چگونه یک کسب و کار ماشین های فروش خودکار راه اندازی کنیم: راهنمای هفت مرحله ای

چگونه یک کسب و کار ماشین های فروش خودکار راه اندازی کنیم: راهنمای هفت مرحله ای

اولین دستگاه‌های فروش خودکار کارت پستال را در ازای سکه در دهه 1880 توزیع کردند. اکنون، ماشین‌های فروش خودکار یک صنعت 18 میلیارد دلاری.

با هزینه‌های راه‌اندازی کم و نیاز به نگهداری کمی، دستگاه‌های فروش خودکار فرصتی هیجان‌انگیز و غیرفعال را برای کارآفرینانی که به دنبال اولین کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند یا یک چالش جانبی.

اما برای فهمیدن نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار ماشین‌های فروش خودکار نیاز به انتخاب یک کسب‌وکار سودآور دارد. طاقچه، یک مکان ایده آل، و تامین کنندگان مناسب.

کسب و کار ماشین فروش چیست؟

تجارت ماشین‌های فروش خودکار شرکتی است که ماشین‌هایی را اداره می‌کند که کالاها، عمدتاً غذاها و نوشیدنی‌ها را توزیع می‌کنند. مالک یک یا چند دستگاه خودکار انتخاب می‌کند که آنها را کجا قرار دهد، چه کالاهایی را بفروشد، و پول واریز شده توسط مشتریان را جمع‌آوری می‌کند.

کسب و کار دستگاه های فروش کالا طیف متنوعی از کالاها را می فروشند، مانند:

  • غذا (به عنوان مثال، آب نبات، چیپس، تنقلات)
  • نوشیدنی ها (مانند نوشابه، آب، نوشیدنی های گرم)
  • محصولات فنی (مانند شارژر، تبلت، گوشی)
  • سیگار
  • بلیت های قرعه کشی

بسیاری از دانشگاه‌ها و دفاتر دارای دستگاه‌های فروش خودکار با لوازم پرکاربرد، مانند صفحه‌کلید و ماوس هستند. سایر دستگاه‌های سنتی‌تر، مانند دستگاه‌های آدامس یا غذا، به مشتریان امکان دسترسی آسان به یک غذای سریع را می‌دهند. هر چیزی که می توانید داخل یک جعبه مستطیلی قرار دهید (حتی خرچنگ های زنده یا خاویار)، می‌توانید با آن یک تجارت ماشین‌های فروش خودکار راه‌اندازی کنید.

بازار کسب‌وکارهای دستگاه‌های فروش خودکار چگونه است؟

این صنعت تحت سلطه بازیگران بزرگ نیست. بازار ماشین‌های فروش خودکار ویژگی‌ها میلیون ها مالک مستقل و کوچک. هیچ شرکتی بیش از 5% بازار را در اختیار ندارد. این امر راه‌اندازی یک کسب‌وکار ماشین‌های فروش خودکار را برای کسانی که به دنبال شروع کوچک هستند ایده‌آل می‌کند.

اگرچه همه‌گیری کاهش درآمد صاحبان دستگاه های فروش خودکار، بازار دوباره رشد کرده است و اکنون رشد در CAGR 16.7%.

آیا ماشین های فروش سودآور هستند؟

دستگاه فروش متوسط ​​درآمد 35 دلار در هفته است، اما سودآوری شما به مکان دستگاه و نوع کالای فروخته شده بستگی دارد. اپراتورها کالاها را به صورت عمده خریداری می‌کنند و آن‌ها را در ماشین‌های خود، ساخت می‌فروشند. در مواردی مانند آب تا 86% حاشیه دارد.

با این حال، ترافیک کم بر سودآوری دستگاه تأثیر می‌گذارد. یک دستگاه فروش خودکار در یک پیاده‌روی محبوب احتمالاً فروش بیشتری نسبت به یک دستگاه در یک ساختمان اداری نیمه اشغالی دارد.

مشاور دستگاه‌های فروش خودکار لاکینیا فرانسیس.

نوع دستگاه فروش خودکاری که انتخاب می‌کنید نیز بر سودآوری آن تأثیر می‌گذارد. ماشین‌های فروش انبوه، مانند دستگاه‌هایی که فقط اسباب‌بازی، خالکوبی موقت، و سایر وسایل ارزان قیمت را می‌فروشند، در کنار کمترین هزینه، بیشترین سود را نیز دارند. این ماشین‌ها معمولاً هزینه کمتر از استاندارد بیشتر دارند. ماشین‌های فروش خودکار، و خرید محصولات ارزان است (مثلاً 35 دلار برای 800 گلوله آدامس).

ماشین‌های پیشرفته‌تر که کالاهایی مانند لوازم آرایشی را می‌فروشند، می‌توانند به میزان قابل توجهی درآمد بیشتری داشته باشند. با این حال، این موارد به هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری بالاتری نیاز دارند.

هزینه یک دستگاه خودکار چقدر است؟

دستگاه های خودکار بسته به کیفیت و ساخت دستگاه می توانند از چند صد دلار تا 10 هزار دلار قیمت داشته باشند. ماشین‌های پیشرفته با ویژگی‌های هوشمند بیشتر از ماشین‌های فروش سنتی هزینه دارند. با این حال، نسبت به سایر ایده‌های راه‌اندازی، ماشین‌های فروش خودکار هزینه کمتری دارند.

با این حال، سایر هزینه‌های گزارش شده توسط اپراتورها نیز خواهد بود. خوردن در حاشیه خود، از جمله:

  • بیمه (500 دلار در سال برای بیش از 100 هزار دلار در فروش سالانه)
  • کمیسیون مبتنی بر مکان (5٪ -25٪ از درآمد)
  • کارمزد کارت اعتباری (~5%-6%)
  • مالیات (10%-37% از درآمد ناخالص تعدیل شده)
  • نگهداری (50-250 دلار در سال)

در کنار هم قرار دادن همه چیز: اگر اپراتور هر ماه 5 هزار دلار درآمد داشته باشد، احتمالاً 2 هزار دلار سود خواهد داشت.

نحوه راه اندازی کسب و کار دستگاه های فروش خودکار

1. بفهمید که چه چیزی را در دستگاه خودکار خود بفروشید

برای اینکه بفهمید چه چیزهایی را باید در ماشین فروش خود ذخیره کنید، ابتدا مکان و جمعیت مورد نظر خود را مشخص کنید. آیا قصد دارید یک دستگاه فروش خودکار را در یک دفتر شرکت یا داخل یک کافه تریا مدرسه قرار دهید؟ این مشتریان احتمالاً به چه نوع کالایی از دستگاه فروش خودکار نیاز دارند؟

کارمندان ادارات ممکن است یک دستگاه خودکار فروش نوشیدنی‌هایی مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا قهوه بخواهند. از سوی دیگر، دانشجویان ممکن است در بین کلاس‌ها یک دستگاه خودکار با میان‌وعده یا وعده‌های غذایی سریع بخواهند.

در مرحله بعد، مشخص کنید کدام محصولات تقاضای کافی و حاشیه سود بالایی دارند. به عنوان مثال، یک دستگاه فروش یخ تقریباً به هیچ هزینه ای برای انبار کردن نیاز ندارد. با این حال، این نوع ماشین ممکن است حجم کمتری نسبت به دستگاهی که نوشیدنی یا غذا می فروشد، ببیند. کالاهایی را انتخاب کنید که دارای تعادل کاملی از حاشیه سود و تقاضای بالا هستند.

2. تحقیق کنید و یک مکان ایده آل پیدا کنید

جمعیت‌شناسی هدف شما انتخاب یک مکان ایده‌آل را آسان‌تر می‌کند. برای مثال، اگر تصمیم به فروش به دانشجویان کالج دارید، احتمالاً قصد دارید آن را در محوطه دانشگاه قرار دهید. اکنون، باید مکان دقیقی را تعیین کنید (به عنوان مثال، یک سالن مسکونی در مقایسه با یک مرکز دانشجویی). هنگام انتخاب یک مکان خاص، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  • چند نفر در این مکان پیاده روی می کنند؟
  • این مکان عمدتاً بیرون است یا داخل؟ هوا چگونه است (به عنوان مثال، سرد، گرم؟)
  • آیا دستگاه های خودکار دیگری در حال حاضر در اینجا وجود دارد؟ چه چیزی می فروشند؟ آیا آنها قدیمی هستند یا جدید؟
  • چه کسی مکان را مدیریت یا مالک آن است؟ آیا آنها احتمالاً اجازه قرار دادن یک دستگاه خودکار را می دهند؟

لیستی از چندین مکان احتمالی ایجاد کنید. سپس، اطلاعات تماس مالکان را بیابید و با آنها تماس بگیرید تا جلسه تشکیل دهند. حرفه ای بپوشید، اطلاعاتی در مورد ایده ماشین فروش خود بیاورید و به هر سوالی پاسخ دهید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌توانید انتظار داشته باشید که 5٪ -25٪ از درآمد ناخالص خود را به صاحب مکان بپردازید. با استفاده از محدوده به عنوان راهنما، با آنها در مورد کاهش سود خود مذاکره کنید.

3. یک ماشین بهینه را انتخاب کنید

انتخاب ماشین فروش مناسب به بودجه و کالاهای فروخته شده شما به ازای فرانسیس بستگی دارد.

برای مثال، اگر قصد فروش نوشیدنی‌ها و تنقلات را دارید، باید دستگاهی بخرید که هر دو را در خود جای دهد. دستگاه‌های فروش پیشرفته‌تر از نظر فناوری، مانند دستگاه‌هایی که قهوه درست می‌کنند، به خرید تجهیزات تخصصی نیاز دارند.

علاوه بر این، باید مزایا و معایب خرید یک ماشین جدید یا قدیمی را در نظر بگیرید. ماشین‌های جدید احتمالاً هزینه بیشتری دارند، اما نیاز به نگهداری کمتری دارند و اغلب دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تر فناوری هستند. از سوی دیگر، مدل های قدیمی هزینه بسیار کمتری دارند، اما ممکن است هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

فرانسیس می‌گوید: «[خرید] یک دستگاه کاملاً جدید به این معنی است که با دستگاه کارت‌خوان، ضمانت‌نامه و آرامش خاطر همراه خواهد بود که برای مدتی هیچ مشکلی نخواهید داشت.

انواع دستگاه های خودپرداز عبارتند از:

  • نوشیدنی ها
  • تنقلات
  • ترکیب
  • غذاهای سرد و گرم (مانند همبرگر و سیب زمینی سرخ شده، بستنی)
  • قهوه
  • کالا (به عنوان مثال، گوشی، ماسک صورت)

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا ماشینی بخرید که پرداخت الکترونیکی را می پذیرد یا خیر. با مشتریان رشد به طور فزاینده ای برای انجام پرداخت های دیجیتال در کنار تیراژ ضعیف سکه، ممکن است بخواهید برای خرید دستگاهی که پرداخت های کارتی یا تلفن همراه را می پذیرد، قیمت بیشتری بپردازید.

بسیاری از اپراتورها ماشین‌های فروش خودکار را از تامین‌کنندگان منطقه خود خریداری می‌کنند که اغلب از طریق یک جستجوی ساده در گوگل پیدا می‌شوند. خرده فروشانی مانند Sam’s Club و Amazon همچنین ماشین های فروش جدید را می فروشد. از طرف دیگر، می‌توانید موارد استفاده شده را در بازارهایی مانند فیس‌بوک، eBay، یا OfferUp.

با این حال، قبل از خرید، به یاد داشته باشید که مشخصات، بررسی‌ها، ضمانت‌نامه و سایر اطلاعات دستگاه را بررسی کنید. هنگام خرید کارکرده، شهرت خریدار را بررسی کنید و هرگونه سوال بعدی در مورد دستگاه دارید بپرسید.

4. هر گونه مجوز یا درخواست مورد نیاز برای کسب و کار را امضا کنید

هر شهر محدودیت‌های متفاوتی برای ماشین‌های فروش دارد. با این حال، احتمالاً نیاز دارید همه یا برخی از مجوزهای زیر برای شروع:

  • مجوز نوشیدنی
  • مجوز خدمات غذا
  • بازرسی بهداشتی

همچنین باید مجوزها و مجوزهای دیگری را نیز دریافت کنید، مانند دریافت مجوز فروشنده، مجوزهای ایالتی یا فدرال، ثبت نام کسب و کار خود، و درخواست برای شماره شناسایی کارفرما (EIN).

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که باید مالیات را برای کسب و کار ماشین فروش شما.

5. انبار دستگاه

شما می دانید چه چیزی را می خواهید در دستگاه قرار دهید، بنابراین اکنون باید تامین کننده ای را ایمن کنید. خرید عمده بهترین راه برای کاهش هزینه های نهایی و حفظ سود تا حد ممکن است.

بسیاری از اپراتورها از باشگاه های عضویت استفاده می کنند، مانند Costco ، Sam’s Club و BJ’s، که قیمت های با تخفیف ارائه می دهند. همچنین، می‌توانید مستقیماً از عمده‌فروش‌ها مانند جنرال میلز خریداری کنید. و میان‌وعده‌های مهربان باید هزینه حمل و نقل را بپردازد.

6. تعمیر و نگهداری، تعمیرات و ذخیره مجدد را به طور منظم انجام دهید

وقتی برای اولین بار شروع به کار کردید، حداقل هفته ای یک بار دستگاه را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید که کدام محصولات به فروش می‌رسند، چه زمانی باید مجدداً انبار شوند، و هر گونه مشکلی در دستگاه فروش خودکار برطرف کنید.

هنگامی که آهنگ دستگاه را درک کردید، می‌توانید برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که دستگاه هر دو هفته یک‌بار محصولاتش تمام می‌شود، می‌توانید پس از آن زمان‌بندی ذخیره‌سازی مجدد داشته باشید.

7. عملیات خود را بررسی و بهینه کنید

هنگامی که دستگاه خود را راه اندازی کردید، برای بهینه سازی عملکرد خود، مرتباً مرور کنید. این به معنای انجام تنظیمات در طول زمان برای استفاده حداکثری از دستگاه شما است. هنگامی که عملکرد دستگاه فعلی خود را تجزیه و تحلیل می کنید و به توسعه فکر می کنید، استراتژی های صرفه جویی در پول زیر را در نظر بگیرید:

  • خرید یک ماشین دست دوم یا سنتی تر (مثلاً فروش آدامس)
  • مذاکره برای کمیسیون کمتر برای مالک مکان
  • همکاری با مشاور ماشین فروش برای دریافت تخفیف از تامین کنندگان
  • خرید اقلام ارزان قیمت برای دستگاه خودکار (مانند آب، آب نبات)

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل