سهم سرمایه راه اندازی کرده است (به این معنی که هرگز نمی توان آن را فروخت). 

ما دائماً از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در فیدهای خبری خود می‌شنویم، اما گاهی اوقات سودمند است که به گزینه‌های تأمین مالی جایگزین برای کسب‌وکار نگاه کنیم و توجه خود را به کسب‌وکارهایی جلب کنیم که با سرعت و شرایط خاص خود در حال گسترش هستند. مورد دیگر در گروه فیسبوک ما به اشتراک گذاشته شد ، جایی که بنیانگذار شرکتی که اکنون 400 میلیون دلار درآمد سالیانه از منابع تجدیدپذیر دارد، مسیر کندی را در پیش گرفت و 100٪ مالکیت را حفظ کرد. یک رویکرد لزوما بهتر از دیگری نیست، اما دانستن تنوع احتمالات مهم است.

اکنون، بیایید hustlin!

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل