15 بهترین CRM برای مشاغل کوچک در سال 2024 [+ چرا به یکی نیاز دارید]
شما یک شرکت نیستید. و یک CRM سازمانی بهترین CRM برای یک تجارت کوچک نیست. نیازی نیست پول خود را برای افزونههای سازمانی که هرگز به آنها دست نمیزنید هدر دهید، یا وقتتان را برای یادگیری ویژگیهای سازمانی که هرگز استفاده نمیکنید تلف کنید.
اما اگر افزایش 29 درصدی در فروش به نظر برسد برای شما خوب است، پس به یک CRM نیاز دارید. بنابراین ما مقایسه ای از 15 بهترین CRM که برای SMB ها ساخته شده اند جمع آوری کرده ایم. ما همچنین آنها را به یک جدول مفید وصل کردهایم، بنابراین میتوانید ویژگیهایی را که برای کسبوکارتان مهم هستند در نظر بگیرید.
بعد از آن، به سوالات متداول پاسخ خواهیم داد، مانند “چرا یک کسب و کار کوچک به CRM نیاز دارد؟” یا “چگونه یک CRM را برای مشاغل کوچک انتخاب کنم؟”
بهترین CRM برای مشاغل کوچک
- HubSpot CRM
- CRM فروش دوشنبه
- Pipedrive
- Bigin توسط Zoho CRM
- CRM کپسول
- BenchmarkONE (HatchBuck)
- EngageBay
- CRM چابک
- Accelo
- طناب سبز
- کار[و غیره]
- VTiger
- نگه دارید
- چسب کن
- Nextiva
1. HubSpot CRM
CRM HubSpot سبک است و استفاده از آن آسان است، اما ابزارهایی برای همه تیمهای شما دارد. نمایندگان فروش شما ویژگی های امتیازدهی و جستجوی فروش را دوست خواهند داشت. بازاریابان شما اتوماسیون ایمیل و ردیابی فعالیت وب سایت در زمان واقعی را دریافت می کنند. و تیمهای خدمات شما ویژگیهای میز راهنمایی، چت زنده و صندوق ورودی مشترک مشترک را که زندگی کاری آنها را ساده میکند، بررسی میکنند. و این فقط نمونه کوچکی از ویژگیها است.
اما بهتر از همه، HubSpot CRM 100٪ رایگان است. برای همیشه. بدون محدودیت زمانی، کاربران نامحدود و حداکثر 1 میلیون مخاطب. و وقتی رشد کردید، HubSpot میتواند با شما رشد کند، با انتخاب از بین 3 سطح طرحهای ممتاز که از 45 دلار در ماه شروع میشود.
- امتیاز G2: 4.4 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 45 دلار در ماه برای 2 کاربر شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیت های طرح: طرح رایگان از 1,000,000 مخاطب و کاربران نامحدود شروع می شود
2. CRM فروش دوشنبه
Monday.com بیشتر به دلیل نرم افزار مدیریت پروژه خود شناخته شده است، بنابراین ممکن است در مورد این CRM فروش نشنیده باشید. اما اگر از طرفداران ابزارهای PM روز دوشنبه به سبک kanban هستید، ردیابی خط لوله قابل ویرایش آن را نیز دوست خواهید داشت.
از مدیریت تماس گرفته تا پیشبینی فروش تا داشبوردهای سفارشی، دوشنبه درباره سازماندهی دادهها و فعالیتها میداند. این باعث میشود که آن را برای کسبوکارهای کوچک که ممکن است در بازار ابزارهای مدیریت کار نیز وجود داشته باشند، انتخاب مناسبی باشد.
- امتیاز G2: 4.6 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 10 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیتهای طرح: طرح رایگان از 1000 مخاطب و 2 کاربر شروع میشود. Monday.com همچنین
3. Pipedrive
Pipedrive یک CRM ساده و سرراست با رابط کاربری تمیز است. مشتریان توجه دارند که تنظیم آن آسان است و استفاده از آن آسان است.
Pipedrive خود را به عنوان یک CRM “طراحی شده توسط فروشندگان، برای فروشندگان” تبلیغ می کند. این بدان معناست که ابزارها بیشتر بر مدیریت سرنخهای شما از طریق خط لوله فروش تمرکز میکنند، اگرچه ابزارهای بازاریابی ایمیلی را نیز ارائه میدهند. Pipedrive همچنین دارای بیش از 300 ادغام از جمله HubSpot است.
- امتیاز G2: 4.2 از 5
- قیمت: شروع طرحها از 14.90 دلار برای هر کاربر در ماه
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیتهای طرح: طرح اولیه از 3000 مخاطب فعال شروع میشود
4. Bigin توسط Zoho CRM
اگر تازه تحقیقات CRM خود را شروع کرده اید، ممکن است گیج شوید که چرا Zoho دو CRM ارائه می دهد. در حالی که Zoho CRM مجموعهای از ابزارهای قویتر را ارائه میکند، آنها Bigin را ایجاد کردند تا به طور خاص بر ویژگیهایی تمرکز کند که مشاغل کوچک بیشتر از آن استفاده میکنند.
اگر به دنبال راهی ساده برای شروع ردیابی مخاطبین و مدیریت معاملات خود هستید، Bigin یک انتخاب اول محکم است. اما اگر برای ویژگیهای پیشرفته – مانند پیشبینی فروش، امتیازدهی سرنخ، و مدیریت گردش کار آماده هستید، میتوانید به جای آن Zoho را در نظر بگیرید.
- امتیاز G2: 4.6 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 7 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 15 روز
- محدودیت های طرح: طرح رایگان با 500 مخاطب و 1 کاربر شروع می شود
5. CRM کپسول
منبع تصویر
کپسول با انواع گزینههای سفارشیسازی ارائه میشود تا به نیازها و چالشهای خاص شرکتها پاسخ دهد. این ویژگیها شامل فیلدهای سفارشی، برچسبها و گزینههای نام تجاری است.
یکی از بزرگترین مزیتهای کپسول دسترسی آن است. این رابط کاربری ساده و سرراست دارد و به راحتی با برنامه های شخص ثالث از جمله G Suite و MailChimp ادغام می شود.
- امتیاز G2: 4.3 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 18 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 30 روز
- محدودیتهای طرح: طرح رایگان با ۲۵۰ مخاطب و ۲ کاربر شروع میشود.
6. BenchmarkONE (HatchBuck)
منبع تصویر
BenchmarkONE (که قبلا به عنوان HatchBuck شناخته می شد) یک CRM ساده و خط لوله است که بازاریابی ایمیلی، و فروش و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را ترکیب می کند.
شرکتها تقریباً در هر عمودی میتوانند از BenchmarkONE بهره ببرند، اما آنها به عنوان متخصص در آژانسها و صاحبان مشاغل کوچک تبلیغ میکنند.
- امتیاز G2: 4.5 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 29 دلار در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیتهای طرح: طرح رایگان از 250 مخاطب و 500 ایمیل اما کاربران نامحدود شروع میشود.
7. EngageBay
EngageBay یک CRM مقرونبهصرفه و همه کاره برای کسبوکارهای کوچک و استارتآپها است. ویژگی گردش کار اتوماسیون چند مرحله ای به شما امکان می دهد گردش کار ساده و پیچیده را به راحتی بسازید. همچنین میتوانید کمپینهای بازاریابی چند کانالی را از طریق ایمیل، رسانههای اجتماعی، پیامک، وب و اعلانهای فشار تلفن همراه راهاندازی کنید.
بزرگترین مزیت EngageBay در مقرون به صرفه بودن آن نهفته است. این پلتفرم مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را با کمتر از 100 دلار در ماه ارائه می دهد.
- امتیاز G2: 4.6 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 11.99 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: هیچ
- محدودیت های طرح: طرح رایگان با 500 مخاطب و 15 کاربر شروع می شود.
8. CRM چابک
منبع تصویر
Agile CRM دارای یک ابزار مدیریت پروژه با کشیدن و رها کردن ساده و کارآمد است. رابط کاربری آن مدیریت وظایف و انتقال اطلاعات بین بخشهای پشتیبانی، فروش و بازاریابی شما را ساده و بدون مشکل میسازد. همچنین دارای ویژگیهایی مانند ابزارهای امتیازدهی سرنخ و تقسیمبندی است.
Agile به طور کلی برای SMB ها بهتر از شرکت ها مناسب است و ساختار قیمت گذاری آن منعکس کننده آن است. طرح رایگان آن یک انتخاب عالی برای کسبوکارهای کوچکتر و استارتآپهایی است که ممکن است منابع لازم برای پرداخت طرحهای ممتاز در جای دیگر را نداشته باشند.
- رتبه G2: 4.0 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 8.99 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: هیچ
- محدودیت های طرح: طرح رایگان با 50000 مخاطب و 10 کاربر شروع می شود.
9. Accelo
منبع تصویر
CRM Accelo دارای ابزارهایی برای امتیازدهی به سرنخ، تهیه پیشنویس قیمتها و پیشنهادات، تقسیمبندی و مدیریت کار است. همچنین دارای طیف قابل توجهی از ادغام با سایر پلتفرم های پیشرو، از جمله Salesforce، Jira، Quickbooks، و HubSpot.
Accelo بر بخش خدمات حرفه ای تمرکز دارد. این پلتفرم برای مشاغل کوچکتر طراحی شده است که افراد حرفه ای مانند معماران، حسابداران، مهندسان و طراحان را استخدام می کنند.
- امتیاز G2: 4.4 از 5
- قیمت: طرحها از 24 دلار برای هر محصول به ازای هر کاربر در ماه شروع میشوند
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیت های طرح: حداقل 5 کاربر
10. GreenRope
منبع تصویر
GreenRope یک CRM است که برای سادگی تلاش می کند. این پلتفرم شامل ویژگی هایی مانند مدیریت قلمرو، تقسیم بندی، و امتیازدهی سرنخ است. همچنین دارای یک رابط ساده است که نیازی به تنظیمات یا آموزش زیادی ندارد.
GreenRope دارای طیف گسترده ای از طرح های قیمت گذاری است که متناسب با طیف گسترده ای از اندازه های تجاری است. این پلتفرم کمی گرانتر از سایر موارد است، بنابراین ممکن است برای کسبوکارهای بسیار کوچک یا استارتآپها بهترین نباشد.
- امتیاز G2: 4.4 از 5
- قیمت: شروع طرحها از 99 دلار در ماه برای 500 مخاطب
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیت های طرح: طرح اولیه با 500 مخاطب در ماه و کاربران نامحدود شروع می شود
11. WORK[etc]
منبع تصویر
WORK[etc] یک CRM محاسبات ابری است که بر همکاری تأکید دارد. این پلتفرم تقریباً تمام جنبه های عملیات یک کسب و کار را ادغام می کند و ارتباط آسان بین بخش های مختلف را امکان پذیر می کند.
CRM تقریباً در هر صنعت برای مشاغل کوچکتر کار می کند – از شرکت های تبلیغات دیجیتال گرفته تا آژانس های املاک و مستغلات. قیمت گذاری نسبت به CRM های مشابه کمی گران تر است، اما برای شرکت های کوچکی که به دنبال ساده سازی تمام جنبه های کسب و کار خود هستند، ارزش کاوش را دارد.
- امتیاز G2: 4.6 از 5
- قیمت: شروع طرحها از 78 دلار در ماه برای 2 کاربر
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیت های طرح: طرح اولیه با 2000 مخاطب در ماه و 2 کاربر شروع می شود
12. VTiger
منبع تصویر
VTiger یک CRM مقرون به صرفه با فروش و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی قوی به دلیل قیمت نسبتاً پایین آن است. این پلتفرم همچنین زیرساخت های مدیریت پروژه و موجودی قوی را ارائه می دهد و در مجموع بیش از 300000 مشتری در سراسر جهان دارد. این پلتفرم دارای مجموعه ای قوی از ویژگی های بازاریابی، فروش و خدمات است. VTiger یک گزینه عالی برای کسب و کارهای کوچکی است که با بودجه کمی کار می کنند.
- امتیاز G2: 4.3 از 5
- قیمت: رایگان (طرحهای Premium از 30 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشوند)
- طرح رایگان: بله
- آزمایشی رایگان: 15 روز
- محدودیت های طرح: طرح رایگان از 3000 مخاطب و 10 کاربر شروع می شود.
13. Keap
منبع تصویر
Keap منابعی را برای کمک به سازماندهی اطلاعات در مورد سرنخ ها، مشتریان و ارتباطات تجاری فراهم می کند. ویژگی های ایمیل و اتوماسیون فروش آن، فرآیندهای روزانه را سرعت می بخشد.
Keap دارای یکپارچهسازی صورتحساب و پرداخت است که به شما امکان میدهد کارتهای اعتباری را بپذیرید، فاکتورها ارسال کنید و پرداختهای معوقه را پیگیری کنید. اینجاست که این پلتفرم واقعاً برجسته است. این یک CRM ایده آل برای کسب و کارهای کوچکی است که تراکنش های آنلاین را به طور مداوم انجام می دهند.
- امتیاز G2: 4.2 از 5
- قیمت: شروع طرحها از 129 دلار در ماه برای 2 کاربر
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: 14 روز
- محدودیتهای طرح: طرح اولیه از 1500 مخاطب و 2 کاربر شروع میشود
14. چسب کن
منبع تصویر
Glue Up یک نرم افزار مدیریت رویداد و CRM مبتنی بر ابر و همه کاره است. میتوانید از میان رویداد، عضویت، انجمن، وبینار یا نرمافزار متمرکز بر آموزش انتخاب کنید.
با Glue Up’s CRM، میتوانید مخاطبین خود را سازماندهی کنید، گردشهای کاری فروش را برای رویدادهای خود بهطور خودکار انجام دهید، همه مخاطبان و فرصتهای تجاری خود را مدیریت کنید، دادهها و اطلاعات را ایمن نگه دارید، و بینشی در مورد تعامل در بین فعالیتها به دست آورید.
- امتیاز G2: 4.5 از 5
- قیمت: شروع طرحها از 125 دلار در ماه برای 2 کاربر
- طرح رایگان: خیر
- آزمایشی رایگان: خیر
- محدودیت های طرح: آگهی نشده
15. Nextiva CRM
منبع تصویر
Nextiva یک سرویس VoIP مبتنی بر ابر است که شامل CRM است. این ارتباطات شرکت را در یک بستر واحد تثبیت می کند – این به تیم های فروش ، بازاریابی و پشتیبانی اجازه می دهد تا در همان صفحه بمانند.
بزرگترین قرعه کشی Nextiva ممکن است این باشد که ارتباطات مشتری چند کانال را به خوبی انجام دهد. اگر تجارت شما به دنبال VoIP و CRM است که می تواند یک زیرساخت ارتباطی محکم برای فروش و تکرارهای پشتیبانی مشتری ارائه دهد ، باید Nextiva را به عنوان یک گزینه بالقوه کشف کنید.
- رتبه بندی G2: 4.4 از 5
- قیمت: برنامه ها با 23.95 دلار برای هر کاربر در هر ماه برای 1-4 کاربر شروع می شود (برای هر کاربر با کاربران بیشتر کاهش می یابد)
- برنامه رایگان: نه
- آزمایش رایگان: 7 روز
- محدوده برنامه: طرح استارت شامل 4 کاربر است
ویژگی های CRM را مقایسه کنید
- 1 میلیون مخاطب
- کاربران نامحدود
برنامه رایگان:
طرح استارت:
برنامه رایگان:
برنامه رایگان:
- 250 مخاطب
- 500 ایمیل
- کاربران نامحدود
برنامه رایگان:
برنامه رایگان:
- حداقل 5 کاربر
- (حد تماس تبلیغ نشده است)
طرح استارت:
- 500 مخاطب
- کاربران نامحدود
طرح استارت:
برنامه رایگان:
طرح استارت:
- حداکثر 4 کاربر
- (محدودیت های تماسی که تبلیغ نشده است)
چرا یک تجارت کوچک به CRM نیاز دارد؟
یک تجارت کوچک به همان دلایلی که یک شرکت غول پیکر انجام می دهد ، به CRM نیاز دارد: برای سازماندهی داده های خود ، تقویت راندمان فروش خود و تراز کردن تیم های فروش ، بازاریابی و خدمات خود. SMB شما ممکن است حجم فروش یکسانی را به عنوان یک شرکت سازمانی نداشته باشد ، اما CRM به شما کمک می کند تا بدون توجه به اندازه خود ، مقیاس بندی کنید.
برخی از مزایایی که یک CRM به ارمغان می آورد :
- از بین بردن مشغول کار با خودکار سازی جمع آوری و ذخیره سازی داده ها.
- تراز کردن تیم های فروش و بازاریابی با تبدیل داده های مشتری به راحتی قابل دسترسی است.
- امکان فروش و تصمیمات بازاریابی مبتنی بر داده را از طریق گزارش دهی و تجزیه و تحلیل فراهم می کند.
- سازماندهی تاریخچه تماس ، بنابراین تکرارهای شما مجبور به حفر نیستند ، و مشتریان شما مجبور نیستند خود را تکرار کنند.
شاید متوجه شوید که در یک صفحه گسترده ، مشتریان را ردیابی کرده اید. شاید تیم فروش شما در ورود به اطلاعات دستی در حال غرق شدن باشد. شاید منجر به تماس های خوبی نشود. اگر این چالش ها آشنا به نظر می رسد ، وقت آن است که یک CRM را در نظر بگیرید.
نحوه انتخاب CRM برای یک تجارت کوچک
قبل از مقایسه گزینه های خود برای CRM ، می خواهید مدتی را در نظر بگیرید تا این سؤالات را در نظر بگیرید:
- چه کسی از CRM شما استفاده می کند؟
اگر تیم اجرایی شما هرگز CRM شما را لمس نمی کند ، پس از ویژگی های مدیران نگران نباشید. CRM را انتخاب کنید که بر نیازهای کسانی که در واقع از آن استفاده می کنند متمرکز شود.
- چند نفر از CRM شما استفاده می کنند؟
CRM های رایگان فقط ممکن است تعداد محدودی از کاربران را به شما اجازه دهند ، و ابزارهای پرداخت شده اغلب توسط “صندلی” شارژ می شوند.
- از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟
یک CRM خوب باید با نرم افزار Office مشترک ادغام شود ، بنابراین لازم نیست آنچه را که قبلاً کار می کند تسلیم کنید.
- استفاده از CRM چقدر آسان است؟
وقتی نوبت کاربر پسند است ، همه CRM ها یکسان نیستند. آیا برای مقابله با نرم افزار پیشرفته به اندازه کافی فن آوری دفتر شما است یا به چیزی سبک تر نیاز دارید؟
- به چه مقدار اتوماسیون نیاز دارید؟ /www.hubspot.com/artificial-intelligence”> ابزارهای که به تیم کوچکتر شما اجازه می دهد تا به تنهایی بیشتر از آنچه ممکن است انجام دهند. نمونه هایی از هوش مصنوعی در یک CRM شامل پیش بینی فروش ، چت بابات خدمات مشتری یا پیشنهادات سئو برای بازاریابی است.
- بودجه شما برای CRM چیست؟ وقتی این اتفاق می افتد ، باید تصمیم بگیرید که آیا نسخه پرداخت شده متناسب با بودجه شما است یا خیر. تغییر CRM ها می تواند کمی درد باشد ، بنابراین ایده خوبی است که یکی را پیدا کنید که اکنون و در آینده مناسب شما باشد.
CRM محصول
مدتی وقت بگذارید تا در نظر بگیرید که کدام ویژگی ها ضروری هستند و کدام یک از آنها هستند. سپس از یک نمودار مقایسه استفاده کنید تا گزینه های CRM خود را با توجه به آنچه برای شما مهم است محدود کنید.
پس از انتخاب چند مورد برتر خود ، از آزمایشات رایگان یا برنامه های رایگان برای تست CRM در زندگی واقعی استفاده کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت بهروزرسانی شده است.
-8201-743353690938″ id=”hs-cta-f1ec2fbb-806b-4c72-8201-743353690938″>
منبع:hubspot