کسب و کار

10 گزارش مهم تجزیه و تحلیل فروش [+ 4 الگوی گزارش فروش]

10 گزارش مهم تجزیه و تحلیل فروش [+ 4 الگوی گزارش فروش]

آیا برای شما دشوار است که به 1665758967>1665758963-11773.1665758963-4″>، انسداد خود را باز کنید، و قیف خود را افزایش دهید سرعت فروش؟ گزارش‌های فروش می‌توانند کمک کنند.

two people reviewing sales reports templates

گزارش‌های فروش به شما این امکان را می‌دهد که فرآیند فروش خود را بهبود ببخشید، شکاف‌های دانشی را پر کنید و به طور مداوم سهمیه‌های خود را به دست آورید. به عنوان یک مدیر فروش، ایجاد یک گزارش فروش همچنین به شما امکان می دهد تا داده های سختی را برای همکاران خود یا C-suite جمع آوری کنید تا به سرعت تصمیمات آگاهانه بگیرید.

در این پست، گزارش‌های فروش، مزایای آن‌ها و نحوه استفاده از الگوهای گزارش فروش را خواهید آموخت.

Download the Sales Metrics & KPI Calculator

مزایای گزارش فروش

گزارش داده ها به روش استاندارد شده برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. در اینجا مزایای رایج ایجاد یک سرعت گزارش فروش آورده شده است.

بهبود عملکرد تیم و تکرار

گزارش‌های فروش بینش‌های مبتنی بر داده‌ها را درباره عملکرد فروش تک تک نمایندگان و کل تیم شما ارائه می‌دهند. این به شما امکان می دهد بدانید که آیا تکرارهای ضعیف نیاز به مربیگری دارند یا خیر. همچنین می‌توانید شناسایی کنید که چه کسانی از جلسات منظم یک به یک برای ارتقاء سطح و رسیدن به سهمیه خود سود می‌برند.

همین مورد در مورد تیم شما نیز صدق می کند. اگر تیم شما به اهداف درآمدی شرکت نمی‌رسد، می‌توانید از گزارش‌های فروش برای یافتن شکاف‌ها برای بهبود فرآیند فروش.

کمک به تصمیم گیری سریع

اتخاذ تصمیمات آگاهانه و به موقع برای موفقیت هر استراتژی فروش حیاتی است< /a>. اینجاست که گزارش فروش می درخشد.

با گزارش‌های منظم فروش، C-suite یا مدیران شما می‌توانند به سرعت آنچه را که باعث رشد شرکت می‌شود، تکرار کنند. همچنین می‌توانید تاکتیک‌های فروش را که عملکرد کمتری دارند، ردیابی و تنظیم کنید.

تقویت روحیه تیم فروش شما.

ایجاد گزارش های فروش روزانه ممکن است زمان بر باشد. اما چه روزانه، چه هفتگی یا ماهانه این کار را انجام دهید، این گزارش‌ها می‌توانند روحیه تیم را به اوج جدیدی برسانند.

نظارت و نمایش عملکرد هر یک از اعضای تیم به آنها انگیزه می دهد تا کارهای بیشتری انجام دهند. گیمیفیکیشن کردن نتایج عملکرد می‌تواند سایر اعضای تیم را به چالش بکشد تا از عملکرد متوسط ​​خودداری کنند. به عبارت دیگر، گزارش فروش می تواند رقابت سالمی ایجاد کند و تیم فروش شما را به سمت هدف “بهترین” سوق دهد.

چگونه گزارش فروش بنویسیم

هدف هر گزارش فروش این است که اطلاعات فروش قابل اجرا و دقیق را به تیم شما ارسال کند. برای این کار باید هدف و مخاطبان گزارش فروش خود را بشناسید. همچنین باید از داده های مناسب استفاده کنید، در مورد بازه زمانی گزارش تصمیم بگیرید و اسلایدهای جذاب ایجاد کنید.

در اینجا نحوه نوشتن یک گزارش فروش جذاب توضیح داده شده است.

1. هدف گزارش فروش خود را بدانید.

تشخیص هدف خود اولین گام برای ایجاد گزارش فروش برنده است. با در نظر گرفتن هدف خود، می توانید به راحتی بهترین داده ها را برای گنجاندن و تصمیم گیری در مورد یک بازه زمانی گزارش تعیین کنید.

فرض کنید هدف از گزارش فروش شما ایجاد انگیزه در نمایندگان شماست. یک گزارش هفتگی که چندین KPI را نشان می دهد، تیم شما را نشان می دهد که آنها از هدف ماهانه شرکت فاصله دارند.

Sales report, an example sales KPI dashboard, looking at key sales metrics over a set period of timeمنبع تصویر

2. گزارش فروش خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید.

معیارهایی که به نمایندگان فروش شما علاقه دارند ممکن است به مدیر عامل شما علاقه نداشته باشند. کسانی که به مدیر عامل شما علاقه دارند ممکن است به مدیر یا معاون بازاریابی شما علاقه نداشته باشند. این افراد در یک سازمان با شما هستند، اما علایق متفاوتی دارند.

نمایندگان فروش ممکن است جزئیات دقیق عملکرد فروش خود را بخواهند. رهبر بازاریابی شما ممکن است فقط به گزارش های فروش از کمپین های بازاریابی علاقه مند باشد. و مدیر عامل شلوغ شما ممکن است فقط نتایج کلی فعالیت های بازاریابی و فروش شما را بدون جزئیات نحوه رسیدن به اهداف خود بخواهد. ببینید، سکته های مختلف برای افراد مختلف. گزارش فروش خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

3. بازه زمانی گزارش فروش خود را تعیین کنید.

مدت زمانی گزارش شما بستگی به

گزارش فروش روزانه

گزارش فروش روزانه فعالیت‌های فروش هر روز کاری را ردیابی می‌کند. این گزارش مسئولیت‌پذیری نماینده شما را افزایش می‌دهد، بهره‌وری را تشویق می‌کند و شامل معیارهای عملکرد فروش مانند:

  • مدت هر تماس خروجی.
  • تعداد فرصت های فروش.
  • تعداد تماس های خروجی.
  • تعداد پیشنهادهای ارسال شده.
  • تعداد ایمیل های ارسال شده.

گزارش فروش هفتگی

گزارش فروش هفتگی عملکرد فروش هفتگی تک تک نمایندگان و کل تیم فروش شما را اندازه گیری می کند. این گزارش به رهبران فروش اجازه می دهد تا بدانند کدام نمایندگان در مسیر رسیدن به KPI خود هستند. گزارش‌های فروش هفتگی معیارهایی مانند:

را دنبال می‌کنند

  • حجم تماس/تماس.
  • نسبت سرنخ به فرصت.
  • نسبت تبدیل سرنخ.
  • تعداد قرارها تنظیم شده است.
  • تعداد معاملات بسته شده.
  • حجم فروش بر اساس کانال.
  • کل فروش بر اساس منطقه.

گزارش فروش ماهانه

گزارش فروش ماهانه عملکرد فروش شما را در ماه خلاصه می کند. این گزارش به شما کمک می کند اثربخشی استراتژی فروش خود را تعیین کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را تغییر دهید. گزارش‌های فروش ماهانه معیارهایی مانند:

را دنبال می‌کنند

  • تعداد معاملات در هر مرحله از خط لوله.
  • تعداد جلسات برنامه ریزی شده.
  • طول چرخه فروش.
  • میانگین نرخ بسته شدن.
  • میانگین اندازه معامله.
  • حجم فروش.

4. داده های فروش خود را دریافت کنید.

هنگام استفاده از CRM، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های فروش بسیار آسان تر است. با CRM، می توانید از فیلترها برای حذف رکوردهای تکراری و استخراج اطلاعات خاص استفاده کنید. این سرگرم کننده تر از تکیه بر صفحات گسترده درهم و برهم است، درست است؟ در اینجا یک ویدیوی سریع درباره نحوه جمع‌آوری داده‌های فروش برای گزارش‌های خود وجود دارد.

اگر مرتباً از داده‌های فروش خاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید گزارش‌های سفارشی ایجاد کنید. به این صورت است:

5. بینش های کلیدی از داده های فروش خود را توضیح دهید.

شما باید با توضیح “چرایی” هر کدام، اطلاعات فروش خود را درک کنید.

  • اگر کاهشی در نرخ بسته وجود داشت، چرا؟
  • اگر نسبت تبدیل سرنخ بالایی وجود داشت، چرا؟
  • اگر معاملات برنده بیشتر در یک منطقه خاص وجود دارد، چرا؟

همانطور که سوالات بی پایان هستند، بینش هایی که می توانید با ارزیابی داده های فروش خود به دست آورید نیز بی پایان هستند. به عنوان مثال، معاملات برنده بیشتر می‌تواند ناشی از تاکتیک جدیدی باشد که تیم شما امتحان کرده است، کانال جدیدی که شروع به استفاده از آن کرده‌اند، اکوسیستم شریکی که به آن ملحق شده‌اند، و موارد دیگر.

وقتی دلیل وجود یک روند صعودی یا نزولی در داده‌هایتان را بیان می‌کنید، نقشه راهی برای آنچه تیم شما می‌تواند بهبود بخشد و آنچه می‌تواند برای دستیابی به بهترین نتایج فروش ادامه دهد، ارائه می‌دهید.

توجه: در صورت امکان مشخص کنید که کدام تغییرات در داده‌های فروش شما ناشی از تاکتیک‌های تیم بوده و کدام یک به محیط کلان اقتصادی نسبت داده می‌شود. افزایش یا کاهش فروش ممکن است نتیجه عواملی باشد که خارج از کنترل شما هستند. می‌خواهید در صورت امکان آن عوامل را تشخیص دهید.

6. از تصاویر بصری برای نشان دادن روندها و معیارهای فروش حیاتی استفاده کنید.

ضرب المثل رایج “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد؟” را به خاطر دارید.

این درست است، به خصوص در مورد گزارش فروش. وقتی تصاویر جذابی ایجاد می کنید، مخاطبان شما مجبور نیستند از صفحات گسترده با اعداد زیاد عبور کنند. این باعث صرفه‌جویی در وقت آنها می‌شود و به شما امکان می‌دهد به سرعت بینش‌های موجود در گزارش خود را به اشتراک بگذارید.

بهترین قسمت؟ می‌توانید به طور مستقیم روی Hubspot. . به نمودار دایره ای، نمودار میله ای، نمودار خطی و موارد دیگر فکر کنید.

sales report, sales dashboard in HubSpot

داشتن فناوری اختصاصی برای ردیابی اطلاعات سرنخ و مشتری، تحلیل عملکرد تیم و شناسایی زمینه های بهبود را برای رهبران فروش آسان می کند. اما برخی از گزارشات ضروری که هر مدیر فروش باید آن را پیگیری کند چیست؟ ما برخی از مهمترین آنها را در زیر فهرست کرده ایم.

1. گزارش خط لوله فروش

یک خط لوله-ha. بدون آن، نمی توانید سلامت فروش شرکت خود را ارزیابی کنید. به عنوان یک رهبر فروش، باید بدانید که معاملاتی که احتمالا بسته می شوند، معاملاتی که ممکن است بسته نشوند، و اینکه هر معامله چقدر بر سود شما تاثیر دارد.

برای پیش‌بینی دقیق این موارد، مطمئن شوید که نمایندگان شما دقت لازم را انجام می‌دهند تا خط لوله فروش واقعی را تضمین کنند.

این نمونه ای از ظاهر گزارش خط لوله در HubSpot Sales Hub است. شما متوجه هر مرحله از خط لوله و موقعیت های موجود در آن خواهید شد. حتی می‌توانید مبلغ معامله پیش‌بینی‌شده را اضافه کنید تا ارزش هر معامله و نزدیکی آن به بسته شدن را ببینید.

sales analysis report: sales pipeline report in HubSpot

منبع تصویر

بهترین برای:

درک مراحل خط لوله فروش که در آن تیم شما برتر است و به کمک نیاز دارد. همچنین می‌توانید اقدامات خاصی را که نمایندگان شما برای جابجایی مشتریان بالقوه در هر مرحله از خط لوله خود انجام دهند، تعداد مشتریان احتمالی در خط لوله، و میزان نزدیک شدن تیم شما به اهدافشان را مشخص کنید.

2. گزارش نرخ تبدیل

C > توانایی تیم شما را در تبدیل افراد بالقوه به سرنخ و سرنخ ها به مشتریان اندازه گیری می کند.

با نظارت بر نرخ تبدیل خود، می توانید تشخیص دهید که تیم شما در چرخه عمر فروش کجا برتری دارد یا عملکرد ضعیفی دارد. اگر تیم شما به طور مداوم نرخ تبدیل بالایی برای تبدیل سرنخ ها به فرصت دارد، می توانید استراتژی هایی را که در حال حاضر کار می کنند، مقیاس بندی کنید. در غیر این صورت، می توانید شروع به یافتن زمینه های بهبود کنید.

این گزارش همچنین آزمونی برای نقاط قوت و ضعف تک تک تکرارها است. اگر عملکرد یک نماینده پایین‌تر از حد است، بررسی نرخ تبدیل آن‌ها به شما کمک می‌کند علت آن را کشف کنید.

sales analysis report: conversion rate report in HubSpot

منبع تصویر

بهترین برای:

افشای اثربخشی استراتژی فروش کلی خود در مقیاس عملیاتی یا تیمی. همچنین اثربخشی تیم فروش شما را در تبدیل سرنخ ها به مشتری می سنجد.

3. گزارش میانگین اندازه معامله

اندازه میانگین معامله شما به پیش بینی درآمد کمک می کند. به عنوان مثال، اگر هدف درآمد شما 200 هزار دلار در هر سه ماهه و میانگین اندازه معامله شما 20 هزار دلار است، به این معنی است که برای رسیدن به هدف سه ماهه خود باید 10 معامله انجام دهید.

گزارش میانگین اندازه معامله مبنایی را برای سهمیه‌های نمایندگان شما فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از تعداد معاملات مطلع شوند. انتظار می رود آنها فرود بیایند. همچنین به شما امکان می دهد انتظارات و نقاط عطف را برای چرخه فروش خود تعیین کنید. در نهایت، ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما همچنان ارزش یادآوری را دارد – همیشه میانگین اندازه معامله خود را زیر نظر داشته باشید زیرا برای عملیات فروش شما حیاتی است.

sales analysis report: average deal size report in HubSpot

منبع تصویر

بهترین برای:

تنظیم انتظارات برای هر تکرار، ایجاد نقاط عطف هفتگی و ماهانه، ردیابی عملکرد هر تکرار، و سنجش موفقیت کلی استراتژی فروش شرکت شما.

4. گزارش طول چرخه فروش متوسط

طول

متوسط چرخه فروش میانگین زمانی است که یک نماینده برای بستن یک فروش نیاز دارد. این معیار عملکرد فروش تکرارهای منفرد و اثربخشی کلی فرآیند فروش شما را نشان می‌دهد.

هنگام بررسی متریک، یک بازه زمانی ایده آل برای استفاده به عنوان معیار تعیین کنید. یکی از این معیارها مدت زمانی طول می کشد که یک نماینده در چرخه فروش شما کار کند. اگر تعدادی از نمایندگان را با چرخه فروش بسیار طولانی‌تر در مقایسه با همتایان خود پیدا کردید، می‌توانید تلاش‌های آنها را ارزیابی کنید و زمینه‌هایی را برای مربیگری شناسایی کنید.

اگر همه تکرارهای شما نمی توانند با میانگین طول چرخه فروش هدف شما هماهنگی داشته باشند، احتمالاً زمان آن رسیده است که نگاهی عینی به عملیات خود بیندازید. ممکن است در رویکرد، آموزش یا سبک مدیریت خود نقص هایی پیدا کنید، و این بینش ها می توانند به شما در رفع مشکلات کمک کنند. برای اینکه نمایندگانتان بتوانند عملکردشان را با داشبوردهای تجسم بی‌درنگ ببینند، ابزارهایی مانند Datapine می تواند کمک کند.

sales analysis report: average sales cycle length

منبع تصویر

بهترین برای:

دانستن اینکه آیا نمایندگان شما معاملات را با نرخی مشابه با همتایان خود می بندند. همچنین می‌توانید مسابقاتی را برای تقویت رقابت سالم و متحد کردن تیم خود برای کار در جهت یک هدف مشترک ایجاد کنید.

5. گزارش استفاده از وثیقه بازاریابی

تیم های بازاریابی انتظار دارند که نمایندگان فروش از وثیقه ای که ایجاد می کنند به خوبی استفاده کنند. این به نمایندگان فروش کمک می کند تا مشتریان بالقوه را به سرعت در فرآیند فروش حرکت دهند.

گفته شد، برخی از وثیقه های بازاریابی ممکن است به چشم انداز نماینده شما بی ربط باشد. با این گزارش، می‌دانید که کدام محتوای بازاریابی کارآمد است. انتقال این اطلاعات به تیم بازاریابی شما به آنها بینش لازم برای ایجاد محتوای مفیدتر را می دهد.

پلتفرم فعال‌سازی فروش SoloFire تعداد افرادی که از یک وثیقه استفاده کرده‌اند، چند بار با آن تعامل داشته‌اند و مدت زمان آن را ردیابی می‌کند.

sales analysis report: marketing collateral

منبع تصویر < /a>

بهترین برای:

تعیین اینکه کدام وثیقه بازاریابی بیشترین کشش را با مشتریان بالقوه و وثیقه‌ای که می‌تواند از یک به‌روزرسانی استفاده کند، بیشتر است.

6. گزارش تجزیه و تحلیل معاملات برنده و باخته

برای درک وضعیت کسب و کار خود، نباید فقط معاملات در حال انجام را دنبال کنید. باید معاملاتی را که برنده و باختید دنبال کنید.

شاید مشتریان بالقوه برای ویژگی‌های خاصی که ارائه می‌دهید دیوانه شوند. یا متوجه می‌شوید که ترجیحی برای محصول رقیب وجود دارد. هر دو گرایش تصویری کلی از نقاط قوت و ضعف کلی محصول شما ارائه می دهند.

این همچنین یک راه خوب برای تشخیص عملکرد ضعیف و بیش از حد است. به عنوان مثال، دو تکراری که میانگین سهمیه یکسانی دارند، می‌توانند هر دو فوق‌العاده به نظر برسند، اما در عملکرد واقعی تفاوت زیادی دارند.

اگر داده‌های شما نشان می‌دهد که یک نماینده زمان زیادی را صرف کمک به دیگران برای رسیدن به معاملات در خط پایان می‌کند و در عین حال موفقیت بالایی را حفظ می‌کند، شما یک مدیر عالی در دست دارید.

از طرف دیگر، سوابق می‌توانند نشان دهند که یک تکرار دوم همان دستاوردهای تکراری اول را دارد، اما برای اجرای نمایش‌های نمایشی یا بستن تماس‌ها به سایر هم تیمی‌ها متکی است.

همیشه یک داستان پشت اعداد وجود دارد. تجزیه و تحلیل معاملات برنده و باخته توسط نماینده آن را آشکار می کند.

sales analysis report: won and lost deals

منبع تصویر

بهترین برای:

ارزیابی عملکرد در برابر متغیرهایی مانند اندازه شرکت، نوع محصول، نمایندگان فروش و تیم‌های فروش.

7. گزارش مشتریان از دست رفته

هر شرکتی همیشه c.%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%8C%20%D9%86%D8%B1%D8%AE%20%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4%20%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D9%87%D8%AF.

_

%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%D8%8C%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%8C%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%8C%20%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%DB%8C%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.%20%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B7%D9%88%D9%84%20%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AC%D9%86%D8%A8%D9%87%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%8C%20%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.

_

%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AD%D8%AF%20%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF%D8%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AA%D8%A7%20%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%DA%A9%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D9%88%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D9%86%D8%B1%D8%AE%20%D8%AD%D9%81%D8%B8%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D9%88%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF%20%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D8%AF.

_

گزارش تجزیه و تحلیل فروش: مشتریان خراشیده

منبع تصویر

بهترین برای:

روندهای مشتریان را به دقت زیر نظر داشته باشید تا به تیم خود قدرت دهید تا الگوهای بد را در طول فرآیند فروش اصلاح کنند.

8. گزارش تماس فروش

یکی از راه‌های اندازه‌گیری اثربخشی نمایندگان فروش، ردیابی تعداد تماس‌ها یا بازدیدهایی است که آنها با مشتریان بالقوه انجام می‌دهند. می‌توانید از این گزارش برای ردیابی و یافتن شکاف‌ها در نرخ نزدیک تیم شما.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که نمایندگان شما در مقایسه با تعداد مشتریانی که با آنها ملاقات می‌کنند، تعداد مناسبی از معاملات را ببندند. اگر آنها با ده نفر در روز ملاقات می کنند، اما هیچکدام را نبندند، این گزارش به شما امکان می دهد دلیل آن را بفهمید و تکنیک های بهتری برای بستن پیشنهاد دهید. اگر برعکس باشد، می‌توانید آنچه را که کار می‌کند پیدا کنید و آن تاکتیک‌ها را با تیم به اشتراک بگذارید.

داده‌های فروش همچنین می‌تواند به شما در گزارش تماس کمک کند . به عنوان مثال، اگر یک صنعت خاص به محصولات و خدمات شما به خوبی پاسخ می دهد، می توانید به تیم خود توصیه کنید لیست تماس های خود را محدود کنند. سپس می توانید بالاترین بخش تبدیل را اولویت بندی کنید.

sales analysis report: churned customers

بهترین برای:

شناسایی مؤثرترین تاکتیک ها برای بسته شدن معاملات ، تعیین معیارهای تماس روزانه برای استخدام های جدید و تکرار تکنیک های بسته شدن فروش شما.

9. گزارش زمان پاسخ سرب

صرف نظر از طول چرخه فروش خود ، زمان پاسخ سرب باید نسبتاً سریع باشد. مطالعات نشان می دهد که در پنج دقیقه اول پس از تبدیل شدن به یک سرب ، چشم انداز تماس با چشم انداز احتمال آنها را افزایش می دهد تبدیل به یک فرصت.

پنج دقیقه کوتاه است ، و اگر این بار از ملاقات دور نیستید ، بهترین کار برای انجام پیشرفت شما است. شما از یک زمان پاسخ 48 ساعته سرب به پنج دقیقه یک شب حرکت نخواهید کرد. اما با تصمیم گیری استراتژیک و اولویت بندی حجم کار تیم خود ، می توانید به این هدف برسید.

در اینجا نحوه گزارش زمان پاسخ سرب در HubSpot آمده است.

sales analysis report: sales call report

منبع تصویر

بهترین برای:

اندازه گیری میانگین زمان لازم برای فروش برای پیگیری با سرب. به علاوه ، می توانید این متریک را با معیارهای صنعت مقایسه کنید.

10. گزارش درآمد

به عنوان یک مکمل خوب برای گزارش متوسط ​​اندازه معامله ، یک گزارش درآمد می تواند به شما و نمایندگان شما کمک کند تا ببینید که چگونه کار آنها بر خط پایین تأثیر می گذارد.

sales analysis report: lead response time

منبع تصویر

بهترین برای:

دیدن تجزیه و تحلیل تجارت و تجدید جدید و همچنین تکرارهایی که به هر یک کمک کرده اند. To get the most out of this report, you’ll want to first اهداف فروش و درآمد خود را تعیین کنید .

الگوهای گزارش فروش

بسیاری از تیم های فروش بر شناسایی مشتری های بالقوه و بسته شدن معاملات تمرکز می کنند و زمان کمی برای گزارش های دقیق باقی می مانند. خبر خوب این است که تیم شما می تواند از چندین الگوی قدرتمند برای تسریع در گزارش فروش شما استفاده کند.

در اینجا چهار الگوی گزارش فروش ما توصیه می کنیم.

1. پیش بینی شده در مقابل الگوی گزارش فروش واقعی

گزارش پیش بینی شده در مقابل واقعی فروش می تواند به فروشندگان شما کمک کند تا پیشرفت خود را در برابر اهداف ماهانه و سه ماهه مقایسه کنند. این گزارش ها راهی سریع برای تجزیه و تحلیل شماره های فروش و ایجاد تنظیمات در صورت لزوم ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، این الگوی گزارش فروش رایگان از hubspot به شما امکان می دهد معاملات را در خط لوله خود ردیابی کنید ، بدانید که کدام یک از آنها را در اولویت قرار دهید ، و به شما کمک می کند تا به سهمیه خود ضربه بزنید.

sales analysis report: revenue report

منبع تصویر

2. دلایل الگوی گزارش معامله گمشده

در حالی که هر تیم فروش تلاش می کند تا حد ممکن معاملات زیادی را ببندد ، برخی از مشتریان به ناچار می گویند نه. دانستن اینکه چرا نمایندگان شما معاملات را از دست می دهند ، بینشی در مورد اینکه چرا مشتریان بالقوه به جای دیگری می روند ، می دهد.

هنگامی که ایجاد این الگوی گزارش ، می خواهید یک ستون یا سریع به خط لوله فروش فعلی خود اضافه کنید. این امر به فروشندگان اجازه می دهد تا چرا تیم شما معامله را از دست داد. در اینجا چند دلیل در گزارش معاملات گمشده خود وجود دارد:

  • قیمت گذاری.
  • از دست دادن به یک رقیب.
  • زمان مناسب نیست.
  • عدم وجود ویژگی های محصول.
  • تجربه فروش ضعیف.

Sales report template, forecasted vs. actual sales report منبع تصویر

3. الگوی گزارش فعالیت کلی

برای مدیران ، داشتن توانایی مشاهده سریع فعالیت کلی تیم آنها می تواند راهی عالی برای ردیابی بهره وری باشد. همچنین اطلاعاتی در مورد معیارهای کلیدی توسعه تجارت ، مانند ایمیل ، بازدیدهای چشم انداز و تماس های مشتری ارائه می دهد.

حتماً گزارش خود را شخصی کنید به معیارهایی را که بیشتر برای تیم فروش شما مهم است ، درج کنید. به عنوان مثال ، اگر سازمان شما ارزش بالاتری را برای دیدار حضوری به صورت حضوری نشان می دهد ، می خواهید KPI های متمرکز بر بازدید از چشم اندازها را درج کنید.

sales report template, reasons for lost deal report

منبع تصویر

4. الگوی گزارش فروش کل

ایجاد یک کل سفارشی گزارش فروش داشبورد به تیم مدیریت شما اجازه می دهد تا به سرعت ببینند که هر فروشنده در طی یک دوره چگونه انجام می دهد. این اطلاعات شناسایی اعضای تیم که از همسالان خود بهتر عمل می کنند و کسانی که ممکن است به مربیگری نیاز داشته باشند ، آسانتر می کند.

sales report template, overall activity report

منبع تصویر

ساخت گزارش های تیم فروش شما از

استفاده می کند

به عنوان یک رهبر فروش ، شما باید پیگیری کنید. این جایی است که این گزارش های فروش می درخشد. این اسناد بینش مهمی در مورد آنچه کار می کند و چه چیزی می توانید بهبود بخشید ارائه می دهد.

در اینجا یک غذای مهم است: همیشه داده های خود را پیگیری کنید و داده های سرب را انجام دهید. اگر این کار را نکنید ، گزارش هایی را که بدون شک به تجارت شما در رشد درآمد کمک می کند ، از دست نخواهید داد.

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در مارس 2016 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

Sales report template, total sales report

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا