کسب و کار

پایداری در تجارت: چگونه استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابتکارات سبز ایجاد کنند

پایداری در تجارت: چگونه استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابتکارات سبز ایجاد کنند

حتی کوچک‌ترین اقداماتی که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد – از استفاده از لیوان‌های غیرقابل استفاده مجدد تا روشن کردن رایانه‌تان در یک شب – پایداری آن را تعیین می‌کند.

Sustainability in Business: A family walks down the street lined with houses and trees.

کسب‌وکارهای بزرگ اغلب بیشتر تبلیغات را برای تلاش‌های پایداری خود به دست می‌آورند. به هر حال، 8 شرکت از 10 شرکت پیشرو گزارش‌های پایداری را منتشر می‌کند، منابع بیشتری نسبت به کسب‌وکارهای کوچک‌تر دارد و احتمالاً به تغییرات آب و هوایی کمک بیشتری می‌کند.

اما امروزه کسب و کارهای کوچک پایداری را چگونه می بینند؟ کارآفرینان برای ایجاد شرکت های پایدارتر چه اقداماتی را انجام می دهند؟

در نظرسنجی The Hustle از 181 کارآفرین، تنها 23.2٪ پایداری را به عنوان اولویت اصلی گزارش کردند – با 18.2٪ اعتراف به انجام هیچ کاری.

What's the hardest part of going green for small businesses?

اما کسب‌وکارهای کوچک از اجرای طرح‌های پایداری، از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی سود خواهند برد. به عنوان مثال، با کاهش مصرف انرژی خود، می توانید ضمن بهبود محیط زیست، در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید. راه‌های زیادی برای اجرای پایداری وجود دارد – از کاهش هدر رفت آب تا سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر – بدون به خطر انداختن سودآوری. 

پایداری در کسب و کار چیست؟

سازمان ملل متحد تعریف می کند پایداری به عنوان توانایی پاسخگویی به نیازهای فعلی بدون به خطر انداختن نیازهای نسل های آینده. در تجارت، پایداری به معنای انجام عملیات به روشی غیر مخرب برای محیط زیست و سیاره است.

Gregg Demers، رئیس شرکت خدمات زیست محیطی ClimatePartner ایالات متحده، توضیح می دهد:

“پایداری برای کسب و کار به معنای در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی در همه جنبه های کسب و کار شما است.”

دمرز به‌جای توجه به سودآوری کوتاه‌مدت، سازمان‌های پایدار را اینگونه توصیف می‌کند که «دیدگاه بلندمدتی از آنچه برای کسب‌وکار و ذینفعان آن بهترین است» دارند.

به عنوان مثال، شرکتی که از انرژی های تجدیدپذیر برای سوخت عملیات استفاده می کند، درگیر پایداری است. از سوی دیگر، مدلی که هوا را آلوده می‌کند و زباله‌ها را در رودخانه‌ها می‌ریزد، مدل کسب‌وکار پایداری ندارد – حتی اگر از نظر اقتصادی برای شرکت کارساز باشد.

چرا پایداری در تجارت مهم است؟

در تجارت، پایداری به ایجاد ارزش بلندمدت برای شرکت، محیط زیست و جامعه کمک می‌کند.

از لحاظ اقتصادی، کسب‌وکارهایی که ابتکارات پایداری دارند، از رقبای غیرپایدار بهتر عمل می‌کنند. شرکت‌هایی که هزینه‌های منابع خود را کاهش می‌دهند، مانند مواد خام، می‌توانند بهبود سود عملیاتی تا 60٪. مصرف کنندگان همچنین گزارش می دهند که مایل به پرداخت 5٪ بیشتر برای محصولات سبز هستند.

Demers می‌گوید پایداری می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به چندین هدف دست یابند، از جمله:

  • تطابق با ترجیحات مشتری
  • پاسخ به فشارهای رقابتی در بازار
  • محصولات متمایز
  • بررسی انتظارات سرمایه گذار
  • ایجاد دوام طولانی مدت

از نظر اجتماعی، شرکت‌های پایدار در مبارزه با مسائل جهانی، حتی فراتر از تغییرات آب و هوا، نقش دارند. پایداری بر نابرابری درآمد، مسائل حقوق بشر، شرایط کار منصفانه، بی عدالتی نژادی، نابرابری جنسیتی، و سایر چالش های حیاتی تأثیر می گذارد.

مزایای پایداری در کسب و کار

کاهش هزینه‌های ضایعات: به‌عنوان مثال، به‌جای خرید لیوان‌های پلاستیکی، می‌توانید لیوان‌های قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید که کارگرانتان می‌توانند قبل از استفاده بشویید – در نتیجه زمان و هزینه‌ای که برای مدیریت زباله صرف می‌شود کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه انرژی: مصرف انرژی خود را با خاموش کردن وسایل الکترونیکی پس از استفاده، یا حتی اضافه کردن پنل های خورشیدی به بالای دفتر خود کاهش دهید، که قبض آب و برق شما را کاهش می دهد.

تطابق بیشتر با مقررات: تعداد فزاینده ای از مقررات در مورد پایداری وجود دارد. برای مثال، در مارس 2020، نیویورک کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد. – مجبور کردن هزاران فروشگاه به حمل کیسه های کاغذی یا درخواست از مصرف کنندگان برای آوردن کیسه های کاغذی خود.

افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری: دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی معافیت‌های مالیاتی و کمک‌های بلاعوض برای کسب‌وکارهایی با شیوه‌های پایدار ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری انرژی کسب و کار (ITC) ارائه می کند شرکت‌هایی که تجهیزات انرژی تجدیدپذیر را با اعتبار مالیاتی خریداری می‌کنند. فرصت‌های دیگر، مانند برنامه تحقیقات نوآوری کسب‌وکارهای کوچک (SBIR) آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، راهنمایی کسب و کارهای فناوری محیطی ایده های خود را می سازند.

بهبود شهرت عمومی: تقریبا 8 از هر 10 مصرف کننده در هنگام خرید پایداری را در نظر بگیرید. با انتشار تلاش های پایداری خود از مزایای شهرت بهره مند شوید. به عنوان مثال، می توانید یک ماه از سال را به بحث در مورد ابتکارات شرکت خود و اینکه چرا پایداری برای سازمان شما اهمیت دارد، اختصاص دهید.

افزایش رقابت پذیری: به عنوان مصرف کنندگان رشد به طور فزاینده ای نگران تأثیر تصمیمات خود بر کره زمین هستند، شرکت های پایدار مزیت رقابتی بیشتری به دست می آورند، به ویژه با محبوبیت سبز. محصولات افزایش می یابد.

دریافت گواهینامه های آب و هوا: خرده فروشان آنلاین امتیازات انحصاری را به مشاغل کوچک دارای گواهینامه آب و هوا ارائه می دهند. برای مثال، امازون Climate Pledge Friendly< /a> و فروشگاه Wayfair ابتکار Sustainably به کسب و کارهای پایدار بستری برای فروش مستقیم به مشتریان آگاه از آب و هوا ارائه می دهد. گواهینامه هایی مانند ISO 14001 و B Corp می تواند مهری بر تلاش های پایداری شما بگذارد.

روابط بهبود یافته با مشاغل: تنسی ویلان، مدیر مرکز استرن برای کسب و کار پایدار نیویورک توضیح می‌دهد: «بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک محصولات و خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ‌تری که تعهدات پایداری دارند، می‌فروشند. با ایجاد یک شرکت پایدارتر، می توانید مشارکت های بیشتری را از شرکت های بزرگ جذب کنید.

پایداری در کسب و کارهای کوچک

هر کسب‌وکار کوچک در مورد پایداری قابلیت‌های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، کسب‌وکاری که شخصاً به مشتریان خدمات می‌دهد، نمی‌تواند کار از راه دور را ارائه دهد. در همین حال، یک شرکت با نیروی کار کاملاً از راه دور نمی‌تواند بازیافت را الزامی کند.

02_The Hustle Blog- Small Business Sustainability SEO Play-72 (1)
“پایداری با ایجاد ذهنیتی در سازمان شروع می شود Demers می گوید: تفکر نوآورانه.

به‌عنوان مثال، می‌توانید یک کارگاه طوفان فکری با همکاران خود برگزار کنید تا ارزیابی کنید که محصولات یا خدمات شما چگونه بر محیط‌زیست تأثیر می‌گذارند، سپس ایده‌های جدیدی را برای پایدارتر کردن کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

اجرای این ابتکارات اثبات شده دوستدار سبز را در نظر بگیرید:

بازیافت: با قرار دادن سطل های مخصوص در سرتاسر دفتر خود، بازیافت پلاستیک و کاغذ را تشویق کنید. اگر از خانه کار می‌کنید، موارد بازیافتی خود را از غیرقابل بازیافت جدا کنید.

پیشنهاد کار از راه دور: کارگران از راه دور با به حداقل رساندن رفت و آمدهایشان، ردپای کربن خود را کاهش می دهند. از کارمندان خود نظرسنجی کنید و ببینید آیا ممکن است در روزهای خاصی از هفته از خانه کار کنند.

با کسب‌وکارهای دوستدار سبز شریک شوید: با تامین‌کنندگانی که در مورد پایداری آنها کار می‌کنید، تماس بگیرید و اگر هر کدام نتوانست انتظارات شما را برآورده کند، به دنبال جایگزین‌های سبزتر باشید. برای مثال، تأمین‌کننده‌ای که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند، زنجیره تأمین شما را پایدارتر می‌کند.

از بسته‌بندی پایدار استفاده کنید: انداختن پلاستیک در سطل بازیافت ممکن است احساس رضایت‌بخشی را به همراه داشته باشد – اما فقط 5٪ از پلاستیک‌های بازیافتی در واقع می شود بازیافت شده در عوض، از بسته‌بندی پایدار استفاده کنید، مانند مواد کمپوست‌پذیر که تجزیه به طور طبیعی.

بدون کاغذ بروید: با تشویق کارمندان به بدون کاغذ، ضایعات را حذف کنید. به جای چاپ جزوه ها یا یادداشت ها برای جلسات، آنها را به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل ارسال کنید.

به گروه‌های محیطی کمک مالی کنید: اگر در مورد ایجاد تغییرات گسترده در محل کار خود مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید به گروه‌های محیط‌زیست کمک مالی کنید. بخشی از سود را برای اهدا به یک موسسه خیریه خاص کنار بگذارید.

یا می‌توانید از طرف کسب‌وکارتان به یک سازمان کمک مالی بدهید. برخی از گروه های محبوب عبارتند از صندوق دفاع از محیط زیست و شورای دفاع از منابع طبیعی.

خرید مبلمان دست دوم: لازم نیست هر دفتری صندلی‌های تخم مرغی فانتزی داشته باشد. گاهی اوقات، مبلمان دست دوم می تواند به همان اندازه کار کند. با خرید اقلام مستعمل در وب‌سایت‌هایی مانند Facebook Marketplace یا OfferUp.

از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنید: سعی کنید صفحات خورشیدی یا توربین های بادی را در ملک تجاری خود نصب کنید تا تأثیر مصرف برق خود را بر محیط زیست به حداقل برسانید.

انتشار کربن جبران شود: هر کسب و کاری دی اکسید کربن تولید می کند که باعث افزایش دمای جهانی می شود. برای جبران این انتشار گازهای گلخانه‌ای، از طریق سازمان‌هایی مانند Terrapass، جایگزین‌های کربنی بخرید.

ارائه مزایای حمل و نقل عمومی: بیش از 7 نفر از هر 10 کارگر در رفت و آمد هستند با استفاده از خودروهای خود که تعداد بی شماری از گازهای گلخانه ای تولید می کنند. می‌توانید با ارائه مزایایی مانند کمک هزینه کرایه یا عضویت دوچرخه عمومی، کارمندان را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق کنید.

ایجاد یک گروه منابع محیطی: گروه‌های منابع کارمند (ERG) به کارمندان در ارتباط با هویت، موقعیت خانوادگی و علل اجتماعی کمک می‌کنند. می‌توانید یک ERG محیطی ایجاد کنید تا فعالیت‌های پایدار را برای کارمندان خود تشویق کنید، مانند میزبانی وبینار در مورد نحوه کمپوست کردن یا پرورش سبزیجات.

نمونه هایی از پایداری در کسب و کار

وقتی از شرکت‌هایی که در مورد پایداری فکر می‌کنند سؤال شد، 30٪ از کارآفرینان The Hustle مورد بررسی از پاتاگونیا نام بردند – یک خرده‌فروش لباس در فضای باز که به دلیل تعهد بلندمدتش به پایداری تحسین شده است.

پاتاگونیا پرداخت “مالیات زمینی” خودخواسته، جایی که شرکت 1٪ از کل درآمد را به سازمان های غیرانتفاعی محیط زیست اهدا می کند. همچنین متعهد به استفاده 100% از مواد تجدیدپذیر و بازیافتی شده است. پاتاگونیا حتی یک فروشگاه آنلاین به طور انحصاری برای پوشاک و لوازم دست دوم خود دارد.

اخیراً، بنیانگذار پاتاگونیا، ایوون شوینارد، مالکیت شرکت را به دو نهادی که وظیفه دارند هر دلار سرمایه‌گذاری نشده را به گروه‌های محیط‌زیست اهدا کنند، واگذار کرد.

کسب‌وکارهای کوچک معمولاً فاقد منابعی هستند که شرکتی مانند پاتاگونیا دارد، بنابراین Demers توصیه می‌کند گام‌های افزایشی بیشتری برای رسیدن به اهداف پایدار بردارید.

به عنوان مثال، یکی از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی صاحب پنج اتاق فرار است و برای ایجاد این تجربیات، وسایلی را از فروشگاه‌های صرفه‌جویی می‌خرند. یکی دیگر از رویدادها فقط با استفاده از غذاهای گیاهی استفاده می کند، در حالی که مالک دیگر به سادگی از نمایشگاه های تجاری صرف نظر می کند تا ضایعات سفر را کاهش دهد.

اگرچه کوچک است، اما این اقدامات جمع می شوند.

پایداری در استراتژی کسب و کار

در دنیای ایده‌آل، کسب‌وکارها پایداری را مستقیماً در استراتژی کسب‌وکار خود لحاظ می‌کنند. با این حال، بسیاری از استارت آپ ها بدون اولویت دادن به پایداری رشد می کنند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است برای صرفه جویی در هزینه از مواد ارزان تر و مضرتر برای بسته بندی استفاده کند.

ولیان می‌گوید: با این حال، “اگر پایداری را از قبل در محصولات و خدمات خود تعبیه کنید، هزینه بسیار کمتری نسبت به مهندسی مجدد آنها در آینده خواهد داشت.”

برای مثال، می‌توانید دایره‌ای را که شامل طراحی محصولات قابل استفاده مجدد یا تعمیر می‌شود، در استراتژی کسب‌وکار خود جاسازی کنید.

ویلان به صاحبان مشاغل توصیه می کند با ارزیابی مسائل زیست محیطی و اجتماعی در صنایع خود شروع کنند و از استانداردهای آب و هوایی تعیین شده توسط سازمان هایی مانند هیئت استانداردهای حسابداری پایدار (SASB) و جهانی ابتکار گزارشگری (GRI).

از طریق تحقیق، این سازمان‌های غیرانتفاعی ابتکارات پایدار را به ارزش شرکت در صنایع مختلف متصل می‌کنند. بینش آن‌ها می‌تواند صاحبان کسب‌وکار را با مبرم‌ترین مسائل پایداری که بازارشان با آن مواجه است هماهنگ کند.

هنگامی که درک کاملی از چالش‌های زیست‌محیطی صنعت خود دارید، هنگام ایجاد یک استراتژی تجاری پایدار، سؤالات زیر را بپرسید:

  • صنعت من با چه موانعی روبروست؟ کسب و کار من برای انعطاف پذیر شدن چه کاری می تواند انجام دهد؟
  • رقبای من چه می کنند؟ آیا کسب و کار من می تواند این کار را انجام دهد؟
  • آیا محصول یا خدمات من به انرژی زیادی نیاز دارد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانم آن را کاهش دهم؟
  • آیا تامین کنندگان من پایدار هستند؟ آیا جایگزین هایی وجود دارد که از شیوه های پایدارتری استفاده می کنند؟
  • آیا کسب و کار من آلودگی زیادی ایجاد می کند؟ چه اقداماتی می توانم برای کاهش آن انجام دهم؟

پاسخ دادن به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا مراحل خلاقانه و حتی ساده را برای ایجاد طرح‌های پایداری ایجاد کنید.

برای هر گونه تلاش آینده، مانند راه اندازی محصول یا توسعه جغرافیایی، پایداری را به عنوان بخش اصلی استراتژی خود قرار دهید. کسب و کار شما از مزایای بسیاری از پایداری برخوردار خواهد شد، از جمله توانایی گفتن اینکه سازمان شما در تلاش برای نجات سیاره است.

Subscribe to The Hustle Newsletter

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بازخورد بدهید

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا