کسب و کار

شایستگی کارآفرینی: چیست و چرا اهمیت دارد

شایستگی کارآفرینی: چیست و چرا اهمیت دارد

بیایید در مورد انعطاف‌پذیری عاطفی صحبت کنیم – این توانایی پاسخ دادن به استرس، نتایج غیرقابل پیش‌بینی، و شکست‌ها است. چرا من این موضوع را در زمینه کارآفرینی مطرح می کنم؟ گاهی اوقات، زندگی فقط اتفاق می افتد. بدون توجه به جایگاه، محصول یا خدمات شما، و مهم نیست که چقدر آماده باشید، کسب و کار شما شما را به سمت منحنی خواهد انداخت.

Woman thinking about entrepreneurial competency

این واقعیت ساده، انعطاف‌پذیری عاطفی را به یک شایستگی اساسی تبدیل می‌کند تا به عنوان یک کارآفرین تسلط یابد. من این را از روی تجربه به شما می گویم.

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار بازاریابی که درآمدش عمدتاً از خدمات نویسندگی من حاصل می‌شود، اواخر سال 2022 تا اواسط سال 2023 حداقل می‌توان گفت که نگران کننده بود. من را کوته فکر خطاب کنید، اما من قطار ChatGPT را ندیدم که به اندازه‌ای باشد.

Download Now: Free Business Startup Kit

یک شبه (یا حداقل این چیزی است که احساس می‌کردم)، ناگهان به این فکر کردم که آیا هوش مصنوعی کل تجارت من را از بین می‌برد. خوشبختانه، این مورد نبود. در واقع، اکنون به گذشته نگاه می‌کنم و احساس غرور می‌کنم که اگرچه ترسیده بودم، به جای اینکه کاملاً روحیه‌ام را تضعیف کنم، فیلمنامه را تغییر دادم.

به‌جای جویدن ناخن‌هایم در مورد کاری که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد، خود را به عنوان نویسنده‌ای معرفی کردم که می‌توانست کاری را انجام دهد که هوش مصنوعی نمی‌تواند انجام دهد. من خودم را به عنوان یک نویسنده انسانی با تجربه دست اول و توانایی ارتباط با خوانندگان – مانند واقعا ارتباط با آنها، نه به شیوه‌ای از طریق هوش مصنوعی مصنوعی..

این، همانجا، انعطاف پذیری عاطفی در عمل است. دوران سختی بود مطمئنا اما من سوار امواج استرس شدم. آنها مرا به زیر نکشیدند ضربه زننده واقعی این است: اینطور نیست که انتخاب داشته باشم. برخلاف سایر شایستگی‌ها، من دقیقاً نمی‌توانستم این مهارت را «برون‌سپاری» کنم. من مجبور شدم از میان آتش عبور کنم (در حالی که شفقت به خود را تمرین می کردم) و به شبکه پشتیبانی خود متمایل شدم.

اگر این حتی دو سال پیش اتفاق می‌افتاد، من را کاملاً می‌شکست. به هر حال، اینطور نیست که ما از رحم بیرون بیاییم همه متمرکز و از نظر احساسی انعطاف پذیر. این یک شایستگی کارآفرینی است که باید دست اول توسعه دهیم. در ادامه بیشتر در مورد آن.

فهرست محتوا

شایستگی کارآفرینی چیست؟

شایستگی کارآفرینی به معنای داشتن مهارت‌ها، دانش و ویژگی‌های شخصی کافی برای موفقیت است. برای به دست آوردن شایستگی، ابتدا باید شایستگی های کارآفرینی داشته باشید – یا یاد بگیرید که داشته باشید. شایستگی‌های کارآفرینی مهارت‌ها، دانش و رفتارهای حرفه‌ای هستند که بر عملکرد شما به‌عنوان یک کارآفرین تأثیر می‌گذارند.

به توضیح در مورد شایستگی در مقابل شایستگی نیاز دارید؟ جای نگرانی نیست بیایید آن را بیشتر تجزیه کنیم. شما ممکن است از طریق انعطاف پذیری عاطفی، خودآگاهی یا مهارت های بین فردی به شایستگی کارآفرینی برسید. این مهارت ها همه شایستگی های کارآفرینی هستند.

اجازه دهید خودآگاهی را به عنوان مثال در نظر بگیریم. این مهارت به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف اصلی خود را درک کنید. به دلیل این درک، افرادی را با شایستگی های خاصی که فاقد آن هستید استخدام می کنید. و این منجر به یک تیم متعادل می شود که منجر به موفقیت سازمانی می شود. اگر سازمان شما موفق شد، شما موفق خواهید شد. وایلا! شما به شایستگی کارآفرینی دست یافته اید.

ضربه زننده واقعی؟ شایستگی و شایستگی های شما همچنین می تواند عملکرد سازمانی گسترده تری را ایجاد کند یا از بین ببرد. اخیر مطالعه تجربی با بررسی تأثیر ویژگی‌های کارآفرینی و پیامدهای آنها برای موفقیت شرکت نشان می‌دهد:

روابط مثبت قوی بین صفات و موفقیت شرکت. این نشان می دهد که شرکت های موفق و ناموفق ویژگی های متمایزی را نشان می دهند و به طور قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارند. ویژگی‌های کارآفرینی بر موفقیت شرکت تأثیر می‌گذارد، و اولی ارزش پیش‌بینی‌کننده قابل‌توجهی بر دومی دارد.”

یک مطالعه بیشتر درباره ویژگی‌های غالب برای قصد و موفقیت کارآفرینی دریافته است که، “ویژگی هایی که قصد کارآفرینی را پیش بینی می کنند، موفقیت کارآفرینی را نیز تضمین می کنند.”

داستان بلند کوتاه است؟ اگر کارآفرین هستید یا کارآفرینی را در نظر دارید، به احتمال زیاد شما در حال حاضر حداقل شایستگی هایی دارید که معمولاً با موفقیت کارآفرینی مرتبط هستند. با این حال، برای اینکه بدانید آیا این شایستگی‌های کارآفرینی را دارید، ابتدا باید بدانید که آنها چیستند.

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c96f1eda5

شایستگی هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

من با کارآفرینان موجود در مورد شایستگی هایی صحبت کردم که آنها برای موفقیت کارآفرینی ضروری می دانند. از مدیر عامل، تا کارآفرین سریال، یکی از بنیانگذاران، و موارد دیگر — این چیزی است که آنها باید می گفتند.

تاب آوری عاطفی

من با علی ق نقوی، مدیر عامل alif صحبت کردم شرکت مربیگری شرکتی و راه حل منابع انسانی. نقوی همچنین مشاور معتبر Kolbe است و من عاشق محتوای لینکدین او در مورد کار بر روی نقاط قوت و ضعف بصری شما به عنوان یک رهبر.

نقوی می‌گوید: «من می‌گویم که توانایی مقابله با ریسک و عدم اطمینان باید به‌عنوان یک «مهارت عاطفی» وجود داشته باشد. کسانی که از حرفه شرکتی به کارآفرینی در حال گذار هستند. می دانم، زیرا من یکی از آن افراد هستم.»

او به ما یادآوری می‌کند که در حالی که کار روی کسب‌وکار خودتان و کشف ایده‌های جدید می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، فقدان ساختار و مسئولیت‌پذیری برای کارآفرینانی که برای اولین‌بار کار می‌کنند، می‌تواند از نظر احساسی مالیات را به همراه داشته باشد.

نقوی می افزاید: «در هر روز ممکن است احساس کنید همه چیز در حال جمع شدن است و زندگی خانواده خود را برای همیشه تغییر خواهید داد. یا ممکن است احساس کنید ایده شما در نهایت خاص نیست و می تواند پنج شنبه آینده با هوش مصنوعی جایگزین شود. من فکر نمی‌کنم هیچ کارآفرینی از آسیب‌های عاطفی ناشی از عدم اطمینان و عدم امنیت مصون باشد. این خبر خوب است.”

نقوی از ما می‌خواهد در مورد کارآفرینان موفق فکر کنیم و اینکه چگونه آنها راه‌های مؤثری برای مدیریت استرس ناشی از عدم قطعیت پیدا کرده‌اند – حتی اگر نتوانند به‌کلی آن را از بین ببرند. این بدان معناست که انعطاف‌پذیری عاطفی در نهایت یک مهارت قابل یادگیری است.

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c97064080

تاب آوری عاطفی در عمل (مثال)

نقوی می‌گوید: «وقتی برای اولین بار کسب‌وکارم را راه‌اندازی کردم، با یک مربی مسئولیت‌پذیر کار کردم و این واقعاً به «واقعی‌شدن» آن برای من کمک کرد. «این حقیقت محض است که شخص دیگری در بیرون وجود دارد که شما را در قبال اقداماتی که به آنها متعهد شده اید مسئول می داند که می تواند راهی قدرتمند برای افزودن ساختار به هرج و مرج کارآفرینی باشد.”

نقوی توضیح می‌دهد که کارآفرینان احساس می‌کنند که می‌توانند در هر روز روی صدها چیز مختلف کار کنند. تعادل عاطفی انعطاف پذیر در برابر این سناریو؟ «تمرین محدود کردن تمرکز بر روی 3 تا 5 اقدام با بالاترین اهرمی که می‌توانید در آن هفته انجام دهید – من دریافتم که این یک «محل» عالی برای اضطراب من به عنوان یک کارآفرین برای اولین بار است.»

نقوی به ما اطمینان می دهد که همیشه می توانید از 3 تا 5 اقدام هفتگی خود فراتر بروید. در واقع، با توجه به اینکه کارآفرینان “معمولاً توسط طبیعت هدایت می شوند”، به احتمال زیاد شما این کار را انجام دهید. «اما خوب است که احساس کنید صرف نظر از اینکه آن هفته احساس می‌کردید «آن را داشتید» یا نه، کسب‌وکارتان همچنان رو به جلو حرکت می‌کرد زیرا روی بالاترین اهرم‌ها کار می‌کردید.

ظرفیت یادگیری

اکنون، آن را به لوی رید، شریک موسس در Twig Ventures، یک سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه برای کالاهای مصرفی پایدار. جدای از این، رید سه بار بنیانگذار سابق مستقر در سیاتل است که با ده ها بنیانگذار در مراحل اولیه به عنوان مدیر شتاب دهنده و کارآفرین در محل اقامت در Startup425.

«ظرفیت یادگیری بسیار مهم است. تنها چیزی که یک بنیانگذار جدید می تواند از آن مطمئن باشد این است که همه چیز در حال تغییر است،” رید می گوید. “آنها باید سازگار باشند و مهارت های کسب مهارت های جدید را داشته باشند. من دوست دارم به این نکته اشاره کنم که یک استارتاپ موفق متوسط ​​قبل از یافتن تناسب محصول/بازار دو محور اصلی دارد.”

اما این نقطه داده دقیقاً برای کارآفرینان چه معنایی دارد؟ «این بدان معناست که اگر شرکتی را راه‌اندازی کنید، می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که محصولی که شما را به موفقیت می‌برد (اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که موفق شوید) با ایده اصلی شما تفاوت اساسی خواهد داشت.

ظرفیت یادگیری در عمل (مثال)

رید می‌گوید:

«یک شرکتی که با آن کار می‌کردم یک پلت‌فرم نرم‌افزاری همه‌جانبه برای فروشندگان تجارت الکترونیک ایجاد کرد.» رید می‌گوید: «ایده این بود که ادغام حمل‌ونقل بین‌المللی و فهرست را آسان کنیم. نرم افزارهای مدیریتی در مناطق مختلف… متأسفانه آنها برای یافتن مناسب بازار تلاش کردند و تقریباً شکست خوردند.”

با وجود این تقریباً شکست، از طریق عوامل خارجی و ظرفیت یادگیری، شرکت مورد استفاده جدیدی برای پلتفرم پیدا کرد.

رید اضافه می‌کند: «هنگامی که تلاش می‌کردیم محصول را بفروشیم، قانونی در کشور اصلی (بزرگ) آن‌ها تصویب شد که جداسازی خدمات تجارت الکترونیک را الزامی می‌کند… این امر هرج و مرج قابل توجهی را ایجاد کرد زیرا ناگهان پلتفرم‌هایی که برای کار کردن در اکوسیستم‌های بسته باید باز می‌شدند، ایجاد کرد. بالا و همچنان کار می کند.

کارکردهای یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های این استارت‌آپ با موارد استفاده سازگار بود. آنها در نهایت از فروشندگان بین‌المللی به فروشندگان داخلی که به دنبال ایجاد پشته‌های خدمات خود تحت قانون جدید بودند، چرخیدند.

در حالی که محصول تغییر چندانی نکرد، بازار، موارد استفاده و ارزش پیشنهادی کاملاً تغییر کردند.

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c97202365

خودآگاهی

یکی دیگر از شایستگی‌های کارآفرینی که باید وجود داشته باشد، خودآگاهی است. این مهارت می تواند خود را به حوزه های متعددی از کارآفرینی کمک کند. سه بار بنیانگذار سابق لوی رید دو مثال کلیدی از نحوه اعمال خودآگاهی در سفر کارآفرینی خود به اشتراک می گذارد.

اول، رید توصیه می‌کند در مورد نقاط قوت و شکاف‌های مهارتی خود شفاف باشید. با این خودآگاهی، پس از آن می‌توانید “یک تیم قوی جمع کنید.” جدای از عملیات تجاری روان‌تر، اگر به دنبال سرمایه‌گذار هستید، ایجاد یک تیم قوی اهمیت دارد.

«به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، می‌دانم که یک مؤسس نمی‌تواند همه مهارت‌هایی را که برای ایجاد کسب‌وکارش نیاز دارد، داشته باشد، بنابراین می‌خواهم شواهدی ببینم که نشان می‌دهد آنها می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز خود را به‌طور دقیق شناسایی کنند و چه کسی آن‌ها را دارد، “رید می گوید.

نمونه دوم خودآگاهی (معروف به شناخت خود) در کارآفرینی داشتن یک “اشتیاق واقعی” برای چیزی است که می سازید. این به معنای ساختن چیزی است که واقعاً شما را به عنوان یک شخص هیجان زده کند.

«بنیان‌گذاران اغلب فکر می‌کنند که تخصص عمیق در زمینه‌شان مهمترین ویژگی برای آنهاست.» رید توضیح می‌دهد. تخصص، دستاوردها، تمجیدها، و غیره. اما بنیانگذار کسی است که در اینجا کار را انجام می دهد، نه آن متخصص دیگر.”

خودآگاهی در عمل (مثال)

کریگ دوارت، مدیر عامل My Content Pal، اخیراً پستی در لینکدین به اشتراک گذاشته است که نظر من را جلب کرد. در این پست، دوارت در مورد اقداماتی که برای کاهش استرس مزمن انجام داد صحبت می کند. بخشی از این اقدام شامل عناصر خودآگاهی بود که رید در بالا به آن اشاره کرد.

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c9734e10b

منبع تصویر

برای مثال، دوارت یک تیم مدیریتی قوی ایجاد کرد، یک مربی تجاری را به مدت شش ماه استخدام کرد («زمان زیادی را هدر می‌دهیم که پاسخ را نمی‌دانیم—اگر می‌توانید آن را بخرید.» پست)، تیم خود را با بازیکنان A بازسازی کرد، و وظایفی را محول کرد که او را خسته کرد.

مدیریت افراد

شما ممکن است به‌عنوان یک کارآفرین انفرادی کار خود را شروع کنید – هک، ممکن است اکنون که این وبلاگ را می‌خوانید، یکی از آنها باشید. اما اگر می‌خواهید مقیاس کنید، در مقطعی باید یک تیم بسازید. ساختن و نظارت بر یک تیم با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است. به این ترتیب، لوی رید از مدیریت افراد به عنوان یک مهارت کارآفرینی بسیار مورد نیاز یاد می کند.

رید می‌گوید:

بنیان‌گذاران اغلب از نیاز به مدیران خوب بودن متعجب می‌شوند.” رید می‌گوید. شدید، قوی. بنیان‌گذاران بزرگ مهارت‌های مدیریت افراد بسیار قوی دارند یا به دست می‌آورند، یا دیگران را با این مهارت‌ها پیدا می‌کنند و آنها را به کار می‌گیرند.”

مدیریت افراد در عمل (مثال)

من اخیراً هدف یک مقاله در مجله کسب و کار نخبگان درباره کارآفرینی و افراد مدیریت. ویل ریس، یکی از بنیانگذاران و کارگردان خدمات آنلاین مستقیم، برای این قطعه مصاحبه شد. ریس در مورد اینکه چگونه مدیریت افراد را در اولویت قرار داده و کسب و کار را از یک شرکت تازه تاسیس به یک شرکت با گردش مالی بیش از 18 میلیون دلار با 150 پرسنل تبدیل کرده است.

ریس می‌گوید: «تقریباً باید به عنوان مثال رهبری کنید. «تا زمانی که با مردم با احترام رفتار می کنید و به آنها نشان می دهید که به دلیل توانایی و عملکرد خود در جایی هستید که هستید – به جای اینکه صرفاً به خاطر آن حضور داشته باشید – مردم به آن احترام می گذارند و آنها نیز این کار را خواهند کرد. برای شما به عنوان یک رهبر ارزش قائل هستند تا اینکه حسادت کنند.”

موسس آژانس دیجیتال بن تاورز، که همچنین در مقاله نشان داده شده است، اضافه می کند:

تاورز توضیح می‌دهد: «شما می‌توانید همه تحقیقات را انجام دهید و همه کتاب‌های مربوط به مدیریت افراد را بخوانید، اما در واقع فقط باید این کار را انجام دهید». «بیرون رفتن، انجام دادن آن، یادگیری از اشتباهات و کسب تجربه از آن بسیار سودمندتر از ساعت ها وقت گذاشتن برای تحقیق و مطالعه درباره اشتباهات دیگران است

مهارتهای بین فردی

فراتر از مدیریت افراد، کارآفرینان معمولاً باید مهارت‌های بین فردی داشته باشند (یا در کنار کسی که دارند). اما آیا آنها به اندازه سایر شایستگی ها ضروری هستند؟ لوی رید دیدگاه خود را در این مورد به اشتراک می گذارد:

رید توضیح می‌دهد که

افراد خوب، فروش و مهارت‌های ارتباطی شاید همیشه ضروری نباشند، اما به‌عنوان شایستگی‌های عجیب و غریب عمل می‌کنند که می‌تواند بسیاری از کمبودها را در زمینه‌های دیگر جبران کند.” رید توضیح می‌دهد.

“به عنوان مثال، مؤسسی که فاقد دانش لازم برای ساختن چیزی است که می‌خواهد ایجاد کند، اما این توانایی را دارد که به راحتی دیگران را برای مشارکت در تخصص خود جذب کند، اغلب هنوز می‌تواند نوآوری‌های قابل توجهی انجام دهد.”

رید به ما یادآوری می‌کند که این نوآوری‌های قابل توجه معمولاً به دلیل “توانایی یک کارآفرین برای جمع‌آوری یک تیم به جای مهارت‌های خود در فضا اتفاق می‌افتد، اما با این وجود ، آنها می توانند به طور موثر بسازند و نوآوری کنند.

مهارتهای بین فردی در عمل (مثال)

مت جناوی، مدیر عامل آزمایشگاه‌های بازاریابی، اخیراً طرح جدیدی را برای تشویق مهارت‌های بین فردی در سراسر سازمان اعلام کرده است.

جناوی توضیح می‌دهد که

در آزمایشگاه‌های بازاریابی، تأثیر تعاملات بین فردی را بر بهره‌وری کلی و روحیه تیم ما تشخیص دادم.” “با در نظر گرفتن این موضوع، من طرح کار خوب را معرفی کردم، ابتکاری که برای ایجاد یک فضای حمایتی، مشارکتی و مساعد طراحی شده است.

طرح کار خوب مبتنی بر شش اصل است: مهربانی، کار گروهی، اعمال مهربانانه، تصدیق کار خوب، مربیگری و همدلی. هر یک از اعضای تیم آزمایشگاه های بازاریابی تشویق می شود که این اصول را در کار روزانه خود پیاده کنند.

جاناوی اضافه می‌کند: «فرهنگ شرکتی مثبت، محیط کار را بهبود می‌بخشد و مستقیماً با کیفیت خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهیم مرتبط است.»

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c974adaa9

منبع تصویر

این چیزی است که من در مورد طرح کار خوب دوست دارم: این یک تشخیص از بالا به پایین از اهمیت مهارت های بین فردی در یک شرکت است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، Janaway با استفاده از مهارت های بین فردی مانند ارتباط و همکاری هنگام معرفی ابتکار عمل به تیم خود، به عنوان مثال رهبری می کند.

من به خصوص این خط را دوست دارم، “شما ممکن است بخواهید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید.” این یک راه عالی برای آرام کردن مردم و ایجاد احساس امنیت روانی است. به نظر حقیر من، تشویق ایمنی روانی یکی از کارکردهای اولیه استفاده از مهارت های بین فردی در نقش های رهبری است.

بهینه سازی تصمیم گیری

لوی رید پنجمین، آخرین (و اغلب نادیده گرفته شده) شایستگی کارآفرینی خود را در زیر با ما به اشتراک می گذارد.

رید می‌گوید

«در نهایت، به نظر من، یک مهارت دست کم‌گرفته، توانایی ارزیابی دقیق تصمیم‌ها و نتایج و تمرین بهینه‌سازی تصمیم‌گیری است. اکثر مردم تمایل به ارزیابی تصمیم‌ها دارند. بر اساس نتایج آنها، اما این یک اشتباه است (همانطور که هر بازیکن پوکر به شما خواهد گفت).»

اگر ارزیابی تصمیمات بر اساس نتایج یک اشتباه است، کارآفرینان در عوض چه کاری باید انجام دهند؟

رید توصیه می‌کند که تصمیم‌ها را بر اساس ورودی‌های آن‌ها ارزیابی کنید و در عین حال اذعان کنید که نتایج همیشه نامطمئن هستند. «به عبارت دیگر، یک تصمیم خوب (یک انتخاب معقول با توجه به داده‌های موجود که حداکثر می‌کند. شانس یک نتیجه مثبت) هنوز هم می تواند یک نتیجه منفی داشته باشد.”

رید اضافه می‌کند: «با این حال، تغییر فرآیند تصمیم‌گیری در آینده بر اساس آن نتیجه، یک خطا خواهد بود، زیرا تصمیم اشتباه نبوده است. برای یک بنیانگذار بسیار مهم است که تفاوت های ظریف این واقعیت را درک کند و به دنبال بهبود مستمر توانایی خود در ارزیابی ریسک و ارزیابی تصمیمات خود برای بهبود مستمر باشد.”

بهینه سازی تصمیم گیری در عمل (مثال)

پیش از این، رید نمونه‌ای از کارآفرینانی که ظرفیت یادگیری را نشان می‌دهند به اشتراک گذاشت. فکر می‌کنم مثال او نیز بهینه‌سازی تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد.

بنیان‌گذاران پلتفرم نرم‌افزاری همه‌کاره برای فروشندگان تجارت الکترونیک به سختی از شکست جلوگیری کردند. در وهله اول، آنها با توجه به اطلاعاتی که داشتند، محصول معقولی را انتخاب کردند. آنها امیدوار بودند که شانس یک نتیجه مثبت را به حداکثر برسانند اما نتوانستند بازار مناسبی پیدا کنند. نتیجه “منفی” بود.

بنیان‌گذاران به‌جای سرزنش تصمیم‌هایی که منجر به نتیجه اولیه شدند، از این یادگیری برای بهبود توانایی خود در ارزیابی ریسک در آینده استفاده کردند. سپس، زمانی که فرصتی پیش آمد (در این مورد، از طریق تغییرات قانون)، آنها چرخیدند و محصول مناسبی پیدا کردند.

مهارت های سازمانی

خوشبختم که با Zoe Ashbridge کار می‌کنم، یکی از بنیانگذاران آژانس بازاریابی موتور جستجو forank. او یکی از سخت‌کوش‌ترین بنیان‌گذارانی است که من می‌شناسم، و دیدن این که کسب‌وکار او از قدرتی به قوت‌تر رشد می‌کند، لذت بخش است. (و این کار را در طول یک اکوسیستم چالش برانگیز/قابل تغییر برای جستجو انجام دهید.)

بنابراین وقتی این فرصت را پیدا کردم که از او در مورد شایستگی کارآفرینی که باید داشته باشد بپرسم، البته، از این فرصت استفاده نکردم. خوشبختانه برای ما، او خوشحال شد که بینش خود را به اشتراک بگذارد.

اشبریج می گوید:

مهارت های سازمانی برای کارآفرینان ضروری است”. “به طور طبیعی، ابتدا خود را سازماندهی خواهید کرد: زمان و اولویت های خود. به عنوان یک کارآفرین، می دانم که چیزهای زیادی توجه شما را جلب می کند. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید با کارهایی که سرسوزن کسب‌وکارتان را حرکت می‌دهند، بپردازید..

Ashbridge نیز مانند علی کیو نقوی اهمیت اولویت بندی اقدامات یا وظایف با بالاترین اهرم شما را تشخیص می دهد. در غیر این صورت، ممکن است به سمت کارهایی که در حال حاضر من را هیجان زده می کنند، گرایش پیدا کنم. اگرچه این همیشه چیز بدی نیست!”

طبق گفته Ashbridge، جدای از سازماندهی خود، به ناچار به سازماندهی کارکنان، نقش‌ها، فرآیندهای کسب‌وکار و موارد دیگر نیاز دارید اگر در حال افزایش یک کسب‌وکار و یک تیم هستید. بنابراین، هرچه سریع‌تر بتوانید بر مهارت‌های سازمانی خود تسلط پیدا کنید، بهتر است زیرا «وقتی زمان مقیاس‌پذیری فرا رسید، به خوبی مجهز خواهید شد.»

مهارتهای سازمانی در عمل (مثال)

آشبریج توضیح می‌دهد: «من بیش از نه سال به‌عنوان مدیر پروژه کار کرده‌ام، و این زمان را با کمک به سازماندهی و مدیریت یک تیم اعتبار می‌دهم.

کسب و کار من چند ماه پیش بود که فرآیندهای مستندسازی را شروع کردم. در آن زمان، نمی‌توانستم به کسی پول بدهم تا در انجام این کارها کمک کند، اما می‌دانستم که اگر اکنون شروع به ساختن پایگاه داده‌ای از فرآیندها کنم، بعداً مفید خواهند بود – و شما می‌توانید شرط ببندید که انجام داده است! >”

Ashbridge به ما یادآوری می‌کند که به عنوان یک کارآفرین، باید به همان اندازه کسب‌وکار خود را از سر خود بیرون بیاورید و روی کاغذ بیاورید، و اضافه می‌کند: «با یک پایگاه داده از فرآیندهای آماده، نصب و آموزش کارکنان آسان است. شما قادر خواهید بود برخی از آن کارهای سخت را برون سپاری کنید تا بتوانید زمان خود را برای تمرکز بر حیاتی ترین اقدامات آزاد کنید.»

d8b4d8a7db8cd8b3d8aadaafdb8c daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986db8c da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b1d8a7 d8a7d987d985db8cd8aa d8afd8a7d8b1 6658c9763e270

چگونه شایستگی ایجاد کنیم

اکنون که هفت شایستگی را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانند بر موفقیت کارآفرینی تأثیر بگذارند، وقت آن است که یاد بگیریم چگونه آنها را ایجاد کنیم. کارآفرینان علی کیو نقوی، لوی رید، و زوئی اشبریج به این صفحه بازمی‌گردند و نکات خود را برای ایجاد شایستگی کارآفرینی به اشتراک می‌گذارند.

“حالت عملکرد” ​​خود را پیدا کنید

پیش از این، علی ق نقوی در مورد تاب آوری عاطفی، به طور خاص، «توانایی مقابله با ریسک و عدم اطمینان» صحبت کرد. اکنون نقوی توصیه های خود را برای ایجاد این شایستگی کارآفرینی به اشتراک می گذارد.

“من ممکن است به عنوان یک مشاور معتبر Kolbe مغرض باشم، اما واقعاً معتقدم که ارزیابی روان‌سنجی شاخص Kolbe A یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید روی خودتان به عنوان یک کارآفرین انجام دهید. چرا؟ نقوی می‌گوید، زیرا تصویر واضحی از “شیوه عملکرد” ​​شما به شما می‌دهد.

نقوی توضیح می‌دهد که نحوه عملکرد شما این است که چگونه به طور طبیعی اطلاعات را پردازش می‌کنید، رویه‌ها را دنبال می‌کنید، با ریسک و عدم قطعیت مقابله می‌کنید و ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارید. این نقاط قوت غریزی هرگز تغییر نخواهند کرد، صرف نظر از شرایط بیرونی. این خبر خوب تر است. با داشتن این دانش، می‌توانید زندگی کاری خود را به گونه‌ای بسازید که با قوت‌های غریزی خود بازی کنید.

مونولوگ خود را به یک گفتگو تبدیل کنید

بنابراین اگر احساس شک به خود، سندروم خیانتکار، یا با عوارض عاطفی کارآفرینی دست و پنجه نرم می‌کنید، چه می‌کنید؟ چگونه می توانید انعطاف پذیری عاطفی و خطر آب و هوا را افزایش دهید؟

نقوی می‌گوید:

من ایده “تبدیل مونولوگ به دیالوگ”، یعنی پرداختن به افکار منفی و خود محدودکننده را به‌عنوان یک کارآفرین، دوست دارم. “این می تواند با یک مربی، یک مربی، یک شریک تجاری، یک دوست، یا در مورد من، با یک ربات چت هوش مصنوعی باشد.

مبتدی باشید … عمدا

به طور خلاصه، لوی رید پنج شایستگی کارآفرینی را به اشتراک گذاشت:

  1. ظرفیت یادگیری.
  2. خودآگاهی.
  3. مدیریت افراد.
  4. مهارتهای بین فردی.
  5. بهینه سازی تصمیم گیری.

اکنون، او سه نکته را برای کمک به شما در ساخت آنها به اشتراک می گذارد.

«من فکر می‌کنم با قرار دادن عمدی خود در موقعیت‌هایی که در چیزی مبتدی هستید … می‌توانید مهارت‌های معنادار سازگاری را توسعه دهید و یاد بگیرید که چگونه مهارت‌های جدید را یاد بگیرید. به عبارت دیگر، یادگیری به خودی خود یک مهارت قابل یادگیری است.

رید اضافه می‌کند، “من دوست دارم شواهدی از کنجکاوی که بنیان‌گذاران را به یادگیری چیزهای جدید ترغیب می‌کند و فروتنی و تحمل ناراحتی که آنها را قادر می‌سازد در هر مرحله از حرفه‌شان مبتدی باشند، ببینم.

یادگیری مادام العمر را تمرین کنید

رید در مورد مبتدی بودن عمدی توضیح می‌دهد که «موقعیت یادگیری مادام‌العمر به توسعه و تمرین خودآگاهی و درون‌نگری لازم برای ارزیابی صادقانه توانایی‌های خود و شناسایی مکان‌هایی که به کمک نیاز دارید کمک می‌کند. “

رید می‌گوید این عقیده همیشه مردم را تشویق می‌کند تا از او بپرسند که چه نوع چیزهایی را باید برای تمرین یادگیری مادام‌العمر امتحان کنند. خب، پاسخ رید ممکن است شما را متعجب کند: «توصیه من این است که ویولن سل را بردارید. شما هرگز از یادگیری دست نخواهید کشید، و صداهایی که در طول مسیر تولید می کنید، ناگزیر شما را فروتن نگه می دارند.

دیدگاه های عاطفی سالم را در اولویت قرار دهید

نقوی و رید هر دو اذعان دارند که کارآفرینی به دلیل ماهیت خود غیرقابل پیش بینی است. جدای از ایجاد انعطاف‌پذیری عاطفی در برابر آب و هوای چنین منظره‌ای متغیر و اغلب فرار، لوی رید موارد زیر را توصیه می‌کند:

رید توضیح می‌دهد که

من فکر می‌کنم این واقعاً حیاتی است که اذعان کنیم که تعداد زیادی متغیر وجود دارد که تحت کنترل کارآفرین نیستند.” رید توضیح می‌دهد.

«من بنیان‌گذارانی را که با آنها کار می‌کنم تشویق می‌کنم روی اولویت‌بندی دیدگاه‌های عاطفی سالم کار کنند، که شامل اذعان به این است که در حالی که شرکت مسئولیت آنهاست، هر اتفاقی که می‌افتد تقصیر آنها نیست.

در یک ابزار مدیریت پروژه سرمایه گذاری کنید

Zoe Ashbridge مهارت های سازمانی را به عنوان یک شایستگی اساسی برای هر کارآفرین برجسته می کند. او افکار خود را در مورد توسعه و تمرین مهارت های سازمانی و دو ابزار ضروری که به او کمک می کند خود و تیمش را سازماندهی کند، به اشتراک می گذارد. اولین ابزار مدیریت پروژه است.

Ashbridge می‌گوید: «من Asana و Click Up را برای تیم‌ها دوست دارم و از Motion برای خودم نیز استفاده می‌کنم. «ابزار مدیریت پروژه شما باید همه چیزهای مربوط به جریان پروژه را در خود جای دهد. اگر کارها یا پروژه هایی وجود دارد که اغلب ایجاد می کنید، یک جریان فرآیند ایجاد کنید.

Ashbridge اضافه می کند: «به عنوان مثال، من فرآیندهای آپلود محتوا را دارم که همه چیز را به جزئی ترین وظایف تقسیم می کند تا هرکسی بتواند آن را بدون نظر من انجام دهد… با این سطح از جزئیات، شما همچنین تیم خود را مسئول می دانید، و این استاندارد را حفظ می کند.

یک پایگاه داده یا پایگاه دانش داشته باشید

پایگاه داده یا پایگاه دانش دومین ابزاری است که Ashbridge به کارآفرینان توصیه می کند برای توسعه مهارت های سازمانی خود ایجاد کنند.

من Google Apps را برای این کار دوست دارم، اما Notion عالی است” Ashbridge توضیح می دهد. “پایگاه داده شما همه راهنماها و الگوهای شما را در خود جای می دهد. به عنوان مثال، من یک راهنمای کامل در مورد متن جایگزین دارم. کار آسانا من می تواند به راهنما پیوند داشته باشد، بنابراین اگر یک عضو تیم جدید به زمینه بیشتری نیاز دارد، می تواند برود و آن را دریافت کند و به طور مستقل درباره آن بیاموزد.”

خط نهایی در توسعه شایستگی کارآفرینی

نکته اینجاست: برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید، نیازی به داشتن همه شایستگی های کارآفرینی ذکر شده در اینجا ندارید. اما حداقل، باید انعطاف‌پذیری عاطفی، ظرفیت یادگیری، خودآگاهی، تصمیم‌گیری و حداقل در روزهای اولیه مهارت‌های سازمانی خود را تقویت کنید.

همیشه می‌توانید مدیریت افراد و تا حدی مهارت‌های بین فردی را به افرادی برون‌سپاری کنید که در آن مهارت‌ها بهتر از شما هستند. در نهایت، حتی ممکن است بتوانید مهارت های سازمانی را برون سپاری کنید – اگر نمی توانید سازماندهی کنید، به کسی پول بدهید تا زمان شما را سازماندهی کند.

اما برای توسعه یا بهبود صلاحیت های کارآفرینی “باید” ، نحوه عملکرد خود را پیدا کنید ، دیدگاه های عاطفی سالم را در اولویت قرار دهید و برای حمایت از سازمان خود در ابزار/زیرساخت ها سرمایه گذاری کنید.

9b61-4915-beb5-7ee158c1a1d3″ id=”hs-cta-46f97ca9-9b61-4915-beb5-7ee158c1a1d3″> Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا