قیمت گذاری محصول اسیر چیست؟

قیمت گذاری محصول اسیر چیست؟

اگر به فکر تغییر استراتژی قیمت گذاری خود هستید، قیمت گذاری محصول دربند استراتژی ای است که باید در نظر بگیرید.

مفهوم قیمت‌گذاری محصول محدود ساده است. به عنوان مثال، تصور کنید که یک ایکس باکس بدون بازی داشته باشید. مگر اینکه فقط از جمع آوری کنسول ها لذت ببرید، داشتن کنسول بدون بازی منطقی نیست. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت می‌دانند که برای کارکرد محصول به کنسول و بازی‌ها نیاز دارید. بنابراین، برای افزایش فروش، محصول اصلی (در این مورد، Xbox) را جدا از لوازم جانبی (یعنی بازی ها) می فروشند.

این استراتژی می تواند به مشاغل SaaS نیز مرتبط باشد. با این مدل قیمت‌گذاری، تقریباً تضمین می‌شود که همان مشتریان خریدهای اضافی انجام دهند. در این پست، مزایای قیمت گذاری محصول محرمانه و نحوه انجام آن را برای کسب و کار خود خواهید آموخت.

قیمت‌گذاری محصول محدود چیست؟

ملاحظات قیمت‌گذاری محصول محدود

نمونه‌های قیمت‌گذاری محصول محصور

نحوه استفاده از قیمت گذاری محصول محدود برای افزایش فروش

معمولاً، محصول اصلی فقط یک بار توسط مشتری خریداری می شود، اما لوازم جانبی در صورت لزوم خریداری می شوند – گاهی اوقات بارها و بارها. شرکت‌ها معمولاً محصولات اصلی را با ضرر قیمت‌گذاری می‌کنند و سعی می‌کنند تفاوت را با قیمت‌گذاری محصولات و لوازم جانبی با نرخ بالاتر جبران کنند.

ارزش افزوده می‌تواند ناشی از تنها کسب‌وکاری باشد که لوازم جانبی مورد نیاز اضافی را به فروش می‌رساند، زیرا تضمین کسب و کار بیشتر از مشتریانی که محصول اصلی شما را می‌خرند، دارید.

نمونه‌ای از قیمت‌گذاری مولد محدود چاپگر و جوهر مورد نیاز آن است. واقعاً دلیلی برای خرید چاپگر فقط برای خرید چاپگر وجود ندارد. لوازم جانبی یا محصول اسیر، جوهر مورد نیاز برای استفاده از محصول اصلی و معنا بخشیدن به آن است. در این مثال، مصرف‌کننده چاپگر را می‌خرد و فوراً جوهر (لوازم جانبی) را می‌خرد، زیرا می‌داند که بدون آن کار نمی‌کند.

قیمت گذاری محصول محصور می تواند باعث افزایش فروش و افزایش حاشیه سود شود. داشتن لوازم جانبی مورد نیاز برای عملکردهای اصلی محصول راهی مطمئن برای الهام بخشیدن به وفاداری مشتریان است، به خصوص اگر آنها احساس کنند که این هزینه ارزش آن را دارد.

ملاحظات قیمت گذاری محصول محدود

اگر می‌خواهید از استراتژی قیمت‌گذاری محصول محرمانه استفاده کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

تصمیم به استفاده از این مدل باید ناشی از داشتن یک محصول و لوازم جانبی طبیعی و مکمل باشد. اگر محصولات لزوماً مرتبط نیستند، نباید این کار را انجام دهید، زیرا این امر می‌تواند به‌عنوان یک قبض پول برای مشتریان شما تلقی شود – ناگفته نماند که غیراخلاقی است.

همچنین باید محصولات خود را جداگانه قیمت گذاری کنید. بسیاری از کسب و کارها برای جبران زیان، قیمت محصولات اصلی را پایین می آورند و محصولات محصور را بیش از حد قیمت گذاری می کنند. در حالی که این باید در نظر گرفته شود، آنها باید به طور جداگانه بر اساس ارزش آنها قیمت گذاری شوند.

در نهایت، مشتریان عامل کلیدی در این سناریو هستند. همیشه باید با در نظر گرفتن مشتریان خود قیمت گذاری کنید و بفروشید. محصولات شما هنوز هم باید برای مشتریان شما ارزش داشته باشند، اما محصولات شما نیز نباید قیمت گزافی داشته باشند. همانطور که گفته شد، شما نمی خواهید به دلیل اقدامات غیراخلاقی پرچم گذاری شوید.

نمونه‌های قیمت‌گذاری محصول محدود

قیمت‌گذاری محصول دربند یک استراتژی قیمت‌گذاری محبوب است. برخلاف دسترسی بهینه محصول در جایی که خرید بهینه است، خرید بهینه است. استراتژی قیمت گذاری محصول اسیر برای عملکرد محصول اصلی به لوازم جانبی نیاز دارد.

بیایید به چند نمونه از محصولات و خدماتی بپردازیم که از مدل قیمت گذاری محصول محرمانه استفاده می کنند که ممکن است قبلاً با آن مواجه شده باشید.

کنسول های بازی ویدیویی

کنسول‌های بازی ویدیویی نمونه‌های معمولی از قیمت‌گذاری محصولات محبوس هستند. محصول اصلی کنسول بازی است، مانند Xbox، که ممکن است داشتن آن خوب باشد، اما بدون لوازم جانبی آن بی ارزش است. بنابراین، محصولات اسیر کنترل‌کننده‌ها، بازی‌ها و هر گونه لوازم جانبی اضافی هستند که داشتن یک Xbox ارزش آن را دارد.

منبع تصویر

سازندگان کنسول‌های بازی ویدیویی همچنین از مزیت اضافی قیمت‌گذاری محصولات محصورانه بهره می‌برند – این تنها کسی است که لوازم جانبی را تولید می‌کند که با محصول کار می‌کند.

برای مثال، بازی‌های Xbox فقط برای محصولات بازی مایکروسافت کار می‌کنند. آنها با بازی های نینتندو یا سونی قابل تعویض نیستند. بنابراین، این شرکت‌ها از خرید چندین کنسول برای اجرای بازی‌های موردعلاقه‌شان که با دستگاه مورد علاقه‌شان سازگار نیست، سود می‌برند.

ماشین ها

برای تولیدکنندگان خودرو، تلاش برای گوشه‌گیری بازار با قیمت‌گذاری محصولات محدود پیچیده‌تر از سایر صنایع است، اما آنها همچنان نمونه‌ای عالی هستند. محصول اصلی، خودروی خریداری شده است، و محصول محصور هر گونه قطعات جایگزین یا لوازم جانبی اضافی (مانند ابزارهای GPS) است که برای روشن نگه داشتن خودرو یا بهبود تجربه کاربر مورد نیاز است.

کنترل کردن بازار با خودرو دشوارتر است زیرا مصرف کنندگان اغلب می توانند قطعات را از نمایندگی های شخص ثالث خریداری کنند. با این حال، بسیاری از کسب و کارها با ارائه خدمات رایگان در صورت خرید و نصب قطعات توسط تکنسین های آنها، مشتریان را از انجام این کار منصرف می کنند.

تلفن همراه

در حالی که می‌توانید دستگاهی با قابلیت‌های سلولی بخرید و بدون آن عملکرد از آن استفاده کنید، به این دلیل نیازی به صرف هزینه بیشتر برای یک محصول نیست. تلفن همراه محصول اصلی است، در حالی که طرح بی سیم یک محصول اسیر است. یک تلفن همراه اساساً بدون برنامه بی سیم بی فایده است.

در این مورد، محصولات دربند نیز می‌توانند لوازم جانبی دیگری باشند که از تولیدکننده یا ارائه‌دهنده خریداری می‌شوند. به عنوان مثال، اپل اخیراً استفاده از آداپتورهای دیواری را با تلفن های همراه خود متوقف کرده است، بنابراین کاربرانی که قبلاً بلوک شارژ ندارند، باید از آنها خرید بیشتری انجام دهند.

منبع تصویر

نرم افزار SaaS

نرم افزار SaaS نیز از مدل محصول اسیر پیروی کرد. کسب‌وکارها اغلب سطوح پایه‌ای را ارائه می‌کنند که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند (محصول اصلی) و برای قابلیت‌های اضافی اضافی (محصول دربند) مانند ارتقاء سطح کسب‌وکار متفاوت یا پرداخت برای ابزارهای خاص، هزینه دریافت کنند.

نحوه استفاده از قیمت گذاری محصول محدود برای افزایش فروش

اگر کسب‌وکاری با محصولات یا خدماتی هستید که ارزش و هدف را از محصولات اضافی ارائه می‌کنند، باید از مدل قیمت‌گذاری محصول محدود استفاده کنید.

قیمت گذاری محصول اصلی خود با قیمت مقرون به صرفه، مشتریان جدیدی را جذب می کند. سپس با محصول اسیر، حاشیه سود خود را افزایش داده و آن مشتریان جدید را به مشتریان تکراری تبدیل خواهید کرد.

وقتی قیمت گذاری محصول به درستی اجرا شود، می تواند فروش را افزایش دهد و پایگاهی از مشتریان وفادار ایجاد کند که آماده و هیجان زده برای خرید لوازم جانبی هستند تا تجربیاتی را که از محصولات شما به دست می آورند افزایش دهند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2021 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل