کسب و کار

گناه بهره وری کار شما را می کشد: چگونه بر آن غلبه کنید

گناه بهره وری کار شما را می کشد: چگونه بر آن غلبه کنید

احساس گناه به خاطر انجام ندادن کار به اندازه کافی به نظر می رسد یکی از موارد ثابت محیط کار امروزی باشد.

Productivity guilt

وقتی The Hustle بررسی از کارآفرینان درباره سلامت روانی آنها، 63٪ احساس فرسودگی شغلی و 59٪ اضطراب را تجربه کردند.

با افزایش احساس گناه و اضطراب، موثر بودن در کار چالش برانگیزتر می شود. و این می تواند یک چرخه منفی و کاهش بهره وری ایجاد کند.

خبر خوب؟

چندین ابزار وجود دارد که بنیانگذاران می توانند از آنها برای تغییر طرز فکر خود در مورد احساس گناه در بهره وری و بهبود کیفیت کار خود استفاده کنند تا فرهنگ شرکتی سالم و سازنده را تنظیم کنند.

همه چیز با درک ریشه‌های احساس گناه در بهره‌وری و چگونگی تأثیر آن بر عملکرد شما شروع می‌شود.

گناه بهره وری چیست؟

گناه بهره وری به احساس شرم یا ناامیدی مربوط به این باور که به اندازه کافی به دست نیاورده اید یا به اندازه کافی سخت کار نکرده اید، اشاره دارد.

می‌تواند به یک نوع tregt=”noopener”>productivity_blanka> تبدیل شود شما هر دقیقه از وقت خود را با فعالیت کاری به بهای سلامت جسمی و روانی خود پر می کنید.

روانشناسی احساس گناه بهره وری توضیح داده شد

احساس گناه در بهره وری اغلب نتیجه انتظارات غیر واقعی از خود یا شرکتتان است. این انتظارات ممکن است از افراد دیگر، از شما یا از مقایسه ناشی شود.

در فرهنگی که ایده «هیجان» را تجلیل می‌کند و شادی را با موفقیت و موفقیت برابر می‌داند، خلاص شدن از شر این احساس آزاردهنده که به اندازه کافی انجام نمی‌دهید، دشوار است.

متأسفانه، این احساس شرم و گناه می تواند استرسی را افزایش دهد که مانع از توانایی طبیعی بدن شما برای آرامش می شود. استرس مزمن می تواند منجر به کاهش بهره وری و علائمی مانند ناتوانی در تمرکز، مشکلات خواب، درد فیزیکی، اضطراب و افسردگی شود.

بنابراین، احساس گناه در بهره‌وری می‌تواند به چرخه‌ای خودتقویت‌کننده تبدیل شود که در آن احساسات منفی توانایی شما را برای تمرکز و مؤثر بودن در کار کاهش می‌دهد.

اما یادگیری غلبه بر احساس گناه در بهره وری می تواند بهزیستی شما را بهبود بخشد و در نهایت شما را بهره وری بیشتر کند.

هشت نکته برای غلبه بر احساس گناه در بهره وری

در اینجا هشت استراتژی وجود دارد که کارآفرینان می توانند برای تغییر طرز فکر و رهایی خود از چنگال گناه بهره وری استفاده کنند.

1. منبع گناه خود را شناسایی کنید

گناه بهره وری می تواند از منابع داخلی یا خارجی ناشی شود. درک اینکه گناه شما از کجا سرچشمه می گیرد می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کجا باید اقدام کنید و انتظارات را دوباره تنظیم کنید.

گناه درونی به احساس شرمندگی اشاره دارد که از گفتن به خود مبنی بر اینکه به اندازه کافی سخت کار نمی‌کنید یا به سرعت به نقاط عطف دست می‌یابید، ایجاد می‌شود. اگر منابع احساس گناه شما درونی است، روی گفتگوی خود کار کنید و فرصت های بیشتری برای دلسوز بودن به جای انتقاد کردن پیدا کنید.

احساس گناه بیرونی اغلب به دلیل فشار دیگران – مانند بنیانگذاران یا سرمایه گذاران – اتفاق می افتد و باعث می شود احساس کنید به اندازه کافی انجام نمی دهید. رهبری و مدیریت نیز می تواند منبع گناه بیرونی باشد.

هنگامی که دیگران شما را مقصر می دانند، سعی کنید با آنها کار کنید تا اهداف را دوباره تنظیم کنید، انتظارات را مجددا تنظیم کنید و یک سبک ارتباطی پیدا کنید که برای هر دو طرف مناسب باشد.

2. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

در حالی که ارزیابی عملکرد شرکت شما با عملکرد رقبایتان می‌تواند مفید باشد، اما نقطه‌ای وجود دارد که مقایسه بیشتر مضر است تا مفید.

با توجه به کمک بهتر، مقایسه خود با دیگران می تواند منجر به حسادت، کاهش عزت نفس، و تمرکز وسواس گونه بر کاستی ها و نواقص خود به جای نقاط قوت شود.

در عوض، سعی کنید عملکرد فعلی خود را با عملکرد گذشته خود مقایسه کنید. این طرز فکری را ایجاد می‌کند که براساس ، و تشویق شماnoopener”> target=”f_-blank” rel=”noopener”>target=”f_-blank” تلاش کنید تا کمی بهتر از قبل انجام دهید.

تمرکز بر رشد و موفقیت شخصی می تواند منجر به نتایج ثابت تر و اعتماد به نفس سالم تر شود.

3. تفاوت بین پرمشغله و سازنده را بیاموزید

از خود بپرسید، “آیا سعی می‌کنم سرم شلوغ به نظر برسد یا در واقع سازنده هستم؟”

مشغله به این معنی است که شما همیشه در حال انجام کاری هستید. از سوی دیگر بهره وری به این معنی است که شما در حال تولید چیزی هستید.

هنگام ایجاد لیست کارهای خود به جای وظایف، روی اهداف و موارد قابل تحویل تمرکز کنید. در پایان روز، شما می خواهید چیزی برای نشان دادن به غیر از مقدار زیاد کار داشته باشید.

ایجاد مستمر موارد قابل تحویل به شما کمک می‌کند تا در جهت اهداف خود پیشرفت قابل پیگیری داشته باشید.

4. مراقب سلامتی خود باشید

در دنیای استارت‌آپ‌ها، این ایده پر زرق و برق از شرکت‌های تک‌شاخ وجود دارد که در پشت شب‌های بی‌خوابی ساخته شده‌اند و بنیان‌گذاران آن با نودل‌های فوری تغذیه می‌شوند.

اما واقعیت این است که اگر بهترین احساس را نداشته باشید، مولد بودن دشوار است. به همین دلیل مهم است که سلامت جسمی و روانی خود را در اولویت قرار دهید.

Tomasz Niezgoda، یکی از بنیانگذاران شرکت بهینه سازی SEO Surfer، به بنیانگذاران توصیه می کند “خواب کافی داشته باشند، غذای سالم بخورند و به طور منظم ورزش کنند.”

حفاظت از سلامتی شما، پایه و اساس بهتری را برای فرهنگ شرکت سازنده در حین مقیاس بندی ایجاد می کند. وقتی رهبری به طور مداوم سلامتی را فدای ظاهر بهره‌وری می‌کند، کارکنان نیز برای انجام همین کار تحت فشار قرار می‌گیرند.

حفاظت از رفاه شما یک مثال مثبت است و به کارمندان شما این امکان را می دهد که از خودشان نیز مراقبت کنند.

5. یک سیستم اولویت بندی که برای شما کار می کند پیدا کنید

اغلب، شما زمان کافی برای تکمیل همه کارهای فهرست کارهایتان را ندارید. از اولویت‌بندی و مدیریت زمان ابزارهایی برای تمرکز بر مهمترین وظایف.

در اینجا چند سیستم وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • ماتریس آیزنهاور: وظایف را اولویت بندی می کند به چهار دسته بر اساس فوریت و اهمیت به شما کمک می کند تا بفهمید روی چه چیزی کار کنید و چه چیزی را واگذار کنید.
  • تکنیک پومودورو: موارد استفاده فواصل کاری زمان‌بندی‌شده همراه با استراحت‌های کوتاه به شما کمک می‌کند روی یک کار تمرکز کنید و کمال‌گرایی را محدود کنید.
  • استراتژی دو فهرستی وارن بافت : برای اولویت‌بندی آسان‌تر، فهرستی از کارها و کارهای اجتناب‌شده ایجاد می‌کند و از وسوسه کار روی کارهای مزاحم جلوگیری می‌کند.
  • قورباغه را بخور: به کسانی که با programs_blankener” rel=”noopener”>program_stinkation” rel=”noopener”>procrastinationprocrastination? اول راه.

با چند مورد آزمایش کنید تا بفهمید کدام تاکتیک برای شما مفید است. همچنین می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این چارچوب‌ها و تشویق مدیران به بحث درباره آن‌ها با تیم‌هایشان، به کارمندان خود کمک کنید تا مؤثرتر باشند.

6. انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید

انتظارات غیر واقعی ریشه بسیاری از احساس گناه و شرمندگی است. خود را برای موفقیت آماده کنید و مطمئن شوید که اهدافتان همچنان به شما کمک می کند اما در محدوده امکان قرار می گیرید.

بن هارپر، مدیر عامل شرکت اطلاعاتی و فروش B2B Clarity Stack، به بنیانگذاران می‌گوید: «برای انجام سه کار در روز برنامه‌ریزی کنید و اگر از هر سه کار فقط دو کار را انجام دادید، خودتان را سرکوب نکنید».

داشتن استانداردهای غیرممکن راهی سریع برای احساس شکست و از دست دادن انگیزه است. درعوض، بدانید که به عنوان یک بنیانگذار، کلاه زیادی به سر می‌کنید، و بعضی روزها به همه چیز نخواهید رسید.

7. اهداف بزرگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید

هدف های واقع بینانه همچنان می توانند شما را بیش از حد لاغر کنند. گاهی اوقات، می توانید خود را در پای چندین هدف کوهستانی قرار دهید و احساس گمراهی یا ترس کنید.

دستیابی به بزرگترین اهداف شما زمان بر است، و اگر فقط به دنبال نتیجه نهایی باشید، به راحتی می توانید احساس کنید که کاری انجام نداده اید. در عوض، وظایف بزرگ خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا برنده های کوچکی ایجاد کنید و حس حرکت را ایجاد کنید.

استیو کرول، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آژانس بازاریابی دیجیتال Be Found Online، هر سال سه هدف مشخص و قابل اندازه‌گیری را تعیین می‌کند. او سپس توصیه می‌کند «آنها را به وظایف و نقاط عطف ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید». به این ترتیب، او می تواند حس موفقیت و بهره وری را بدون از دست دادن تصویر بزرگتر حفظ کند.

8. مولد نبودن را تمرین کنید

ایجاد تعادل سالم‌تر بین کار و زندگی به شما این امکان را می‌دهد که دوباره شارژ کنید و هوشیارتر برگردید. اما اگر اوقات فراغت شما مملو از افکار گناه بهره وری باشد، نمی توانید به طور کامل آرام شوید.

به توانایی خود در آرامش به عنوان یک مهارت آموخته شده یا ماهیچه ای که نیاز به تمرین دارد فکر کنید. گنجاندن تمرین عمدی می تواند به شما کمک کند با مرخصی راحت تر شوید.

یک سرگرمی را پیدا کنید که صرفاً به این دلیل است که از آن لذت می برید. بله، این بدان معناست که هیچ سرگرمی یا فعالیت مولد مرتبط با کار شما وجود ندارد. اکنون زمان شما برای قطع ارتباط است.

اگر می‌خواهید فضای کاری ایجاد کنید که افراد در آن استراحت و شارژ کنند، سرگرمی‌های غیر کاری را بخشی از گفتگو قرار دهید. سرگرمی های خود را به اشتراک بگذارید و در مورد زندگی تیم خود در خارج از محل کار بیاموزید.

دستاوردهای سرگرمی را جشن بگیرید، حتی زمانی که آنها به کار مرتبط نیستند.

در نهایت، شما می‌خواهید مکانی ایجاد کنید که در آن وقت گذاشتن برای مراقبت از خود و کشف علایق برای سرگرمی، هنجار باشد – نه استثنا.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

حتما بخوانید : 5 مرحله کارآفرینی

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا