کسب و کار

کارآفرینی در مقابل اشتغال – فهرست کامل مزایا و معایب

کارآفرینی در مقابل اشتغال – فهرست کامل مزایا و معایب

بنابراین، شما یک ایده تجاری کاملاً جدید دارید و در نظر دارید که به تنهایی از آن خارج شوید. قبل از اینکه جهش کنید، وقت آن است که نگاهی دقیق به کارآفرینی در مقابل اشتغال داشته باشید. سپس، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام مسیر برای شما مناسب‌تر است.

entrepreneurship versus employment, a woman in a woodshop who has chosen entrepreneurship

این راهنما برای به اشتراک گذاشتن مزایا و معایب هر دو سبک زندگی طراحی شده است. از آنجا، می‌توانید بین کارآفرینی و استخدام استاندارد تصمیم‌گیری اساسی بگیرید.

→ Download Now: Free Business Plan Template

کارآفرینی در مقابل اشتغال

کارآفرینی: جوانب مثبت و منفی

اشتغال: جوانب مثبت و منفی

کارآفرینی در مقابل اشتغال

کارآفرینی و اشتغال با دو سبک زندگی بسیار متفاوت همراه است. قبل از اینکه به تفاوت‌ها بپردازیم، اجازه دهید با تعاریف شروع کنیم.

  • کارآفرینی شامل ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار یا خدمات شماست. درآمد شما سود کسب و کار خواهد بود.
  • استخدام شامل مشاغل با نرخ ساعتی یا حقوق می شود. در اینجا وظایف و خدمات خاصی را که توسط یک کارفرما محول شده است تکمیل می‌کنید.

کارآفرینان کسب و کار خود را اداره می کنند و مسئولیت های مالی را بر عهده می گیرند. در همین حال، کارمندان برای یک شرکت کار می کنند و نرخ دستمزد مشخصی دریافت می کنند.

کارآفرینان هزینه ها و تصمیمات تجاری را مدیریت می کنند، در حالی که کارمندان بر انجام بهترین کار و کمک به موفقیت شرکت تمرکز می کنند. کارمندان به ندرت مجبورند با هر یک از جنبه های مالی کسب و کار سر و کار داشته باشند، مگر اینکه در حسابداری کار کنند.

اکنون، اجازه دهید جوانب مثبت و منفی کارآفرینی و اشتغال را مرور کنیم.

کارآفرینی: مزایا و معایب

کارآفرین شدن مزایای زیادی دارد که آن را به انتخابی جذاب تبدیل می‌کند. با این حال، قبل از شروع کار باید معایب آن را درک کنید. برای انتخاب آگاهانه، مزایا و معایب زیر را مرور کنید.

entrepreneurship vs employment. Entrepreneurship pro: managing your company profit, potential for wealth, ability to control your schedule, flexible retirement. Entrepreneurship con: initial costs, financial responsibility, additional stress, taxes, covering salaries and insurance.

Pro: مدیریت سود شرکت شما

اگر کسب و کاری دارید، ابتدا سود را دریافت خواهید کرد. هنگامی که تمام هزینه های خود را پوشش دادید – از جمله دستمزد کارمندان – می توانید پول را پس انداز کنید، سرمایه گذاری کنید یا دوباره سرمایه گذاری کنید.

همانطور که پول بیشتری به دست می آورید، می توانید سرمایه خود را مجدداً برای رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید. Pro: The Potential for Wealth.

اگر کسب و کار شما شروع به کار کند، می توانید سالانه شش رقم تولید کنید و با رشد خود تعداد بیشتری را به خانه ببرید. حتی اگر پول بیشتری برای رشد کسب و کار خود خرج کنید، سود می تواند افزایش یابد.

به عنوان مثال، می توانید پول نقد خود را جمع آوری کنید، یک حساب بازنشستگی ایجاد کنید و برای آینده آماده شوید.

Pro: کنترل برنامه شما

از زمانی که کسب و کار را اداره می کنید، می توانید برنامه خود را انتخاب کنید.

می توانید ساعات کاری خود را در ابتدای هفته جمع آوری کنید و در نیمه دوم روی استراحت تمرکز کنید. می‌توانید برای جمع کردن بچه‌ها استراحت کنید، اگر اهل شب‌نشین هستید، از خانه کار کنید، یا شب‌ها تا دیروقت کار کنید.

موقعیت های کمی به اندازه اداره کسب و کار شما انعطاف پذیری دارند.

حرفه ای: بازنشستگی انعطاف پذیرتر.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است این پتانسیل را داشته باشید که زودتر از دیگران بازنشسته شوید. بسته به میزان رشد کسب و کارتان، می توانید سرمایه گذاری هنگفتی داشته باشید و یک بازنشستگی راحت را در اولویت قرار دهید.

حتی می‌توانید مشعل را به شخص دیگری بسپارید، درآمد غیرفعالی کسب کنید و زمانی که می‌خواهید بازنشسته شوید، کسب‌وکار را بفروشید.

منفی: هزینه های اولیه

شروع یک کسب و کار به سرمایه نیاز دارد. شما باید کارمندانی پیدا کنید، برای تدارکات بپردازید، و برای سرمایه گذاری خود تأمین مالی کنید.

اگر پس انداز قابل توجهی داشته باشید، می توانید این هزینه های اولیه را خودتان پوشش دهید. کارآفرینان دیگر برای پوشش هزینه‌های راه‌اندازی یا کار با سرمایه‌گذاران خطرپذیر وام می‌گیرند.

به عنوان یک کارآفرین، شما مسئول تامین سرمایه برای راه اندازی کسب و کار خود هستید. در دراز مدت، باید وام ها را پرداخت کنید و روابط سرمایه گذار خود را حفظ کنید.

عیب: مشکلات مالی بالقوه

راه اندازی یک کسب و کار با ریسک مالی زیادی همراه است. به عنوان مثال، اگر فروش کاهش یابد، ممکن است مجبور شوید از پس انداز خود برای پوشش تفاوت استفاده کنید. اگر ایده کسب و کار شما به نتیجه نرسد، حتی ممکن است با ورشکستگی روبرو شوید.

به یاد داشته باشید، کارآفرینی نباید تنها جریان درآمد شما باشد. اگر فداکاری های مالی راه اندازی یک کسب و کار را می سنجید، نقش تمام وقت خود را حفظ کنید. شما همیشه می توانید در کارآفرینی در کنار هم باشید. اگر سود به طور ناگهانی افزایش یابد، می توانید پروژه جانبی خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید.

عیب: استرس و مسئولیت‌های اضافی.

در یک شرکت بزرگ‌تر، می‌توانید برای هر سؤالی با حسابداری، حقوقی و منابع انسانی تماس بگیرید. به عنوان یک کارآفرین، شما مسئول همه آن هستید. اگر پیرو حقوق و دستمزد نیستید، باید یاد بگیرید. همچنین می‌توانید مشاور یا ابزارهای نرم‌افزاری را استخدام کنید تا به شما در پیمایش فرآیندهای پیچیده‌تر کمک کند.

پوشیدن کلاه های زیاد با استرس بیشتری همراه است. مطمئن شوید که برای سرمایه گذاری احساسی قبل از شروع یک کسب و کار آماده هستید.

اشکال: برخورد با مالیات

وقتی کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، مالیات‌ها پیچیده‌تر می‌شوند. به جای دریافت فرم از کارفرما، شما مسئول محاسبه هزینه های خود و ارسال آنها برای کارمندان خود هستید.

مالیات‌ها می‌توانند آنقدر پیچیده شوند که صاحبان کسب‌وکار حسابدارانی را برای مراقبت از جزئیات استخدام کنند.

قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار، راه‌حلی را انتخاب کنید که به شما در جهت‌یابی مالیات کمک می‌کند. این می‌تواند یک حسابدار، یک راه‌حل نرم‌افزاری، یا تبدیل کردن یک مدیر مالی به اولین استخدام شما باشد.

Con: پوشش حقوق، بیمه و سایر هزینه ها

مالیات تنها یکی از بسیاری از وظایف اداری است که کارآفرینان با آن روبرو هستند. تا زمانی که یک بخش منابع انسانی ایجاد نکنید، کاملاً مسئول عملیات افراد هستید.

شما باید حقوق کارکنان خود را بپردازید و مزایای بیمه ارائه دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام قراردادهای شما از قوانین ایالتی و محلی پیروی می کند. این ممکن است شامل استخدام یک مشاور یا نگه داشتن یک وکیل در نگهدارنده باشد.

اگر می خواهید بهترین استعدادها را جذب کنید، این هزینه ها برای کسب و کار شما ضروری است. برای بسیاری، این فهرست کارهای لباسشویی ترسناک است.

اشتغال: جوانب مثبت و منفی

اگر به دنبال ثبات و ثبات بیشتر هستید، استخدام استاندارد ممکن است همه کادرهای شما را علامت بزند.

با این حال، هر نقشی چالش های خود را دارد. برای ترسیم تصویری گسترده تر، فهرستی از جوانب مثبت و منفی جمع آوری کرده ایم.

entrepreneurship vs employment. Employment pro: consistent paychecks, set hours, health insurance, promotions, career development. Employment con: job loss, working under management, less control, less flexibility, corporate politics.حرفه ای: چک های حقوق ثابت

چه ساعتی باشید یا حقوق بگیر، به عنوان یک کارمند چک حقوقی ثابت دریافت می کنید. لازم نیست نگران عملکرد کسب و کار باشید، اما باید روی کار خود تمرکز کنید.

همیشه چک دوهفته‌ای یا دو ماهه خود را دریافت می‌کنید تا از صورت‌حساب‌های خود مطلع شوید. شما همچنین می‌دانید که چک حقوق بعدی شما چه زمانی خواهد بود و چقدر پول انتظار دارید.

Pro: تنظیم ساعت

کارآفرینان اغلب با تعادل بین کار و زندگی دست و پنجه نرم می کنند. ساعات طولانی و شب‌های دیروقت معمول است، به‌ویژه زمانی که یک کسب‌وکار تازه شروع شده است.

اگر از ساختار و ثبات بیشتر قدردانی می کنید، بسیاری از مشاغل استاندارد به شما شیفت های مشخصی را ارائه می دهند. در کنار دستمزد ثابت، می توانید ساعات کاری ثابتی برای کار خود داشته باشید. این به شما امکان می دهد برنامه خود را یاد بگیرید، به آن پایبند باشید و روال خود را بسازید.

امروزه، بسیاری از شرکت ها برنامه های انعطاف پذیرتری را نیز ارائه می دهند. اگر از خانه کار می کنید، هنوز هم می توانید برای یک کار سریع از کار بیفتید. یا شاید بتوانید انتخاب کنید چه روزهایی از خانه کار کنید تا از ترافیک جلوگیری کنید.

اگر به دنبال مزایای استخدام استاندارد با افزایش انعطاف‌پذیری هستید، می‌توانید جستجوی شغل خود را برای برآورده کردن این نیاز محدود کنید.

Pro: لذت بردن از مزایای تمام وقت

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، بیمه درمانی می تواند گران باشد. کارآفرینان مسئول پیدا کردن طرح هایی برای کارمندان خود هستند.

در همین حال، کسانی که نقش تمام وقت دارند اغلب از کارفرمایان خود مزایایی دریافت می کنند. این ممکن است فراتر از بیمه درمانی پایه باشد. دندان، زندگی، و بینایی اغلب شامل می شود. بسیاری از شرکت ها 401K و سایر برنامه های بازنشستگی را نیز ارائه می دهند.

اندازه شرکت نیز بر مزایای شما تأثیر می گذارد. کارکنان شرکت‌های بزرگ‌تر اغلب برای طرح‌های بیمه‌ای خود از جیب کمتری پرداخت می‌کنند. برخی از کارمندان در شرکت‌های کوچکتر گزینه‌های محدودی دارند یا باید برنامه‌های مراقبت بهداشتی را خودشان پیدا کنند.

Pro: پتانسیل برای تبلیغات

به مرور زمان، می‌توانید به دنبال فرصت‌هایی برای تبلیغات باشید. تبلیغات به شما مسئولیت های بیشتری می دهد در حالی که به شما امکان می دهد پول بیشتری کسب کنید. همچنین می‌توانید قدرت خود را در مدیریت افراد، اجرای پروژه‌ها یا کار با سهامداران ارشد امتحان کنید.

شما برای دریافت تبلیغات به تجربه نیاز دارید، اما این فرصت برای افزایش درآمد و آماده شدن برای آینده ارزش دارد.

حرفه ای: ایجاد شغل شما

علاوه بر تبلیغات، بسیاری از شرکت ها فرصت های توسعه حرفه ای را ارائه می دهند. این ممکن است شامل دوره‌های ارتقاء مهارت، برنامه‌های مربیگری یا گروه‌های منابع کارمند باشد تا به شما در ملاقات با متخصصان دیگر کمک کند.

کار کردن در یک شرکت معتبر همچنین می تواند رزومه کاری شما را تقویت کند. تجربه در یک شرکت چشمگیر می تواند به شما کمک کند نقش های آینده را تضمین کنید. علاوه بر این، با تغییر نقش همکارانتان، این ارتباطات می‌تواند به فرصت‌های شغلی منجر شود.

عیب: از دست دادن بالقوه شغل خود

در شرکت‌های بزرگ، تصمیم‌گیری درباره استخدام و اخراج کاملاً از دست شما خارج است. اگر اقتصاد یا درآمد شما تغییر کند، خطر از دست دادن شغل خود را دارید. چه موفق نشوید و چه شرکت موقعیت‌های شغلی خود را حذف کند، می‌توانید بدون شغل در زمانی که انتظارش را ندارید، بی‌کار شوید.

تغییر شغل مستلزم به‌روزرسانی رزومه و جستجوی فرصت‌های جدید است که می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

>

عیب: کار تحت مدیریت

کارمندان همیشه باید به کسی گزارش دهند، معمولاً به یک مدیر. حتی اگر از نردبان شرکت بالا بروید، باید به رهبران ارشد یا هیئت اجرایی خود گزارش دهید.

برخی افراد ممکن است از قدرت همیشه حاضر خوششان نیاید و کار در یک محیط ساختاریافته برایشان چالش برانگیز باشد. در این موارد، کارآفرینی انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

عیب: کنترل کمتر

کارمندان کنترل کمی بر مشاغل دارند. یک شرکت ممکن است تصمیمی بگیرد که شما دوست ندارید، که می تواند منجر به رویه های جدیدی شود. متأسفانه، باید ایده‌ها، تکنیک‌ها و انتخاب‌های خاصی را دنبال کنید، حتی اگر آنها را دوست ندارید.

در حالی که می‌توانید ناامیدی خود را ابراز کنید و سعی کنید تغییر را تشویق کنید، برای اجرای ایده‌های خود به خرید از سوی رهبران ارشد بیشتری نیاز دارید.

عیب: انعطاف کار کمتر

حتی وقتی شرکت‌ها به حالت‌های کاری انعطاف‌پذیرتر روی می‌آورند، همچنان باید به برنامه خود وفادار بمانید و به مسئولیت‌های خود بپردازید.

اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، باید تعطیلات خود را تأیید کنید. اگر نتوانید کار خود را کامل کنید، باید روزهای بیماری را سپری کنید. حتی ممکن است لازم باشد کسی را پیدا کنید که شیفت شما را پوشش دهد.

این بستگی به محل کار شما دارد، همچنین ممکن است برنامه و الزامات سختی برای حضور در آن داشته باشید. در اینجا، شما مسئول ورود و خروج به موقع هستید.

کدام مسیر برای شما مناسب است؟

بررسی مزایا و معایب کارآفرینی و اشتغال می تواند به شما کمک کند مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنید. قبل از تصمیم گیری، حتماً شخصیت، وضعیت مالی و دانش تجاری خود را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، می توانید بین کارآفرینی و استخدام معمولی جابجا شوید. ممکن است کار خود را در یک دفتر شروع کنید و سال ها بعد کسب و کار خود را راه اندازی کنید. یا ممکن است در یک استارتاپ کار کنید و تصمیم بگیرید که یک محیط سنتی تر مناسب تر است.

مهم نیست چه چیزی را انتخاب می‌کنید، حتماً با خودتان تماس بگیرید و به طور منظم مسیر شغلی انتخابی خود را مرور کنید.

Business Plan Template

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا