کسب و کار

چگونه در سال 2023 وارد فروش فناوری شویم

چگونه در سال 2023 وارد فروش فناوری شویم

تکنولوژی یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد امروزی است. در واقع، تعداد استارت آپ های فناوری افزایش یافته است با 47 درصد در دهه گذشته – ایجاد نیاز به فروشندگان شایسته.

a tech sales professional working on a tablet in his office

اگر به فناوری علاقه دارید – و حتی علاقه بیشتری به کمک به مردم دارید – حرفه فروش فناوری می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از غواصی بدانید.

Free Kit: Everything You Need for Your Job Search

در اینجا، ما اصول اولیه فروش فناوری، مزایا و معایب کار در این صنعت، و اینکه چگونه می‌توانید در سال 2023 شغلی را در زمینه فروش فناوری شروع کنید، پوشش خواهیم داد.

فهرست محتوا

فروش فناوری چیست؟

یک نماینده فروش فنی چیست؟

آیا باید در بخش فروش فناوری کار کنید؟

چگونه در سال 2023 وارد فروش فناوری شویم

مسلماً، این تعریف از نظر طراحی گسترده است. این به این دلیل است که نوع فناوری که می‌فروشید بسته به نوع شرکتی که در آن کار می‌کنید متفاوت است.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است سخت افزار رایانه مانند لپ تاپ و مانیتور را بفروشد، در حالی که شرکتی دیگر نرم افزار CRM را بفروشد. یا ممکن است ترکیبی از فناوری مانند رایانه‌های دارای نرم‌افزار ضد ویروس را بفروشند.

how to get into tech sales: types of technology

شرکت‌های فناوری تمایل دارند در یک (یا چند) از دسته‌های زیر تخصص داشته باشند:

  • نرم‌افزار. راه‌حل‌های نرم‌افزاری را می‌توان به‌عنوان برنامه یا سرویس فروخت (SaaS ) که نیاز به اشتراک دارد. مثال‌ها عبارتند از CRM، نرم‌افزار صورت‌حساب، و نرم‌افزار مدیریت پروژه.
  • سخت‌افزار. سخت‌افزار فنی دستگاه‌ها یا تجهیزات فیزیکی هستند که نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، مانند لپ‌تاپ، تلفن و لوازم جانبی فنی.
  • خدمات فناوری اطلاعات. این شامل فروش خدمات امنیتی، مشاوره یا عیب‌یابی به شرکت‌ها است.

بعد، بیایید بیشتر به نقش یک نماینده فروش فناوری بپردازیم.

این نقش به دانش فنی و مهارت‌های اجتماعی مساوی نیاز دارد. به عبارت دیگر، دانستن زنگ ها و سوت های یک محصول یا خدمات نیمی از کار است. شما همچنین باید نیازهای مشتریان خود را کشف کنید و نحوه کاهش درد آنها را با آنها در میان بگذارید.

از آنجایی که فروش فناوری یک فرآیند چند مرحله‌ای است، مسئولیت‌های شما می‌تواند شامل موارد زیر نیز باشد:

  • ایجاد و به ثمر رساندن سرنخ
  • برگزاری تماس های اکتشافی
  • توصیه و نمایش محصولات
  • نوشتن گزارش ها و پیشنهادات برای فروشندگان یا مشتریان
  • تحقیق روندهای فعلی بازار
  • ایجاد ارتباط با مشتریان جدید و فعلی.

آیا باید در فروش فناوری کار کنید؟

بنابراین، آیا شغل فروش فناوری برای شما مناسب است؟ بیایید مزایا و معایب این صنعت را در زیر بررسی کنیم.

Pro: تقاضای بالا

فروش رگ حیاتی هر کسب و کاری است و تقاضا برای مشاغل مرتبط با فروش را به شدت بالا می برد. علاوه بر این، تعداد کل استارت آپ های فناوری افزایش یافته است با 47% از سال 2007، ایجاد نیاز روزافزون به تخصصی فروش فناوری.

حرفه ای: حقوق رقابتی

از آنجایی که مشاغل فروش در صنعت فناوری نیاز به دانش تخصصی دارند، دستمزد نسبت به سایر مشاغل رقابتی تر است.

به طور متوسط، متخصصان فروش فناوری در ایالات متحده 71300 دلار در سال درآمد دارند. این رقم برای یک مدیر فروش فناوری به 129700 دلار در سال می‌رسد. انتظار داشته باشید که این اعداد با تجربه و کمیسیون افزایش یابد.

حرفه ای: فرصت های فراوان

با تعداد زیادی نقش در تیم فروش – مانند مدیران حساب، نمایندگان توسعه کسب و کار، و مدیران تیم — فرصت های زیادی برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد.

به‌علاوه، با کسب تجربه بیشتر، می‌توانید به‌صورت عمودی به سایر بخش‌های صنعت مورد علاقه‌تان، از جمله FoodTech، CleanTech و موارد دیگر حرکت کنید.

معایب: فشار بالا

فروش کار سختی است. شرکت های فناوری، به ویژه، به شدت به تمدید اشتراک بیش از سایر صنایع متکی هستند.

در اغلب موارد، عملکرد شما کاملاً مبتنی بر نتایج خواهد بود. به عبارت دیگر، شما به اندازه اعدادی که می‌کشید خوب هستید.

برای برخی، فشار برای رسیدن به سهمیه انگیزه‌ای فوق‌العاده است. اما برای دیگران، می تواند به سرعت منجر به استرس و حتی فرسودگی شغلی شود. برای گفتن همه اینها، برای موفقیت در این نقش به فداکاری و پشتکار زیادی نیاز است – اما اگر بتوانید از عهده آن برآیید، بسیاری از جنبه‌های پاداش کار را خواهید یافت.

معایب: منحنی یادگیری شیب دار

برای بیان این موضوع، متخصصان فروش فناوری باید نکات و نکات فنی را که می فروشند بدانند. با این حال، این صنعت همراه با محصولات موجود در آن همیشه در حال پیشرفت است. انتظار داشته باشید که با یک منحنی یادگیری شیب دار روبرو شوید که هرگز از بین نمی رود.

اگرچه صنعت فناوری ترسناک به نظر می رسد، اما مانع ورود نسبتاً کمی دارد. به این معنی که هیچ معیار سختگیرانه ای وجود ندارد که شما باید آن را رعایت کنید تا شغلی را تضمین کنید. اما، از طرف دیگر، این باعث رقابت بیشتر می شود.

داشتن تجربه فروش محصولات فناوری یک امتیاز مثبت است، اما اگر از نقطه صفر شروع می‌کنید، نگران نباشید. بسیاری از شرکت‌ها موقعیت‌های ابتدایی را ارائه می‌کنند که در آن می‌توانید مهارت‌های فنی لازم برای موفقیت را بیاموزید (یا تقویت کنید).

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از درب عبور کنید:

1. تجربه فروش خود را برجسته کنید.

فروش فناوری کمتر مربوط به فناوری و بیشتر مربوط به بخش فروش است.

با اسکن رزومه خود برای هر تجربه فروش قبلی، حتی اگر کارکرد اصلی شغل شما نبوده، شروع کنید. به دنبال نمونه هایی از زمانی باشید که روابط مثبت با مشتری ایجاد کرده اید یا کسب و کار جدیدی ایجاد کرده اید. اینها دو فعالیت حیاتی در فرایند فروش هستند.

سپس، برای برجسته کردن این تجربیات، رزومه خود را دوباره کار کنید و آماده شوید تا چند نمونه را در مصاحبه ذکر کنید.

2. با گواهینامه های فروش (یا فنی) بازاری تر شوید.

گواهینامه های فروش به تقویت رزومه شما کمک می کند و خود را به عنوان یک نامزد واجد شرایط تر قرار می دهد. به علاوه، گواهینامه هایی برای حرفه ای ها در تمام سطوح تجربه، از جمله برنامه های سطح ابتدایی و پیشرفته تر وجود دارد.

حتی اگر تجربه فروش داشته باشید، گواهینامه ها می توانند مهارت های کلیدی مانند مذاکره یا جستجو را تقویت کنند.

3. صنعت درون و بیرون را بشناسید.

اگر می خواهید در زمینه فناوری کار کنید، باید مانند یک دامپزشک صنعت ظاهر شوید. این به معنای غوطه ور شدن در صنعت فناوری و بخش خاصی است که می خواهید دنبال کنید.

اینفلوئنسرهای صنعت را در لینکدین دنبال کنید، به انجمن‌های فروش آنلاین بپیوندید و از هر گونه روند یا تغییر در صنعت به‌روز باشید. هرگونه ادغام یا ادغام بزرگ را یادداشت کنید و آخرین نوآوری های فناوری را مطالعه کنید.

این نه تنها به شما درک کاملی از صنعت می‌دهد، بلکه اصطلاحات و اصطلاحات مخصوص صنعت را نیز که می‌توانید در مصاحبه بعدی خود استفاده کنید، انتخاب خواهید کرد.

4. به دنبال شرکت های مناسب باشید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید کورکورانه به شرکت‌های فناوری مراجعه کنید و ببینید چه کسی گاز می‌گیرد، اما روش‌های مؤثرتری وجود دارد.

مثل شرایط پیشرو در فروش، باید قبل از رسیدن به شرکت‌ها واجد شرایط باشید. بیرون با فهرست کردن ویژگی‌های شغلی که می‌خواهید شروع کنید – مانند نوع فناوری که می‌خواهید بفروشید، محدوده دستمزد و موارد دیگر. از این معیار برای مشخص کردن شرکت‌هایی که بهترین هستند استفاده کنید.

با انجام این کار، زمان بیشتری را برای تحقیق در مورد هر شرکت، تنظیم رزومه خود و آماده شدن برای مصاحبه آزاد می کنید.

5. شبکه، شبکه، شبکه.

ایجاد یک مسیر شغلی جدید دلهره آور است، اما داشتن مخاطبین مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند.

بهترین زمان برای افزایش تلاش های شبکه خود قبل از شروع درخواست شغل است. به این ترتیب، شما در حال حاضر مخاطبینی دارید که در زمان فرا رسیدن زمان، از آنها استفاده کنید.

اگر در LinkedIn هستید، شروع به جستجوی افراد حرفه‌ای در موقعیت‌های مورد علاقه خود کنید. سپس، درخواستی برای اتصال به همراه یک پیام متفکرانه ارسال کنید. اگر قبول کردند، حتی می‌توانید یک چت 15 دقیقه‌ای Zoom بخواهید تا درباره کار آنها بیشتر بدانید.

به یاد داشته باشید، شبکه سازی چیزی بیش از یک فعالیت یکباره است. به ساختن شبکه خود، درگیر شدن با ارتباطات خود و یافتن گروه هایی برای پیوستن ادامه دهید. بله، شبکه سازی زمان می برد، اما تلاش شما می تواند درهای جدیدی را باز کند که در غیر این صورت از دسترس خارج بودند.

به شما

علاوه بر کار در یکی از صنایع با رشد سریع امروزی، حرفه در فروش فناوری دستمزد رقابتی، فرصت‌های فراوان برای پیشرفت، و فرصت کار با راه‌حل‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. امیدواریم این مقاله پایه و اساس لازم را برای ایجاد مسیر شغلی در این صنعت هیجان انگیز فراهم کند.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا