مربیگری در مقابل منتورینگ برای کارآفرینان

مربیگری در مقابل منتورینگ برای کارآفرینان

زمانی که سباستین شفر، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران dofollow.io، اولین کسب و کار خود را آغاز کرد، برای بسیاری از موانعی که بر سر راهش قرار می‌گرفت کاملاً آماده نبود. یکی از بزرگترین چالش هایی که او با آن مواجه بود مدیریت جریان نقدی بود.

شفر اعتراف می‌کند: «من نمی‌دانستم چگونه می‌توانم از ورود و خروج پول‌ها پیگیری کنم. خوشبختانه، او مربی ای داشت که فراز و نشیب های اداره یک کسب و کار را پشت سر گذاشته بود و او توانست او را در روزهای سخت راهنمایی کند.

مربی به او کمک کرد تا سیستمی را توسعه دهد که برای کسب و کارش کار کند. شفر می‌گوید: «او همچنین به من یاد داد که چگونه درآمد و هزینه‌ها را پیش‌بینی کنم تا بتوانم برای زمان‌های ناب برنامه‌ریزی کنم و بدانم چه زمانی زمان سرمایه‌گذاری روی رشد فرا رسیده است.

چه یک بنیانگذار نوپا یا یک صاحب کسب و کار با سابقه باشید، احتمالاً لحظات متواضعانه ای وجود خواهد داشت که متوجه می شوید همه پاسخ ها را ندارید. 

وقتی آن زمان فرا می رسد، داشتن فردی با تجربه که می توانید برای راهنمایی به او مراجعه کنید، می تواند بازی را تغییر دهد. اما وقتی به دنبال کسی هستید که راه‌های او را به شما بیاموزد، آیا باید مربی یا مربی را انتخاب کنید؟ آنچه در نهایت تصمیم می گیرید به نیازهای شخصی و تجاری شما بستگی دارد.

تعاریف مربیگری در مقابل مربیگری

خط ظریفی بین کوچینگ و راهنمایی. در حالی که بسیاری از افراد از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، این دو نقش متفاوت هستند، البته با همپوشانی زیادی. 

بر اساس انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM)، “کوچینگ در یک محیط کسب و کار یک روش آموزشی است که در آن یک فرد با تجربه یا ماهرتر مشاوره و راهنمایی برای کمک به توسعه مهارت‌ها، عملکرد و حرفه فرد به کارمند ارائه می‌دهد.” 

SHRM همچنین خاطرنشان می‌کند که کوچینگ شخصی‌سازی می‌شود، معمولاً یک به یک در یک دوره زمانی معین انجام می‌شود و هدف تجاری خاصی در ذهن دارد.

از سوی دیگر، منتورینگ یک روش توسعه شغلی است که در آن یک حرفه ای جوان تر با یک همکار ارشد تر از طریق یک برنامه رسمی یا غیر رسمی مطابقت داده می شود. مربیان با به اشتراک گذاشتن تجربیات، دانش و تخصص خود، منتی ها را راهنمایی می کنند.

مربی در مقابل مربیگری – تفاوت چیست؟

تمرکز

مروری و مربیگری عمدتاً به دلیل نوع حمایت یا تمرکزی که به کارآفرینان ارائه می‌دهند، متفاوت است.

کوچ ها با راهنمایی مشتریان خود در نقاط خاص در سفر به آنها کمک می کنند. به عنوان مثال، زمانی که برای بهبود مهارت های ارتباطی خود یا تدوین استراتژی برای رسیدن به اهداف درآمدی به کمک نیاز دارید. هدف اصلی بهبود عملکرد در حین کار است.

از سوی دیگر، راهنمایی بیشتر توسط توسعه کل نگر انجام می شود. شاید شما صاحب کسب و کار دیگری را ملاقات کرده باشید که مدت زیادی در این بازی بوده است و آنچه را که آنها ساخته اند تحسین می کنید. مربیگری آنها به شما امکان می دهد از آنها به عنوان الهام بخش مسیر خود استفاده کنید. 

مربیان می توانند تخصص و تجربه در صنعت شما ارائه دهند یا دانش خود را به عنوان کارآفرینان دیگر به اشتراک بگذارند. درونی‌سازی درس‌های یک مربی مورد اعتماد می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری بهینه و مسیری سریع‌تر برای موفقیت شود. 

بازه زمانی

می‌توانید برای چند ماه یک مربی استخدام کنید (اگرچه برخی از روابط مربیگری می‌تواند بیشتر طول بکشد) تا در یک چالش خاص به شما کمک کند. به عنوان مثال، اگر شما یک موسس استارت آپ در مراحل اولیه هستید، می توانید یک مربی کسب و کار متخصص در راه اندازی کسب و کارهای جدید استخدام کنید. 

سپس وقتی چند سالی است که به دنبال ارتقای استراتژی بازاریابی خود هستید، می‌توانید مربی کسب‌وکار دیگری را برای دستیابی به آن هدف به شما کمک کند.

در مقایسه، مربیان معمولاً روابطی با پایان باز هستند که سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول می‌کشد. توصیه های یک مربی می تواند به شما کمک کند در چندین مرحله از حرفه خود، از رسیدن به سودآوری گرفته تا توسعه یک استراتژی خروج، حرکت کنید. 

اهداف

مربی‌های کسب‌وکار معمولاً بیشتر وظیفه‌محور هستند – به مشتریان خود کمک می‌کنند تا به اهدافی مانند افزایش فروش، بهبود روحیه کارکنان یا افزایش آگاهی از برند دست یابند. یک مربی می‌تواند یک چک لیست ایجاد کند تا مطمئن شود که توصیه‌های او را دنبال می‌کنید و در مسیر درست باقی می‌مانید. 

مربیان سعی می‌کنند به شما کمک کنند تا رهبر کسب‌وکار بهتری شوید. آنها بینش های شخصی ارائه می دهند – مانند اینکه چگونه به موفقیت خود دست یافته اند یا بر موانع غلبه کرده اند – اما یک برنامه گام به گام به شما ارائه نمی دهند.

ساختار

مربی‌های کسب‌وکار اغلب تکالیف را به مشتریان خود محول می‌کنند و جلسات منظمی را برای بحث در مورد پیشرفت شما به صورت هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه تشکیل می‌دهند.

مدرسان معمولاً به طور غیررسمی توصیه می کنند. راهنمایی آنها بیشتر محاوره ای در مقابل آموزشی خواهد بود. به طور کلی، جلسات معمولاً بر اساس نیاز زمانی برگزار می‌شوند که منتی سؤال یا مشکلی دارد که می‌خواهد حل کند. 

تخصص

مربیان ممکن است در صنعت شما تخصص نداشته باشند، اما بسیاری از آنها بر روی کارکردهای تجاری خاص مانند رهبری، بازاریابی یا تامین مالی تمرکز می کنند. آنها دانشی دارند که می تواند برای بهبود جنبه های مختلف شرکت شما سفارشی شود.

با یک مربی، با استفاده از تجربیات، موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران، یاد می‌گیرید. مربیان وجود دارند تا به شما کمک کنند به جای رسیدن به اهداف خاص، روی تصویر بزرگ تمرکز کنید – برای مثال، چگونه یک بنیانگذار مبتکر باشید.

نتیجه

نتیجه تعامل مربیگری مشخص و قابل اندازه‌گیری است و نشانه‌هایی از بهبود یا تغییر مثبت را در حوزه عملکرد مورد نظر نشان می‌دهد.

از طرف دیگر، نتیجه یک رابطه مربیگری می‌تواند در طول زمان تغییر کند و تغییر کند، زیرا مربی به توسعه کلی خود به عنوان یک کارآفرین ادامه می‌دهد.

غرامت

در بیشتر موارد، باید برای یک مربی هزینه کنید، در حالی که راهنمایی معمولاً رایگان است. با این حال، یک رابطه موفق راهنما/مرشد می‌تواند هر دو طرف باشد. > 

اگر شخصی وقت خود را برای راهنمایی شما صرف می کند، خود را به عنوان منبعی برای او نیز در نظر بگیرید، خواه معرفی مخاطبی باشد که می خواهد ملاقات کند یا ارائه محصولات یا خدمات رایگان از کسب و کار شما. 

زمان استفاده از مربی در مقابل مربی

هم مربیان و هم مربیان می توانند به شما در پیشرفت در زندگی شخصی و حرفه ای کمک کنند. اما چگونه تصمیم می گیرید که با کدام یک کار کنید؟

زمان استخدام مربی

اگر نیاز دارید مهارت خاصی کسب کنید: بگویید که چهره شرکت خود هستید و می‌خواهید سخنران عمومی بهتری شوید. یک مربی می تواند برای افزایش اعتماد به نفس و بهبود زبان بدن، فرافکنی و محتوای صحبت های شما با شما همکاری کند. 

موارد دیگری که کوچینگ می‌تواند مفید باشد شامل مواردی است که می‌خواهید کمک مالی جمع آوری کنید ادغام یا اکتساب، یا گسترش عملیات خود در سطح بین المللی.

اگر نمی دانید چه چیزی را نمی دانید: دانستن اینکه به کمک نیاز دارید یک چیز است، اما دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی ندارید چیز دیگری است. یک مربی می‌تواند به شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارید، تعیین اهداف و ایجاد برنامه‌های اقدام کمک کند.

اگر در زمینه مسئولیت‌پذیری به کمک نیاز دارید: یک مربی مرتباً بررسی می‌کند تا در مورد پیشرفت‌های انجام‌شده در اهدافتان صحبت کند و به شما کمک کند تا بر آنچه ممکن است شما را زمین‌گیر کند غلبه کنید تا اطمینان حاصل شود که به حرکت خود ادامه می‌دهید.

برای کارآفرین سریالی مارک میسون، یک مربی به او دیدی عینی از عملیات شرکتش داد و به او کمک کرد تا ساختار سازمانی بهتری پیدا کند. 

«یکی از مربیان من برای دیدن عملیات روزانه در یکی از مشاغل من وارد شد. بعد از مشاهده، به من گفت که کلاه زیادی بر سر دارم. او به من پیشنهاد داد که مسئولیت ها را تقسیم کنم و افراد بیشتری را استخدام کنم. 

“با این حال، پس از ملاقات و مصاحبه با کارکنان فعلی، او افراد سازگاری را در شرکت دید که می توانند وارد عمل شوند و رهبری را بر عهده بگیرند. یک دیدگاه بیرونی از یک مربی به من کمک کرد چیزی را ببینم که در تمام مدت درست در مقابل من بود.”

زمان استفاده از مربی

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید: یک مربی می تواند مشاوره ارائه دهد و در حین راه اندازی کسب و کارتان، شما را با منابع و مخاطبین مرتبط کند. بر اساس MicroMentor، کارآفرینان “56% بیشتر احتمال دارد با راهنمایی یک مربی، دسترسی خود را به منابع توسعه کسب و کار بهبود بخشند.”

اگر می‌خواهید مقیاس کنید: شاید فقط ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشید و اکنون می‌خواهید به ۱۰ میلیون دلار افزایش پیدا کنید. یک مربی می تواند با به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه کسب و کار خود را به سطح بعدی رسانده است، الهام بخش باشد.

اگر به یک تابلوی صدا نیاز دارید: شاید شما و هم بنیانگذارتان در مورد چیزی به توافق نرسیدید. یا نمی توانید تصمیم بگیرید که روی کدام خط محصول تمرکز کنید. مربی شما می‌تواند گوش شنوا باشد و بینش خود را در مورد نحوه گذر از موقعیت‌های تجاری دشوار به اشتراک بگذارد.

وقتی ایده بزرگی دارید که با خطراتی همراه است، یک مربی نیز فردی عالی است که می توانید به او مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر در نظر دارید شرکت دیگری را خریداری کنید، یک مربی می‌تواند در مورد تجربیات و چالش‌ها یا فرصت‌های بالقوه‌ای که ممکن است در نظر نگرفته‌اید به شما بگوید.

اگر با چالش خاصی روبرو هستید: بسته به ماهیت چالش و نوع حمایتی که نیاز دارید، یک مربی یا مربی می‌تواند مفید باشد. اگر این چیزی است که می‌توان با راهنمایی شخصی که قبلاً آن را انجام داده است، به آن پرداخت، مانند تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید به دنبال کمک مالی باشید یا خیر، ممکن است یک مربی گزینه بهتری باشد.

اگر چیزی است که به کمک عملی و مسئولیت‌پذیری نیاز دارد، مانند اصلاح زمین خود قبل از یک جلسه بزرگ با VCها، ممکن است مربی مناسب‌تر باشد.

تکنیک های مربیگری در مقابل مربیگری

مربی‌ها اغلب از ارزیابی‌های رسمی مانند استفاده می‌کنند. 360 بررسی، CliftonStrengths یا تست های شخصیتی انیاگرام برای درک بهتر نحوه تفکر و رفتار خود. آنها همچنین ممکن است از نتایج برای کمک به بهبود خودآگاهی یا مهارت های ارتباطی و ارتباطی شما استفاده کنند. 

یک مربی می تواند از طریق گوش دادن، سؤال کردن، و به چالش کشیدن نظرات خود به روشی محترمانه به شما کمک کند گام های بعدی خود را بیابید. آنها در پرسیدن سوالات تفکر برانگیز و تحت فشار قرار دادن مشتری برای ادامه دادن و گشودن بال مهارت دارند. 

“من یک مربی باورنکردنی داشتم که به من اجازه داد اصول سئو را درک کنم. کارل پیل، موسس پلتفرم فروش بلیط TicketingHub، می‌گوید سپس پیچیدگی خودم را با ابزارهای هوش مصنوعی اضافه کردم که به ما کمک کرد تا در سال گذشته بیش از 400 درصد سود ورودی خود را افزایش دهیم. “با ارزش ترین چیز در مورد یک مربی این است که او شما را مسئول پیشرفت می داند و به شما ضرب الاجل می دهد.”

از سوی دیگر، یک مربی، از فرد حمایت می‌کند – و درباره آنها بازخورد می‌دهد و دانش و مهارت‌های آنها را برای کمک به توسعه و غلبه بر موانع به اشتراک می‌گذارد.

در رابطه راهنما، احتمالاً منتهی سؤالات بیشتری می‌پرسد و از تخصص مربی بهره می‌برد.

«مربی بر انتقال تجربیات خود به روشی غیررسمی‌تر تمرکز می‌کند. این بیشتر در مورد نشان دادن راه به شما بدون ارائه ضرب الاجل و گزارش های پیشرفت است. یک مربی ارزشمند برای من وکیلی است که هنر مذاکره و صبر را به من آموخت، که مهارت های بسیار مهمی به عنوان یک بنیانگذار و مدیر عامل است.

کوچینگ و راهنمایی در محل کار

صاحبان کسب و کارهایی که به دنبال افزایش حفظ هستند، باید یک relation برنامه “target=”orshipnoopener”>را در نظر بگیرند. در شرکت آنها. براساس CNBC/SurveyMonkey، 90٪ از کارمندانی که یک مربی شغلی داشتند گزارش دادند که در محل کار خوشحال هستند. 

برای اجرای موفقیت‌آمیز راهنما، هم مربیان و هم منتی‌ها باید واقعاً در مورد مشتری بالقوه هیجان‌زده باشند. با شناسایی افراد با تجربه و دانش عمیق شروع کنید و علاقه آنها را برای مشارکت در آن بسنجید. و فراموش نکنید که به آنها بگویید چه چیزی برای آنها وجود دارد، جدای از کارما خوب. 

با توسعه ابتکار عمل در یک برنامه بلندمدت با جلسات برنامه ریزی شده منظم و دستورالعمل هایی برای نتایج مورد توافق، تأثیر را افزایش دهید. به کارمندان اجازه دهید تا با توصیه انواع مواردی که می توانند در مورد آنها بحث کنند، در فرآیند شرکت کنند. 

نمونه هایی از مربیگری در مقابل مربیگری

نمونه هایی از مربیگری

تنظیم هدف: یک مربی می‌تواند به شما و تیمتان بیاموزد که چگونه با استفاده از روش‌هایی مانند SMART، سخت، و WOOP.

تنظیم رفتارها: آیا کارمندی دارید که پتانسیل های زیادی دارد اما پروژه هایش به طور مداوم از برنامه عقب مانده است؟ یک مربی می تواند به آنها در توسعه مهارت های مدیریت زمان و افزایش بهره وری کمک کند. 

تغییر مشاغل: اگر یکی از اعضای تیم دوست داشتنی بخواهد عملکردی را در شرکت شما کشف کند اما تجربه زیادی ندارد، یک مربی می تواند به افزایش سطح مهارت او کمک کند و از او در نقش های جدیدش حمایت کند. 

توسعه مهارت ها: شاید شما به تازگی یک پلت فرم فناوری جدید را پیاده سازی کرده اید که با منحنی یادگیری همراه است. یک مربی می تواند به کارمندان شما کمک کند تا با تغییرات سازگار شوند و به آنها طناب ها و بهترین روش ها برای استفاده از نرم افزار را آموزش دهند. 

حل مسئله: یک مربی می‌تواند کارکنان شما را در مورد طوفان فکری، نقشه‌برداری ذهنی، استوری‌برد، پرسش از فرضیات و راه‌های دیگر برای حل مشکلات تجاری آموزش دهد. 

بازگشت به کار: چه یک کارگر از مرخصی والدین باز می‌گردد، چه از مرخصی یا دوره طولانی بیکاری، یک مربی می‌تواند با تغییر طرز فکر، تجدید دانش، یا به مدیریت این انتقال کمک کند. مهارت های خود را به روز می کنند.

نمونه هایی از راهنمایی

تسریع رشد: با داشتن چت منظم با یک مربی، منتهی ها می توانند درس های ارزشمندی بیاموزند و از اشتباهات مربی خود اجتناب کنند. این میانبری برای رشد کسب و کار شما و خودتان به عنوان یک رهبر است. 

کشف دانش: یک نفر فقط زمان زیادی برای مطالعه انبوه توصیه های تجاری در کتاب ها، پادکست ها و جوامع آنلاین دارد. یک مربی به شما کمک می‌کند تا از سر و صدا بکاهید، و اطلاعاتی را که مرتبط‌تر با وضعیتتان است در اختیار شما قرار می‌دهد.

ایجاد ارتباطات: چه بخواهید امور مالی کسب و کارتان را کنترل کنید، یک سیستم CRM جدید پیدا کنید یا صدای برندتان را تعریف کنید، یک مربی کهنه کار ممکن است بتواند شما را به کسی راهنمایی کند که بتواند کمک. 

دریافت بازخورد: هنگامی که تصمیمات تجاری مهمی می‌گیرید، مانند راه‌اندازی یک محصول جدید یا استخدام یک مدیر ارشد مدیریت، بسیار مهم است که فردی که قبلاً در این زمینه حضور داشته باشد، برای شما مفید باشد. بازخورد. 

راهنمای شغلی: یک مربی می‌تواند دانش خاص صنعت را برای کمک به برنامه‌ریزی مسیر شغلی خود ارائه دهد. این دانش خودی می تواند شما را از انجام اشتباهات شغلی بزرگ باز دارد و به شما در ایجاد مسیر شغلی مشخص تر کمک می کند.

جلوگیری از اشتباهات: یک مربی می تواند به شما کمک کند به سناریوهایی فکر کنید که به ذهن شما خطور نکرده است و از مشکلات قبل از شروع آنها جلوگیری کنید. 

رایان هتریک، مدیر عامل Epiphany Wellness، ترجیح می دهد از یک مربی و یک مربی به طور همزمان استفاده کند. “من از مربیان و مربیان به عنوان ابزار رشد در زندگی خود استفاده کرده ام، اما متوجه شده ام که وقتی از آنها با هم استفاده می کنم، نتایج بسیار بهتری نسبت به زمانی که فقط از یکی یا دیگری استفاده می کنم، می گیرم.”

طبق گفته هتریک، یک مربی برای ارائه توصیه‌های عملی در مورد چگونگی رسیدن به اهداف و غلبه بر موانع عالی است، اما یک مربی می‌تواند با داستان خود به شما الهام بخشد و به شما اطمینان دهد که می‌توانید کاری را که قصد انجام آن را دارید انجام دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل