7 راه برای اثبات رکود کسب و کار شما [+9 ایده تجاری اثبات رکود]

7 راه برای اثبات رکود کسب و کار شما [+9 ایده تجاری اثبات رکود]

ممکن است ناگفته نماند، اما یک کسب‌وکار اگر نتواند دوام بیاورد نمی‌تواند رشد کند – و شما، به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، تقریباً با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید که شما را پرت می‌کند. در یک نقطه به حالت بقا. رکود اقتصادی یکی از محتمل‌ترین چالش‌های مهمی است که می‌تواند شما را در آن موقعیت قرار دهد.

بی‌اطمینانی و آشفتگی اقتصادی گسترده‌تر می‌تواند تقریباً عملیات هر کسب‌وکاری را به زانو درآورد. اما هر چقدر هم که ویران کننده باشد، رکود اقتصادی نباید ناامیدکننده باشد. می‌توانید گام‌های خاصی بردارید تا مطمئن شوید که کسب‌وکارتان ضد رکود است.

در اینجا، به این می پردازیم که یک کسب و کار مقاوم در برابر رکود چیست، به برخی از ایده های تجاری ضد رکود نگاهی می اندازیم، و مراحلی را که می توانید برای مقابله با رکود شرکت خود انجام دهید، مرور می کنیم.

کسب و کارهایی که معمولاً ذاتاً ضد رکود در نظر گرفته می شوند، اغلب «نیاز مدار هستند». آن‌ها محصولات یا خدماتی را می‌فروشند که مردم بدون آن‌ها نمی‌توانند از پس آن برآیند — مهم نیست وضعیت اقتصاد چگونه باشد.

اما توانایی مقاومت در برابر رکود لزوماً محدود به این نوع شرکت ها نیست. تقریباً هر کسب‌وکاری می‌تواند برای “بازی کردن شانس” و تقویت خود در برابر تأثیر رکود اقتصادی گام بردارد.

قبل از اینکه بررسی کنیم که چگونه کسب‌وکار شما می‌تواند شانس خود را برای زنده ماندن از رکود بهبود بخشد، بیایید نگاهی به برخی از ایده‌های تجاری متعارف ضد رکود بیندازیم که اگر به دنبال راه‌اندازی یک شرکت مجهز برای مدیریت کمتر هستید، ممکن است دنبال کنید. -شرایط اقتصادی بیش از ایده آل.

1. مراقبت های بهداشتی

اصطلاح “صنایع دفاعی” اغلب با اطمینان ترین رکود مقاوم در نظر گرفته می شوند. این نوع کسب‌وکارها – مشاغلی که مصرف‌کنندگان نیاز دارند از آن‌ها صرف نظر از شرایط خرید کنند – از بهترین‌ها برای مدیریت آشفتگی اقتصادی هستند.

در میان این صنایع، مراقبت های بهداشتی ممکن است برجسته ترین باشد. بدون توجه به وضعیت اقتصاد، مردم همچنان به فکر رفاه شخصی خواهند بود. این روند – همراه با نیاز به پیشرفت‌های مداوم در علم و پزشکی – باعث می‌شود شرکت‌های خدمات بهداشتی به یکی از قابل اعتمادترین کسب‌وکارهای پایدار از طریق آشفتگی اقتصادی تبدیل شوند.

داروها، مراقبت‌های خانگی برای سالمندان، وسایل پیشگیری از بارداری، کلینیک‌های پیاده‌روی، و سایر سرمایه‌گذاری‌های مراقبت‌های بهداشتی فرصت‌های مناسبی را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند. اگر به دنبال کسب‌وکاری هستید که در شرایط نامطمئن اقتصادی دوام بیاورد، می‌توانید با بررسی خدماتی که مردم به معنای واقعی کلمه نمی‌توانند بدون آن زندگی کنند، شروع کنید.

2. حسابداری و مشاوره مالی

حسابداری و سایر خدمات مشاوره مالی تقریباً همیشه در میان رکود مورد تقاضا هستند و منطقی است – یکی از ساده‌ترین و عملی‌ترین راه‌های مقابله با ناامنی مالی، جستجوی راهنمایی مالی است.

افراد و کسب‌وکارها به طور یکسان باید بدانند که چگونه از آب‌های تیره اقتصادی عبور کنند تا از رکود خارج شوند، و این کار دشواری است که بدون بینش حرفه‌ای و درونی به آن نزدیک شویم.

اگر دانش، مهارت، آموزش و دانش لازم را برای ارائه آن دارید – چه از طریق چیزی مانند حسابداری، حسابداری یا برنامه ریزی مالی – می توانید خود را برای حفظ یک تجارت موفق در شرایط زشت اقتصادی آماده کنید.

3. تعمیرات خانه و خودرو

خدمات آب و برق، مانند تعمیر خانه و خودرو، یکی دیگر از صنایع کلیدی دفاعی و مقاوم در برابر رکود است. اکثر مردم فاقد منابع و دانش لازم برای انجام تعمیرات معمولی خانه و اتومبیل خود هستند – چه رسد به تعمیرات اساسی، ساخت و ساز یا تعویض قطعات. اما نیاز همیشه وجود خواهد داشت.

حتی در شرایط رکود اقتصادی، زندگی افراد عادی با هجوم موریانه یا آسیب‌های شدید آب با مشکل مواجه خواهد شد. و صاحبان خودرو همیشه باید از نقطه A به نقطه B بروند.

تعمیر پشت این نوع مشکلات برای اکثر افراد شهودی یا قابل دسترسی نیست — بنابراین اگر چگونه می توان آن را به طور قابل اعتماد ارائه کرد، ممکن است پایه و اساس یک کسب و کار پرسود و ضد رکود را در اختیار داشته باشید.

4. برخی از خرده فروشان غذا و نوشیدنی

ممکن است متوجه شده باشید که یک رشته ثابت بین نقاط این لیست وجود دارد – مشاغل ضد رکود حول ضرورت می چرخند. و آخرین باری که چک کردم، برای زندگی به غذا نیاز داری. اکنون، این نکته خاص در مورد آخرین خرده فروشان مواد غذایی صدق نمی کند.

بعضی از رستوران‌ها معمولاً در طول رکود در تلاش هستند تا آن‌ها را کنار بگذارند، اما تعداد زیادی از کسب‌وکارهای غذا و نوشیدنی دیگر وجود دارند که از طریق عدم اطمینان اقتصادی به رونق می‌رسند. فروشگاه‌های مواد غذایی انبوه، خواربارفروشی‌ها، و فست‌فودهای زنجیره‌ای در طول رکود اقتصادی سابقه‌ای داشته‌اند.

5. آب نبات و غذای راحتی

اکنون، این یکی ممکن است خلاف واقع به نظر برسد. شما برای زنده ماندن نیازی به شیرینی ندارید. آنها اساساً تجملات خرد هستند – اما به اندازه کافی عجیب، این چیزی است که باعث می شود آب نبات و غذای راحتی در رکود مقاوم باشد.

مردم هنوز در اواسط رکود اقتصادی گاه به گاه اندکی ولخرجی می کنند – بالاخره همه در میانه تلاطم اقتصادی به نوعی استراحت نیاز دارند. آب نبات و سایر غذاهای راحت، خروجی نسبتاً ارزانی را برای این هزینه فراهم می کنند.

در بحران رکود بزرگ، فروش واقعاً افزایش یافت. همانطور که گفتم، آب نبات یک لوکس کوچک است – بسیاری از مردم در زمان های زشت اقتصادی به مقداری از آن نیاز دارند.

6. آموزش آنلاین

یک رکود با افزایش بیکاری همراه است – و افزایش بیکاری با تلاش بخش قابل توجهی از نیروی کار برای اصلاح مهارت های خود و تقویت رزومه های خود همراه است. این روند به ایجاد بازاری برای محتوای آنلاین برای توسعه شخصی و حرفه ای کمک می کند.

برنامه‌هایی که گواهینامه‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهند یا سایر مواد آموزشی که در نهایت می‌توانند جویندگان کار شوند رقابتی تر در بازارهای مربوطه خود اغلب شاهد یک تقویت بزرگ در اواسط رکود هستند.

اگر دانش تخصصی در زمینه‌ای دارید و منابع لازم برای کنار هم قرار دادن محتوای آموزشی قانع‌کننده را دارید، ممکن است بخواهید به دنبال ایجاد یک کسب‌وکار آموزش آنلاین باشید که می‌تواند در زمان‌های اقتصادی نامشخص باقی بماند.

7. محصولات کودک

بسیاری از مردم در بحبوحه رکود برای خود هزینه کمتری می کنند، اما تعداد بسیار کمی از آنها برای فرزندان خود خرج نمی کنند. حتی با کاهش هزینه‌های خانواده‌های دارای نوزادان و کودکان نوپا در دوران رکود اقتصادی، همچنان به دنبال محصولات باکیفیت‌تر برای فرزندان خود هستند.

کسب و کارهایی که محصولات کودک را می فروشند – مانند شیشه شیر، گهواره و لباس کودک – معمولاً در طول رکود اقتصادی بهتر از بقیه کار می کنند. والدین تقریباً همیشه مراقب فرزندان خود هستند، صرف نظر از اینکه وضعیت اقتصادی چگونه است. اگر به دنبال سرمایه گذاری یا راه اندازی یک کسب و کار مقاوم در برابر رکود هستید، به دنبال محصولاتی باشید که برای آن بازار مناسب هستند.

چگونه کسب و کار خود را در رکود اثبات کنید

1. اعتبار کسب و کار خود را ایجاد کنید.

وام‌دهندگان تمایل دارند استانداردهای وام‌دهی خود را در زمان وقوع رکود افزایش دهند، بنابراین اگر می‌خواهید برای رکود اقتصادی آماده شوید، اولویت دادن به اعتبارسازی به نفع شماست. اگرچه این امر مسلم نیست، اما اگر اقتصاد دچار مشکل شود، احتمال زیادی وجود دارد که به تامین مالی نیاز داشته باشید.

به همین دلیل است که وقتی می‌خواهید کسب‌وکار خود را در برابر رکود قرار دهید، گام‌های مناسب برای قرار گرفتن خود به عنوان یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد و قابل اعتماد برای طلبکاران به شما کمک می‌کند.

مستندات مالی خود را تنظیم کنید، روی یک کارت اعتباری تجاری سرمایه‌گذاری کنید تا از سوابق اعتباری شخصی‌تان کم شود، با جدیت تمام پرداخت‌هایی را که باید انجام دهید حفظ کنید، و سایر اقدامات مرتبط را انجام دهید که شما را برای موفقیت آماده می‌کند. اگر در بحبوحه رکود به وام نیاز دارید.

2. با دقت پیش بینی کنید.

پیش‌بینی فروش مؤثر برای موفقیت تجاری پایدار – بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، مهم است. اما اگر می‌خواهید از هر گونه غافلگیری احتمالی که ممکن است با تلاطم اقتصادی همراه باشد، پیشی بگیرید، باید مدبرانه و جامع پیش‌بینی کنید.

نمی‌توانید منحصراً با خوش‌بینی چشم‌های ستاره‌ای پیش‌بینی کنید. شما باید عمل گرا باشید. پیش‌بینی‌های شما باید بهترین سناریوها، دوره‌های واقع‌بینانه و نتایج «کد قرمز» را در نظر بگیرند – و باید برای هر سه برنامه‌ریزی کنید.

این پیش‌بینی‌های کمتر از ایده‌آل ممکن است شامل ملاحظاتی درباره تلاطم اقتصادی بالقوه باشد. رکودها می توانند غیرقابل پیش بینی باشند، اما بخشی از جزر و مد طبیعی هر اقتصادی هستند. مطمئن شوید که تصویری از آنچه کسب‌وکارتان می‌تواند انتظارش را داشته باشد، دارید، بنابراین برنامه‌ای برای مقابله با این شرایط دارید.

3. روابط قوی با مشتریان حفظ کنید.

مشتریان فعلی شما می‌توانند در زمان عدم اطمینان اقتصادی راه نجاتی ارزشمند باشند. جذب مشتری در دوران رکود می تواند به طور قابل توجهی سخت تر شود، بنابراین اگر می خواهید زمانی که اقتصاد در شرایط سختی قرار دارد سرپا بمانید، حفظ پایگاه موجود شما حیاتی است.

مطمئن شوید که پس از وارد کردن مشتریان خود در ارتباط با آنها ثابت قدم هستید (اما نه سختگیر). ببینید چگونه آنها از محصول یا خدمات شما لذت می برند و مطمئن شوید که نگرانی های عمده آنها به سرعت و به طور جامع برطرف می شود. یک زیرساخت پشتیبانی مشتری مستحکم، قابل دسترس و دائماً در دسترس داشته باشید که بتواند مشکلات و ناراحتی‌های جزئی مشتریان را در صورت بروز برطرف کند.

به هر طریقی، گام‌های لازم را بردارید تا پایگاه موجود خود را خوشحال کرده و به آنها کمک کنید – هر کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که وقتی زمان کاهش هزینه‌ها فرا می‌رسد، آنها با شما همراه خواهند بود.

خروج موفقیت آمیز از رکود به معنای به دست آوردن کسب و کاری است که می توانید در حالی که کمترین ضرر ممکن را داشته باشید. دومی با توسعه و حفظ روابط قوی با مشتری شروع می شود.

4. روی اعداد خود تسلط کافی داشته باشید.

اگر درک دقیقی از وضعیت مالی کسب و کار خود نداشته باشید، برای عبور از رکود سخت خواهید بود. اگر مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را – مربوط به جریان نقدی، حاشیه سود، بودجه، هزینه‌های تولید، موجودی، و فروش – نمی‌دانید، نمی‌توانید برای بدترین سناریوها برنامه‌ریزی کنید.

درباره اعداد و ارقام مربوط به عملکرد کسب‌وکارتان، عملیات روزمره و تاریخچه مالی، پیوسته و دقیق باشید. این ارقام به شما امکان می‌دهند بفهمید که در چه مرحله‌ای قرار دارید وارد رکود شوید و در نتیجه به شما کمک می‌کند تا از تلاطم اقتصادی عبور کنید.

5. به سرمایه گذاری در بازاریابی ادامه دهید.

کسب‌وکارها به‌طور طبیعی تمایل دارند که در زمان وقوع رکود، کاهش‌های کلی را آغاز کنند – و در بسیاری از مواقع، این شرکت‌ها قبل از ارزیابی سایر بخش‌ها به سرعت به بازاریابی روی می‌آورند.

در برخی موارد، کسب‌وکارها بازاریابی را در میان عدم قطعیت اقتصادی بیشتر به عنوان یک «دارای خوب» می‌دانند تا «نیاز به داشتن»، اما باید از افتادن در این تله اجتناب کنید. گاهی اوقات، بهترین دفاع در برابر رکود، یک حمله خوب است.

جذب کسب‌وکار جدید اغلب برای مقابله با تلاطم‌های اقتصادی مهم است، بنابراین اجتناب از کاهش قابل توجه بودجه بازاریابی شما می‌تواند شرط خوبی باشد زمانی که می‌خواهید عملیات خود را در برابر رکود مقاوم کنید.

6. به دنبال جریان های درآمدی متعدد باشید.

گیر افتادن در یک مسیر ممکن است در بحبوحه رکود سخت باشد. اگر در طول تلاطم اقتصادی از یک جریان درآمد واحد استفاده می کنید، خود را به ویژه در برابر عدم علاقه مشتریان احتمالی یا نیازهای رو به کاهش آسیب پذیر می کنید.

تنوع – چه از طریق دنبال کردن بازارهای هدف بیشتر، ارائه محصولات یا خدمات بیشتر، یا افزودن کانال های توزیع بیشتر باشد – می تواند به شما در کاهش این خطر کمک کند. داشتن چندین جریان درآمد کسب و کار شما را پویاتر می کند.

یک رکود به طور طبیعی نیازها، علایق و اولویت‌های مشتریان بالقوه را تغییر می‌دهد – اگر می‌خواهید شانس خود را برای خلاصی از تلاطم اقتصادی به حداکثر برسانید، باید مایل باشید و بتوانید با آنها تغییر مکان دهید.

رکودها تقریباً همیشه به معنای دردسر برای کسب‌وکار شما هستند – اما لازم نیست فاجعه‌بار باشند. اگر گام‌های درست را بردارید، در عملیات‌های خود ادامه دهید، و هم قبل و هم در طول آشفتگی اقتصادی عاقل بمانید، در موقعیت خوبی خواهید بود که کسب‌وکارتان را تا حد ممکن مستحکم و مقاوم در برابر رکود نگه دارید.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل