قیمت گذاری طبقه ای: راهنمای کامل
رویکرد یکاندازه برای همه عموماً به اندازه یک تجربه شخصی جذاب نیست. این می تواند برای تاجر و همچنین مصرف کننده صادق باشد. به عنوان مثال، اگر در حال فروش بلیت یک کنسرت هستید، داشتن یک بلیط ورودی عمومی ارزان تر و یک بلیط درمان VIP گرانتر احتمالاً بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
این یک مثال روزمره از طبقه بندی قیمت است که به فروشنده فرصت های بیشتری برای تبدیل سرنخ ها و خریدار گزینه های بیشتری برای مطابقت با تجربه و قیمت مورد نظر خود می دهد.
قیمت گذاری لایه ای چیست؟
بازرگانانی که انواع طرحها یا بستههای قیمتگذاری را به مشتریان بالقوه خود ارائه میدهند، احتمالاً بر اساس مدل قیمتگذاری سطحی عمل میکنند. قیمتگذاری پلکانی قیمتهای متنوعی را به مشتریان ارائه میدهد — هر کدام براساس ویژگیها، مزایا یا خدمات خاصی. این سطوح به مشتریان اجازه میدهد تا گزینهای را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده میکند و اغلب آنها را تشویق میکند تا در طول زمان در طبقات بالا بروند.
منبع تصویر: SproutSocial
نمونه های قیمت گذاری سطحی
بیشتر مدلهای طبقهبندی قیمت دارای سه سطح مختلف هستند که از نسخهای از “basic” تا “plus” متغیر است. گاهی اوقات، سطوح میتوانند آنقدر متفاوت باشند که مخاطبان هدف متفاوتی داشته باشند — بستههای «شخصی» در مقابل «تجاری» را در نظر بگیرید.
مدلهای قیمتگذاری طبقهبندی شده بهویژه با عضویتها، بلیتهای رویداد و خدمات به خوبی کار میکنند — اما میتوانند در طیف وسیعتری از صنایع نیز اعمال شوند.
HubSpot Tiering Price
منبع تصویر: HubSpot
به سه سطح استاندارد تقسیم می شود. منحصر به فردترین جنبه این مثال این است که هر سطح دارای یک گزینه قابل تنظیم اضافی در داخل خود است. شما این امکان را دارید که قبل از اینکه آماده شوید، مخاطبین بازاریابی بیشتری را به بسته خود اضافه کنید تا اینکه از یک ردیف پرش کنید. این انعطاف پذیری بیشتری را برای صاحبان کسب و کار فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد فقط برای آنچه نیاز دارند خرج کنند.
Tiering Price DocuSign
منبع تصویر: DocuSign< /em>
DocuSign چهار سطح مختلف را ارائه میدهد که هر کدام یک گزینه قیمتگذاری سالانه یا ماهانه دارند. آنها بین مخاطبانی که احتمالاً از سرویس آنها برای استفاده شخصی در مقابل استفاده تجاری استفاده می کنند تفاوت قائل می شوند — ویژگی های بیشتری را به دومی ارائه می دهند. آنها گزینه “استاندارد” خود را به عنوان گزینه ای که برای اکثر مشاغل مناسب است، با برچسب “بهترین ارزش” خود نام می برند و آن را به انتخابی آسان برای مشتریان بالقوه تبدیل می کنند.
Rent the Runway Price Tiering
%0A
Rent%20the%20Runway%20%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D9%88%20%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%82%D8%B1%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%B5%D8%B1%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D9%88%20%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF.%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D8%B3%D9%87%20%D8%B3%D8%B7%D8%AD%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%20-%20%D9%87%D8%B1%20%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%D8%8C%20%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D8%A7%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D9%87%20%D9%88%20%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D9%87%20%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%C2%A0%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D9%87%D8%B1%20%D8%B7%D8%A8%D9%82%D9%87%20%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA%DB%8C%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D9%81%D9%87%D9%85%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%88%D8%AC%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D9%85%D8%B7%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%AA%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.%C2%A0
%0A
%D9%85%D8%AF%D9%84%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%20%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%B7%D8%A8%D9%82%D9%87%20%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D8%B4%D8%AF%D9%87
%0A
منبع
انعطافپذیری زیادی در نحوه تنظیم قیمتهای سطحی برای کسبوکارتان وجود دارد. بیشتر کسبوکارها، همانطور که در ویدیوی بالا توضیح داده شد، سه سطح مختلف ارائه میدهند – اما این بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما و مشتریانتان منطقیتر است. چه در حال فروش اشتراک، چه خدمات یا محصولات باشید، این مدل ساده باید به شما در پیکربندی طبقه بندی قیمت کمک کند.
وقتی به سطوح قیمت گذاری خود فکر می کنید، باید سه سطح یا بسته زیر را در نظر بگیرید:
موارد ضروری
این سطح مقدماتی ابتدایی ترین سطح مزایا را ارائه می دهد. گاهی اوقات این سطح بیشتر به عنوان یک انگیزه برای مشتریان جدید برای شروع تعامل با تجارت شما عمل می کند تا یک گزینه طولانی مدت. در مواقع دیگر، به اندازه کافی برای رفع نیازهای برخی از مشتریان به صورت مداوم و بدون ایجاد احساس در خرید غیر مهم، به اندازه کافی ارائه میشود.
استاندارد
سطح سطح متوسط باید برای مشتری متوسط یا گستردهترین مخاطب شما جذاب باشد و آن را به رایجترین انتخاب تبدیل کند. به طور کلی شامل مواردی است که در ردیف پایین ارائه می شود و آن را گسترش می دهد. مزایای استاندارد باید درک روشنی از آنچه کسب و کار شما برای ارائه دارد ارائه دهد.
Premium
این سطح ارتقا یافته باید “تجربه VIP” کسب و کار شما را ارائه دهد. ممکن است شامل تعداد واحدهای بیشتر، خدمات شخصیتر، تخفیفهای ویژه یا امتیازات دیگر باشد – بهعلاوه همه چیز در سطوح پایینتر. این در اصل بیشترین چیزی است که می توانید با بالاترین قیمت به مشتریان ارائه دهید.
الگوی قیمت گذاری سطحی
ممکن است تصمیم گیری در مورد نحوه ساختاربندی پیشنهادات قیمت گذاری سطحی کسب و کارتان دشوار باشد. با فهرستی از هر چیزی که کسب و کار شما می تواند ارائه دهد شروع کنید. سپس، ارزش هر پیشنهاد را از حداقل تا بیشتر و تعداد منابع مورد نیاز آنها را مشخص کنید. آنها را در منطقی ترین دسته ها یا گروه بندی ها برای مشتریان خود پیکربندی کنید. برای ایده های بیشتر، این الگوی ساده زیر را بررسی کنید.
سطح 1
- تعداد کم موارد
- تعداد کم ویژگی
- کمترین هزینه
سطح 2
- تعداد موارد بیشتر
- تعداد بیشتر ویژگی
- هزینه متوسط
سطح 3
- بیشترین تعداد موارد
- بیشترین تعداد ویژگی
- بالاترین هزینه
چگونه قیمت گذاری ردیفی می تواند برای شما کار کند
طبقه بندی قیمت به مشتریان شما گزینه های انعطاف پذیری می دهد تا بتوانند متناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کنند. این به کسب و کار شما اجازه می دهد تا مخاطبان بزرگتر و متنوع تری را جذب کند. با این حال، به سرعت تحت فشار قرار نگیرید. برای در نظر گرفتن کسب و کار و محصول یا خدمات خود و اینکه چقدر این مدل قیمت گذاری می تواند به خوبی اعمال شود، وقت بگذارید.
منبع:hubspot