کسب و کار

کارآفرینی خرد: راهنمای شروع کار کوچک

کارآفرینی خرد: راهنمای شروع کار کوچک

گوگل و فیسبوک در اتاق‌های خوابگاه طراحی شدند. Yankee Candle (اخیراً برای 1.75 میلیارد دلار) با یک هدیه خانگی شروع شد. اینفلوئنسر لله پونز (که 180 هزار دلار دریافت می کند در هر پست) کار خود را با ساختن ویدیوهای یوتیوب در مورد رد شدن از مدرسه آغاز کرد. 

Micro entrepreneurship

رویاهای بزرگ باید از جایی شروع شوند، و اغلب بهترین مکان برای شروع کوچک است – یا حتی خرد. یا گاهی هدف این است که میکرو را شروع کنید و همینطور بمانید. به هر حال، چیزهای خوب می توانند در بسته بندی های کوچک بیایند. 

چه بخواهید یک کسب و کار خانوادگی راه اندازی کنید، یک سرگرمی را به درآمد اضافی تبدیل کنید یا پس انداز خود را در یک فروشگاه آنلاین سرمایه گذاری کنید، کارآفرینی خرد ممکن است راهی برای تبدیل ایده های شما به واقعیت باشد. 

کارآفرینی خرد چیست؟

کارآفرینی خرد، کارآفرینی در مقیاس کوچک است. ویژگی‌های کسب‌وکارهای کوچک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تیم کوچک: اداره کسب و کار کوچک، کسب و کار خرد را هر کسب و کاری با یک تا نه کارمند. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، انفرادی هستند، به این معنی که آنها به تنهایی کار می کنند. 
  • حداقل سرمایه: یک کارآفرین خرد معمولاً با پس انداز خود، یک سرمایه گذاری متوسط ​​از دوستان و خانواده یا یک وام کوچک شروع به کار می کند. بیش از نیمی از مشاغل خرد با کمتر از ۵ هزار دلار، و حدود ۱۶ درصد از کسب‌وکارهای خرد اصلاً نیازی به سرمایه اولیه ندارند.  
  • طراحی گرافیک
  • تصحیح
  • ویرایش ویدیو
  • تصویر
  • کار صوتی
  • ترجمه
  • پشتیبانی مشتری

Upwork برای خدماتی مانند:

محبوب است

  • طراحی معماری
  • توسعه وب
  • دفترداری
  • تحقیقات حقوقی

اگر استراتژی بازاریابی دارید که به شما در دستیابی به مشتریان کمک می‌کند، می‌توانید مستقلاً به صورت آنلاین به کار آزاد بپردازید.

خدمات خانگی

نظافت، طراحی داخلی، محوطه سازی و سایر خدمات باغ همه مشاغلی هستند که می توانند در مقیاس بسیار کوچک در محله محلی شما راه اندازی شوند. 

برای مثال ویرایش صفحه اصلی نتفلیکس را در نظر بگیرید، که با سازماندهی انبارهای افراد توسط دو دوست شروع شد. گنجه ها از آن زمان خریداری شده و دارای یک خط از محصولات در Walmart است. 

بسیاری از خدمات این دسته نیز می‌تواند B2B (تجارت به کسب و کار) باشد، مانند یک شرکت نظافت اداری. سایر خدماتی که می توان در خانه مشتریان ارائه کرد شامل نگهداری از کودک، نگهداری از حیوانات خانگی، تدریس خصوصی و آموزش موسیقی است. 

مربیگری

خدمات کوچینگ – مانند آموزش شخصی، مربی دوستیابی یا مربیگری زندگی – کسب و کارهای کوچکی هستند که برای افراد انفرادی مناسب هستند. برای موفقیت به مهارت‌ها و ویژگی‌های لازم نیاز دارید، اما می‌توانید با سرمایه بسیار کمی به کار خود ادامه دهید. به علاوه، این نوع کسب و کار به راحتی در برنامه شما قرار می گیرد.

به عنوان مثال، آلیس استاپلتون، یک مربی حرفه ای، کسب و کار خود را در حالی که تمام وقت کار می کرد آغاز کرد. در ابتدا او خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کرد. پس از مدتی، او شروع به گرفتن هزینه از مشتریان و درخواست ارجاع از آنها کرد. 

او همچنین یک وب سایت اولیه راه اندازی کرد و در رویدادهای شبکه شرکت کرد تا به ایجاد لیست مشتریان کمک کند. تنها هزینه او خرید کارت ویزیت و چند ابزار بازاریابی دیگر بود. Stapleton اکنون دو تا سه مشتری در روز می بیند و برای 12 جلسه 60-90 دقیقه ای 3000 دلار هزینه می گیرد. 

دوره های آنلاین

اگر دانشی دارید که دیگران می توانند از آن بهره ببرند، می توانید یک دوره آنلاین از طریق پلتفرمی مانند Udemy یا Thinkific ایجاد کنید. اگر آن را به درستی دریافت کنید، می‌تواند هنگام خواب برای شما درآمد کسب کند زیرا درس‌های از پیش ضبط‌شده شما به دانش‌آموزان در سراسر جهان می‌رسد. 

دوره‌ها می‌توانند هر موضوعی از نحوه تبلیغ پادکست گرفته تا آموزش توله سگ یا مدیریت دیابت فرزندتان را پوشش دهند.

مشاوره

اگر در یک حوزه تجاری خاص تجربه دارید – خواه ایجاد یک تیم فروش یا ورود به بازارهای جغرافیایی جدید – می توانید این مهارت ها را به یک خدمات مشاوره تبدیل کنید. 

سلیا پولکینگ‌هورن، نویسنده مستقل سابق، بازاریابی دیجیتال بونسای را پس از اینکه از 10 ساعت کار در روز خسته شد و هنوز آنچه را که می‌خواست به دست نیاورد، شروع کرد. او هیچ سرمایه ای در دسترس نداشت، بنابراین از یک کارت اعتباری برای پرداخت ابزار راهنمای فروش لینکدین، چند مورد نرم افزاری کوچک و یک مربی بازاریابی حرفه ای استفاده کرد.

پولکینگ‌هورن توصیه می‌کند: «دریافت یک مربی یا مربی بهترین چیز است. در غیر این صورت باید خودتان آن را بفهمید، که سال ها و سال ها طول می کشد. در ماه اول، او 4 هزار دلار درآمد داشت. اکنون یک ماه 10 هزار دلاری برای او “یک ماه خواب آلود” است.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک راه مقرون به صرفه دیگری برای راه اندازی یک کسب و کار است، به خصوص که می توانید از بازاریابی دیجیتال ارزان قیمت (به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی) برای هدایت ترافیک به فروشگاه خود استفاده کنید. در صورت استفاده از حتی دستور ندهید که انجام دهید نیاز به حمل هر گونه موجودی.

کسب و کار Manmeet Kaur Berryman، White Rain Designs، به عنوان یک سرگرمی آغاز شد. او عاشق خلق هدایای سرامیکی دست ساز و جواهرات از استودیوی خانگی اش بود، اما “مغز تجاری” نداشت، بنابراین در کارگاه ها شرکت می کرد و ساعت های بی پایانی را صرف تحقیق برای کسب آموزش بهتر می کرد.

در سال 2015 او فروشگاهی را در Etsy راه اندازی کرد که در آن طیف کوچکی از هدایای شخصی را فروخت. تقاضا در طول قرنطینه های همه گیر رونق گرفت و پایگاه مشتریان وفادار ایجاد شد. 

اکنون بریمن و همسرش به صورت تمام وقت با یک مدیر استودیو پاره وقت در این تجارت کار می کنند. علاوه بر استراتژی مستقیم به مشتری، آنها به عمده فروشان نیز باز شده اند. 

کسب و کار آجر و ملات

راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی آفلاین مستلزم سرمایه و ریسک بیشتری نسبت به تجارت الکترونیک است، اما فروشگاه های موفق بسیاری در محله های مادر و پاپ وجود دارد. شما می توانید در مورد یک فکر کنید:

  • فروشگاه رفاه
  • نانوایی
  • لباسشویی یا خشکشویی
  • کافی شاپ
  • خیاط
  • سالن مو یا ناخن
  • فروشگاه سخت افزار
  • کتابفروشی دست دوم

رویدادها

امکانات در صنعت رویداد از برنامه ریزی کنفرانس و گل آرایی تا کامیون های مواد غذایی و کیک های سفارشی متفاوت است. 

دانیل ریو، فروشنده سابق کفش‌های دویدن، با تأسیس Groupe Defis، کسب‌وکاری که رویدادهای ورزشی مانند مسابقات جاده‌ای و تریل دویدن را مدیریت می‌کند، رئیس خود شد. آنها در استان کبک کانادا فعالیت می کنند و سالانه حدود 10 رویداد را میزبانی می کنند. 

او با وام 2 هزار دلاری از پدرش شروع کرد، اما می‌گوید می‌توانست با 500 دلار مدیریت کند. یک سال طول کشید تا کسب و کار به سود رسید و او مجبور شد در دو سال اول مشاغل دیگری را انجام دهد. اکنون او به طور تمام وقت در این کسب و کار است و سه نفر دیگر را استخدام می کند.

ریو می‌گوید: «ما مقیاس‌پذیری را امتحان کردیم، «ما دریافتیم که راه‌اندازی رویدادها در سراسر کانادا بسیار زمان‌بر و خطرناک است، بنابراین تصمیم گرفتیم کوچک بمانیم و محیط کاری را ایجاد کنیم که دوست داریم.

مزایای کارآفرینی خرد

شروع کوچک می تواند پله ای برای چیزی بزرگتر باشد. کارآفرینی خرد نشان دهنده فرصتی برای راه اندازی یک تجارت است حتی اگر سرمایه بسیار کمی داشته باشید. بعداً می‌توانید رشد را انتخاب کنید، اما 31% از کارآفرینان انفرادی می گویند که می خواهند در دراز مدت کوچک بمانند. در اینجا دلیل آن است. 

تعادل بهتر کار و زندگی

کوچک بودن به بنیانگذار کنترل بیشتری بر برنامه خود می دهد و به آنها امکان می دهد اهداف دیگر زندگی مانند خانواده یا سرگرمی ها را در اولویت قرار دهند. استپلتون می‌گوید راه‌های زیادی وجود دارد که او می‌تواند کسب‌وکارش را گسترش دهد، اما «من هرچه شلوغ‌تر شوم، کمتر خوشحال هستم، بنابراین تصمیمی آگاهانه گرفته‌ام که آن را کوچک نگه دارم.»

به‌طور مشابه. پولکینگ‌هورن می‌گوید انجام یک عمل جراحی کوچک به او سبک زندگی مورد نظرش را می‌دهد. “اگر جلسه مشتری تمام شود و چند ساعت دیگر جلسه نداشته باشم، می توانم به ساحل بروم.” 

سود بیشتر

شرکت‌ها می‌توانند با رشد خود به دلیل صرفه‌جویی در مقیاس سودآورتر شوند – مزیت‌های هزینه‌ای که ناشی از توزیع هزینه‌های سربار در بین کالاهای بیشتر است. اما با گسترش یک تجارت، هزینه های عملیاتی بالاتر می تواند بر جریان نقدینگی تأثیر منفی بگذارد. 

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید کسب و کار صنایع دستی خود را توسعه دهید، ممکن است لازم باشد یک فضای استودیویی اجاره کنید و یک مدیر خدمات مشتری استخدام کنید. اگر افزایش درآمد حاصل از فروش صنایع دستی بیشتر نتواند این هزینه های جدید را پوشش دهد، کوچک ماندن منطقی تر است. 

خطر کمتر

شکست همیشه ناامید کننده است، اما اگر میکرو شروع کنید، ریسک کمتر است. ممکن است بتوانید ابتدا سرمایه گذاری کوچک خود را به عنوان یک چالش جانبی امتحان کنید، به این معنی که چیزی برای عقب نشینی دارید. 

کسب و کارهای بزرگتر معمولاً به کارکنان بیشتر و سرمایه بیشتری نیاز دارند. ممکن است لازم باشد وام بگیرید یا سرمایه‌گذارانی را جذب کنید که انتظار بازگشت دارند. اگر شرکت دچار رکود شود، کارمندان شما ممکن است معیشت خود را از دست بدهند. این فشار زیادی است. 

سادگی

وقتی صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، بر تمام جنبه های شرکت کنترل دارید و می توانید همه چیز را مطابق میل خود طراحی و اجرا کنید. شما با کارمندان کمتری سروکار دارید و تشریفات اداری کمتری وجود دارد. به طور کلی، ساده تر است. 

استاپلتون در مورد کسب و کار خود می‌گوید: «به نظر می‌رسد قابل کنترل است، و من می‌توانم در راس همه چیز باشم.»

جامعه و فرهنگ

برای بنیان‌گذاران آسان‌تر است که فرهنگ مورد نظر خود را در یک محیط نزدیک پرورش دهند و حفظ کنند. Dear می‌گوید: «اگر کوچک بمانید، می‌توانید زمان بیشتری را به صورت یک به یک با تیم و مشتریان خود بگذرانید، بنابراین می‌توان کارمندان را توسعه داد و روابط بهتری با مشتریان داشت.

ویژگی های کارآفرینان خرد

افراد از همه طبقات اجتماعی می توانند کارآفرینان خرد باشند. مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز به کسب‌وکار بستگی دارد، اما برخی از ویژگی‌های مشترک وجود دارد که می‌تواند به هدایت کسب‌وکار خرد به سمت موفقیت کمک کند.

  • ثبات: “پیوسته بودن در هر روز یکی از سخت ترین کارها در تجارت است.” «بهترین بودن آسان است. بهترین ماندن بسیار سخت است.”
  • پولکینگ‌هورن می‌گوید: «اولین کاری که باید انجام دهید این است که تسلیم نشوید، زیرا شما می‌خواهید خیلی چیزها را تسلیم کنید.»

  • خودآگاهی: تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق مستلزم تمایل به دریافت بازخورد، تصدیق نقاط ضعف و پرتاب کردن خود به سمت رشد شخصی است.
  • خودانگیختگی: استاپلتون می‌گوید: «کسب و کار شما تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد، بنابراین باید بتوانید هر روز خودتان را به پیش ببرید.
  • استقلال: شما باید راحت در تصمیم گیری های بزرگ و حل مشکلات خودتان راحت باشید. بسته به کسب و کار، ممکن است نیاز داشته باشید که زمان زیادی را به تنهایی سپری کنید. 
  • رهبری: توانایی ایجاد انگیزه در دیگران برای خرید چشم انداز شما برای فروش محصول شما، استخدام و حفظ یک تیم و ایجاد مشارکت های استراتژیک مفید خواهد بود.
  • صبر: بسته به مدل کسب و کار، ساختن چیزی سودآور ممکن است زمان ببرد. شما باید بتوانید در آنجا بمانید. 

نکاتی برای کارآفرینان خرد

اگر آماده‌اید دریافت کنید، در اینجا چند نکته مهم از افرادی که همه آن را گذرانده اند آورده شده است.

  1. دیر می گوید: «یک مربی پیدا کنید. «ترجیحاً یکی که رایگان است. ممکن است از طریق SCORE باشد، یا ممکن است فردی موفق در صنعت شما باشد.”
  2. استاپلتون می‌گوید: «برای شروع نیازی نیست که کامل باشد. می‌توانید با گذشت زمان مرور، ویرایش، تطبیق، محوری، تغییر نام تجاری خود را مرور کنید. برای پیشرفت تلاش کن، نه کمال.»
  3. دریابید که چه پشتیبانی در دسترس است. علاوه بر سازمان‌های غیرانتفاعی مانند SCORE، کانال‌های شبکه آنلاین، اتاق‌های بازرگانی، و سازمان‌های دولتی مانند انجمن مشاغل کوچک نیز وجود دارد. از هر 10 کسب و کار کوچک فقط 3 نفر از کمک ها و بودجه دولت محلی در دسترس آنها هستند.
HubSpot for Startups
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا