کسب و کار

استارت آپ چیست؟ راهنمای نهایی استارتاپ ها

استارت آپ چیست؟ راهنمای نهایی استارتاپ ها

استارت آپ چیست؟ ممکن است به یک شرکت فن‌آوری مد روز با آبجوی رایگان فکر کنید – اما چیزی بیشتر از زمان تعطیلات نامحدود و سگ‌ها در دفتر وجود دارد.

به زبان ساده، استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد. استارت‌آپ‌ها معمولاً با تعداد کم کارمند، سابقه عملیاتی محدود و تمرکز بر نوآوری و رشد مشخص می‌شوند.

بنابراین اگر قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارید، به جای درستی آمده اید. راهنمای گام به گام راه اندازی یک استارت آپ و برخی از مشکلات رایج استارت آپی را بخوانید.

Download Now: Free Business Startup Kit

به طور کلی، استارت‌آپ‌ها در مقایسه با کسب‌وکارهای مستقر پرخطرتر در نظر گرفته می‌شوند، اما آنها همچنین پتانسیل رشد سریع و ایجاد بازده قابل توجهی برای بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران خود دارند.

مراحل توسعه بسیاری وجود دارد که استارت آپ ها از آن عبور می کنند. با این حال، رایج‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که مردم با شنیدن عبارت «کسب و کار استارت‌آپ» به آن فکر می‌کنند، استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه هستند.

بیایید چند نمونه از استارت‌آپ‌های معروف را مرور کنیم. به خاطر داشته باشید، بسیاری از این کسب و کارها به عنوان استارت آپ شروع شدند، اما پس از سال ها موفقیت، می توان آنها را شرکت های بزرگ و تمام عیار در نظر گرفت. با این حال، ذهنیت استارتاپ اغلب بخشی از فرهنگ باقی می ماند.

نمونه های راه اندازی موفق

Slack

Startup examples - Slack

منبع تصویر

Slack یک پلت فرم پیام رسانی برای تیم ها است که به کاربران اجازه می دهد در زمان واقعی ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر همکاری کنند. این شرکت در سال 2013 تأسیس شد و به دلیل رابط کاربر پسند و توانایی ادغام با ابزارهای دیگر به سرعت در بین مشاغل محبوبیت یافت.

امروزه، Slack یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های ارتباطی برای تیم‌ها است و نمونه‌ای پیشرو از یک استارت‌آپ موفق محسوب می‌شود.

یکی از کلیدهای موفقیت Slack تاکید زیاد آن بر بازخورد مشتریان بود. بنیانگذار استوارت باترفیلد التماس و تحقیر دوستان در سایر مشاغل برای امتحان Slack و ارائه بازخورد.

استریپ

startup example, stripe

منبع تصویر

Stripe یک پلت فرم پردازش پرداخت است که به کسب و کارها اجازه می دهد به راحتی و ایمن پرداخت های آنلاین را بپذیرند. این شرکت در سال 2010 تاسیس شد و از آن زمان به لطف API های مناسب برای توسعه، به یکی از محبوب ترین پلتفرم های پردازش پرداخت برای مشاغل آنلاین تبدیل شده است.

Stripe سرمایه اولیه خود را از شتاب دهنده استارتاپی محبوب Y Combinator به دست آورد و سرمایه گذاری خطرپذیر اضافی از Sequoia Capital و Andreessen Horowitz .

Stripe نمونه‌ای کلاسیک از این است که چگونه استارت‌آپ‌ها می‌توانند با پول و راهنمایی از سوی VCها، سرمایه‌گذاران فرشته، و برنامه‌های شتاب‌دهنده استارت‌آپ، زود جذب شوند.

بزرگنمایی

startup example, Zoom

منبع تصویر

Zoom یک پلت فرم ویدئو کنفرانس است که به کاربران امکان می دهد از راه دور با یکدیگر ملاقات و همکاری کنند. این شرکت در سال 2011 تأسیس شد و از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی، به ویژه در طول همه‌گیری، تبدیل شده است.

Zoom در ابتدا در تامین امنیت سرمایه گذاران با مشکل روبرو بود زیرا بسیاری از مردم فکر می کردند بازار اشباع شده است. با این حال، رشد سریع درآمد، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان Zoom منجر به ارزش گذاری 1 میلیارد دلاری شد و آن را به یک استارتاپ “یونیکورن” و نمونه برتر استارتاپ عالی.

Instacart

startup example, instacart

منبع تصویر

Instacart یک سرویس آنلاین تحویل خواربار است که به کاربران امکان می‌دهد خواربارفروشی‌ها را از فروشگاه‌های محلی خود سفارش داده و در خانه تحویل دهند. این شرکت در سال 2012 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین خدمات تحویل مواد غذایی در ایالات متحده و سایر کشورها تبدیل شده است.

Instacart نیز با شتاب دهنده معروف Y Combinator شروع به کار کرد. ثابت می کند که این یک نمونه کلاسیک از یک استارتاپ است که با ارائه یک راه حل مدرن و مخرب برای مشکلی که مشتریان حتی نمی دانستند که دارند به موفقیت دست یافته است.

استارت‌آپ‌های اولیه نه تنها در انتظار تامین مالی هستند، بلکه می‌توانند روی توسعه تحقیق، توسعه کسب‌وکار محصول، تحقیقات بازار و موارد دیگر نیز کار کنند. به دلیل اینکه در مراحل اولیه قرار دارند و با عدم قطعیت مواجه هستند، استارت آپ های در مراحل اولیه از همه آنها پرخطر هستند.

 وقتی استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه بودجه دریافت می‌کنند تا به آنها در توسعه محصول خود در ازای حقوق صاحبان سهام کمک کند، به آن بودجه اولیه گفته می‌شود.

در اینجا چند نمونه از استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه آورده شده است.

نمونه‌های راه‌اندازی در مراحل اولیه

بازگشت

startup example, returnمنبع تصویر

بازگشت مستقر در بالتیمور بازگشت< /a> نرم افزار B2B را برای کمک به شرکت ها ارائه می دهد تا تأثیر محتوایی را که به اشتراک می گذارند به حداکثر برسانند. Return همچنین ادعا می کند که جریان معامله را تسریع می کند و فروش را افزایش می دهد.

بازده در حال حاضر در مرحله تامین مالی اولیه است، با دریافت 1.2 میلیون دلار برای ادامه توسعه محصول خود در ازای سهام. در حال حاضر، Return یک استارت آپ در مراحل اولیه در نظر گرفته می شود، زیرا این شرکت هنوز در حال پالایش محصول خود قبل از ورود به بازار در مقیاس است.

امپکت فود

startup example, impact food

منبع تصویر

غذای تاثیرگذار مرحله اولیه زنان است استارت آپی مستقر در سانفرانسیسکو که به ایجاد جایگزین های پایدار غذاهای دریایی مبتنی بر گیاه اختصاص دارد. ایمپکت فود با ماهی تن گیاهی خلاقانه خود به دنبال مبارزه با گرمایش جهانی و صید بی رویه بی رویه است.

Impact Food یک استارت‌آپ در مراحل اولیه است، زیرا کمتر از یک سال است که وجود دارد و تیم آن فقط از سه نفر تشکیل شده است.

این سه بنیانگذار شروع به کار کردن در آشپزخانه خانه خود کردند و تجهیزات آزمایشگاهی را از مدرسه خود به امانت گرفتند. آنها در نهایت یک دور 500000 دلاری سرمایه اولیه از VC و سرمایه گذاران فرشته را بستند.

سلامت موازی

startup example, parallel health

منبع تصویر

مستقر در سانفرانسیسکو بهداشت موازی شامل یک تیم کوچک از سه بنیانگذار با استفاده از فناوری پیشرفته توالی یابی ژن، آنها راه حل های مراقبت از پوست شخصی را بر اساس میکروبیوم منحصر به فرد پوست شما ارائه می دهند.

Parallel Health یک استارت‌آپ در مراحل اولیه است که در حال حاضر در مرحله اولیه تامین مالی است. این اولین مرحله تامین مالی است. سرمایه گذاران سرمایه ای را در اختیار یک شرکت قرار می دهند تا در ازای حقوق صاحبان، شروع به توسعه محصول خود کنند.

اجرا

startup example, perform

منبع تصویر

Perform یک تیم سه نفره دیگر است، یک بار دوباره در سانفرانسیسکو مستقر است. Perform یک برنامه مربیگری و تمرین شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد تا به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، Perform می‌تواند برای شما یک برنامه تمرینی بسازد که با برنامه‌های شما منطبق است و شما را با یک مربی دونده متخصص برای اهداف خاص شما مرتبط کند.

Perform یک استارت‌آپ در مراحل اولیه است که در آن تیم فقط از بنیان‌گذاران تشکیل شده است و آنها تاکنون 1.2 میلیون دلار بودجه اولیه دریافت کرده‌اند تا به توسعه فناوری خود ادامه دهند.

نقشه راه راه اندازی

شروع یک استارتاپ یک مسیر خطی نیست، اما داشتن یک برنامه می تواند آشفتگی را روشن کند. بسیاری از کارآفرینان سرمایه گذاری خود را با ابزارها و منابع راه اندازی شروع می کنند، از جمله نقشه راه استارتاپ، که اهداف و اهداف را مشخص می کند. انتظارات برای کسب و کار و اینکه کجا می رود.

فرایند برنامه ریزی می تواند با یک نمای کلی در سطح بالا شروع شود تا تصویر بزرگ یا هدف نهایی در خط مقدم عملیات باشد.

startup example, perform

منبع تصویر

از آنجایی که هر کسب‌وکاری متفاوت است، هیچ دو نقشه راه مشابهی به نظر نمی‌رسند، اما انواع مختلفی از نقشه‌های راه وجود دارد که باید هنگام طراحی نقشه راه خود، آنها را بررسی کنید.

چه قصد راه‌اندازی یک استارت‌آپ در مراحل اولیه را دارید یا یک برنامه استراتژیک برای یک استارت‌آپ موجود ایجاد کنید، ابتدا باید مشخص کنید که کسب‌وکار شما تحت کدام یک از شش نوع استارت‌آپ قرار می‌گیرد.

سپس می‌توانید استراتژی خود را متناسب با آن تنظیم کنید و راه‌اندازی موفقیت‌آمیزی را آغاز کنید (که به زودی به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت).

اجازه دهید به طور خلاصه مرور کنیم که چه چیزی هر یک از این انواع راه اندازی را منحصر به فرد می کند.

  1. استارت‌آپ‌های کسب‌وکار کوچک تا متوسط. استارت‌آپی که درآمد و دارایی‌ها را حفظ می‌کند و نیروی کاری بیش از 2000 کارمند ندارد.
  2. استارت آپ های اجتماعی. استارت‌آپی که راه‌حل‌های راه‌حل‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را توسعه، تأمین مالی و اجرا می‌کند.
  3. استارت‌آپ‌های تجاری بزرگ. این شرکت ها برای نوآوری و ایجاد موج های قابل توجه در صنعت خود ایجاد شده اند.
  4. استارت‌آپ‌های مقیاس‌پذیر. این کسب‌وکارها قصد دارند در طول زمان به شدت گسترش پیدا کنند تا به شرکت‌هایی با رشد بالا و سودآور تبدیل شوند.
  5. استارت آپ های قابل دستیابی/خرید. این استارت‌آپ‌ها سرمایه کمی دارند اما توسعه سریعی دارند و برای فروش به شرکت‌های بزرگ‌تر ایجاد شده‌اند.
  6. استارت‌آپ‌های سبک زندگی. این استارت‌آپ‌ها برای تمرکز بر رفتارها و فعالیت‌ها (یا “سبک زندگی”) که بنیان‌گذاران – و مخاطبان هدفشان – به آن علاقه دارند ایجاد شده‌اند. .

به‌خاطر داشته باشید که یک استارت‌آپ می‌تواند در چند دسته قرار گیرد و نه منحصراً در یک دسته.

علاوه بر این نوع استارتاپ ها، احتمالاً عبارت استارتاپ ناب را نیز شنیده اید.

روش‌شناسی استارت‌آپ ناب به فرآیندهای توسعه و رشد اشاره دارد که برای به حداقل رساندن نیاز به بودجه طراحی شده‌اند. و همچنین ریسک های بازار. این فرآیند باعث صرفه جویی در زمان و منابع گرانبها می شود – دو دارایی استارت آپ ها نمی توانند هدر دهند.

صرف نظر از نوع راه اندازی، بیش از 90% شکست می خورد. بسیاری از این خرابی‌ها ناشی از مسائل مربوط به جریان نقدی< و مشکلات مدیریتی.

به‌جای کار کردن با این مشکلات، کتاب راهنمای رشد راه اندازی (و همچنین نکات زیر) می تواند به شما کمک کند تا از برخی از این مشکلات قبل از وقوع جلوگیری کنید.

راهنمای راه اندازی گام به گام برای راه اندازی یک کسب و کار موفق

راه اندازی یک فرآیند خطی نیست. این بخش پره های مختلفی را که چرخ راه اندازی ضرب المثل را تشکیل می دهند، نشان می دهد.

1. نوع راه اندازی مورد نظر خود را تعیین کنید.

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق مستلزم ایجاد یک پایه قوی است. این برای توانایی شما برای رشد و مقیاس‌بندی مؤثر کسب‌وکارتان بسیار مهم است. برای انجام این کار، تعیین کنید که کسب و کار شما در کدام یک از شش نوع استارت آپ قرار می گیرد.

types of startups include small to mid-sized business, social, large business, scalable, acquirable/buyable and lifestyle

برای تصمیم گیری، سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • آیا می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید یا یک کسب و کار کوچک و محلی را حفظ کنید؟
  • آیا می خواهید با کسب و کار خود عمومی شوید؟
  • آیا می خواهید کسب و کار خود را حفظ کنید یا در نهایت آن را بفروشید؟

هنگامی که گزینه‌های خود را محدود کردید، بقیه مراحل واضح‌تر می‌شوند زیرا اهداف کسب‌وکار خود را می‌دانید.

نکته حرفه ای: به چیزهایی فکر کنید که به آنها علاقه دارید و تجربه دارید. اگر در مورد یک ایده هیجان زده هستید، ایجاد هیجان از سوی سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه بسیار آسان تر خواهد بود.

2. استراتژی خود را انتخاب کنید.

استراتژی و ساختار قانونی کسب و کار خود را در نظر بگیرید. به طور طبیعی، این عوامل با توجه به صنعت عمودی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهند بود.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما مشاوره مالی ارائه می دهد، باید یاد بگیرید که چه نرم افزاری برای مدیریت داده های مشتری بهترین است. همچنین ممکن است لازم باشد یک استراتژی برای دریافت مجوز مشاوره سرمایه گذاری مناسب، ایجاد LLC و در صورت نیاز به تشکیل یک تیم در نظر بگیرید.

هنگامی که این ایده ها را برای راه اندازی خود انتخاب کردید، وقت آن است که محصول یا خدماتی را که می خواهید بفروشید تأیید کنید.

نکته حرفه ای: برخی از انواع کسب و کارها نسبت به سایرین، تشریفات اداری و هزینه های راه اندازی بیشتری دارند. اگر برای اولین بار کارآفرینی می کنید، برای مثال، راه اندازی یک تجارت مالی به بیمه و مجوز نیاز دارد. اگر برای اولین بار پاهای خود را خیس می کنید ممکن است سردرد باشد.

3. تحقیقات بازار را برای محصول یا خدمات خود انجام دهید.

شما یک کسب و کار دارید، اما اکنون به یک ایده نیاز دارید.

بگذارید بگوییم یک مورد عالی دارید: جعبه‌های اشتراک برای حیوانات خانگی، قرص‌های خمیردندان، یا شاید یک فضای کار مشترک برای سرویس‌دهی ماشینتان.

ایده شما هر چه باشد، یکی دارید. شما آن را نام بردید و نحوه حل مشکلی که مشتریان با آن مواجه هستند را مشخص کردید. و شما در مورد آن هیجان زده هستید.

اما این مهم نیست… نه به اندازه میزان هیجان مشتریان شما در مورد آن – در حالت ایده آل، به اندازه کافی مشتاق برای پرداخت هزینه آن هستند.

با صحبت با مشتریان بالقوه خود و درک خواسته‌ها، نیازها و انتظارات آنها، می‌توانید از سرمایه‌گذاری در محصولات یا خدماتی که مشتریان شما علاقه‌ای به آنها ندارند اجتناب کنید.

در مورد تحقیقات رقبا نیز همینطور است. با تحقیقات مناسب، استارتاپ‌ها می‌توانند با اطمینان از اینکه ایده و محصولشان به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرد، قبل از صرف زمان و هزینه برای ایجاد آن، از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.

چگونه می توانید همین کار را انجام دهید؟ با انجام تحقیق بازار.

تحقیق بازار برای ایجاد یک استارتاپ ضروری است. این فرآیند می تواند به شما کمک کند:

  • مخاطبان هدف خود را تعریف کرده و درگیر کنید تا در مورد چگونگی حل بهتر مشکلات آنها بیشتر بدانید.
  • رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید، و در مورد محصول یا خدمات، ساختار قیمت‌گذاری، پیام‌رسانی و پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد (USP) تحقیق کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید کسب و کار خود را متمایز کنید.
  • بیانیه موقعیت یابی خود را برای محصول خود فرموله کنید و نام تجاری شما.
  • به استراتژی ورود به بازار خود کمک کنید تا نحوه کار خود را مشخص کنید محصول یا خدمات خود را به بازار مورد نظر خود ارائه می‌دهید.

نکته حرفه‌ای: اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، به دوستان، خانواده و همکارانتان نگاه نکنید. تعجب خواهید کرد که چقدر بازخورد و دیدگاه مفیدی می توانید از افراد اطراف خود دریافت کنید.

4. دریافت بودجه راه اندازی.

حالا، بیایید در مورد پول صحبت کنیم. آیا می‌دانستید که اکثر استارت‌آپ‌ها توسط بنیانگذار(های) آنها یا دوستان و خانواده آنها تامین می شود؟ به این راه‌اندازی می‌گویند. — زمانی که مالک هزینه های کسب و کار خود را پرداخت می کند.

Bootstrapping یک کار چالش برانگیز است. (یادتان هست که گفتیم 90 درصد همه استارتاپ ها شکست می خورند؟) با توجه به اینکه 75% از استارت‌آپ‌های دارای سرمایه شکست می‌خورند.

اما این بدان معنا نیست که شما نباید بودجه دریافت کنید. برعکس، اگر به درستی انجام شود، کار با سرمایه‌گذاران می‌تواند بیش از پول به شما کمک کند – همچنین می‌تواند ارتباطات، مشاوره و راهنمایی را فراهم کند.

چند راه برای جمع‌آوری پول برای راه‌اندازی شما وجود دارد – فهرست زیر را بخوانید تا تعیین کنید کدام یک برای وضعیت کسب‌وکار شما مفید است.

تامین مالی انکوباتور

انکوباتورها به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند تا از طریق پشتیبانی از آموزش مدیریت، فضای اداری، سرمایه، مربیگری و ارتباطات شبکه‌ای، رشد خود را تسریع بخشند.

انکوباتورها می‌توانند توسط سازمان‌های مختلفی حمایت شوند: سرمایه‌گذاری‌های انتفاعی، سازمان‌های غیرانتفاعی، مؤسسات دانشگاهی، و حتی سازمان‌های اجتماعی و توسعه اقتصادی. انکوباتورها همچنین می توانند بر اساس صنعت، جایگاه یا مکان سازماندهی شوند – برخی ممکن است به طور خاص با استارت آپ های فین فناوری یا کشاورزی کار کنند، در حالی که برخی دیگر فقط استارت آپ ها را در کانزاس می پذیرند.

فقط برخی از استارت‌آپ‌ها برای انکوباتور مناسب هستند. تناسب به سرمایه و نیازهای فیزیکی، اندازه، موقعیت مکانی و میزان سهامی که مایل به رها کردن آن هستید بستگی دارد. صرف نظر از این، برای استارت آپ های جدید، انکوباتورها ارزش بررسی را دارند.

(درباره تفاوت‌های بین انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌ها در اینجا بیاموزید.)

تامین مالی سرمایه خطرپذیر

سرمایه مخاطره‌پذیر (VC) سرمایه خصوصی (پول) است که به استارت‌آپ‌هایی با پتانسیل رشد بالا و بلندمدت داده می‌شود. این پول توسط سرمایه گذاران خطرپذیر که این شرکت ها یا صندوق های تخصصی را رهبری می کنند، ارائه می شود.

VC اغلب یک سناریوی داد و ستد است: سرمایه‌گذاران خطرپذیر پول می‌دهند و سهام می‌گیرند – بنابراین جایگاهی را برای تصمیم‌گیری‌های شرکت به دست می‌آورند. برخی از استارت آپ ها از صدای اضافی قدردانی می کنند. دیگران ندارند ابزارهایی مانند جداول بزرگ‌نویسی (جدول سرپوش) می‌توانند به شما در درک ارزش سهام و مدیریت مالکیتتان کمک کنند.

همچنین در زیر چتر VC سرمایه گذاران فرشته قرار دارند که افراد با ارزش خالص بالایی هستند که کارآفرین نیز هستند. سرمایه‌گذاران فرشته اغلب به دنبال تأمین مالی استارت‌آپ‌هایی در همان صنعت خود هستند و گاهی اوقات با یک سرمایه‌گذار فرشته دیگر یا گروهی از سرمایه‌گذاران «سرمایه‌گذاری مشترک» انجام می‌دهند.

(واقعیت جالب: دارمش شاه HubSpot یک سرمایه گذار فرشته در بیش از 60 استارتاپ.)

Crowdfunding

Crowdfunding به جمع آوری پول از مشتریان و طرفداران آینده شما این یک راه عالی برای به دست آوردن سهام بدون واگذاری مالکیت است، اگرچه سرمایه‌گذاری جمعی همان سطح مربیگری و آموزش را مانند انکوباتورها یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر ارائه نمی‌دهد.

Crowdfunding نیز بیش از جمع آوری پول ارزشمند است. سرمایه‌گذاری جمعی آگاهی از برند و محصول شما را افزایش می‌دهد، برند شما را برای مخاطبان جدید بازاریابی می‌کند و ذاتاً ایده‌های محصول یا خدمات شما را تأیید می‌کند.

شروع به کار با سایت‌های تامین مالی جمعی مانند Fundable، Crowdfunder و WeFunder. اگر برای محصولی سرمایه گذاری جمعی می کنید، Kickstarter و Indiegogo.

5. پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.

استارت‌آپ‌ها به سرعت گسترش می‌یابند زیرا مشتریان مناسبی را هدف قرار می‌دهند و به طور مداوم برای رشد پایگاه مشتریان خود تلاش می‌کنند.

چگونه این کار را انجام می دهند؟ پاسخ هک رشد است، اصطلاحی جذاب برای استفاده از استراتژی‌های خلاقانه، نوآورانه و کم‌هزینه برای کمک به دستیابی به رشد نمایی کاربر.

در ظاهر، هک رشد ممکن است سخت و ترسناک به نظر برسد. اما اگر تا به حال هر جنبه ای از استراتژی بازاریابی خود را آزمایش کرده باشید – خط موضوع ایمیل، فرمت فرم وب یا کپی رسانه های اجتماعی – بدون اینکه بدانید به هک رشد پرداخته اید.

استارت‌آپ‌ها همچنین می‌توانند به صورت ارگانیک رشد کنند. این فرایند به رشد حاصل از ابتکارات داخلی در مقابل بودجه خارجی اشاره دارد. برخی از نمونه های رشد ارگانیک شامل بازاریابی محتوا ، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، روابط عمومی ، تبلیغات پرداخت شده و بازاریابی ایمیل است.

نکته حرفه ای: اگر هک کردن رشد چیز شما نیست ، نترسید که شخص دیگری را به تیم وارد کنید تا به شما کمک کند. اگر در مرحله اولیه هستید ، می توانید به عنوان انگیزه ای برای استعداد برتر ، سهام خود را ارائه دهید.

راهنمای راه اندازی مشاغل کوچک

اکنون برای رویایگرهایی که می خواهند یک تجارت کوچک یا شلوغی جانبی داشته باشند ، مراحل هنوز یکسان هستند – به جز اینکه شما تا آنجا فکر نمی کنید که مقیاس گذاری کنید. تفاوت برای مشاغل کوچک ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  • هدف رشد. این خطرات در حفظ مقیاس کوچکتر بسیار پایین است و به همان تلاش برای جمع آوری کمک های مالی نیاز نخواهد داشت.
  • هدف تجاری. مشاغل کوچک باعث اختلال در بازارها نمی شوند. در عوض ، اینها بازار محلی تری برای کسب درآمد برای موفقیت در تجارت ارائه می دهند.
  • اهداف نهایی. هدف از این نوع تجارت ساده است-سودآور است. راه اندازی های بزرگ تجاری برای به دست آوردن بزرگترین سهم بازار به نوآوری و رقابت ادامه خواهند داد.

چگونه شما کسب و کار خود را شروع کنید /strong > به شما بستگی دارد – اما مراقب باشید زیرا مهم نیست که مقیاس ، چالش هایی وجود خواهد داشت.

مبارزات راه اندازی مشترک

با چنین میزان شکست بالا ، جای تعجب نیست که استارتاپ ها کار سختی هستند. خوشبختانه ، تعداد چشمگیر ریسک پذیر و بنیانگذاران که قبل از شما آمده اند ، یک یا دو مورد در مورد مبارزات راه اندازی مشترک و نحوه غلبه بر آنها آموخته اند.

در حالی که ما همه آنها را به سختی اسیر کرده ایم ، در اینجا سه ​​مسئله اصلی وجود دارد که می خواهید در هنگام رشد ، مراقب باشید.

1. مبارزات مدیریت محصول

هنگام طراحی و فروش یک محصول ، این کار خوب است که به مشتریان خود گوش دهید و به پیشرفت محصول ادامه دهید. اما ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه موقع متوقف شوید؟ متأسفانه ، بسیاری از بنیانگذاران این کار را انجام نمی دهند ، به این ترتیب آنها خزش ویژگی را تجربه می کنند.

ویژگی خزش ، گسترش بیش از حد محصول یا افزودن مداوم ویژگی های جدید است. در حالی که پیشرفت یک چیز خوب است ، بهبود بدون توقف می تواند منابع را تخلیه کرده و در نهایت ناسالم شود.

به این روش فکر کنید: اگر شما هدف کاهش وزن را داشتید ، شما نمی خواهید به طور مداوم وزن خود را کاهش دهید تا زمانی که بمیرید ، درست است؟ در مقطعی از سفر کاهش وزن شما ، بیشتر در مورد نگهداری و تعادل بیشتر از دست دادن می شود.

همین مربوط به محصولات شما است. داشتن اهداف و شلیک برای یک محصول مناسب بسیار عالی است ، اما در بعضی مواقع ، باید جلوی حفظ پرفروش را بگیرید و تمرکز کنید. سپس ، می توانید منابع خود را به یک هدف یا محصول جدید تغییر دهید.

2. مبارزات مدیریت پول

آه ، قاتل استارتاپ خاموش: مدیریت پول و جریان نقدی.

بسیاری از استارتاپ ها به دلیل اینکه آنها هستند شکست می خورند.

  • نمی تواند پول بیاورد.
  • پول خود را صرف چیزهای اشتباه می کنید.
  • پول خود را همه اشتباه مدیریت کنید.
  • یا ، همه موارد فوق.

در حالی که ما لزوماً نمی توانیم در مورد چگونگی رفع همه این مشکلات (زیرا این به استارتاپ و هزینه های خاص شما بستگی دارد) توصیه کنیم ، می توانیم شما را به چند ابزار مفید برای مدیریت بهتر پول خود مجهز کنیم.

  • درآمد عملیاتی فرمول سودآوری راه اندازی شما را محاسبه می کند. سودآوری یک شاخص مهم برای موفقیت و موفقیت بالقوه آینده است.
  • نرخ سوختگی به شما نشان می دهد که قبلاً چقدر سریع پول خرج می کنید شما به سودآوری می رسید. نرخ سوختگی به درستی محاسبه شده می تواند مسئول رشد ، برنامه ریزی و موفقیت آینده باشد.
  • نسبت بدهی-به-equity چگونه نشان می دهد دقیقاً سرمایه شما افزایش یافته است. این تعداد به وام دهندگان و سرمایه گذاران می گوید که تجارت شما چقدر از نظر مالی پایدار یا خطرناک است.
  • سرمایه در گردش چقدر پول را محاسبه می کند شما برای بازپرداخت بدهی های کوتاه مدت مانده اید. این نشانگر سلامت مالی فعلی تجارت شما است.
  • جریان نقدی به شما می گوید چقدر پول می آیید داخل و خارج از تجارت شما. این دقیقاً نشان می دهد که پول نقد از کجا می آید و چگونه آن را خرج می کنید. از این ابزارها و فرمول ها برای ارزیابی و بهبود سلامت مالی استارتاپ خود استفاده کنید.

3. مبارزات مدیریت رشد

اگر از شما خواسته ام ، شرط می بندم که شما می توانید تعداد زیادی از بنیانگذاران استارتاپ را که موفق بوده اند ، لیست کنید – استیو جابز ، بیل گیتس و جف بزوس ، فقط برای ذکر چند مورد.

در دنیای استارتاپ ، مقایسه آن آسان است. همچنین وقتی می شنویم که چه چیزی برای دیگران کار کرده است ، می توان فرآیندهای تصمیم گیری و حل مسئله را تغییر داد. اما فقط روی داستانهای موفقیت شروع کار تمرکز نکنید و شکست ها را فراموش نکنید. خرابی ها می توانند درسهای ارزشمندی را نیز به ما بیاموزند.

به این تعصب بازمانده گفته می شود ، و بسیاری از استارتاپ ها با آن مبارزه می کنند. با رشد خود ، یادگیری از شکست و همچنین موفقیت ها ضروری است. به همان اندازه که داستانهای مشاغل ، دروازه ها و بزوس شگفت انگیز هستند ، آنها بخشی از صاحبان مشاغل را نشان می دهند که پیش روی شما آمده اند.

روی آنچه پیش روی شماست تمرکز کنید و تمام تلاش خود را برای مقایسه نکنید. اگر یک سؤال مهم دارید ، سعی کنید از موفقیت ها و شکست ها به طور یکسان پاسخ دهید – درسهای ارزشمندی از هر دو وجود خواهد داشت.

رشد در خط راه اندازی به سرعت حرکت می کند و مدیریت آن می تواند بسیار مشکل باشد. با متعادل کردن نفوذ و تمرکز بر تجارت خود ، رشد کسب و کار خود را در مسیر خود قرار دهید.

منابع راه اندازی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استارتاپ ها و شروع یک تجارت ، برخی از منابع زیر را بررسی کنید.

وبلاگ های راه اندازی

  • onstartups توسط Dharmesh شاه از Hubspot. این وبلاگ در بسیاری از موضوعات راه اندازی مشترک بحث می کند و پست های مهمان توسط سایر متخصصان راه اندازی را نشان می دهد.
  • یک خرس هوشمند توسط جیسون کوهن ، خالق موتور WP. کوهن در مورد استارتاپ ها ، فروش ، راه اندازی ، جمع آوری کمک های مالی ، فناوری و کارآفرینی می نویسد.
  • هک های سرمایه گذاری توسط سازندگان آنژلیست ، سایتی برای یافتن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری برای استارتاپ ها. این وبلاگ ترکیبی از نحوه محتوا ، مقالات نظر و پست های مهمان از سرمایه گذاران دیگر و بنیانگذاران استارتاپ است.
  • Nation Startup. این وبلاگ در بسیاری از جنبه های متمرکز است خودتان شروع و رشد یک تجارت. اگر در حال کار بر روی یک استارتاپ هستید ، این می تواند یک منبع عالی باشد.

کتابهای راه اندازی

  • راه اندازی لاغر توسط اریک ریس. این کتاب کل روش راه اندازی ناب و نحوه استفاده از آن را در تجارت شما پوشش می دهد.
  • rework توسط جیسون فرید و دیوید هینمییر هانسون. بنیانگذاران Basecamp در مورد “راهی بهتر ، سریعتر ، آسان تر برای موفقیت در تجارت” صحبت می کنند.
  • سریعتر انجام دهید توسط برد فلد. FELD توصیه های عملی بنیانگذاران و سرمایه گذاران را در مورد استارتاپ ها ، رشد و جمع آوری پول جمع می کند.
  • دفترچه راهنمای مالک راه اندازی توسط استیو بلان. این کتاب یک راهنمای گام به گام برای شروع یک تجارت سودآور و مقیاس پذیر ارائه می دهد.

رویدادهای راه اندازی

  • آخر هفته راه اندازی -a رویداد راه اندازی 54 ساعته توسط Google برای استارتاپ ها و TechStars قرار داده شده است. مکانهای مختلف در سراسر جهان.
  • sxsw -یک رویداد یک هفته ای در آستین ، TX ، که از کارآفرینی ، فناوری ، موسیقی و فیلم تجلیل می کند. رویداد 2023 10 تا 19 مارس است.
  • techcrunch اختلال -یکی از قدیمی ترین رویدادهای راه اندازی در جهان ، که در سانفرانسیسکو و برلین برگزار شد.

به شما

بنابراین ، راه اندازی برای شما چه معنی دارد؟ بعد از این راهنما ، شما باید ایده خوبی در مورد چگونگی نگاه خود به ظاهر خود داشته باشید. راه اندازی شما باید تا زمانی که شما یک ایده معتبر ، برنامه ای برای تأمین بودجه و یک ذهنیت رشد سریع داشته باشید ، برای موفقیت بزرگ آماده شود.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2019 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا