مدل‌ها و استراتژی‌های قیمت‌گذاری B2B [+ مزایا و معایب هر کدام]

مدل‌ها و استراتژی‌های قیمت‌گذاری B2B [+ مزایا و معایب هر کدام]

قیمت‌گذاری B2B شما نقش کلیدی در شکل دادن به درآمد شرکت شما دارد. قیمت خود را خیلی پایین تنظیم کنید و برای رسیدن به اهداف خود باید حجم عظیمی از کل بازار آدرس پذیر خود را به دست آورید. خیلی بالا بروید و مشتریان را با بودجه های کوچکتر از خود دور می کنید. قیمت‌های خود را پنهان کنید تا بتوانید به هر نوع مشتری بفروشید، در این صورت مردم ممکن است اعتراض کنند.

هنگام فروش در B2B، باید بهترین قیمت‌ها را برای تضمین جذب و حفظ مشتری تعیین کنید. این ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، اما لازم نیست.

در این پست، یاد خواهید گرفت:

توجه به مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری، استراتژی‌ها، نکات و اشتباهاتی که باید هنگام تعیین قیمت‌های B2B خودداری کنید، مهم است. در زیر به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

مدل های قیمت گذاری B2B (با مزایا و معایب)

مدل قیمت گذاری B2B چارچوب و ساختار استراتژی قیمت گذاری شما است. این تعیین می کند که چگونه از سایر مشاغل هنگام خرید هزینه کنید. به عنوان مثال، در حالی که برخی از کسب و کارها بر اساس مقدار مصرف هزینه دریافت می‌کنند، برخی دیگر نرخ ثابتی را دریافت می‌کنند یا از قیمت‌های سطحی استفاده می‌کنند.

در اینجا چهار مدل از محبوب‌ترین مدل‌های قیمت‌گذاری B2B آورده شده است.

1. قیمت گذاری مبتنی بر کاربر

قیمت‌گذاری مبتنی بر کاربر بر اساس تعداد کاربرانی که به محصول شما دسترسی خواهند داشت یا از آن استفاده می‌کنند، از کسب‌وکارها هزینه دریافت می‌کند. اگر تعداد کاربران بیشتر باشد، قیمت‌ها بالاتر و در صورت تعداد کمتر، پایین‌تر است.

به عنوان مثال، هزینه‌های Slack برای هر کاربر.

منبع تصویر

مزایای قیمت گذاری مبتنی بر کاربر

معایب قیمت گذاری مبتنی بر کاربر

این یک مدل ساده و ساده برای فروش است.

شرکت‌های خریدار ممکن است برای جلوگیری از هزینه‌های بالاتر، یک ورود به سیستم را برای چندین کاربر به اشتراک بگذارند.

خریداران متوجه می شوند که برای چه چیزی از قبل پرداخت می کنند، بنابراین ممکن است زمان کمتری بین کشف و خرید وجود داشته باشد.

شما ممکن است درآمد ارزشمندی را که از فروش با ارزشی که ارائه می‌دهید از دست بدهید.

2. قیمت گذاری مبتنی بر استفاده

قیمت‌گذاری مبتنی بر استفاده از کسب‌وکارها بر اساس میزان استفاده از محصول شما هزینه می‌گیرد، بنابراین استفاده بیشتر به معنای هزینه‌های بالاتر است. این به کسب‌وکارهای خرید اجازه می‌دهد تا بر میزان هزینه‌های خود کنترل داشته باشند، زیرا می‌دانند هزینه‌ها چقدر خواهد بود.

Zapier نمونه‌ای از کسب‌وکاری است که بر اساس قیمت‌گذاری مبتنی بر استفاده اجرا می‌شود. این شرکت از مشتریان بر اساس تعداد Zaps و وظایفی که در ماه انجام می دهند، هزینه دریافت می کند. قیمت آنها اینگونه است.

منبع تصویر
< /a>

مزایای قیمت گذاری مبتنی بر استفاده

معایب قیمت گذاری مبتنی بر استفاده

این مدل برای کسب‌وکارهای خرید جذاب است زیرا می‌توانند هزینه‌ها را پیش‌بینی کنند.

اگر تغییر استفاده ماهانه و صورت‌حساب‌ها متفاوت باشد، ممکن است مشتریان ناامید شوند.

مشتریان زمانی که به محصول یا خدمات شما بیشتر نیاز دارند، مبلغ بیشتری را پرداخت می‌کنند، بنابراین ممکن است با افزایش درآمد مواجه شوید.

ممکن است کسب‌وکارها از محصول شما در دوره‌های خاص کمتر استفاده کنند، که این امر باعث نابرابری درآمد و ناتوانی در انجام پیش‌بینی‌های دقیق فروش می‌شود.

3. قیمت گذاری ردیفی

قیمت‌گذاری سطحی، بسته به ویژگی‌های موجود در هر سطح، محصول شما را با قیمت‌های متفاوتی می‌فروشد. کمترین هزینه معمولاً کمترین ویژگی را شامل می شود، در حالی که بالاترین شامل بیشترین.

HubSpot در استراتژی قیمت گذاری نشان داده شده در زیر استفاده می کند. .

منبع تصویر

تجار اغلب این مدل را با یک استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش ترکیب می کنند. اگر ویژگی‌های محصولی دارید که ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارد و هزینه تولید آن بیشتر است، می‌توانید مطمئن شوید که مقادیر صحیحی را شارژ می‌کنید.

مزایای قیمت گذاری سطحی

معایب قیمت گذاری سطحی

می‌توانید ویژگی‌هایی را که زمان بیشتری برای ایجاد یا ارائه ارزش بیشتری صرف می‌کنند، با قرار دادن آن‌ها در سطوح بالاتر قیمت گذاری کنید.

انتخاب ویژگی‌هایی که در هر سطح گنجانده شود، چالش برانگیز است.

مشتریان می‌توانند طرحی را انتخاب کنند که برای آنها بهتر است، بنابراین می‌توانید کسب‌وکارهای واجد شرایط را برای هر سطح جذب کنید.

فرار رفتن با ایجاد بیش از سه سطح می‌تواند باعث اضافه بار شناختی شود و تصمیم گیری در مورد یک سطح مناسب را برای مشتریان بالقوه دشوار کند.

افزایش فروش برای کسب‌وکارهای خریدار جذاب است زیرا ممکن است مقیاس‌پذیری داشته باشند و ویژگی‌های بیشتری را بخواهند.

اگر کاربران بالاترین سطح شما از میزان استفاده از خدمات خود بیشتر باشند، نمی‌توانید درآمد اضافی دریافت کنید.

4. قیمت گذاری با نرخ ثابت

قیمت‌گذاری با نرخ ثابت به این معنی است که شما یک محصول را ارائه می‌دهید و همه ویژگی‌ها را با یک قیمت در بر می‌گیرد. Basecamp، ابزار مدیریت پروژه، از قیمت‌گذاری نرخ ثابت استفاده می‌کند. مدل.

منبع تصویر
< /a>

مزایای قیمت گذاری با نرخ ثابت

معایب قیمت گذاری با نرخ ثابت

این یک مدل ساده برای مشتریان شما است زیرا آنها می دانند که دسترسی نامحدودی به همه ویژگی های محصول دارند.

شما مشتریانی را از دست می‌دهید که نمی‌توانند قیمت ثابت شما را بپردازند.

هزینه‌ها برای شرکت‌های خرید قابل پیش‌بینی است.

اگر محصول شما برای کارآفرینان انفرادی، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و شرکت‌های سازمانی مفید باشد، درآمد را از دست خواهید داد، زیرا ارزشی که هر مورد استفاده از محصول شما دریافت می‌کند متفاوت است.

پیش‌بینی فروش با این مدل قیمت آسان است.

اگر محصول خود را بر اساس تعداد کاربران قیمت گذاری نکنید، ممکن است درآمد خود را از دست بدهید. Basecamp احتمالاً این چالش را داشت، بنابراین آنها از نرخ ثابت 99 دلار در ماه برای کاربران نامحدود به 11 دلار برای هر کاربر تغییر دادند.

هنگامی که مدلی را انتخاب کردید که برای شما مناسب‌تر است، وقت آن است که استراتژی قیمت‌گذاری را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد سود را به حداکثر برسانید.

راهبردهای قیمت گذاری B2B (شامل جوانب مثبت و منفی آنها)

قبل از اتخاذ هر استراتژی قیمت گذاری B2B، باید اهداف خود را در نظر بگیرید.

اگر در بازار تازه کار هستید، ممکن است قیمت گذاری محصول خود برای کاربران نامحدود معقول باشد. اما پس از اینکه آگاهی از نام تجاری خود را ثابت کردید، ممکن است بخواهید به قیمت گذاری برای هر کاربر تغییر دهید. با مشخص کردن هدف خود، می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که چگونه محصولات خود را با استفاده از هر یک از این استراتژی ها قیمت گذاری کنید.

1. قیمت گذاری بر اساس ارزش

روش قیمت گذاریای عالی برای ارزیابی ارزش درک شده محصول شما در مقابل آنچه که مشتریان مایل به پرداخت برای محصول شما هستند. پاتریک کمپبل، بنیانگذار و مدیر عامل ProfitWell این را به صورت دیگری بیان می کند، “قیمت شما نرخ مبادله ای است بر ارزشی که ارائه می کنید.”

در سال 2021، 39٪ از شرکت‌های B2B SaaS هزینه محصول آنها با استفاده از قیمت گذاری مبتنی بر ارزش.

منبع تصویر< /p>

اگر این مدل قیمت‌گذاری را انتخاب می‌کنید، باید تکالیف خود را انجام دهید. صحبت کردن با مشتریان می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آنها چقدر مایل به پرداخت هستند و کجا بیشترین ارزش را در پیشنهاد شما پیدا می کنند. به علاوه، شما یک مزیت دارید. بسیاری از شرکت ها این مرحله مهم را نادیده می گیرند.

%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9%20%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%20
%20

%0A

%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%DA%A9%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%DA%86%D9%87%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%B4%D8%8C%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%DB%8C%20%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%B2%D8%AF%D9%87%20%D9%86%DA%AF%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF.

%0A

%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87%20%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%20%D8%A7%DB%8C:%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%20%D9%88%D8%B5%D9%84%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%20%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.

%0A

منبع ویژه: ماشین حساب قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

این الگو را به صورت رایگان دانلود کنید

مزایای قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

معایب قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

رقابت در صنعت خود آسان است زیرا بر اساس مشتریان خود هزینه می‌گیرید.

محاسبه ارزش می‌تواند دشوار باشد، زیرا برای درک مخاطبان هدف و جمع‌آوری داده‌های تجاری به زمان قابل توجهی نیاز دارد.

2. قیمت گذاری به علاوه هزینه

قیمت‌گذاری به اضافه هزینه (که به آن قیمت‌گذاری نشانه‌گذاری نیز گفته می‌شود) یک استراتژی قیمت‌گذاری است که در آن یک درصد ثابتی از هزینه های تولید به یک واحد از آنچه می فروشید. به عنوان مثال، اگر هزینه‌های محصول خود را تقسیم کنید و متوجه شوید که هزینه توسعه 15 دلار، نیروی کار 30 دلار است، و موارد متفرقه 10 دلار است، افزودن یک نشانه‌گذاری 25 درصد به این معنی است که قیمت تمام شده شما 68.75 دلار است.

اجرای این استراتژی آسان است زیرا کمتر بر خواسته‌های مصرف‌کننده و قیمت‌گذاری رقبا تمرکز دارد. با این حال، تنها 10٪ از شرکت‌های B2B از این استراتژی استفاده می‌کنند. با این حال، این مدل ممکن است شما را به قیمت بیش از حد یک محصول در بازار ضعیف و کاهش قیمت در یک بازار قوی سوق دهد. قبل از انتخاب قیمت به اضافه هزینه، قیمت بازار را برای محصولات مشابه ارزیابی کنید.

مزایای قیمت‌گذاری به اضافه هزینه

معایب قیمت‌گذاری به علاوه هزینه

محاسبه این مدل ساده است.

ممکن است در صورت بالا بودن قیمت، محصولات خود را بیش از حد قیمت گذاری کنید و از فروش ضرر کنید.

این یک استراتژی شفاف است، زیرا خریداران می‌دانند که قیمت‌گذاری شما چه می‌شود.

کسب و کارهای SaaS ممکن است سود خود را از دست بدهند زیرا ارزش محصول شما ممکن است بر هزینه های تولید آن بیشتر باشد.

3. قیمت گذاری بر اساس رقبا

قیمت گذاری در بازاربا استفاده از مرکز در حال انجام نرخ برای محصولات مشابه و شارژ زیر، در یا بالاتر از نرخ صنعت. اگر یک شرکت نسبتاً جدید B2B را اداره می‌کنید، می‌توانید از این استراتژی استفاده کنید زیرا مارک‌های موجود قبلاً ارزیابی کرده‌اند که مشتریان می‌خواهند برای محصولی مانند شما چه هزینه‌ای بپردازند.

برای استفاده از این استراتژی، می‌توانید فهرستی از رقبای خود را از پلتفرم‌های بررسی محبوب مانند G2 ایجاد کنید. /a>، GetApp، و SourceForge. پس از آن، قیمت‌های آن‌ها را بررسی کنید و در مورد قیمت محصول خود تصمیم بگیرید.

مزایای قیمت گذاری مبتنی بر رقبا

معایب قیمت گذاری بر اساس رقبا

قیمت‌گذاری مبتنی بر رقبا به تحقیق سریع در مورد استراتژی‌های قیمت‌گذاری رقبای شما نیاز دارد.

اگر محصولات شما بسیار محبوب شوند، ممکن است با پایبندی به این استراتژی قیمت گذاری، درآمد خود را از دست بدهید.

مبنای قیمت‌ها بر اساس نرخ جاری بازار به مشتریان کمک می‌کند بفهمند چه چیزی باید انتظار داشته باشند و قیمت‌های شما آنها را نمی‌ترساند.

این روش هزینه های تولید را در نظر نمی گیرد. به این معنی، ممکن است تلاش بیشتری برای ایجاد محصول خود انجام دهید اما حداقل درآمد را به دست آورید.

می توانید قیمت ها را بر اساس بازار تنظیم کنید. اگر رقبای شما تغییر کنند، شما هم می توانید.

این استراتژی ممکن است به مشتریان ثابت کند که محصول شما با آنچه در بازار است متفاوت نیست. به عبارت دیگر، بدون تمایز، مشتریان سوال خواهند کرد که چرا باید محصول شما را به جای جایگزین بخرند.

4. قیمت گذاری پویا

بسیاری از شرکت‌های B2B از بخش‌بندی شده استفاده می‌کنند. محصولات به مشتریان مختلف آنها این کار را با درخواست از کاربران برای تماس با تیم فروش خود برای همه یا برخی از سطوح محصول انجام می دهند.

این یک مثال است.

منبع تصویر

استفاده از این استراتژی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های سفارشی‌سازی شده برای هر کاربر ایجاد کنند، بر اساس ارزش محصول هزینه کنند، و قیمت‌ها را با تغییر روندها و شرایط بازار تنظیم کنند.

با این حال، این استراتژی این است که کاربران بالقوه را خاموش می کند. وقتی کاربران در صفحه قیمت‌گذاری شما قرار می‌گیرند، می‌خواهند قیمت محصول شما را ببینند، نه «فروش تماس». کایران فلانگان، معاون ارشد بازاریابی ما در HubSpot، این نکته را در مورد شفافیت قیمت‌گذاری تکرار می‌کند.

مزایای قیمت گذاری پویا

معایب قیمت گذاری پویا

می‌توانید بر اساس ویژگی‌ها و شرایط بازار، قوانینی را برای گروه‌های تجاری خاص اعمال کنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه مناسبی برای همه بخش‌های مخاطب دارید.

قیمت‌هایی که به دلیل شرایط بازار در نوسان هستند، ممکن است در صورت غیرقابل‌قبول شدن محصول، مصرف‌کنندگان را ناراحت کنند.

شما می توانید به راحتی با تغییرات قیمت رقابتی سازگار شوید.

نوسانات قیمت با بازار ممکن است درآمد را نامشخص کند.

چگونه مدل‌ها و استراتژی‌های قیمت‌گذاری B2B با هم ترکیب می‌شوند؟

از آنجایی که آنها کاملاً مشابه به نظر می‌رسند، ممکن است کسب درک نهایی از نحوه کار مدل‌های قیمت‌گذاری B2B و استراتژی‌های قیمت‌گذاری B2B با هم مفید باشد، بنابراین به یک مثال می‌پردازیم.

مثلاً یک کسب‌وکار B2B هستید که بر اساس تعداد کاربرانی که به آنچه می‌فروشید دسترسی خواهند داشت، از شرکت‌های دیگر هزینه دریافت می‌کنید. این مدل قیمت گذاری شما است.

همانطور که در یک بازار رقابتی می فروشید، می خواهید قیمتی متناسب با قیمت رقبای خود بدست آورید. سپس قیمتی را بین دو رقیب مهم خود تعیین می کنید. این استراتژی قیمت گذاری شما است.

به‌طور خلاصه، شما برای کسب‌وکارها به ازای هر کاربر (مدل قیمت‌گذاری) هزینه می‌گیرید، و قیمت‌های واقعی که از آن‌ها دریافت می‌کنید بر اساس قیمت‌هایی است که رقبای شما دریافت می‌کنند (استراتژی قیمت‌گذاری).

اشتباهات قیمت گذاری B2B که باید از آنها اجتناب کرد

هنگام تعیین قیمت برای محصول خود، مراقب مشکلات رایج قیمت گذاری B2B باشید که می تواند مانع رشد شما شود. در اینجا سه ​​اشتباه رایج در قیمت گذاری B2B وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

70

اشتباه 1. تعیین قیمت بدون صحبت با مشتریان

هیچ تحقیقی بهتر از صحبت با مشتریانتان نیست. مشتریان شما، کاربران محصول شما خواهند بود. گپ زدن با آنها به شما کمک می کند تا بینش هایی را در مورد ارزش درک شده راه حل خود کشف کنید.

همانطور که تایلر گافنی، مدیر عامل Zenhub می گوید، “موسسان باید از جعبه‌هایشان – صفحه نمایش رایانه، دفتر، بلوک شهر – و با مشتریان ملاقات کنید.»

نکته حرفه ای: برگزاری حداقل سه جلسه با برخی از مشتریان خود شروعی عالی است.

اشتباه 2. عدم تنظیم قیمت ها

بسیاری بر این باورند که در صورت افزایش قیمت، مشتریان راه خواهند رفت. همیشه اینطور نیست. همانطور که محصول شما بهتر می شود، ارزش آن افزایش می یابد و مشتریان شما متوجه می شوند. به همین دلیل است که تا 77٪ از شرکت ها حداقل یک بار در سال قیمت گذاری خود را مجدداً بررسی می کنند.

منبع تصویر
Alt : دفعات بازدید مجدد از قیمت: بیش از یک بار در سال 43٪، یک بار در سال 34٪، هر 2-3 سال 15٪، هرگز 8٪

نام IMG: b2b-pricing-revisit.png

این رویکرد مانع از ایجاد محدودیت در درآمد شرکت‌ها می‌شود. در واقع، نظرسنجی از 512 شرکت با قیمت هوشمندانه نشان می دهد که یک درصد تغییر در طرح قیمت گذاری می تواند قیمت نهایی را تا 12.70% افزایش دهد.

تصویر منبع

هر زمان که قیمت خود را تنظیم می کنید، یکی از راه های آزمایش اثربخشی آن این است که ارزش طول عمر قبلی خود (LTV) و هزینه جذب مشتری (CAC) را با قیمت جدید محک بزنید. اگر LTV شما بالاتر و CAC کمتر باشد، این یک موفقیت است.

اشتباه 3. قیمت گذاری خیلی پایین

کم دانستن محصول خود یکی از بزرگترین اشتباهات قیمت گذاری B2B است. شما منابعی را برای ساختن محصول خود نریختید، فقط به خرده های آن بسنده کردید. گرفتن کل نان یک بازی روانی است زیرا مردم محصولات با قیمت بالاتر را کیفیت بهتری می دانند. برعکس آن نیز صادق است.

بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت محصول خود، در مورد اینکه چگونه می خواهید مشتریان محصول شما را درک کنند، خوب فکر کنید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که قیمت اولیه محصول شما در سال‌های آینده نقش مهمی در درآمد شما خواهد داشت.

شاید در مورد سندرم قورباغه در حال جوش شنیده باشید. با قیمت اولیه شما هم همینطور است. اگر قورباغه ای در یک دیگ آب جوش باشد، بلافاصله بیرون می پرد تا از مرگ فرار کند. اما اگر قورباغه را در آب گرم قرار دهید و دما را به آرامی افزایش دهید، قورباغه به طور مداوم با دمای متغیر تنظیم می شود.

اخلاقیات داستان واضح است: تغییر تدریجی قیمت بهتر از افزایش ناگهانی است. قیمت‌های پایین را تنظیم کنید و در آینده زمان بیشتری برای افزایش نرخ‌های خود خواهید داشت.

یک مدل قیمت گذاری B2B را انتخاب کنید، یک استراتژی اتخاذ کنید و از اشتباهات اجتناب کنید.

قیمت گذاری محصول B2B شما برای میزان درآمدی که شرکت شما می تواند ایجاد کند بسیار مهم است.

اکنون که همه چیز را در مورد مدل‌ها، استراتژی‌ها و اشتباهاتی که باید اجتناب کنید می‌دانید، مهم است که قیمت‌گذاری را در سازمان خود در اولویت قرار دهید.

به یاد داشته باشید، مردم برای محصولات به دلیل ارزشی که آنها را درک می کنند و به سازمان های خود کمک می کنند آنها را پرداخت می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، قیمت خود را تعیین کنید و به طور مداوم در مورد محصول B2B و قیمت خود تکرار کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل