کسب و کار

پیش‌بذر چیست: راهنمای کارآفرینان نوپا

پیش‌بذر چیست: راهنمای کارآفرینان نوپا

به‌عنوان یک تازه‌وارد در صحنه جمع‌آوری سرمایه استارت‌آپ، محبوبیت preseed در طول سال‌ها به‌شدت افزایش یافته است. طبق یک گزارش ارسال سند، میانگین مقدار پول پیش از تخم گذاری در ایالات متحده 500 هزار دلار در هر دور جمع آوری شده است. در سطح جهانی، این مبلغ به طور متوسط ​​415 هزار دلار است. 

Pre-seed funding

برای کارآفرینان نوپا، مزایای زیادی برای ایجاد یک دور اولیه وجود دارد. سرمایه‌گذاری اولیه می‌تواند به شما کمک کند تا مربیان موفقی را به دست آورید، در حالی که سرمایه‌گذاری نقدی برای رشد شرکت شما فراهم می‌کند. 

به‌علاوه، برخلاف وام‌های تجاری، سرمایه‌گذاری‌های اولیه نیازی به بازپرداخت ندارند. در عوض، سرمایه‌گذاران شما با افزایش ارزش کسب‌وکارتان ثروت به دست خواهند آورد – یک موقعیت برد-برد بالقوه. 

بودجه اولیه چیست؟ 

تامین مالی اولیه معمولاً به عنوان یک دور تأمین مالی غیررسمی «دوستان و خانواده» در نظر گرفته می‌شود، اگرچه سرمایه‌گذاران می‌توانند شامل انکوباتورها، سرمایه‌گذاران فرشته یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC) باشند. 

اغلب این اولین سرمایه گذاری در تاریخ یک شرکت است که قبل از تامین مالی سری قابل توجهی صورت می گیرد. 

دور پیش دانه چیست؟

دور تأمین مالی پیش از آغاز به کار، اغلب یک استراتژی تأمین مالی ضروری برای کمک به شروع یک سرمایه گذاری است. در این مرحله، یک شرکت ممکن است ایده ای برای کسب و کار خود، مشکلی که در تلاش برای حل آن است، یا حتی یک محصول بتا کارآمد با درآمد داشته باشد. 

این دور از بنیان‌گذار متفاوت به نظر می‌رسد، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که در جایی بین راه‌اندازی و افزایش سرمایه دور اولیه. 

پیش بذر در مقابل بذر

در طول تامین مالی اولیه، هدف شما این است که نشان دهید کسب و کار شما نیاز مشتری را برطرف می کند. بودجه اولیه به حمایت از توسعه محصول در مراحل اولیه شما کمک می کند. با تامین مالی یک تیم اولیه، عملیات، و ایجاد حداقل محصول قابل دوام (MVP) شالوده کسب و کار شما را می سازد. 

از سوی دیگر، دور دانه بیشتر بر توسعه و اثبات تناسب محصول با بازار تمرکز دارد. شرکت ها در این مرحله باید ارزش پیشنهادی خود را تایید کرده باشند. هدف از سرمایه گذاری اولیه کمک به بنیانگذاران برای شناسایی استراتژی های کلیدی رشد و ایجاد فرصت ها برای مقیاس است. 

بودجه اولیه چگونه کار می کند؟ 

از آنجایی که بودجه اولیه کمتر از بودجه اولیه و دورهای سری رسمی است، یک کارآفرین باید رویکرد خود را سفارشی کند. در اینجا سه ​​مرحله برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

1. درخواست خود را آماده کنید

اولین گام در هر دور جمع‌آوری سرمایه، تعیین مقدار هدف و نوشتن توافقنامه ایده‌آل است. اهداف جمع‌آوری سرمایه از کسب‌وکار به کسب‌وکار متفاوت به نظر می‌رسند، اما یک محدوده معمول بین 50 هزار دلار و 500 هزار دلار.

قرارداد جمع آوری سرمایه یک قرارداد کتبی بین شرکت شما و یک سرمایه گذار است. باید مقدار پولی که در ازای سهام مشخصی در شرکت سرمایه گذاری می شود به همراه سایر جزئیات و شرایط ذکر شود. 

برنان وودراف، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل ابزار هوش مصنوعی GoCharlie.AI، استفاده از یک قرارداد ساده برای سهام آینده (SAFE) را توصیه می کند. این قرارداد به سرمایه گذار حقوقی برای future=”noopener”>future=”noopener”>equity-in-business می‌دهد. قیمت مشخص هر سهم 

طبق این قرارداد، سرمایه‌گذار سهام آتی خود را در صورت وقوع یک دور تأمین مالی یا رویداد نقدینگی (مانند خرید تجاری) دریافت می‌کند. قراردادهای SAFE معمولاً برای بنیانگذاران مناسب‌تر در نظر گرفته می‌شوند، به همین دلیل است که در مرحله سرمایه‌گذاری اولیه توصیه می‌شوند. 

2. سرمایه گذاران بالقوه

را شناسایی کنید

هنگامی که اهداف و شرایط خود را تعیین کردید، وقت آن است که سرمایه گذاران را شناسایی کنید. وودراف توصیه می‌کند برای جمع‌آوری کمک مالی به فرشتگان، دوستان و خانواده نگاه کنید. 

هنی روینی، سرمایه‌گذار در Balderton، اضافه می‌کند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اغلب بر روی اندازه، سن، و/یا دور سرمایه‌گذاری خاص شرکت متمرکز هستند. او توصیه می‌کند به دنبال شرکت‌های VC باشید که در سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پیش‌بذر تخصص دارند. 

همچنین ممکن است بخواهید به دنبال سرمایه‌گذار اصلی بگردید – فرد یا سازمانی که دور تأمین مالی را رهبری می‌کند. آنها معمولاً اولین کسانی هستند که سرمایه گذاری می کنند و زمان و تخصص خود را برای کمک به تکمیل دور تأمین مالی ارائه می دهند. 

در حالی که برای یک دور اولیه کاملاً ضروری نیست، جذب سرمایه‌گذار اصلی می‌تواند یک دارایی باشد. 

3. شرکت خود را معرفی کنید

بعد از اینکه سرمایه گذاران هدف خود را شناسایی کردید، باید شرکت خود را معرفی کنید. در نظر بگیرید که با shorta — levator, blank” target=”_blank”>

اگر سرمایه گذار احتمالی شما علاقه مند باشد، شما را به ادامه گفتگو دعوت می کند. برای تهیه یک ارائه جامع، بر اساس طرح آسانسور خود بسازید. روینی توصیه می‌کند روی سه سوال کلیدی تمرکز کنید: 

  1. کسب و کار شما کدام نقاط درد و شکاف مشتری را در بازار حل می کند؟ 
  2. چرا تیم موسس شما بهترین آمادگی را برای برنده شدن در دسته محصول شما دارد؟ 
  3. چشم انداز بلندمدت و نقاط عطف کلیدی شما هستند که برای رسیدن به آن باید به آنها برسید؟ 

نحوه افزایش بودجه اولیه

گزینه‌های متعددی برای جمع‌آوری سرمایه اولیه وجود دارد. در اینجا چند روش برای کمک به شما برای شروع وجود دارد. 

دوستان و خانواده

ترغیب کردن دوستان و خانواده به سرمایه گذاری ثروت شخصی آنها متداول ترین استراتژی تامین مالی قبل از شروع بذر. اما ترکیب روابط تجاری و شخصی می تواند دشوار باشد. 

به دوستان و خانواده هایی که به آنها اعتماد و احترام دارید اولویت بدهید. در حالی که ممکن است ارتباط نزدیکی با این گروه داشته باشید، مانند هر سرمایه گذار دیگری به جمع آوری سرمایه نزدیک شوید. ارتباطات را حرفه ای نگه دارید، شرکت خود را به وضوح مطرح کنید و هر معامله را به صورت مکتوب دریافت کنید. 

Crowdfunding

از پلتفرم‌هایی مانند Indegogo و SeedInvest استفاده کنید تا اخبار کسب و کار خود را منتشر کنید و از افرادی که مشتاق حمایت از ایده شما هستند، پول جمع آوری کنید. در حالی که یک کمپین سرمایه‌گذاری عالی را برای پلتفرم‌های گسترده بازاری ارائه می‌کند از جمعیت 

به خاطر داشته باشید که بیشتر کسب و کارها نوعی پاداش به سرمایه گذاران ارائه می دهند. آماده باشید تا محصولی را با تخفیف قابل توجه یا مزایای دیگری مانند هدیه هدیه ارائه دهید. 

انکوباتور

href=”_blank”>Busaness ://www.idealab.com/” rel=”noopener” target=”_blank”>Idealab، CodeBase، و DMZ، می‌تواند بودجه خوبی باشد. گزینه ای برای استارت آپ های در مراحل اولیه علاوه بر پول، آنها معمولاً تخصص و آموزش برای کمک به بنیانگذاران برای راه اندازی سرمایه گذاری های خود ارائه می دهند. 

پذیرش در انکوباتور با درخواست کتبی و سپس فرآیند مصاحبه آغاز می شود. برای جزئیات بیشتر در مورد فرآیند درخواست، وب سایت انکوباتور مورد نظر خود را بررسی کنید. 

شتاب دهنده ها

شتاب‌دهنده‌ها یک پله بالاتر از انکوباتورها هستند. آنها بر روی ایده های در حال رشد با پتانسیل اثبات شده تمرکز می کنند، بنابراین ایده آل است که قبل از اعمال نوعی نمونه اولیه داشته باشید. شتاب دهنده های معتبر عبارتند از Y Combinator، TechStars و 500 استارت‌آپ ، فقط به نام چند مورد. 

برای انتخاب شتاب‌دهنده مناسب، شکاف‌هایی را که می‌خواهید پر کنید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا به پشتیبانی فنی نیاز دارید؟ آیا به دنبال شتاب دهنده ای با موفقیت در صنعت خود هستید؟ چقدر می خواهید و می توانید متعهد شوید؟ سوالاتی از این قبیل به شما کمک می کند تا به مسیر درست بروید. 

سرمایه گذاران فرشته

سرمایه‌گذاران بالقوه دیگری هستند. بودجه بذر آنها معمولاً در ازای بدهی یا سهام قابل تبدیل، سرمایه را در اختیار یک استارت آپ قرار می دهند. آنها همچنین می توانند پشتیبانی و تخصص را به بنیانگذاران در مراحل اولیه ارائه دهند. 

پیوستن به پلتفرم‌های شبکه‌ای مانند AngeList یا ارتباط با مشتریان احتمالی در LinkedIn یا Twitter را برای دریافت ایده‌های خود در نظر بگیرید. در مقابل سرمایه گذاران واجد شرایط 

سرمایه‌داران خطرپذیر

در حالی که VC معمولاً در طول سرمایه گذاری سری سرمایه گذاری می کنند، برخی ممکن است سرمایه گذاری های اولیه را انجام دهند. گزینه‌های موجود عبارتند از شرکت‌هایی مانند 2048 Ventures، بوم بتا و سرمایه گذاری های بی بند. 

برای جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر که می‌توانند مناسب باشند، در مورد فلسفه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و معاملات گذشته تحقیق کنید تا به دنبال کسب‌وکارهایی در مرحله یا صنعت مشابه شما بگردید. هنگامی که تصمیم به تماس گرفتید، در صورت امکان، یک همکار یا رابطی پیدا کنید که بتواند معرفی کند. 

چه زمانی یک استارت آپ برای تامین مالی اولیه آماده است؟ 

هیچ لحظه قطعی وجود ندارد که یک استارتاپ آماده جستجوی بودجه اولیه باشد. در حالی که زمان بندی از کسب و کار به کسب و کار متفاوت به نظر می رسد، در اینجا چند علامت وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

  1. شما یک تیم موسس قوی دارید: لازم نیست هر شرکتی توسط بنیانگذاران یا مدیران مشهور با چندین دهه تجربه حمایت شود. اینکه بتوانید تخصص تیم خود را در این صنعت نشان دهید، به سرمایه گذاران بالقوه کمک زیادی می کند. 
  2. : بسیاری از شرکت‌های پیش‌بذر، اگر اصلاً مشتری داشته باشند، مشتریان زیادی نخواهند داشت. اشکالی ندارد! اما اگر در حال حاضر تعداد زیادی مشتری دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مقداری پول از سرمایه گذار برای دامن زدن به این آتش به دست آورید.
  3. target=”_blankre”> مردم: اگر شما و هم‌بنیان‌گذارانتان دیگر نمی‌توانید به خواسته‌های شرکت پاسخ دهید، وقت آن است که اعضای تیم جدیدی را وارد کنید. سرمایه گذاران پیش از تخم گذاری می توانند به جذب افرادی که برای ادامه رشد نیاز دارید کمک کنند. 

بودجه اولیه برای چه چیزی استفاده می شود؟

اگر به این فکر می‌کنید که آیا جمع‌آوری سرمایه اولیه برای شما مناسب است، باید به نحوه استفاده از این سرمایه‌ها نیز فکر کنید. در اینجا چند روش برای خرج کردن پول نقد وجود دارد. 

  1. چشم انداز زندگی را با ساختن یک محصول MVP یا طراحی موجود خود را بر اساس تحقیقات و بازخورد کاربر تکامل دهید. 
  2. استخدام های حیاتی: اعضای اصلی تیم را بیابید و در آن سوار شوید که می توانند به پیشبرد ماموریت شما کمک کنند. 
  3. عملیات راه اندازی: مؤلفه های عملیاتی اساسی کسب و کار خود را تنظیم کنید، مانند تولید. 
  4. برنامه جمع آوری کمک مالی در آینده: ممکن است زائد به نظر برسد، اما سرمایه اولیه می تواند به رسیدن به نقاط عطف اصلی لازم برای دستیابی به دورهای بعدی بودجه اولیه و سری کمک کند. 

مزایای جذب سرمایه اولیه

برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری سرمایه از قبل می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. 

  1. مثل یک کسب‌وکار با پشتوانه VC فکر کنید: تغییر از یک استارت‌آپ ضعیف و بوت‌استرپ به یک شرکت تحت حمایت سرمایه‌گذار با منحنی یادگیری همراه است. تسلط بر معرفی شرکت، کار با سرمایه گذاران و تعیین اهداف رشد، مهارت های حیاتی است که همه کارآفرینان باید ایجاد کنند.
  2. شهرت خود را بسازید: داشتن یک استارتاپ با حمایت سرمایه گذاران معتبر، شرکت شما را در چشم کارمندان و مشتریان احتمالی مشروعیت می بخشد.
  3. جمع آوری سرمایه در آینده: تامین امنیت یک سرمایه گذار بزرگ از قبل می تواند منجر به سرمایه گذاران بعدی و سری شود. علاوه بر این، با افزایش سرمایه اولیه، با تنظیم شرایط و ضوابط برای سرمایه گذاری آشنا خواهید شد که در دورهای آینده به شما کمک می کند. 

وقتی نوبت به افزایش سرمایه اولیه می رسد، اینکه سرمایه گذاران چه کسانی هستند بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که دقت لازم را انجام می دهید و فقط افراد مناسب را وارد کشتی می کنید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا