نحوه اجرای یک ارزیابی اثربخشی تیم [پرسشنامه]

نحوه اجرای یک ارزیابی اثربخشی تیم [پرسشنامه]

به‌عنوان یک مدیر، اطمینان از اینکه تیم شما تا حد امکان مؤثر کار می‌کند، باید همیشه اولویت اصلی شما باشد – اگر نه . به همین دلیل است که باید راه‌هایی بیابید تا نبض عملکرد مداوم کارکنان خود را حفظ کنید.

یکی از راه‌های رسیدن به آن، انجام ارزیابی اثربخشی تیم است – ممیزی مبتنی بر پرسشنامه که می‌تواند دیدگاه‌هایی را در اختیار شما قرار دهد. اینکه چه کاری را درست انجام می‌دهید، چه کاری را اشتباه انجام می‌دهید، و مشکلات تیم شما چقدر است.

در اینجا، ارزیابی اثربخشی تیم چیست، نحوه اجرای مؤثر آن را مرور می‌کنیم، به نحوه پاسخ دادن به یکی نگاهی بیندازید و الگوی را مشاهده کنید که می توانید از آن برای اجرای یکی از الگوهای خود استفاده کنید. بیایید شیرجه بزنیم.

ارزیابی اثربخشی تیم نقطه شروع محکمی برای تعیین نگرانی‌های عمومی و مشکلات خاصی است که ممکن است تیم شما با آن مواجه باشد. این به شما چشم‌اندازی می‌دهد که آیا باید برای بهبود عملکرد تیم خود اقدامی سریع و قاطع انجام دهید.

با این وجود، نباید این نوع پرسش‌نامه را به‌عنوان پرسشنامه‌ای بی‌سابقه، همه‌چیز و نهایی در نظر بگیرید. همه چیزهایی که در تیم شما اشتباه است را ثبت کنید. شما نمی توانید همه مشکلات خود را با پاسخ دادن به 20 سؤال یا بیشتر بسنجید.

این نوع ارزیابی را به عنوان نوعی کتاب مقدس در محل کار در نظر نگیرید. این به این منظور است که شما را در مسیر درست قرار دهد، نه اینکه کل مسیر را برای شما ترسیم کند.

نحوه اجرای ارزیابی اثربخشی تیم

اجرای ارزیابی اثربخشی تیم سازنده بر توانایی شما در درک ویژگی هایی است که بیشترین تأثیر را بر موفقیت فوری تیم شما دارد. این موارد معمولاً شامل موارد زیر هستند – اما لزوماً به آنها محدود نمی شوند:

  • تعیین هدف
  • شیمی تیم
  • حل مشکل
  • مهارت ها
  • تمایل و توانایی برای یادگیری
  • انگیزه
  • نقش
  • فرایندهای تیم

با در نظر گرفتن ویژگی‌های ایده‌آل خود، می‌توانید ارزیابی خود را ایجاد کنید یا به یک ارزیابی ثابت مانند پرسشنامه ارائه شده در زیر مراجعه کنید. هنگامی که به ارزیابی رسیدید، آن را بر اساس تصور شخصی خود از عملکرد تیم خود انجام دهید.

صادق باشید. وقتی صحبت از اثربخشی تیم یا کیفیت رهبری شما به میان می‌آید، مشت نزنید. هنگامی که به سؤالات پاسخ دادید، نمره کلی خود را محاسبه کنید و به مقیاس درجه بندی ارزیابی مراجعه کنید تا ببینید تیم شما در کجا ایستاده است.

بعد از یک ارزیابی مثبت اثربخشی تیم چه باید کرد

حتی اگر ارزیابی اثربخش تیم شما مثبت است، به پاسخ‌های فردی نگاه کنید و ببینید در چه مواردی نسبت به سایرین ضعیف عمل کرده‌اید. با نقاط قوتی که شناسایی کرده اید بازی کنید و آن ویژگی ها و رفتارها را با تیم خود تقویت کنید – اما همچنین بدانید که همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.

روی جایی که ممکن است کوتاه بیایید تمرکز کنید. اگر به اکثر سؤالات چهار یا پنج پاسخ می دهید، به سؤالاتی که به صورت یک، دو یا سه پاسخ داده اید نگاه کنید. شروع به برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید به آن نکات خاص رسیدگی کنید – خواه از طریق آموزش های اضافی، مطرح کردن سازنده آن مسائل در جلسات، یا هر روش دیگری که می توانید به طور مؤثر این نگرانی ها را به تیم خود منتقل کنید.

چگونه به ارزیابی ضعیف اثربخشی تیم پاسخ دهیم

اگر ارزیابی اثربخشی تیم شما کمتر از حد ایده آل است، وحشت نکنید. یک نفس بکشید و از نزدیک به مناطقی که به خصوص بد هستند نگاه کنید. یک و دو را پیدا کنید و ابتدا آنها را مورد خطاب قرار دهید.

اگر امتیاز شما واقعا نگران کننده است، در انجام نتایج سریع و قاطع باشید. مهم ترین مسائل را در جلسات مطرح کنید. شروع کنید به اینکه چگونه می‌خواهید تیم خود را آموزش دهید تا مشکلات خود را حل کند – و اگر بدترین اتفاق افتاد، شخص ثالثی مانند مشاور یا سازمان آموزشی خارجی را برای کمک به تسهیل روند بهبود در نظر بگیرید.<. /p>

ارزیابی ضعیف اثربخشی تیم لزوماً به این معنی نیست که آسمان در حال سقوط است – اما به این معنی است که نمی‌توانید اجازه دهید این مشکلات ادامه پیدا کنند.

اکنون که اصول نحوه انجام و پاسخ به ارزیابی اثربخشی تیم را می‌دانید، بیایید به یک پرسشنامه واقعی نگاه کنیم که می‌توانید هنگام انجام پرسشنامه خود به آن مراجعه کنید. پرسشنامه ارزیابی اثربخشی تیم

به هر سوال با نمره دادن به درجه ارتباط شما با فرض آن در مقیاس یک تا پنج پاسخ دهید.

  1. چقدر ارزش کل واقعی یا واقعی خط لوله خود را می دانید؟
  2. چقدر مطمئن هستید که می دانید چند درصد از خط لوله در دسته فعلی برای فراتر از بودجه فروش مورد نیاز است؟
  3. چقدر راحت هستید که پتانسیل خط لوله کافی در دسته های 30، 60 و 90 روزه دارید تا از سهمیه های ماهانه آینده فراتر بروید؟
  4. آگاهی از درآمد پیش‌بینی‌شده‌ای که در هر دسته از مراحل فروش نیاز دارید تا چه اندازه راحت هستید تا مطمئن شوید فرصت‌های کافی برای فراتر رفتن از سهمیه آینده دارید؟
  5. چقدر می توانید در مورد 10 حساب پیش بینی شده بالقوه خود استراتژی داشته باشید
  6. چقدر همه حساب‌های کلیدی هدف‌گذاری شده‌اند؟
  7. برنامه استخدام مستمر خود را که تضمین می‌کند نامزدهای واجد شرایط در دسترس دارید، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  8. کیفیت فرآیند مصاحبه خود را رتبه بندی کنید. آیا این اطمینان را ایجاد می کند که بهترین نامزد انتخاب شده است – نه فقط بهترین نامزد موجود؟
  9. طرح تجاری شخصی هر فروشنده چقدر کامل است؟ آیا هر ماه بررسی می شود؟
  10. به کیفیت برنامه آموزشی فروش خود امتیاز دهید.
  11. به کیفیت سیستم اتوماسیون CRM/نیروی فروش خود امتیاز دهید. آیا به طور موثر استفاده می شود؟ آیا به روز است؟
  12. کیفیت پیش‌بینی مجدد حساب نام‌گذاری شده شش ماهه/فرآیند طرح استراتژیک/تاکتیکی فروشندگان خود را رتبه‌بندی کنید.
  13. به کیفیت برنامه فروش/بازاریابی/مدیریت شش ماهه خود امتیاز دهید. آیا برای هر ماه تعریف شده است؟
  14. اهداف شرکت شما تا چه حد با برنامه‌های پاداش/سهمیه همسو هستند؟
  15. کارآمدی شاخص های پیشرو مدیریت فروش خود را رتبه بندی کنید.
  16. آیا جلسات مربیگری برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده ای با هر یک از فروشندگان خود دارید؟
  17. کارآمدی مسابقات فروش و بازی های تجاری خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا آنها برای ارتقاء درآمد و ایجاد کار تیمی برنامه ریزی شده اند؟

اکنون امتیاز خود را جمع کنید و متوجه شوید که تیم فروش شما پس از پرش چقدر خوب عمل می کند.

60-85 — شما در وضعیت خوبی هستید، اما ممکن است برای مؤثرتر کردن تیم شما تا حد امکان به تنظیمات جزئی نیاز باشد.

47-59 — برای دستیابی به حداکثر اثربخشی به چندین پروژه نیاز است.

34-46 — شما باید چندین اقدام را سریع انجام دهید تا تیم خود را تغییر دهید.

17-33 — اکنون به کمک عمده نیاز است!

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم، ارزیابی اثربخشی تیم باید به عنوان نقطه شروعی برای شناسایی و رفع مشکلات تیم شما استفاده شود. این فرصتی را برای شما فراهم می کند تا خودآگاهی داشته باشید و با هم ترکیب شوید که عملکرد ضعیف شما از کجا ناشی می شود.

شما فقط می توانید از یک مسابقه 20 سوالی بینش زیادی بدست آورید، اما اجرای آن همچنان می تواند ارزشمند باشد. ارزیابی اثربخشی تیم لزوماً به شما نمی‌گوید کجا بروید، اما همچنان می‌تواند شما را در مسیر درست قرار دهد.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل