درآمد چیست؟ یک تجدید کننده سریع

درآمد چیست؟ یک تجدید کننده سریع

درآمد اولین معیاری است که در صورت سود و زیان ظاهر می شود و دلیل خوبی هم دارد. این نقطه شروع برای محاسبه سود است و تولید به اندازه کافی به این معنی است که کسب و کار شما می تواند هزینه های عملیاتی را پوشش دهد و در دراز مدت سرپا بماند.

با وجود اهمیت درآمد، سردرگمی زیادی در مورد آن وجود دارد. چه چیزی (و چه چیزی) به عنوان درآمد به حساب نمی آید؟ آیا همان سود است؟ و آیا جریان نقدی مثبت را تضمین می کند؟

بیایید به اصول اولیه درآمد، نحوه محاسبه آن، و تفاوت آن با سود و جریان نقدی بپردازیم.

درآمد معمولاً اولین رقمی است که در صورت‌حساب درآمد گزارش می‌شود — نام مستعار “خط اصلی” از آنجا می‌آید.

نحوه محاسبه درآمد کسب و کار شما به روش حسابداری که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر کسب‌وکار شما از حسابداری تعهدی استفاده می‌کند، درآمد شامل فروش اعتباری می‌شود – حسابداری برای پول بدهکار علاوه بر پرداخت‌هایی که قبلاً انجام شده است. اگر کسب و کار شما از حسابداری نقدی استفاده می کند، تنها درآمدی که گزارش می کنید از پرداخت هایی است که قبلاً دریافت کرده اید.

دو نوع اصلی درآمدی وجود دارد که کسب‌وکارها باید در نظر بگیرند – عملیاتی و غیرعملیاتی. بیایید نگاهی دقیق تر به این دو مفهوم و تفاوت های بین آنها بیندازیم.

انواع درآمد

عملیاتی

وقتی به درآمد کسب و کار خود فکر می کنید، درآمد عملیاتی مفهومی است که معمولاً به ذهن خطور می کند. این چیزی است که یک شرکت از فعالیت‌های درآمدزای اولیه‌اش تولید می‌کند – معمولاً فروش.

مثال درآمد عملیاتی

یک برند پوشاک بیشتر درآمد عملیاتی خود را از طریق فروش کالا در ویترین فروشگاه ها به دست می آورد.

غیر عملیاتی

نوع دیگری از درآمد نیز وجود دارد – درآمد غیر عملیاتی – که خارج از عملیات اصلی یک کسب و کار اتفاق می‌افتد. این نوع درآمد معمولاً کمتر از درآمد عملیاتی است و شامل منابع درآمدی مانند تسویه حساب قانونی، درآمد سرمایه‌گذاری یا کمک‌های مالی است.

مثال درآمد غیر عملیاتی

آن برند لباس از بخش قبلی از طریق تسویه حساب قانونی با شرکت دیگری بر سر مالکیت معنوی، درآمد غیرعملیاتی ایجاد می‌کند.

آیا درآمد سود است؟

در حالی که هم درآمد و هم سود شاخص های قوی سلامت مالی و عملکرد کسب و کار شما هستند، آنها یکسان نیستند – و این تفاوت عمدتاً از نحوه ارتباط هر یک با هزینه ها ناشی می شود.

به عبارت ساده، درآمد درآمد کسب و کار شما قبل از هزینه است، در حالی که سود بعد از آنها درآمد کسب و کار شما است. عبارت «هزینه‌ها» هرگونه هزینه‌های مرتبط با راه‌اندازی یک کسب‌وکار را پوشش می‌دهد.

این موارد می‌تواند شامل حقوق کارمندان، اجاره فضای اداری، بیمه، هزینه‌های کالاهای فروخته‌شده باشد، سفر، تبلیغات، هزینه های قانونی، یا هر هزینه دیگری که یک کسب و کار در هنگام تولید، فروش یا تبلیغ محصول یا خدمات خود متحمل می شود.

سود درآمد را می گیرد و هر یک از آن هزینه ها را از همان دوره کسر می کند. در حالت ایده‌آل، پس از کم کردن تمام هزینه‌هایتان، همچنان درآمد باقی مانده است – کسب و کارتان را سودآور می‌کند.

فرمول درآمد چیست؟

محاسبه درآمد یک فرآیند نسبتاً ساده است. از یکی از فرمول های زیر استفاده کنید:

برای کسب‌وکارهای مبتنی بر محصول، تعداد واحدهای فروخته‌شده در دوره صورت‌حساب را در میانگین قیمت ضرب کنید.

برای کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات، تعداد مشتریان یا قراردادها در یک دوره صورت‌حساب را در میانگین قیمت خدمات ضرب کنید.

آیا درآمد = جریان نقدی است؟

اگر در حال ایجاد درآمد هستید، پول نقد نیز تولید می کنید – درست است؟ لازم نیست. بسیاری از صاحبان کسب و کار جدید این فرض را دارند و ممکن است پرهزینه باشد.

کسب و کارها هرگز نباید درآمدهای بالا را با جریان نقدی. در واقع، ممکن است درآمد شما زیاد باشد، در حالی که جریان نقدی شما منفی است.

یک مثال در اینجا آمده است: فرض کنید کسب و کار شما یک لیفتراک 5000 دلاری را در 1 می به یک شرکت ساختمانی می فروشد. از نظر فنی، شما 5000 دلار درآمد دارید — اما شرکت ساخت و ساز تا 31 مه فرصت دارد فاکتور را پرداخت کند.

در همین حال، هزینه تحویل لیفتراک 500 دلار است — بنابراین کسب و کار شما قبل از اینکه بتواند 5000 دلار درآمد در 31 مه دریافت کند، 500 دلار پول نقد دارد.

گاهی اوقات مبادله محصولات و خدمات با پول نقد همزمان نیست، به همین دلیل مهم است که به یاد داشته باشید که درآمد بالا به این معنی است که محصولات یا خدمات شما فروش خوبی دارند – نه اینکه کسب و کار شما در حال تولید نقدینگی نقدی است.

درآمد در صورت درآمد: بالا در مقابل خط پایین

خطوط بالا و پایین صورت‌حساب درآمد معمولاً دو چهره مهم در آن در نظر گرفته می‌شوند.

خط اصلی، درآمد ناخالص شرکت شما است، که ترکیبی از درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی شما در طول دوره صورت‌حساب است.

بنابراین، وقتی یک شرکت دارای “رشد بالا” است، به طور کلی به این معنی است که شاهد افزایش فروش یا درآمد است. با این حال، درآمد ناخالص لزوماً نشان دهنده توانایی شما در ایجاد سود نیست.

نکته، درآمد خالص شرکت شما است، که درآمد ناخالص شما منهای هر گونه هزینه، کمک هزینه، بازپرداخت و تخفیف در همان دوره صورت‌حساب است.

برای مثال، بیایید آن شرکت لیفتراک قبلی را در نظر بگیریم. فرض کنید این شرکت 1000 لیفتراک را به قیمت 5000 دلار به فروش می رساند.

  • این باعث می شود درآمد ناخالص آن 5,000,000 دلار باشد.
  • برای کمک به جابجایی آخرین موجودی خود، این شرکت تصمیم گرفت 500 دلار تخفیف برای 200 لیفتراک اخیری که فروخته است ارائه دهد – به این معنی که این تخفیف ها به 100,000 دلار ضربه خوردند.
  • 100 لیفتراک برای بازپرداخت 80 درصدی بازگردانده شد — بنابراین 400,000 دلار بازگشت داشت.
  • هزینه های کالاهای فروخته شده (COGS) مورد نیاز برای تولید هر لیفتراک 2000 دلار است — بنابراین کسب و کار باید 2،000،000 دلار از این هزینه ها را در نظر بگیرد.
  • مجموع هزینه‌های عملیاتی آن برای دوره – از جمله حقوق کارمندان، اجاره فضای اداری، بازاریابی، سفر کارکنان و هزینه‌های قانونی – 1,000,000 دلار بود.< /li>
  • این هزینه‌ها بالغ بر 3,500,000 دلار می‌شود — درآمد شرکت را قبل از مالیات 1,500,000 دلار می‌سازد.
  • نرخ مالیات کل کسب‌وکار تا 25 درصد جمع می‌شود — معادل 375,000 دلار کسر.

که به میزان 3,875,000 دلار به درآمد ناخالص شرکت می‌رسد – باعث می‌شود درآمد خالص آن (یا نتیجه نهایی) برای دوره 1,125,000 دلار باشد.

بیایید ببینیم همه این موارد در صورت‌حساب درآمد چگونه است.

نظرات نهایی

درآمد معیار جادویی برای ارزیابی سلامت مالی شرکت شما است. از آنجایی که شرکت ها به طور کلی با افزایش درآمد رشد می کنند، این یک شاخص عالی برای رشد آینده است. اما درآمد تنها نقطه شروع است – کسب‌وکارها همچنین باید در نظر بگیرند که هزینه‌ها و هزینه‌های عملیاتی آنها چگونه بر سود نهایی آنها تأثیر می‌گذارد (یا نه).

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل