کسب و کار

استراتژی رشد شرکت: 7 گام کلیدی برای رشد و گسترش کسب و کار

استراتژی رشد شرکت: 7 گام کلیدی برای رشد و گسترش کسب و کار

یک استراتژی رشد کسب و کار مشخص چیزی بیش از یک تلاش بازاریابی است. این یک چرخ دنده مهم در ماشین کسب و کار شما است. بدون آن، شما در دام یک پایگاه مصرف کننده بی ثبات و نوسانات بازار هستید.

graphic showing person building a business growth strategy

بنابراین، چگونه می‌خواهید رشد کنید؟

اگر در مورد مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی رشد موثر مطمئن نیستید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

Download Now: Free Growth Strategy Template

فهرست محتوا

چرا به برنامه رشد کسب و کار نیاز دارید

ما می دانیم که چرا مهم است — پس چرا فکر می کنیم ساختن یک طرح رشد کسب و کار بسیار حیاتی است، حتی برای کسب و کارهای معتبر؟ دلایل زیادی وجود دارد، اما در اینجا سه ​​مورد وجود دارد که تقریباً برای همه مشاغل در برخی موارد اعمال می شود:

  • تامین مالی. از لحاظ کارکردی، اکثر کسب و کارها همیشه به دنبال سرمایه گذاران هستند و اگر بتوانید یک برنامه رشد قوی برای متقاعد کردن آنها ارائه دهید، مزیتی خواهید داشت. بیشتر انتظارش را دارند.
  • بیمه. رشد باعث ایجاد بالشتک مالی می شود، مانند میدان نیرویی برای محافظت از کسب و کار شما در صورت بروز مشکلات غیرمنتظره. تحولات اقتصادی برای مشاغل آجر و ملات در سال 2020 یک مثال عالی است.
  • اعتبار و اعتبار. برای کسب و کارهای کاملاً جدید، گرفتن وام و اطمینان از بازپرداخت بانک خود در بالای لیست اولویت قرار دارد. تا زمانی که این بدهی مدیریت نشود، سود واقعی وجود ندارد. داشتن یک برنامه رشد نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک وام تجاری را تضمین کنید، بلکه می‌توانید به آن مراجعه کنید تا بدانید برای ادامه پرداخت‌های خود چه کاری باید انجام دهید.

برای اکثر مشاغل، رشد هدف اصلی است. با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیمات تجاری اغلب بر اساس آنچه که به رشد مداوم و موفقیت کلی شرکت کمک می کند، گرفته می شود. چندین روش وجود دارد که می تواند رشد را تسهیل کند که در زیر بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

انواع رشد کسب و کار

به عنوان یک صاحب کسب و کار، چندین راه برای رشد خواهید داشت. رشد کسب و کار را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

1. ارگانیک

با رشد ارگانیک، یک شرکت از طریق عملیات خود با استفاده از منابع داخلی خود گسترش می یابد. این برخلاف نیاز به جستجوی منابع خارجی برای تسهیل رشد است.

نمونه‌ای از رشد ارگانیک، کارآمدتر کردن تولید است، بنابراین می‌توانید در بازه زمانی کوتاه‌تری تولید بیشتری داشته باشید، که منجر به افزایش فروش می‌شود. مزیت استفاده از رشد ارگانیک این است که به خودکفایی متکی است و از گرفتن بدهی اجتناب می کند. علاوه بر این، افزایش درآمد حاصل از رشد ارگانیک می‌تواند به تامین مالی روش‌های رشد استراتژیک‌تر در آینده کمک کند. در زیر توضیح خواهیم داد.

مثال: رشد ارگانیک می‌تواند بخشی از درآمد شما را برای خرید دستگاه دوم کنار بگذارد — تولید شما را بدون بدهی دوبرابر کند. این توانایی شما را برای گرفتن سفارش های بیشتر و/یا بزرگتر افزایش می دهد. به این ترتیب، درآمد بیشتری برای سرمایه گذاری در ماشین سوم یا تامین مالی استراتژی رشد دیگری ایجاد می کنید.

2. راهبردی

رشد استراتژیک شامل توسعه ابتکاراتی است که به رشد بلندمدت کسب و کار شما کمک می کند. نمونه ای از رشد استراتژیک می تواند ارائه یک محصول جدید یا توسعه یک استراتژی بازار برای هدف قرار دادن مخاطبان جدید باشد.

برخلاف رشد ارگانیک، این ابتکارات اغلب به مقدار قابل توجهی منابع و بودجه نیاز دارند. کسب‌وکارها اغلب ابتدا رویکردی ارگانیک دارند به این امید که تلاش‌هایشان سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های رشد استراتژیک آینده ایجاد کند.

نکته حرفه ای: رشد استراتژیک بسته به اندازه کسب و کار شما می تواند یک تلاش بزرگ باشد. برای یادگیری چیزهای زیادی آماده باشید، روی آن سخت کار کنید و پیشرفت آهسته را ببینید. برای نتایج سریع‌تر، فردی را استخدام کنید که چیزهای زیادی می‌داند تا روی آن سخت کار کند. گزینه دیگر این است که پول را در یک پلتفرم کاربر پسند خرج کنید که شما یا یکی از کارمندان می توانید مدیریت کنید. رشد استراتژیک به راحتی یک شغل تمام وقت برای هر کسی است، اگر برای یک تیم حرفه ای نباشد.

3. داخلی

یک استراتژی رشد داخلی به دنبال بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار داخلی برای افزایش درآمد است. مشابه رشد ارگانیک، این استراتژی متکی به شرکت‌هایی است که از منابع داخلی خود استفاده می‌کنند. استراتژی رشد داخلی همه چیز در مورد استفاده از منابع موجود به هدفمندترین روش ممکن است.

مثال: رشد داخلی می‌تواند کاهش هزینه‌های بیهوده و اجرای عملیات کمتر با خودکار کردن برخی از عملکردهای آن به جای استخدام کارمندان بیشتر باشد. رشد داخلی می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد زیرا شرکت‌ها را مجبور می‌کند به جای تمرکز بر عوامل خارجی مانند ورود به بازارهای جدید برای تسهیل رشد، به نحوه بهبود و کارآمدتر شدن فرآیندهایشان نگاه کنند.

4. ادغام، مشارکت، تملک

اگرچه نسبت به سایر انواع رشد پرمخاطره‌تر است، ادغام‌ها، مشارکت‌ها و اکتساب‌ها می‌توانند با پاداش‌های بالایی همراه باشند. قدرت در اعداد وجود دارد. یک ادغام، مشارکت یا اکتساب به خوبی اجرا شده می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا وارد بازار جدیدی شود. همچنین می‌توانید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید یا محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید افزایش دهید.

صنعت و بازار هدف یک شرکت بر استراتژی‌های رشدی که انتخاب می‌کند تأثیر می‌گذارد. استراتژی بچینید، گزینه های موجود را در نظر بگیرید و برخی را در طرح کسب و کار خود بگنجانید. بسته به نوع شرکتی که می‌سازید، استراتژی رشد ممکن است شامل جنبه هایی مانند:

  • افزودن مکان های جدید.
  • سرمایه گذاری در جذب مشتری.
  • فرانچایز فرصت ها.
  • توسعه خط محصول.
  • فروش محصولات به صورت آنلاین در چندین پلتفرم.

نکته حرفه‌ای: صنعت و بازار هدف خاص شما بر تصمیم‌گیری‌های شما تأثیر می‌گذارد، اما تقریباً به طور کلی درست است که تحصیل مشتری جدید نقش قابل‌توجهی ایفا خواهد کرد.

گفته شد، انواع مختلفی از استراتژی‌های رشد کلی وجود دارد که می‌توانید قبل از انتخاب خاص، مانند افزودن مکان‌های جدید، اتخاذ کنید. بیایید نگاهی بیندازیم.

انواع استراتژی های رشد کسب و کار

چندین استراتژی رشد کلی وجود دارد که سازمان شما می تواند دنبال کند. برخی از استراتژی ها ممکن است پشت سر هم کار کنند. به عنوان مثال، یک استراتژی رشد مشتری و رشد بازار معمولاً دست به دست هم می دهند.

استراتژی رشد درآمد

استراتژی رشد درآمد، برنامه سازمان برای افزایش درآمد در یک دوره زمانی است، مانند سال به سال. کسب‌وکارهایی که استراتژی رشد درآمد را دنبال می‌کنند، می‌توانند جریان نقدی، اهرم گزارش‌های پیش‌بینی فروش، تحلیل روندهای فعلی بازار، کاهش هزینه های جذب مشتری< /a>، و شراکت استراتژیک را با سایر مشاغل برای بهبود نتیجه دنبال کنید.

تاکتیک‌های خاص رشد درآمد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی فروش برای افزایش نرخ بسته شدن.
  • استفاده از فناوری برای بهبود گزارش‌های پیش‌بینی فروش.
  • استفاده از استراتژی های بازاریابی کم هزینه برای کاهش هزینه های جذب مشتری.
  • ادامه آموزش نمایندگان خدمات مشتری برای افزایش حفظ مشتری.
  • همکاری با شرکت دیگری برای تبلیغ محصولات و خدمات شما.

نکته حرفه‌ای: درآمد به خاطر درآمد شخصی اغلب در شروع یک کسب‌وکار (برای پرداخت صورت‌حساب) و پایان کسب‌وکار (به‌عنوان اغواکننده هنگام فروش شرکت) مهم است. اما در حالی که با شرکت خود به آینده نگاه می کنید، عاقلانه است که از رشد درآمد برای ادامه رشد کلی کسب و کار استفاده کنید.

استراتژی رشد مشتری

استراتژی رشد مشتری، برنامه سازمان برای تقویت جذب مشتریان جدید در یک دوره زمانی، مانند ماه به ماه است. کسب‌وکارهایی که استراتژی رشد مشتری را دنبال می‌کنند، ممکن است برای انجام سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک بزرگ بازتر باشند، تا زمانی که سرمایه‌گذاری‌ها منجر به جذب مشتری بیشتر شود.

برای این استراتژی، می‌توانید را ردیابی کنید نرخ ریزش مشتری، محاسبه کنید ارزش طول عمر مشتری (CLV)، و اهرم استراتژی های قیمت گذاری برای جذب مشتریان بیشتر. همچنین ممکن است برای بازاریابی، فروش، و CX، با ثبت نام مشتریان جدید به عنوان متریک ستاره شمالی.

تاکتیک‌های خاص رشد مشتری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرمایه گذاری در تعداد کارکنان سازمان بازاریابی و فروش شما.
  • افزایش هزینه تبلیغات و بازاریابی.
  • باز کردن مکان‌های جدید در بازار امیدوارکننده‌ای که هنوز به آن نرسیده‌اید.
  • افزودن خطوط محصول و خدمات جدید.
  • اتخاذ یک تخفیف یا< a href="https://blog.hubspot.com/sales/freemium-pricing-strategy" rel="noopener" target="_blank"> استراتژی قیمت گذاری رایگان.
  • معیارهای ردیابی مانند نرخ ریزش، CLV، و درآمد ماهیانه تکرارشونده (MRR).

نکته حرفه ای: به خاطر داشته باشید که این موضوع در مورد افراد است. ابزارهای تحقیقات بازار مانند نظارت بر روند می تواند به شما کمک کند تا از آنچه مخاطبان هدف شما واقعاً به آن علاقه دارند آگاه شوید. به این ترتیب، می توانید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید و ثبت نام مشتری را دریافت کنید.

استراتژی رشد بازاریابی

یک استراتژی رشد بازاریابی — که مرتبط است، اما شبیه به استراتژی توسعه بازار — است برنامه یک سازمان برای افزایش کل بازار آدرس پذیر (TAM) و افزایش سهم بازار موجود.

کسب‌وکارهایی که استراتژی رشد بازاریابی را دنبال می‌کنند، عمودهای مختلف، انواع مشتری، مخاطبان، مناطق و موارد دیگر را برای اندازه‌گیری قابلیت توسعه بازار بررسی می‌کنند.

تاکتیک‌های رشد بازاریابی خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر نام تجاری برای جذب مخاطبان جدید.
  • راه اندازی محصولات جدید برای جذب خریداران در بازاری متفاوت.
  • باز کردن مکان‌های جدید در مناطق دیگر.
  • اتخاذ یک استراتژی بازاریابی متفاوت، به عنوان مثال، بازاریابی محلی یا بازاریابی رویداد، برای جذابیت در بازارهای مختلف.
  • تبدیل شدن به یک فرانچایز تا صاحبان مشاغل فردی بتوانند فرانچایز از شما.

نکته حرفه ای: ایده در اینجا این است که با رشد در بازارهای از قبل تثبیت شده، تکه بزرگتری از کیک به دست آورید. تفاوت آن با توسعه بازار در این است که توسعه بازار به جای یافتن فضایی در بازارهای موجود، بازارهای جدیدی را کشف یا ایجاد می کند. بیشتر کسب و کارها سعی در اختراع مجدد چرخ ندارند. آنها به تازگی در نمایشگاه اتومبیل جایگاهی کسب می کنند.

استراتژی رشد محصول

استراتژی رشد محصول، برنامه سازمان برای افزایش استفاده از محصول و ثبت نام یا گسترش خطوط تولید است.

این نوع استراتژی رشد مستلزم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در محصول و تیم مهندسی سازمان (در سازمان‌های SaaS) است. در صنعت خرده‌فروشی، یک استراتژی رشد محصول ممکن است شبیه همکاری با تولیدکنندگان جدید برای گسترش کاتالوگ محصولات شما باشد.

تاکتیک‌های خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزودن ویژگی ها و مزایای جدید به محصولات موجود.
  • اتخاذ استراتژی قیمت گذاری فریمیوم.
  • افزودن محصولات جدید به خط تولید موجود.
  • همکاری با تولیدکنندگان و ارائه دهندگان جدید.
  • گسترش به بازارها و بازارهای عمودی جدید برای افزایش پذیرش محصول.

مطمئن نیستید که همه اینها برای کسب و کار شما چگونه است؟ در اینجا چند تاکتیک عملی برای دستیابی به رشد وجود دارد.

1. از یک الگوی استراتژی رشد [ابزار رایگان] استفاده کنید..

d8a7d8b3d8aad8b1d8a7d8aada98db8c d8b1d8b4d8af d8b4d8b1daa9d8aa 7 daafd8a7d985 daa9d984db8cd8afdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b1d8b4d8af d988 6658ca6ea9004

دانلود الگوی رایگان استراتژی رشد کسب و کار HubSpot< /em>

بدون برنامه‌ریزی و مستندسازی مراحل استراتژی رشد خود، وارد زمین نشوید. توصیه می کنیم دانلود این الگوی رایگان استراتژی رشد و کار کردن با بخش ارائه شده باعث می‌شود که روند مورد نظر خود را برای رشد در سازمانتان ترسیم کنید.

افراد در شروع کار تجاری خود در صورت داشتن یک طرح تجاری و 30% بیشتر احتمال دارد که رشد کنند وقتی برای آن برنامه داشته باشند. هنوز هم می توانید بدوید، اما ابتدا مسیر خود را برنامه ریزی کنید!

2. حوزه رشد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خیلی خوب است که می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، اما دقیقاً چه چیزی را می خواهید رشد کنید؟

برنامه رشد کسب‌وکار شما باید در زمینه‌های رشد خاص باشد. تمرکز مشترک ابتکارات رشد استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رشد تعداد کارکنان.
  • گسترش فضای اداری، خرده فروشی و/یا انبار فعلی.
  • افزودن مکان ها یا شعبه های جدید کسب و کار شما.
  • گسترش به مناطق، مکان‌ها، شهرها یا کشورهای جدید.
  • افزودن محصولات و/یا خدمات جدید.
  • گسترش مکان‌های خرید (به عنوان مثال، فروش در فروشگاه‌های جدید یا راه‌اندازی فروشگاه آنلاین).
  • رشد درآمد و/یا سود.
  • رشد پایگاه مشتری و/یا نرخ جذب مشتری.

این امکان وجود دارد که طرح رشد شما بیش از یکی از طرح‌های ذکر شده در بالا را در بر گیرد ، که منطقی است – بهترین رشد در خلاء اتفاق نمی افتد. برای مثال، افزایش فروش واحد شما منجر به رشد درآمد خواهد شد – و احتمالاً مکان‌ها و تعداد کار اضافی برای حمایت از افزایش فروش.

نکته حرفه ای: گسترش جغرافیایی در حال حاضر محبوب است. در نظرسنجی فوربس در سال 2023، 79 درصد از صاحبان مشاغل بر گسترش به مناطق جغرافیایی جدید تمرکز داشتند. از میان فروشندگان کوچک آجر و ملات و آنلاین، 90 درصد به دنبال انجام همین کار هستند. دنیای کسب‌وکار پس از تعطیلی‌های جهانی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و فرصت‌های جدیدی پیدا می‌کند که برخی از کسب‌وکارها در طول بحران شکست خوردند.

3. تحقیقات بازار و صنعت انجام دهید.

بعد از اینکه آنچه را که می‌خواهید رشد کنید، انتخاب کردید، باید دلیل اینکه می‌خواهید در این زمینه رشد کنید (و اگر حتی امکان رشد وجود دارد) را توجیه کنید.

تحقیق در مورد وضعیت صنعت شما بهترین راه برای تعیین اینکه آیا رشد مورد نظر شما هم ضروری و هم امکان پذیر است یا خیر است. مثال‌ها می‌تواند شامل اجرای نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز با مشتریان موجود و بالقوه یا کندوکاو در تحقیقات صنعتی موجود باشد.

دانش و حقایقی که در این مرحله کشف می‌کنید، انتظارات و اهداف رشد این پروژه را برای تعیین بهتر جدول زمانی، بودجه و هدف نهایی شکل می‌دهد. این ما را به مرحله چهارم می رساند…

4. اهداف رشد را تعیین کنید.

زمانی که مشخص کردید چه چیزی رشد می کنید و چرا رشد می کنید، گام بعدی این است که تعیین کنید چقدر رشد خواهید کرد.

این اهداف باید بر اساس آرزوهای آخر بازی شما در مورد جایی که می‌خواهید سازمانتان در آن باشد، باشد، اما همچنین باید دست یافتنی و واقع بینانه باشد – به همین دلیل است که تعیین هدف بر اساس تحقیقات صنعت بسیار مهم است.

در نهایت، مراحلی را برای تعیین کمیت اهداف خود از نظر معیارها و جدول زمانی بردارید. هدف “افزایش فروش به میزان 30 درصد در سه سال آینده” بسیار واضح تر از “افزایش فروش” است.

نکته حرفه ای: سعی کنید در مورد آن هوشمند باشید. اهداف خود را: بر اساس نتایج تحقیقات بازار خود، آنها را مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع بسازید.

یک مثال SMART از این مقاله Podium< /a> عبارت است از: “افزایش نرخ حفظ مشتری تا 20٪ در سال آینده از طریق برنامه های وفاداری مشتری و بهبود پشتیبانی مشتری.” برنامه‌های وفاداری و بهبود پشتیبانی مشتری)، مرتبط (حفظ به درآمد بلندمدت کمک می‌کند) و محدود به زمان (در سال آینده).”

5. مسیر عمل خود را برنامه ریزی کنید.

در مرحله بعد، نحوه دستیابی به اهداف رشد خود را با یک استراتژی رشد دقیق توضیح دهید. مجدداً، پیشنهاد می‌کنیم یک برنامه استراتژی رشد دقیق بنویسید. درک و خرید تیم شما.

d8a7d8b3d8aad8b1d8a7d8aada98db8c d8b1d8b4d8af d8b4d8b1daa9d8aa 7 daafd8a7d985 daa9d984db8cd8afdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b1d8b4d8af d988 6658ca7006677

دانلود این الگو< /p>

این برنامه اقدام باید شامل فهرستی از موارد اقدام، ضرب‌الاجل‌ها، تیم‌ها یا افراد مسئول، و همچنین منابعی برای دستیابی به هدف رشد شما باشد.

6. ابزارها و نیازهای رشد خود را تعیین کنید.

آخرین مرحله قبل از اقدام بر اساس برنامه شما، تعیین هر گونه نیازی است که تیم شما در طول این فرآیند به آن نیاز دارد. اینها منابع خاصی هستند که به شما کمک می کنند تا به اهداف رشد خود سریعتر و با دقت بیشتری دست پیدا کنید. مثال‌ها ممکن است عبارتند از:

  • تامین مالی: سازمان‌ها ممکن است به سرمایه‌گذاری سرمایه یا تخصیص بودجه داخلی برای انجام این پروژه نیاز داشته باشند.
  • ابزارها و نرم افزارها: در نظر بگیرید که چه منابع تکنولوژیکی ممکن است برای تسریع و/یا کسب بینش از روند رشد مورد نیاز باشد.
  • خدمات: ممکن است با کمک مشاوران، طراحان یا برنامه ریزان در یک زمینه خاص، رشد بهتری حاصل شود.

و سرانجام، در نهایت…

7. برنامه خود را اجرا کنید

با تکمیل تمام برنامه ریزی، منابع و هدف گذاری شما، اکنون آماده اجرای طرح رشد کسب و کار خود و ارائه نتایج برای شرکت هستید.

در طول این مدت، مطمئن شوید که ذینفعان خود را پاسخگو می‌دانید، خط ارتباطی را باز نگه می‌دارید و نتایج اولیه را با اهداف رشد پیش‌بینی‌شده‌تان مقایسه می‌کنید تا ببینید آیا نتایج پیش‌بینی‌شده‌تان هنوز قابل دستیابی هستند یا چیزی نیاز به تعدیل دارد.

برنامه رشد شما و تاکتیک‌هایی که به کار می‌گیرید در نهایت مختص کسب‌وکار شما خواهد بود، اما برخی از استراتژی‌های جهانی وجود دارد که می‌توانید هنگام شروع به کار به کار ببرید.

برای گسترش کسب‌وکار و درآمد آن، شرکت‌ها می‌توانند استراتژی‌های مختلفی را برای رشد پیاده‌سازی کنند. نمونه هایی از استراتژی های رشد شامل موارد زیر است.

d8a7d8b3d8aad8b1d8a7d8aada98db8c d8b1d8b4d8af d8b4d8b1daa9d8aa 7 daafd8a7d985 daa9d984db8cd8afdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b1d8b4d8af d988 6658ca716a52f

1. حلقه های ویروسی

برخی از استراتژی‌های رشد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً خودپایدار باشند. آنها نیاز به یک فشار اولیه دارند، اما در نهایت، آنها در درجه اول (اگر نه تنها) به اشتیاق کاربران برای ادامه کار متکی هستند. یکی از استراتژی‌هایی که با این طرح مطابقت دارد، حلقه ویروسی است.

فرض اصلی حلقه ویروسی ساده است:

  • شخصی محصول شما را امتحان می کند.
  • یک انگیزه ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگران به آنها پیشنهاد شده است.
  • آنها می پذیرند و با شبکه خود به اشتراک می گذارند.
  • کاربران جدید ثبت نام می کنند، انگیزه را برای خود می بینند و با شبکه های خود به اشتراک می گذارند.
  • تکرار کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت ذخیره سازی ابری که تلاش می کند از زمین خارج شود، ممکن است به ازای هر ارجاع، 500 مگابایت اضافی به کاربران ارائه دهد.

در حالت ایده‌آل، انگیزه شما به اندازه کافی قانع‌کننده خواهد بود که کاربران فعالانه و مشتاقانه دوستان و خانواده خود را تشویق کنند تا وارد کشتی شوند. در بهترین حالت، یک حلقه ویروسی یک ماشین کسب خود ماندگار است که 24/7/365 کار می‌کند.

گفته شد، حلقه‌های ویروسی تضمینی برای ویروسی شدن ندارند، و با رایج‌تر شدن کارایی آن‌ها کمتر شده است. اما پتانسیل هنوز وجود دارد.

بخشی از جذابیت این است که حلقه ویروسی قیف سنتی را وارونه می کند:

d8a7d8b3d8aad8b1d8a7d8aada98db8c d8b1d8b4d8af d8b4d8b1daa9d8aa 7 daafd8a7d985 daa9d984db8cd8afdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b1d8b4d8af d988 6658ca759db2b scaled

چیزی که ما دوست داریم: به جای نیاز به بیشترین تعداد سرنخ ممکن در بالا، یک قیف حلقه ویروسی فقط به یک کاربر راضی نیاز دارد تا با دیگران به اشتراک بگذارد. تا زمانی که هر ارجاع منجر به حداقل 1.1 کاربر جدید شود، سیستم به رشد خود ادامه می دهد.

2. ارجاعات Milestone

مدل ارجاع نقطه عطف شبیه حلقه ویروسی است زیرا بر انگیزه‌هایی برای شروع و حفظ آن متکی است. اما ارجاع‌های نقطه عطف، عنصر پیچیده‌تر و پیشرونده‌تری را به فرآیند اضافه می‌کنند.

شرکت‌هایی که از حلقه‌های ویروسی استفاده می‌کنند، معمولاً یک پیشنهاد ثابت و ثابت برای ارجاع‌های فردی ارائه می‌کنند — کسب‌وکارهایی که از ارجاع‌های نقطه عطف استفاده می‌کنند، برای رسیدن به معیارهای خاص، پاداش‌هایی ارائه می‌دهند. در بسیاری از موارد، «نقاط عطف» معیارهایی مانند تعداد دوستان ارجاع شده هستند.

یک کسب‌وکار ممکن است شامل مشوق‌های متفاوت یا به‌طور فزاینده‌ای فریبنده باشد که با یک، پنج، و 10 ارجاع همراه باشد، در مقابل یک انگیزه ثابت برای هر ارجاع. یک شرکت اغلب از این استراتژی استفاده می کند تا کاربران را تشویق کند تا تعداد زیادی از دوستان و خانواده خود را که با اهداف تجاری خاص آن مطابقت دارد، بیاورند.

مثال: Harry’s Shave حتی قبل از راه‌اندازی برنامه ارجاعی بسیار موفقی داشت که وقتی دوستان بیشتری را معرفی می‌کردید، به تدریج پاداش‌های ارزشمندتری ارائه می‌داد.

d8a7d8b3d8aad8b1d8a7d8aada98db8c d8b1d8b4d8af d8b4d8b1daa9d8aa 7 daafd8a7d985 daa9d984db8cd8afdb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b1d8b4d8af d988 6658ca7a0e91a

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: این استراتژی یک عنصر جذاب به فرآیند ارجاع اضافه می کند. هنگامی که به درستی انجام شود، ارجاعات نقطه عطف با اهداف نسبتاً ساده و محصولات جذاب و ملموس به عنوان پاداش به اشتراک گذاشته می شوند.

3. دهان به دهان

دهان به دهان ارگانیک و موثر است. توصیه‌های دوستان و خانواده برخی از قوی‌ترین مشوق‌ها برای مصرف‌کنندگان برای خرید یا امتحان یک محصول یا خدمات است.

راز اثربخشی دهان به دهان در یک سوگیری روانی عمیقاً ریشه‌دار همه مردم نهفته است – ما ناخودآگاه معتقدیم که اکثریت بهتر می‌دانند.

اثبات اجتماعی برای اکثر موفقیت‌آمیزترین کپی‌نویسی‌های فروش و تلاش‌های گسترده‌تر بازاریابی محتوا، محور است. به همین دلیل است که کسب و کارها توجه زیادی را به شهرت آنلاین خود جلب می کنند.

آنها می‌دانند که در دنیای مشتری‌محور امروز – دنیایی که روش‌های ارتباطی تغییر می‌کند و اطلاعات برای همه در دسترس است – یک پست یا توییت منفی وبلاگ می‌تواند کل تلاش بازاریابی را به خطر بیندازد.

پیت بلک شاو، پدر از رشد دهان به دهان دیجیتال می گوید: «مشتریان راضی به سه دوست خود می گویند. مشتریان عصبانی به 3000 می گویند.”

نکته حرفه ای: کلید تبلیغات دهان به دهان تمرکز بر تجربه مثبت کاربر است. شما باید پایگاهی از مشتریان راضی ایجاد کنید و موج بازخوردهای وفادار را که با آن همراه است حفظ کنید. با این روش، باید روی ارائه یک تجربه کاربری تماشایی تمرکز کنید و کاربران این خبر را برای شما پخش خواهند کرد.

4. رویکرد “When They Zig, We Zag”

گاهی اوقات، بهترین استراتژی رشدی که یک شرکت می‌تواند به کار گیرد، متمایز شدن است — ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد که آن را از سایر مشاغل موجود در فضای خود متمایز می‌کند. هنگامی که یکنواختی یک صنعت را تعریف می کند، شرکتی که آن را شکست می دهد اغلب یک مزیت پیدا می کند.

بگویید شرکت شما برنامه ای برای انتقال لیست های پخش بین برنامه های پخش موسیقی ایجاد کرده است. فرض کنید چند رقیب دارید که همگی از طریق تبلیغات و اشتراک‌های پولی درآمد کسب می‌کنند – که هر دو باعث ناامیدی کاربران می‌شوند.

در این صورت، بهتر است سعی کنید مقداری از چمدان هایی را که مشتریان هنگام استفاده از برنامه های رقبای شما با آن به مشکل می خورند، از بین ببرید. اگر خدمات شما پولی است، می‌توانید یک تجربه آزمایشی رایگان از یک تجربه بدون آگهی ارائه دهید – بلافاصله.

آنچه را که ما دوست داریم: نکته اینجاست که غالباً ارزش و فرصت زیادی در تمایز خود وجود دارد. اگر می توانید “هنگام zag” ، “توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنید و از علاقه های تغییر دهنده آنها استفاده کنید.

5. دسترسی حضوری

در حالی که این رویکرد خاص برای مدتی در مکث قرار گرفت ، یک روش مؤثر برای در نظر گرفتن است. گاهی اوقات ، اضافه کردن یک عنصر انسانی به استراتژی رشد شما می تواند به ایجاد امور برای تجارت شما کمک کند.

چشم اندازها غالباً پذیرای یک رویکرد شخصی هستند-و هیچ چیز شخصی تر از تعامل فوری و چهره به چهره وجود ندارد. قرار دادن چکمه ها روی زمین و ارتباط شخصی با مشتریان بالقوه می تواند راهی عالی برای دستیابی به تجارت شما به کشش مورد نیاز برای ادامه کار باشد.

این می تواند به معنای میزبانی یا حمایت از رویدادها ، حضور در کنفرانس های مربوط به فضای شما ، استخدام سفیران برند یا هر راه دیگری برای دستیابی مستقیم و استراتژیک به صورت حضوری به جمعیتی هدف شما باشد.

آنچه را که ما دوست داریم: با مصرف کنندگان که قبلاً با تبلیغات اشباع شده بودند ، دسترسی حضوری چیزهایی را لرزاند و در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد.

6. نفوذ بازار

رقابت بخش لازم از تجارت است. تصور کنید که دو شرکت در یک صنعت یکسان مصرف کنندگان را هدف قرار می دهند. به طور معمول ، هرچه مشتریانی که تجارت می کند ، تجارت B انجام نمی دهد. نفوذ بازار استراتژی است که از این جنگ جنگ استفاده می کند.

نفوذ بازار سهم بازار را افزایش می دهد-درصد کل فروش در یک صنعت تولید شده توسط یک شرکت-از یک محصول در یک صنعت خاص. COM-COMPIES/COCA-COLA-COLPANY/”REL =” NOOPENER “Target =” _ Blank “>

coca-cola ، بیشترین نوشیدنی گازدار محبوب در ایالات متحده ، سهم بازار 42.8 ٪ دارد. اگر رقبایی مانند پپسی و اسپریت به دنبال افزایش نفوذ در بازار بودند ، آنها نیاز به افزایش سهم بازار دارند. این افزایش حاکی از آن است که آنها مشتریانی را که قبلاً در حال خرید Coca-Cola یا سایر مارک های نوشیدنی گازدار بودند ، به دست می آورند.

نکته حرفه ای: در حالی که پایین آمدن قیمت ها و تبلیغات دو تاکتیک پر هزینه و در عین حال مؤثر برای افزایش سهم بازار است ، آنها بخشی از یک سری از روشها می توانند برای فروش کلی استفاده کنند و حفظ مشتری.

7. توسعه بازار

اگر یک شرکت احساس کند که آنها پله دار هستند و بازار فعلی آن دیگر جایی برای رشد ندارد ، ممکن است استراتژی ها را از نفوذ بازار به توسعه بازار تغییر دهد. در حالی که نفوذ بازار روی یک شرکت و بازار فعلی آن متمرکز است ، استراتژی های توسعه بازار باعث می شود تا مشاغل به یک مورد جدید بپردازند.

شرکت های

می توانند تصمیم بگیرند محصولات جدید تولید کنند یا برای پروژه خود استفاده نوآورانه پیدا کنند. اوبر را بگیرید. اگرچه کمتر کسی می گوید که شرکت Redeshare شش سال پس از راه اندازی آن در سال 2009 ، Uber را راه اندازی کرد ، Ubereats ، بستر سفارش و تحویل غذا آنلاین خود را راه اندازی کرد.

این شرکت قبلاً رانندگان را برای سوار کردن مسافر به مقصد خود می برد. Uber ایده خود را گسترش داد و به یکی از بزرگترین نام های صنعت تحویل مواد غذایی تبدیل شده است.

نکته حرفه ای: طوفان مغزی محصولات یا خدماتی که می توانید برای گسترش در بازارهای جدید ارائه دهید.

8. توسعه محصول

برای رشد ، بسیاری از مشاغل باید چیز جدیدی را معرفی کنند. توسعه محصول – ایجاد یک محصول جدید یا تقویت یک موجود موجود – به شرکت ها اجازه می دهد تا مشتریان جدید را جذب کرده و کالاهای موجود را حفظ کنند.

خرده فروشان فست فیون آنلاین نمونه ای از این موضوع هستند. شرکتی مانند ASOS مارک خود را از لباس ساخته است. برای جذابیت به یک مشتری بزرگتر ، از آن زمان محصولات صورت و بدن را اضافه کرده است ، مجموعه ای از محصولات ASOS و سایر مارک های محبوب.

اکنون در بین رقبای خود با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار در رتبه 5 در ایالات متحده قرار دارد. اگر یک مشتری علاقه مند ترجیح می دهد لباس ، آرایش و محصولات مراقبت از پوست خود را به طور همزمان خریداری کند ، این برند اکنون به عنوان یک قرعه کشی بزرگ عمل می کند.

نکته حرفه ای: در حالی که این یکی از متداول ترین راه ها برای رشد یک تجارت است ، مطمئن باشید که به مشتریان خود گوش می دهید ، بنابراین می دانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند.

9. اتحادهای رشد

اتحاد رشد همکاری های استراتژیک بین شرکت ها است. آنها اهداف رشد احزاب درگیر را بیشتر می کنند.

از سال 2006 تا 2021 JCPenney و Sephora را بگیرید. برای Sephora ، نمی تواند برای خرده فروش آرایش آسیب ببیند که فروشگاه های بیشتری در سراسر کشور داشته باشد. با این حال ، JCPENNEY نیاز داشت تا از خانه های قدرتمند مانند میسی و بخش آرایش کاملاً پرشور آن استفاده کند.

در حالی که سپرا با پس از سال 2020 Kohl قرارداد داشت ، و قصد Kohl برای قرار دادن سپهورا در بیش از 17170 فروشگاه خود تا سال 2025 ، Jcpenny از این تجربه آموخت. JCPenney پس از جدا کردن راه با Sephora ، به انتخاب خود از آرایش – JCPenney Beauty – تکیه داد تا رقبای خود را رقیب کند.

در سال 2022 ، ما همچنین شاهد هدف ایجاد اتحاد رشد با Ulta Beauty بودیم و قصد داریم حداقل 800 فروشگاه فضای فروشگاهی را برای ULTA ایجاد کنیم. سال بعد ، در سال 2023 ، فروش خالص Procter & Gamble برای سال 2023 82 میلیارد دلار بود ، بهترین سال آن در دهه گذشته است.

آنچه را که دوست داریم: این یک روش آسان (هرچند که گاهی گران است) برای رشد است زیرا محصولات/خدماتی که به دست می آورید در حال حاضر تأسیس شده و با یک مشتری BSE همراه است.

11. رشد ارگانیک

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، رشد ارگانیک ایده آل ترین استراتژی رشد تجارت است. این می تواند به نظر برسد که روی سئو ، توسعه محتوای جذاب یا اولویت بندی تبلیغات متمرکز شود. به جای تمرکز بر رشد خارجی ، رشد ارگانیک یک استراتژی پایدار است که موفقیت طولانی مدت را ارتقا می بخشد.

آنچه ما دوست داریم: رشد ارگانیک همیشه باید بخشی از برنامه بازی شما باشد ، حتی در حالی که سایر استراتژی های رشد تجارت را دنبال می کنید. اگر تجارت شما به صورت ارگانیک در حال رشد نیست ، شما کاری درست انجام نمی دهید.

12. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

داشتن حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی و رشد تجارت بسیار ارزشمند باشد. حتماً صفحات برند را در کلیه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، پینترست ، Tiktok ، X و غیره ایجاد کنید. رسانه های اجتماعی می توانند به شما در افزایش تعامل با مخاطبان هدف خود کمک کنند و پیدا کردن نام تجاری خود را برای مشتریان بالقوه آسانتر می کنند.

این برای ارتقاء کلمه از دهان نیز بسیار عالی است ، زیرا مشتریان موجود احتمالاً محتوای شما را با شبکه خود به اشتراک می گذارند. در محبوبیت استفاده از تأثیرگذار رسانه های اجتماعی نیز صعود زیادی وجود داشته است. صنعت بستر های نرم افزاری تأثیرگذار جهانی انتظار می رود تا 22.2 میلیارد دلار برسد 2025.

نکته حرفه ای: جایی که مشتریان شما هستند. تحقیقاتی که کانال های رسانه های اجتماعی با مخاطب هدف شما محبوب ترین هستند و تلاش های خود را در آنجا متمرکز می کنند.

13. ارائه خدمات عالی مشتری

این می تواند وسوسه انگیز باشد که روی دستیابی به مشتریان جدید تمرکز کنیم ، اما حفظ وفاداری با مشتریان موجود شما به همان اندازه مهم است ، اگر نه بیشتر ، زیرا آنها قبلاً قانع شده اند و ممکن است به صورت رایگان برای برند شما تبشیر شوند. ارائه یک تجربه عالی خدمات به مشتری ، اطمینان حاصل می کند که شما همچنان به مشتریان خود ادامه خواهید داد ، و یک فرصت خوب وجود دارد که برخی از ارجاع را نیز به دست خواهید آورد.

آنچه را که ما دوست داریم: حفظ مشتری A> یکی از بهترین ROI ها را ارائه می دهد ، بنابراین قطعاً ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد. این استراتژی ها برای خوشحال کردن مشتریان و بازگشت مشتریان.

کلید رشد تجارت شما

کنترل و رشد پایدار کلید اصلی مشاغل موفق است. صنایع دائماً در حال تغییر هستند و این وظیفه شرکت ها است که با این تغییرات سازگار شوند.

شرکت های موفق برای رشد برنامه ریزی می کنند. آنها برای آن کار می کنند. آن را به دست می آورند. بنابراین برنامه شما چیست؟

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در مارس 2020 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

B069-48D5-8C08-517EF6D0F6B0 “ID =” HS-CTA-B7B5FA30-B069-48D5-8C08-517EF6D0F6B0 “> -B069-48D5-8C08-517EF6D0F6B0 “TARGET =” _ Blank “rel =” noopener “> New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا