سرمایه گذاران خصوصی: آنچه استارتاپ شما باید بداند

سرمایه گذاران خصوصی: آنچه استارتاپ شما باید بداند

یافتن سرمایه یکی از دشوارترین موانعی است که کارآفرینان نوپا با آن روبرو هستند. درخواست برای وام ها و کمک های مالی ممکن است طاقت فرسا باشد، و پول اغلب محدود است.

بنابراین، صاحبان مشاغل اغلب به دنبال سرمایه از سرمایه گذاران خصوصی هستند تا سرمایه گذاری خود را آغاز کنند یا به سطح بعدی برسند.

اگرچه کارآفرینان می‌توانند در کیف پول‌های خود فرو بروند — تقریباً 8 در 10 از پس انداز آنها برای راه اندازی و راه اندازی استفاده کرد – بودجه خارجی می تواند رشد شما را فوق العاده افزایش دهد. یک سرمایه‌گذار خصوصی منبع مالی شما را متنوع می‌کند، فشار شخصی را کاهش می‌دهد و نیازی به بازپرداخت مانند وام های تجاری.

سرمایه گذاران خصوصی چیست؟

سرمایه گذاران خصوصی افراد و سازمان هایی هستند که پول خود را در یک تجارت سرمایه گذاری می کنند. این سرمایه گذاران امیدوارند با ایجاد امکان رشد یک شرکت، بازگشت سرمایه خود را دریافت کنند.

انواع مختلفی از سرمایه گذاران خصوصی وجود دارد – برای مثال، هم پسر عموی شما و هم یک سرمایه گذار خطرپذیر چند میلیونر ممکن است زیر چتر سرمایه گذار خصوصی قرار گیرند.

دایان پرینس، خالق وبلاگ کارآفرینی Founders Go Here، می‌گوید: «سرمایه‌گذاران خصوصی انعطاف‌پذیرتر هستند و به شما دسترسی سریع‌تری به سرمایه می‌دهند. از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی، بنیان‌گذاران می‌توانند راحت‌تر شروع به کار کنند، زیرا می‌توانند از افرادی که در شبکه خود دارند درخواست کمک مالی کنند.

انواع سرمایه گذاران خصوصی

دوستان و خانواده

حدود 22٪ از بنیانگذاران دریافت می کنند بودجه از دوستان و خانواده. و بر خلاف انواع دیگر سرمایه گذاران خصوصی، این افراد از قبل شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند. اگر نسبت به استارتاپ خود احساس شدیدی دارید، از حلقه داخلی خود بپرسید که آیا می خواهند در سرمایه گذاری شما سرمایه گذاری کنند.

با این حال، اختلاط روابط با کسب و کار می تواند مشکل باشد، بنابراین مطمئن شوید که شرایط سرمایه گذاری را مشخص کرده اید و یک قرارداد رسمی مانند آنچه با هر سرمایه گذار دیگری تنظیم می کنید تنظیم کنید.

سرمایه گذاران فرشته

سرمایه‌گذاران فرشته افراد ثروتمندی هستند که معمولاً در استارت‌آپ‌های اولیه در ازای حقوق صاحبان سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. برخلاف سایر سرمایه گذاران، فرشتگان برای سرمایه گذاری نیازی به تایید SEC ندارند. با این حال، آنها ریسک های شخصی قابل توجهی را متحمل می شوند زیرا به پول خود متکی هستند. 

چندین پلتفرم، از جمله AngelList، استارت‌آپ‌ها را با سرمایه گذاران فرشته. همچنین می‌توانید با پست کردن در مورد اهداف راه‌اندازی خود در صفحه خود و در گروه‌های اجتماعی، فرشتگان را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه لینکدین و توییتر پیدا کنید.

رویدادهای شبکه را در فیس بوک و لینکدین کاوش کنید، می توانید فرشته خود را شخصا ملاقات کنید. یک سرمایه گذار فرشته حتی می تواند از دوستان و خانواده شما بیاید، اگر آنها تخصص و سرمایه لازم برای حمایت از شما را داشته باشند.

فرشتگان معمولاً نقش شخصی تری در شرکت شما بر عهده می گیرند. آنها اغلب ارتباطات صنعتی دارند و می توانند به شما در رشد شبکه خود کمک کنند. آنها همچنین می توانند از بینش خود در مورد روندهای صنعت برای راهنمایی شما استفاده کنند. آرون ویداس، موسس نرم‌افزار بازاریابی StrategyBox، می‌گوید: «فرشتگان من در طول رشد شرکت من منبع اطلاعاتی نسبتاً ثابتی بوده‌اند.

سرمایه گذاران خطرپذیر

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مانند Andreessen Horowitz یا Softbank Vision Fund، توسط شرکا یا شرکت‌های سرمایه‌گذار اداره می‌شوند. معمولاً، سرمایه‌داران خطرپذیر (VCs) استارت‌آپ‌های با رشد بالا را شناسایی می‌کنند. ، از مشتریان سرمایه جمع آوری کنید و سرمایه را در مبادله برای حقوق صاحبان سهام.

VCها بخش زیادی از زمان خود را صرف خواندن اخبار و روندهای مالی می کنند و با کارآفرینان نوظهور که به دنبال سرمایه گذاری هستند ملاقات می کنند. آن‌ها تمایل دارند استارت‌آپ‌هایی را با ایده‌های منحصر به فرد محصول، بازار بالقوه بزرگ و تیم موسس مستقر هدف قرار دهند.

طبق Harvard Business Review، VCها برای هر 100 موردی که بررسی می کنند، یک فرصت سرمایه گذاری انتخاب کنید. آنها نوسانات بزرگی را انجام می دهند و در صورت موفقیت، بازده زیادی از سرمایه گذاری به دست می آورند. اما دریافت بودجه VC راه درمان نیست: 65٪ از استارت‌آپ‌های تحت حمایت VC به در حال انجام است.

شرکت‌های دارای سهام خصوصی

مانند VCها، شرکت‌های سهام خصوصی (PE) از شرکای سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شوند که سرمایه مشتری را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی افزایش می‌دهند. با این حال، در حالی که VC ها معمولاً سهام اقلیت را در یک استارت آپ می گیرند، اکثر شرکت های PE< /a> اکثریت سهام شرکت‌های پرتفوی خود را به دست می‌آورند.

تفاوت PE با VCها در این است که آنها در شرکت های مرحله بعدی سرمایه گذاری می کنند، معمولاً آنهایی که با رکود یا پریشانی سروکار دارند. شرکت PE برای چرخاندن شرکت و بهبود سودآوری آن کار می کند و در نهایت کسب و کار را برای سود به فروش می رساند.

بنابراین، در حالی که VCها روی استارت‌آپ‌های نوپا شرط‌بندی می‌کنند، شرکت‌های PE کسب‌وکارهایی را شناسایی می‌کنند که در حال مبارزه هستند و نیاز به کمک برای بازگشت دارند. اما شرکت های پلی اتیلن به برخی از ویژگی های مشابه، مانند رشد بازار و خط تولید محصول نگاه می کنند.

مزایای سرمایه گذاران خصوصی

بدون نرخ بهره: برخلاف وام‌ها، پول سرمایه‌گذاران خصوصی هیچ نرخ بهره‌ای ندارد و نیازی به بازپرداخت ندارد.

پول فوری: درخواست و تایید وام و کمک هزینه ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. تزریق نقدینگی از سوی سرمایه گذاران خصوصی به یک استارتاپ امکان می دهد فوراً شروع به رشد کند.

بدون نیاز به اعتبار: اگر قصد دارید از بانک وام بگیرید، آنها به اعتبار. اما برخی از سرمایه گذاران خصوصی، به ویژه فرشتگان، دوستان و خانواده، مراقبت می کنند فقط در مورد شرط بندی روی یک استارت آپ بالقوه سودآور، صرف نظر از سابقه مالی شما.

تخصص اضافی: سرمایه‌گذاران خصوصی می‌خواهند استارت‌آپ شما موفق شود، به این معنی که بسیاری از آنها نقش مشاوره ای را بر عهده خواهند گرفت. برای مثال، یک سرمایه‌گذار فرشته با تجربه در صنعت می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم تجاری کمک کند.

منابع تامین مالی متعدد: راه های زیادی برای دریافت بودجه وجود دارد، زیرا تعداد زیادی VC، فرشتگان، یا سرمایه گذاران دیگر وجود دارد. 

معایب سرمایه گذاران خصوصی

کاهش درآمد: سرمایه گذاران خصوصی می توانند از بخشی از سود شما برخوردار شوند زیرا سهامدار هستند. این به نوبه خود میزانی را که ممکن است بتوانید به عنوان موسس به خانه ببرید کاهش می دهد.

اهداف ناهماهنگ: زمانی که یک سرمایه‌گذار خصوصی سرمایه راه‌اندازی شما را تامین می‌کند، اغلب نقش‌های مشاوره ای را بر عهده می‌گیرد، اما ممکن است ایده‌های متفاوتی نسبت به شما برای کسب و کار شما داشته باشد.

اگر سرمایه‌گذاران متعددی دارید، دیدگاه‌های متضاد آنها برای شرکت شما می‌تواند منجر به اختلاف نظر استراتژیک شود.

روابط تیره: دوستان و سرمایه‌گذاران خانواده به کارآفرین اعتماد می‌کنند، که در صورت شکست استارت‌آپ، می‌تواند روابط شخصی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

تصمیم‌گیری کند شده: بنیان‌گذاران مستقل 100% در مورد مسیر راه‌اندازی خود صحبت می‌کنند، اما سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند فرآیند تصمیم‌گیری را مختل کنند. قبل از تصمیم گیری های سطح بالا، مانند گسترش به بازارهای دیگر یا محصولات جدید، باید با آنها مشورت کنید.

نوسانات اقتصادی: مقدار پول خصوصی موجود به اقتصاد بستگی دارد. به عنوان مثال، یک بازار نزولی ممکن است گزینه های شما را محدود کند، زیرا سرمایه گذاران احتمالاً رشته های کیف پول خود را سفت می کنند و در مورد سرمایه گذاری خود حساس تر هستند. 

چگونه سرمایه گذاران خصوصی را پیدا کنیم

دوستان دبیرستانی، همکاران قدیمی، اساتید سابق – هر کسی می تواند به عنوان یک سرمایه گذار خصوصی سرمایه راه اندازی شما را تامین کند. در حالت ایده‌آل، شما حلقه‌ای از افراد دارید که می‌توانید از شبکه‌های شخصی و حرفه‌ای خود به آنها ضربه بزنید.

برای فهرست سرمایه گذارانایجاد کنید در زندگی خود داشته باشید و شناسایی کنید که چگونه می توانند در اهداف استارتاپ شما قرار بگیرند. آیا آنها در صنعت شما کار کرده اند؟ آیا قبلا سرمایه گذاری کرده اند؟ آیا آنها پول دارند؟ این ویژگی ها را برای هر فرد یادداشت کنید تا ایده بهتری در مورد مشتری احتمالی خود به عنوان یک سرمایه گذار خصوصی داشته باشید.

هنگامی که فهرستی از سرمایه گذاران بالقوه دارید، یک ارتباط گسترده را شروع کنید. ایمیل‌ها، اتصالات پیام در LinkedIn ارسال کنید و تماس‌هایی را برای راه‌اندازی راه‌اندازی خود تنظیم کنید.

و از جسور بودن نترسید: «مردم می خواهند روی چه کسانی سرمایه گذاری کنند؟ کسی که قرار است هر کاری را که لازم است انجام دهد یا کسی خجالتی است که بخواهد و دنبالش برود؟» از شاهزاده می پرسد.

مراکز سرمایه گذاری خصوصی در شبکه. در حالی که می توانید از شبکه فعلی خود استفاده کنید، سعی کنید ارتباطات خود را توسعه دهید تا بتوانید مجموعه سرمایه گذاران بالقوه خود را گسترش دهید. می‌توانید در مسابقات زمینی، مانند SXSW Pitch شرکت کنید، که فرصت‌های خوبی برای دیدار هستند. کارآفرینان، مربیان و سرمایه گذاران.

اگر برای شرکت در VC آمادگی دارید، با تهیه فهرستی از شرکت‌هایی که به صنعت یا جایگاه استارتاپ شما پاسخ می‌دهند، شروع کنید. به عنوان مثال، برخی از VCها، مانند Backstage Capital، سرمایه گذاری در استارتاپ هایی که توسط زنان، افراد رنگین پوست تأسیس شده اند، انجام می دهند. ، و اعضای انجمن LGBTQIA+.

یک نقطه تماس را شناسایی کنید و با آنها در تماس باشید. اگر در LinkedIn ارتباطات متقابل دارید، از آنها بخواهید با VC چت کنند. از آنجایی که اکثر VC ها معاملات خود را از طریق ارجاع دریافت می کنند، احتمالاً باید قبل از دریافت پاسخ، پیام های زیادی ارسال کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید با پیوستن به انجمن‌های تجاری LinkedIn، مانند باشگاه استارتاپ. با تعامل با دیگران و ترویج ایده خود، می توانید متخصصان علاقه مند به سرمایه گذاری را جذب کنید.

سرمایه گذاران خصوصی برای مشاغل کوچک

بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری قبل از سرمایه‌گذاری نیاز به سابقه رشد مالی و رشد خوبی دارند. در نتیجه، کسب و کارهای کوچک بیشترین سود را از سرمایه گذاران خصوصی می برند.

دوستان و خانواده همیشه می‌توانند به شرکت شما کمک کنند، اما سازمان‌های دیگری وجود دارند که منحصراً به مشاغل کوچک خدمات می‌دهند. Small Business Administration (SBA) ارائه می دهد Small برنامه سرمایه سرمایه گذاری کسب و کار، که به تطبیق مشاغل با سرمایه گذاران کمک می کند. همچنین سرمایه گذاران صندوق جستجوی کوچک وجود دارند که با مشاغل کوچک کار می کنند

برای رشد شبکه خود، می‌توانید به انجمن‌های صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید، مانند ارتباطات کسب و کار کوچک. همچنین می‌توانید جوامع محلی صاحبان مشاغلی را که در شهر، شهرستان یا ایالت شما فعالیت می‌کنند، جستجو کنید.

اتحاد سرمایه‌گذاران مشاغل کوچک (SBIA) رویدادهایی دارد که می‌توانید در آنها شرکت کنید تامین مالی شبکه و منبع نمایشگاه کسب و کار کوچک، که در تمام طول سال میزبان رویدادهای زنده است، فرصتی برای برقراری ارتباط با صاحبان مشاغل کوچک در سراسر ایالات متحده.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بازخورد بدهید

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل