کسب و کار

سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر: چگونه شروع کنیم

سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر: چگونه شروع کنیم

در دلار شما قدرتی وجود دارد. نحوه خرج کردن پول خود، آینده کسب و کارها، محصولات و روندها را شکل می دهد. و این دلیلی است که افراد بیشتری به سمت سرمایه گذاری روی دلایلی که به آن اعتقاد دارند حرکت می کنند.

Socially Responsible Investing

سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی یا SRI در آمریکا در حال رشد است. از سال 2020، 17.1 تریلیون دلار سرمایه گذاری شده است SRIs — افزایش 5.1 تریلیون دلاری نسبت به سال 2018. 

اما چگونه بهترین سرمایه‌گذاری‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی را انتخاب می‌کنید؟ و آیا واقعا ارزش این را دارد که پول نقدی که به سختی به دست آورده اید را در آن بریزید؟

به خواندن ادامه دهید تا بدانید SRIها چیست، چرا در حال رشد هستند و کجا می‌توانید گزینه‌های سرمایه‌گذاری متناسب با باورهای شما را پیدا کنید.

سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی چیست؟

سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی یک استراتژی سرمایه گذاری است که حول محور سرمایه گذاری در کسب و کارهایی که تغییرات اجتماعی مثبت ایجاد می کنند. ایده این است که سرمایه گذاری ها را بر اساس ارزش های خود انتخاب کنید، نه بازده مالی (مانند سرمایه گذاری های سنتی).

به عنوان مثال، ممکن است در رستورانی سرمایه گذاری کنید که باقیمانده غذا را به افرادی که بی خانمانی را تجربه می کنند اهدا می کند، یا شرکتی که از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان کم درآمد حمایت می کند.

اگرچه سرمایه گذاری اخلاقی در حال رشد است، اما کاملاً جدید نیست. سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی اولین بار در دهه‌های 1960 و 1970 در طول جنبش‌های برابری نژادی، حقوق زنان، و جنبش‌های ضدجنگ محبوبیت یافت. خاستگاه آن یک ایدئولوژی مبتنی بر ایمان بود – آسیب نرسان – که بعداً به مسائل عدالت اجتماعی تبدیل شد.

امروزه، بیشتر تکامل یافته است تا محیط زیست، اجتماعی، و حاکمیت (ESG) را در بر گیرد. اصطلاحات “SRI” و “ESG” گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، یکی صرفاً بر موضوعات اجتماعی مانند حقوق بشر و کار اجباری (SRI) تمرکز دارد، در حالی که دیگری شامل مواردی مانند تغییرات آب و هوا و کنترل اسلحه (ESG) است.

به‌عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار SRI ممکن است در یک برند لباس سرمایه‌گذاری کند که بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان محروم را تأمین می‌کند، حتی اگر فعالیت‌های آن سازگار با محیط زیست نباشد. سرمایه گذاران SRI همچنین ممکن است در صندوق های ESG پول بگذارند، زیرا آنها شامل شرکت های مسئولیت اجتماعی می شوند. 

اما، سرمایه‌گذار ESG ممکن است روی برند لباس سرمایه‌گذاری نکند مگر اینکه هم از نظر اجتماعی مسئول و هم سازگار با محیط زیست باشد.

چرا سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی؟

برخلاف بشردوستی سنتی، SRI سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا یک هدف را تامین کنند و به موفقیت آن کمک کنند، اما یک انگیزه مالی نیز ارائه می‌دهد. مطمئناً، ممکن است پول محرک اصلی سرمایه‌گذاری نباشد، اما بازگشتی است که پاداشی مضاعف دارد.

اگر یک شرکت هستید، سرمایه‌گذاری مسئولانه سودتان می‌تواند شهرت شما را به عنوان یک برند اخلاقی افزایش دهد. به نوبه خود، این ممکن است به ایجاد دید، اعتماد و وفاداری مشتری کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید از بخشی از سود شرکت برای تأمین مالی اهداف اجتماعی استفاده کنید و کسب‌وکارتان را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران SRI تبدیل کنید.

در هر صورت، سرمایه گذاری اجتماعی باید واقعی باشد، در غیر این صورت تأثیر معکوس بر شرکت شما خواهد داشت – یک تصویر مخدوش. بنابراین روی دلایلی سرمایه گذاری کنید که با برند شما همسو باشد و به آنها پایبند باشید. در غیر این صورت، پوسته پوسته و غیر معتبر به نظر می رسید.

انواع سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی

راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی، به غیر از تأمین مالی مستقیم یک کسب‌وکار، وجود دارد. در اینجا یک نمای کلی از هر یک آمده است.

صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ETF

مطمئن نیستید که می خواهید در کدام شرکت سرمایه گذاری کنید؟ صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و صندوق‌های قابل معامله در مبادله (ETF) را در نظر بگیرید که بر سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی تمرکز دارند. مدیران پول این صندوق ها را اداره می کنند که شامل سهام، اوراق قرضه و کالاها می شود. مدیران بر اساس معیارهای خاصی از طرف شما سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است در شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که به صندوق های خشونت خانگی کمک می کنند، از آموزش حمایت می کنند یا با فقر مبارزه می کنند.

تفاوت بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF در این است که می‌توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را مانند سهام عادی در بورس خرید و فروخت.

می‌توانید از منابعی مانند همانطور که می‌کارید استفاده کنید صندوق های مختلف را تشکیل داده و تأثیر اجتماعی و زیست محیطی آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

سرمایه گذاری های جامعه

یک گزینه دیگر حمایت از سازمان هایی است که به افراد نیازمند کمک مالی ارائه می کنند. به عنوان مثال، می توانید در اوراق قرضه آژانس از سازمان های دولتی مانند جینی مای یا فانی می سرمایه گذاری کنید که مسکن مقرون به صرفه برای مردم فراهم می کنند. همچنین می توانید در بانک ها یا اتحادیه های اعتباری که به مناطق کم درآمد وام می دهند، حساب باز کنید.  

اگر می‌خواهید واسطه‌ها را کنار بگذارید، می‌توانید در جوامع فقیر املاک بخرید و اجاره‌های معقولی را برای خانواده‌های کم‌درآمد تعیین کنید، یا برای توسعه مراقبت‌های روزانه در جوامع کم‌درآمد هزینه کنید.

قرض های خرد

وام‌های خرد یا اعتبار خرد، برنامه‌ای است که برخی مؤسسات مالی به کارآفرینان محروم یا محروم ارائه می‌دهند. آنها با مبالغ مقطوع پایین تر و با نرخ بهره پایین تر ارائه می شوند که آنها را مقرون به صرفه تر از وام های سنتی می کند.

می توانید این موارد را در ایالات متحده و سایر کشورها پیدا کنید.

برخی از سازمان‌هایی که مالکان کسب‌وکارهای کوچک را در کشورهای توسعه نیافته تامین مالی می‌کنند عبارتند از:

  • زیدیشا: یک پلت فرم جهانی تامین مالی جمعی که شما را به هم متصل می کند با افرادی که برای پروژه های مختلف به بودجه نیاز دارند.
  • کیوا: پلتفرمی که به شما امکان می دهد سرمایه گذاری جمعی کنید پروژه ها و مشاغل در سراسر جهان 
  • ابتکار تأمین مالی خرد زنان: یک برنامه وام برای تقویت اقتصاد ارائه می‌کند توسعه برای زنان تاجر در مناطق روستایی.
  • ایجاد منابع در سراسر جوامع: سرمایه گذاری در مسئولیت اجتماعی شرکت هایی که به عللی مانند فقر، بیماری، بی سوادی و بی عدالتی اجتماعی کمک می کنند.

شرکت های سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی

اگر به دنبال سرمایه گذاری هایی با مسئولیت اجتماعی هستید، چندین گزینه در ایالات متحده وجود دارد:

  • صندوق سرمایه‌گذاری مجدد جامعه، ایالات متحده: با وام دهندگان خصوصی محلی برای تأمین مالی پروژه های توسعه اجتماعی (مانند مدارس منشور، مهدکودک ها، مراکز مراقبت بهداشتی) و وام های مشاغل کوچک شریک می شود.
  • Ellevest: یک پلت فرم سرمایه گذاری که توسط زنان برای زنان طراحی شده است (اما مردان و افراد غیر باینری می توانند ثبت نام کنند). از الگوریتمی استفاده می‌کند که در هنگام ساختن یک برنامه سرمایه‌گذاری، واقعیت‌های رایج برای زنان را در نظر می‌گیرد – مانند شکاف دستمزد، وقفه شغلی، و میانگین طول عمر طولانی‌تر. 
  • OpenInvest: به سرمایه‌گذاران SRI کمک می‌کند تا شرکت‌ها، بخش‌ها و کسب‌وکارهایی را پیدا کنند که با ارزش‌های آن‌ها همسو هستند (مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بی‌عدالتی نژادی، و غیره).

می‌خواهید به کسب‌وکارهای آنلاین آگاه اجتماعی کمک کنید تا موفق شوند؟ Spread Great Ideas را در نظر بگیرید، یک صندوق بازاریابی دیجیتال که پول را در شرکت‌های تجارت الکترونیک مسئولیت‌پذیر اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی را مقیاس‌بندی کنند.

برایان دیوید کرین، بنیانگذار CallerSmart، می‌گوید: «من سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی را با Spread Great Ideas شروع کردم، که از آن برای شروع سرمایه‌گذاری در مارک‌های دیجیتال و پروژه‌هایی که باعث پیشرفت در قلب من می‌شوند، استفاده کردم. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که دیدم این برندها به تنهایی به کسب و کارهای چند میلیون دلاری تبدیل می شوند. اما بزرگترین پاداش، رضایت شخصی در حمایت از اهدافی است که من از آنها دفاع می‌کنم و می‌تواند به نفع دیگران و جامعه باشد.”

شما آماده سرمایه گذاری اخلاقی هستید – از کجا باید شروع کنید؟ هیچ کس بهتر از شما ارزش های شما را نمی داند، پس از اینجا شروع کنید.

موضوعاتی را که به آن‌ها اهمیت می‌دهید شناسایی کنید – برای مثال، پایان دادن به گرسنگی در جهان، ایجاد مراقبت‌های بهداشتی بهتر برای همه، یا دسترسی بیشتر به آموزش با کیفیت.

با فهرست ارزش‌های خود، قطب‌نمای اخلاقی برای هدایت سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارید. از اینجا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سرمایه‌گذاری‌های خود را مدیریت کنید یا از یک مدیر پول این کار را برای شما انجام دهد.

>

در صورت دومی، شرکتی را پیدا کنید که در سرمایه گذاری های SRI متخصص باشد. گزینه دیگر استفاده از Robo-Investors است که برنامه هایی هستند که از الگوریتم هایی برای ایجاد و مدیریت سبد سرمایه گذاری شما استفاده می کنند. این سرمایه گذاری های شما را در محدوده تحمل ریسک و اهداف شما نگه می دارد.

برخی از مشاوران روبو که به شما کمک می‌کنند صندوق‌های دارای مسئولیت اجتماعی و سهام فردی را پیدا کنید و در آن سرمایه‌گذاری کنید، عبارتند از Betterment< /a>، Ally Invest، سرمایه شخصی و Wealthsimple.

به هر حال تصمیم به سرمایه گذاری دارید، باید یک حساب کارگزاری باز کنید< /a>. اگر به تنهایی سرمایه گذاری می کنید، یک شرکت محلی پیدا کنید که در سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی تخصص دارد. اگر در این نزدیکی ندارید، Fidelity< را در نظر بگیرید. /a> یا Merrill Edge، که به شما امکان می دهد برای جستجوی وجوهی که با اهداف پرتفوی شما مطابقت دارد.

قبل از سرمایه گذاری، تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که شرکت یا صندوقی که در آن سرمایه گذاری می کنید دارای نظرات خوب و شهرت به عنوان یک کارفرمای منصف است. با سایت‌های شخص ثالث مانند Glassdoor و Morningstar برای اطلاعات بی طرفانه از کارمندان تا ببینند شرکت ها چگونه با کارگران خود رفتار می کنند. اگر نظراتی در مورد پرداخت ناعادلانه، نابرابری، یا سایر مسائل اجتماعی وجود دارد، پس می دانید که ارزش پول شما را ندارد. 

در مرحله بعد، درآمد و درآمد خالص شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا این یک سرمایه گذاری امن مالی است یا خیر. اگر صندوقی را انتخاب می‌کنید، اسنادی مانند گزارش‌نامه آن را بررسی کنید.، برگه اطلاعات، و گزارش های فصلی، که دارایی های صندوق (شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کند) و نسبت هزینه (کارمزدهای سالانه از سرمایه گذاری شما) را نشان می دهد.

اگر نسبت هزینه سالانه 2٪ باشد، برای هر 2000 دلاری که در آن صندوق سرمایه گذاری می کنید، 20 دلار می پردازید. بنابراین هرچه نسبت هزینه کمتر باشد، برای شما بهتر است.

هنگامی که در حال ساختن پورتفولیوی SRI خود هستید، تنوع را در نظر داشته باشید. شما نمی خواهید تعداد زیادی تخم مرغ را در یک سبد قرار دهید. از تخصیص بیش از 5 درصد از پرتفوی خود به یک سهام خودداری کنید. سرمایه‌گذاری‌های خود را در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و ETF‌های مختلف پخش کنید تا در صورت کاهش قیمت، از ضرر بزرگ جلوگیری کنید.

تبدیل شدن به یک سرمایه گذار مسئولیت پذیر اجتماعی باعث نشاط می شود. هیچ چیز مانند احساس کمک به جهان برای تغییر بهتر وجود ندارد. با ظهور SRI ها و ESG های بیشتر، یافتن سرمایه گذاری مناسب برای مشاغل آسان تر می شود.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا